Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2007, 18:19   #461
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Begint er aardig op te lijken.

Maar dat komt omdat men zich steeds alles gepermiteerd heeft. Of het nu wettelijkwas of niet. Daar is nauwelijks controlle over te doen.
Mijn ervaring is dat ze steeds zogenaamd zich aan de regels houden, maar in de werkelijkheid gaat het er helaas anders aan toe. Het is jammer dat deze groep zo'n grote politieke invloed heeft, anders was het probleem wel verholpen.

In ieder geval is jagen niet meer van deze tijd.
Pezewevers, pilaarbijters, heineukers, kontlikkers en onverdraagzamen met een heiliger-dan-de-paus mentaliteit zijn spijtig genoeg dan weer wel van deze tijd.

Elke sportschutter en jager kan een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen! (anders komen ze niet meer in aanmerking voor hun hobby).
Van al die mensen beweren dat ze roekeloos met de wet omspringen is er toch een beetje over he...
Ik verkies alleszins liever hun integriteit dan die van Jan met de pet, Anouk met den doek of oesjanka-dandy.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 09:32   #462
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Pezewevers, pilaarbijters, heineukers, kontlikkers en onverdraagzamen met een heiliger-dan-de-paus mentaliteit zijn spijtig genoeg dan weer wel van deze tijd.

Elke sportschutter en jager kan een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen! (anders komen ze niet meer in aanmerking voor hun hobby).
\.
Elke pedofiel kan dat trouwens ook.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 09:44   #463
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Elke pedofiel kan dat trouwens ook.
Pedofielen horen thuis in de gevangenis!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 09:45   #464
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Pezewevers, pilaarbijters, heineukers, kontlikkers en onverdraagzamen met een heiliger-dan-de-paus mentaliteit zijn spijtig genoeg dan weer wel van deze tijd.

Elke sportschutter en jager kan een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen! (anders komen ze niet meer in aanmerking voor hun hobby).
Van al die mensen beweren dat ze roekeloos met de wet omspringen is er toch een beetje over he...
Ik verkies alleszins liever hun integriteit dan die van Jan met de pet, Anouk met den doek of oesjanka-dandy.
Bewijs voor goed gedrag en zeden is al verplicht voor verschillende tijdsverdrijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 09:48   #465
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Waarom zo'n heksenjacht?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 13:17   #466
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Pedofielen horen thuis in de gevangenis!
Neen, dat dacht ik niet. Trouwens, er is nu al geen plaats meer.

Pedofielen zijn niet automatisch kinderverkrachters, er zijn dus ook pedofielen die hun drang kunnen beheersen, die weten wat er gebeurd.

Allee, laat het schelden maar beginnen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 20:11   #467
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Pedofielen horen thuis in de gevangenis!
Wat ik dus bedoel is dat een bewijs van goed gedrag en zeden geen enkel criterium is
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 10:08   #468
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Begint er aardig op te lijken.

Maar dat komt omdat men zich steeds alles gepermiteerd heeft. Of het nu wettelijkwas of niet. Daar is nauwelijks controlle over te doen.
Mijn ervaring is dat ze steeds zogenaamd zich aan de regels houden, maar in de werkelijkheid gaat het er helaas anders aan toe. Het is jammer dat deze groep zo'n grote politieke invloed heeft, anders was het probleem wel verholpen.

In ieder geval is jagen niet meer van deze tijd.
jagen is van alle tijden.als je argumenten begint te gebruiken dat individuen zich niet wettelijk hebben gedragen binnen deze sport (die zouden dan een verbod op het jagen moeten krijgen vind ik want als men de regels van de sport niet meer respecteerd kan men beter stoppen) moet je onmiddelijk alle sporten verbieden.
doping is ook illegaal, ik hoef wel niet in detail te treden denk ik
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 11:53   #469
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
jagen is van alle tijden.als je argumenten begint te gebruiken dat individuen zich niet wettelijk hebben gedragen binnen deze sport (die zouden dan een verbod op het jagen moeten krijgen vind ik want als men de regels van de sport niet meer respecteerd kan men beter stoppen) moet je onmiddelijk alle sporten verbieden.
doping is ook illegaal, ik hoef wel niet in detail te treden denk ik
Toch wel een groot verschil met andere sporten. Hier gaat het te vaak om strafbare feiten, welke grote gevolgen voor de omgeving hebben.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 11:56   #470
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Van jacht forum geplukt, ben benieuwd hoe lang mijn reactie erop blijft staan......
Geeft nogmaal weer eens aan hoe belabberd de controlle en wetgeving is.

