Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2015, 07:44   #761
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Nooit gedacht dat u zo'n wereldvreemde, kleindenkende en arrogante persoon was die zich absoluut niet stoort aan enig kennis ter zake en zomaar volledige groepen mensen over één kam scheert. U komt op mijn block list. Ik hou niet van censuur maar te ver is te ver en ik hoef mij niet met u bezig te houden.
U hebt het nog lang volgehouden.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 09:05   #762
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
U hebt het nog lang volgehouden.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 09:26   #763
InReform
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Is hij in mij? Dan is hij goed verborgen want ik voel hem daar niet, ik zie hem daar niet. Ik zou denken, als er 1 plek is waar hij zich niet kan verstoppen , is het 'in' mij.
Maar nee, hij is er niet.
Hij is er wel. Ik kan u garanderen dat u een veel groter en prachtiger wezen bent dan u uzelf kan inbeelden. Het is het beperkte geloof over onszelfs als aapachtige zoogdieren dat ons gevangen houdt. Wij zijn veel meer dan dat, en zo is alle leven.

Alles is verbonden met elkaar.

Citaat:
Voor de rest is uw taal zo wollig, dat ik u niet begrijp. 'Afgescheidenheid', wat betekent dat?
Neem de oude volkeren, zijn leefden in éénheid met de natuur, met het leven. Je kan ze misschien als primitief beschouwen maar ze waren in vele gevallen veel gelukkiger dan ons.

Wij zijn het leven, maar we zijn de connectie met alle leven kwijtgeraakt. Dat is wat ik bedoel met afgescheidenheid.

Je kan uit afgescheidenheid gaan maar het is een proces, het gebeurt niet op één keer. Door jezelf lief te hebben, door beperkende gedachten af te zweren, door je te verbinden met de natuur, etc... er zijn zoveel wegen.

De dood bestaat niet, dat is een spelletje dat wij spelen in deze wereld van dualiteit.
InReform is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 09:42   #764
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In alle eerlijkheid, gij weet er niets van.
Gij kunt kijken en er door te leren meer over te weten komen.
Maar hoe dat ontstaan is? Go figure!

Ge springt nu van de ene op de andere vraag. Het gaat niet over gelijkenissen.
Ge vroeg mij hoe ze ontstaan zijn.
Go figure! Ik zeg tenminste eerlijk dat ik het niet weet.
Als gij een blaaskaas wilt zijn, uw zaak.
Waarom zouden mijn genen 100% exacte copiën zijn van de genen van mijn over-over-over-over grootouders.

Kan het niet zijn dat er onderweg kleine verschillen ontstaan? Verschillen die eigenlijk niet veel impact hebben op de uiterlijk kenmerken?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 11:24   #765
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
Hij is er wel. Ik kan u garanderen dat u een veel groter en prachtiger wezen bent dan u uzelf kan inbeelden.
Ik u ook garanderen dat als u mij iedere dag 500EU geeft, u een groter en prachtiger mens bent dan u denkt.
Net als homeopaten ons garanderen dat hun geschud water op suikerballetjes werkt.
Kortom: "dikke-duim" claim.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
Het is het beperkte geloof over onszelfs als aapachtige zoogdieren dat ons gevangen houdt. Wij zijn veel meer dan dat, en zo is alle leven.
Meer dan wat?
En vooral (en nogmaals) wat moet je slikken/snuiven/roken om dat te kunnen zien/meten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
Alles is verbonden met elkaar.
Tja, dat krijg je als je allemaal in dezelfde biotoop leeft en evolutie toeslaat. Anders waren wij nog steeds allemaal losse chemicaliën in de zee. Of sterker, dan hadden onze atomen nog rondgezworven in de eerste generatie sterren. (ook het heelal is in beweging)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
De dood bestaat niet, dat is een spelletje dat wij spelen in deze wereld van dualiteit.
Écht, waar haal je dat spul! Dat wil ik ook!
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:42   #766
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Man als je dit niet als enorm sterk bewijs aanschouwt dat apen en mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben, dan zal ik even samenvatten wat je nog niet aanvaardt: GANS DE WETENSCHAP. Je aanvaardt NIETS van wat je weet. Helemaal niets. Verklaring voor de zwaartekracht is een fabeltje. Atomen, electronen, poef, allemaal fabels. Ja, dat bewijs is ZO sterk. Als je dit ontkent en je bent consistent zeg je dat de wetenschappelijke methode van onderzoek doen, totale bullshit is. Als je dit niet kan kaderen, weet je ofwel niets van wetenschap in het algemeen, of je bent consistent en alles zijn vertelseltjes van een bende zwevers die sprookjesboeken verkopen voor volwassenen. Ik neem aan dat als je je microgolf gebruikt, het je hersenen zijn die je wijs maken dat je voedsel warm is. Dit was even groot nieuws als het vinden van het higgs veld.



