Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 11:59   #181
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb vroeger wel eens gedopt.

Edit: ik klik sneller dan mijn schaduw.
daar kan je jezelf nooit populair mee gemaakt hebben! merkwaardig ook gezien je verleden...

nooit kletsen gekregen daardoor?

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2017 om 11:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:01   #182
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zou een paginalange post kunnen opbouwen om op uw vraag te antwoorden, maar ik vrees dat niemand daar vragende partij voor zou zijn.
Ik ga het dus kort (en onvolledig) houden:

De EU is geen staat, maar een internationale organisatie. Het democratisch gehalte ervan is dus wat de lidstaten ervan maken.
Nu is het zo dat de lidstaten de EU via internationale verdragen bepaalde bevoegdheden geven. Het is binnen het Kader van die bevoegdheden dat de EU handelt en het "recht" heeft om tussen te komen in pakweg Griekenland.
Bovendien, wie geld leent, heeft uiteraard eveneens het recht om bepaalde Eisen te koppelen aan het vrijgeven van de financiële middelen.

Wallonie is geen internationale organisatie, maar een deelstaat. Dit binnen een Belgisch Kader waar er géén hiërarchie der normen bestaat, en waar de federale staat dus niet de bevoegdheid heeft om desnoods tussen te komen.
De transfers zijn bovendien per wet geregeled, en die bepalen niet dat er bepaalde voorwaarden gekoppeld worden "voor de transfers".
je argumentatie lijkt louter te berusten op bestaande structuren ...
wat is je ethische houding en mening los van de structuren?
geeft langdurige financiële solidariteit recht op zeggenschap of enige inspraak?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:05   #183
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dan kunnen we ALLE socio-economische discussies stopzetten, hé. Geen enkel bedrag zal immers voldoende groot zijn om "waardevol over te klappen".
hoho, dat is mijn punt niet.

mijn punt is dat er hierover veel meer discussie is dan over veel grotere delen van de begroting en over fundamentele keuzes tussen besparen/belasten e.d.

deze ingreep wordt nu verkocht als gigantisch ingrijpend (zowel door voor als tegenstanders) ... terwijl het over een extreem klein puntje in de hele begroting gaat. en iedereen tegelijk de verschillende olifanten in de kamer blijft negeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:58   #184
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je argumentatie lijkt louter te berusten op bestaande structuren ...
wat is je ethische houding en mening los van de structuren?
geeft langdurige financiële solidariteit recht op zeggenschap of enige inspraak?
Je stelt mij een concrete vraag, dus krijg je een concreet antwoord.

Voor het overige heb ik geen simplistische mening, dus is het moeilijk om ze uiteen te zetten.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 13:01   #185
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoho, dat is mijn punt niet.

mijn punt is dat er hierover veel meer discussie is dan over veel grotere delen van de begroting en over fundamentele keuzes tussen besparen/belasten e.d.

deze ingreep wordt nu verkocht als gigantisch ingrijpend (zowel door voor als tegenstanders) ... terwijl het over een extreem klein puntje in de hele begroting gaat. en iedereen tegelijk de verschillende olifanten in de kamer blijft negeren.
Veel discussies zijn er niet meer over dat onderwerp, hoor. Het geraakt stilaan ingeburgerd.

Maar ik blijf erbij, jij beschouwt dit verkeerdelijk als een detailskwestie, quod non. Je gaat heel weinig discussies terugvinden waar het over zoveel mensen en geld gaat.

btw: begroting =/= belastingsinkomsten
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 13:41   #186
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Veel discussies zijn er niet meer over dat onderwerp, hoor. Het geraakt stilaan ingeburgerd.

Maar ik blijf erbij, jij beschouwt dit verkeerdelijk als een detailskwestie, quod non. Je gaat heel weinig discussies terugvinden waar het over zoveel mensen en geld gaat.

btw: begroting =/= belastingsinkomsten
idd gezien we een begrotingstekort hebben zijn de belastingsinkomsten lager dus die 225 mio is nog veel marginaler dan 1 promille ...

de olifanten in de kamer :

-de senaat
-het aantal ambtenaren
-de pensioenlast vd ambtenaren
-structureel twee bestuursniveau's teveel
-de kost van verzuiling ziekenfondsen/uitkering werkloosheidsgelden/onderwijs/ziekenhuizen (we hebben op al die vlakken een vijftal 'bedrijven' die exact dezelfde functie hebben tenslotte hé)
-kost van én kabinetten én ambtenarij te hebben
-in de soczek én de centralistische geneeskunde én de eerstelijnsgeneeskunde te hebben omdat het éne nu eenmaal de Waalse keuze is en het andere de Vlaamse, en omdat we t niet eens zijn hebben we ze dus allebei tezamen lopen
etc etc ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 15:52   #187
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd gezien we een begrotingstekort hebben zijn de belastingsinkomsten lager dus die 225 mio is nog veel marginaler dan 1 promille ...

de olifanten in de kamer :

-de senaat
-het aantal ambtenaren
-de pensioenlast vd ambtenaren
-structureel twee bestuursniveau's teveel
-de kost van verzuiling ziekenfondsen/uitkering werkloosheidsgelden/onderwijs/ziekenhuizen (we hebben op al die vlakken een vijftal 'bedrijven' die exact dezelfde functie hebben tenslotte hé)
-kost van én kabinetten én ambtenarij te hebben
-in de soczek én de centralistische geneeskunde én de eerstelijnsgeneeskunde te hebben omdat het éne nu eenmaal de Waalse keuze is en het andere de Vlaamse, en omdat we t niet eens zijn hebben we ze dus allebei tezamen lopen
etc etc ...
Die 225 miljoen, dat is wel gewoon zo'n 40% van het totaal budgettair tekort, hoor...
De kost van Kabinetten, bij voorbeeld, is daar een peulschil van, idem ditto de Senaat, verzuiling.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be