Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2005, 13:05   #81
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Toch niet, sorry. Ik doe als N-VA'er soms mee aan akties van NJSV en Voorpost en ik moet zeggen dat er niets van 'propaganda' ofzo is voor het VB. En het is maar normaal dat er vele VB'ers bijzijn, zij zijn dan ook veel groter dan de N-VA.
Maar het vooroordeel leeft en daarom zijn er ook bijna nooit N-VA'ers, maar laten we daar verandering in brengen. Uiteindelijk is ons hoofddoel hetzelfde, dus laat ons niet ondergaan in broedertwist en schande. Samen staan we sterk.
Ahzo, goed om te weten, want in Gent emek al andere dingen gehoord.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 juni 2005, 18:29   #82
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Vlaams-nationalist
Toch niet, sorry. Ik doe als N-VA'er soms mee aan akties van NJSV en Voorpost en ik moet zeggen dat er niets van 'propaganda' ofzo is voor het VB. En het is maar normaal dat er vele VB'ers bijzijn, zij zijn dan ook veel groter dan de N-VA.
Maar het vooroordeel leeft en daarom zijn er ook bijna nooit N-VA'ers, maar laten we daar verandering in brengen. Uiteindelijk is ons hoofddoel hetzelfde, dus laat ons niet ondergaan in broedertwist en schande. Samen staan we sterk.
Wablieft? Het hoofddoel is hetzelfde? Deelt de NVA de doelen van een veroordeelde racistische partij, opvolgster van het VNV, dat door Hitler werd gefinancierd, én met Hiler meevocht?
jjohanvdb is offline  
Oud 2 juni 2005, 20:07   #83
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wablieft? Het hoofddoel is hetzelfde? Deelt de NVA de doelen van een veroordeelde racistische partij, opvolgster van het VNV, dat door Hitler werd gefinancierd, én met Hiler meevocht?
kwatsj
zever in pakskes.

het VB is een afsplitsing van de VU.
Bovendien:
*is programmapunt NUMMER EEN de onafhankelijkheid van Vlaanderen, dus wel degelijk het hóofddoel van de partij.
*kan de partij zich democratisch noemen aangezien ze een verkiesbare voorzitter heeft, en kan de partij zich niet-racistisch noemen aangezien ze het oude programma (incl 70pp) heeft vervangen, met de "betwiste" punten eruit.
*zijn er vele NIET-VB'ers met een véel bedenkelijker verleden. Denken we aan Sauwens bijvoorbeeld. FDW heeft wortels in het verzet, compleet het tegenovergestelde van wat jij zegt.

Dus wil je effe nadenken voor je zulke uitspraken doet? of tenminste nuanceren, zodat er over gediscussieerd kan worden.
Ambiorix is offline  
Oud 2 juni 2005, 20:15   #84
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ook ik ben als NVA partijlid ronduit tegen broedertwist. De Vlaamse onafhankelijkheid is ons eerste doel, dat was het al in tijden van de volksunie, en daar ben ik fier op!
lomeanor is offline  
Oud 2 juni 2005, 20:49   #85
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Delphine is mijn dochter niet !

Muahahahaaaaaa
Die 'leugen' zou jij moeten prachtig vinden en ten goede voor dee bevolking: een koningskind minder om voor op te draaien.
De leugens van de politici daarentegen, daar draait de kiezer rechtstreeks voor op.
Dat lijkt mij een héééél stuk onethischer dan een privé-akkefietje van onze Goede Vorst, aan wie niets des mensen vreemd is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 juni 2005, 20:51   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wablieft? Het hoofddoel is hetzelfde? Deelt de NVA de doelen van een veroordeelde racistische partij,
Alsof je dat niet wist.
  • separatistisch
  • anti-monarchistisch
  • racistisch-discriminatoir (vooral tegen Walen ipv allochtonen)
N-Va = VB-light.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:15   #87
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Alsof je dat niet wist.
  • separatistisch
  • anti-monarchistisch
  • racistisch-discriminatoir (vooral tegen Walen ipv allochtonen)
N-Va = VB-light.
U houdt de boel grappig, dank daarvoor. We zijn inderdaad separatistisch en anti-monarchistisch, democratisch m.a.w. Die laatste eigenschap laat ik voor uw rekening. We hebben inderdaad wel al klachten ingediend gekregen daarover, maar blijkbaar worden ze keer op keer vertikaal geklasseerd.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:17   #88
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Over klachten gesproken...

