Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2017, 23:04   #701
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Maar ff iets anders....
Zou het nu écht zo slecht zijn in NK ?

Ik heb 2 jaar geleden mijn schoonmoeder een snoepreisje gegeven naar NK, en sindsdien heb ik er niets meer van gehoord.
Dus zooo slecht moet het ginder nu ook niet zijn hé.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 00:23   #702
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar er zijn er ook al die weten hoe het er 'elders' aan toe gaat, ttz, buiten Noord-Korea, en die groep zou groter en groter aan het worden zijn.
Naar het schijnt vooral in de grensstreek met China en Zuid Korea waar ze blijkbaar in bepaalde gevallen ook aan het internet kunnen dat niet gecensureerd is. Ook het binnensmokkelen van video's/literatuur op usb-stics uit Zuid-Korea zou gebeuren.
Maar wat en hoeveel juist, dat blijft natuurlijk de grote vraag.

Hoe lang Kim dat nog zal kunnen verhinderen is dan weer een andere vraag, alsook hoe lang de bevolking daar alles nog zal blijven slikken.
'Honger' zal hier ook wel in mee spelen.

Zolang de indoctrinatie en het risico om naar een werkkamp te vliegen er zijn, acht ik persoonlijk die kans nog niet voor morgen.

Maar een volksopstand, eventueel gesteund door het Westen, zie ik persoonlijk wel als de enigste oplossing voor Noord-Korea.
Ook hier gaan er waarschijnlijk 100.000-den slachtoffers te betreuren vallen, maar wellicht een pak minder dan in een eventuele oorlog.
Toevallig, net gelezen in de krant:
http://www.hln.be/hln/nl/15783/Noord...-iPhones.dhtml

' En hoe zou jij de crisis met Noord-Korea oplossen? Die vraag kreeg Jocko Willink, een voormalige US Navy SEAL, op Twitter. Zijn antwoord was verrassend, maar zou volgens een expert in beginsel wel degelijk kunnen werken.

Vandaag is Jocko Willink auteur en losse medewerker van Business Insider. Zijn voorstel om een kernoorlog met Noord-Korea te vermijden sloeg in als een bommetje op Twitter: "Drop 25 miljoen iPhones boven het land en voorzie satellieten met gratis wifi voor hen". Dat lijkt nogal absurd en vergezocht, maar Yun Sun - de Noord-Korea-expert van het Stimson Center - ziet er wel iets in. De basisidee zou volgens hem zeker kunnen werken.'

Of het ook technisch mogelijk is, is natuurlijk wel een andere vraag....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 15 september 2017 om 00:28.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 02:21   #703
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Toevallig, net gelezen in de krant:
http://www.hln.be/hln/nl/15783/Noord...-iPhones.dhtml

' En hoe zou jij de crisis met Noord-Korea oplossen? Die vraag kreeg Jocko Willink, een voormalige US Navy SEAL, op Twitter. Zijn antwoord was verrassend, maar zou volgens een expert in beginsel wel degelijk kunnen werken.

Vandaag is Jocko Willink auteur en losse medewerker van Business Insider. Zijn voorstel om een kernoorlog met Noord-Korea te vermijden sloeg in als een bommetje op Twitter: "Drop 25 miljoen iPhones boven het land en voorzie satellieten met gratis wifi voor hen". Dat lijkt nogal absurd en vergezocht, maar Yun Sun - de Noord-Korea-expert van het Stimson Center - ziet er wel iets in. De basisidee zou volgens hem zeker kunnen werken.'

Of het ook technisch mogelijk is, is natuurlijk wel een andere vraag....
Dit is ongetwijfeld het meest idiote idee ooit, naast 'lsd doen regenen'. Komaan, leest U beter die minderwaardige artikels in de krant niet.

NK = 100% military, Kim mag Uw samen met de krant doorspoelen, samen met Uw dagelijkse zitting, dank U.


Mvg,

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 11:02   #704
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

En wat zou U dan doen om NK te stoppen ?

We zouden natuurlijk ok U & Co kunnen droppen boven NK, maar dat mogen we de plaatselijke bevolking niet aandoen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 11:13   #705
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik denk dat Kim Oen in zijn denken nog steeds de mosterd haalt bij wijlen Mao.

