Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2014, 13:29   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard forum.politics.be promoveren

Hoe kunnen we forum.politics.be promoveren?

Kunnen wij hun daarbij helpen?

Kan tevens de moderatie daarbij helpen?

Hoeveel onder ons zouden iemand ervan kunnen overtuigen deel te nemen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 14:18   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoeveel onder ons zouden iemand ervan kunnen overtuigen deel te nemen?
deel te nemen aan wat ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 15:08   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoe kunnen we forum.politics.be promoveren?

Kunnen wij hun daarbij helpen?

Kan tevens de moderatie daarbij helpen?
Ik zou dat niet doen zonder eerst de infrastruktuur te verbeteren.
Enkele 100en gebruikers volstaan om de zaak periodisch pokketraag te maken, gateway-fouten, zandlopertje staren, etc...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 23:51   #4
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik zou dat niet doen zonder eerst de infrastruktuur te verbeteren.
Enkele 100en gebruikers volstaan om de zaak periodisch pokketraag te maken, gateway-fouten, zandlopertje staren, etc...
Ik heb geen last van die traagheid.

Voor mij is het trolgehalte hier eerder een probleem. Maar dat ligt aan een gebrek aan tijd bij de moderators wellicht. Als ik zie wat hier allemaal kan qua trollen, dat brengt het niveau van het forum wel degelijk omlaag.

Moest men daar iets aan kunnen doen, dan denk ik dat er vele nieuwe forummers zouden kunnen komen, en de kwaliteit van de bijdragen zou stijgen. IMHO:

Laatst gewijzigd door Vanguard : 8 september 2014 om 23:52.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 13:03   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik heb geen last van die traagheid.

Voor mij is het trolgehalte hier eerder een probleem. Maar dat ligt aan een gebrek aan tijd bij de moderators wellicht. Als ik zie wat hier allemaal kan qua trollen, dat brengt het niveau van het forum wel degelijk omlaag.

Moest men daar iets aan kunnen doen, dan denk ik dat er vele nieuwe forummers zouden kunnen komen, en de kwaliteit van de bijdragen zou stijgen. IMHO:
inderdaad
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 september 2014 om 13:04.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 13:08   #6
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik heb geen last van die traagheid.

Voor mij is het trolgehalte hier eerder een probleem. Maar dat ligt aan een gebrek aan tijd bij de moderators wellicht. Als ik zie wat hier allemaal kan qua trollen, dat brengt het niveau van het forum wel degelijk omlaag.

Moest men daar iets aan kunnen doen, dan denk ik dat er vele nieuwe forummers zouden kunnen komen, en de kwaliteit van de bijdragen zou stijgen. IMHO:
Absoluut.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 15:04   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Promoveren?

Krijgt het een doctoraatstitel of zo?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 17:09   #8
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik heb geen last van die traagheid.

Voor mij is het trolgehalte hier eerder een probleem. Maar dat ligt aan een gebrek aan tijd bij de moderators wellicht. Als ik zie wat hier allemaal kan qua trollen, dat brengt het niveau van het forum wel degelijk omlaag.

Moest men daar iets aan kunnen doen, dan denk ik dat er vele nieuwe forummers zouden kunnen komen, en de kwaliteit van de bijdragen zou stijgen. IMHO:
Het is een natuurlijk moeilijk om onderscheid te maken tussen trollen en niet-trollen.

Waar trek je de grens?

Bovendien moeten we er nog rekening mee houden dat de beschuldiging 'trol' zou vaak gebruikt wordt om de simpele reden dat hij niet dezelfde mening heeft.

Allemaal een beetje moeilijk...

dus noem me maar een trol als je er anders over denkt
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 20:52   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Promoveren?

Krijgt het een doctoraatstitel of zo?
De promotor maakte een lelijke schoonheidsfout, mijn excuses.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 september 2014 om 20:52.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 20:55   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
...

Moest men daar iets aan kunnen doen, dan denk ik dat er vele nieuwe forummers zouden kunnen komen, en de kwaliteit van de bijdragen zou stijgen. IMHO:
Absoluut, 3!

