Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2015, 09:19   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard Is voorzichtigheid voor diefstal racisme ?

Ik las net dit in De Standaard van vandaag:


Citaat:
‘Het gebeurt vaak dat de handtassen naar de andere kant van de tafel verhuizen als we samen een café binnenstappen’

Annelies Verbeke

Sinds Annelies Verbeke zes jaar geleden een relatie begon met een man van Senegalese afkomst, merkt ze goed hoe subtiel racisme nog aanwezig is (tijdens ‘Lezen op Zondag’ in Handelsbeurs).
en dan vroeg ik me af of dit racisme is.

Of gewoon domme onhandigheid door het te opzichtig laten blijken dat men even daarvoor onvoorzichtig was voor zijn waardevolle spullen; reactie van voorzichtigheid getriggerd door iets dat toevallig opviel.
Of ook: precies of men zou zijn handtas edm zomaar grijpklaar binnen handbereik laten liggen van zo'n guur blank personage zoals jullie kunnen veronderstellen dat de Schoof er wel zal uitzien ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 09:56   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Waarom denkt ze dat het door haar vriend komt?
Het lijkt wel racisme te denken dat ze haar wel vertrouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 12:58   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las net dit in De Standaard van vandaag:




en dan vroeg ik me af of dit racisme is.

Of gewoon domme onhandigheid door het te opzichtig laten blijken dat men even daarvoor onvoorzichtig was voor zijn waardevolle spullen; reactie van voorzichtigheid getriggerd door iets dat toevallig opviel.
Of ook: precies of men zou zijn handtas edm zomaar grijpklaar binnen handbereik laten liggen van zo'n guur blank personage zoals jullie kunnen veronderstellen dat de Schoof er wel zal uitzien ...

.
Welke blank personage is nu geïnteresseerd in een handtas ?? Precies of Fifa baas Sepp Blatter zou uw handtas stelen En Bernie Ecclestone al zeker niet...die geeft ze je zeker terug moest hij ze vinden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:11   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en dan vroeg ik me af of dit racisme is.

Of gewoon domme onhandigheid door het te opzichtig laten blijken dat men even daarvoor onvoorzichtig was voor zijn waardevolle spullen; reactie van voorzichtigheid getriggerd door iets dat toevallig opviel.
Of ook: precies of men zou zijn handtas edm zomaar grijpklaar binnen handbereik laten liggen van zo'n guur blank personage zoals jullie kunnen veronderstellen dat de Schoof er wel zal uitzien ...

.
Dit is geen racisme. Intuïtieve voorzichtigheid. Het zit bij de mens ingebakken. Schrik voor de vreemde buitenwereld.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be