Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2003, 17:22   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
We zullen eens zien of Knut hier nog iets aan toe te voegen heeft. Vanaf maandag 9u00 tot 18u00 zal hij weer op kosten van zijnen werkgever inloggen (idem dito voor Klaas).
Tja, niet iedereen [size=6]profiteert van een werkloosheidsuitkering [/size]he Hugo...
Werkloosheidsuitkering is geen profiteren maar een recht. Een verzekering waar mijn voorouders jarenlang op de barricaden hebben gestaan om dat recht te bereiken. Ik heb 36 jaar lang ononderbroken zelf afgedragen voor andere werklozen. En ik heb nooit de aandrang gevoeld om iemand anders dat recht af te nemen, want misschien zou ik het ook ooit eens nodig kunnen hebben. Dat er profiteurs bestaan ga ik niet ontkennen, die moeten ze d'r maar uit gooien, en dat gebeurt ook, hoe langer hoe strenger wordt het.

Stel je even voor in mijn plaats, toen op 28 maart '03 j.l. het bedrijf waar ik voor werkte (Weemaes nv in Kieldrecht) opeens de boeken neerlegde, en ik niks zou hebben om op terug te vallen? Het bedrijf stond al bijna twee maanden achter met mijn loon. Geen opzegvergoeding, niks. Ik heb op dit ogenblik bruto 4600 € tegoed, tegoed dat ik misschien binnen 1 �* 2 jaar zal krijgen. Ik ben 51 jaar, denk jij dat het zo eenvoudig is om als vijftiger nog een job te vinden?

Ik volg via de VDAB thans een opleiding in Bedrijfsbeheer. Die cursus is begonnen op 18 april en loopt af eind december van dit jaar. Vanaf 1 januari (of toch zeker het 1ste kwartaal) wil ik mij als zelfstandige vestigen. Ook niet zo eenvoudig, als je weet dat er alle maanden 600 failliet gaan. Je moet er tegenwoordig goed voorbereid voor zijn. Ook kan je niet zomaar als zelfstandige beginnen, want je moet minimum een Bedrijfsattest hebben, en dat ben ik nu aan het behalen.

En tot slot. Ik leid een vzw (amarcord vzw), die ik al zes maanden voor ons bedrijf op de fles ging, had opgericht samen met mijn vrouw. Toen ik mij aanbood aan de werkloosheid, werd ik aanvankelijk geschorst van elke werkloosheidsuitkering, omdat ik een onbezoldigd (!) mandaat uitoefende in een vennootschap. Mandaat, dat ik als eerlijke Belg direct had gemeld bij de Vakbond en de VDAB en RVA. Ik had dat achteraf gezien, beter niet gemeld.

Het heeft dan bijna drie maanden geduurd vooraleer ik mijn eerste uitkering kreeg. Ik heb mijn boekhouding moeten voorleggen aan de RVA waaruit bleek dat dit een verlieslatende onderneming was, die inderdaad op eigen middelen draait en nog draait (van het geld van mijn loon, dat ik sindsdien niet meer heb, nu van mijn dopgeld dus �* rato van 28,54 euro per dag). Even zag het er naar uit dat ik ontslag moest nemen uit onze vzw, en dat had meteen ook het einde betekent van die vzw vermits die 100% op mijn energie en inzet draait. Gelukkig heb ik toch toelating gekregen om dat mandaat verder onbezoldigd uit te oefenen tot einde maart volgend jaar. Daarna moet ik opnieuw een aanvraag indienen, mijn balans en boekhouding voorleggen enz., en kan ik weer geweigerd worden en mijn uitkering verliezen.

Dus, samengevat, stel je even voor in mijn plaats. Ik kom op 28 maart onverwacht aan de dop, geen geld, mijn achterstallig loon is foetsie, ik krijg aanvankelijk geen uitkering en ik moet mijn vzw opdoeken als ik ooit nog geld wil zien?. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat ik de eerste drie maanden na het faillissement ZWARTE sneeuw heb gezien. Van een netto inkomen van 1500 € per maand viel ik terug op NUL inkomen. Dat was de situatie zes maanden geleden, en jij zou nu ook nog mijn werkloosheidsvergoeding willen afpakken, die ene keer in 36 jaar dat ik er gelukkig kan op terugvallen?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 17:35   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet je gelijkgeven Thepiano, werkloosuitkering is een voorrecht, verworven door onze ouders en grootouders, al dan niet gewapenderhand.

