Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2021, 09:31   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is dat niet een beetje politieke recuperatie wat u hier doet?

Is het niet vrij algemeen in de VS een arme of drugverslaafde te zien en te denken "eigen schuld dikke bult"? Is die houding niet het gevolg van een doorgedreven tegen een muur oplopend "individualisme"?

Er heerst een soort van gevoelloosheid voor het leed van anderen. Dat is een kwestie van opvoeding. De begoeden in zo'n maatschappij zijn vaak niet geïnteresseerd in het lot van anderen. Ze zullen hoogstens de straten willen kuisen. En dat zie je dan ook regelmatig. De problemen binnenshuis proberen jagen of in getto's waar geen camera komen. Struisvogelpolitiek is dat ook.


Echte Libertariërs zouden geen probleem hebben met de vrije verkoop van fentanyl.
Uiteraard. Echte libertariers dan. De US libertariërs (tea party, alt-right, veel Republikeinen,…) zijn voor vrijhed voor zichzelf en hun ideeën, maar niet voor die van andersdenkenden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 09:31   #22
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die 'oorlog tegen drugs' was dan ook maar een voorwendsel. Het gros van dat belastingsgeld ging naar het militair industrieel complex dat haar aandelenkoersen zag stijgen ondertussen dat de CIA/DEA zelfs drugs importeerde. Dat zag je met Iran Contra, dat zie je over heel Latijns Amerika, en met de Afghaanse heroin rat line.
²
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 09:33   #23
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard. Echte libertariers dan. De US libertariërs (tea party, alt-right, veel Republikeinen,…) zijn voor vrijhed voor zichzelf en hun ideeën, maar niet voor die van andersdenkenden.
conservatieven pretenderen nogal gemakkelijk dat ze libertair zijn, tot ge ze uitlegt wat libertarisme werkelijk inhoudt en hen wijst op de inconsistenties van hun standpunten. Mooi voorbeeld is het abortusgezeik
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 09:40   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
grappig, want wat ge ziet in de videos is net het resultaat van gelegaliseerde drugs, in deze opioiden, of pijnstillers.
Al wat daar als een zombie loopt zijn slachtoffers van pijnstillers? Het zou me sterk verbazen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 09:41   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
conservatieven pretenderen nogal gemakkelijk dat ze libertair zijn, tot ge ze uitlegt wat libertarisme werkelijk inhoudt en hen wijst op de inconsistenties van hun standpunten. Mooi voorbeeld is het abortusgezeik
Idd. ze zijn meestal zeer gelovig. Ze willen niet dat ‘de Staat’ hen regels oplegt maar ze willen wel hun eigen religieuze moraal opdringen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 09:58   #26
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Idd. ze zijn meestal zeer gelovig. Ze willen niet dat ‘de Staat’ hen regels oplegt maar ze willen wel hun eigen religieuze moraal opdringen.
Nu ge dat zegt. Het lijken wel moslims, die iedere afvallige het hoofd willen afhakken en elke homo van een hoge toren te pletter wensen te storten. Schrikbarend! Vriendschap met anders- of niet-gelovigen, gewoonlijk 'ongelovige honden' geheten is ook ten strengste verboden.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 10:48   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie hier eerder de teloorgang van uw theorieën.
Hoezo ? Dat is toch perfect wat ik zou wensen ? Ik wens dat het leven een continu strijd is waar de beste wint en de minder goede het met zijn leven bekoopt, tot we de wereldbevolking zodanig gedecimeerd hebben dat het ontmoeten van een andere een enorme zeldzaamheid wordt. Wat daar ontbreekt is een hogere graad van moord, maar dat kan dus wel nog komen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:05   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tjah, de drugs-epidemie in de VS, een gekend fenomeen, met dank aan het gulle voorschrijfgedrag door amerikaanse dokters voor verslavende pijnstillers.

Dat Amerika's medische systeem een ramp is, is geen nieuws.

Maar je kan ook beelden vinden van Russen verslaafd aan Krokodil of Indische straatkinderen die lijm snuiven.

Er is rottigheid overal. https://www.youtube.com/watch?v=JsUH8llvTZo
Eén van de grote farmaceutische bedrijven heeft onlangs een schikking getroffen, om niet langer vervolgbaar te zijn voor hun verantwoordelijkheid in het organiseren van de opioid crisis. Het pillen misbruik in de VS is blijkbaar catastrofaal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:12   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
grappig, want wat ge ziet in de videos is net het resultaat van gelegaliseerde drugs, in deze opioiden, of pijnstillers.
Inderdaad.
Ik moet eerlijk toegeven : als je erover leest in de pers, dan is dat één van de zovele maatschappelijke problemen. Maar als je dan deze reportage over Philadelphia ziet...

Om mij te choqueren moet het al straf zijn, maar dit heb ik nog nooit gezien. Het lijkt wel een leger zombies...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 13:02   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Dit is raw footage.

Probleem is niet beperkt tot Philadelphia. California idem schijnt. Heartbreaking scenes.

