Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 23:29   #41
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, Kenan, nogal eentje. Ik zou eens een schatting willen doen van hoeveel verschillende theorieën er al zijn en hoeveel boeken er jaarlijks geproduceerd worden over dit soort schijnmysteries en 'occulte en esoterische' wetenschappen. Om nog maar te zwijgen over de New-Agerekken die propvol staan bij Slegte.
Hehe, dat klopt wel. Iemand zou de goesting moeten hebben om die allemaal door te nemen en er het essentiële te distilleren.

Ik heb de Orion-profetie 7 jaar geleden gelezen. Helaas heb ik geen wetenschappelijke achtergrond. Maar mijn broer en vrienden van hem wel. Dat zijn dus echte wetenschappers in verschillende vakgebieden. Die gasten stonden er open voor en deden het niet af als zijnde nonsens.

Mijn eigen bedenking : de Homo Sapiens zou bijvoorbeeld grofweg 100 000 jaar oud zijn. Ik kan het moeilijk verteren dat we pas de laatste 6000 jaar het schrift hebben uitgevonden. Volgens mij was de beschaving veel eerder onstaan maar door wereldrampen beschreven zoals in de legendes telkens weer naar het stenen tijdperk gecatapulteerd.
De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 23:39   #42
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Hehe, dat klopt wel. Iemand zou de goesting moeten hebben om die allemaal door te nemen en er het essentiële te distilleren.

Ik heb de Orion-profetie 7 jaar geleden gelezen. Helaas heb ik geen wetenschappelijke achtergrond. Maar mijn broer en vrienden van hem wel. Dat zijn dus echte wetenschappers in verschillende vakgebieden. Die gasten stonden er open voor en deden het niet af als zijnde nonsens.

Mijn eigen bedenking : de Homo Sapiens zou bijvoorbeeld grofweg 100 000 jaar oud zijn. Ik kan het moeilijk verteren dat we pas de laatste 6000 jaar het schrift hebben uitgevonden. Volgens mij was de beschaving veel eerder onstaan maar door wereldrampen beschreven zoals in de legendes telkens weer naar het stenen tijdperk gecatapulteerd.
De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Men deed in het verleden, ook omwille van de evolutietheorie, of alles langzaam en pas na een lange ontwikkeling tot stand werd gebracht. Maar de wetenschappers weten nu ook wel dat noch catastrofetheorie, noch evolutietheorie bepalend zijn geweest. Het heden is bepaald geweest door beide: periodes van langzame evolutie wisselen zich af met grote catastrofes.

Het is niet onmogelijk dat er nog onontdekte oude beschavingen onder het zand en onder de zee liggen. Eigenlijk moet dat haast wel. Maar er wordt veel te veel over gefantaseerd volgens mij. De zgn. Atlantiërs zullen in dat opzicht niet veel verschild hebben van de Sumeriërs en Akkadiërs. Het waren zeker niet de eenogige reuzen (Cyclopen), zoals Blavatsky beweert.

Of Lemurië ooit heeft bestaan ? Of MU ooit bestaan heeft ? Het verleden is grijs, en wellicht zijn er nog beschavingen voorafgegaan aan degene die wij kennen.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 11:38   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Volgens mij is het mysterie er vooral om boeken te verkopen en toeristen te trekken.
Zie niet meteen een mysterie achter bouwwerken.
Moest die pyramide nu nog op zijn hoofd staan zou ik twijfelen, maar zoals ze er nu staan lijkt het me geen echt onoverkomelijke zaak.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 13:12   #44
MadDog
Burger
 
MadDog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Volgens mij is het mysterie er vooral om boeken te verkopen en toeristen te trekken.
Zie niet meteen een mysterie achter bouwwerken.
Moest die pyramide nu nog op zijn hoofd staan zou ik twijfelen, maar zoals ze er nu staan lijkt het me geen echt onoverkomelijke zaak.
Ik denk niet dat de bouwers ervan de bedoeling hadden boeken te verkopen en toeristen te trekken.

Ik heb Egypte verschillende keren bezocht, waaronder ook het Giza complex, het is gigantisch, je moet het eerst zien voor je je er een echt beeld kan van vormen.
Ik ben er ook in geweest: ik zie ze het heden niet meteen maken.