Een voorrecht, waarvoor je bepaalde regels moet gevolgd hebben om ervan te mogen genieten, regels opgelegd om misbruiken te vermijden, gebaseerd op gebeurde dingen.
Zoals VZW's die meer winst draaiden dan wat een BVBA konden.
Spijtig voor je dat je net in een soortgelijke niet winstgevende situatie terecht kwam.Maar kwam dat niet omdat je de wetgeving ter zake niet goed genoeg kende?
Het is een plicht van elke Belg de wetgeving te kennen hoor.Ieder is normaal gezien verplicht het staatsblad te lezen.Dagelijks.

Maar kunnen we dit topic niet effe bij de door onze Extreem rechtse liberalen gedomineerde Deam is een Nazistisch liberaal dumpen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 17:39   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Mijn mening daarover is in het bovengenoemd topic te vinden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 17:53   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Zoals VZW's die meer winst draaiden dan wat een BVBA konden.
Spijtig voor je dat je net in een soortgelijke niet winstgevende situatie terecht kwam.Maar kwam dat niet omdat je de wetgeving ter zake niet goed genoeg kende?
Het is een plicht van elke Belg de wetgeving te kennen hoor.Ieder is normaal gezien verplicht het staatsblad te lezen.Dagelijks.
Ik heb niet de indruk dat jij begrijpt wat een vzw is. Namelijk een Vereniging Zonder Winstoogmerk. De bedoeling van onze VZW was gewoon een wettelijk kader te scheppen voor onze aktiviteiten. Als vzw kan je stem gehoord worden op alle niveaus. Met deze vzw heb ik enkel de migranten en inwoners van Georgische origine een STEM willen geven, en dat is ons ook gelukt. Tussen alle negatieve rapporten door van Georgische maffia, Georgische criminelen enz. zijn wij er in geslaagd om op een bescheiden manier, op verschillende niveaus een ander gezichtspunt bij te brengen. Voorts hebben wij vele Georgiërs van de straat gehaald, die voordien verloren waren. Velen van hen volgen nu een cursus Nederlands, hebben werk gevonden, hun kinderen zitten in de jeugdbeweging enz. Wij helpen bij repatriering, bij vertalingen, bij procedures enz.

Hoe kunnen wij nu ooit geld verdienen aan deze mensen? Ze hebben niet eens een inkomen, of leven van't OCMW of van't zwart werk (vooral kuisen en klussen en tomatenpluk enz.). De meesten verkeren al jaren in procedure en weten niet eens of ze mogen blijven.

Sinds juli van dit jaar is de nieuwe VZW-wet van kracht. (eindelijk!) en zullen vele van die nep-vzw's van de markt verdwijnen, of verplicht worden een andere vennootschapsvorm aan te nemen (NV, BVBA enz.). Dat is een prima zaak. En ook goed in werkelijke vzw's zoals de onze. Want wij leven ook met de last die vele verknipte vzw's hebben veroorzaakt.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 18:05   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Piano, ik weet maar al te goed wat een VZW is.Heb namelijk al een paar weten komen en gaan.
Wegens dat er wel winst was, en dat het oogmerk werd deze te verdelen onder de 3 leden. Ik denk dat dat duidelijk is....


je geeft zelf toch toe dat er een wildgoei aan de gang was/is van nep VZW's.? En net naar die Neppers verwees ik dat jij moest lijden onder een onbuigzaam ambetantenaarlijke regelneverij.
Ik verwijt jou niet zo'n VZW te hebben.Ik impliceerde dat zelfs niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 18:15   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Piano, ik weet maar al te goed wat een VZW is.Heb namelijk al een paar weten komen en gaan.
Wegens dat er wel winst was, en dat het oogmerk werd deze te verdelen onder de 3 leden. Ik denk dat dat duidelijk is....


je geeft zelf toch toe dat er een wildgoei aan de gang was/is van nep VZW's.? En net naar die Neppers verwees ik dat jij moest lijden onder een onbuigzaam ambetantenaarlijke regelneverij.
Ik verwijt jou niet zo'n VZW te hebben.Ik impliceerde dat zelfs niet.
Er zijn duizenden vzw's net zoals de onze. Dat gaat van een postzegelclub, een vereniging voor leukemiepatienten, eentje voor astrologen, eentje voor de bond van opstandige huisvrouwen enz.