Communism is not love. Communism is a hammer which we use to crush the enemy.

Political power grows out of the barrel of a gun.

People like me sound like a lot of big cannons.

The atomic bomb is a paper tiger which the American reactionaries use to scare people. It looks terrible, but in fact it isn't.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 23:28   #706
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Het is allemaal heel simpel, Noord-Korea is een nucleaire staat, laten we dat de facto erkennen, net als bij Israël, Pakistan en India.
De Amerikanen zijn begonnen met het nucleariseren van het schiereiland, zij hebben atoombommen geplaatst in Zuid-Korea, lang voor er sprake was van een Noord-Koreaans kernprogramma. Dus dat de Noord-Koreanen vroeg of laat zelf atoombommen wilden is gewoon logisch. Noord-Korea weet heel goed waar ze mee bezig zijn.
Hun programma is ontwikkeld en bekend, en ze zullen stoppen, hun vijanden vrezen hen dat is het voornaamste.
Daarna zullen ze beginnen met economische eisen te stellen in ruil voor pacificatie. Ik denk dat China en Rusland daar wel mee kunnen leven. Noord-Koreanen denken op lange termijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2017 om 23:34.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 00:59   #707
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

2

I agree.

Maar mij rest er wel nog één (grote) vraag.
Hoe zijn ze aan al dat materiaal geraakt ?
Op de VRT was er vanavond een interview ivm deze materie, maar heb het spijtig genoeg niet helemaal kunnen volgen.
De vraag bleef daar ook, hebben ze dit helemaal alleen klaargespeeld of hebben 'derden' (op TV noemden ze het de illegale markt) hen geholpen.
Oa (deels) Oekraïne.
Wie zijn die 'derden', want die zouden de know-how én het materiaal ook eens aan anderen kunnen leveren met nog minder goede bedoelingen.

ps: Hebben de Amerikanen ook kernwapens staan in Zuid-Korea ? Ik dacht van niet.
Op Guam mss wel, daar liggen toch nucleaire onderzeeërs, al dan niet uitgerust met kernkoppen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 16 september 2017 om 01:11.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 13:47   #708
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Het dagelijks leven in Noord-Korea door de ogen van CNN.

http://edition.cnn.com/interactive/2...-secret-state/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 13:59   #709
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

https://warisboring.com/the-geopolitics-of-crazy/

In het uitgebreide artikel legt de auteur uit dat we (hij bedoelt hier de VS-regering) vooral KALM moeten blijven.....

Van halfweg de jaren zestig tot in de jaren zeventig bvb was de Volksrepubliek China een veel gevaarlijker en "gekkere" plaats dan Noord-Korea (en mét ontplooibare kernwapens ) omdat daar het regime(toen onder de seniel wordende voorzitter Mao) de controle kwijtgeraakt was over grote delen van het land.Grote aantallen Chinezen vluchtten toen zelfs naar Noord-Korea (!!!),zo rampzalig waren de losgelaten "rode brigades" toen!

De Volksrepubliek China is ondertussen nog altijd geen echt toonbeeld van democratie,het is een toonbeeld van Chinees zijn......denk daar even over na.
En we kunnen,we zullen,we moeten, ermee leven.

Idem voor Noord-KOrea.Daar is het regime tenminste de pedalen niet kwijt.
En als we er even over nadenken dan is de snelle ontwikkeling van inzetbare atoomwapens de meest logische stap die het regime van Pjongyang kon doen.Ze hebben geen keus meer.We WETEN allemaal wat de VS aangericht heeft de laatste 20 jaar met regimes die ze niet leuk vonden om gelijk welke redenen.Behlave diegenen die doeltreffend kunnen terugslaan.

Ondertussen,terwijl wij ons zorgen" maken over de miniaturisatie van de Noord-Koreaanse kernwapens kan het regime daar zich zorgen maken over de miniaturisatie van de informatie-technologie....

Zowat 3 miljoen Noord-KOreanen hebben naar verluid al enige toegang tot "buitenlandse" informatie en technologie.........Je KUNT een ganse natie niet kompleet afsluiten en zeker niet de "denkende" middenklasse,die het regime wel NODIG heeft om de boel enigszions draaiend te houden....