BUB hoe zit het met de 'onverwijlde' klacht?
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:21   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
We hebben inderdaad wel al klachten ingediend gekregen daarover, maar blijkbaar worden ze keer op keer vertikaal geklasseerd.
Dat bewijst enkel dat er bij justitie hoogst selectief omgesprongen wordt met de racisme wet.
Mochten jullie niet op het CD&V-schootje zitten, dan lagen jullie misschien al samen met het VB te janken als Job op zijn mesthoop.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:34   #90
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat bewijst enkel dat er bij justitie hoogst selectief omgesprongen wordt met de racisme wet.
Mochten jullie niet op het CD&V-schootje zitten, dan lagen jullie misschien al samen met het VB te janken als Job op zijn mesthoop.
Ocharme toch, kan je het nog altijd niet hebben dat jouw 'ideologie' niets waard is en dat onze groep blijft groeien. En het dan maar steken op het flamingantisch komplot... Juist ja.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:50   #91
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Inderdaad. Die belgischisten mogen zeveren zoveel ze willen, wij zijn het die de aantallen hebben om geloofwaardig te zijn.
En de N-VA is helemaal geen racistisch-discriminatoire partij. Ik denk dat de N-VA de enige partij is die allochtonen op haar lijst "Brusselse Vlamingen" noemt. Belg kan iedereen zijn, dat is maar een vodje papier, maar Vlaming moet men worden, en die titel moet men verdienen.
lomeanor is offline  
Oud 2 juni 2005, 21:57   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Inderdaad. Die belgischisten mogen zeveren zoveel ze willen, wij zijn het die de aantallen hebben om geloofwaardig te zijn.
Dan zou ik zeggen:"Onverwijld het Kartel opzeggen en keihard bewijzen dat jullie niet langer het onderdeurtje zijn dat via speciale achterafwetjes en kartels over de drempel moet gehesen worden."

Citaat:
En de N-VA is helemaal geen racistisch-discriminatoire partij. Ik denk dat de N-VA de enige partij is die allochtonen op haar lijst "Brusselse Vlamingen" noemt.
Leren lezen.
Jullie discriminatoir gedrag spitst zich toe op de Walen.
Jullie wensen de SZ (= solidariteit) op te zeggen op basis van taalaanhorigheid en regionale afkomst.

Citaat:
Belg kan iedereen zijn, dat is maar een vodje papier, maar Vlaming moet men worden, en die titel moet men verdienen.
Bullocks.

Al wie in Oost- of West-Vlaanderen Antwerpen of Limburg woont is een Vlaming.
Geen kunst aan. Zelfs borelingen presteren het.

Flamingant worden daarentegen, dat kost inspanning. Een paardebril torsen kan een zware last om dragen zijn.
Maar echt fier zou ik er toch niet mee te koop lopen.........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 juni 2005, 22:01   #93
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Als deel van het Vlaamse kartel kunnen we tenminste een beetje gewicht in de politiek werpen. Dat kan van de BUB niet gezegd worden... Als alternatief voor het VB zijn wij broodnodig.

Ook tenopzichte van de walen zijn wij niet discriminatoir. Wij zijn voor solidariteit, maar dan voor échte solidariteit, en dat zijn geen bodemloze putten vullen, dat doet geen enkel volk ter wereld voor een ander volk. De ontwikkelingshulp van Vlaanderen aan het achtergestelde Wallonië moet constructief zijn, en niet gestoken worden in de rotte PS-staat.

Qua "bullocks" zitten we precies op een andere golflengte. Trouwens, ik ben fier dat ik Vlaming ben en loop daar wel mee te koop. Ik heb tenminste een beetje nationale trots, u dweept met de bezetter.
lomeanor is offline  
Oud 2 juni 2005, 22:09   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Als deel van het Vlaamse kartel kunnen we tenminste een beetje gewicht in de politiek werpen.
Mij goed, maar laat dan die zever over uw getalsterkte achterwege.......
En als ge dan toch over dat gewicht wilt discussiëren,............. eet nog maar een fikse boterham en drink een bakske Orval voor ge uw N-Va laat wegen..........


Citaat:
Trouwens, ik ben fier dat ik Vlaming ben en loop daar wel mee te koop.
Ge zijt niet de enige trotse vlaming die te koop loopt met zijn toevallige plek van geboorte en allerhande rare bijhorende connotaties:


Wat de verdienste is van in Vlaanderen geboren te worden, kan geen enkele Vlaming mij wijsmaken, maar doe gerust een gooi.



Citaat:
Ik heb tenminste een beetje nationale trots, u dweept met de bezetter.
Trots op een onbestaand republiekske is zowiso belachelijk.
De rest van uw zin is iets te hyperbolisch erover om serieus op in te gaan.
Ik heb immers geen zin om in uw volgende repliek het woord kaakslag te lezen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 juni 2005, 22:59   #95
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat bewijst enkel dat er bij justitie hoogst selectief omgesprongen wordt met de racisme wet.
Mochten jullie niet op het CD&V-schootje zitten, dan lagen jullie misschien al samen met het VB te janken als Job op zijn mesthoop.
Stierenstront! Toen de eerste racisme-klacht, die van B-Plus, door het CGKR werd verworpen, was de N-VA nog bijlange niet in kartel met de CD&V. Hoe graag je het ook zou willen, professor recht aan de UA Van Orshoven heeft al een hele tijd geleden verklaard dat de manier waarop de N-VA de transfers aanklaagt hoegenaamd niet racistisch is.

