Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2010, 14:24   #61
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben niet degene die anderen de "religekken" noemt hé. Ik ga uit van de gelijkwaardigheid van elk menselijk wezen. De meerderheid van de wereldbevolking gek noemen omdat ze een andere mening hebben, is er ver over.
hoe noem jij mensen die geloven in het bestaan van elfjes en kaboutertjes?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:25   #62
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben niet degene die anderen de "religekken" noemt hé. Ik ga uit van de gelijkwaardigheid van elk menselijk wezen. De meerderheid van de wereldbevolking gek noemen omdat ze een andere mening hebben, is er ver over.
En is het er ook over erop te wijzen dat buiten de door u genoemde landen zowat nergens die gelijkwaardigheid wordt erkend?
Hoe " gek" is dat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:27   #63
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben niet degene die anderen de "religekken" noemt hé. Ik ga uit van de gelijkwaardigheid van elk menselijk wezen. De meerderheid van de wereldbevolking gek noemen omdat ze een andere mening hebben, is er ver over.
Nee, je bent lekker fris in je hoofd als je je leven elke dag van opstaan tot naar bed gaan door een onzichtbaar vriendje, waarvan het bestaan nog nimmer is aangetoond, laat dicteren...
Dan ben je inderdaad héééél rationeel bezig. Heus waar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:30   #64
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En is het er ook over erop te wijzen dat buiten de door u genoemde landen zowat nergens die gelijkwaardigheid wordt erkend?
Hoe " gek" is dat?
Dat is niet gek, maar onjuist. De door mij opgenoemde landen nemen aanspraak op een ecologische voetafdruk per persoon die die van andere landen ver overtreft. Zij maken dus aanspraak op een groter deel van de aarde en vinden dat normaal. Zij erkennen de gelijkwaardigheid van ieder menselijk wezen dus allerminst.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:35   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat het een hoop financiële en praktische beslomeringen meebrengt die o.a. schoolgaan serieus bemoeilijkt en zelfs onmogelijk maakt.
Dit begrijp ik niet goed. Is er een discriminatie door scholen van gehuwde ouders?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:46   #66
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dit begrijp ik niet goed. Is er een discriminatie door scholen van gehuwde ouders?
Neen; de oorzaak van het serieus bemoeilijken en zelfs onmogelijk maken van het schoolgaan is die hoop financiële en praktische beslomeringen die het huwelijk met zich meebrengt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:48   #67
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nee, je bent lekker fris in je hoofd als je je leven elke dag van opstaan tot naar bed gaan door een onzichtbaar vriendje, waarvan het bestaan nog nimmer is aangetoond, laat dicteren...
Dan ben je inderdaad héééél rationeel bezig. Heus waar.
Beweer je nu dat alles wat niet rationeel is, een teken van gekte is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:53   #68
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft toch internet?
Ja, en op het internet vind ik niet wat je beweerde, integendeel: ik vind wat jou totaal tegenspreekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Eigenlijk is dit dus legale pedofilie met goedkeuring van de profeet!
En hoe bewijs je dat?
Begin eerst met 1) bewijsvoering in de taal: de term 'pedofilie' in Arabisch vandaag en toen.

2) in de cultuur of tradities
3) in de norm (wat men als normaal begeeft/begaf vandaag en toen).
4) de wet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kortom; een kind verkrachten is ok wanneer je maar " getrouwd" bent,walgelijk gewoon!
Verkrachting kan overtreden van de wet of norm of .. zijn.
Verkrachting kan geweld aandoen zijn.

Wat bedoel je met verkrachting?

Sinds wanneer is huwelijk verkrachting?

En waar is antwoord op mijn vraag met betrekking tot wijsheid achter het bepalen van minimumleeftijd?

Laatst gewijzigd door porpo : 27 december 2010 om 15:10.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 14:58   #69
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Ik beweer dat je lekker fris in je hoofd bent als je je leven elke dag van opstaan tot naar bed gaan door een onzichtbaar vriendje, waarvan het bestaan nog nimmer is aangetoond, laat dicteren.

U kunt toch lezen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:00   #70
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kies niet voor huwelijk omdat het huwelijk een soort contract is waartoe je je verbindt. Omdat het een hoop financiële en praktische beslomeringen meebrengt die o.a. schoolgaan serieus bemoeilijkt en zelfs onmogelijk maakt.
Wat betreft kosten, heb je wel gelijk. Maar de kost van een ontucht is gevaarlijker zowel wettelijk als sociaal. In een gemeenschap waarin sprake is van sociale netwerk is wat anders. Wat betreft school zie ik nergens moeilijkheden tot het tegendeel bewezen wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Ontucht" is in deze discussie seksuele daden stellen buiten het huwelijk; dacht ik. Ik zet "ontucht" tussen aanhalingstekens omdat dit volgens mijn moraal geen ontucht is.
Of het moraal is of niet wordt bepaald door verschillende factoren zoals socio-historische identiteit, gevolgen daarvan en je overtuiging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit de wetgeving in Saudi Arabië? Of jouw voorstel tot wetgeving?
Wat bedoel je met dit hier?