Zo zijn wij aangesloten bij DIA, dai is de Dienst Integratie van Antwerpen. Daar zijn officieel 250 (!) vzw's van migranten bij aangesloten. Slechts 17 daarvan hebben een clublokaal. Het is duidelijk dat het niet om al die Marokkaanse en Turkse 'theehuizen' gaat die ook vzw's zijn. Die zijn niet geïnteresseerd in DIA en zoeken ook geen aansluiting, want dan zouden het er ip v 250 misschien wel 2000 zijn geweest. Als je maar begrijpt wat ik bedoel.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 19:03   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
We zullen eens zien of Knut hier nog iets aan toe te voegen heeft. Vanaf maandag 9u00 tot 18u00 zal hij weer op kosten van zijnen werkgever inloggen (idem dito voor Klaas).
Tja, niet iedereen [size=6]profiteert van een werkloosheidsuitkering [/size]he Hugo...
Werkloosheidsuitkering is geen profiteren maar een recht. Een verzekering waar mijn voorouders jarenlang op de barricaden hebben gestaan om dat recht te bereiken. Ik heb 36 jaar lang ononderbroken zelf afgedragen voor andere werklozen. En ik heb nooit de aandrang gevoeld om iemand anders dat recht af te nemen, want misschien zou ik het ook ooit eens nodig kunnen hebben. Dat er profiteurs bestaan ga ik niet ontkennen, die moeten ze d'r maar uit gooien, en dat gebeurt ook, hoe langer hoe strenger wordt het.

Stel je even voor in mijn plaats, toen op 28 maart '03 j.l. het bedrijf waar ik voor werkte (Weemaes nv in Kieldrecht) opeens de boeken neerlegde, en ik niks zou hebben om op terug te vallen? Het bedrijf stond al bijna twee maanden achter met mijn loon. Geen opzegvergoeding, niks. Ik heb op dit ogenblik bruto 4600 € tegoed, tegoed dat ik misschien binnen 1 �* 2 jaar zal krijgen. Ik ben 51 jaar, denk jij dat het zo eenvoudig is om als vijftiger nog een job te vinden?

Ik volg via de VDAB thans een opleiding in Bedrijfsbeheer. Die cursus is begonnen op 18 april en loopt af eind december van dit jaar. Vanaf 1 januari (of toch zeker het 1ste kwartaal) wil ik mij als zelfstandige vestigen. Ook niet zo eenvoudig, als je weet dat er alle maanden 600 failliet gaan. Je moet er tegenwoordig goed voorbereid voor zijn. Ook kan je niet zomaar als zelfstandige beginnen, want je moet minimum een Bedrijfsattest hebben, en dat ben ik nu aan het behalen.

En tot slot. Ik leid een vzw (amarcord vzw), die ik al zes maanden voor ons bedrijf op de fles ging, had opgericht samen met mijn vrouw. Toen ik mij aanbood aan de werkloosheid, werd ik aanvankelijk geschorst van elke werkloosheidsuitkering, omdat ik een onbezoldigd (!) mandaat uitoefende in een vennootschap. Mandaat, dat ik als eerlijke Belg direct had gemeld bij de Vakbond en de VDAB en RVA. Ik had dat achteraf gezien, beter niet gemeld.

Het heeft dan bijna drie maanden geduurd vooraleer ik mijn eerste uitkering kreeg. Ik heb mijn boekhouding moeten voorleggen aan de RVA waaruit bleek dat dit een verlieslatende onderneming was, die inderdaad op eigen middelen draait en nog draait (van het geld van mijn loon, dat ik sindsdien niet meer heb, nu van mijn dopgeld dus �* rato van 28,54 euro per dag). Even zag het er naar uit dat ik ontslag moest nemen uit onze vzw, en dat had meteen ook het einde betekent van die vzw vermits die 100% op mijn energie en inzet draait. Gelukkig heb ik toch toelating gekregen om dat mandaat verder onbezoldigd uit te oefenen tot einde maart volgend jaar. Daarna moet ik opnieuw een aanvraag indienen, mijn balans en boekhouding voorleggen enz., en kan ik weer geweigerd worden en mijn uitkering verliezen.