Ook de perfecte geometrie tov de 4 windrichtingen en de evenaar is verbazingwekkend.
MadDog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 14:29   #45
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Volgens mij is het mysterie er vooral om boeken te verkopen en toeristen te trekken.
Zie niet meteen een mysterie achter bouwwerken.
Moest die pyramide nu nog op zijn hoofd staan zou ik twijfelen, maar zoals ze er nu staan lijkt het me geen echt onoverkomelijke zaak.
Mijn vraag gaat eerder uit naar de techniek om graniet te bewerken.
Men heeft wel eens de slechte gewoonte om alles door elkaar te klutsen waardoor een thread onoverzichtelijk wordt.
Tot nu toe heeft nog niemand gepost dat ze weten of kunnen verklaren hoe men in die tijd een vaas of sarcofaag uit graniet kon uithollen.
In eerste instantie ben ik benieuwd of er een verklaring voor is of dat er geen verklaring voor is?
Als er geen verklaring voor is dan is het toch wel een mysterie niet?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by satiper on 08-08-2005 at 15:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Volgens mij is het mysterie er vooral om boeken te verkopen en toeristen te trekken.
Zie niet meteen een mysterie achter bouwwerken.
Moest die pyramide nu nog op zijn hoofd staan zou ik twijfelen, maar zoals ze er nu staan lijkt het me geen echt onoverkomelijke zaak.
Mijn vraag gaat eerder uit naar de techniek om graniet te bewerken.
Men heeft wel eens de slechte gewoonte om alles door elkaar te klutsen waardoor een thread onoverzichtelijk wordt.
Tot nu toe heeft nog niemand gepost dat ze weten of kunnen verklaren hoe men in die tijd een vaas of sarcofaag uit graniet kon uithollen.
In eerste instantie ben ik benieuwd of er een verklaring voor is of dat er geen verklaring voor is?
Als er geen verklaring voor is dan is het toch wel een mysterie niet?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Volgens mij is het mysterie er vooral om boeken te verkopen en toeristen te trekken.
Zie niet meteen een mysterie achter bouwwerken.
Moest die pyramide nu nog op zijn hoofd staan zou ik twijfelen, maar zoals ze er nu staan lijkt het me geen echt onoverkomelijke zaak.
Mijn vraag gaat eerder uit naar de techniek om graniet te bewerken.
Men heeft wel eens de slechet gewoonte om alles door elkaar te klutsen waardoor een thread onoverzichtelijk wordt.
Tot nu toe heeft nog niemand gepost dat ze weten of kunnen verklaren hoe men in die tijd een vaas of sarcofaag uit graniet kon uithollen.
In eerste instantie ben ik benieuwd of er een verklaring voor is of dat er geen verklaring voor is?
Als er geen verklaring voor is dan is het toch wel een mysterie niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 8 augustus 2005 om 14:29.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 15:58   #46
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MadDog
Die structuren heb ik zelf bewonderd in Peru.
Onze gids zei ons dat je er zelfs geen cigarettenblaadje kon tussenduwen, in de voegen van die muren die bestonden uit veevlakkige stenen van een enorm gewicht.
Wederom de vraag, waarom zoveel moeite doen voor een muur ? Als je het op een veel simpelere manier kan bewerkstelligen ?
Het lijkt er op dat in een bepaald stadium van hun evolutie samenlevingen plots de goesting krijgen om met enorm zware stenen te gaan zeulen.

Sat gebeurt gewoonlijk helemaal in het begin van de vorming van een of andere cultuur of rijk.

In Europa heb je Stone en ander Henges, in Latijns Amerika waren ze daar op een bepaald moment ook in gefascineerd en in China staat de grootste pyramide op aarde.





http://www.trilobia.com/pyramids.htm
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 16:34   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Mijn vraag gaat eerder uit naar de techniek om graniet te bewerken.
Men heeft wel eens de slechte gewoonte om alles door elkaar te klutsen waardoor een thread onoverzichtelijk wordt.
Tot nu toe heeft nog niemand gepost dat ze weten of kunnen verklaren hoe men in die tijd een vaas of sarcofaag uit graniet kon uithollen.
In eerste instantie ben ik benieuwd of er een verklaring voor is of dat er geen verklaring voor is?
Als er geen verklaring voor is dan is het toch wel een mysterie niet?
Het is eigenlijk meer een vraag naar welk metaal dat er voor is gebruikt dan hoe men het deed.
Uitslijpen zeker met één of ander geknutseld machientje op mankracht?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 19:23   #48
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het lijkt er op dat in een bepaald stadium van hun evolutie samenlevingen plots de goesting krijgen om met enorm zware stenen te gaan zeulen.