Maar ik zal je even een hint geven. Tiktaalik, een overgang tussen visachtige en tetrapod is zo'n gevonden voorvader (fyi wij zijn tetrapods). We moeten niet meer puzzelen met genetica. Het bewijs hebben we gewoon vrij te vinden op internet. Maar uiteraard zal je enkel blij zijn als ALLE gaten gevuld zijn. Maar wees dan consistent. Zeg dan dat alle wetenschap bullshit is. Dat je water eigenlijk vol e coli zit, samonella, maar dat het je brein is dat zich al dan niet inbeeldt of je ziek wordt ervan of niet.



Hoor je nu zelf wat je zegt? Evolutie is diversiteit, verandering. Het is niet omdat je A hebt dat je A hebt? Ben je high, vermoeid, burnout? We weten dat er andere soorten uit populaties van soorten ontstaan (fused chromosome nr 2 remember, apen zijn toch wel duidelijk verschillend op tal van vlakken dan mensen). We weten dat informatie in ons DNA kan toenemen via gene duplication en frameshift mutation.



Kijk nog eens goed naar de tree of life. Moesten eukaryote uit bacteriën komen, dan had die boom er anders uit gezien. Zover ik weet is het huidig idee dat die van prokaryote cellen komen waar de bacteriën ook van afkomstig zijn (vertakking dus, geen opvolging).



Neen, variatie binnen soorten komt er door mutaties (een periode van stasis is bvb goed om een rijke genenpoel op te bouwen maar dan krijg je tragere evolutie, of te aanpassing, bij een sturing). Een diversiteit van soorten komt er pas indien populaties van soorten in een richting geduwd worden zodat er een nieuwe soort ontstaat.



Lol, wat?



Neen, de stuwende kracht snoeit in de genenpoel. Zorgt ervoor dat de genenpoel sterk beperkt wordt afhankelijk hoe dringend en strikt deze kracht is.



TIKTAALIK !!! En je hebt zelfs nu vissen die even op het land kunnen overleven of in modder. Dus jawel, die veranderingen kunnen WEL van die aard zijn. Of het nu een insectenvluegel is, moet ik eens opzoeken maar kieuw naar prototype arm lukt perfect en dat weten we ook.



Dus wezen X kan zowel apen als mensen voortbrengen, maar van knaagdier naar die voorouder, gewoon wat groter (mensen worden gemiddeld groter hebben we al gemerkt) en minder staart (hoewel aap...) dat is te ver gezocht? o_O



Ja, je mist iets. Wetenschap steunt niet enkel op observaties.



Studeer de geschiedenis eens. Wie in 1500 gezegd hadden dat we in de 20e eeuw op de maan gingen staan, had ons uitgelachen, idem wat betreft de mannen en vrouwen uit de 16e, 17e, 18e, 19e eeuw en zelfs velen uit de 20e, zelfs nadat we het hadden gedaan. Onze hypermoderne samenleving, het reizen in de ruimte, allemaal HEEL recentelijk. 50/10,000 = 0,5% van ons bestaan hebben we ruimtereizen gemaakt. Ik neem aan dat we in de andere 95,5% niets hebben uitgestoken.



