Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 25 september 2004, 23:43   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Hoezo? De duidelijke verantwoordelijke is nu het Brussels Gewest. En de echte verantwoordelijke is het confederale systeem waardoor 37.000 Brusselse kiezers België kunnen platleggen.
Tiens, is België confederaal?

Confederlisme=separatisme, nietwaar?

En om Patriot te parafraseren: en nog wappert onzen driekleur!

Ge moet weten wat ge wilt.

Ofwel is België federaal en is confederalisme=separatisme
Ofwel is Belgiê confederaal en is confederalisme geen separatisme...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 26 september 2004, 00:27   #22
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
De federale regering KAN de knoop niet doorhakken want de eindbeslissing ligt bij de "goedwil" van de gewesten - gevolg van de door u door dik en dun verdedigde staatshervormingen. Als Brussel nu dwars gaat liggen, dan is daar niks aan te doen want zij hebben nu eenmaal die macht en zij hebben nu eenmaal het recht om beslissingen te nemen zonder verantwoording te moeten afleggen aan anderen. Dat hebben de separatisten zo gewild...
Daarom ook dat we dat over het paard getilde stadsgewesut beter terug een instututioneel statuut geven dat méér gepast is voor haar rol als hoofdstad, én als stedelijek agglomeratie.

M.a.w. CDH, Ecolo, PS en MR onderlijnen hier eens te meer dat we te kleine gebieden géén statuut als deelstaat mogen geven. Er zijn duidelijk slechts twee zinvolle deelstaten in belgie, namelijk Vlaanderen, en daarnaast Wallonie/Francofonie (en we latende Franstaligen dan zelf wel uitmaken hoe ze hun deelstaat willen noemen). Brussel moet dan een gepast, specifiek statuut krijgen waarmee het echter niet meer haar eigen hoofdstedelijke functie schade kan aandoen.
Rudi Dierick is offline  
Oud 27 september 2004, 13:30   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik ben het volmondig, en ik ben geheel unaniem in deze zaak, eens met Rudi Dierick.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 september 2004, 19:48   #24
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Je hoort het de Waalse partijen luidop denken:
Als Dé Ash èL niek wil verhuis nar Bierset, zij dan maar moet vertrek uit Belkië.
of anders gezegd:
Eigen Volk Eerst.

En hierin worden ze natuulijk voluit gesteund door diverse, goed van ongedierte voorziene, milieu-organisaties.

En de federale laat wederom zijn broek zakken door wederom de knoop NIET door te hakken en de brave Vlaming is wederom de dupe. De val van Verhofstadt's rijk is slechts een kwestie van dagen.
Géén regering meer, een pak jobs minder in Vlaanderen en een politieke chaos dat wereldwijd (nu al) het 8 uur journaal haalt. België zal slechts nog een dankbaar onderwerp zijn om grappen over te maken!

En zo zijn de unitaire Don Quichotes overduidelijk hun gevecht tegen de windmolens aan het verliezen. Belgïë valt uiteen en de zogenaamde tegenstanders van dit glorieuze feit doen er alles aan om dit te bespoedigen.

En zij die dit al j�*ren gezegd hebben en daarvoor al j�*ren met de vinger gewezen worden zullen eindelijk gelijk krijgen.

Enne... linkiewinkies, pas op met jullie welgekende, arrogante reacties. 13 juni hebben we ook gelijk gekregen. Ondanks jullie voorspellingen.
ik ben die vlaamse arrogantie kotsbeu
jullie zijn niks zonder brussel, weg 10 miljard euro aan jaarlijkse inkomensbelasting, weg enige stad met naam en faam, weg de invloed op 500.000 brusselse jobs, weg de europese hoofdstad
stevaert wil de herfinanciering van brussel herbekijken? laat ons dat vooral doen, laat ons bvde vennootschaps- en inkomensbelasting regionaliseren
zodat vlaanderen kan fluiten naar die centen

wat een onwaarschijnlijke arrogantie, men wil 1.000.000 mensen wakker houden die weinig tot geen belang hebben bij de aanwezigheid van een sorteercentrum voor pakjes ten koste van enkele tienduizende bleiters die uit vrije wil nabij een luchthaven zijn gaan wonen
misschien kan wallonie ook nachtelijke goederentreinen gaan verbieden die vanuit duitsland naar antwerpen gaan, haja want enkelen duizenden mensen kunnen niet slapen daarvan