Sat gebeurt gewoonlijk helemaal in het begin van de vorming van een of andere cultuur of rijk.

In Europa heb je Stone en ander Henges, in Latijns Amerika waren ze daar op een bepaald moment ook in gefascineerd en in China staat de grootste pyramide op aarde.





http://www.trilobia.com/pyramids.htm
Bij obelix was het zelfs een manier van leven
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 19:28   #49
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het is eigenlijk meer een vraag naar welk metaal dat er voor is gebruikt dan hoe men het deed.
Uitslijpen zeker met één of ander geknutseld machientje op mankracht?
Zouden we hier genoegen mee nemen om het mysterie te verklaren.
Mss onder het motto 't hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Zand hadden ze alleszins genoeg, mss gebruikten ze wel gewoon een soort schuurpapier?

En tijd hadden ze ook wel, geen tv, geen pc, geen costa del sol, jaja
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 01:00   #50
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Zouden we hier genoegen mee nemen om het mysterie te verklaren.
Mss onder het motto 't hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Zand hadden ze alleszins genoeg, mss gebruikten ze wel gewoon een soort schuurpapier?

En tijd hadden ze ook wel, geen tv, geen pc, geen costa del sol, jaja
Doloriet misschien ? Veel harder dan graniet, maar het blijven gissingen.
Nog een interessant artikel van ene prof. Albers op Kennislink.nl : de grote piramide en het Orionmysterie.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Isegrim on 09-08-2005 at 02:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Zouden we hier genoegen mee nemen om het mysterie te verklaren.
Mss onder het motto 't hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Zand hadden ze alleszins genoeg, mss gebruikten ze wel gewoon een soort schuurpapier?

En tijd hadden ze ook wel, geen tv, geen pc, geen costa del sol, jaja
Doloriet misschien ? Veel harder dan graniet, maar het blijven gissingen.
Nog een interessant artikel van ene prof. Albers op Kennislink.nl : de grote piramide en het Orionmysterie.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Zouden we hier genoegen mee nemen om het mysterie te verklaren.
Mss onder het motto 't hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Zand hadden ze alleszins genoeg, mss gebruikten ze wel gewoon een soort schuurpapier?

En tijd hadden ze ook wel, geen tv, geen pc, geen costa del sol, jaja
Doloriet misschien ? Veel harder dan graniet, maar het blijven gissingen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Isegrim : 9 augustus 2005 om 01:03.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 11:54   #51
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MadDog
Feit is wel dat ze een uitgebreide expeditie naar Antarctica hebben ondernomen, iemand een idee waarom ?
Misschien om dezelfde reden als voor dewelke ze een expeditie naar de Himalaya hebben gestuurd?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:15   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Blijkbaar is het moeilijk, maar niet onmogelijk. Ik kan wel niet aan de integrale tekst...

Title: Testing ancient Egyptian granite-working methods in Aswan, Upper Egypt

Author(s): Stocks DA
Source: ANTIQUITY 75 (287): 89-94 MAR 2001
Document Type: Article
Language: English

Abstract: Rose granite was a favoured, but difficult, stone to work in ancient Egypt. Recent sawing, drilling and cutting tests of the granite in Aswan suggest how exacting were those tasks for craftworkers.

Author Keywords: granite; stone-working; Egypt; Aswan
Addresses: Stocks DA (reprint author), Univ Manchester, Dept Art Hist & Archaeol, Manchester, Lancs M13 9PL England
Univ Manchester, Dept Art Hist & Archaeol, Manchester, Lancs M13 9PL England
Publisher: ANTIQUITY PUBL LTD, NEW HALL, CAMBRIDGE CB3 0DF, ENGLAND
Subject Category: ARCHAEOLOGY
IDS Number: 410VX

ISSN: 0003-598X
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 13:05   #53
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het lijkt er op dat in een bepaald stadium van hun evolutie samenlevingen plots de goesting krijgen om met enorm zware stenen te gaan zeulen.

