Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 27 juli 2009, 17:39   #101
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dus VDB's fout is dat de Grote Roergangster tegengesproken werd.

Toffe boel daar.
Het probleem is dat Gennez de de chef is binnen de SP.a en Vandenbroucke zich gedraagt als een chef. Geen enkele partij zou het pikken dat een voorzitter wordt tegengesproken tijdens de onderhandelingen waar er anderen bij zitten zeker niet nadat het standpunt van de partij is doorgepraat op het partijbureau en er al een akkoord over is met de andere partijen. Dat SP.a verre van een model is van interne democratie is een feit maar Vandenbroucke is iemand die binnen dat systeem groot is geworden.
solidarnosc is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:40   #102
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dus VDB's fout is dat de Grote Roergangster tegengesproken werd.

Toffe boel daar.
Het probleem is dat Gennez de de chef is binnen de SP.a en Vandenbroucke zich gedraagt als een chef. Geen enkele partij zou het pikken dat een voorzitter wordt tegengesproken tijdens de onderhandelingen waar er anderen bij zitten zeker niet nadat het standpunt van de partij is doorgepraat op het partijbureau en er al een akkoord over is met de andere partijen. Dat SP.a verre van een model is van interne democratie is een feit maar Vandenbroucke is iemand die binnen dat systeem groot is geworden. Had Gennez niet ingegrepen dan hadden dezelde mensen die Gennez nu verwijten dat ze Vandenbroucke heeft gedumpt gezegd dat ze een zwak leidersfiguur is.
solidarnosc is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:41   #103
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Frank in de federale? Denk het niet, Frank is te Vlaamsgericht en dan wordt je niet aanvaard door de frankofielen.
VDB is niet zozeer Vlaamsgericht maar Frankgericht.
solidarnosc is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:42   #104
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Hij was ook veels te Frank
dejohan is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:50   #105
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is dat Gennez de de chef is binnen de SP.a en Vandenbroucke zich gedraagt als een chef. Geen enkele partij zou het pikken dat een voorzitter wordt tegengesproken tijdens de onderhandelingen waar er anderen bij zitten zeker niet nadat het standpunt van de partij is doorgepraat op het partijbureau en er al een akkoord over is met de andere partijen. Dat SP.a verre van een model is van interne democratie is een feit maar Vandenbroucke is iemand die binnen dat systeem groot is geworden.
Gennez is niet de chef. Zij is de papegaai. Van de 2 Orakels uit Hasselt en Oostende. Maak u geen ilusies: het zijn J. Vande Lanotte en S. Stevaert die aan haar touwtjes trekken.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:53   #106
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is dat Gennez de de chef is binnen de SP.a en Vandenbroucke zich gedraagt als een chef. Geen enkele partij zou het pikken dat een voorzitter wordt tegengesproken tijdens de onderhandelingen waar er anderen bij zitten zeker niet nadat het standpunt van de partij is doorgepraat op het partijbureau en er al een akkoord over is met de andere partijen.
Het probleem was dat VDB door Gennez van die akkoorden niet op de hoogte was gebracht en ook blijkbaar soms niet wist wat het (nieuwe) standpunt van de partij was. Dat is een fout van Gennez: zij moet er voor zorgen dat de leden van haar delegatie op de hoogte zijn van die standpunten en van waarop wordt toegegeven. Neen, er was de laatste weken voor de regeringsvorming duidelijk een operatie beschadiging aan de gang. Peumans zei vorige week trouwens duidelijk in de Knack dat al die lekken tegen VDB van binnenuit de SP.a werden georchestreerd en dat ze niet van NV-A of CD&V kwamen. Operatie beschadiging dus.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 juli 2009, 17:58   #107
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is dat Gennez de de chef is binnen de SP.a en Vandenbroucke zich gedraagt als een chef.
Bah nee gij, Vandelanotte IS de grote chef, Gennez PROBEERT dat te doen. Gennez is geen leiderstype en de blunders stapelen zich op. Met een paar standrechterlijke executies poogt ze nu haar gezag te vestigen (herstellen kun je het niet noemen), maar meestal eindigt dat niet goed voor de would-be chef.
__________________
Renesse is offline  