Laatst gewijzigd door porpo : 27 december 2010 om 15:00.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:01   #71
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft toch internet? Dan kunt de de info zelf controleren wat huwelijksleeftijd betreft in Iran,
Dit is de info die ik vond
De wettelijke minimum leeftijd om te huwen in Iran is 18 jaar voor mannen, 16 jaar voor vrouwen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age
Dit vond ik ook
"De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft de Iraanse jeugd aangespoord jong te trouwen. Meisjes zouden op hun zestiende en jongens op hun twintigste moeten trouwen, aldus de president zondag in een persverklaring.
De doorsnee Iraanse bruid trouwt tegenwoordig op 24-jarige leeftijd. De gemiddelde Iraanse bruidegom is 26 jaar. "
http://www.depers.nl/buitenland/5258...rouw-jong.html

Vertel waar jij je info vond. Uit je duim gezogen?

Citaat:
de koran legt inderdaad geen enkele beperking op wat leeftijd om te trouwen betreft, waardoor pedofelie dus kan en " toegestaan" is.
Dit vind ik een rare redenering.

Citaat:
En dat gebeurt ook, kinderen worden zonder probleem uitgehuwelijkt aan volwassen mannen, die wat gedrag betreft niet anders zijn dan pedofielen hier maar dankzij hun geloof dit " officieel" kunnen doen zonder enige vorm van protest van een samenleving.
Het gebeurt inderdaad; maar niet zonder probleem; niet zonder protest van die samenleving.

Citaat:
Bovendien moedigt het systheem dit vaak zelfs aan, de famillie is immers verantwoordelijk voor het gedrag van hun meisjes en vrouwen, door zeer jong uit te huwelijken vermijdt je dat een meisje die " famillieeer" kan schenden, en hoeft de famillie het kind niet meer te onderhouden. Eigenlijk is dit dus legale pedofilie met goedkeuring van de profeet!
De ongelijkheid tussen arm en rijk moedigt het systeem van uithuwelijken aan.
Gelieve de juiste vijand te bestrijden.

Citaat:
Mij lijkt het nogal hypocriet jezelf verontwaardigd te voelen over de pedofilieschandalen hier, maar ondertussen wel een religie te verdedigen die dezelfde schandalige praktijken op kinderen tot instituut verheven heeft.
Me dunkt dat er hier nog niemand een religie verdedigd heeft die "dezelfde schandalige praktijken op kinderen tot instituut verheven heeft". Anders krijg ik graag citaat + link.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:08   #72
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; de oorzaak van het serieus bemoeilijken en zelfs onmogelijk maken van het schoolgaan is die hoop financiële en praktische beslomeringen die het huwelijk met zich meebrengt.
Dat is afhankelijk van de afspraken en het meisje heeft altijd het recht om haar eigen afspraken (in huwelijkscontract) op te stellen, en ook van andere omstandigheden natuurlijk. Dat is dus niet iets dat vast staat.

Ik bedoel er is geen correlatie: huwelijk <-> inanciële en praktische beslomeringen <-> geen scholing.

Dat blijft dus slechts een vermoeden en wij kunnen een huwelijk in een andere omgeving niet beoordelen op basis van onze eigen ervaringen in onze eigen omgeving.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:12   #73
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kan je ook discussiëren zonder te schelden?

In alle maatschappijen ter wereld (op post mei '68 Europa, VS en Canada na) beschrijft ontucht voor- of buitenechtelijke betrekkingen. Ik vind het erg arrogant om te stellen dat deze twee uitzonderingsgebieden superieur zouden zijn t.o.v. de rest van de wereld, dit terwijl de grootste wereldproblemen (imperialisme, oorlogen, global warming, sekstoerisme, uitbuiting van andere landen) precies uit deze uitzonderingsgebieden afkomstig zijn.

Het gaat mij niet om superioriteit nog om bepaalde gebieden , het gaat mij om de stelling dat kinderen huwen en hen wettelijk verkrachten blijkbaar volgens enkelen moet kunnen en dan dit in de naam van een geloof ... wel ik betreur het dat er mensen zo denken ..en ik ben blij dat niet elke gelovige er zo over denkt en kritisch durft zijn tegen deze dingen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:12   #74
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

According to official statistics more than 950,000 children are married in Iran

Zie ook:

Citaat:
In the Iranian brand of Shi’ite Islam, a girl of 9 is judged to have reached the age of understanding. She is therefore expected to say her prayers and abstain from food during periods of prescribed fasting. As a fully participating Muslima in many layers of society, she is expected to assume modest dress, i.e., the chador, if she has not already done so. More conservative Mullahs in Iran have construed the phrase “age of understanding” to mean age of readiness for marriage. The Islamic regime of the Ayatollah Khomeini has encouraged a return to this interpretation, promoting child marriages in which the 9-year-old girl joins her husband’s household (patrilocal). The marriage, however, is not consummated until after her first menstruation. The child bride often shares a quilt at night with her mother-in-law, who, because of the prevalence of cousin marriage, is more often than not the bride’s paternal or maternal aunt.

http://www2.hu-berlin.de/sexology/IES/iran.html
Hier een Iraanse vrouw die over kindbruidjes in Iran vertelt:
Citaat:
Born in a remote village in Iran, I know this subject intimately. My mother and two eldest sisters were child brides. At 13, I narrowly escaped the same fate and embarked on uncharted territory - a high school education.

