Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2017, 14:15   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Die Canadese ganzen zijn hier niet op eigen kracht geraakt maar zijn ontsnapt/vrijgelaten door vogelkwekers.
bron ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 14:58   #42
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de Duitsers dat met de joden deden was het kot te klein en als het VB of anderen nog maar voorstellen een deel van de uitheemse moslims, waarvan de inheemsen schade ondervinden, elders te vestigen is het kot ook te klein.
Het liquideren van een paar honderd ganzen vergelijken met de moord op zes miljoen Joden, je moet maar durven. De logica van Vlad : Canadese ganzen, die trouwens veel schade aan de natuur toebrengen moeten ten alle prijze beschermd worden. De vergassing van de Joden is "un petit détail dans l'histoire" dixit Le Pen.

Wat voor onmens ben je feitelijk?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 15:49   #43
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het liquideren van een paar honderd ganzen vergelijken met de moord op zes miljoen Joden, je moet maar durven. De logica van Vlad : Canadese ganzen, die trouwens veel schade aan de natuur toebrengen moeten ten alle prijze beschermd worden. De vergassing van de Joden is "un petit détail dans l'histoire" dixit Le Pen.

Wat voor onmens ben je feitelijk?
Ik ben geen boekreligieus he. Ik ben een atheïst die in de evolutie geloofd. Voor mij is de grens dier/mens niet zo groot als voor een boekreligieus. Ik eet weinig vlees en eet mijn bord altijd leeg uit respect.
En menselijke migratie brengt eveneens schade toe aan de natuur.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 16:00   #44
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben geen boekreligieus he. Ik ben een atheïst die in de evolutie geloofd. Voor mij is de grens dier/mens niet zo groot als voor een boekreligieus. Ik eet weinig vlees en eet mijn bord altijd leeg uit respect.
En menselijke migratie brengt eveneens schade toe aan de natuur.
Je moet niet gelovig zijn om respect voor mens en dier te hebben, in die volgorde.
En wat een "boekreligieus" is begrijp ik absoluut niet, vermoedelijk is dit volgens jou een godsdienstfanaat die niks anders dan de bijbel leest. Je denkt maar.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 16:02   #45
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je moet niet gelovig zijn om respect voor mens en dier te hebben, in die volgorde.
En wat een "boekreligieus" is begrijp ik absoluut niet, vermoedelijk is dit volgens jou een godsdienstfanaat die niks anders dan de bijbel leest. Je denkt maar.
Dat is iemand die in het scheppingsverhaal geloofd. Een moslim, christen of jood dus. Een aanhanger van de religies van het boek.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 augustus 2017 om 16:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 16:23   #46
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het Vlaanderen war ik in opgegroeid ben was een moerassig Vlaanderen met grachten en plassen en ondoordringbaar kreupelhout dat heerlijk rook. Elke maand hadden we wel eens een oorvijg vast omdat we weer eens een schoen in het slijk verloren hadden. Natuurpunt probeert van Vlaanderen Afrikaanse savanne te maken met stuifduinen en toestanden zodat Afrikanen geen heimwee zouden krijgen. Ze gaan in het geval van de menselijke dieren eerder ons nog vergassen dan de uitheemsen. Of uitdrogen. Woestijn wordt het hier nog. Natuurpunt en AZG (die vollenbak Afrikanen zijn aan het overzetten). Twee handen op één buik.
HAJIS en woestijnmensen in het algemeen zijn van nature bang van bossen en bomen.

Citaat:
Charlotte Jacobsson, a press spokesperson for Sweden's Migration Board (Migrationsverket) confirmed to The Local that a number of the asylum seekers had felt uncomfortable being surrounded by so much forest.

https://www.thelocal.se/20151026/ref...h-holiday-home
Ik ben er zeker van dat dat meespeelt in het beleid van Natuurpunt.

Ik ben er ook zeker van dat wanneer hajis hier straks de boel overnemen, zij �*lle bossen in Vlaanderen zullen vernietigen.
Tot de laatste boom.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 22:06   #47
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hou meer van de verhalen van skobelev. Die zaagt zo niet tenminste...

