Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 21:37   #1
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard Mijn geloof is "gehijacked"

Hallo iedereen,

Ik wil even mijn verhaal doen over de Islam. Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit. Het begon gisteren allemaal met dat ik had afgesproken met één van mijn oude Koerdische vrienden. We hadden afgesproken om samen te gaan poolen. Ik wou hem ook aanspreken over het feit dat ik de laaste tijd veel islamitische tekstjes zie op zijn fb en Islamitische vlaggen. Ik sprak hem daarover aan en probeerde zijn gedachten te achterhalen. Hij vertelde me over dat volgens hem alle vrouwen een niqab moeten dragen, zo niet moeten ze worden gedood. Ik schrok eerlijk gezegd, want dit was niet de jongen die ik kende. Volgens hem was de Koerdische regering veel te tolerant tegenover andere religies en atheïsten. Ik zei hem dat tolerantie het enige was dat Koerden van Arabieren en Turken onderscheid. Hij zei dat iedereen die niet in de islam geloofde dood moest. Toen vroeg ik hem met wie hij optrekt: Chechenen en Afghanen. Toen viel mijn frank. Vuile salafis die andere willen besmetten. De persoon in kwestie zei ook dat graag mujahideen wou worden. Ik werd ontzettend boos en begon te schelden op Salafis en Wahabis. Hij werd zeer agressief en begon me vervolgens te slaan en uit te schelden voor "Kafr"(ongelovige) . Hij dreigde er zelfs mee me te doden, gelukkig waren er mensen in de buurt. Dit was niet het geloof dat me was aangeleerd! Dus beste moslims en niet-moslims, sta op een vorm een front tegen deze barbaren! Ze zijn een bedreiging voor de samenleving! Alleen hun mening telt, en als je niet akkoord bent gaan ze over op geweld. Salafisten en Wahabis buiten! NU!!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 21:48   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.624
Standaard

maar ok wat wil je nou bereiken met deze posting? hij sloeg je, wel deed je aangifte van geweld tegen jou of was je bang? in welk land woon je? ken je 112, als je leven in gevaar is?

zielig verhaal maar ja, democratie wordt misbruikt en jij zal het moeten uitvechten met je soortgenoten, net als mij. de massa westerlingen die blank zijn hebben al genoeg van alles wat allochtoon is, dus ze gaan snel ons aanpakken, binnen vijf jaar en jij hoort er ook bij als koerdische turk.

sorry, maar democratie kan weggestemd worden. zie geschiedenis duitsland.
voor ons allemaal niet westerse allochtonen is het te laat denk ik nu, doek is al gevallen voor ons allemaal, triest maar het is waar. wij hebben het zelf verpest voor elkaar, onze kansen verspeeld en de westerse massa kwaad gemaakt.

Ik toon respect voor blanke hollanders, principieel want ik ben hier te gast op hun grondgebied en zo moet een hindoe zich gedragen, als hsij respect terug wil krijgen van de gastheren. Ik wil dat hindoestanen en hindoes een verrijking zijn voor Nederland, zelfs als dit betekent dat zij als etnische groep weggevaagd of geelimineerd moeten worden om dit te realiseren, want als ze een verarming zijn dan moet men hen maar eruit meppen onder dwang.

dewanand
hindoe fundamentalist
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:04   #3
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
maar ok wat wil je nou bereiken met deze posting? hij sloeg je, wel deed je aangifte van geweld tegen jou of was je bang? in welk land woon je? ken je 112, als je leven in gevaar is?

zielig verhaal maar ja, democratie wordt misbruikt en jij zal het moeten uitvechten met je soortgenoten, net als mij. de massa westerlingen die blank zijn hebben al genoeg van alles wat allochtoon is, dus ze gaan snel ons aanpakken, binnen vijf jaar en jij hoort er ook bij als koerdische turk.

sorry, maar democratie kan weggestemd worden. zie geschiedenis duitsland.
voor ons allemaal niet westerse allochtonen is het te laat denk ik nu, doek is al gevallen voor ons allemaal, triest maar het is waar. wij hebben het zelf verpest voor elkaar, onze kansen verspeeld en de westerse massa kwaad gemaakt.

