Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 14:00   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Tja, en dan een ander voor hypocriet uitmaken!
Jan, een beetje rustiger kan ook!
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:05   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jan, een beetje rustiger kan ook!
Sorry, Luc, ik ben niet zonder fouten maar in deze topic is Tantist uit de bocht gegaan.
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 14:06   #43
jornob
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuke Bekijk bericht
ik ben blij met die folder en soortgelijke acties, we gaan in dialoog met die generaties die om zoveel bedenkbare redenen het nederlands niet meester zijn.
Bereidt zijn om een taal te leren is de eerste stap in het beheersen van die taal. Ik kan me overigens niet inbeelden dat ik in een ander land een verkiezingsfolder krijg in mijn eigen taal.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuke Bekijk bericht
De jongeren zijn de toekomst en die kunnen behoorlijk nederlands en hun kinderen vermoedelijk zelfs geen turks meer
Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat velen meer turks spreken dan nederlands.
jornob is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:04   #44
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Tantist als je me toelaat, je vergist je.
Het is niet realistisch, onmogelijk en zelfs idioot Brussel te vervlaamsen.
Daar valt over te discussiëren natuurlijk

Citaat:
Voor de Vlaamse onafhankelijkheid (en ook voor het VB) blijft dus maar één optie:
Een onafhankelijk Vlaanderen met Nederlands als officiële taal, met Brussel als hoofdstad met gewaarborgde tweetaligheid (Nl Fr).
Daar kan ik mij in vinden.

Citaat:
Het VB is dus consekwent en voert in Brussel propaganda in de beide talen. Een antal Franstaligen stemt dan ook VB.
Uiteraard zullen de Brusselaars zelf beslissen of ze daarop ingaan of niet.
Een consequente visie imho... Het getuigt van realpolitik. Alleen moet men niet dé grote verdediger van het Nederlands gaan uithangen en terwijl zulke compromispolitiek gaan voeren. De manier waarop dat dan nog gebeurt ook, de hypocrisie druipt er van af (cfr Godsvrede etc), doet voor mij de deur dicht. Gelukkig voor VB zijn zulke figuren marginaal en behoorlijk verborgen binnen het VB. Ik verwacht dan ook dat het VB op 8 oktober vooruit zal gaan.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:05   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
triestig he! Dat had ik van Tantist niet verwacht.
Van u daarentegen, partijslaaf, verwacht ik alles als het maar moddergooien is.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:06   #46
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Mooie folder,
Christen Democratisch en Vlaams ,Nieuw-Vlaamse Alliantie .
Ik veronderstel dat men in turkije geen "provincieraden" kent, want dat woord werd niet vertaald.

Hoe moeten die Turkse Heusden-Zolderaars nu weten waarop ze gaan stemmen?

Er staat "Provincieraad"! Die mensen kunnen dat toch niet begrijpen?

Nog een paar bemerkingen: staan die twee glaasjes appelsiensap er om "oranje" te wezen? Of omdat onze Christelijke Volkspartij de islamitische richtlijnen over alcohol wenst te volgen?
Dit lijkt me toch zeer belangrijk om weten alvorens als dhimmie-vlaming je stem uit te brengen op deze Vlaamse partij.

En wat doet dat domme blondje in feite op die Turkse folder? Die spreekt toch geen Turks?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2006 om 15:08.
circe is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:07   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Van u daarentegen, partijslaaf, verwacht ik alles als het maar moddergooien is.
we kunnen misschien een poging doen om op een beschaafde manier te discussiëren in mijn nieuwe topic over de grijze wolf van de cd&v-nva? Of is dat teveel gevraagd?
jan hyoens is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:17   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
we kunnen misschien een poging doen om op een beschaafde manier te discussiëren in mijn nieuwe topic over de grijze wolf van de cd&v-nva? Of is dat teveel gevraagd?
We? Ik kan dat, u zal die poging nooit doen vrees ik...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=62534
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven

Laatst gewijzigd door Tantist : 5 oktober 2006 om 15:18.
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:17   #49
vl_pieter
Burger
 
vl_pieter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2006
Berichten: 105
Standaard