Mijn beste brave vriend; ik gun je het plezier om liever skobelev te lezen.
En als die minder zaagt dan is dat misschien zeer leerrijk voor jou.
Je moet alleen maar begrijpen wat je leest en er dus een voorbeeld aan nemen. En over zagen gesproken stel ik voor dat we onze bijdragen aan dit forum eens optellen. En in welke diverse onderwerpen jij alles beter wist of gewoon begon te zagen tegen Jan en alleman.
Ik denk dat tellen van de hoeveelheid bijdragen overbodig is nietwaar Pandakluns?
Zelfs als ik schrijf dat het de bedoeling is om jou te jennen gedraag je U als een marollenwijf dat steeds altijd en overal het laatste woord wil hebben.
Bah! Je bent tuig van de onderste richel vent!
Zelfs als een vrouw om te lachen of om met uw voeten te spelen haar borsten toont springen de knoppen van uw split. Homo-erectus gedoe dus in alle omstandigheden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2017, 22:11   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat is iemand die in het scheppingsverhaal geloofd. Een moslim, christen of jood dus. Een aanhanger van de religies van het boek.
Hoe zou het nu zijn met de overblijvende Canadese ganzen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 05:40   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
HAJIS en woestijnmensen in het algemeen zijn van nature bang van bossen en bomen. .
Geen idee. Kan kloppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat dat meespeelt in het beleid van Natuurpunt..
Onderzoek wijst uit dat de meeste mensen zich het best voelen in een savanneachtige omgeving. Dat zou zijn omdat we daar tijdens onze evolutie het langste hebben in rondgelopen. Natuurpunt vind het nodig daar op in te spelen. Daarbij doen ze net hetzelfde als wat een fabriek doet die afval loost en de lucht vervuilt. Schade veroorzaken en de klimaatverandering verergeren. Bos trekt namelijk regen aan en houdt water vast in tegenstelling tot stuifduinen. Daar voelen alleen kamelen en insecten zich thuis. Het is gewoon wachten op een schorpioenenplaag : D

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik ben er ook zeker van dat wanneer hajis hier straks de boel overnemen, zij �*lle bossen in Vlaanderen zullen vernietigen.
Tot de laatste boom.
Niet gewild. Wel doordat de stijgende bevolking (verder zakkend grondwater) en het veranderende klimaat dat gaan veroorzaken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 augustus 2017 om 05:43.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 07:34   #50
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Onderzoek wijst uit dat de meeste mensen zich het best voelen in een savanneachtige omgeving. Dat zou zijn omdat we daar tijdens onze evolutie het langste hebben in rondgelopen.
Onze biologie wijst uit dat wij volstrekt ongeschikt zijn om te leven in een 'savanneachtige omgeving'.
Wij zouden daar niet kunnen gedijen en zouden al snel ten prooi vallen aan zonnebrand en huidkanker.
Wij zijn biologisch aangepast aan het schaduwrijke boslandschap van zonnearme Europa en dat is ook waar de meeste blanken zich goed voelen.
Daarom kom je vrijwel uitsluitend blanke mensen tegen in het bos.
En is kamperen in de natuur een typisch 'white thing'.
Donkere mensen begrijpen niet wat blanken daar zo leuk aan vinden.


Citaat:
Natuurpunt vind het nodig daar op in te spelen.
Natuurpunt heeft kennelijk haar eigen (ontbossings-)agenda.
Misschien is het ook een manier om zin te geven aan haar bestaan.
Als ze alle bossen gewoon met rust zouden laten was er niet echt nood aan zo'n subsidieslurper.


Citaat:
Niet gewild.
O nee?

Google eens 'forest fire jihad'.
Verschillende recente bosbranden in zuid-Europa werden aangestoken door migranten.
Ook de eerste christenen (die andere abrahamistische religie uit het middenoosten) hebben hier volop bossen gekapt.
Niet omdat dat nodig was maar omdat ze die 'heidense heiligdommen' hartsgrondig haten.

En 'vluchtelingen' willen blijkbaar niet gehuisvest worden in een bosrijke omgeving.
Omdat ze bang zijn van bossen.
Letterlijk.
Bang van bossen.

"I'm afraid of the dark. It is only the forest here. There are no shops, no pharmacy, no health care."
- Ahmad Assas, vluchteling.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:14   #51
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Onze biologie wijst uit dat wij volstrekt ongeschikt zijn om te leven in een 'savanneachtige omgeving'.
Wij zouden daar niet kunnen gedijen en zouden al snel ten prooi vallen aan zonnebrand en huidkanker.
Wij zijn biologisch aangepast aan het schaduwrijke boslandschap van zonnearme Europa en dat is ook waar de meeste blanken zich goed voelen.
Daarom kom je vrijwel uitsluitend blanke mensen tegen in het bos.
En is kamperen in de natuur een typisch 'white thing'.
Donkere mensen begrijpen niet wat blanken daar zo leuk aan vinden.