Oppassen dat we dit probleem ook niet importeren in Europa. We hebben de wit zwart rassen logica reeds geïmporteerd van over de oceaan en zijn bezig met ons het woke fenomeen aan te leren. Tendenzen die problemen veroorzaken eerder dan bestaande problemen oplossen.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2021 om 13:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 13:05   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit is raw footage.

Probleem is niet beperkt tot Philadelphia. California idem schijnt. Heartbreaking scenes.

Oppassen dat we dit probleem ook niet importeren in Europa. We hebben de wit zwart rassen logica reeds geïmporteerd van over de oceaan en zijn bezig met ons het woke fenomeen aan te leren. Tendenzen die problemen veroorzaken eerder dan bestaande problemen oplossen.
Skid Row in LA is vergelijkbaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 13:06   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ? Dat is toch perfect wat ik zou wensen ? Ik wens dat het leven een continu strijd is waar de beste wint en de minder goede het met zijn leven bekoopt, tot we de wereldbevolking zodanig gedecimeerd hebben dat het ontmoeten van een andere een enorme zeldzaamheid wordt. Wat daar ontbreekt is een hogere graad van moord, maar dat kan dus wel nog komen he.
Patrick de walking dead keizer van zombilandia.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2021 om 13:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 13:07   #33
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Skid Row in LA is vergelijkbaar.
Maar ook in smaller towns. Interessante verhalen in de comment sectie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 13:07   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit is raw footage.

Probleem is niet beperkt tot Philadelphia. California idem schijnt. Heartbreaking scenes.

Oppassen dat we dit probleem ook niet importeren in Europa. We hebben de wit zwart rassen logica reeds geïmporteerd van over de oceaan en zijn bezig met ons het woke fenomeen aan te leren. Tendenzen die problemen veroorzaken eerder dan bestaande problemen oplossen.
Dat is daar zo door meerdere factoren die al aangehaald zijn.
Die politiek verrijkte enkel zichzelf en maakte van hun burgers zombies opdat ze niet teveel vragen stellen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 15:47   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Patrick de walking dead keizer van zombilandia.
Inderdaad Dat is mijn politiek ideaal.

Nu moet ik zeggen dat ik het ook niet aan mijn collega's uitgelegd krijg hoor...

Zij krijgen dat telkens op hun neus als ze beginnen zeveren over een of ander ecologisch ideaal of zo. Ik probeer hun gezichtsveld te vergroten maar het is niet gemakkelijk.

Ik begin altijd met: "we zijn akkoord dat de zin van het leven volgens Darwin is "beter overleven dan anderen". " Sommigen voelen direct al nattigheid, anderen zien de bui nog niet hangen

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2021 om 15:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 17:54   #36
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Allemaal de schuld van dokter House.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 19:27   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik begin altijd met: "we zijn akkoord dat de zin van het leven volgens Darwin is "beter overleven dan anderen".
Nee, niet akkoord, niet in het geval van de mens: de zin van het leven is gelegen in de kwaliteit van de culturele codering die het (itt bij dieren) vernietigende geweld verhindert en doelen afbakent die daarmee verenigbaar zijn en zo een bestaansvreugde veroorzaakt waarbij 'lagere' noden relatief makkelijk ingevuld worden en de klemtoon ligt op vruchtbare synergie, de vreugde daaraan, schoonheid zonder leugenachtige propaganda of vleierij, ambachtelijkheid, dienstbare innovatie, plezier aan de kennis etc. Je kan eventueel wel zeggen dat een deel van de mensheid dat daarin slaagt zichzelf weet te overleven en voort te zetten. 'Winnen' in darwinistische zin is dan ironisch genoeg een gunstig epifenomeen van de hogere ethisch-rationele doelmatigheid van een daarop afgestemde culturele code.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 september 2021 om 19:30.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:34   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar ook in smaller towns. Interessante verhalen in de comment sectie.
Je hebt in de US ook de Trailer Parks. Dat is iets beter dan The Streets en Skid Row.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 september 2021 om 20:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:52   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Jaja

Ga maar eens na "welk soort mensen" en van welke partij al ettelijke decennia dominant zijn in de gemeenteraden en de administratie(ambtenariaat) van die "rust belt" steden en je weet genoeg...

Tot heel recent waren de politiekorpsen nogal afwijkend samengesteld uit zekere te verfoeien (inmiddels minderheids-)groep.

Geen zorgen,wordt ook aan gewerkt....


Wat valt er eigenlijk te janken,er is helemaal geen armoede,het is n o r m a l i t e i t!

Al decennialang......

Laatst gewijzigd door kelt : 9 september 2021 om 20:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 21:08   #40
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad Dat is mijn politiek ideaal.

Nu moet ik zeggen dat ik het ook niet aan mijn collega's uitgelegd krijg hoor...

Zij krijgen dat telkens op hun neus als ze beginnen zeveren over een of ander ecologisch ideaal of zo. Ik probeer hun gezichtsveld te vergroten maar het is niet gemakkelijk.

Ik begin altijd met: "we zijn akkoord dat de zin van het leven volgens Darwin is "beter overleven dan anderen". " Sommigen voelen direct al nattigheid, anderen zien de bui nog niet hangen
Ik zie niet in waarom dat de zin van het leven zou dienen te zijn. Leven reduceren tot overleven is zo....primitief.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be