Quote:
wel als hij die nog eens uitlaat, lok je de honden mee als ze al op enige afstand zijn van de eigenaar en je pakt ze mee in de auto. Dan breng je ze naar het asiel ofzo waar je zegt dat je die honden al meermaals loslopend had gezien, zonder dat iemand ze onder controle hield enzo.. En daarna zal de eigenaar je zeker aanspreken en dan zeg je dat ze weggedaan zijn naar het asiel ofzo en dat hij ze daar kan gaan halen.
misschien toch niet de beste manier

Quote:
leverworst gaan halen bij de slager en naar de apotheek en haal laxeermiddel en de rest mag je raden.

Laatst gewijzigd door de kat : 2 juli 2007 om 11:57.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 13:30   #471
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Van jacht forum geplukt, ben benieuwd hoe lang mijn reactie erop blijft staan......
Geeft nogmaal weer eens aan hoe belabberd de controlle en wetgeving is.

Quote:
wel als hij die nog eens uitlaat, lok je de honden mee als ze al op enige afstand zijn van de eigenaar en je pakt ze mee in de auto. Dan breng je ze naar het asiel ofzo waar je zegt dat je die honden al meermaals loslopend had gezien, zonder dat iemand ze onder controle hield enzo.. En daarna zal de eigenaar je zeker aanspreken en dan zeg je dat ze weggedaan zijn naar het asiel ofzo en dat hij ze daar kan gaan halen.
misschien toch niet de beste manier

Quote:
leverworst gaan halen bij de slager en naar de apotheek en haal laxeermiddel en de rest mag je raden.
Waar gaat dit over?

Dat is daarintegen wel hilarisch . Zo een hond van een stadsmens die z'n hond in huis heeft laxeermiddel toedienen .
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 16:11   #472
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waar gaat dit over?

Dat is daarintegen wel hilarisch . Zo een hond van een stadsmens die z'n hond in huis heeft laxeermiddel toedienen .
Dat gaat over mensen die hun hond loslaten lopen in de buurt van het zogenaamde jachtgebied. De pas losgelaten fazantjes zouden wel eens opschrikken. (gaat hier niet over stadshondjes)

Sorry, had een wat onduidelijke qoute gebruikt.

Maar het is nog grappiger als de jachthond diaree krijgt in de auto.

Laatst gewijzigd door de kat : 2 juli 2007 om 16:17.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 16:37   #473
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Begint er aardig op te lijken.

Maar dat komt omdat men zich steeds alles gepermiteerd heeft. Of het nu wettelijkwas of niet. Daar is nauwelijks controlle over te doen.
Mijn ervaring is dat ze steeds zogenaamd zich aan de regels houden, maar in de werkelijkheid gaat het er helaas anders aan toe. Het is jammer dat deze groep zo'n grote politieke invloed heeft, anders was het probleem wel verholpen.

In ieder geval is jagen niet meer van deze tijd.
In ieder geval weet jij helemaal niet waarover je spreekt als je stelt dat jagen niet meer van deze tijd is. Je toont er bovendien mee aan dat het je enkel te doen is om de jacht af te schaffen, zoals Groen! en consoorten het er enkel om te doen is om de ganse landbouwsector om zeep te helpen.

Overal zijn er klootzakken die de regels aan hun laars lappen, of dat nu onder jagers, landbouwers of dierenbeschermers is. Enkele idioten gebruiken als argument om de jacht af te breken is natuurlijk zeer gemakkelijk.