Natuurpunt heeft kennelijk haar eigen (ontbossings-)agenda.
Misschien is het ook een manier om zin te geven aan haar bestaan.
Als ze alle bossen gewoon met rust zouden laten was er niet echt nood aan zo'n subsidieslurper.




O nee?

Google eens 'forest fire jihad'.
Verschillende recente bosbranden in zuid-Europa werden aangestoken door migranten.
Ook de eerste christenen (die andere abrahamistische religie uit het middenoosten) hebben hier volop bossen gekapt.
Niet omdat dat nodig was maar omdat ze die 'heidense heiligdommen' hartsgrondig haten.

En 'vluchtelingen' willen blijkbaar niet gehuisvest worden in een bosrijke omgeving.
Omdat ze bang zijn van bossen.
Letterlijk.
Bang van bossen.

"I'm afraid of the dark. It is only the forest here. There are no shops, no pharmacy, no health care."
- Ahmad Assas, vluchteling.

Nog een prettige anekdote. Ditmaal ook weer niet over teveel stront schijtende ganzen. Feitelijk is dit maar een opgeblazen detail in de visie van de groene jongens die zogezegd vechten voor de diversiteit in hun natuur.
Eerste voorbeeld. Europa kent vijf soorten aalscholvers. Daaronder zijn er een paar soorten die bescherming verdienen omdat ze bijna uitgeroeid zijn omwille van diverse factoren. (vervuiling van hun leefgebied; te sterke voedselconcurrentie enz.) Eén soort; de zee of brakwatersoort heeft echter een enorme expansie gekend en heeft haar territorium verplaatst naar het zoete water. (zie ook de meeuwenplaag!) Vooral te wijten aan het te laag jonge visbestand in de Europese kustwateren. In gans Europa wordt; van moeten; deze soort gedecimeerd door o.a. jacht en andere maatregelen.
In Nederland werd via misplaatste bescherming op zeker ogenblik vastgesteld dat er meer dan tachtigduizend van deze vogels het ganse IJsselmeer hadden leeg geplunderd. De beroepsvisserij (o.a. paling en snoekbaars) kwam in opstand. Resultaat? De jacht werd geopend en op leeg water blijven deze beesten niet. Gevolg? De horde verplaatste zich naar de Belgische stromen, kanalen en zandputten. En?
Die horde kreeg in België bescherming!
En dit land zijn ze natuurlijk steeds achterop. Zie de huidige ei-crisis!
De Tjernobyl-lucht trok destijds ook van Frankrijk naar Nederland maar in België kwam ze pas over nadat de boeren hun spinazie hadden verkocht. Dat noemen ze in dit land dus natuur beschermen!
De mens telt in hun benadering wel minder mee dus.
Over mijn tweede voorbeeld voor wat betreft diversiteit in onze natuur wil ik het natuurlijk ook wel eens hebben. Maar....ik vermoed dat er hier op dit forum te weinig interesse is. Tenzij?
Eindconclusie? In België beslissen mensen over de natuur die er geen bal van af weten. Anders was dit allemaal niet mogelijk geweest.

Laatst gewijzigd door werkman : 6 augustus 2017 om 09:31.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:22   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe zou het nu zijn met de overblijvende Canadese ganzen ?
Heb er zonet nog tientallen zien zitten op een akker in Geluwe.

Misschien is hun favo "stomping ground" in Ledegem momenteel niet bereikbaar omdat daar "cirque magicque" gaande is .....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 09:32   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

De meeste van die "vreemde soorten" zijn onuitroeibaar,hoogstens enigszins kontroleerbaar.

Canadese ganzen zouden hier reeds begin 19e eeuw geraakt zijn als hobbyproject van Europese rijken die een "diergaarde" verzamelden.Het klimaat en de leefomstandigheden zijn in Europa waarschijnlijk zelfs beter dan in Noord-Amerika,dus zitten we er maar mee.

Denken we ook maar aan de (Amerikaanse)wasbeer....de deugniet heeft in Westelijk Europa geen echte vijanden en moet dus ,noodgedwongen,massaal "gestrekt" worden in Duitsland en straks ook bij ons.De pelshandel,curiosaverzamelaars en waarschijnlijk ook de Amerikaanse troepen in Duitsland hebben geholpen met de verspreiding...

De "Wasbeerhond" is een soort uit Oostelijk Siberie,Korea en Japan en zou in onze contreien reeds aanwezig zijn.Of dit een schadelijke soort is valt nog te bezien....Misschien,ware het niet dat de Russische pelshandel zijn migratie versneld heeft ,is dit wel een soort hond die uiteindelijk toch alhier zou geraakt zijn.


