Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2013, 18:40   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een kleine selectie in mijn gemeente; enkel deze staan te huur momenteel.
Bruto huurprijs per jaar zijn; HUIZEN
1) 8340€
2)8940€
3)10200
4)10800
5)8100
6)8340
7)8340
8)8700
9)8700
10)10680
11)10800
12)11160
12)11760

Niks goedkoper te vinden en tussen die prijzen zitten er een aantal die sterk verwaarloosd en vervallen staan.

+ bovenop die kosten; alle kosten voor verplichte verzekering (brand) en alle energie kosten (de epc waarden liggen doorgaans heel hoog trouwens of staan niet aangegeven)
Alles samen makkelijk nog een paar duizend € bovenop de huurkost dus.

Inkomen van een doorsnee werkende mens in administratie of eender wat schommelt tussen de 15000 en 19000 voor afhouding belasting.
Men mag me eens becijferen hoeveel geld men hier nog over heeft voor de dagelijkse zaken?
't zal duidelijk heel weinig worden. (en dan zich dan maar afvragen hoe het komt dat alle handel aan het stilvallen is? )

Wie cijfers heeft mag ze nu eens posten.
Welke gemeente is dat? De prijzen durven sterk verschillen naar gelang de ligging.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 18:43   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Ik spreek niet over België maar over Frankrijk, om aan te tonen dat het allemaal niet zo slecht geregeld is voor de verhuurders in België
Frankrijk is geen voorbeeld. De prijzen van immo gingen er door het dak de afgelopen tien jaar. Veel meer dan in België. Het is dus geen voorbeeld.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 18:48   #23
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Over de waarborg heb ik weinig te zeggen, ik vind een borg normaal trouwens.
Het is over de hoogte van de huurprijs waar ik me zorgen over maak. Er zijn immers geen alternatieven meer voor wie die hoge prijs niet kan betalen. En dat is zo ongeveer gans de werkende bevolking stilletjes aan, de werkloze bevolking is nu al verplicht in het zwart bij te verdienen gewoon om zijn huur nog te betalen of die staat op straat.
Wat betreft het commisieloon, u weet net zo goed als ik dat alle bijkomende kosten integraal in de prijs doorgecalculeerd worden naar de huurder. De verhuurder krijgt dan wel de factuur van de makelaar, maar de huurder mag ze wel betalen via zijn huurpacht.
Trouwens veel verhuurders willen via de makelaar anoniem blijven, dus voor de huurder is het de makelaar wie zijn aanspreekpunt is.

Zoals ik dus zei, één en ander is malafide geworden en men moet eens zijn tanden in dit dossier zetten.

Men mag mij eens komen uitleggen hoe mensen het nog klaarspelen om van een normaal inkomen bijna 2/3 aan pacht kunnen uitgeven en met de resterende 1/3 hun energie rekening kunnen betalen en tegelijk nog voldoende koopkracht over houden?
Wat er moet gebeuren is de dienstverlening verhogen van overheidswege. Zowel naar eigenaars als huurders toe, steeds met oog gericht op de kleinschaligheid. Zo kun je de kosten drukken voor de kleintjes. Dat is nodig.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 20:30   #24
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Reeds enkele maanden ben ik op zoek naar een andere geschikte woning. Ik controleer zowat dagelijks elke vastgoedsite te vinden op het web.
Het aanbod varieert :
Zeer vervallen huizen in zeer slechte en verwaarloosde toestand ; prijs tussen de 600 en 800€
Huizen die snel aan het vervallen zijn maar nog net niet; prijs tussen de 750 en 900€
Huizen die nieuw en mooi zijn; prijzen tussen 900 en 1250€
Er is daar heel wat aan de hand in die huizenbranche. Verhuurders wenden zich tot makelaars om hun panden verhuurt te krijgen en die makelaars hanteren zo een beetje hun eigen wil en wet. De selectie is tegenwoordig ook niet vanzelfsprekend meer te noemen, je ondergaat een heuse screentest waar al uw privé gegevens gekend moet zijn en je bent verplicht een huurcontract te ondertekenen waar al uw rechten zo goed als verbeurd zijn op voorhand; resultaat men blijft u een krot verhuren tegen ettelijke duizenden euro's per jaar zonder in te grijpen waar nodig.