Jarenlang inhoudloos en eindeloos getrol kan in de geschiedenis van de poster duidelijk waargenomen worden, dat is een echte eyeopener.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 23:08   #11
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ik heb geen last van die traagheid.
Waarschijnlijk is uw PC van zichzelf zo traag dat u het niet merkt...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 21:14   #12
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Het is een natuurlijk moeilijk om onderscheid te maken tussen trollen en niet-trollen.

Waar trek je de grens?
Als men al eens begint met de meest enge definitie van ''trol'' te hanteren is er weinig discussie mogelijk denk ik, en het zou veel oplossen.

Zoals deze bv.: Een trol is iemand die herhaaldelijk reageert met one-liners die weinig of niets met de discussie te maken hebben, louter en alleen om herrie te schoppen, herhaaldelijk op de man te spelen, reageert met opmerkingen die niets tot discussies bijdraagt etc.

Het gaat om herhaaldelijk. Zoals zonbron zegt, merkt men dat al snel wie trolt. Maar het spijtige is dat die dat ongestoord mogen blijven doen. Er zijn tal van internationale kwaliteitsforums waar die geen enkele kans krijgen, en mijn ervaring is, dat dit werkelijk de kwaliteit van een forum ten goede komt.

Probleem is, dat dit vrij arbeidsintensief werk is hier voor een moderator om dat te bestraffen. Maar na een tijdje heeft men de les wel geleerd en zou het kunnen beteren.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 05:06   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Als men al eens begint met de meest enge definitie van ''trol'' te hanteren is er weinig discussie mogelijk denk ik, en het zou veel oplossen.

Zoals deze bv.: Een trol is iemand die herhaaldelijk reageert met one-liners die weinig of niets met de discussie te maken hebben, louter en alleen om herrie te schoppen, herhaaldelijk op de man te spelen, reageert met opmerkingen die niets tot discussies bijdraagt etc.

Het gaat om herhaaldelijk. Zoals zonbron zegt, merkt men dat al snel wie trolt. Maar het spijtige is dat die dat ongestoord mogen blijven doen. Er zijn tal van internationale kwaliteitsforums waar die geen enkele kans krijgen, en mijn ervaring is, dat dit werkelijk de kwaliteit van een forum ten goede komt.

Probleem is, dat dit vrij arbeidsintensief werk is hier voor een moderator om dat te bestraffen. Maar na een tijdje heeft men de les wel geleerd en zou het kunnen beteren.
2!

Ter info, genomen uit het forumreglement:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.

Nu, dat gezegd zijnde... Het dalende aantal waardige posters (wat het aatal lezers betreft is mij dat niet duidelijk) valt heus niet volledig te verklaren vanuit de werking van de moderatie, integendeel.

Ik stel zelf vast, hoe langer hoe meer mensen zich afzijdig van de (geo)politiek en aanverwanten houden.

Vandaar mijn OP, misschien kunnen we op een of andere wijze daar wat verandering in brengen. Ikzelf heb geen voorstel, maar er zijn hier op het forum toch enige denkers aanwezig welke misschien wat nuttigs kunnen voorstellen.

Het platform politcs.be is een uniek instrument, dit voor iedereen. Hoe loodsen we kwaliteit en de interesse van 'het volk' (opnieuw) binnen? Dat was de vraagstelling.

Graag merk ik op dat maatschappelijke (socio/politieke) ontwikkelingen aan de grond van deze problematiek liggen, dat staat dus niet onmiddelijk in verband met de moderatie noch de aanwezigheid van hardnekkige forumtrollen. Deze stoorzenders hebben trouwens ook hun belang, ze vervullen meermaals de smakelijke rol van echte 'eyeopeners' voor de goede verstaander.

Hoe lokken we het betere en ook de 'politiek ontgoochelenden', ondanks de zogenaamde 'ontkende' politieke en sociale 'rampspoed', opnieuw naar dit waardevol platform? Stap voor stap...







,

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 september 2014 om 05:19.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 14:01   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Als men al eens begint met de meest enge definitie van ''trol'' te hanteren is er weinig discussie mogelijk denk ik, en het zou veel oplossen.
Begrippen zoals "trol" hanteren in een forumreglement is niet meer dan een bewijs van amateurisme.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be