Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2024, 11:47   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard Ik weiger mijn oude wasmachine op te geven.

In 1999 onze Miele W842 wasmachine gekocht. Kostte toen net geen €1000 maar elke cent waard ondertussen.

Heeft gemiddeld 5-6 machines per week gedraaid (soms 3, andere weken 8 of meer).
Maar nu beginnen er wat slijtageonderdelen de geest te geven.

Vorig jaar de afvoerpomp moeten vervangen. Op YT gekeken en vervolgens voor €40 een nieuwe pomp van een after-sales merk gekocht. Na 30' prutsen was het geklaard.

Maar enkele maanden daarna was door het vibreren (wassen dekbed) de machine half van het verhoog getotterd tijdens het zwieren. Een hels lawaai en elektronische problemen tot gevolg en het toestel was onbruikbaar. Simpelweg pech.

Ik had het toestel bijna opgegeven, maar toch besloten eens op internet te zoeken en blijkbaar had een ingenieur in de UK hetzelfde probleem ervaren. Die had het opgelost door 2 onderdelen op de printplaat te vervangen voor een kostprijs van nog geen €5 en had een stap-voor-stap handleiding gemaakt.

Die onderdeeltjes online gekocht (niets te verliezen) en na een uurtje prutsen was de machine dankzij die kerel in de UK alweer tiptop.

Begin deze week begon de motor lawaai te maken en kwam niet op de volle toeren bij het zwieren. Na 24 jaar zullen de koolborstels wel eens aan vervanging toe zijn zeker?

Ondertussen besteld en verwacht ze begin volgende week. Volgens YT ook geen al te ingewikkelde klus en een kostprijs van €30.

De Miele droogkast is intussen ook al 18 jaar oud (doet het nog perfect).
De Miele frigo is ook al 15 jaar.
De Miele vaatwasser is twee jaar geleden na 19 jaar vervangen door een nieuw model.

Er is dus een reden waarom ik niets anders dan Miele of Liebherr (dochtermerk) in huis wil. Die machines zijn doorgaans iets duurder, maar gaan gewoon veel langer mee dan de Aziatische brol en er zijn zelfs 25 jaar na aankoop nog altijd makkelijk slijtageonderdelen voor te vinden.
Je hoeft ook geen techneut te zijn om die onderdelen te vervangen. Gewoon effe op YT kijken en nadoen.

Een uitzondering is er in de keuken. We hebben bewust gekozen voor een Lacanche kookfornuis.
De keuken wordt hertekend en ik wilde een ingebouwde espresso en drukstomer van Miele. Tot ik de prijs zag. €3000 voor een espressomachine en €3500 voor een stomer gaat me net iets te ver. Dat haal je er nooit uit. Zeker die stomer niet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:06   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

We hebben hier ook een Miele staan. 25 tot 30 jaar oud, in 2002 geërfd van mijn nonkel. Al twee keer de pomp vervangen en de verlichting rond de selectieknop is defect. Maar verder wast dat ding als nieuw. Bij onze droogkast, eveneens uit dezelfde erfenis en ook een Miele, was de deurschakelaar defect. Die kost bij Miele 200€….goe zot voor een microswitch in een Plastieken behuizing. Gewoon overbrugd, het toestel valt nu wel niet meer stil als je de deur zou openen maar dat zal me worst wezen.

herstellen is plezant
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:23   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Onze Miele-stoomoven heeft heel ons huis zonder elektriciteit gezet. Verliesstroomschakelaar. Eén week voor einde waarborg (toeval?). De twee weerstanden aan de massa... Een week later zou het ons tussen de 200 € en 300 € (minimum) gekost hebben. Miele wasmachine moeten vervangen, nog geen 8 jaar oud, Kuipbevestiging afgebroken. Nooit overladen gedraaid. Miele stofzuiger, ook problemen na iets meer dan de waarborgtijd. Toeval?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 12:43   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Onze Miele-stoomoven heeft heel ons huis zonder elektriciteit gezet. Verliesstroomschakelaar. Eén week voor einde waarborg (toeval?). De twee weerstanden aan de massa... Een week later zou het ons tussen de 200 € en 300 € (minimum) gekost hebben. Miele wasmachine moeten vervangen, nog geen 8 jaar oud, Kuipbevestiging afgebroken. Nooit overladen gedraaid. Miele stofzuiger, ook problemen na iets meer dan de waarborgtijd. Toeval?
neen,geen toeval helaas....