en wanneer gaat dat nu eens gedaan zijn met het vb de politieke agenda te laten zetten? in een vb-arm vlaanderen waren & co somers NOOIT ofte NOOIT ingegaan op die belachelijke klacht, maar nu doet men het al in zijn broek bij de VLD, CD&V en SPA bij de gedachte dat er een situatie ontstaat waarbij het VB weer garen zou kunnen spinnen, de VB-paranoia is compleet
het doet er niet meer toe of een communautaire klacht rechtvaardig is of niet, men denkt de "vlaamse" kaart te moeten trekken? 0.0 visie hebben die gasten, ze zijn gewoon de speelbal van het blok geworden
en weet je wat het ironische is? omdat ze er vaak niets kunnen aan doen creeren ze zelf het imago dat ze onder de waalse knoet liggen en krijgt het vb nog meer stemmen
wat een ontzettend domme eikels
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 september 2004, 20:13   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
in een vb-arm vlaanderen waren & co somers NOOIT ofte NOOIT ingegaan op die belachelijke klacht,
Precies.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2004, 20:15   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Precies.
en nu argumenten
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 september 2004, 20:28   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik ben die franstalige arrogantie kotsbeu
Jullie zijn niks zonder Vlaanderen.

Of zijn dat geen argumenten omdat ze Vlaams zijn en de jouwe Brussels?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2004, 20:37   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik ben die vlaamse arrogantie kotsbeu
Allez monsieur de franskiljontitische Brusselaar, watisda met les flamins?
tsss... les saligots.
Maar ja... wat een arrogantie als je de vinger op de etterende wonde legt hé!

Citaat:
jullie zijn niks zonder brussel, weg 10 miljard euro aan jaarlijkse inkomensbelasting, weg enige stad met naam en faam, weg de invloed op 500.000 brusselse jobs, weg de europese hoofdstad
stevaert wil de herfinanciering van brussel herbekijken? laat ons dat vooral doen, laat ons bvde vennootschaps- en inkomensbelasting regionaliseren
zodat vlaanderen kan fluiten naar die centen
Brussel: een bodemloos sociaal kerkhof
Bovenop de Vlaamse dotaties komen ze nog een fortuin per jaar te kort.

Maar op één punt zijn we het toch eens ivm de financiering: laat ons dat vooral doen...




Citaat:
wat een onwaarschijnlijke arrogantie, men wil 1.000.000 mensen wakker houden die weinig tot geen belang hebben bij de aanwezigheid van een sorteercentrum voor pakjes ten koste van enkele tienduizende bleiters die uit vrije wil nabij een luchthaven zijn gaan wonen
Voil�*: deze hemeltergende wereldvreemdheid en daaruit voortvloeiende kortetermijnegoïsme eigen aan de gemiddelde Brusselaar zou men algemeen wereldkundig moeten kunnen maken in plaats van te verzwijgen voor de Vlaamse publieke opinie.
Btw waarom nemen wij GM10 niet aan als Vlaamse dichter �* la Tom Lanoy?
Ik ben er zeker van dat het Blok deze aanwerving 100% zou steunen

Citaat:
misschien kan wallonie ook nachtelijke goederentreinen gaan verbieden die vanuit duitsland naar antwerpen gaan, haja want enkelen duizenden mensen kunnen niet slapen daarvan
Laat hun dat AUB vooral doen... please!
U hebt het goed door dat de gemiddelde Vlaming meer dan een sprakle nodig heeft om te ontvlammen... neen, zoals het aloud M.A.N. systeem heeft hij lange opwarming nodig... en dat geven de Franskiljons, uit angst en eigenbelang uiteraard, slechts node.


Citaat:
en wanneer gaat dat nu eens gedaan zijn met het vb de politieke agenda te laten zetten? in een vb-arm vlaanderen waren & co somers NOOIT ofte NOOIT ingegaan op die belachelijke klacht, maar nu doet men het al in zijn broek bij de VLD, CD&V en SPA bij de gedachte dat er een situatie ontstaat waarbij het VB weer garen zou kunnen spinnen, de VB-paranoia is compleet
Laat dit een perfekte repliek zijn van een "Belicist �* papa" aan al diegenen die Blokstemmen altijd al als verloren stemmen hebben willen afdoen.
Nooit heeft een partij zijn programma zo kunnen doordrukken in een regering als het Blok dit doet vanuit de oppositie.




