Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 13:05   #1
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard jurgen verstrepen : podcast 28 MEI 2004

zeer de moeite waard om te beluisteren :

http://www.vlaamsbelang.org/files/zwartwit_20060528.mp3
armando is offline  
Oud 28 mei 2006, 13:21   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Voor de Belgen zou JV een goeie aankoop zijn.
stab is offline  
Oud 28 mei 2006, 13:21   #3
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Jurgen Verstrepen is een intelligent man dus neem ik aan dat hij hier wetens en willens leugens aan het uitkramen is en met halve waarheden strooit.
Ik geef maar 1 voorbeeld (want ik ga aan die neonazi's en skinheads in maatpakken geen tijd meer verknoeien). De nieuwe wapenwet werkt met terugerkende kracht vanaf 1 januari ll., de enorme meerverkoop die er dus "zou" zijn is dus gewoon illegaal. Overigens volgens sommige bronnen
zou die meerverkoop slechts bij één enkele wapenhandelaar zijn vastgesteld.

Het nieuws brengen dat er in Iran zich vrouwelijke kandidaat zelfmoordanslagpleegsters aandienen, mag absoluut gebracht worden
- zelfmoordcommando's zijn een, laakbaar, waarschijnlijk zelfs onwettig
oorlogswapen. Het bestaan van legers en vieze wapenmiddelen is een gegeven - waarom zou daarvoer niet bericht mogen worden ?

Met kleine kindjes op de eerste rij een massa indoctrineren dat sommige groepen in onze maatschappij moeten gediscrimineerd worden - dat mag van mij gerust verboden worden.
1handclapping is offline  
Oud 28 mei 2006, 14:02   #4
armando
Schepen
 
Geregistreerd: 25 maart 2006
Berichten: 450
Standaard

Proficiat Jurgen
armando is offline  
Oud 28 mei 2006, 14:14   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Over wat gaat het?
Want ik ga geen 86,4 MB voor niets downloaden eigenlijk.
StevenNr1 is offline  
Oud 28 mei 2006, 14:46   #6
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Nu weet ik eindelijk waarom "allochtoon" met 2 L'en is.
__________________
Levertraan is offline  
Oud 28 mei 2006, 15:58   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Jurgen Verstrepen is een intelligent man dus neem ik aan dat hij hier wetens en willens leugens aan het uitkramen is en met halve waarheden strooit.
Ik geef maar 1 voorbeeld (want ik ga aan die neonazi's en skinheads in maatpakken geen tijd meer verknoeien). De nieuwe wapenwet werkt met terugerkende kracht vanaf 1 januari ll., de enorme meerverkoop die er dus "zou" zijn is dus gewoon illegaal. Overigens volgens sommige bronnen
zou die meerverkoop slechts bij één enkele wapenhandelaar zijn vastgesteld.
In een normaal land kan een wet nooit met terugwerkende kracht toegepast worden. Dat is immers tegen alle rechtsprincipes. Enkel in België gebeuren dergelijke zaken.

Daarnaast is er dan de vraag hoe de regering die wet met terugwerkende kracht zal toepassen. Als ik nu nog een jachtgeweer koopt, dan kan ik dat nog anoniem doen. Hoe zal de overheid dat dan opsporen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2006, 16:14   #8
Misty
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In een normaal land kan een wet nooit met terugwerkende kracht toegepast worden. Dat is immers tegen alle rechtsprincipes. Enkel in België gebeuren dergelijke zaken.

Daarnaast is er dan de vraag hoe de regering die wet met terugwerkende kracht zal toepassen. Als ik nu nog een jachtgeweer koopt, dan kan ik dat nog anoniem doen. Hoe zal de overheid dat dan opsporen?
Dat er enkel in België wetten worden gestemd met tergugwerkende kracht zou me verbazen... Maar dat ze je niet kunnen opsporen, dat klopt al helemaal niet! Je moet al jaar en dag je identiteit laten zien om een jachtwapen te kopen en deze wordt bijgehouden door de verkoper in kwestie. Geen enkele keer naar het nieuws gekeken de laatste weken? (en nee, het pallieterke telt niet mee )
Misty is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:47   #9
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In een normaal land kan een wet nooit met terugwerkende kracht toegepast worden. Dat is immers tegen alle rechtsprincipes. Enkel in België gebeuren dergelijke zaken.
Ze zouden beter de snel-Belg-wet met terugwerkende kracht afschaffen.
Cynicus is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:35   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ze zouden beter de snel-Belg-wet met terugwerkende kracht afschaffen.
en dat stemrecht... dat is discriminatie tegenover onze stemplicht
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 28 mei 2006 om 19:35.
ancapa is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:57   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Over wat gaat het?
Want ik ga geen 86,4 MB voor niets downloaden eigenlijk.
Dan blijf je maar achter.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:58   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Schitterende uitzending trouwens. Het zal wel niets uithalen, maar het is een schitterende uitzending.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:07   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het zal wel niets uithalen.
inderdaad, want er luistert maar 2 man en een nazikop naar.
en die stemden zowiezo al VB.
Mitgard is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:51   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
inderdaad, want er luistert maar 2 man en een nazikop naar.
en die stemden zowiezo al VB.
Had je dat drie weken terug of zo al niet geschreven ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 21:07   #15
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