NIKS wordt tegenwoordig nog "overgedimensioneerd" en al zeker niet "voor de eeuwigheid" gebouwd...

Sommige merken echter houden beter,maar ik beschouw dat als "wegens toeval".En dan lees je dat joekels met nochtans namen als klokken,zoals Samsung,Miele of Bosch ook wel eens in de gracht rijden....

Ook hun "centjestellers" zijn vergeten dat vertrouwen te voet komt,maar te paard vlucht......En helaas stond dat MERK,dat de consument misschien verleidde een goedkoper toestel te kopen, er op.....



Niet noodzakelijk wegens plaats van fabricage,daar is Turkije overigens al een decennium een HEEL grote speler in,ook voor "Duitse" merken....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 maart 2024 om 12:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:01   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Onze Miele-stoomoven heeft heel ons huis zonder elektriciteit gezet. Verliesstroomschakelaar. Eén week voor einde waarborg (toeval?). De twee weerstanden aan de massa... Een week later zou het ons tussen de 200 € en 300 € (minimum) gekost hebben. Miele wasmachine moeten vervangen, nog geen 8 jaar oud, Kuipbevestiging afgebroken. Nooit overladen gedraaid. Miele stofzuiger, ook problemen na iets meer dan de waarborgtijd. Toeval?
Ik ga tegenwoordig met alles terug om waarborg te krijgen. Desnoods maak ik het zelf kapot. Iedereen zou dat moeten doen. Misschien dat de bedrijven dan terug eens wat kwaliteit gaan beginnen verkopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:07   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

In 2012 heb ik een Miele vaatwasser gekocht, bijna 1000 Euro. In 2016 lekte die langs alle kanten, en heb ik die weggedaan voor een goedkoop machien.

Dat werkt ondertussen nog altijd prima.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:52   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Tja, de kwaliteit van vandaag is niet meer die van 30 jaar geleden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:55   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tja, de kwaliteit van vandaag is niet meer die van 30 jaar geleden.
en de herstelkosten zijn dermate hoog dat een nieuw goedkoper lijkt.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 14:20   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en de herstelkosten zijn dermate hoog dat een nieuw goedkoper lijkt.
Behalve als je het zelf doet…
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 14:38   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Zelf nooit Miele gekocht (wegens te duur) maar ooit wel een Miele diepvriezer gekregen.

Is ondertussen 23 jaar oud en euh... diepvriest nog als de beste.

Een nieuwe zal vast wat zuiniger zijn maar kom, Engie moet ook leven.

Verder geen nuttige dingen te vertellen over Miele.

Over Atag en Vaillant daarentegen... maar daar vraagt niemand om...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 14:53   #11
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelf nooit Miele gekocht (wegens te duur) maar ooit wel een Miele diepvriezer gekregen.

Is ondertussen 23 jaar oud en euh... diepvriest nog als de beste.

Een nieuwe zal vast wat zuiniger zijn maar kom, Engie moet ook leven.

Verder geen nuttige dingen te vertellen over Miele.

Over Atag en Vaillant daarentegen... maar daar vraagt niemand om...
Je mag wel iets vertellen over Vaillant. Mijn ketel (Viessmann) is na 17 jaar aan vervanging toe. Er is een waterlek in de ketel en om de 6 weken moet ik water bijvoegen om de kring terug op 1,5 bar te brengen.
Dit is al 3 winters het geval. Ik kan het nog eens een winter aanzien, maar als hij dan in het putteke winter laat afweten, dan sta je daar terwijl de meeste sanitairmannen dan net verzuipen in het werk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 2 maart 2024 om 14:54.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 17:23   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Behalve als je het zelf doet…
Inderdaad. Vele defecten zijn met wat handigheid zelf te herstellen. Maar de prijs van wisselstukken zijn vaak wel "overgedimensioneerd", en/of moeilijk te vinden. Maakt daarbij dat voor de (de)montage vaak type schroefjes en boutjes enz. gebruikt worden waarvoor niet iedereen de gepaste werktuigen heeft.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 17:27   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tja, de kwaliteit van vandaag is niet meer die van 30 jaar geleden.
Inderdaad, de Deutsche Grundlichkeit is ver zoeken. Er zijn zo nog van die merken die duur zijn omwille van hun naam, maar dat staat allang niet meer voor echte duurzame kwaliteit.

Tegenwoordig koop ik meestal geen "merken" meer die "duur" zijn omdat ze "kwaliteit" zijn, dat is de moeite niet meer, het is allemaal hetzelfde. Je bent op den duur beter af met voor 't zelfde geld 3 keer een goeiekoop machien te kopen.

