Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2003, 17:37   #21
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Jup lieven en het onovertroffen blaadje :de knack geloven we sebiet se.
Zelfde prut als de humo.
Voer voor linkse intelectuelen begot.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 17:47   #22
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

vlaanderen72 zei:
Citaat:
Jup lieven en het onovertroffen blaadje :de knack geloven we sebiet se.
Zelfde prut als de humo.
Voer voor linkse intelectuelen begot.
Mag ik erop wijzen dat deze bijlage niet journalistiek, maar vulgariserend historisch-wetenschappelijk is. Mark Reynebeau is een historicus met een academische opleiding. Het grote probleem met die bijlage is dat er niet verwezen wordt naar bronnen en werken in voet- of eindnoten..
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:21   #23
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

jaja, en veel blabla is niet genoeg ,posten maar zenne lieven.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:40   #24
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

vlaanderen72 schreef:
Citaat:
jaja, en veel blabla is niet genoeg ,posten maar zenne lieven.
Ik begrijp echt niet waarom u zo reageert op mijn vorige posting. Ik probeerde alleen maar op een onderbouwde manier de waarde van die Knackbijlage aan te tonen, in tegenstelling tot uw cliché
Citaat:
Zelfde prut als de humo.
Voer voor linkse intelectuelen begot.
Waarom antwoordt u niet met argumenten i.p.v. met zulke zinloze zinsneden?
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:40   #25
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Piano, je moet toch wat voorzichtig zijn m.b.t. het inschatten van het prille Vlaamsnationalisme. Volgens mij had dit na de eerste wereldoorlog wel degelijk belangrijke progressieve elementen in zich. De vraag die we ons wel moeten stellen is hoe deze beweging nadien volledig in extreem-rechts vaarwater geraakt is.
Goeie vraag, simpel antwoord!
Als links zich niet interesseert voor de rechtmatige eisen van het Vlaamse volk dan laat ze de arena over aan de niet-linksen. Als links zich dan nog anti-Vlaams opstelt ... (Dit is de essentie van een artikel van 7 bladzijden dat ik niet op dit forum zet)
Kan jij mij eens omschrijven wat jij onder 'links' verstaat?, want volgens jou ben ik dat maar zelf vind ik dat van niet. Misschien hanteren we elk voor zich een andere definitie. Benieuwd hoe die van jou is, en hoe 'stevig' je die weer gaat onderbouwen.

(Alhoewel ik eerder verwacht dat je je daar weer met je Blokse humor er snel van zal afmaken, maar goed, ga je gang Luddo!)
Van mij zeggen heel geleerde mensen dat ik nen rechtse ben. Zelf denk ik van mezelf dat ik ne gewone ben met heel veel volk aan mijne linkerkant en heel veel volk aan mijne rechterkant! Wat links en rechts juist betekent kan ik niet zeggen! Ik heb daar geen acties in en zelfs de historisie geraken er niet uit. Ik kijk naar de pijlen die over en tweer vliegen en ik probeer mij op tijd te bukken. En ik lig ook niet wakker van die strijd tussen de linksen en de rechtsen en vind niet dat ik missioneringswerk moet verrichten. Ik moei mij er alleen maar mee als dat kleine jongetje op mijne schouder tikt en zegt: "Luddo, ze zijn weer bezig!" en dan moet ik natuurlijk optreden want anders loopt het weer de spuigaten uit!
En... ik was niet begonnen, het was GeeSee! Die leeft van zoiets!
Is 't zo goed? Of moet het een maatje meer zijn?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:44   #26
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Dan snap je het gewoon toch niet ,wat kan mij en jou het nu rotten!
Ik zou alleen die posting eens willen lezen die jij zei uit knack, dat is al ,compris?!
En nog een prettige dag verder.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:47   #27
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