Man men is dan verwonderd dat stemmers NVA nr vlaams belang overlopen. Ik ben vlaams nationalist voor een reden. Moet er geen Turk op lijst NVA staan
vl_pieter is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:21   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Man men is dan verwonderd dat stemmers NVA nr vlaams belang overlopen. Ik ben vlaams nationalist voor een reden. Moet er geen Turk op lijst NVA staan
N-VA heeft al veel blunders gemaakt sinds haar bestaan (o.a. de splitsing van BHV en het niet in de regering stappen). Maar dit zie ik toch anders. Wat als dit een Vlaming is van Turkse origine en geen Turk? Als hij zich gedraagt als een Vlaming, why not?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 5 oktober 2006, 15:36   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
N-VA heeft al veel blunders gemaakt sinds haar bestaan (o.a. de splitsing van BHV en het niet in de regering stappen). Maar dit zie ik toch anders. Wat als dit een Vlaming is van Turkse origine en geen Turk? Als hij zich gedraagt als een Vlaming, why not?
Sinds wanneer gedragen Vlamingen zich als vlamingen door hun verkiezingspamfletjes in het turks te laten drukken?
Waarom dan niet in een van de twee andere officiële Belgische talen nu ze toch bezig zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 oktober 2006, 16:13   #52
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

toch nog eventjes herhalen:

(i) voor zover ik het begrepen heb gaat het NIET over een n-va kandidaat, maar over een CD&V kandidaat.. blijkbaar komt in heusden-zolder de N-VA afzonderlijk op

(ii) er lijkt idd wel een paragraafje te zijn over de provincie (waar er wel een kartel is). Mijn vraag: in hoeverre is N-Va hiervan op de hoogte? zoals reeds eerder gezegd... vaak worden foldertjes op initiatief van de kandidaten uitgegeven zonder voorafgaand overleg... veel kans dus dat N-VA niet op voorhand op de hoogte was gesteld en velen er zelfs nu nog niets van weten.

(iii) VB-folders in het Frans is idd begrijpelijk op vlak van real politik (zoals Tantist - dacht ik - hoger stelt) maar principieel kan je het toch niet noemen...

Overigens, klein vraagje: wordt in die folders ook zo gehamerd op "Vlaanderen", Vlaams etc.. ?

Tenslotte.. 'k vind het wel verbazend stil aan VB-zijde: Hoe vaak heeft men al niet moeten horen dat de partij wordt geboycot, CS etc (en ik erken dat dat deels terecht is) maar dan wordt men uitgenodigd op een debat op de vooravond van de verkiezingen en dan heeft men blijkbaar nog niet eens de beleefdheid om te reageren... Toen het ging over de 'hypocrisie van BDW' waren er daarentegen als de kippen bij....


PS: ik zou zelf ook geen probleem hebben met iemand van Turkse origine als N-VA kandidaat.. Als die man of vrouw hier woont, geïntegreerd is.. why not? 'k vind dat zelfs 'evident'... Hoe kan je spreken van 'integratie' als je er niet voor open staat? Dat is pas hypocriet! - eerlijk gezegd.. da's wel een probleem dat ik met sommige VBers hebben... officieel is het discours: mensen moeten integreren, maar als je soms gesprekken of ondertoon hoort dan is het eigenlijk: alle vuile Turken en "makakken" buiten.. Wees dan eerlijk hé en haal de affiches met een borstel boven... Spreek niet over integratie als je er toch niet voor open staat..

Het is natuurlijk wel zo dat verkiezingsfoldertjes in het Turks wel niet passend zouden zijn. Het geeft een verkeerde indruk.. Waar ik daarentegen geen probleem mee zou hebben is, indien die N-VAer - buiten de verkiezingen van zijn of haar kennis van het Turks gebruik zou maken om Turken te helpen met integratie. Daar is toch niets mis mee?

PPS: ik weet niet of je de titel nog kan verranderen, maar 'k denk dat het verraadt met dT is..

Laatst gewijzigd door vulpes : 5 oktober 2006 om 16:15.
vulpes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 17:45   #53
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

http://www.tanguyveys.be/artikels/fuatkorkmazer1.jpg


Hier nog een turks "vlaams kartel" foldertje....uit Gent...

Ze zijn goed geintegreerd.

Let ook op de belgsiche vlag met de halve maan in.

Een echte vlaamse christen-democraat dat zie je zo.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 oktober 2006 om 17:47.
ilfalco is offline  
Oud 5 oktober 2006, 18:02   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Een consequente visie imho... Het getuigt van realpolitik. Alleen moet men niet dé grote verdediger van het Nederlands gaan uithangen en terwijl zulke compromispolitiek gaan voeren. De manier waarop dat dan nog gebeurt ook, de hypocrisie druipt er van af (cfr Godsvrede etc), doet voor mij de deur dicht. Gelukkig voor VB zijn zulke figuren marginaal en behoorlijk verborgen binnen het VB. Ik verwacht dan ook dat het VB op 8 oktober vooruit zal gaan.
Fout! Wij zijn grote verdediger van het Nederlands in Vlaanderen, en van echte tweetaigheid in Brussel. Dit is de enige consekwente, eerlijke en realistische houding.
Heb jij een beter voorstel? Ik juister met belangstelling.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 18:31   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Ik vind dat er een verschil is tussen Frans en de andere talen in Vlaanderen.
Het is alleen het Frans dat onze kultuur en vooral ons grondgebied bedreigt.