En ja, in de mate van het mogelijke repareer ik dingen, maar dat is niet altijd te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 17:36   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.282
Standaard

Het is al vele jaren geleden, maar op TV hebben ze ooit eens beelden getoond van een groot distributiecentrum van Miele waar ze zowat alle onderdelen van alle machines in stock hadden. Dat was het enige merk dat zoiets had. Een stock van alle vijskes, plastieken prutskes enz....
In het programma ging het erover dat de (toen) revolutionaire techniek van 3D printing zulke stock overbodig zou kunnen maken.
Van Miele heb ik alleen een stofzuiger maar die gaat ook al meer dan een decennium mee.

Mijn eerste wasmachine was een AEG. Die heeft ook zo'n 20 jaar gediend en 2 verhuizen meegemaakt , waarvan bij de tweede, de verhuiswagen in een gracht gereden is en alles binnenin wat dooreengerammeld werd. Maar die machine heeft dat allemaal zonder problemen overleefd.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 17:41   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, de Deutsche Grundlichkeit is ver zoeken. Er zijn zo nog van die merken die duur zijn omwille van hun naam, maar dat staat allang niet meer voor echte duurzame kwaliteit.

Tegenwoordig koop ik meestal geen "merken" meer die "duur" zijn omdat ze "kwaliteit" zijn, dat is de moeite niet meer, het is allemaal hetzelfde. Je bent op den duur beter af met voor 't zelfde geld 3 keer een goeiekoop machien te kopen.

En ja, in de mate van het mogelijke repareer ik dingen, maar dat is niet altijd te doen.
Met wat goed kiezen koop je Chinees spul met geniale bouwkwaliteit en goeie QC. Uiteindelijk was dat de succesformule van de Japanners nadat ze even WO2 en 2 atoombommen verteerd hadden.

De Chinezen hebben dezelfde route gekozen volgens mij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 maart 2024 om 17:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 18:13   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik heb mijn auto, een peugeot (eigenlijk mitsubushi outlander) 2200 diesel nieuw gekocht in 2011. (In Japan gemaakt, in volle Fukushima periode)
Behalve normale slijtage nog geen kosten aan gehad. Nooit een "gaatje" op de technische controle. Geen spikkel roest. Ok, nog maar 150.000 km gebold.

Grote vraag: ga ik een nieuwe distributieriem laten steken of niet? Of wachten tot hij de geest geeft en dan een elektrische?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 22:35   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn auto, een peugeot (eigenlijk mitsubushi outlander) 2200 diesel nieuw gekocht in 2011. (In Japan gemaakt, in volle Fukushima periode)
Behalve normale slijtage nog geen kosten aan gehad. Nooit een "gaatje" op de technische controle. Geen spikkel roest. Ok, nog maar 150.000 km gebold.

Grote vraag: ga ik een nieuwe distributieriem laten steken of niet? Of wachten tot hij de geest geeft en dan een elektrische?
Kijk eens goed naar die distributieriem. Als die nog geen edgecordseparatie en ernstige pillengift vertoont kan je die zonder probleem laten zitten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 22:42   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en de herstelkosten zijn dermate hoog dat een nieuw goedkoper lijkt.
Als ze er al willen aan beginnen. Zo was er jaren geleden een probleem in de versnellingsbak van mijn tuinfrees. Waar ik ze gekocht had wilden ze er niet naar kijken, te duur in uren. Dan maar zelf gedaan. Was een ketting defect. Nieuwe besteld, spacer gemaakt om ze op haar plaats te houden. Ondertussen gaat ze alweer een jaar of 5 mee.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 22:45   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn auto, een peugeot (eigenlijk mitsubushi outlander) 2200 diesel nieuw gekocht in 2011. (In Japan gemaakt, in volle Fukushima periode)
Behalve normale slijtage nog geen kosten aan gehad. Nooit een "gaatje" op de technische controle. Geen spikkel roest. Ok, nog maar 150.000 km gebold.

Grote vraag: ga ik een nieuwe distributieriem laten steken of niet? Of wachten tot hij de geest geeft en dan een elektrische?
Na zoveel jaar is het toch best de ‘rubber spullen’ te vervangen.

Of inderdaad wachten tot ze stukgaan en de kleppen in frut liggen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 22:47   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Ik koop nu ook enkel Miele (voor de wasdinges) en Bosch (voor het gevries en gekoel).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be