Oud 27 juli 2009, 18:03   #108
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Het kan natuurlijk ook nog dat VDB volgend jaar weer minister is.... in de federale regering (na verkiezingen eind dit jaar).
Hetzelfde is met Dearden gebeurt.... op regionaal niveau niet meer geaccepteerd in de regering, dus ook dit stemmenkanon naar belgisch niveau weggepromoveerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Frank in de federale? Denk het niet, Frank is te Vlaamsgericht en dan wordt je niet aanvaard door de frankofielen.
FVDB was vele jaren minister in de federale regering, zowel in de periode 1994/1995 en ook in Verhofstadt-I en Verhofstadt-II, voor hij vlaams minister werd.
Toen werd hij nog aan de kant geschoven door Di Rupo & Verhofstadt, het wordt echter na iedere verkiezing moeilijker voor de frankofielen om vlaamsgerichte partijen en personen weg te jennen uit de federale regering .....
schaker is offline  
Oud 27 juli 2009, 19:00   #109
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In wat? Ministerposten?
Regeringsdeelname, ministerposten, ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 27 juli 2009, 19:04   #110
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Gennez is niet de chef. Zij is de papegaai. Van de 2 Orakels uit Hasselt en Oostende. Maak u geen ilusies: het zijn J. Vande Lanotte en S. Stevaert die aan haar touwtjes trekken.
en vooral tussen VDB & SS botert het niet goed
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 28 juli 2009, 08:04   #111
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Allemaal goed en wel, maar heeft Frank Vandenbroucke eigenlijk al zelf gereageerd hierop? Ik ben geen fan van Gennez, integendeel maar moeten we niet eerst even wachten alvorens gal te spuwen. Ofwel heeft Frank Vandenbroucke al gereageerd maar dan zou ik graag eens een bron willen weten (en eventueel trek ik dan graag mijn woorden terug).
studentje is offline  
Oud 28 juli 2009, 09:11   #112
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar heeft Frank Vandenbroucke eigenlijk al zelf gereageerd hierop? Ik ben geen fan van Gennez, integendeel maar moeten we niet eerst even wachten alvorens gal te spuwen. Ofwel heeft Frank Vandenbroucke al gereageerd maar dan zou ik graag eens een bron willen weten (en eventueel trek ik dan graag mijn woorden terug).
Franky hult zich in stilzwijgen.
Zijn meest tot de verbeelding sprekende reactie was toen hij Gennez straal negeerde toen ze hem ging vragen om van de laatste rij naar de eerste te verhuisen. Vandenbroucke keek haar niet aan en deed alsof ze lucht was en toen ze er maar bleef staan en hem het opnieuw vroeg, begon hij tegen iemand anders te praten.
Gisteren waren die beelden nog eens op het VRT journaal te zien, en ze spreken boekdelen.
Queensburry is offline  
Oud 28 juli 2009, 09:23   #113
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Tsja, ik kan hem geen ongelijk geven... moest ik in zijn situatie zijn, mijn reactie zou krak dezelfde zijn...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 28 juli 2009, 16:58   #114
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Zo, nu dat gezegd is, heeft de eenmansvakbond zijn democratische zegje weer gedaan en kunnen we verder praten.
grappenmaker
neutron is offline  
Oud 28 juli 2009, 19:31   #115
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 juli 2009 om 19:31.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 augustus 2009, 06:13   #116
Cynicus4
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest ik Vandenbroucke zijn, ik zou dat toch niet pikken en de partij verlaten. Niet dat ik zoveel sympathie of gemeen heb met Frank Vandenbroucke, de man is nogal links liberaal, maar je kan hem geen onbekwaamheid, onkunde of geen kennis van zaken verwijten. Bovendien heeft hij alles uit de kast gehaald tijdens de campagne. En dan zetten ze gewoon iemand in de regering die onverkozen is . Persoonlijk vind ik dat schandalig.

Ook is Vandenbroucke iets Vlaamser gezind dan de rest van zijn partij, zou hij daarop afgerekend geworden zijn ?
Niettegenstaande ik er eerder rechtse ideeën op nahoud, vind ik Frank Vandenbroucke toch een goede politicus. Hij is nog één van de weinige politici die zich bewust is van de lamentabele toestand van onze openbare financiën, en hij is eveneens van oordeel dat werklozen zich niet zomaar in hun uitkeringssituatie mogen nestelen.
Cynicus4 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be