Woningen moeten gecontroleerd worden op de aanwezigheid van bepaalde kenmerken die de prijs per m² optellen of aftrekken. Hiervoor is een basis prijs voor de huurmarkt per m² nodig.
Dit moet een eenheidsprijs worden voor gans België en niet per gemeente.
Ook moet een standaard contract opgemaakt worden waar makelaars en verhuurders gebruik van maken en dit contract moet ter inzage uithangen aan de woning zodat alle belangstellenden dit kunnen lezen alvorens verder te gaan. Ook het commissieloon van de makelaar moet hierop in cijfers ingevuld staan zodat men ziet welk deel naar de eigenaar gaat en welk deel naar derden. De huurder moet het recht hebben dat deel van de makelaar als een onkost van de fiscus af te trekken als beroepskost (wat het tenslotte is)
Politiek moet eens zijn tanden laten zien in deze branche waar immoreel gedrag eerder de norm is geworden.
Huurders zijn een zwakke groep die momenteel nog veel meer aan het verzwakken is door die malafide praktijken. Ik verdenk er openlijk veel politiekers ervan dit alsook in hun privé uit te buiten en moedwillig niks doen aan de toestand ten persoonlijke voordeel hiervan.
Ik weet niet in welke streek jij een woning zoekt.
Maar in onze streek liggen de prijzen minder hoog. Heb ik de indruk.
Ofwel dien ik vanaf mijn volgende huurder mijn vraagprijs serieus op te trekken...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 22:41   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Welke gemeente is dat? De prijzen durven sterk verschillen naar gelang de ligging.
Je mag ieder willekeurig postnummer invullen rondom de grote kring Gent, dus alle gemeenten rondom Gent.

Mariakerke, Sleidinge, Ertvelde, Evergem, Drongen, Sint denijs, Waarschoot, Eeklo en Gent zelf ook. En die welke ik vergeet ook nog.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 22:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 22:46   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als men niks doet van de politiek uit zullen de huurprijzen binnen een paar jaar net zoals de rusthuisprijzen onbetaalbaar geworden zijn.
Wat dan?
Als de prijs zo hoog komt dat een volledig loon of goed pensioen er integraal naartoe gaat zitten we toch dik in de miserie mijn gedacht.

Voor mensen die van uitkeringen leven of kleine pensioenen is dat nu al het geval geworden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 22:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 22:56   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik weet niet in welke streek jij een woning zoekt.
Maar in onze streek liggen de prijzen minder hoog. Heb ik de indruk.
Ofwel dien ik vanaf mijn volgende huurder mijn vraagprijs serieus op te trekken...
Een goede 20 jaar geleden was de huizenprijs zo ongeveer 8000 �* 10'000bfr per maand.
Momenteel is dat 750 �* 950€ wat tussen de 30'000 en de 40'000 bfr ligt.

Dat is geen index meer.
Ik stel voor een nationale of misschien europees een aanpassing door te trekken naar de prijzen van toen met de index marge welke geldig is in die tijd en dat verplicht door te voeren naar alle woningen.

Volgens de huurcalculator zou een huis gehuurd in 1990 (of verhuurd) vandaag de dag de volgende prijs mogen hebben...wettelijk.

Toepassing wettelijke formule:


Nieuwe huurprijs (januari 2013) = Basishuurprijs (januari 1990) * GI [1988] december 2012 / CPI [1988] december 1989


Dit geeft in cijfers:


394,26 EUR = 250,00 EUR * 164,69 / 104,43 deze nieuwe huurprijs is geldig vanaf januari 2013


Volgens mij is iedereen dus redelijk hard in overtreding hier.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 23:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:04   #28
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Over de waarborg heb ik weinig te zeggen, ik vind een borg normaal trouwens.
Het is over de hoogte van de huurprijs waar ik me zorgen over maak. Er zijn immers geen alternatieven meer voor wie die hoge prijs niet kan betalen. En dat is zo ongeveer gans de werkende bevolking stilletjes aan, de werkloze bevolking is nu al verplicht in het zwart bij te verdienen gewoon om zijn huur nog te betalen of die staat op straat.
Wat betreft het commisieloon, u weet net zo goed als ik dat alle bijkomende kosten integraal in de prijs doorgecalculeerd worden naar de huurder. De verhuurder krijgt dan wel de factuur van de makelaar, maar de huurder mag ze wel betalen via zijn huurpacht.
Trouwens veel verhuurders willen via de makelaar anoniem blijven, dus voor de huurder is het de makelaar wie zijn aanspreekpunt is.

