Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: % respondenten op vraag "immigranten maken hun land een beter"...
neemt toe 4 44,44%
blijft ongeveer gelijk 0 0%
neemt af 4 44,44%
prins Laurent 1 11,11%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2023, 10:22   #21
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.639
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik reageerde enkel op:


Ik wilde zeggen: dan kom je er WEL. Ik begreep namelijk uw berekening niet hoe je er "zelfs dan niet komt" want het klopt als een bus.
Nee.

Zou kloppen als de populatie even groot blijft, maar dat is niet het geval.

Cijfers:
2000
autochtoon: 8,4
allochtoon: 1,8
totaal: 10,2

2022
autochtoon: 7,6
allochtoon: 4
totaal: 11,6

In het meest extreme geval, 0% autochtoon is positief, 100% allochtoon is positief.

2000: positief = 1,8/10,2 = 18%
2022: positief = 4/11,6 = 34%

Delta 17%

observaties is 20% in 2000 -> 40% in 2022. Dus ja, het kan theoretisch het effect grotendeels verklaren, onder extreme aannames, maar wiskundig niet helemaal.

Is er een fout in mijn berekening Patrick?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 11:01   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.624
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U vergeet de menselijke factor en groepsdruk.

Zelfs al is er een "positieve" tendens in de acceptatie van migranten door de "gewone brave burger".

Wil dat zeggen dat de grootschalige import van bananenbladvlechters en kamelenjockeys dan een goeie zaak is?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 11:11   #23
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.639
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet de menselijke factor en groepsdruk.

Zelfs al is er een "positieve" tendens in de acceptatie van migranten door de "gewone brave burger".

Wil dat zeggen dat de grootschalige import van bananenbladvlechters en kamelenjockeys dan een goeie zaak is?
Of migratie al dan niet effectief een positieve impact heeft of niet, is niet echt het topic hier.

Maar, we kunnen het eens bekijken he. Moet toch niet moeilijk te zijn om correlaties te vinden tussen migratievolume en allerlei indicatoren die welvaart in de brede zin capteren. Bvb. landen vergelijken met net-migratie op (ik zeg maar wat) 10j tijd en zien hoe bvb. GDP, misdaad, %poverty etc. evolueerde in dezelfde periode



Maar eerlijk gezegd, ik verwacht niet dat zo'n analyse zinvol is. Zou je van gedachten veranderen mbt migratie? Ik denk het niet he...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2023 om 11:12.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 11:43   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.624
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Of migratie al dan niet effectief een positieve impact heeft of niet, is niet echt het topic hier.
Neen, het topic is dat u cijfers hebt gevonden die aantonen dat migratie gewenst is door de meerderheid.

Citaat:
Maar, we kunnen het eens bekijken he. Moet toch niet moeilijk te zijn om correlaties te vinden tussen migratievolume en allerlei indicatoren die welvaart in de brede zin capteren. Bvb. landen vergelijken met net-migratie op (ik zeg maar wat) 10j tijd en zien hoe bvb. GDP, misdaad, %poverty etc. evolueerde in dezelfde periode.
Maar eerlijk gezegd, ik verwacht niet dat zo'n analyse zinvol is.
Ja hoor, met "events" zoals Covid, de klimaatschoolstakers, de geweten "vertikale klasseeringsmethode" van de Belgische politie/tici, dat gaat echt wel een realistisch beeld kunnen vormen van de toestand in België of de EuSSR.

Citaat:
Zou je van gedachten veranderen mbt migratie? Ik denk het niet he...
Als 2de generatie migrant heb ik een voordeeltje op dat vlak. Er zijn migranten die ik wel welkom heet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 12:25   #25
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.639
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Old Man Yells at Cloud
Het heeft inderdaad geen enkele zin een onderzoekje te starten als er 0% kans is dat je van gedachten verandert als gevolg van de resultaten van het onderzoek...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 15:25   #26
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.624
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat klopt dan perfect:

65/82 * 75 = 59.5

Als 91% van de autochtone bevolking anti-migratie is, levert dat, als je 82% autochtone bevolking hebt, 0.82 * 91% = 75% anti-migratie stemmen op ;

Als er nog maar 65% van de bevolking autochtoon is en dus 91% anti migratie is, dan levert dat 0.65 * 91% = 59.2% anti-migratie stemmen op, wat precies is wat er gevonden werd.

Kortom, de hypothese:

91% van de eigen bevolking en 0% van de immigratie bevolking is tegen immigrate verklaart perfect die scores.

em wat is de score als het aantal blanke, autochtone, inheemse Belgen en Nederlanders dan opeens tot 18,1888 procent gezuiverd is rond jaar 2040 tot 2083??

WLM is anti blanken genocide en ja ze krijgen van mij gelijk nu, want er zijn nu teveel blanke kinderen die negatief leren denken over hun blanke afkomst en zo met grote psychische problemen opgroeien, het is geestelijke mishandeling en leidt tot zelfdestructief gedrag bij deze jonge blanke kindjes.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 15:29   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.624
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het heeft inderdaad geen enkele zin een onderzoekje te starten als er 0% kans is dat je van gedachten verandert als gevolg van de resultaten van het onderzoek...
Niet als het onderzoekt stoelt op gemasseerde gegevens.

Marion van San kan je daar een uitleg over geven, om maar een historisch akkefietje aan te halen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be