De Gouden jakhals zal ongetwijfeld,als we inderdaad naar wat warmer klimaat gaan,zijn aktieterrein naar het noorden en noordweste verleggen.Het is waarschijnlijk nog gebeurd.(in de VS ziet men hoe de Coyote,door allerlei omstandigheden ,zijn aktieterrein vergroot heeft tot ver naar het oosten toe...)

De Chinese wolhandkrab werd reeds begin vorige eeuw gerapporteerd in Duitsland en ook jaren met een "gigantisch overschot" waardoor er overal,te land,ter zee,maar nog niet in de lucht lijken te zitten,schijnen daar bij te horen....

In onze ,steeds zuiverder wordende-,wateren verschijnen vissen die we lang niet gezien hebben (forellen,zalmen,prikken....) maar ook "internationale soorten(blauwbandgrondel,Amerikaans zonnebaarsje,Amerikaanse blackbass.....Amerikaanse katvissen...)...tsja.....Gevolg van de vrije handel in dieren nietwaar.
Sommigen zullen we leren waarderen,anderen zijn een pest.....


alles verandert

Amerikaanse brulkikkers schijnen overigens voortreffelijk te smaken...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 augustus 2017 om 09:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 11:07   #54
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
bron ?
http://www.natuurstek.be/?q=achtergr...met-die-ganzen

Er is hier ook sprake van uitgezette exemplaren om op te jagen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 12:03   #55
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De meeste van die "vreemde soorten" zijn onuitroeibaar,hoogstens enigszins kontroleerbaar.

Canadese ganzen zouden hier reeds begin 19e eeuw geraakt zijn als hobbyproject van Europese rijken die een "diergaarde" verzamelden.Het klimaat en de leefomstandigheden zijn in Europa waarschijnlijk zelfs beter dan in Noord-Amerika,dus zitten we er maar mee.

Denken we ook maar aan de (Amerikaanse)wasbeer....de deugniet heeft in Westelijk Europa geen echte vijanden en moet dus ,noodgedwongen,massaal "gestrekt" worden in Duitsland en straks ook bij ons.De pelshandel,curiosaverzamelaars en waarschijnlijk ook de Amerikaanse troepen in Duitsland hebben geholpen met de verspreiding...

De "Wasbeerhond" is een soort uit Oostelijk Siberie,Korea en Japan en zou in onze contreien reeds aanwezig zijn.Of dit een schadelijke soort is valt nog te bezien....Misschien,ware het niet dat de Russische pelshandel zijn migratie versneld heeft ,is dit wel een soort hond die uiteindelijk toch alhier zou geraakt zijn.


De Gouden jakhals zal ongetwijfeld,als we inderdaad naar wat warmer klimaat gaan,zijn aktieterrein naar het noorden en noordweste verleggen.Het is waarschijnlijk nog gebeurd.(in de VS ziet men hoe de Coyote,door allerlei omstandigheden ,zijn aktieterrein vergroot heeft tot ver naar het oosten toe...)

De Chinese wolhandkrab werd reeds begin vorige eeuw gerapporteerd in Duitsland en ook jaren met een "gigantisch overschot" waardoor er overal,te land,ter zee,maar nog niet in de lucht lijken te zitten,schijnen daar bij te horen....

In onze ,steeds zuiverder wordende-,wateren verschijnen vissen die we lang niet gezien hebben (forellen,zalmen,prikken....) maar ook "internationale soorten(blauwbandgrondel,Amerikaans zonnebaarsje,Amerikaanse blackbass.....Amerikaanse katvissen...)...tsja.....Gevolg van de vrije handel in dieren nietwaar.
Sommigen zullen we leren waarderen,anderen zijn een pest.....