Zoals ik dus zei, één en ander is malafide geworden en men moet eens zijn tanden in dit dossier zetten.

Men mag mij eens komen uitleggen hoe mensen het nog klaarspelen om van een normaal inkomen bijna 2/3 aan pacht kunnen uitgeven en met de resterende 1/3 hun energie rekening kunnen betalen en tegelijk nog voldoende koopkracht over houden?
Ik ben het daar volledig mee eens.

Zelf verhuren wij de laatste 2 jaar zelf via immoweb, en niet meer via een kantoor omdat het onbetaalbaar geworden is .

Toch moet ik even nuanceren ( EN ik weet ook niet hoe het eerlijk op te lossen )

Ja er zijn goede huurders , en die mensen blijven 8 of 10 jaar en langer en betalen correct en het pand wordt goed onderhouden .

Maar als je een verloop heb ieder jaar en je kan het hele appartement herschilderen na 12 maand huur ontvangen te hebben , dan is het vet van de soep .

Mag ik U even een simulatie over maken .

Een investering van 150.000 € over een 20 jaar af te betalen aan 4.5% kost 950 € per maand .

Denk je nu echt dat je een degelijk pand kan vinden aan 150.000 € dat je kan verhuren voor 1000 € enhet onderhoud en na 10 jaar heb jebadkamer / verwarming / keuken te vernieuwen of te renoveren . grondlasten te betalen .

Vele eigenaars sudderen verder omdat ze al een deel afgeschreven panden hebben , nieuw opstarten of investeren is onhaalbaar .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:07   #29
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik dacht dat zo'n 1-jaar contracten niet meer mochten in belgie...
Een 3 6 9 mag niet meer .

is het niet net andersom .

Een wettelijk huurcontract is 1 jaar en wordt stilzijgend verlengt .

Bovendien kan je in een contract zoveel onzin zetten als je wil , als je voor de rechtbank staat zal de rechter handelen volgens de wet en die zal worden toegepast .

Voor particuliere contracten wel te verstaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:17   #30
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een kleine selectie in mijn gemeente; enkel deze staan te huur momenteel.
Bruto huurprijs per jaar zijn; HUIZEN
1) 8340€
2)8940€
3)10200
4)10800
5)8100
6)8340
7)8340
8)8700
9)8700
10)10680
11)10800
12)11160
12)11760

Niks goedkoper te vinden en tussen die prijzen zitten er een aantal die sterk verwaarloosd en vervallen staan.

+ bovenop die kosten; alle kosten voor verplichte verzekering (brand) en alle energie kosten (de epc waarden liggen doorgaans heel hoog trouwens of staan niet aangegeven)
Alles samen makkelijk nog een paar duizend € bovenop de huurkost dus.

Inkomen van een doorsnee werkende mens in administratie of eender wat schommelt tussen de 15000 en 19000 voor afhouding belasting.
Men mag me eens becijferen hoeveel geld men hier nog over heeft voor de dagelijkse zaken?
't zal duidelijk heel weinig worden. (en dan zich dan maar afvragen hoe het komt dat alle handel aan het stilvallen is? )

Wie cijfers heeft mag ze nu eens posten.
Ook hier heb je helemaal gelijk .

Maar ik maak even een andere berekening .

Ik neem een huur aan als voorbeeld van 10500 € op jaarbasis .

De huiseigenaar heeft een gondbelasting en verzekering dus - 1500 € dat betekend 9000 € opbrengst .

Een pand van 250.000 € of een investering van 250.000 € als ik gok op een opbrengst van 3.5 % dan haal je 8750 €

En daar hou je geen enkel rekening met leegstand , schade , renovatie en herstelling of onderhoud .

Denk , je dat het echt rendabel is ?

Als je een schouw , een dak of een CV ketel moet herstellen of vervangen ban je een jaar huur kwijt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:25   #31
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Ik krab met de handen in het haar hoe sommige het doen .

neem nu ook de sociale huisvesting maatschappijen , hoe kunnen zij dergelijke investeringen doen en aan 350 en 400 € verhuren . het wordt bijgepast door de belasting betaler , is dat de manier van werken ?