'oh ja, sorry'
Mitgard is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:03   #16
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

1. Niemand heeft gezegd dat men geen nieuwsberichten over Iran meer mag citeren.
2. Zonder vuurwapen had HVT nog mensen kunnen verwonden of doden (zie Berlijn) wat natuurlijk niets afdoet aan het feit dat het inderdaad wel wonderbaarlijk is dat de wapenwet nu plots zo snel gestemd kan worden.
3. Over FN heeft hij wel gelijk.
4. Over de betoging en racisme is hier al wel genoeg gediscussiëerd lijkt mij.
5. Montenegro is wel een iets andere geschiedenis, dacht ik toch. Ik denk niet dat men in Vlaanderen met een even prangende situatie zit, alhoewel ik eerlijk gezegd wel eens een referendum zou willen zien maar ik weet niet hoe men dat wettelijk kan regelen in ons land?
6. Het PS-schandaal in Charleroi is inderdaad zeer vervelend en ontoelaatbaar. En het vermengen van politiek met sociale overheidsinstanties en dergelijke is natuurlijk schandalig. Mij lijkt een betere controle door de bevolking of zelfs verkiezingen door de bevolking m.b.t. deze functies e.d. zeker niet ongewenst en corruptie is natuurlijk ontoelaatbaar en moet sterk aangepakt worden, hoe dat precies allemaal in mekaar zit... ik reken toch nog een beetje op de rechterlijke macht.
7. Over 'extreme elementen': zie Humo gedeeltelijk, denk aan de achtergrond van Dewinter, de vriendjes in Nederland, ...
8. Over PVDA en illegalen, Frans is geen landstaal als men in Brussel voor VB-secretariaat betoogt? VB heeft nooit Franse folders gepost? Groen is extreem-links? ...
9. Over hysterie omtrent moorden in Antwerpen, heeft hij wel gedeeltelijk een punt. Trad. partijen sprongen er aanvankelijk maar al te graag op zonder veel nuance, dat stoorde me ook wel een beetje (en het kwam ook weer goed uit voor VB) alhoewel daarmee de feiten er niet minder erg of minder racistisch op geworden zijn.
10. Hij weet niet of het een racistische moord is, HVT heeft het nochtans zelf gezegd.
"De dader van de schietpartij woensdag in Antwerpen wilde bewust mensen van vreemde origine vermoorden. Dat heeft hij verklaard tijdens een eerste ondervraging." Bron: VTM
11. Over die hetze tegen het VB, ik vond dat inderdaad vrij dom en simpel van trad. politiekers. Bij niet-opportunistische niet-VB'ers hoorde ik vaak wel meer nuance.
12. Dat ook de trad. partijen verantwoordelijkheid dragen in de problemen ga ik ook niet ontkennen maar het verder stigmatiseren m.b.t. en simplificeren van het probleem, helpt het debat zeker niet meer vooruit en leidt enkel tot een verergering van het probleem.
13. "Eigen cultuur eerst" herleidt het probleem ook enkel tot een cultureel iets en lijkt zelfs te zeggen dat de cultuur van de andere het probleem is. Beleidsmatig stelt zo'n uitspraak niets voor en uiteindelijk is het toch enkel polariserend bedoeld zeker.
14. Het 'Vlaanderen'-gevoel is toch echt geen objectief criterium voor migratie en terugkeerbeleid? (Ik verwijs ook naar 13.)
Ik onderschrijf het 'Vlaanderen'-gevoel misschien ook wel niet, ik weet alleszins niet wat het voorstelt of is, wat ik ermee moet, vanwaar het komt, erder vraag ik me ook af waarom dat 'Vlaanderen'-gevoel dan zoveel beter is dan een ander 'gevoel', ...