The majority of these young brides endure spousal abuse in a blanket of darkness, isolated from their birth families. A child bride's instinct to run away is often met with horrific consequences. If a child bride leaves her husband's home, she risks retaliation from both her husband's family and her birth family.

For the bride's family, having a daughter that has run away from her husband's home brings shame onto the entire family. The bride's virtue is automatically called into question, and she is labeled as promiscuous and disobedient. Ultimately, the perceived shame for the birth family will become unbearable, until finally, a male in the family will seek to bring back the family's honor by killing the source of the pain: the young bride.

http://www.nydailynews.com/opinions/...s_a_bride.html
En zocetera....
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:15   #75
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben niet degene die anderen de "religekken" noemt hé. Ik ga uit van de gelijkwaardigheid van elk menselijk wezen. De meerderheid van de wereldbevolking gek noemen omdat ze een andere mening hebben, is er ver over.


Met religekken bedoel ik mensen die religieus gek zijn bvb , sharia pipo's , jehova's , homohatende katholieken enz .... in neem aan dat jij geen deze personen bent kalikles .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:46   #76
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is niet gek, maar onjuist. De door mij opgenoemde landen nemen aanspraak op een ecologische voetafdruk per persoon die die van andere landen ver overtreft. Zij maken dus aanspraak op een groter deel van de aarde en vinden dat normaal. Zij erkennen de gelijkwaardigheid van ieder menselijk wezen dus allerminst.
Kunt u dit even toelichten? Mij lijkt dat landen die mensenrechten erkennen toch een stap verder staan dan hun medemens die dit niet doet, vaak vanwege een ingebeelde hogere macht die dit zou opleggen.
Mocht u niet het geluk hebben gehad te leren lezen en schrijven, wist u " ecologisch" niet eens te spellen!
De wereld begint met onderwijs,toegankelijk voor iedereen, met solidariteit om basisnoden van iedere mens te voorzien, erkenning van het recht op zelfbeschikking, en toegankelijke medische zorg.Toevallig eigenschappen waar vooral West Europa sterk in is, en uw " rest van de wereld" helemaal niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:47   #77
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Met religekken bedoel ik mensen die religieus gek zijn bvb , sharia pipo's , jehova's , homohatende katholieken enz .... in neem aan dat jij geen deze personen bent kalikles .
Maar niet de zot die zichzelf vanwege zijn geloof in de " juiste god" boven de medemens stelt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:52   #78
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat is afhankelijk van de afspraken en het meisje heeft altijd het recht om haar eigen afspraken (in huwelijkscontract) op te stellen, en ook van andere omstandigheden natuurlijk. Dat is dus niet iets dat vast staat.

Ik bedoel er is geen correlatie: huwelijk <-> inanciële en praktische beslomeringen <-> geen scholing.

Dat blijft dus slechts een vermoeden en wij kunnen een huwelijk in een andere omgeving niet beoordelen op basis van onze eigen ervaringen in onze eigen omgeving.
Dat kunnen wij dus wel. Of denkt u dat de verschrikking voor een kind van negen die uitgehuwelijkt wordt aan een volwassen man minder is dan degene die gepakt wordt door een priester of ander gezaghebbend figuur?
Het is niet omdat een samenleving die vorm van kinderverkrachting tot een instituut verheven heeft met hulp van een idiologie uit de zevende eeuw dat de morele afkeuring in vraag moet worden gesteld, dat u dit doet spreekt boekdelen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 15:55   #79
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar niet de zot die zichzelf vanwege zijn geloof in de " juiste god" boven de medemens stelt?

Daar moet je niet gelovig voor zijn , bepaalde ideologieën denken ook zo fucked up .... kijk bvb naar de homohaat bij het vb.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 16:01   #80
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
According to official statistics more than 950,000 children are married in Iran

Zie ook:



Hier een Iraanse vrouw die over kindbruidjes in Iran vertelt:


En zocetera....
De tekst die Artisjok aanhaalt gaat over "age of consent": de leeftijd waarop de kinderen zèlf kunnen beslissen om te huwen. Dit is niet hetzelfde als de minimumleeftijd waarop hun ouders hen kunnen uithuwelijken!

Maar het is nogal ingewikkelde materie voor sommigen precies.

ik schreef het reeds : http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=50
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2010 om 16:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be