vlaanderen72 schreef:
Citaat:
Ik zou alleen die posting eens willen lezen die jij zei uit knack, dat is al ,compris?!
Ik ben momenteel op mijn kot tot volgende week, en die Knackbijlage ligt thuis. Ge hebt die uitleg nog te goed van mij. Volgende week post ik ze.
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 18:51   #28
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Alvast bedankt lieven en leer ze!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 19:38   #29
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
En doomy,verschaeve was een pastoor en al redelijk wat oude ,die brave ziel gaan vechten waar haalt ge het.
Er zijn nu eenmaal leiders die men ten allen tijde moet beschermen, en hij was zo iemand.
Ja ja, ik ken dat argument. Churchill vond ook van zichzelf dat hij te belangrijk was om zelf te gaan vechten. En er zijn ook relstokers die anderen de hete kolen uit het vuur laten halen met het argument dat er nu eenmaal mensen zijn die aktie voeren en mensen die organizeren. Ook de Amerikaanse publicist/oorlogsstoker Kaplan die voortdurend pleidooien voor oorlog tegen Irak houdt heeft nooit zelf in de loopgrachten gezeten. En bij iedere oorlog heb je ook van die toogstrategen die aan hun toog zitten diskussiëren welke risiko's anderen zouden moeten nemen. Wel, ik vind zo'n kereltjes die anderen de risiko's laten nemen die ze zelf niet willen nemen erg degoetante ventjes.

Wat mij ook opvalt is dat de grootste oorlogsstokers altijd vanaf de kant anderen zitten op te stoken. Als ze dan zo graag oorlog willen, waarom gaan ze dan niet zelf gaan vechten in plaats van "anderen in het gat te steken"? Niets gemakkelijkers dan vanachter een toog, een kansel of een buro pleidooien voor oorlog houden, of vanop een veilige afstand van de frontlijn beslissen om duizenden mensen de dood in te sturen. Als Cyriel Verschaeve zo graag het bolsjevisme bestreed, waarom ging hij dan niet zelf naar het Oostfront? Als die ultra-ortodokse joden in Israël zo graag hebben dat het Israëlische leger Palestina bezet houdt en daarvoor jonge dienstplichtige Israëliers inzet, waarom gaan ze dan zelf niet gaan vechten in plaats van hun legerdienst te ontlopen om veilige godsdienstige studies te gaan volgen? En waarom tonen die leiders van Hamas, Jihad, Hezbollah niet zelf het voorbeeld door zichzelf op te blazen in de plaats van dit te laten doen door idealistische en wanhopige jonge mensen die ze maagden in de hemel beloven? Hier in de Westhoek was het niet anders in de Eerste Wereldoorlog. Toen joegen strategen achter veilige tafels ver van het front ook tienduizenden jonge mannen de dood in. Vaak werd een klein stuk grond van een paar honderden vierkante meters ten koste van vele duizenden doden veroverd en de volgende dag weer aan de vijand verloren. Duizenden jonge mensen die dus voor niets gestorven waren. Het was gewoon misdadig! Bovendien kregen die strategen na de oorlog monumenten en werden straten naar hen vernoemd. Ik heb meer respekt voor moeders die in moeilijke oorlogsomstandigheden hun kinderen ondanks alles opvoeden tot beschaafde mensen die respekt opbrengen voor hun medemens. Dit zijn de échte oorlogshelden, en niet al die oorlogsstokers en slachters. Die dappere moeders verdienen volgens mij wél een oorlogsmedaille, en niet die laffe oorlogsstokers en slachters.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 20:27   #30
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