Het Belang heeft zicht inderdaad laten pakken op enkele domme racistische uitspraken maar begint gelukkig zijn koers te milderen.
zorroaster is offline  
Oud 2 juni 2005, 23:05   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Toen de eerste racisme-klacht, die van B-Plus, door het CGKR werd verworpen, was de N-VA nog bijlange niet in kartel met de CD&V. Hoe graag je het ook zou willen, professor recht aan de UA Van Orshoven heeft al een hele tijd geleden verklaard dat de manier waarop de N-VA de transfers aanklaagt hoegenaamd niet racistisch is.
Sinds wanneer beslist een universiteitsprof over de gegrondheid van een klacht?
Die N-Va'ers hun opvattingen over de democratische rechtsstaat, glijden nog verder af dan dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Citaat:
Het Belang heeft zicht inderdaad laten pakken op enkele domme racistische uitspraken maar begint gelukkig zijn koers te milderen.
Neem er een voorbeeld aan.
Milder b.v. de stoere B-H-V-splitsingsbeloften als ge ze op het nivo waar ge bevoegdheid hebt, niet kunt waarmaken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 juni 2005, 00:58   #97
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Jullie wensen de SZ (= solidariteit) op te zeggen op basis van taalaanhorigheid en regionale afkomst.
Superstaaf, blijf eerlijk aub. Flamiganten klagen de federale SZ aan op basis van het Waalse politieke systeem. Dat dat corrupte cliëntelistische systeem teovallig "Waals" is is hoegenaamd geen reden om de discussie te vervalsen te doen alsof het taalcriteria en regionale afkomst een ]oorzaak zouden zijn. Flamiganten suggeren dus een correlatie, geen oorzakelijk verband
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:31   #98
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Nu begint ook Staaf al aan te zetten met foto's van neofascisten. Dat had ik van veel belgisch gezinden verwacht, maar niet van u, staaf. U stelt me diep teleur.
lomeanor is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:39   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Superstaaf, blijf eerlijk aub. Flamiganten klagen de federale SZ aan op basis van het Waalse politieke systeem. Dat dat corrupte cliëntelistische systeem teovallig "Waals" is is hoegenaamd geen reden om de discussie te vervalsen te doen alsof het taalcriteria en regionale afkomst een ]oorzaak zouden zijn. Flamiganten suggeren dus een correlatie, geen oorzakelijk verband
Dit moet ik toch even tegenspreken.


In een solidariteitssysteem verlopen de transfers van rijk naar arm.
Flaminganten hebben selectief problemen met de zogezegde transfers.
Flaminganten wensen in dat gegeven een arbitraire breuklijn te verweven: de breuklijn volgens taal/gewest.
Ze negeren het naakte feit dat het Vlaamse en Waalse behoeftige individu een gelijke solidariteit ontvangt. Ze wensen aan de behoeftige Waal de solidariteit, dewelke ook de Vlaamse behoeftige ontvangt, te ontzeggen met als zwakke reden dat er in verhouding méér Walen deze solidariteit genieten dan Vlamingen. Omdat een Waalse behoeftige dus naar de goesting van de flaminganten teveel 'collega's' heeft, wensen flaminganten het systeem ofwel sterk terug te schroeven ofwel zelfs volledig op te doeken.
De selectiviteit en het arbitraire van dit criterium kan niemand ontkennen.
Een globaal % wordt aangewend om het individu te schofferen.

Vervolgens, wanneer je vraagt naar de reden om het individu solidariteit te ontzeggen op basis van taalgroep/regio, krijg je steevast te horen dat de Walen lui, werkonwillig, parasitair, etc. zijn.
Ontkennen dat hier geen oorzakelijke aan regio gecorreleerde verbanden worden gelegd, kan je onmogelijk hardmaken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 juni 2005, 08:42   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Nu begint ook Staaf al aan te zetten met foto's van neofascisten. Dat had ik van veel belgisch gezinden verwacht, maar niet van u, staaf. U stelt me diep teleur.
Ik plaats heel neutraal een foto van een trotse Vlaming met leeuwevlag.
So what?

Als jij je daar plots ongemakkelijk bij voelt, kan ik dat niet helpen.
Ik maak niemand uit voor neo-fascist of wat dan ook.
Ik hekel enkel het fenomeen misplaatste trots.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be