Kimmeke heeft werk op de plank....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2017 om 14:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 15:12   #710
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Van halfweg de jaren zestig tot in de jaren zeventig bvb was de Volksrepubliek China een veel gevaarlijker en "gekkere" plaats dan Noord-Korea (en mét ontplooibare kernwapens ) omdat daar het regime(toen onder de seniel wordende voorzitter Mao) de controle kwijtgeraakt was over grote delen van het land.Grote aantallen Chinezen vluchtten toen zelfs naar Noord-Korea (!!!),zo rampzalig waren de losgelaten "rode brigades" toen!
Klopt, maar China blijft een groot gevaar, alleen spelen ze het nu wat subtieler.
Geen spierballengerol zoals de VS & NK nu doen, maar eerder achter de schermen.
Ze zijn nu systematisch bedrijven in het Westen aan het opkopen, of toch er voor te zorgen dat ze er een participatie in hebben.
Hoe ze Afrika behandelen, mooi verdoken, is nog erger dan in ons koloniaal verleden.
Als ze zo voort doen, gaan ze bijna heel de wereldeconomie kunnen bepalen, en daar is geen leger tegen opgewassen.
Ik noem het persoonlijk nog altijd 'het gele gevaar'.
Eigenlijk nog erger dan heel de heisa in en rond NK en heel het Islam gedoe.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 september 2017 om 15:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 22:56   #711
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klopt, maar China blijft een groot gevaar, alleen spelen ze het nu wat subtieler.
Geen spierballengerol zoals de VS & NK nu doen, maar eerder achter de schermen.
Ze zijn nu systematisch bedrijven in het Westen aan het opkopen, of toch er voor te zorgen dat ze er een participatie in hebben.
Hoe ze Afrika behandelen, mooi verdoken, is nog erger dan in ons koloniaal verleden.
Als ze zo voort doen, gaan ze bijna heel de wereldeconomie kunnen bepalen, en daar is geen leger tegen opgewassen.
Ik noem het persoonlijk nog altijd 'het gele gevaar'.
Eigenlijk nog erger dan heel de heisa in en rond NK en heel het Islam gedoe.
Al vele jaren zie ik China als voorbeeld, en als je ziet hoe ze in recordtijd mensen uit de armoede hebben geholpen kun je daar enkel respect voor hebben. Ook in Afrika doen ze goede dingen, ze bouwen spoorwegen, fabrieken, allemaal zaken die erg belangrijk zijn.
Het Westen is niet langer het centrum van de wereld en dat is maar goed ook.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 06:53   #712
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook in Afrika doen ze goede dingen, ze bouwen spoorwegen, fabrieken, allemaal zaken die erg belangrijk zijn.
Je wil toch niet laten geloven dat China dat ten behoeve van de Afrikaan doet hé ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 08:17   #713
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je wil toch niet laten geloven dat China dat ten behoeve van de Afrikaan doet hé ?
Natuurlijk doen ze dat om hun onderdrukte Afirkaanse broeders te helpen

Maar laten we wel wezen, Belgie heeft vroeger ook geen spoorwegennet, scholen en ziekenhuizen gebouwd in Congo omwille van liefdadigheid. Maar als je die zaken zelf niet naar behoren kunt runnen ben je er ook niet veel mee natuurlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:16   #714
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Trumpf heeft gisteren tijdens zijn eerste VN toespraak gedreigd met totale vernietiging van Noord-Korea... Ondertussen denk ik dat ze in N Korea nogal hard lachen met de uitspraken van deze clown. Ondertussen werken ze koortsachtig verder aan hun raketten en hun kernbommen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:42   #715
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Trumpf heeft gisteren tijdens zijn eerste VN toespraak gedreigd met totale vernietiging van Noord-Korea... Ondertussen denk ik dat ze in N Korea nogal hard lachen met de uitspraken van deze clown. Ondertussen werken ze koortsachtig verder aan hun raketten en hun kernbommen.
Hij is er wel in geslaagd China op één lijn te krijgen de laatste dagen en dat gaat veel pijn doen in N Korea.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:49   #716
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij is er wel in geslaagd China op één lijn te krijgen de laatste dagen en dat gaat veel pijn doen in N Korea.
Bron? Laatste wat ik over China las was dat ze zich blauw ergeren aan de oorlogstaal van Trump en dat zou nu plots verbeteren?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 13:32   #717
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bron? Laatste wat ik over China las was dat ze zich blauw ergeren aan de oorlogstaal van Trump en dat zou nu plots verbeteren?
Een goede Trumpist heeft er alle vertrouwen in dat, nadat T-Rump een aantal keer duidelijk gezegd heeft wat China moet doen, China dat dan ook zal doen. Hij is bekend om zijn goede deals dus lang kan dat niet (meer) duren.