Dus, samengevat, stel je even voor in mijn plaats. Ik kom op 28 maart onverwacht aan de dop, geen geld, mijn achterstallig loon is foetsie, ik krijg aanvankelijk geen uitkering en ik moet mijn vzw opdoeken als ik ooit nog geld wil zien?. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat ik de eerste drie maanden na het faillissement ZWARTE sneeuw heb gezien. Van een netto inkomen van 1500 € per maand viel ik terug op NUL inkomen. Dat was de situatie zes maanden geleden, en jij zou nu ook nog mijn werkloosheidsvergoeding willen afpakken, die ene keer in 36 jaar dat ik er gelukkig kan op terugvallen?
Jij bent een uitzondering, de wereld zal niet vergaan zoals enkele andere al eens zeiden. Dit is een mooi voorbeeld van een probleem wat jij hebt en anderen zoals ik bv niet, wil dit zeggen dat ik dit probleem dan maar moet ontkennen en mijn hoofd moet wegdraaien? (zie vreemdelingen probleem)
Het doet waarschijnlijk pijn om te weten dat er mensen naar dit land komen om enkel criminele activiteiten uitvoeren waardoor ze veel geld verdienen en daarbovenop zomaar de Belgische nationaliteit hebben gekregen waardoor ze ook nog zonder problemen een bestaansminimum krijgen wat meer zekerheid bied dan een werkloosheidsuitkering. Maar ik dacht het idee te hebben gekregen dat jij dit goedkeurt wanneer iemand anders hier een probleem mee heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 19:11   #8
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Sinds juli van dit jaar is de nieuwe VZW-wet van kracht. (eindelijk!) en zullen vele van die nep-vzw's van de markt verdwijnen, of verplicht worden een andere vennootschapsvorm aan te nemen (NV, BVBA enz.). .
Beetje off-topic: ik vrees dat de nieuwe VZW-wet niet deze gevolgen zal hebben, want 1) er is niet zoveel veranderd, en er is in elk geval nergens de verplichting om naar de vorm van een handelsvennootschap over te stappen 2) de regelingen inzake inkomstenbelastingen en BTW staan niet in de VZW-wet, maar in het Wetboek van Inkomstenbelastingen en het BTW-wetboek, en daar is helemaal niets aan gewijzigd 3) het probleem van de nep-VZW-'s is een probleem van controle. Met betere controle had men er ze onder de oude VZW-wet net zo goed uit kunnen halen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 19:47   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Sinds juli van dit jaar is de nieuwe VZW-wet van kracht. (eindelijk!) en zullen vele van die nep-vzw's van de markt verdwijnen, of verplicht worden een andere vennootschapsvorm aan te nemen (NV, BVBA enz.). .
Beetje off-topic: ik vrees dat de nieuwe VZW-wet niet deze gevolgen zal hebben, want 1) er is niet zoveel veranderd, en er is in elk geval nergens de verplichting om naar de vorm van een handelsvennootschap over te stappen 2) de regelingen inzake inkomstenbelastingen en BTW staan niet in de VZW-wet, maar in het Wetboek van Inkomstenbelastingen en het BTW-wetboek, en daar is helemaal niets aan gewijzigd 3) het probleem van de nep-VZW-'s is een probleem van controle. Met betere controle had men er ze onder de oude VZW-wet net zo goed uit kunnen halen.
Dat laatste klopt zeker. Nu gaan de controleurs uit van een lijst met voorkeuren, die ze meestal van vanuit justitie krijgen. Ook hier put ik uit eigen ervaring. Toen onze vzw-statuten op een donderdag in het Staatsblad waren verschenen, kreeg ik enkel dagen later -op zondagmiddag(!!)- al een telefoon van de Staatsveiligheid, om ons uit te horen "wat we van plan waren". Waarom zo snel? Ha ja, Georgisch he, dat moèst wel slecht zijn.

Of zoals je onlangs kon vernemen met de kontrole op milieuvervuilende bedrijven: de kans dat je de eerste keer wordt gekontroleerd duurt ongeveer 75 (vijfenzeventig) jaar. Die mensen werken met lijsten die al dan niet politiek gelanden zijn. Als je natuuurlijk genoeg poen hebt is daar ook altijd wel een mouw aan te passen.

Zo kan je je al voorstellen welke vzw's er het eerst aan gaan als het Blok aan de macht komt. Niet de frauderende het eerst, maar de migrantenvzw's, allemaal, bonafide of niet. Want voor de andere duizenden bedrijven zullen ook zij geen kontroleurs en het geld vinden. Maar dat vertellen ze je er allemaal niet bij natuurlijk.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 19:58   #10
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Jij bent een uitzondering, de wereld zal niet vergaan zoals enkele andere al eens zeiden. Dit is een mooi voorbeeld van een probleem wat jij hebt en anderen zoals ik bv niet, wil dit zeggen dat ik dit probleem dan maar moet ontkennen en mijn hoofd moet wegdraaien? (zie vreemdelingen probleem)
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Jij zegt dat ik de uitzondering ben, ik zeg dat ik de algemene middenmoot vertegenwoordig. Uitzonderingen zijn de bandieten, de geldoplichters, de fraudeurs, de witwassers, de drugshandelaars enz. die zich ook dikwijls schuilhouden achter vzw's. D�*t zijn de uitzonderingen. Als jij alle dagen over een slechte vzw zou lezen in de karnt, is dat nogf altijd geen procent van het werkelijke aantal vzw's die er in ons land bestaan; Maar daar lees je niks over. Goed nieuws is geen nieuws zeggen de media.

