Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2023, 15:39   #141
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn vrouw en ik hebben niets van hulp gekregen voor de aankoop van ons huis. Allemaal met zelf gespaard geld.

Wel enkele jaren zeer hard gewerkt.
Dat is heel flink, I won't say the contrary.

But it is still not yours. #It's the bank's
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 15:43   #142
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard and the huilie-huilie continues :-(((

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. De flux geld die naar "sociale uitgaven" vloeit is GIGANTISCH GROTER dan die die naar "rijke bankrekeningen" vloeit. En die enorme flux is precies wat maakt dat werken niet echt meer loont. Je draagt ongeveer 2/3 van wat je verdient af, om een flink deel van de niet-werkende bevolking mee te onderhouden. Dat wil zeggen dat als je 3 keer meer waarde produceert dan wat uitkeringsgerechtigden krijgen (en dat is heel wat: voedsel, woonst, scholing, verzorging en zelfs vermaak tot op zekere hoogte) dan heb je EXACT DEZELFDE LEVENSSTANDAARD. Gewoon omdat je van die 3 keer meer, het overschot moet afgeven.

Het is pas als je 6 keer meer verdient dan wat een uitkeringsgerechtigde binnenhaalt, je twee keer zoveel koopkracht hebt.

Dat komt niet door "multinationals", maar door die ganse meute uitkeringsgerechtigden.
#Weeeeeeeeeeen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, hier van 't zelfde. Voor de aankoop van onze eerste woonst heb ik 25 000 Euro gekregen van mijn pa, en dat was het.

En nu merk ik dat bijvoorbeeld alle dingen die voor mij gewoon onrendabel zijn, zoals 35 000 Euro ophoesten voor een externe isolatie van mijn woonst en zo, gratis ende voor niet gedaan wordt voor uitkeringsgerechtigden. Ongeveer alles waar ik zodanig de volle pot moet voor betalen dat het de moeite niet is, woord gratis of voor een symbolisch prijsje gedaan voor uitkeringsgerechtigden. In het flatgebouw tegenover mij, die sociale woningen zijn vol Turken en dergelijke, worden enorm veel werken voor niks gedaan die voor mij gewoon te duur zijn en de moeite niet want onrendabel.
Een van die Turken met Franse nationaliteit komt geregeld aan mijn vrouw vragen van een brief in het Frans te schrijven want hij spreekt laat staan schrijft bijna geen woord Frans, en die heeft in totaal 4500 Euro uitkeringen, valse pensioenen en wat weet ik nog allemaal in de maand. Hij is eigenaar van een van die sociale appartementen en is helemaal "in 't nieuw" gezet op kosten van de belastingsbetaler.

Ik vraag mij trouwens zelfs af of ik niet 1 jaar zonder loon zou pakken om gewoon gigantisch veel werken "voor niks" te laten uitvoeren omdat ik dan een uitkeringsgerechtigde zou zijn, maar ik ben er zeker van dat zoiets niet zou pakken.
Awel doe dat..... ipv te zagen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 16:28   #143
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat is heel flink, I won't say the contrary.

But it is still not yours. #It's the bank's
Nee, absoluut niet. Het huis is volledig mijn eigendom. Het feit dat er een hypothecaire lening op mijn huis is gevestigd, maakt mijn huis nog niet de eigendom van de bank.

Veel mensen denken dit, maar dat is niet het geval. Vanuit een juridisch oogpunt, is het huis 100% mijn eigendom (eigenlijk 50% in mijn geval, de andere helft is van mijn vrouw ) zelfs al is er nog geen euro afbetaald.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 16:29   #144
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mijn quote niet aanpassen por favor.
I did not write the thing in purple.
Sorry, dat was mijn eigen reactie die blijkbaar op de verkeerde plaats is gezet. Die reactie moest natuurlijk buiten jouw quote staan.

Ik kan het helaas niet meer aanpassen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 16:39   #145
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nee, absoluut niet. Het huis is volledig mijn eigendom. Het feit dat er een hypothecaire lening op mijn huis is gevestigd, maakt mijn huis nog niet de eigendom van de bank.

Veel mensen denken dit, maar dat is niet het geval. Vanuit een juridisch oogpunt, is het huis 100% mijn eigendom (eigenlijk 50% in mijn geval, de andere helft is van mijn vrouw ) zelfs al is er nog geen euro afbetaald.
Ah bon.
Dus morgen zeg maar kan dat huis te koop gezet worden & dat geld is dan 100% van jullie?
#Something tells me this would not be the case
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 16:39   #146
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Sorry, dat was mijn eigen reactie die blijkbaar op de verkeerde plaats is gezet. Die reactie moest natuurlijk buiten jouw quote staan.

Ik kan het helaas niet meer aanpassen.
Allez dan
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 16:47   #147
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ah bon.
Dus morgen zeg maar kan dat huis te koop gezet worden & dat geld is dan 100% van jullie?
#Something tells me this would not be the case
Neen, omdat ik wel nog een lening moet afbetalen. Maar het feit dat ik een lening moet afbetalen staat los van het feit dat het huis mijn eigendom is.

Moest de bank mede-eigenaar zijn, zou zij mee kunnen bepalen aan wie het huis wordt verkocht, welke werken er gebeuren, of ik al dan niet zonne-panelen installeer, wie er in het huis mag binnenkomen, of ik het huis verhuur,...

Dat zijn allemaal dingen die enkel de eigenaar (wij dus) kunnen bepalen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 17:04   #148
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, omdat ik wel nog een lening moet afbetalen. Maar het feit dat ik een lening moet afbetalen staat los van het feit dat het huis mijn eigendom is.

Moest de bank mede-eigenaar zijn, zou zij mee kunnen bepalen aan wie het huis wordt verkocht, welke werken er gebeuren, of ik al dan niet zonne-panelen installeer, wie er in het huis mag binnenkomen, of ik het huis verhuur,...

Dat zijn allemaal dingen die enkel de eigenaar (wij dus) kunnen bepalen.
D'accord Ik bedoelde dus daadwerkelijk eigenaar als in -zonder af te betalen hypotheek.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2023, 19:34   #149
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.426
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ah bon.
Dus morgen zeg maar kan dat huis te koop gezet worden & dat geld is dan 100% van jullie?
#Something tells me this would not be the case
Toch wel, dat de bank gewoon de hypotheekafbetalingen op tijd en stond wil is wel de vlieg in de boter, als u nu aan een Win for Life zou denken.

En dat de kleine lettertjes in de hypotheek weergeven dat de woning het onderpand is...
En als er geen onderpand meer is, de bank het resterende totaalbedrag in 1 keer kan opeisen.

Maar, in veel gevallen is de verkoop van een woning de basis voor de aankoop van een andere woning. En dan wordt die onderpand.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be