Sat gebeurt gewoonlijk helemaal in het begin van de vorming van een of andere cultuur of rijk.

In Europa heb je Stone en ander Henges, in Latijns Amerika waren ze daar op een bepaald moment ook in gefascineerd en in China staat de grootste pyramide op aarde.





http://www.trilobia.com/pyramids.htm
Just for the fun of it.

__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 14:12   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

http://www.geocities.com/unforbidden...bing_saws.html


Het maken van grote stenen dingen en piramiden voor een cultus van de dood is waanzin.

De gereedschappen ervoor zijn gezond verstand.

De Egyptenaren zijn er niet in geslaagd een cultus van het leven met gezond verstand samen te stellen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 16:35   #55
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Blijkbaar is het moeilijk, maar niet onmogelijk. Ik kan wel niet aan de integrale tekst...

Title: Testing ancient Egyptian granite-working methods in Aswan, Upper Egypt

Author(s): Stocks DA
Source: ANTIQUITY 75 (287): 89-94 MAR 2001
Document Type: Article
Language: English

Abstract: Rose granite was a favoured, but difficult, stone to work in ancient Egypt. Recent sawing, drilling and cutting tests of the granite in Aswan suggest how exacting were those tasks for craftworkers.

Author Keywords: granite; stone-working; Egypt; Aswan
Addresses: Stocks DA (reprint author), Univ Manchester, Dept Art Hist & Archaeol, Manchester, Lancs M13 9PL England
Univ Manchester, Dept Art Hist & Archaeol, Manchester, Lancs M13 9PL England
Publisher: ANTIQUITY PUBL LTD, NEW HALL, CAMBRIDGE CB3 0DF, ENGLAND
Subject Category: ARCHAEOLOGY
IDS Number: 410VX

ISSN: 0003-598X
Moeilijk maar niet onmogelijk, toch wordt ook hier geen beschrijving van methode noch machines gegeven.
Toch wel eigenaardig dat die techniek verloren is gegaan.
Het zou zijn alsof men binnen 2000 jaar een autowrak ontdekt en niet meer kan achterhalen hoe we dat in deze tijd ooit voor elkaar hebben gekregen.
De Egyptische beschaving is toch niet weggevaagd geworden. Ze verschrompelde eerder tot een schaduw van wat ze ooit was dacht ik.
En dat gebeurde toch niet plotseling?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 16:50   #56
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Moeilijk maar niet onmogelijk, toch wordt ook hier geen beschrijving van methode noch machines gegeven.
Die staan in het ganse artikel natuurlijk wel beschreven. Alleen kan ik daar niet aan (zonder betaling aan de journal).
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:12   #57
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Ik weet niet of het hier al gepost is, maar in de kijk van juli staat er ook iet interessant. Kzalt even inscannen.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:27   #58
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 11:26   #59
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Idd zeer interessant, geeft een totale nieuwe kijk op de zaak, en als er effectief menselijke haren in de blokken aangetroffen zijn, dan is de kans toch wel groot dat het om gegoten blokken gaat. Is ook een mogelijke verklaring voor de nauwkeurigheid.
Thx![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by satiper on 10-08-2005 at 12:31
Reason:
--------------------------------

Idd zeer interessant, geeft een totale nieuwe kijk op de zaak, en als er effectief menselijke haren in de blokken aangetroffen zijn, dan is de kans toch wel groot dat het om gegoten blokken gaat. Is ook een mogelijke verklaring voor de nauwkeurigheid.
Thx![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Idd zeer interessant, geeft een totale nieuwe kijk op de zaak, en als er effetief menselijke haren in de blokken aangetroffen zijn dan is de kans toch wel groot dat het om gegoten blokken gaat. Is ook een mogelijke verklaring voor de nauwkeurigheid.
Thx![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 10 augustus 2005 om 11:31.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 11:33   #60
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Maar het probleem van het oerharde graniet is nog niet opgelost.

En ook dat van de uitgehouwen tunnels in de rotsbodem niet. En daar is die precisie minstens even groot.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be