No you don't. Je hebt geen idee wat de waarde is van fused chromosome nr 2. Je noemt de evolutietheorie een hypothese (moest je van wetenschap houden en tenminste de basis kennen van de terminologie, dan zou je weten hoe idioot die stelling is en dan heb ik het zuiver over semantiek, niet ofdat een theorie op zich al dan niet juist is of tegengesproken, evolutie kan nooit geen hypothese meer zijn volgens de wetenschap). Je houdt mss van technologie en science for the masses maar van echt deftig onderzoek, heb je keer op keer bewezen, weet je geen knijt. Je moet dus ook geen 'houden van' komen vijnzen.



Ik zou snel in een grot gaan wonen voordat je per ongeluk de vruchten van die slechterikken gebruikt of hen rijker maakt.



Aha, heb je dan al eens wetenschappelijk onderzoek van dichtbij opgevolgd en effectief deze feiten kunnen vaststellen? Of gaat je post vol met naast de kwestie praten en vingertje wijzen hier gewoon verder?



Nooit gedacht dat u zo'n wereldvreemde, kleindenkende en arrogante persoon was die zich absoluut niet stoort aan enig kennis ter zake en zomaar volledige groepen mensen over één kam scheert. U komt op mijn block list. Ik hou niet van censuur maar te ver is te ver en ik hoef mij niet met u bezig te houden.
Kerel wij hebben die Tiktaalik vorig jaar besproken BUITEN HET BOEK VAN DAWKINS je ging er later op terugkomen. Nu arrogant de naam terug blazen en zeggen dat ik geblokt word is niet kleindenkend? Bekijk dat fossiel van die tiktaalik nog eens goed, niet de animatie... Je hebt je ook nooit moeten bezig houden. Jij koos er zelf voor. En ga nu maar lopen. Ik return u de favor. Maar wees dan gvd zo consequent om het daadwerkelijk te doen.
Ik heb nooit de feiten ontkent. Ik zeg dat wij en apen qua verwantschap niet zo ver uiteen liggen en ben toen ergens vorig jaar dat hier nog publiek komen toegeven. Niemand wou het uitleggen en ik ben er toen uitgebreid over gaan lezen tot het lichtje aan ging. De quote dwarrelt nog ergens rond... Evenals die Tiktaalik waar ge later op ging terugkomen maar uw Dawjins boekske tekort schoot allicht...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:46   #767
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Waarom zouden mijn genen 100% exacte copiën zijn van de genen van mijn over-over-over-over grootouders.

Kan het niet zijn dat er onderweg kleine verschillen ontstaan? Verschillen die eigenlijk niet veel impact hebben op de uiterlijk kenmerken?
Ik heb dat niet gezegd. Ik zei dat die van u zo zijn ontstaan. Vraag het eens aan Athelas. Stoeffen over van alles maar het dan niet vinden of er later op terugkomen...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:51   #768
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat zoek je nou eigenlijk Peche, de missing link of een eerlijke evolutionist?
Iets dat niet te vinden is Piero. Of een antwoord dat me bevalt...
Ben ik een creationist? Misschien zoek ik gewoon mijn waarheid.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 19:56   #769
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
tja, je komt nog altijd over als iemand die per wolk naar de supermarkt gaat.