Citaat:
het doet er niet meer toe of een communautaire klacht rechtvaardig is of niet, men denkt de "vlaamse" kaart te moeten trekken? 0.0 visie hebben die gasten, ze zijn gewoon de speelbal van het blok geworden
Laat deze onverbeterlijke eigen Walen eerst-unitarist nu net op dit heerlijke thema in herhaling vallen.
Heerlijk moet dit klinken in de oren van elke rechtschapen Vlaams Nationalist

Citaat:
en weet je wat het ironische is? omdat ze er vaak niets kunnen aan doen creeren ze zelf het imago dat ze onder de waalse knoet liggen en krijgt het vb nog meer stemmen
Sorry dat ik er niet genoeg van krijg... als dit niet genieten is...


Citaat:
wat een ontzettend domme eikels
Mag ik het tot besluit hier volmondig mee eens zijn?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 27 september 2004, 20:50   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Maar op één punt zijn we het toch eens ivm de financiering: laat ons dat vooral doen...
Inderdaad. Dat zou uitstekend. Wat de belgicisten blijkbaar niet weten, is het feit dat de inkomensbelasting NIET wordt geheven in het gewest waar de burger werkt, maar wel daar waar hij gedomicilieerd is. Daar een heel groot deel van de pendelaars in Vlaanderen woont... Verdere uitleg hoeft niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 september 2004, 20:53   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Laat hun dat AUB vooral doen... please!
U hebt het goed door dat de gemiddelde Vlaming meer dan een sprakle nodig heeft om te ontvlammen... neen, zoals het aloud M.A.N. systeem heeft hij lange opwarming nodig... en dat geven de Franskiljons, uit angst en eigenbelang uiteraard, slechts node.
Inderdaad, dat ze dat maar doen. Geen betere manier om de IJzeren Rijn weer volledig uit te bouwen. Uit noodzaak en onder druk van de Duitsers.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 september 2004, 21:09   #31
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik ben die franstalige arrogantie kotsbeu
Jullie zijn niks zonder Vlaanderen.

Of zijn dat geen argumenten omdat ze Vlaams zijn en de jouwe Brussels?
De cijfers staan er nochthans bij. Zal mij een worst wezen dat Brussel inderdaad naast voor Vlaanderen, ook voor Wallonie betaalt, de walen hebben niet de pretentie om te denken dat het andersom is.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 27 september 2004, 21:10   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De cijfers staan er nochthans bij. Zal mij een worst wezen dat Brussel inderdaad naast voor Vlaanderen, ook voor Wallonie betaalt, de walen hebben niet de pretentie om te denken dat het andersom is.
Stevaert bedoelde dus niet wat hij bedoelde toen hij het over TRANSFERS richting Bruxelles had?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2004, 21:11   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad. Dat zou uitstekend. Wat de belgicisten blijkbaar niet weten, is het feit dat de inkomensbelasting NIET wordt geheven in het gewest waar de burger werkt, maar wel daar waar hij gedomicilieerd is. Daar een heel groot deel van de pendelaars in Vlaanderen woont... Verdere uitleg hoeft niet.
Uhm, dat is het argument tegen. Je geeft overduidelijk aan dat Brussel alle lasten draagt terwijl Vlaanderen met de centen gaat lopen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 27 september 2004, 21:17   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Allez monsieur de franskiljontitische Brusselaar, watisda met les flamins?
tsss... les saligots.
Maar ja... wat een arrogantie als je de vinger op de etterende wonde legt hé!


Brussel: een bodemloos sociaal kerkhof
Bovenop de Vlaamse dotaties komen ze nog een fortuin per jaar te kort.

Maar op één punt zijn we het toch eens ivm de financiering: laat ons dat vooral doen...






Voil�*: deze hemeltergende wereldvreemdheid en daaruit voortvloeiende kortetermijnegoïsme eigen aan de gemiddelde Brusselaar zou men algemeen wereldkundig moeten kunnen maken in plaats van te verzwijgen voor de Vlaamse publieke opinie.
Btw waarom nemen wij GM10 niet aan als Vlaamse dichter �* la Tom Lanoy?
Ik ben er zeker van dat het Blok deze aanwerving 100% zou steunen


Laat hun dat AUB vooral doen... please!
U hebt het goed door dat de gemiddelde Vlaming meer dan een sprakle nodig heeft om te ontvlammen... neen, zoals het aloud M.A.N. systeem heeft hij lange opwarming nodig... en dat geven de Franskiljons, uit angst en eigenbelang uiteraard, slechts node.



Laat dit een perfekte repliek zijn van een "Belicist �* papa" aan al diegenen die Blokstemmen altijd al als verloren stemmen hebben willen afdoen.
Nooit heeft een partij zijn programma zo kunnen doordrukken in een regering als het Blok dit doet vanuit de oppositie.





