Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2017, 07:15   #61
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet dat wel guinestar dat er zwarte lijsten ed bestaan i.e. dat er idd mensen tussen de mazen vh zogenaamde opvangnet vallen... En ja er zijn er ook die niet goed bij hun hoofd zijn maar is nog geen reden om ze te laten verkommeren. Ik denk dat ze net omdat het er in Bulgarije zo slecht aantoe gaat naar hier is gekomen, net zoals die zwarte man overigens...
Laten verkommeren? Die zwarte man heeft me toen wel al m'n kleingeld ontfutselt.. zo gehaaid dat hij was om een moeder aan te spreken, wat velen niet eens durven.

Wat de Bulgaarse vrouw wil, is minder duidelijk. Moet ik er ook een paar muntstukken gaan droppen?

Mensen die door hun eigen schuld in het zware circuit belanden moeten dan ook maar in tl zwart werken. En die vrouw kan naar daklozenopvang, begrijp niet wat haar bezielt.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 08:44   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet dat wel guinestar dat er zwarte lijsten ed bestaan ...
Dat is zo van die zever die er gemakkelijk ingaat bij de dommere medemens.

Er bestaat helemaal geen zwarte lijst.

Er bestaan wel voorwaarden die je moet vervullen om recht te hebben op ocmw-hulp.
Als die voorwaarden niet vervuld zijn, dan heb je geen recht. Dan sta je niet op een zwarte lijst. Zo je wil, sta je op een witte lijst.

Een fictief en scheefgetrokken voorbeeld:
Een Nederlander biedt zich aan voor ocmw-hulp in een grensgemeente. Men stuurt hem naar een Nederlandse hulpverleningsinstantie.
Dien Hollander moet niet janken dat hij op een zwarte ocmw-lijst staat !! Hij vervult bepaalde voorwaarden niet.

Iemand die twee huizen bezit, staat ook niet op een zwarte lijst. Mensen die twee huizen bezitten, staat op een zeer mooie witte lijst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 10:57   #63
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zo 'vanzelfsprekend' blijkbaar dan toch niet vermits deze vrouw buiten mag slapen. En euh, een vrouw in nood die helpt men, ook al is ze toevallig geen Belgische, we zijn hier geen wilden btw. Als morgen het gebouw hier afbrandt dan ga ik ook niet kieskeurig enkel de 'Belgen' redden maar iedereen, en de brandweer idem... Of niet soms....

Deze vrouw hoort idd mss beter in Bulgarije, maar is nog geen reden om haar hier als het vuil vd straat te laten verkommeren. Een mens is een mens!!
Die mevrouw kan naar de daklozenopvang op de Desquinlei, maar recht op OCMW heeft ze natuurlijk niet.
Deze mevrouw kiest er echter voor om in een hondenhok te verblijven, waarom weten we niet maar de daklozenopvang zal ze echt wel weten te vinden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 11:00   #64
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Onlangs stond er een zwarte man voor de supermarkt te bedelen. Hij sprak me aan in bijna perfect Nederlands en was ook goed gekleed (hemd en deftige broek). Ik voelde me dus genoodzaakt om een deftige wedervraag te formuleren, ook omdat het me stoorde dat hij dacht dat ik pakken geld had, terwijl hij de buggy met kind toch niet over het hoofd kon zien: 'amai serieus? Er is hier toch ook het OCMW ofzo?'. Het antwoord: 'ik sta op de zwarte lijst'.

Dus bembem, mensen die zo'n tentje op straat in elkaar flansen zijn ofwel niet goed bij hun hoofd, ofwel (uitgewezen) illegaal, ofwel inderdaad uitschot.
Er bestaat geen zwarte lijst..wel wordt via de kruispuntbank nagegaan of je al ergens anders een uitkering hebt en die fraude wordt gestraft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 11:31   #65
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zo 'vanzelfsprekend' blijkbaar dan toch niet vermits deze vrouw buiten mag slapen. En euh, een vrouw in nood die helpt men, ook al is ze toevallig geen Belgische, we zijn hier geen wilden btw. Als morgen het gebouw hier afbrandt dan ga ik ook niet kieskeurig enkel de 'Belgen' redden maar iedereen, en de brandweer idem... Of niet soms....

Deze vrouw hoort idd mss beter in Bulgarije, maar is nog geen reden om haar hier als het vuil vd straat te laten verkommeren. Een mens is een mens!!
Je gaat vooruit in het leven of achteruit. Er is geen stilstand, geen statisch moment. Rust is de neef van achteruitgang. Misschien wil zij wel dakloos zijn om als 1 of andere heilige over te komen of andere leugens. Men kan nooit op zijn lauweren rusten dat is gevaarlijk... 1 moment dat je aandacht verslapt en iemand zit met een mes tegen je keel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 17:09   #66
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet dat wel guinestar dat er zwarte lijsten ed bestaan i.e. dat er idd mensen tussen de mazen vh zogenaamde opvangnet vallen... En ja er zijn er ook die niet goed bij hun hoofd zijn maar is nog geen reden om ze te laten verkommeren. Ik denk dat ze net omdat het er in Bulgarije zo slecht aantoe gaat naar hier is gekomen, net zoals die zwarte man overigens...
En hier zitten we weer aan het vak start op ons spelbord:
Omdat het er in Bulgarije, in Afrikaanse landen, voeg er zelf nog 100 aan toe, slecht gaat... moeten ze maar naar België komen en klaar is Kees???
Een beetje zoals Roma in Gent: we gaan naar Gent, we breken in in een huis waar de bewoner eventjes van weg is en... we hebben het recht om daar te blijven wonen voor onbepaalde tijd, daarna gaan we een andere woning gaan inpalmen.
Wat een mooie oplossing voor de problemen in de wereld...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 06:37   #67
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

En is bb die Bulgaarse nu al gaan helpen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 06:40   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En is bb die Bulgaarse nu al gaan helpen ?
Ze heeft er al foto's van gemaakt, onder de titel: Die dag in Antwerpen ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be