Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2014, 07:32   #1
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard JC was toch niet de messias. En ook niet God.

Bs'd

Sjaloom geachte lezers,

Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die één is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk. Dit is onder andere gedaan door het levend verbranden van bijbelvertalers, het massaal verbranden van bijbelvertalingen, en het vervalsen van bijbelvertalingen. Maar nu in het informatietijdperk kunnen deze
feiten niet langer onder het tapijt geveegd worden. De harde waarheid is hier te vinden:

http://bergzion.notlong.com

Stuurt u dit bericht a.u.b. naar iedere christen en iedere messias belijdende jood die u kent. Eén manier van God liefhebben is zijn naam bekend maken in de wereld. Eén manier van uw naaste liefhebben is de waarheid aan hem/haar presenteren en de leugens aan de kaak stellen die hem voorgeschoteld zijn.

Ook nu nog proberen de machten der duisternis de waarheid te onderdrukken. Bovenvermelde homepage staat op een google page, en probeer nu eens dmv het intypen van de titel en de schrijvers die page te vinden met bv Google zoekmachine en/of Bing. Je zal verbaasd staan.
Maar dit is je kans om de waarheid te vinden. Open je ogen en zie.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 07:47   #2
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Sjaloom geachte lezers,

Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die één is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk. Dit is onder andere gedaan door het levend verbranden van bijbelvertalers, het massaal verbranden van bijbelvertalingen, en het vervalsen van bijbelvertalingen. Maar nu in het informatietijdperk kunnen deze
feiten niet langer onder het tapijt geveegd worden. De harde waarheid is hier te vinden:

http://bergzion.notlong.com

Stuurt u dit bericht a.u.b. naar iedere christen en iedere messias belijdende jood die u kent. Eén manier van God liefhebben is zijn naam bekend maken in de wereld. Eén manier van uw naaste liefhebben is de waarheid aan hem/haar presenteren en de leugens aan de kaak stellen die hem voorgeschoteld zijn.

Ook nu nog proberen de machten der duisternis de waarheid te onderdrukken. Bovenvermelde homepage staat op een google page, en probeer nu eens dmv het intypen van de titel en de schrijvers die page te vinden met bv Google zoekmachine en/of Bing. Je zal verbaasd staan.
Maar dit is je kans om de waarheid te vinden. Open je ogen en zie.
Jou link geeft ook niet de waarheid.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 08:05   #3
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Boeijeuh
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 08:07   #4
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jou link geeft ook niet de waarheid.
Bs'd

Echt wel.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 08:09   #5
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Nu hebt U ons echt overtuigd zeg.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 08:31   #6
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nu hebt U ons echt overtuigd zeg.
Bs'd

Ik ben net zo overtuigend als degene waar ik antwoord op geef.

Als je overtuigd wil worden moet je DIT artikel lezen.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 8 april 2014 om 08:33.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 17:10   #7
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik ben net zo overtuigend als degene waar ik antwoord op geef.

Als je overtuigd wil worden moet je DIT artikel lezen.
Zit vol fouten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 22:02   #8
Benny1
Partijlid
 
Benny1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 270
Standaard Over spirituele rotvis en speldenknoppen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
… Bovenvermelde homepage staat op een google page, en probeer nu eens dmv het intypen van de titel en de schrijvers die page te vinden met bv Google zoekmachine en/of Bing. Je zal verbaasd staan. ...
AmhG*

Het blijft bizar, die onbedwingbare bekeringsdrang. Voor u kennelijk een passie die aan het obsessieve grenst, zo blijkt na wat surfen op het net, waar u zelotisch aanwezig bent. Merkwaardig dus dat uw mede-auteur rabbijn Goldstein onvindbaar blijkt. Mocht ik niet mijn goedgelovige zelf zijn, ik zou vermoeden dat de man niet bestaat en u naam en titel misbruikt om uw schrijfsels, zoals het “harde-waarheid-stukje” uit uw link, enige geloofwaardigheid te geven.

Gelukkig voor u beweert op Bijbelonline ook ene Itsmetoo dat hij Goldstein kent. Beetje vervelend dan weer is dat de rabbijn zegt nog nooit van u gehoord te hebben. Ach, wat zou het. Zoals wel vaker als het om religie gaat, is het de boodschap en niet de waarheid die belangrijk is.