In uw betoog zijn er veel dingen waar ik eens het mee ben.
Maar er zijn ook zoals u het stelt nu eenmaal strategen en vechters .
Als een persoon waar je naar opkijkt mee gaat vechten, dan heb je er nog zoveel meer respect voor ,en als die persoon sterft is het een martelaar.
Inderdaad daar ben ik het met u eens ,maar de keerzijde is als die persoon een strateeg is, en hij is dood, dan zit je daar met vechtmachines en geen aanvoeder noch een denktank.
Dat ze strategen hun naam vernoemd hebben naar straten en pleinen enz...mja sommigen verdienen het.
Ik kan begrijpen wat u aanhaalt ivm:de moeders die hun kinderen verloren zijn en daarna vergeten ,evenals de talloze soldaten die het leven gelaten hebben voor volk en vaderland.
Toch zijn er verscheidene strategen die alle eer verdienen en voor mij zoals u weet zijn dat verschaeve en andere grote vlaamse leiders.
Maar ook zeker en vast de oorlogslachtoffers :burgers en soldaten .
Als je spreekt over een paar meter land dat ingenomen is en de dag erop herovert is, tja, al die duizenden mensenlevens ten spijt, dat zeer zeker te betreuren valt .
Dat is oorlog nietwaar,idealen die vededigd moeten worden een land en een volk waar voor gestreden word.
Neem van mij aan de dag dat het grote gevaar :de islam ,pal voor mijn deur staat ook ik zal strijden ,die dag is niet ver meer af.
Mijn wapen staat geladen,voor volk en vaderland.
Voor vlaanderen en de vlaming tot der dood.
En er zijn mesen die zeggen ja dood kun je ook niets meer doen,okee das waar.
Maar iemand moet het opnemen tegen de vijand nietwaar.
Ik wens geen lafaard te zijn en zal dat ook nooit worden.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 20:55   #31
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Mag ik erop wijzen dat deze bijlage niet journalistiek, maar vulgariserend historisch-wetenschappelijk is. Mark Reynebeau is een historicus met een academische opleiding. Het grote probleem met die bijlage is dat er niet verwezen wordt naar bronnen en werken in voet- of eindnoten..
Is dat diezelfde die in die spellekes op TV komt? Voor een "historicus" is hij te vooringenomen en dus zeker niet wetenschappelijk bezig!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:00   #32
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Wat mij ook opvalt is dat de grootste oorlogsstokers altijd vanaf de kant anderen zitten op te stoken. Als ze dan zo graag oorlog willen, waarom gaan ze dan niet zelf gaan vechten in plaats van "anderen in het gat te steken"? Niets gemakkelijkers dan vanachter een toog, een kansel of een buro pleidooien voor oorlog houden, of vanop een veilige afstand van de frontlijn beslissen om duizenden mensen de dood in te sturen.
Awel Doomy, dat vind ik niet schoon van U! Iedereen denkt nu dat gij het hebt over ene "GC", de grote baas van de LSP, een partij die met de verkiezingen opkomt en vorige keer een niet onaardig resultaat heeft behaald!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:03   #33
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Wat mij ook opvalt is dat de grootste oorlogsstokers altijd vanaf de kant anderen zitten op te stoken. Als ze dan zo graag oorlog willen, waarom gaan ze dan niet zelf gaan vechten in plaats van "anderen in het gat te steken"? Niets gemakkelijkers dan vanachter een toog, een kansel of een buro pleidooien voor oorlog houden, of vanop een veilige afstand van de frontlijn beslissen om duizenden mensen de dood in te sturen.
Awel Doomy, dat vind ik niet schoon van U! Iedereen denkt nu dat gij het hebt over ene "GC", de grote baas van de LSP, een partij die met de verkiezingen opkomt en vorige keer een niet onaardig resultaat heeft behaald!
Who the fuck is GC? Ik zou bijgod niet weten wie dat is.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:09   #34
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Who the fuck is GC? Ik zou bijgod niet weten wie dat is.
Ik zal het in geheimschrift zetten: GC is niemand minder dan "Treeg Looc", alom bekend in Gent en omliggende werelddelen en stemmenkanon van zijn partij!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:15   #35
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Who the fuck is GC? Ik zou bijgod niet weten wie dat is.
Ik zal het in geheimschrift zetten: GC is niemand minder dan "Treeg Looc", alom bekend in Gent en omliggende werelddelen en stemmenkanon van zijn partij!
Dat zal dan wel waarschijnlijk de reden zijn waarom ik hem niet ken. De Wilde Westhoek ligt namelijk aan de rand van de beschaving (Beschaving? Nou ja...).
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:38   #36
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Who the fuck is GC? Ik zou bijgod niet weten wie dat is.
Ik zal het in geheimschrift zetten: GC is niemand minder dan "Treeg Looc", alom bekend in Gent en omliggende werelddelen en stemmenkanon van zijn partij!
Dat zal dan wel waarschijnlijk de reden zijn waarom ik hem niet ken. De Wilde Westhoek ligt namelijk aan de rand van de beschaving (Beschaving? Nou ja...).
Dan heb je zeker op de weg van Kortrijk naar Gent al dat bord zien staan bij het passeren van Deinze: "Einde van de beschaving!!!"?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:43   #37
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

