Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2024, 16:01   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.417
Standaard Montenegro.

Bij ons heeft dat nooit op de planning gestaan maar dit jaar bestaat vanwege allerlei redenen de kans dat het toch eens die richting uitgaat.

Voor zover ik het al bekeken heb biedt het land een mooie mix van een aangenaam klimaat, zee, bergen, natuurparken,...

Iemand ooit die kanten geweest?

Do's, dont's, tips, tetten,...

laat maar komen!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 16:25   #2
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij ons heeft dat nooit op de planning gestaan maar dit jaar bestaat vanwege allerlei redenen de kans dat het toch eens die richting uitgaat.

Voor zover ik het al bekeken heb biedt het land een mooie mix van een aangenaam klimaat, zee, bergen, natuurparken,...

Iemand ooit die kanten geweest?

Do's, dont's, tips, tetten,...

laat maar komen!
heu, de beste tip is ook eens Albanië binnenrijden, leuk land (al hun uitschot zit bij ons)
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 16:30   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.396
Standaard

Een familielid is er vorig jaar, dus 2023, geweest.
Het ontluikende toerisme doet er goed zijn best om een reputatie op te bouwen.

(ze gingen ook eens van daaruit naar Servië of Bosnië, ben ik even kwijt, met de huurauto; dan hebben ze geleerd wat grenzen zijn. Grensovergangen. Files en onnozele douane- en immigratiecontrole, gewoon tijdverlies en wachten.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 januari 2024 om 16:30.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 16:32   #4
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.711
Standaard

Als je prachtige views wil zien is de baai van Kotor een aanrader. Heb in de jaren 80 met de auto vanuit België tot in Cetinje gereden. Was een fantastische reis. Hoe het er nu is weet ik niet.

We sliepen in Cavtat (Croatie) en van daaruit deden we dagtrips.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 17:28   #5
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.711
Standaard

Qu'?* eten is er geen enkel probleem, de mediterraanse keuken en lekkere wijnen.
Een lekker likeurtje is kruskovac, gemaakt van peren.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 19:32   #6
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.261
Standaard

Ik heb eind 2019 een reis geboek naar Montenegro voor de daaropvolgende zomer.

Ik kan er dus weinig over zeggen helaas.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 09:14   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.417
Standaard

Het plan is voorlopig om ergens centraal aan de kust te gaan zitten.
Kotor, Tivat, Budva,...

Kotor is blijkbaar mooi maar wordt naar wat ik lees regelmatig overspoeld door duizenden cruise-schip-toeristen.

In Tivat is ligt een peperdure jachthaven en dus is de rest in de stad van hetzelfde prijsniveau. Bovendien is het een vrij 'nieuwe' stad, is het vrij zielloos en is er bv geen historisch centrum.

Budva heeft dus momenteel de voorkeur. Het staat een beetje bekend als de 'uitgaansstad' van Montenegro maar dat valt blijkbaar goed mee. En aangezien wij al in mei of juni gaan zullen we de horden zatte Engelse studenten vast wel mislopen.

Verder plannen we bezoeken aan Podgorica, de hoofdstad. Daar is blijkbaar geen hol te zien maar aangezien ik Hard Rock Café glazen verzamel van steden waar we ooit geweest zijn gaan ik er wel eentje halen. En verder zien we wel wat daar te zien is.

Ik zou ook graag naar Durmitor NP gaan maar dat is vanuit Budva een 200km ofte dik 3 uur rijden dus om dat fatsoenlijk te gaan bezoeken bestaat de kans dat ik daar in de buurt nog een nacht (of twee) een kamer boek. Dan kunnen we in die regio ook ineens Biogradska Gora NP meepikken.

Ook naar Dubrovnik in Kroatië zou ik wel eens willen rijden. Het gedoe aan de grens pak ik er wel bij maar volgens een vriend van me is dat de 100km (2,5u) rit zeker waard. En er is een Hard Rock Café, dus kan ik er weer een glas gaan halen.

En daarnaast gaat het wat rondrijden worden. Baai van Kotor rondrijden, dagje naar het Skader meer, Lovcen NP,...

Voor wat ik nu overal lees over Montenegro gaat dat niet tegenvallen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 11:29   #8
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.080
Standaard

Wij hebben afgelopen zomer een onvoorbereide roadtrip naar Noord-Macedonië ondernomen. We hadden één regel en dat was alleen rijden tussen 9u en 17u. Om brandstofkosten te drukken reden we gemiddeld 110. In de buurt van onze locatie om 17u zochten we dan een kamer, Google Maps is heel handig, en gingen dan lekker eten in de plaatselijke eetgelegenheden. Een eerste halte iets voorbij Regensburg. De dag daarop een tweede stop tussen Zagreb en de Servische grens. Dag drie waren we in Macedonië en hadden een eerste basiskamp in hotel Glorius aan Lake Mladost in de buurt van Veles. Van hieruit hebben we ongeveer een een week lang het oosten van Macedonië verkend. Dan zijn we naar het westelijke Ohrid gereden waar we pal in de oude binnenstad een prachtige authentieke kamer op de kop konden tikken. Ook hier zijn we een week gebleven met af en toe een daguitstap in de buurt.
De prijzen zijn zeer schappelijk. Diesel was bijv. rond 1,20 Euro. Lekker eten. Vriendelijke mensen.

Wij gaan deze zomer waarschijnlijk terug maar dit keer willen we er ook Montenegro en een stukje Albanië aan toevoegen. Het oude Joegoslavië is een heerlijke regio. Slovenië en Kroatië zijn helaas al een beetje bedorven door de EU maar nog altijd leuk.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be