Vandaar waarschijnlijk dat de belijders van de drie belangrijke monotheïstische religies elkaars bloed wel kunnen drinken en hun grote gelijk -vaak in de meest grove bewoordingen- van o.a. internetdaken schreeuwen. En exact zoals hun God dat wilde, schelden ze elkaar spiritueel uit voor rotte vis en weten ze heel precies dat zij -en uiteraard alleen zij- hoeveel gevallen engelen op een licht verroeste speldenknop kunnen.

Jahu zij dank voor onze geseculariseerde samenleving die ervoor zorgt dat dit soort fanaten hun liefde voor God niet kunnen bewijzen door ook anderen te dwingen te gehoorzamen aan de enge, arbitraire regeltjes die zij zo belangrijk vinden.


*Ad maiorem Homini gloriam (Tot meerdere glorie van de Mens)
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 06:55   #9
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zit vol fouten.
Bs'd

OK, zeg het maar: Wat zijn de fouten?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 06:56   #10
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
AmhG*

Het blijft bizar, die onbedwingbare bekeringsdrang. Voor u kennelijk een passie die aan het obsessieve grenst, zo blijkt na wat surfen op het net, waar u zelotisch aanwezig bent. Merkwaardig dus dat uw mede-auteur rabbijn Goldstein onvindbaar blijkt. Mocht ik niet mijn goedgelovige zelf zijn, ik zou vermoeden dat de man niet bestaat en u naam en titel misbruikt om uw schrijfsels, zoals het “harde-waarheid-stukje” uit uw link, enige geloofwaardigheid te geven.

Gelukkig voor u beweert op Bijbelonline ook ene Itsmetoo dat hij Goldstein kent. Beetje vervelend dan weer is dat de rabbijn zegt nog nooit van u gehoord te hebben.
Bs'd

Ik heb jarenlang les van hem gehad. Ik geloof een hoop, maar niet dat hij zou zeggen dat hij mij niet kent.

Wat ik ook niet geloof is dat ene "Itsmetoo" met hem gesproken heeft.

Citaat:
Ach, wat zou het. Zoals wel vaker als het om religie gaat, is het de boodschap en niet de waarheid die belangrijk is.

Vandaar waarschijnlijk dat de belijders van de drie belangrijke monotheïstische religies elkaars bloed wel kunnen drinken en hun grote gelijk -vaak in de meest grove bewoordingen- van o.a. internetdaken schreeuwen. En exact zoals hun God dat wilde, schelden ze elkaar spiritueel uit voor rotte vis en weten ze heel precies dat zij -en uiteraard alleen zij- hoeveel gevallen engelen op een licht verroeste speldenknop kunnen.

Jahu zij dank voor onze geseculariseerde samenleving die ervoor zorgt dat dit soort fanaten hun liefde voor God niet kunnen bewijzen door ook anderen te dwingen te gehoorzamen aan de enge, arbitraire regeltjes die zij zo belangrijk vinden.
Het jodendom is geen godsdienst die de hele wereld wil bekeren tot het joodse geloof. Toetreden tot het jodendom is heel moeilijk, en een potentiele bekeerling moet minimaal drie keer weggestuurd worden.

Wel heeft het jodendom een mededeling voor de rest van de mensheid, en dat is dat ze zich aan de zeven Noachidische geboden moeten houden, en die zijn:

1) Stel rechters aan.

2) Niet moorden.

3) Geen afgodendienst.

4) Niet vloeken.

5) Niet stelen.

6) Geen overspel.

7) Geen vlees eten dat van een nog levend dier is afgesneden.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 9 april 2014 om 07:01.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 11:48   #11
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

OK, zeg het maar: Wat zijn de fouten?
Fout 1 : De Torah is geen 3300 jaar oud. Pas onder koning Josia is de eerste versie ( Deuteronomium ) op schrift gesteld. De tekst werd gepresenteerd als zijnde een teruggevonden verloren wetboek, wat natuurlijk niet zo was en enkel de bedoeling had er enig autoriteit aan toe te kennen. De eerste versie werd geschreven in 620 v.C. ( Verbonds-editie ). De tweede versie ongeveer rond 580 v.C. ( Torah-editie ). Weer zowat 40 jaar later rond 540 v.C. de derde versie ( Geschiedenis-editie ) en in 500 v.C de Wijsheids-editie en het afsluiten van de Tenach.
Jouw bron zit er pakweg 1000 jaar naast.