Verder heb ik niet meer geluisterd. Mijn excuses maar na een uurtje vond ik het wel genoeg geweest
StevenNr1 is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:27   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
1. Niemand heeft gezegd dat men geen nieuwsberichten over Iran meer mag citeren.
2. Zonder vuurwapen had HVT nog mensen kunnen verwonden of doden (zie Berlijn) wat natuurlijk niets afdoet aan het feit dat het inderdaad wel wonderbaarlijk is dat de wapenwet nu plots zo snel gestemd kan worden.
3. Over FN heeft hij wel gelijk.
4. Over de betoging en racisme is hier al wel genoeg gediscussiëerd lijkt mij.
5. Montenegro is wel een iets andere geschiedenis, dacht ik toch. Ik denk niet dat men in Vlaanderen met een even prangende situatie zit, alhoewel ik eerlijk gezegd wel eens een referendum zou willen zien maar ik weet niet hoe men dat wettelijk kan regelen in ons land?
6. Het PS-schandaal in Charleroi is inderdaad zeer vervelend en ontoelaatbaar. En het vermengen van politiek met sociale overheidsinstanties en dergelijke is natuurlijk schandalig. Mij lijkt een betere controle door de bevolking of zelfs verkiezingen door de bevolking m.b.t. deze functies e.d. zeker niet ongewenst en corruptie is natuurlijk ontoelaatbaar en moet sterk aangepakt worden, hoe dat precies allemaal in mekaar zit... ik reken toch nog een beetje op de rechterlijke macht.
7. Over 'extreme elementen': zie Humo gedeeltelijk, denk aan de achtergrond van Dewinter, de vriendjes in Nederland, ...
8. Over PVDA en illegalen, Frans is geen landstaal als men in Brussel voor VB-secretariaat betoogt? VB heeft nooit Franse folders gepost? Groen is extreem-links? ...
9. Over hysterie omtrent moorden in Antwerpen, heeft hij wel gedeeltelijk een punt. Trad. partijen sprongen er aanvankelijk maar al te graag op zonder veel nuance, dat stoorde me ook wel een beetje (en het kwam ook weer goed uit voor VB) alhoewel daarmee de feiten er niet minder erg of minder racistisch op geworden zijn.
10. Hij weet niet of het een racistische moord is, HVT heeft het nochtans zelf gezegd.
"De dader van de schietpartij woensdag in Antwerpen wilde bewust mensen van vreemde origine vermoorden. Dat heeft hij verklaard tijdens een eerste ondervraging." Bron: VTM
11. Over die hetze tegen het VB, ik vond dat inderdaad vrij dom en simpel van trad. politiekers. Bij niet-opportunistische niet-VB'ers hoorde ik vaak wel meer nuance.
12. Dat ook de trad. partijen verantwoordelijkheid dragen in de problemen ga ik ook niet ontkennen maar het verder stigmatiseren m.b.t. en simplificeren van het probleem, helpt het debat zeker niet meer vooruit en leidt enkel tot een verergering van het probleem.
13. "Eigen cultuur eerst" herleidt het probleem ook enkel tot een cultureel iets en lijkt zelfs te zeggen dat de cultuur van de andere het probleem is. Beleidsmatig stelt zo'n uitspraak niets voor en uiteindelijk is het toch enkel polariserend bedoeld zeker.
14. Het 'Vlaanderen'-gevoel is toch echt geen objectief criterium voor migratie en terugkeerbeleid? (Ik verwijs ook naar 13.)
Ik onderschrijf het 'Vlaanderen'-gevoel misschien ook wel niet, ik weet alleszins niet wat het voorstelt of is, wat ik ermee moet, vanwaar het komt, erder vraag ik me ook af waarom dat 'Vlaanderen'-gevoel dan zoveel beter is dan een ander 'gevoel', ...

Verder heb ik niet meer geluisterd. Mijn excuses maar na een uurtje vond ik het wel genoeg geweest
2. Had HVT geen wapen kunnen kopen hadden er geen doden gevallen.
5. Ook Tjechië en Slovakije doen het beiden goed...
6. De PS valt van het ene schandaal in het andere... ze kunnen het vele (misschien ook Vlaamse) geld niet meester en het leidt daar tot wantoestanden.
7. Humo kent alleen extreem-rechts... links bestaat amper of is centrumlinks... extreem-links ??? nooit van gehoord !!! "...zie Claes)
8. ja groen is extreem-links... en dan ? dat is hun keuze en visie !
9. ja de hetze tegen Vlaams Belang en nu ook de kiezers stoort mij ook, net als vele andere burgers ! Kom maar terug klagen op 8 oktober...
10. in een eerste verklaring... daarna trok hij die allemaal in volgens zijn advocaat.
a. Racistisch, ja, want er waren twee allochtonen bij, een dood en een zwaargewond (hopelijk haalt de vrouw het en komt ze er goed door)... maar op twee onschuldige weerloze vrouwen ??? Waarom ???
b. en dan vooral een blond blank kindje ??? daar heeft NIEMAND een ernstig antwoord of reden voor opgegeven...

