Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 20 november 2015, 11:02   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Kostprijs van vluchtelingen en terrorisme

Gezien de enorme toestroom van vluchtelingen, waarvan dan ook nog eens 70 % een verblijfsvergunning krijgt, kan het niet anders dan dat er hier een fors prijskaartje aan vasthangt. De terroristische dreiging zorgt eveneens voor bijkomende investeringen.

Gezien het reeds een moeilijke opgave was om de begroting vorige keer min of meer op orde te krijgen, zal er dus nu wederom een hoop extra geld nodig zijn.

Waar gaat men dit nu halen?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline  
Oud 20 november 2015, 11:04   #2
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Bij de volgende besparingsronde natuurlijk.Paar nieuwe belastingen en bijkomende taksen en ze zijn weer voor enkele maanden gered. Vlaming, houdt uw geldbeugel al maar open
PORSCHE is offline  
Oud 20 november 2015, 11:54   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Gezien het reeds een moeilijke opgave was om de begroting vorige keer min of meer op orde te krijgen, zal er dus nu wederom een hoop extra geld nodig zijn.

Waar gaat men dit nu halen?
Gezien het enorme overheidsbeslag en een economische groei die niet significant is zal de begroting steeds ontsporen (die doelstelling is trouwens nooit gehaald!).
Nu is er een aanslag bezig binnen de sociale zekerheid (zelfs mensen met een zeer lange loopbaan worden geviseerd) en worden belastingen verhoogd, systematisch.
Dat volstaat natuurlijk niet dus blijft onze schuld nominaal toenemen.
Wanneer de Eu uiteenvalt en/of de rentes stijgen komt er een confiscatie van belgisch spaargeld, worden bedrijfspensioenen genationaliseerd, ...
Als dat niet volstaat worden wij een failed State.
demonen is offline  
Oud 21 november 2015, 13:15   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Even een terzijde: Merkel vertrekt boos van partijcongres CSU na uitbrander over vluchtelingenbeleid.

http://www.augsburger-allgemeine.de/...d36139797.html

Jammer dat het volstaat om ontslag te nemen om uw politieke verantwoordelijkheid op te nemen: Merkel mocht alle meerkosten uit eigen zak betalen wat mij betreft.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 21 november 2015 om 13:16.
Libro is offline  
Oud 21 november 2015, 16:29   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Even een terzijde: Merkel vertrekt boos van partijcongres CSU na uitbrander over vluchtelingenbeleid.

http://www.augsburger-allgemeine.de/...d36139797.html

Jammer dat het volstaat om ontslag te nemen om uw politieke verantwoordelijkheid op te nemen: Merkel mocht alle meerkosten uit eigen zak betalen wat mij betreft.
Strak plan maar ik denk dat het dan snel gedaan zal zijn met het betalen van 'meerkosten'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 22 november 2015, 14:59   #6
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Strak plan maar ik denk dat het dan snel gedaan zal zijn met het betalen van 'meerkosten'
Met een te klein budget kunnen we er ook maar een beperkt aantal binnenlaten, niet waar . Het idee dat nu in Polen opgeld maakt, lijkt me op zich ook niet slecht: vorm een soort vreemdelingenlegioen met die vluchtelingen en laat ze in eigen land gaan vechten voor vrijheid.



Alleen vrees ik dat het geen goed idee is potentiële terroristen een militaire opleiding te geven.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 22 november 2015 om 15:01.
Libro is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be