Ik stel alleen maar vast dat er meer en meer mensen zijn, vooral uit stedelijke gebieden, die mijlenver van de natuur staan maar wel denken dat ze het beter weten dan mensen die dagelijks met dieren en natuurbehoud in contact komen.

Er was inderdaad een tijd dat er enorm slecht werd omgegaan met dieren en natuur, maar die is zeker in de jacht en de landbouw al enkele jaren voorbij. Nu is het echter zo dat mensen die hopen energie steken in een diervriendelijke en minder intensieve landbouw enkel maar tegengewerkt worden door buitenstaanders die hun mening enkel baseren op grove veralgemeningen, onwetendheid of vooroordelen.

Draai jij maar eens enkele maanden mee in een modern landbouwbedrijf of ga eens een seizoen mee met enkele jagers. Misschien zal je dan eens beseffen hoeveel normen en regels er de laatste 10 jaar niet bijgekomen zijn en hoe streng die gecontroleerd worden.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 16:53   #474
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Dat gaat over mensen die hun hond loslaten lopen in de buurt van het zogenaamde jachtgebied. De pas losgelaten fazantjes zouden wel eens opschrikken. (gaat hier niet over stadshondjes)


Of gewoon dat die hond daar niks heeft verloren en dat dit wel meer gebeurd... Ik wil de discussie wel eens willen zien!

ps: pas losgelaten fazantjes? Dewelke? Dat is een forum uit een ander land of zo?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Maar het is nog grappiger als de jachthond diaree krijgt in de auto.
hehe om nog maar te zwijgen over de canapé
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 19:06   #475
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
In ieder geval weet jij helemaal niet waarover je spreekt als je stelt dat jagen niet meer van deze tijd is. Je toont er bovendien mee aan dat het je enkel te doen is om de jacht af te schaffen, zoals Groen! en consoorten het er enkel om te doen is om de ganse landbouwsector om zeep te helpen.
Dit heeft totaal niets met een partij richting te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Overal zijn er klootzakken die de regels aan hun laars lappen, of dat nu onder jagers, landbouwers of dierenbeschermers is. Enkele idioten gebruiken als argument om de jacht af te breken is natuurlijk zeer gemakkelijk.
Jacht is niet meer van deze tijd. De natuur is vrijwel naar de kloten. En de jagers willen dit niet zien. Ik denk eerder dat ze het niet kunnen zien.
En inderdaad er zijn er veel die de regels aan hun laars lappen, wat aangeeft dat de regelgeving niet deugd. Te weinig controlle en te weinig respect voor de bewoners in de dorpjes.
Dit heeft ook met fatsoen te maken !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Ik stel alleen maar vast dat er meer en meer mensen zijn, vooral uit stedelijke gebieden, die mijlenver van de natuur staan maar wel denken dat ze het beter weten dan mensen die dagelijks met dieren en natuurbehoud in contact komen.
Daar heb je een punt, dat komt voor, maar kan je verzekeren dat dit nu niet het geval is.
Trouwens natuurbehoud is totaal is anders als jagen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Er was inderdaad een tijd dat er enorm slecht werd omgegaan met dieren en natuur, maar die is zeker in de jacht en de landbouw al enkele jaren voorbij. Nu is het echter zo dat mensen die hopen energie steken in een diervriendelijke en minder intensieve landbouw enkel maar tegengewerkt worden door buitenstaanders die hun mening enkel baseren op grove veralgemeningen, onwetendheid of vooroordelen.
Helaas moet ik stellen dat het nog steeds schreinend is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Draai jij maar eens enkele maanden mee in een modern landbouwbedrijf of ga eens een seizoen mee met enkele jagers. Misschien zal je dan eens beseffen hoeveel normen en regels er de laatste 10 jaar niet bijgekomen zijn en hoe streng die gecontroleerd worden.
Daar kom ik heeeeel toevallig dagelijks mee in aanraking. Ik weet dat de normen bij de land en veeteeld enorm zijn veranderd hoor !
Maar als jij nu eens met Limburgse jagers op pad gaat ? Controlle zal je nooit tegen komen.