Luddo schreef:
Citaat:
Is dat diezelfde die in die spellekes op TV komt? Voor een "historicus" is hij te vooringenomen en dus zeker niet wetenschappelijk bezig!
Reynebeau komt inderdaad op TV, maar bij mijn weten niet in spelprogramma's. Zijn laatste wapenfeit was het culturele programma "Trommels en trompetten".
Op welke grond baseert u zich om te stellen dat hij vooringenomen is? Ik als historicus in spe, heb zoals elke mens, dus elke historicus en dus ook Mark Reynebeau, een eigen achtergrond en politieke overtuiging. Het is kwestie van die zo veel mogelijk uit te schakelen. Ze volledig uitschakelen is onmogelijk; de totaal objectieve geschiedschrijving is een illusie. Mark Reynebeau heeft een voor mij onbekende achtergrond en overtuiging. Zeggen dat hij vooringenomen is, op basis van zijn TV-optredens vind ik sterk en niet gepast.
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:51   #38
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Luddo schreef:
Citaat:
Is dat diezelfde die in die spellekes op TV komt? Voor een "historicus" is hij te vooringenomen en dus zeker niet wetenschappelijk bezig!
Reynebeau komt inderdaad op TV, maar bij mijn weten niet in spelprogramma's. Zijn laatste wapenfeit was het culturele programma "Trommels en trompetten".
Op welke grond baseert u zich om te stellen dat hij vooringenomen is? Ik als historicus in spe, heb zoals elke mens, dus elke historicus en dus ook Mark Reynebeau, een eigen achtergrond en politieke overtuiging. Het is kwestie van die zo veel mogelijk uit te schakelen. Ze volledig uitschakelen is onmogelijk; de totaal objectieve geschiedschrijving is een illusie. Mark Reynebeau heeft een voor mij onbekende achtergrond en overtuiging. Zeggen dat hij vooringenomen is, op basis van zijn TV-optredens vind ik sterk en niet gepast.
Ik baseer mij gewoon op wat hij zegt en stel vast dat hij perfect past in het systeem van betwisbare vRT-duiding. Een "historicus" met zelfrespect neemt niet deel aan dat soort programma's. Dat is een vernedering voor de wetenschap! Zeggen dat hij NIET vooringenomen is vind ik eveneens sterk en niet gepast! Dat hij soms leuk uit de hoek kan komen kan ik beamen maar laat a.u.b. de wetenschap daar buiten!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 21:59   #39
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid
 
Lieven Corneillie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2002
Berichten: 345
Standaard

Luddo schreef:
Citaat:
Een "historicus" met zelfrespect neemt niet deel aan dat soort programma's.
Aan WAT voor programma's?
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2003, 22:05   #40
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
Luddo schreef:
Citaat:
Een "historicus" met zelfrespect neemt niet deel aan dat soort programma's.
Aan WAT voor programma's?
Aan "luchtige" programma's, een soort taalspelletjes, waar nogal scherp uit de hoek gekomen wordt. Ik vergeet de namen maar ik heb hem er al dikwijls bezig gezien. (Tenzij hij een dubbelganger heeft!)
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be