wat ik wil zeggen met mijn link? kom eens van die wolk af en probeer eens te lezen, man.
er is een plausibel mechanisme gevonden voor de vorming van nucleotiden, dus voor het ontstaan van leven.
had jij daar geen, slecht geformuleerd, vraagje over? of vergeet jij wat je post de seconde nadat je enter drukt? Dat zou wel veel verklaren. heel veel.
Ik drink veel cafeïne.
En neen ik vergeet dat zeker niet. En ik zie veel heil in de pan spermia theorie
Ik heb altijd beweerd dat de diversiteit uit diverse redenen kunnen ontstaan hebben zonder terug te schroeven naar soorten ervoor.
Er was een enorme diversiteit, men vindt 0,0000001 en tadaa uw ontstaan is uitgeklaard. Als ik pan spermia aanhang, ontken ik dan evolutie Parcifal?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 21:47   #770
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Ik wil wel eerlijk toegeven dat er zijn die vinden dat er zaken zijn die evolutie ondersteunen, maar de gedachte van een evolutie die spreekt van evolutie vanaf niets vervolgens iets en de logica hiervan om de lijn te durven door te trekken vanaf het plantenleven naar de dieren eindigend op de mens !

Soms vraag ik me af wat evolutie eigenlijk echt is ?

Ik kan dat beredeneren als volgt, een ontwikkeling met een vooraf bedachte idee waarvan de resultaten niet door experimentele processen zijn ontstaan.

Evolutie daarentegen is ontstaan bij het idee van Darwin (origineel was het iemand anders die het daar over had, in zijn correspondentie met iemand die ook ontdekkingsreiziger was), die ander en Darwin observeerden zaken waarvan hij (darwin) niet wist hoe dat in zijn gang ging, maar heeft wel punten aangehaald die belangrijk genoeg was om daar op verder te bouwen.

Ik heb ooit ergens een boek van Darwin gevonden en die bestond uit alleen maar plaatjes, een soort stripvorm om het oorspronkelijke idee van Darwin uit te leggen...(Of ik die nog zal terugvinden is mij zeer de vraag, het evenement waar ik deze vond is inmiddels wegens redenen definitief stopgezet. Had het beter toch gekocht, uniek exemplaar ook !)

Maar goed, evolutie wat is dat nu ?

Hebben ze nu gebrek aan bewijzen om de theorie zelf waterdicht te laten ondersteunen ?

Ik stel voorop dat evolutie uit soorten door middel van genetische gegevens eigenlijk niet kan, als dat wel kon dan hadden massale botfragmenten op een bepaalde plek in de grondlagen gevonden kunnen worden, immers experimentele zetten zouden die uitkomst moeten bieden en vertaalt zich dus ook in massale sterfprocessen omdat de genetische gegevens verloren gaan na het vormen van de overgangen.

He, das nogal een uitleg, maar daar draait de echte zogenaamde "evolutie" rond en daarom vindt ik dat er geen afdoende bewijzen zijn die dat aantonen dat er evolutie heeft plaatsgevonden op deze wijze zoals ik het uitgelegd heb !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 januari 2015 om 21:58.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 22:54   #771
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kerel wij hebben die Tiktaalik vorig jaar besproken BUITEN HET BOEK VAN DAWKINS je ging er later op terugkomen. Nu arrogant de naam terug blazen en zeggen dat ik geblokt word is niet kleindenkend?
Weegt in geen 10 jaar op tegen dit:

"Ik hou van de wetenschap, maar zoals ELK instituut is zij gegijzeld door mensen die niet het beste met de mensheid voorhebben.
Slaves, consume, eat, work, REPEAT!"
"Maar wat zien ze? Arrogante blaaskaken die denken antwoorden in pacht te hebben en wie ze in vraag stelt verbitterd de deur sturen."
"Loop in de lijntjes, kleur er binnen, mainstream, consume and don't ask!
En die oude conservatieve geesten toch echt wel eens plaats mogen maken voor de progressieve open geesten tussen de studenten die wel vragen stellen, en niet gelijk kuddediertjes op repeat vooruit gaan.
The world needs rebels!"