Fout 2 : Het Christendom is net zo als het Judaïsme en de Islam een monotheïstische religie. Door Helleens-Ptolemaësche invloeden heeft men God drie neteru toegekend. Dit zijn geen extra goden, maar eigenschappen, wetmatigheden en drijfkrachten van God.
Zo wil de Vader zeggen : De oorsprong, het voorafgaande. De Zoon is het gevolg, het geschapene, en de Geest is de goddelijke wijsheid ( Sofia ). De dwaling zit hem in het feit dat men later Josua bar Jehosef de neter Zoon van gemaakt heeft, wat natuurlijk totaal belachelijk is. ook de vertaling H.Geest is fout. Dit zou Wijsheid moeten zijn.

De rest volgt later.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 11:52   #12
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik heb jarenlang les van hem gehad. Ik geloof een hoop, maar niet dat hij zou zeggen dat hij mij niet kent.

Wat ik ook niet geloof is dat ene "Itsmetoo" met hem gesproken heeft.



Het jodendom is geen godsdienst die de hele wereld wil bekeren tot het joodse geloof. Toetreden tot het jodendom is heel moeilijk, en een potentiele bekeerling moet minimaal drie keer weggestuurd worden.

Wel heeft het jodendom een mededeling voor de rest van de mensheid, en dat is dat ze zich aan de zeven Noachidische geboden moeten houden, en die zijn:

1) Stel rechters aan.

2) Niet moorden.

3) Geen afgodendienst.

4) Niet vloeken.

5) Niet stelen.

6) Geen overspel.

7) Geen vlees eten dat van een nog levend dier is afgesneden.
Dit is niet " Het jodendom " maar één van de sekten http://www.noachieten.nl/
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 13:25   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Sjaloom geachte lezers,

Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die één is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk.
Daarin heeft U groot gelijk. Ik ben van plan ooit eens een boek te schrijven om uit te leggen dat IK die ware god ben die het universum heeft geschapen, maar voor de moment heb ik geen tijd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 20:08   #14
Benny1
Partijlid
 
Benny1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 270
Standaard Een wereld van vragen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik heb jarenlang les van hem gehad. Ik geloof een hoop, maar niet dat hij zou zeggen dat hij mij niet kent.

Wat ik ook niet geloof is dat ene "Itsmetoo" met hem gesproken heeft. …
AmhG*

Vreemd, want het is precies nadat u op Bijbelonline hetzelfde beweerde, dat die Itsmetoo zijn “onderzoekje” deed. Maar misschien kunt u mij de contactgegevens van de -op het net- onvindbare rabbijn bezorgen zodat ik -ter ondersteuning van uw bewering- zelf wat info kan opvragen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
… Het jodendom is geen godsdienst die de hele wereld wil bekeren tot het joodse geloof. Toetreden tot het jodendom is heel moeilijk, en een potentiele bekeerling moet minimaal drie keer weggestuurd worden.

Wel heeft het jodendom een mededeling voor de rest van de mensheid, en dat is dat ze zich aan de zeven Noachidische geboden moeten houden, en die zijn:

1) Stel rechters aan.
2) Niet moorden.
3) Geen afgodendienst.
4) Niet vloeken.
5) Niet stelen.
6) Geen overspel.
7) Geen vlees eten dat van een nog levend dier is afgesneden.
Enkele vraagjes:
  • Waarom wijken uw 7 Noachidische geboden ernstig af van die uit de link van Aton?
    1) Het vestigen van rechtbanken (idem)
    2) Geen G-dslasterlijke taal spreken (afwijkend)
    3) Geen afgoderij te bedrijven (idem)
    4) Geen incest of ontucht plegen (afwijkend)
    5) Geen bloed te vergieten (idem)
    6) Niet te stelen (idem)
    7) Geen vlees te eten van een levend dier (idem)

  • Wat is precies vlees van een levend dier eten en wie zou dat doen?

  • Vindt u het niet arrogant dat een religie met hooguit 14 miljoen aanhangers de rest van de wereldbevolking -meer dan 2,7 miljard- vertelt aan welke geboden ze zich moeten houden?



*Ad maiorem Homini gloriam (Tot meerdere glorie van de Mens)
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 11:59   #15
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Fout 1 : De Torah is geen 3300 jaar oud. Pas onder koning Josia is de eerste versie ( Deuteronomium ) op schrift gesteld. De tekst werd gepresenteerd als zijnde een teruggevonden verloren wetboek, wat natuurlijk niet zo was en enkel de bedoeling had er enig autoriteit aan toe te kennen. De eerste versie werd geschreven in 620 v.C. ( Verbonds-editie ). De tweede versie ongeveer rond 580 v.C. ( Torah-editie ). Weer zowat 40 jaar later rond 540 v.C. de derde versie ( Geschiedenis-editie ) en in 500 v.C de Wijsheids-editie en het afsluiten van de Tenach.
Jouw bron zit er pakweg 1000 jaar naast.
Bs'd

Zulk soort theoriën heb je 10 voor een dubbeltje. Daar zullen we maar niet te veel aandacht aan schenken.