Laat deze onverbeterlijke eigen Walen eerst-unitarist nu net op dit heerlijke thema in herhaling vallen.
Heerlijk moet dit klinken in de oren van elke rechtschapen Vlaams Nationalist


Sorry dat ik er niet genoeg van krijg... als dit niet genieten is...



Mag ik het tot besluit hier volmondig mee eens zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2004, 21:19   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Uhm, dat is het argument tegen. Je geeft overduidelijk aan dat Brussel alle lasten draagt terwijl Vlaanderen met de centen gaat lopen.
soms denk ik dat ze doen alsof dit niet waar is, maar blijkbaar snappen ze het echt wel niet
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 september 2004, 21:25   #36
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler


Brussel: een bodemloos sociaal kerkhof
Bovenop de Vlaamse dotaties komen ze nog een fortuin per jaar te kort.
dotaties?
gaan we eens de zaken herbekijken met een verdeling van de belastingsinkomsten naar de plaats waar de belasting geheven wordt ipv naar plaats waar de belastingsplichtige woont?
dan zullen we eens zien waar vlaanderen zijn geld vandaan haalt

Citaat:
Maar op één punt zijn we het toch eens ivm de financiering: laat ons dat vooral doen...
idd

Citaat:
Voil�*: deze hemeltergende wereldvreemdheid en daaruit voortvloeiende kortetermijnegoïsme eigen aan de gemiddelde Brusselaar zou men algemeen wereldkundig moeten kunnen maken in plaats van te verzwijgen voor de Vlaamse publieke opinie.
Btw waarom nemen wij GM10 niet aan als Vlaamse dichter �* la Tom Lanoy?
Ik ben er zeker van dat het Blok deze aanwerving 100% zou steunen
nog eens, waarom zou brussel de lasten aanvaarden als er nagenoeg geen lusten zijn?

Citaat:
Laat hun dat AUB vooral doen... please!
U hebt het goed door dat de gemiddelde Vlaming meer dan een sprakle nodig heeft om te ontvlammen... neen, zoals het aloud M.A.N. systeem heeft hij lange opwarming nodig... en dat geven de Franskiljons, uit angst en eigenbelang uiteraard, slechts node.
sjonge sjonge wat een triestige appels zijn de vlamingen volgens jou
ze hebben blijkbaar een waalse vonk nodig
ik geef hen heel wat meer krediet

Citaat:
Laat dit een perfekte repliek zijn van een "Belicist �* papa" aan al diegenen die Blokstemmen altijd al als verloren stemmen hebben willen afdoen.
Nooit heeft een partij zijn programma zo kunnen doordrukken in een regering als het Blok dit doet vanuit de oppositie.
idd
die moeten zich ziek lachen met stevaert

Citaat:
Laat deze onverbeterlijke eigen Walen eerst-unitarist nu net op dit heerlijke thema in herhaling vallen.
over wie heb je het?

Citaat:
Heerlijk moet dit klinken in de oren van elke rechtschapen Vlaams Nationalist

Sorry dat ik er niet genoeg van krijg... als dit niet genieten is...
een kinderhand is gauw gevuld

Citaat:
Mag ik het tot besluit hier volmondig mee eens zijn?
niks of niemand houdt je tegen
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 27 september 2004 om 21:31.
gm10 is offline  
Oud 27 september 2004, 21:29   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Stevaert bedoelde dus niet wat hij bedoelde toen hij het over TRANSFERS richting Bruxelles had?
Jaja, en den bus is gratis.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 27 september 2004, 21:38   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Hier, nog wat leesstof voor degenen die denken dat Brussel het middelpunt van de wereld is


http://www.standaard.be/standpunt/commentaar/index.asp
Bob is offline  
Oud 27 september 2004, 21:53   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Hier, nog wat leesstof voor degenen die denken dat Brussel het middelpunt van de wereld is


http://www.standaard.be/standpunt/commentaar/index.asp
1. Die journalist kent duidelijk niks van de brusselse politiek. Hij komt niet verder dan een vage suggestie naar de "hoofdstedelijke salons".
2. Wat exact zijn de Brusselse DHL-lusten?
3. Brussel onlosmakelijk verbonden met Vlaanderen? Hoor ik daar het flinterdunne vliesje van de objectieve journalistiek doorbroken worden?
4. Wat is exact het nut van het enkele vluchten per nacht niet boven de rand te sturen. Volgens hen was het al niet leefbaar voordien, maar blijkbaar is het geen probleem om die situatie zo te houden. Blijkbaar gaat het zelfs nog beter zijn als men een extra MILJOEN mensen wakker houdt? Van irrationaliteit gesproken.
5. Wat betekent deze zin: "Maar ze houden vast aan geluidsnormen die strenger zijn dan de Vlaamse "??? Is wat Vlaanderen beslist dan ook de wet in Brussel? Of zie ik hier een superioriteitscomplext doorsijpelen.
6. Het wordt tijd dat Vlaanderen eens wat solidariteit toont met Brussel. Het kan niet langer dat men jaarlijks tientallen miljarden euro's uit Brussel zuigt zonder dankbaarheid te tonen.