Ik voel mij hierdoor serieus beledigd en met mij vele anderen denk ik. Hoeveel vragen van jou zijn er hier al beantwoord geweest? Hoeveel keer hebben random vreemdelingen de cyclus van "Slaves, consume, eat, work, REPEAT!" gevolgd in hun vrije tijd om je hier proberen een degelijke uitleg te geven?

Ik zal zelf meer zeggen, je rebellen en progressieven zullen die cirkel met heel veel plezier ook doorlopen omdat ze anders dom en nutteloos blijven voor de wetenschap. Zonder hard werk, zal je niet veel oogsten in de wetenschap.

En dan heb ik het nog niet gehad over introverten die effectief geen vragen stellen maar zelf het antwoord zoeken. Maar ja, dat zijn domme grijze conservatieve muizen waarschijnlijk en niet die brave progressieven of rebellen.

En hoeveel wetenschappers hebben al niet afgezien van hun patenten om de mensheid te dienen? Kan je het mij zeggen? Kan je mij zeggen hoeveel professoren in de wetenschap er progressief zijn? Met radicale ideeën komen? Dat zijn er dus ook best veel omdat we anders niet zoveel zouden bijleren. Een goede mix is ideaal zoals zo vaak het geval is.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 23:54   #772
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kerel wij hebben die Tiktaalik vorig jaar besproken BUITEN HET BOEK VAN DAWKINS je ging er later op terugkomen. Nu arrogant de naam terug blazen en zeggen dat ik geblokt word is niet kleindenkend?
Om er dan op terug te komen na een jaar: https://www.youtube.com/watch?v=AYBRbCLI4zU

Minuut 1:10 tot 1:20

http://en.wikipedia.org/wiki/Hox_gene

3D scans van het fossiel zelf : http://tiktaalik.uchicago.edu/3DTik.html

En vermits je mutaties erkent en een selectieve kracht, is dit zelfs volgens jou bewijs dat vinnen kunnen evolueren in armen vermits geen nieuwe info is toegevoegd. Enkel oude wordt aangepast en hopla, een arm.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 00:38   #773
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
Velen stellen hier de wetenschap voor als het grote onafhankelijke neutrale instrument, maar vergeten één ding. Wetenschap wordt bedreven door wetenschappers, en dat zijn mensen. En die mensen hebben ook hun geloof en hun perceptie. Perceptie speelt zoiezo een rol. Je kan wetenschap niets losmaken van de mensen die het bedrijven en de instituten die haar een gezicht geven.
daarom heb je zoiets als peer-reviews

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InReform Bekijk bericht
En geef het toe: ook onder wetenschappers speelt groepsdruk een rol, het zijn mensen. Durf als wetenschapper op een unief maar eens als je collega's zeggen dat je aan de evolutietheorie twijfelt, hoongelach en spot zal je deel zijn. Deels in je gezicht, deels achter je rug.
alleen als je zoiets beweerd zonder enig bewijs.
kom met de bewijzen af, en je krijgt geen hoongelach, maar de nobelprijs.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 00:39   #774
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ik kan dat beredeneren als volgt, een ontwikkeling met een vooraf bedachte idee waarvan de resultaten niet door experimentele processen zijn ontstaan.
Idee van wie?
En wie is die wie?
En waar komt die wie vandaan?
En waarom voorziet dat vooraf bedachte idee in allerlei ellende? (welke masochist doet er zoiets?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Evolutie daarentegen is ontstaan bij het idee van Darwin
Euh. . . Vanaf de eerste Planckseconde na de Big Bang is er al evolutie gaande.
Darwin heeft het alleen ontdekt hoe dat het bij de biologische levensvormen werkt en hoe de omgeving daar bepalend in is (extreem korte versie, lange versie).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ik stel voorop dat evolutie uit soorten door middel van genetische gegevens eigenlijk niet kan, als dat wel kon dan hadden massale botfragmenten op een bepaalde plek in de grondlagen gevonden kunnen worden
Hoe denk jij dat de krijtrotsen hier aan de zuidkust zijn ontstaan?