Citaat:
Het doet waarschijnlijk pijn om te weten dat er mensen naar dit land komen om enkel criminele activiteiten uitvoeren waardoor ze veel geld verdienen en daarbovenop zomaar de Belgische nationaliteit hebben gekregen waardoor ze ook nog zonder problemen een bestaansminimum krijgen wat meer zekerheid bied dan een werkloosheidsuitkering. Maar ik dacht het idee te hebben gekregen dat jij dit goedkeurt wanneer iemand anders hier een probleem mee heeft.
Ha ja, jij hebt het over die 167 fraude naturalisaties. Heb jij een idee hoeveel naturalisaties er zijn geweest de voorbije jaren? Ongeveer 450.000 op tien jaar tijd. Reken maar voor jezelf uit hoeveel procenten 167/450000 ste is. Wat niet wil zeggen dat ik dat goedkeur. Maar die beruchte Abraham Velikhov die zich daar mee verrijkte, vroeg voor elke naturalisatie 125.000 € en naar schatting heeft hij zo extra 21 miljoen € bijgeklust.

Ik ken geen enkele Georgiër die zoveel geld heeft, en als hij het wèl zou hebben, was hij binnen een uur op de luchthaven om terug naar zijn land te gaan, en met dat vele geld als een koning in Frankrijk te kunnen leven. Een Georgiër verdiend gemiddeld 1500 per maand (als hij job heeft). In Georgië leven 54% van de mensen beneden de armoede grens (België 4%), dus ga maar na.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 20:00   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Het is misschien een recht, maar daarmee kan je toch nooit misbruiken rechtvaardigen hoor.
En hoe meer mensen die profiteren, hoe meer kans dat het instort.
Je kan toch niet ontkennen dat het (te) open staat voor misbruik.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 20:32   #12
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Werkloosheidsuitkeringen zouden beter worden vervangen door inkomenssubsidies. Op die manier zouden de werklozen worden gestimuleerd om voorlopig reeds kleine, vaak deeltijdse, jobs aan te nemen in afwachting dat ze een deftige job vinden. Dat valt veruit te verkiezen boven het zich nestelen in de werkloosheid.

zie ook http://groups.msn.com/WelvaartenVeil...legenheid.msnw
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 20:40   #13
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Mijn mening daarover is in het bovengenoemd topic te vinden.
Die van mij ook, toch wil ik nog even het volgende kwijt: het is niet omdat het een recht is van de vorige en de huidige generaties (die ervoor gewerkt hebben) dat het dat ook automatisch van de volgende (die er nog niet voor hebben gewerkt) dient te zijn!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 21:00   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Jij bent een uitzondering, de wereld zal niet vergaan zoals enkele andere al eens zeiden. Dit is een mooi voorbeeld van een probleem wat jij hebt en anderen zoals ik bv niet, wil dit zeggen dat ik dit probleem dan maar moet ontkennen en mijn hoofd moet wegdraaien? (zie vreemdelingen probleem)
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Jij zegt dat ik de uitzondering ben, ik zeg dat ik de algemene middenmoot vertegenwoordig. Uitzonderingen zijn de bandieten, de geldoplichters, de fraudeurs, de witwassers, de drugshandelaars enz. die zich ook dikwijls schuilhouden achter vzw's. D�*t zijn de uitzonderingen. Als jij alle dagen over een slechte vzw zou lezen in de karnt, is dat nogf altijd geen procent van het werkelijke aantal vzw's die er in ons land bestaan; Maar daar lees je niks over. Goed nieuws is geen nieuws zeggen de media.
U schrijft hierboven zelf dat er geen geld en mankracht is om misbruiken op te sporen.
Als dan ondanks dat blijkt dat regelmatig onfrisse praktijken blootgelegd worden zou ik niet durven beweren dat het toevallig die enkele uitzonderingen zijn.
Als ik vaststel wat één gerichte politiecontrole op een nacht op één plaats oplevert vraag ik mij af wat dan de werkelijke cijfers zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 21:10   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Mijn mening daarover is in het bovengenoemd topic te vinden.
Die van mij ook, toch wil ik nog even het volgende kwijt: het is niet omdat het een recht is van de vorige en de huidige generaties (die ervoor gewerkt hebben) dat het dat ook automatisch van de volgende (die er nog niet voor hebben gewerkt) dient te zijn!
Absoluut, werkloosheid is geen recht.
De werkloosheiduitkering is een verzekering om de werknemer te beschermen tegen loonverlies bij onvrijwillige en tijdelijke werkloosheid. Door bedrijfssluiting, reorganisatie enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be