De enige reden dat we er tot nu toe nog niets van gehoord hebben is waarschijnlijk dat De Media een complot hebben gesmeed om zijn meest grotelijke verwezenlijkingen verborgen te houden voor de domme massa

Je bent compleet achterlijk als je nu nog rekent op de Rode VRT om het je als eerste te vertellen wanneer China en Rusland hun handel met NK per direct hebben opgeschort en zich terugtrekken uit respectievelijk de Zuid-Chinese Zee en Oekraïne in ruil voor de belofte van T-Rump dat hij zijn volgende vrouw in een van hun landen zal kopen, en dat Kim III bijgevolg geen andere keus heeft dan zijn abdicatie te tekenen en in dezelfde pennetrek te solliciteren als floor manager in de nieuwe Samsung-fabriek van Pyongyang. Compleet achterlijk, zeg ik u.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 13:41   #718
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bron? Laatste wat ik over China las was dat ze zich blauw ergeren aan de oorlogstaal van Trump en dat zou nu plots verbeteren?

http://www.leparisien.fr/internation...17-7270131.php
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 16:04   #719
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Een goede Trumpist heeft er alle vertrouwen in dat, nadat T-Rump een aantal keer duidelijk gezegd heeft wat China moet doen, China dat dan ook zal doen. Hij is bekend om zijn goede deals dus lang kan dat niet (meer) duren.


De enige reden dat we er tot nu toe nog niets van gehoord hebben is waarschijnlijk dat De Media een complot hebben gesmeed om zijn meest grotelijke verwezenlijkingen verborgen te houden voor de domme massa

Je bent compleet achterlijk als je nu nog rekent op de Rode VRT om het je als eerste te vertellen wanneer China en Rusland hun handel met NK per direct hebben opgeschort en zich terugtrekken uit respectievelijk de Zuid-Chinese Zee en Oekraïne in ruil voor de belofte van T-Rump dat hij zijn volgende vrouw in een van hun landen zal kopen, en dat Kim III bijgevolg geen andere keus heeft dan zijn abdicatie te tekenen en in dezelfde pennetrek te solliciteren als floor manager in de nieuwe Samsung-fabriek van Pyongyang. Compleet achterlijk, zeg ik u.
Trumpist? Ik ben inderdaad geen van de meute die u vertegenwoordigt die hier 4 jaar aan een stuk gaan lullen om hun gal over Trump te spuwen. Wat me nog geen Trump adherent maakt

Trump is voor mij zelf de slechts mogelijke keuze wat zijn protectionisme betreft. Ik ben pro Europa en pro vrije wereldhandel zowel met Azie en Amerika en de rest van de wereld.

De versterkte akkoorden tegen Noord Korea met China hebben voorbije maandag plaats gehad. Ik kan er ook niet aan doen dat noch uzelf noch Hypochonder ernstig wereldnieuws volgen. Het vergt natuurlijk minder moeite waardeloze tirades af te steken waar ge in feite uw niveau blootlegt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 02:54   #720
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je wil toch niet laten geloven dat China dat ten behoeve van de Afrikaan doet hé ?
Nee, de ontwikkeling van Afrika dient ook hun eigen belangen, maar gaat niet ten koste van de Afrikanen. (het Westen heeft het meest welvarende Afrikaanse land, Libië, bvb. volledig in de vernieling gestort. Ook in landen als Congo heeft het een zeer negatieve rol gespeeld)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be