Ik toon respect voor blanke hollanders, principieel want ik ben hier te gast op hun grondgebied en zo moet een hindoe zich gedragen, als hsij respect terug wil krijgen van de gastheren. Ik wil dat hindoestanen en hindoes een verrijking zijn voor Nederland, zelfs als dit betekent dat zij als etnische groep weggevaagd of geelimineerd moeten worden om dit te realiseren, want als ze een verarming zijn dan moet men hen maar eruit meppen onder dwang.

dewanand
hindoe fundamentalist
Noem me nooit meer een Koerdische Turk, aangezien ik dat als een Belediging beschouw. Belgische Koerd is prima. Wat ik hier mee wil bereiken? Mensen oproepen om zich te verzetten tegen het extremisme.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:06   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Goede post, Koerdische Turk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:10   #5
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Goede post, Koerdische Turk.
De enige weg dat je een NORMALE Koerd agressief krijgt is door zijn afkomst/land te beledigen. Probeer het eens in het!
Wordt je lekker uitgescholden voor vuile turk haha maar goed we gaan off topic
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:11   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
De enige weg dat je een NORMALE Koerd agressief krijgt is door zijn afkomst/land te beledigen. Probeer het eens in het!
Wordt je lekker uitgescholden voor vuile turk haha maar goed we gaan off topic
1: Ik weet dat. Maar jij lijkt mij wel iemand die tegen een grapje kan, vandaar.

2: Ik een turk?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:14   #7
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik weet dat. Maar jij lijkt mij wel iemand die tegen een grapje kan, vandaar.

2: Ik een turk?
En of ik tegen een grapje kan

Turk of niet, als je een Koerd beledigt krijg je direct te horen dat je een vuile fasictische Turk bent
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:48   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
En of ik tegen een grapje kan

Turk of niet, als je een Koerd beledigt krijg je direct te horen dat je een vuile fasictische Turk bent
Hehe, die Koerden toch.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:15   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit.
Citaat:
Salafisten en Wahabis buiten! NU!!
Je staat inderdaad geweldig open.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:16   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Mensen oproepen om zich te verzetten tegen het extremisme.
Jezelf ten dienste stellen van de Grote Toverkabouter en jezelf daarvoor een hoop beperkinen opleggen, lijkt mij nogal extreem eigenlijk.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 08:32   #11
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
We hadden afgesproken om samen te gaan poolen.
Was dat om hem te jennen? Als dat het geval is is het toch niet zo verwonderlijk dat hem uit zijn kram schiet?


http://islamqa.info/en/b-dealings/20962

Citaat:
This game is a kind of idle entertainment that causes the player to waste his free time and to miss neglect many of his worldly and religious interests. Playing this game may become a habit and a means that leads to worse things than that, such as forms of gambling. Everything that is like that is falsehood and is haraam according to sharee’ah.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 09:18   #12
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht

Ik wil even mijn verhaal doen over de Islam. Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet,
En dan nu de million dollar question.

Eerder schreef je dat je noch de koran noch de ahadith had gelezen.

Misschien heeft je vriend dat wel gedaan.....

In alle geval sta je niet 'sterk' om als 'sunni' een andere sunni te veroordelen om zijn standpunten.

Op wat baseer jij je om de standpunten van je vriend als on-islamitisch (en extremistisch) te veroordelen? Welke van zijn standpunten worden niet ondersteund door 'heilige' teksten? Welke religieuze instantie heeft voldoende gezag om die standpunten als on-islamitisch te beschouwen?

Indien je consequent met jezelf bent en meer wil doen dan mensen naar de mond praten zou je beter jezelf wat verdiepen en dan de logische conclusie trekken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 14:50   #13
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En dan nu de million dollar question.

Eerder schreef je dat je noch de koran noch de ahadith had gelezen.

Misschien heeft je vriend dat wel gedaan.....

In alle geval sta je niet 'sterk' om als 'sunni' een andere sunni te veroordelen om zijn standpunten.

Op wat baseer jij je om de standpunten van je vriend als on-islamitisch (en extremistisch) te veroordelen? Welke van zijn standpunten worden niet ondersteund door 'heilige' teksten? Welke religieuze instantie heeft voldoende gezag om die standpunten als on-islamitisch te beschouwen?

Indien je consequent met jezelf bent en meer wil doen dan mensen naar de mond praten zou je beter jezelf wat verdiepen en dan de logische conclusie trekken.
Dat onze Belgische Koerd eigenlijk geen moslim is bedoel je? Dat idee heb ik ook, de Islam is per definitie extremistisch want je aanbidt geen god maar een man, waarbij de woorden van die man tot in detail uitgeplozen worden om te weten hoe je moet leven, eten en schijten.