Wij hebben een patrimonium vennootschap en willen graag investeren maar het is niet meer haalbaar .

er worden ons enkel nog kredieten toegestaan in een periode van max 10 jaar aan 6 .5 % en minimum 30 % eigen inbreng .

De prive investeerder wordt door de banken en de politiek gewoon onmogelijk gemaakt en eens dat alles verlamd is , zullen we eens zien hoe de huurprijzen van de socilae woningen zullen verhogen . Hou uw hart maar vast .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:28   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ook hier heb je helemaal gelijk .

Maar ik maak even een andere berekening .

Ik neem een huur aan als voorbeeld van 10500 € op jaarbasis .

De huiseigenaar heeft een gondbelasting en verzekering dus - 1500 € dat betekend 9000 € opbrengst .

Een pand van 250.000 € of een investering van 250.000 € als ik gok op een opbrengst van 3.5 % dan haal je 8750 €

En daar hou je geen enkel rekening met leegstand , schade , renovatie en herstelling of onderhoud .

Denk , je dat het echt rendabel is ?

Als je een schouw , een dak of een CV ketel moet herstellen of vervangen ban je een jaar huur kwijt .
Moet een huurder dan uw investering gans betalen?

Verhuurders vragen de prijs alles inclusief, liefst met nog een kleine winst bovenop.
Maar bij verkoop vergeten ze wel te vermelden dat hun pand soms met 300% (op lange tijd) was gestegen.
Dat was hun investering, de huurder dient in feite enkel maar om de tijd tussen aankoop en verkoop het pand wat te onderhouden en niet te laten kapot gaan.

Men bekijkt het dus volledig vanuit het standpunt van de verhuurders.


En als je de wettelijke indexatie eens toepast of na-rekent zit men hier zwaar in overtreding bezig en niet bij uitzondering maar in het algemeen bijna bij allemaal.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 23:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:34   #33
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moet een huurder dan uw investering gans betalen?

Verhuurders vragen de prijs alles inclusief, liefst met nog een kleine winst bovenop.
Maar bij verkoop vergeten ze wel te vermelden dat hun pand soms met 300% (op lange tijd) was gestegen.
Dat was hun investering, de huurder dient in feite enkel maar om de tijd tussen aankoop en verkoop het pand wat te onderhouden en niet te laten kapot gaan.

Men bekijkt het dus volledig vanuit het standpunt van de verhuurders.


En als je de wettelijke indexatie eens toepast of na-rekent zit men hier zwaar in overtreding bezig en niet bij uitzondering maar in het algemeen bijna bij allemaal.
In mijn berekening had ik het over amper 3.5 % van het geinvesteerder kapitaal . en daar moet het onderhoud nog vanaf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:40   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
In mijn berekening had ik het over amper 3.5 % van het geinvesteerder kapitaal . en daar moet het onderhoud nog vanaf .
Eerlijk gezegd maakt dat de huurder zijn rekening niet uit wat uw investering is of was.
Mijn huisbaas heeft mijn huis gebouwd ergens in de jaren '60 en toen was het een misschien een 1/15 van de prijs van vandaag.
In 24 jaar dat ik hier woon en correct iedere maand betaal heeft die hier nog nooit geweest noch 1 euro voor herstelling gedaan. Dat is de reden waarom ik iets anders zoek trouwens want het is hier versleten tot op den draad.

Maar opslaan heeft die wel gedaan en ook niet op de wettelijke manier, gewoon telkens 25 euro bovenop de oude prijs.

Deze praktijken zijn woekerpraktijken geworden.

En als ik die andere huizen ga bezoeken wat inmiddels al redelijke keren is gedaan de laatste weken, zie ik telkens hetzelfde verhaal. Die huizen staan allemaal versleten tot op de draad en langs alle kanten zijn ze gewoon kapot.
Tegen prijzen van 750, 850,950 en zelfs over de 1000€ per maand.

Men zal zijn kar hier eens deftig moeten keren.