Dat zijn allemaal lijken.
En eigenlijk is het puur geluk dat we überhaupt nog (gefossiliseerde) botten vinden. Als je bedenkt dat er vele miljarden en miljarden generaties van allerlei soorten en individuen zijn geweest en dan nog vinden we een pietepeuterig beetje van terug. (waaruit je zou kunnen afleiden dat je normaal gesproken niets zou moeten vinden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
He, das nogal een uitleg, maar daar draait de echte zogenaamde "evolutie" rond en daarom vindt ik dat er geen afdoende bewijzen zijn die dat aantonen dat er evolutie heeft plaatsgevonden op deze wijze zoals ik het uitgelegd heb !
Inderdaad, jouw uitleg klopt niet met de wetenschappelijke consensus.

Voor de liefhebbers: anderhalf uur (typisch Amerikaans) vermaak met een educatief tintje:
https://www.youtube.com/watch?v=qOoEJ7ezZv8
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 06:27   #775
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Om er dan op terug te komen na een jaar: https://www.youtube.com/watch?v=AYBRbCLI4zU

Minuut 1:10 tot 1:20

http://en.wikipedia.org/wiki/Hox_gene

3D scans van het fossiel zelf : http://tiktaalik.uchicago.edu/3DTik.html

En vermits je mutaties erkent en een selectieve kracht, is dit zelfs volgens jou bewijs dat vinnen kunnen evolueren in armen vermits geen nieuwe info is toegevoegd. Enkel oude wordt aangepast en hopla, een arm.
Consequentie? Ik zal die Tiktaalik wel met een hoffelijker iemand bespreken. Ik haalde uit naar een kleine elite groep en je voelde je aangesproken... Onnozel manneke.. Alsof gij waarde in die tak hebt... Komt anders eens terug hoe cellen ontstaan zijn ... Da was vorige week en lees dan eens waar we vorig jaar stopte. Arrogante zak 😊 Dag Athelas.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 06:51   #776
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En dan klikte ik eens op die 3D scans en ze geven wat prijs? Men stelt vragen en hoopt in de toekomst een antwoord te hebben. Wel goed gedaan anders... Mooie scan echt visueel.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 07:54   #777
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En ik had nergens iets van zwaartekracht gezegd. Enkel dat Newton wellicht 1 van de beste wetenschappers ooit is. En dat hij de uitvinder van ID is. Maar inderdaad zijn wetenschappelijke uitvindingen stopte eens hij god gevonden had. Dat lijkt voor iedereen op te gaan, eens je god (denkt te) vind(en), dan stopt het. Tot iemand erna het puzzelstukje god vervangt met nieuwe wetenschap... Gods of the gaps is terecht aangehaald.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 08:56   #778
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb dat niet gezegd. Ik zei dat die van u zo zijn ontstaan. Vraag het eens aan Athelas. Stoeffen over van alles maar het dan niet vinden of er later op terugkomen...
Dus, als ik het goed begrijp, aanvaard je het idee dat er kleine verschillen kunnen optreden bij de genen de overgedragen worden, maw, tussen de genen die ik bezit en dezelfde genen uit de genenpoel van mijn over-over-over-grootouders hoeven niet noodzakelijk 100% hetzelfde te zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 09:10   #779
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Hebben ze nu gebrek aan bewijzen om de theorie zelf waterdicht te laten ondersteunen ?
Als je jezelf ook maar een beetje zou verdiepen in de materie weet je dat dit niet het geval is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 09:12   #780
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp, aanvaard je het idee dat er kleine verschillen kunnen optreden bij de genen de overgedragen worden, maw, tussen de genen die ik bezit en dezelfde genen uit de genenpoel van mijn over-over-over-grootouders hoeven niet noodzakelijk 100% hetzelfde te zijn.
Uiteraard. Maar u blijft een mens. En tijd en migratie heeft ons enkel van kleur veranderd.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be