Als je het nuchter bekijkt is de islam wel erg belachelijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:01   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik wil even mijn verhaal doen over de Islam. Ik ben een sunni moslim zoals iedereen al weet, sta open voor alle religies & culturen, maar sinds gisteren meer dan ooit. Het begon gisteren allemaal met dat ik had afgesproken met één van mijn oude Koerdische vrienden. We hadden afgesproken om samen te gaan poolen. Ik wou hem ook aanspreken over het feit dat ik de laaste tijd veel islamitische tekstjes zie op zijn fb en Islamitische vlaggen. Ik sprak hem daarover aan en probeerde zijn gedachten te achterhalen. Hij vertelde me over dat volgens hem alle vrouwen een niqab moeten dragen, zo niet moeten ze worden gedood. Ik schrok eerlijk gezegd, want dit was niet de jongen die ik kende. Volgens hem was de Koerdische regering veel te tolerant tegenover andere religies en atheïsten. Ik zei hem dat tolerantie het enige was dat Koerden van Arabieren en Turken onderscheid. Hij zei dat iedereen die niet in de islam geloofde dood moest. Toen vroeg ik hem met wie hij optrekt: Chechenen en Afghanen. Toen viel mijn frank. Vuile salafis die andere willen besmetten. De persoon in kwestie zei ook dat graag mujahideen wou worden. Ik werd ontzettend boos en begon te schelden op Salafis en Wahabis. Hij werd zeer agressief en begon me vervolgens te slaan en uit te schelden voor "Kafr"(ongelovige) . Hij dreigde er zelfs mee me te doden, gelukkig waren er mensen in de buurt. Dit was niet het geloof dat me was aangeleerd! Dus beste moslims en niet-moslims, sta op een vorm een front tegen deze barbaren! Ze zijn een bedreiging voor de samenleving! Alleen hun mening telt, en als je niet akkoord bent gaan ze over op geweld. Salafisten en Wahabis buiten! NU!!
Goed dat je hier je ervaringen post want ongelovigen zoals wij gaan zoiets niet meemaken, wij worden niet in vertrouwen genomen en gaan dit dus niet rechtstreeks horen. Tegen de groenen en linkies gaan ze spreken van islam is vrede en kijk wat die vuile Assad doet in Syrië, de rest houden ze binnen de groep. Wij zien dus geen verschil want ze noemen zich allemaal moslim, dat is een probleem.

Doodsbedreigingen zijn evenwel geen klein bier, om eerlijk te zijn zou ik in jou geval wonen tussen de Belgen en dat moslim gedoe enkel bovenhalen bij familiefeestjes. De onderlinge druk wordt te groot tegenwoordig, ik heb de indruk dat moslims hier in een snel tempo extremer aan het worden zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:23   #15
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat onze Belgische Koerd eigenlijk geen moslim is bedoel je? Dat idee heb ik ook, de Islam is per definitie extremistisch want je aanbidt geen god maar een man, waarbij de woorden van die man tot in detail uitgeplozen worden om te weten hoe je moet leven, eten en schijten.

Als je het nuchter bekijkt is de islam wel erg belachelijk.
Dat heb ik niet gezegd en je tekst is bovendien erg onjuist.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 16:20   #16
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd en je tekst is bovendien erg onjuist.
Wat is er onjuist aan mijn tekst?

Bij het moslim worden beloof je de woorden van Mohammed te volgen, dat is nog steeds een gewoon mens, geen god. Hij zou de boodschapper zijn van god maar heeft alleen z'n eigen woorden om dat te rechtvaardigen, effectief aanbidden ze dus een man.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat onze Belgische Koerd eigenlijk geen moslim is bedoel je? Dat idee heb ik ook, de Islam is per definitie extremistisch want je aanbidt geen god maar een man, waarbij de woorden van die man tot in detail uitgeplozen worden om te weten hoe je moet leven, eten en schijten.

Als je het nuchter bekijkt is de islam wel erg belachelijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 17:16   #17
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wat is er onjuist aan mijn tekst?

Bij het moslim worden beloof je de woorden van Mohammed te volgen, dat is nog steeds een gewoon mens, geen god. Hij zou de boodschapper zijn van god maar heeft alleen z'n eigen woorden om dat te rechtvaardigen, effectief aanbidden ze dus een man.
Je ziet dus zelf wel waar het schort.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 17:45   #18
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Je ziet dus zelf wel waar het schort.
Euh, nee, maar ik kan daarmee leven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 21:12   #19
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En dan nu de million dollar question.

Eerder schreef je dat je noch de koran noch de ahadith had gelezen.

Misschien heeft je vriend dat wel gedaan.....

In alle geval sta je niet 'sterk' om als 'sunni' een andere sunni te veroordelen om zijn standpunten.

Op wat baseer jij je om de standpunten van je vriend als on-islamitisch (en extremistisch) te veroordelen? Welke van zijn standpunten worden niet ondersteund door 'heilige' teksten? Welke religieuze instantie heeft voldoende gezag om die standpunten als on-islamitisch te beschouwen?

Indien je consequent met jezelf bent en meer wil doen dan mensen naar de mond praten zou je beter jezelf wat verdiepen en dan de logische conclusie trekken.
Ik baseer me op mijn familie, een best religieuze familie. De neef van mijn moeder is trouwens één van de bekendste Koerdische imams. Ik ben echt ontzettend trots op dat hij geweld afkeurt en eerder vrede met niet-moslims kiest boven geweld. Het kan best zijn dat er sunni's zijn die meer fanatiek zijn, maar als je die zoekt ben je aan het foute adres.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 21:20   #20
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

.

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 augustus 2013 om 21:29.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be