Bovendien moeten we niet onnozel-naïef zijn. De huidige regering heeft ervoor gezorgd dat er kiezers zijn die Vlaams-onkundig zijn.
En waar kiezers zijn, daar moet er geronseld worden. Je gaat die bron aan stemmen toch niet gewoon negeren zeker. Het enige dat niet mag gebeuren is dat je daarbij demagogisch tewerk gaat: je mag die kiezers niet voorspiegelen dat integratie of verder blijven werken aan integratie niet nodig is (als dat in je partijprogramma staat). (En zelfs dat is niet afdwingbaar; alle politieke partijen liegen immers in hun verkiezingspropaganda, dat is de realiteit)

Er is hier toch niemand vergeten zeker dat politiek een hard spelletje is ?
De schoofzak is offline  
Oud 5 oktober 2006, 18:53   #56
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
toch nog eventjes herhalen:
(iii) VB-folders in het Frans is idd begrijpelijk op vlak van real politik (zoals Tantist - dacht ik - hoger stelt) maar principieel kan je het toch niet noemen...
Overigens, klein vraagje: wordt in die folders ook zo gehamerd op "Vlaanderen", Vlaams etc.. ? ..
Ook nog eventjes herhalen:
VB-folders in het Fr of tweetalig enkel in Brussel is principieel correct.
In die folders wordt geen geheim gemaakt van onafhankelijk Vlaanderen en tweetalige hoofdstad.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 18:55   #57
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Man men is dan verwonderd dat stemmers NVA nr vlaams belang overlopen. Ik ben vlaams nationalist voor een reden. Moet er geen Turk op lijst NVA staan
Er is zeker geen probleem met een Turk die wil Vlaming worden onder de Vlamingen. Dus die moet welkom zijn op elke lijst, ook op een vlaamsnationale.
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 19:25   #58
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

http://www.tanguyveys.be/artikels/fuatkorkmazer1.jpg

deze wil eerder turk onder de belgen blijven...

Er staan mensen van thaise, sri lankese, indonesische,estse, poolse,n italiaanse, spaanse, , griekse, kroatische etc afkomst op VB lijsten maar géén voert campagne in de taal van het land van herkomst.
Maar de turken worden als kiesdoelgroep gebruikt en ze zijn met zoveel dat ze dat blijkwaar wel kunnen .
ilfalco is offline  
Oud 5 oktober 2006, 20:38   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Sorry, Luc, ik ben niet zonder fouten maar in deze topic is Tantist uit de bocht gegaan.
Twee uit de bocht is nog slechter dan één uit de bocht!
luc broes is offline  
Oud 5 oktober 2006, 21:15   #60
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ook nog eventjes herhalen:
VB-folders in het Fr of tweetalig enkel in Brussel is principieel correct.
In die folders wordt geen geheim gemaakt van onafhankelijk Vlaanderen en tweetalige hoofdstad.
Mits een beetje slechte wil te lenen van enkele VBers ("Jan Hyoens" is misschien niet eens de kwaadste), kan ik dus tussen de lijnen lezen: alleen omwille van het vreemdelingenprobleem zij we tegen het Turks, want Frans en andere Europese talen mogen het Nederlands verdringen. Maar dat doe ik dus niet.

Ik vind dat Turks van CD&V Heusden-Zolder niet kunnen. Maar wend u dan tot de juiste persoon.

Ik vind dat Turks van CD&V Gent niet kunnen. De N-VA moet dat inderdaad stevig aankaarten.

Ik vind dat Frans van VB enkel kunnen als, als VB die afgezaagde plaat van enige echte Vlaamsnationalisten eens afzet. En vooral als VBers toegeven dat Karel Dillen de VNP stichtte, lang vooor Egmont, eerst en vooral omdat de VU volgens hem te links was. Niet omdat ze niet Vlaams genoeg was. En het lijkt wel een 70punten-programma , ik stel nog als bijkomende voorwaarde dat VB toegeeft dat zij het eerste nog bestaande kartel zijn: VNP(K. Dillen) + VVP(L.Claeys) = "VB". Een kartelnaam die het VB bleef gebruiken. Waarbij K. Dillen zijn gegeven woord aan gewezen VU-volksvertegenwoordiger L. Claeys brak.
Als jullie dat allemaal toegeven, mogen jullie van mij de groote flamingant uithangen. En tegelijk verder Frans spreken en belgicisten op de lijst zetten in Brussel en verbroederen met Le Pen, een echte volksnationalist.
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be