Waarom de vooroordelen naar mensen die kritiek op de jacht geven ?
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 21:11   #476
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Waarom de vooroordelen naar mensen die kritiek op de jacht geven ?
Dat heb je jezelf aangedaan...het enige waarover je praat is het afschaffen van de jacht zonder inhoudelijke argumentatie.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:09   #477
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Toch wel een groot verschil met andere sporten. Hier gaat het te vaak om strafbare feiten, welke grote gevolgen voor de omgeving hebben.
ik zie het verschil niet:

strafbaar:
doping bij mensen is strafbaar (oa wielersport)
doping bij dieren is strafbaar ( oapaardenkoers)

gevolgen hiervan:
verslaving van mensen, jongeren die dit "voorbeeld" gaan volgenstress door niet gebruikers die gaan twijfelen als ze ook niet beter zouden gebruiken. bij doping bij dieren is het sterfterisico zeer groot, ...

grote gevolgen:

vliegsport: jaarlijks sterven (onschuldige) mensen bij crash

Laatst gewijzigd door delcom : 3 juli 2007 om 10:12.
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 13:21   #478
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
ik zie het verschil niet:

strafbaar:
doping bij mensen is strafbaar (oa wielersport)
doping bij dieren is strafbaar ( oapaardenkoers)

gevolgen hiervan:
verslaving van mensen, jongeren die dit "voorbeeld" gaan volgenstress door niet gebruikers die gaan twijfelen als ze ook niet beter zouden gebruiken. bij doping bij dieren is het sterfterisico zeer groot, ...

grote gevolgen:

vliegsport: jaarlijks sterven (onschuldige) mensen bij crash
Je hebt zeker een punt dat er overeenkomsten zijn. Goed argument. (op het laatste voorbeeld na dan, omdat er hier geen opzet in het spel is)

Enkel een groot verschil is dat de omgeving er minder mee te maken heeft als men op langere termijn gaat kijken.
Wat zeker niet wegneemt dat dat ook in de gaten dient gehouden te worden en bij voorkeur vermeden dient te worden.

Het is jammer dat "mensen" zo'n controlle en hulp nodig heeft om te functioneren. Helaas is het niet anders , dan wordt het een grote anarchie en ieder voor zich.
Ieder leeft toch immers in zijn "eigen waarheid".

Laatst gewijzigd door de kat : 3 juli 2007 om 13:23.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 14:20   #479
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Je hebt zeker een punt dat er overeenkomsten zijn. Goed argument. (op het laatste voorbeeld na dan, omdat er hier geen opzet in het spel is)

Enkel een groot verschil is dat de omgeving er minder mee te maken heeft als men op langere termijn gaat kijken.
Wat zeker niet wegneemt dat dat ook in de gaten dient gehouden te worden en bij voorkeur vermeden dient te worden.

Het is jammer dat "mensen" zo'n controlle en hulp nodig heeft om te functioneren. Helaas is het niet anders , dan wordt het een grote anarchie en ieder voor zich.
Ieder leeft toch immers in zijn "eigen waarheid".
Dus u stelt voor dat de mensen geen bewegingsvrijheid mogen hebben om dingen te doen omdat ze onopzettelijk misschien wel eens schade kunnen toebrengen aan zichzelf of derden?
Ben jij een beetje op uw hoofd gevallen en blijven botsen?

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 3 juli 2007 om 14:21.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 14:41   #480
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dus u stelt voor dat de mensen geen bewegingsvrijheid mogen hebben om dingen te doen omdat ze onopzettelijk misschien wel eens schade kunnen toebrengen aan zichzelf of derden?
Ben jij een beetje op uw hoofd gevallen en blijven botsen?
Dat is wel een erg nauwe interprtatie. Was duidelijk niet duidelijk genoeg dus,
Dat bedoel ik dus niet.
Wat ik bedoel is dat wij als mensen in onze samenleven regels nodig hebben om te kunnen samenleven.
Het is niet vanzelf in ieder persoon op zich aanwezig om de waarden en normen te bepalen, enkel als groep zijnde. En die waarden en normen veranderen steeds, soms is dat fijn soms ook weer niet
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be