Citaat:
Fout 2 : Het Christendom is net zo als het Judaïsme en de Islam een monotheïstische religie.
Als je drie goddelijke personen aanbidt, dan ben je gewoon een polytheïst, ongeacht hoe vaak je ook zegt: "1 + 1 + 1 = 1".

Citaat:
Door Helleens-Ptolemaësche invloeden heeft men God drie neteru toegekend. Dit zijn geen extra goden, maar eigenschappen, wetmatigheden en drijfkrachten van God.
Zo wil de Vader zeggen : De oorsprong, het voorafgaande. De Zoon is het gevolg, het geschapene, en de Geest is de goddelijke wijsheid ( Sofia ). De dwaling zit hem in het feit dat men later Josua bar Jehosef de neter Zoon van gemaakt heeft, wat natuurlijk totaal belachelijk is. ook de vertaling H.Geest is fout. Dit zou Wijsheid moeten zijn.
Maar voor de rest gaat het wel goed met je?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:08   #16
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
AmhG*

Vreemd, want het is precies nadat u op Bijbelonline hetzelfde beweerde, dat die Itsmetoo zijn “onderzoekje” deed. Maar misschien kunt u mij de contactgegevens van de -op het net- onvindbare rabbijn bezorgen zodat ik -ter ondersteuning van uw bewering- zelf wat info kan opvragen.
Bs'd

Ik denk niet dat hij er van gecharmeerd is als je hem gaat lastigvallen.

Maar als je even googelt dan zal je hem wel vinden.

Citaat:
Enkele vraagjes:[list][*]Waarom wijken uw 7 Noachidische geboden ernstig af van die uit de link van Aton?
Ik vind ze prima overeenkomen.

Citaat:
[*]Wat is precies vlees van een levend dier eten en wie zou dat doen?
Dat gaat over vlees wat van een nog levend dier is afgesneden.

Ik heb het verhaal gehoord van iemand die gek was op "Rocky Mountain Oysters". Dan gingen ze een aantal stieren castreren, en gingen dan de testikels barbequen. Dat is een voorbeeld.

Citaat:
[*]Vindt u het niet arrogant dat een religie met hooguit 14 miljoen aanhangers de rest van de wereldbevolking -meer dan 2,7 miljard- vertelt aan welke geboden ze zich moeten houden?
Nee. Het zijn niet de joden die dat vertellen, maar God. De joden zijn slechts Zijn spreekbuis.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:09   #17
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koens Radiatoren Bekijk bericht
1 x 1 x 1 = 1
Bs'd

En 1 / 1 / 1 is ook 1.

En 1 + 1 - 1 is ook 1.

Wat is je punt?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 12:26   #18
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Dat 2*1-1 ook gelijks is aan 1 ...
Bs'd

En zo ken ik er ook nog een paar.

Maar dat verandert natuurlijk niks aan het feit dat 1 + 1 + 1 = 3, en niet 1.

En daarmee zijn de christenen polytheïsten en afgodendienaren.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 17:03   #19
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Zulk soort theoriën heb je 10 voor een dubbeltje. Daar zullen we maar niet te veel aandacht aan schenken.
Nee, zeker als dit van een hoogleraar komt.
Citaat:
Als je drie goddelijke personen aanbidt, dan ben je gewoon een polytheïst, ongeacht hoe vaak je ook zegt: "1 + 1 + 1 = 1".
Eén entiteit met 3 toegeschreven neteru. Zal vast buiten je begripsvermogen vallen.
Citaat:
Maar voor de rest gaat het wel goed met je?
Met mij wel, maar over jouw heb ik mijn twijfels.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 06:14   #20
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee, zeker als dit van een hoogleraar komt.
Bs'd

Er zijn ook veel hoogleraren die ons proberen wijs te maken dat een kikker in een prins veranderd is.

Gewoon allemaal niet al te serieus nemen.

Citaat:
Eén entiteit met 3 toegeschreven neteru. Zal vast buiten je begripsvermogen vallen.
Het punt is dat het christendom niet gelooft in "neteru", ze geloven in drie goddelijke personen, en dat is natuurlijk gewoon polytheïsme en afgodendienst, ondanks dat ze zeggen dat die drie personen toch maar één God zijn.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be