7. De Standaard is een klote-gazet geworden. Ze spreken daar tegenwoordig over "analyses" als ze in de wandelgangen een onbevestigd cijfer hebben opgevangen. Ze hebben het over "divergerende gezondheidszorg" in Belgie louter op basis van het aantal rontgenfoto's dat genomen wordt (een extrapolatie die kan tellen ). En nu de tjeven aan de beterhand zijn, lijken ze er op uit om federale verkiezingen te stimuleren. Mijn suggestie: doe zoals ik, gebruik een ander zijn username. Zo kan je lezen zonder te betalen. Ik koop tegenwoordig nog liever het laatste nieuws, die leveren tenminste wat ze beloven (=sensatie).
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 27 september 2004 om 21:54.
gm10 is offline  
Oud 27 september 2004, 21:58   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Een andere gazet dan...


Citaat:
Brussel heeft te veel macht


Vandaag precies een week geleden schreven we dat het de komende uren erop of eronder was voor de federale regering. Premier Verhofstadt had van de PS net de boodschap gekregen dat hij zijn beleidsverklaring moest uitstellen. Met uitzondering van DHL, want daarover moést en zoú een oplossing uit de bus komen vóór dinsdagmiddag, moment waarop Guy Verhofstadt in het parlement werd verwacht. We weten ondertussen beter.
Achteraf beschouwd mag de eerste minister zich gelukkig prijzen met de tussenkomsten van Laurette Onkelinx en Elio Di Rupo op het PS-congres. Veronderstel even dat Guy Verhofstadt had doorgezet met zijn state of the union. Wat zou hij verleden week in godsnaam aan het parlement hebben kunnen vertellen? Dat zijn euforische aanpak, de veel besproken methode-Verhofstadt, had gefaald? Dat het einde van zijn regering in zicht kwam?

Enfin, vandaag staan we nog even ver als verleden week. Inzake DHL hebben we de voorbije dagen een soort van Processie van Echternach meegemaakt. En dan zijn we erg mild. Want in Echternach komen ze - weliswaar zeer langzaam - vooruit. In Brussel niet eens.
Het grootste struikelblok is nog steeds de Brusselse regering. Die houdt zich rigoureus aan het maximum van 25.000 nachtvluchten per jaar, zoals in haar regeerakkoord is afgesproken. Een akkoord, laat ons dat niet vergeten, dat nog een paar maanden geleden ook mee werd ondertekend door de Vlaamse partijen in Brussel. Op een moment dat de vraag van DHL tot uitbreiding al op tafel lag. Men kende dus de consequenties. Toch hebben CD&V, sp.a en VLD op hun congressen dat regeerakkoord goedgekeurd. Als die partijen nu zware kritiek hebben op Brussel, moeten ze beseffen dat ze zélf mee verantwoordelijk zijn. Maar goed, een regeerakkoord is geen bijbel waar nooit mag worden van afgeweken. Nood breekt soms wet. Als Brussel morgen wordt getroffen door een zware aardbeving, zal men het regeerakkoord ook moeten herbekijken en kredieten en afspraken herschikken.

De oorzaak van de Brusselse obstructie ligt trouwens veel dieper dan het jongste regeerakkoord. We hebben het al duizend keer geschreven: men had van Brussel nooit een derde volwaardig gewest mogen maken. Amper een voorschoot groot heeft zijn regering - die eigenlijk niets meer is dan een veredeld, goed betaald schepencollege - een macht en een invloed die veel verder reikt dan democratisch gezond is. In samenspraak met Wallonië kan zij keer op keer haar wil opleggen aan de meerderheid van de Belgische bevolking. Ik ken geen andere landen waarin een dergelijk systeem zo lang vreedzaam standhoudt.
Er kan hier niets gebeuren zonder Brussel. Yves Leterme heeft zondag aangekondigd dat hij zélf rechtstreeks wil gaan praten met DHL. Mooi zo, een lovenswaardig initiatief. Maar uiteindelijk zal hij niets kunnen doen zonder een Brussels 'oui'. Frustrerend is dat.

Paul GEUDENS
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be