Ik vraag mij dan af : hoeveel mensen is hij tegengekomen op zijn dodende weg ? hoeveel mensen heeft hij niet beschoten ? waarom wou hij zelf sterven in de waanzinnige raid ? was het dan toch blind moorden ?

Laat ons eerst het onderzoek afwachten, de verdere ondervragingen, het psychologisch en pschiatrisch onderzoek zal meer duidelijkheid brengen. Voorbarige conclusies leidden tot een twee weken durende hetze en daar wordt niemand beter van. Yves leterme is daarin heel wat gematigder en verstandiger.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 28 mei 2006, 22:45   #18
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
2. Had HVT geen wapen kunnen kopen hadden er geen doden gevallen.
Dat kan men niet met zekerheid veronderstellen, er zijn nog manieren om mensen te doden toch.
Citaat:
6. De PS valt van het ene schandaal in het andere... ze kunnen het vele (misschien ook Vlaamse) geld niet meester en het leidt daar tot wantoestanden.
Door te weinig democratie vnl. inderdaad.
Citaat:
7. Humo ...
Dat blad is wel gekleurd maar hun artikels zijn toch (zij het vaak dezelfden viserend) geen leugens, dacht ik.
Citaat:
10. in een eerste verklaring... daarna trok hij die allemaal in volgens zijn advocaat.
En wat zegt het parket? (Ik weet het niet, gewoon een vraag dus.)
Citaat:
maar op twee onschuldige weerloze vrouwen ... en dan vooral een blond blank kindje
Ik heb ergens een uitleg gehoord over het feit dat mannelijke adolescenten wel eens vaker doorflippen en dat mannen in dergelijke gruweldaden sneller vrouwen viseren, maar vraag me niet waarom want dat weet ik niet meer.
Het kleine meisje moest maar niet huilen voor de zwarte oppas, hoorde ik ergens maar ik weet niet of dat klopt.
Alleszins nog veel werk voor psychiaters.
Citaat:
Laat ons eerst het onderzoek afwachten, de verdere ondervragingen, het psychologisch en pschiatrisch onderzoek zal meer duidelijkheid brengen. Voorbarige conclusies leidden tot een twee weken durende hetze en daar wordt niemand beter van.
Ik kan u grotendeels bijtreden hierin alhoewel het mij wel opvalt dat dergelijke voorzichtigheid nogal gemakkelijk gebruikt wordt door sommigen om toch maar niet te moeten spreken over het volgens mij vaststaande racistische karakter van deze moorden en het valt me ook op dat deze mensen in andere gevallen vaak minder nuance aan de dag leggen.
(En het onderzoek afwachten duur ook zolang hé, waarover moet ik anders zeveren.)
StevenNr1 is offline  
Oud 28 mei 2006, 23:13   #19
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
... over het volgens mij vaststaande racistische karakter van deze moorden ...
Altijd is er wel ergens iemand die het woord racisme erbij wil sleuren.
Aan welke criteria moet een dubbele moord volgens jou dan voldoen opdat je die niet als racistisch zou beschouwen?
Zijn de feiten dan erger dan wanneer hij 2 autochtonen zou hebben vermoord?
(en verzin nu eindelijk eens iets anders dan de zogezegde bekenenis van de dader, een bekentenis die trouwens niet overeenstemt met de feiten)
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline  
Oud 29 mei 2006, 11:26   #20
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Nee, die moord zou er niet minder erg op geweest zijn.
En een dubbele moord lijkt mij racistisch als er duidelijk mensen van een andere origine dan die van de dader geviseerd worden en daarbij de moorden zonder enige andere verklaring gepleegd worden.
(En een bekentenis van de dader in die zin speelt natuurlijk ook mee )

(Waarschijnlijk zijn er dan evengoed misdaden van mensen van vreemde origine t.a.v. autochtonen die mogelijks racistisch te noemen zijn.)


Ik zou verder toch graag hier eens een antwoord op krijgen:
Citaat:
13. "Eigen cultuur eerst" herleidt het probleem ook enkel tot een cultureel iets en lijkt zelfs te zeggen dat de cultuur van de andere het probleem is. Beleidsmatig stelt zo'n uitspraak niets voor en uiteindelijk is het toch enkel polariserend bedoeld.
14. Het 'Vlaanderen'-gevoel is toch echt geen objectief criterium voor migratie en terugkeerbeleid? (Ik verwijs ook naar 13.)
Ik onderschrijf het 'Vlaanderen'-gevoel misschien ook wel niet, ik weet alleszins niet wat het voorstelt of is, wat ik ermee moet, vanwaar het komt, verder vraag ik me ook af waarom dat 'Vlaanderen'-gevoel dan zoveel beter is dan een ander 'gevoel', ...
StevenNr1 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be