alles verandert

Amerikaanse brulkikkers schijnen overigens voortreffelijk te smaken...
En er verdwenen soorten. (De grote modderkruiper bijvoorbeeld)
Zelfs de steur zou vroeger zijn voortgekomen in Schelde en Maasbekken.
Een hele reutemeteut van zeevissen die ook hier kwamen paren en eieren afzetten zijn ook verdwenen. Momenteel is ook de paling bedreigd.
Het gaat niet lang meer duren voor de groene jongens ook hun paling in 't groen moeten missen.
En wat gezegd van de vele vijvertjes (bieten-koten door hen genoemd) waarin zelfs in niet overstroombare gebieden plotseling ceratophillium (hoornblad) en elodea (waterpest verschijnt).
Ze weten altijd natuurlijk van niks. Trouwens de watervogels zouden die planten verspreiden! Die bieten-koten hebben nadien geen enkel nut meer.
Die zuurstofplanten (zo door hen genoemd) groeien zo massaal en verbruiken bij nacht zoveel zuurstof dat kikker- en paddenlarven geen kans meer krijgen. Ook de reiger en andere soorten (dodaars bijvoorbeeld) moeten dus ophoepelen in hun natuurgebieden. Gelukkig blijven er nog muizen en ratten over voor de reiger. En overleven doen de meeste dank zij tuinvijvertjes waarop goudvisjes zitten. Vuursalamanders verdwenen in gebieden die ik kende. (dank zij waterpest in bosgrachtjes aangeplant?)
Kortom; dat natuurbeheer is in Vlaanderen een totale miskleun die vooral te danken is aan groene jongens die prachtig meewerken.
Onlangs nog zo een geval meegemaakt. Een eigenaar van een bieten-kot werd geplaagd door groene zweefalg. Een groene jongen wist de oplossing.
Hij adviseerde om in de vijver eendenkroos aan te brengen. Resultaat?
Alle dierlijk leven moest eraan. Ook alle vissen en koi's in de vijver dus.
En dan komen ze af met de handen in het haar. Wat moeten ze doen?
A.U.B.! Kunt U mij helpen. Ik zie geen uitweg meer!
Simpel toch. Dan adviseert ondergetekende de aankoop van een paar eenden. Binnen de kortste keer was de vijver terug proper.
Dure visjes waren weg natuurlijk. Die komen niet terug natuurlijk.
Dat groen-advies van sommigen maakt in dit land veel kapot.
En vooral dat zelf-initiatief van groene idioten maakt meestal de diversiteit in de natuur kapot. En.....wat kun je er aan verhelpen? Iedereen speelt hier natuur-dokter. Met de gekende resultaten.
Oh ja, het zijn dus de watervogels die de schuldigen zijn.
Ik heb het zelf meegemaakt op een vijver die ik bezat. Watervogels verplanten geen waterplanten in een vijver waaraan onderaan de bussels loden banden zijn bevestigd. Vijver dus kapot. Ik heb hem verkocht voor een appel en een ei. Aan de groene jongens. Niemand wilde hem nog.
Maar.....ze hebben hun doel bereikt. Ze hebben de vijver. Dat is hetgeen van belang was. Smerige watervogels!

Laatst gewijzigd door werkman : 6 augustus 2017 om 12:17.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 12:29   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

300 ganzen van een geïmporteerd ras geslacht om in een bepaald gebied meer kansen te geven aan een ander ras van gans dat hier al veel langer verblijft ...
gvd is da nu de moeite om over te zagen ?

Tenzij ge een natuurbeweging in een slecht daglicht wil stellen bij wat gaia-naïevelingen ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 12:40   #57
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=De schoofzak;8503282]300 ganzen van een geïmporteerd ras geslacht om in een bepaald gebied meer kansen te geven aan een ander ras van gans dat hier al veel langer verblijft ...
gvd is da nu de moeite om over te zagen ?

Tenzij ge een natuurbeweging in een slecht daglicht wil stellen bij wat gaia-naïevelingen ?[/QUOTE]


Schoof, doe eens de moeite om te begrijpen wat er geschreven staat!
Die ganzen zijn inderdaad peanuts. Maar ge moet niet trachten om mensen die behept zijn met echte natuur in een slecht daglicht te plaatsen.
Tenzij je natuurlijk andere zaken beoogt. Op een goed blaadje geraken bij sommige groene jongens waarschijnlijk. Wat is feitelijk uw bedoeling?
De mijne kent je. Ik weet wat ik er over schrijf. Jij waarschijnlijk niet.
Wat zijn uw motieven?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 13:43   #58
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

We moeten gewoon terug beren uitzetten, de natuurlijke vijanden van de Canadese ganzen. En van plattelandsbewoners. We moeten ons terug trekken in steden en onze planeet zichzelf weer in evenwicht laten brengen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 augustus 2017 om 13:47.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 14:24   #59
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
We moeten ons terug trekken in steden en onze planeet zichzelf weer in evenwicht laten brengen.
Onze voorouders leefden niet in steden.
Steden zijn een uitvinding van niet-blanke volkeren.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2017, 14:28   #60
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Zelfs de steur zou vroeger zijn voortgekomen in Schelde en Maasbekken.
Zalm ook.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be