Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2023, 19:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Welk volk zit er zoal in de sociale woningen?

Ik las deze paragraaf in de krant, en besloot er een draad van te maken.

Over wie zou dat specifiek gaan? Vlamingen die meer dronken zijn dan nuchter? Of vreemdelingen die de "properheid" van hun thuis gewoon zijn?

Citaat:
Na een carrière van liefst 43 jaar kon de alleenstaande vrouw met pensioen. “Ik heb er heel lang naar verlangd. De laatste 32 jaar had ik een heel stresserende en frustrerende job, voor een sociale huisvestingsmaatschappij in Gent. Ik was er verantwoordelijk voor onderhoud en herstelling van 1.694 wooneenheden, waaronder panden die zienderogen achteruitgingen. Ik zag dagelijks hoe mensen respectloos met hun leefomgeving omgingen. Opzettelijke beschadigingen, vandalisme, criminaliteit, sluikstorten, noem maar op. Al die zaken bleven ongestraft, wat mij almaar meer deed verlangen om er op mijn oude dag ver weg van te blijven. Ondanks de vele agressie in mijn job heb ik volgehouden tot aan mijn vervroegd pensioen.”


“In België kan een alleenstaande nog amper rondkomen, hier wel”: Sabine (61) verruilde haar leven in België voor een pensioen in Spanje
https://www.hln.be/geld/in-belgie-ka...anje~a2c82717/
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 19:47   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

In haar plaats ging ik ook naar Tenerife
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 20:24   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik weet dat ik mijn jeugd in een sociale woning doorgebracht heb.
Mijn vader, als voormalig binnenschipper was een zeer nauwkeurige huisvader. Onderhoud en verbeteringen nam hij op als normaal. Grotere kosten werden overlegd met de "volkshuisvesting". Nooit problemen gehad, en ik weet wel dat de woning volledig opgeruimd, schoongemaakt en zo goed als nieuw, maar met meer comfort werd overgegeven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 21:09   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las deze paragraaf in de krant, en besloot er een draad van te maken.

Over wie zou dat specifiek gaan? Vlamingen die meer dronken zijn dan nuchter? Of vreemdelingen die de "properheid" van hun thuis gewoon zijn?





“In België kan een alleenstaande nog amper rondkomen, hier wel”: Sabine (61) verruilde haar leven in België voor een pensioen in Spanje
https://www.hln.be/geld/in-belgie-ka...anje~a2c82717/
Twee zaken:
1. als sociale woningen niet goed onderhouden worden dan moeten de bewoners daarvop aangesproken worden en meer.
Ik heb geen idee hoe erg die verwaarlozing een probleem is, hier heb ik nog nooit van zoiets gehoord.
En let op: het is een artikel in Het Laagste Nieuws.

2. en hoe brengt ze haar verhuis naar het buitenland in verband met verwaarloosde sociale woningen? Woont ze zelf in zo’n verwaarloosde sociale woning?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 21:45   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Ik heb ooit stage gedaan in zo een huisvestingsmaatschappij, ...

Op die kleine maand heb ik daar van alles gezien, ... van gasten die de zolder van hun appartementsgebouw in de fik staken. (ja brandstichting bij nacht in een bewoond gebouw... ) tot een berucht familieke waar het altijd gezeik mee was in een al even beruchte wijk...

Ik onthou normaal gezien moeilijk straatnamen, ... maar dat shithole dat ben ik altijd blijven onthouden.

Anyway er zijn ook een heleboel brave huurders natuurlijk die wel op tijd betalen en hun boel onderhouden. Maar die gevallen die het voor iedereen verzieken, verzieken het natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 03:25   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Twee zaken:
1. als sociale woningen niet goed onderhouden worden dan moeten de bewoners daarop aangesproken worden en meer.
Ah, en hoe gaat u dat "meer" invullen? Boetes en/of uithuiszettingen?

Citaat:
Ik heb geen idee hoe erg die verwaarlozing een probleem is, hier heb ik nog nooit van zoiets gehoord.
Oogkleppen? Huizen waar de houten ramen in geen 10 jaar verf hebben gezien, maar waar wel een Mercedes AMG voor de deur staat... Niet abnormaal tegenwoordig.
Citaat:
En let op: het is een artikel in Het Laagste Nieuws.
Ook in De Morgen kan je zo'n dingen terugvinden, maar in vele gevallen worden de zaken anders voorgesteld.
Citaat:
2. en hoe brengt ze haar verhuis naar het buitenland in verband met verwaarloosde sociale woningen? Woont ze zelf in zo’n verwaarloosde sociale woning?
Neen, maar ze was het zo beu dat ze naar comfortabelere oorden is vertrokken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 06:02   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik las deze paragraaf in de krant, en besloot er een draad van te maken.

Over wie zou dat specifiek gaan? Vlamingen die meer dronken zijn dan nuchter? Of vreemdelingen die de "properheid" van hun thuis gewoon zijn?





“In België kan een alleenstaande nog amper rondkomen, hier wel”: Sabine (61) verruilde haar leven in België voor een pensioen in Spanje
https://www.hln.be/geld/in-belgie-ka...anje~a2c82717/
Mensen met een leefloon krijgen tweemaal per jaar een bezoekje van een Sociaal Assistent.
Zichtbare beschadigingen, slecht onderhoud, verwaarlozing, ... worden onmiddellijk gemeld. Soms volgt hierop een uit-huis-zetting
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 17:01   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Twee zaken:
1. als sociale woningen niet goed onderhouden worden dan moeten de bewoners daarvop aangesproken worden en meer.
Ik heb geen idee hoe erg die verwaarlozing een probleem is, hier heb ik nog nooit van zoiets gehoord.
En let op: het is een artikel in Het Laagste Nieuws.

2. en hoe brengt ze haar verhuis naar het buitenland in verband met verwaarloosde sociale woningen? Woont ze zelf in zo’n verwaarloosde sociale woning?
Ah, 't zal aan dat madammeke liggen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be