Kun je de investering niet aan, begin er dan niet meer aan. Koop goud zoals de rest.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 23:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:45   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De meeste huizen in mijn omgeving, het zijn allen villa's en bungalows en dikwijls met een tuin zo groot als een park die zijn in de jaren 60 en 70 gezet voor de prijs alles inbegrepen circa 750'000bfr of minder. Dat is minder dan 20'000€.

Kom mij niet vertellen dat dit nu zo hoge prijzen moet hebben om hun investering terug te betalen hé.

't is allemaal al 10 keer terug betaald inmiddels.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:48   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Om nog maar te zwijgen van al die huizen die gewoon geerft zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:48   #37
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eerlijk gezegd maakt dat de huurder zijn rekening niet uit wat uw investering is of was.
Mijn huisbaas heeft mijn huis gebouwd ergens in de jaren '60 en toen was het een misschien een 1/15 van de prijs van vandaag.
In 24 jaar dat ik hier woon en correct iedere maand betaal heeft die hier nog nooit geweest noch 1 euro voor herstelling gedaan. Dat is de reden waarom ik iets anders zoek trouwens want het is hier versleten tot op den draad.

Maar opslaan heeft die wel gedaan en ook niet op de wettelijke manier, gewoon telkens 25 euro bovenop de oude prijs.

Deze praktijken zijn woekerpraktijken geworden.

En als ik die andere huizen ga bezoeken wat inmiddels al redelijke keren is gedaan de laatste weken, zie ik telkens hetzelfde verhaal. Die huizen staan allemaal versleten tot op de draad en langs alle kanten zijn ze gewoon kapot.
Tegen prijzen van 750, 850,950 en zelfs over de 1000€ per maand.

Men zal zijn kar hier eens deftig moeten keren.

Kun je de investering niet aan, begin er dan niet meer aan. Koop goud zoals de rest.
Beste Mambo.

Ik ben het in heel veel draden en opmerkingen van jou met je eens . en hier ook .

Maar je had ook 24 jaar geleden zelf in iets kunnen investeren . en er zorg voor gedragen . dan had je vandaag dat probleem niet .

Weet je hoe goed het is voor de eigenaars .

Dat alles wat ik heb momenteel te koop staat .omdat het sop de kool niet meer waard is .

Je hebt geen idee hoe duur allles is gemaakt .

EN JA huishuur ten aanzien van netto lonen zijn nu eenmaal duur .

en hoe meer regeltjes ze uitvinden hoe duurder het zal worden .

Nog wat certifikaten er bij , en registratie en plaatsbeschrijving enz enz
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 23:51   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Beste Mambo.

Ik ben het in heel veel draden en opmerkingen van jou met je eens . en hier ook .

Maar je had ook 24 jaar geleden zelf in iets kunnen investeren . en er zorg voor gedragen . dan had je vandaag dat probleem niet .

Weet je hoe goed het is voor de eigenaars .

Dat alles wat ik heb momenteel te koop staat .omdat het sop de kool niet meer waard is .

Je hebt geen idee hoe duur allles is gemaakt .

EN JA huishuur ten aanzien van netto lonen zijn nu eenmaal duur .

en hoe meer regeltjes ze uitvinden hoe duurder het zal worden .

Nog wat certifikaten er bij , en registratie en plaatsbeschrijving enz enz
Jaja zoals mijn broer soms zegt ; had je destijds zoals ik bij het leger gebleven dan was je nu ook op pensioen in plaats van aan het werken.
En had mijn tante teelballen gehad het zou mijn nonkel geweest zijn.

Cliche's allemaal.

24 jaar geleden kon ik niets kopen want ik zat met een redelijke zware rechtszaak en ik zou het kwijt geweest zijn.
Zie je....1000 mensen en 1000 redenen.

En me dunkt hebben huiseigenaars zelf hun huizen zo duur gemaakt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2013 om 23:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 00:07   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een gezinnetje dat nu nog huurt vraagt gewoon om afgezet te worden.
Vlak voor het uitbreken van de zéér zware crisis die ons boven het hoofd hangt, zou ik niemand aanraden te kopen. Liever nog kamperen, en kopen als de prijzen een paar keer na elkaar gehalveerd zijn.

Want dat zit eraan te komen. Mambo zegt het eigenlijk zelf, als je goed leest.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 00:14   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voor huurders en verhuurders deze handige tool.
Kan je één en ander zelf eens nazien.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...uurcalculator/
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be