Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2008, 18:38   #61
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat hebt gij tegen islamitische scholen?
Waarom stel je die vraag? Maar ik zal daar wel antwoord op geven.
Ik ben niet voor scholen die maar 1 ras aantrekken. Islamitische, Joodse,...
Dit is namelijk niet bevorderlijk voor de integratie.

En voorstellen als die van het VB zijn dat ook niet, want dan gaat men naar dergelijke noodoplossingen grijpen.
Ik ben ook tegen apartheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 19:36   #62
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Ik ben niet voor scholen die maar 1 ras aantrekken. Islamitische, Joodse,...
Dit is namelijk niet bevorderlijk voor de integratie.
pardon? Het islamitische RAS??? het joodse RAS??????

mijn vermoedens worden bevestigd. Muslim I presume?

Zijn katholieken en protestanten ook een ras apart? En wat met atheisten? een RAS? of gewoonweg geen mensen (kan natuurlijk ook zijn dat het apen en varkens zijn zoals in je heilige boekje staat).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 19:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 19:38   #63
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ben ook tegen apartheid.
in dat geval raad ik u aan de islam iets van dichterbij te bestuderen jongen. Deze totalitaire ideologie streeft namelijk constant naar een volkomen apartheid, is het niet tussen mannen en vrouwen, dan wel tussen gelovige moslims en niet-moslims (en ongelovigen hebben ze al een kopje kleiner moeten maken).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 19:51   #64
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in dat geval raad ik u aan de islam iets van dichterbij te bestuderen jongen. Deze totalitaire ideologie streeft namelijk constant naar een volkomen apartheid, is het niet tussen mannen en vrouwen, dan wel tussen gelovige moslims en niet-moslims (en ongelovigen hebben ze al een kopje kleiner moeten maken).
Indien je over de Islam wenst te discussieren, raad ik je aan om je op het themaforum "godsdienst en levensovertuiging" te gaan uitleven.

In deze draad hadden we het over het nieuwe voorstel van het VB. "Ouders (bezoekers) met hoofddoek niet welkom in scholen
Lees het openingsbericht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:21   #65
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien je over de Islam wenst te discussieren, raad ik je aan om je op het themaforum "godsdienst en levensovertuiging" te gaan uitleven.

In deze draad hadden we het over het nieuwe voorstel van het VB. "Ouders (bezoekers) met hoofddoek niet welkom in scholen
Lees het openingsbericht.

ik HEB het openingsbericht gelezen, als je wil discussieren, houd er dan rekening mee dat ik antwoord op UW STELLING :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik ben ook tegen apartheid.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:27   #66
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in dat geval raad ik u aan de islam iets van dichterbij te bestuderen jongen. Deze totalitaire ideologie streeft namelijk constant naar een volkomen apartheid, is het niet tussen mannen en vrouwen, dan wel tussen gelovige moslims en niet-moslims (en ongelovigen hebben ze al een kopje kleiner moeten maken).
Is dat dezelfde circe die apartheid in Zuid Afrika en op Liedekerks speelpleinen verdedigde? Allo??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:29   #67
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Is dat dezelfde circe die apartheid in Zuid Afrika en op Liedekerks speelpleinen verdedigde? Allo??
ik verdedig ook de apartheid met de moslims hoor. Ben bijna bekeerd.

Problemen mee?
(ik wacht nog enkel op mijn geslachtsverandering, als vrouw vind ik het een beetje ridicuul, als vent zie ik het héél goed zitten! - heb al van die rode henna gekocht om mijn haar te verven zoals dienen rosse ginder rond het Brusselse... volgens mij is dat ook een omgebouwde vrouw, dienen baard al eens gezien?)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:40   #68
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik HEB het openingsbericht gelezen, als je wil discussieren, houd er dan rekening mee dat ik antwoord op UW STELLING :
Je mag gerust op mijn stelling "Ik ben tegen apartheid" antwoorden.
Je kan akkoord gaan en uitleggen waarom je akkoord gaat, of je kan niet akkoord gaan, en argumenteren waarom je niet akkoord gaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:53   #69
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
Waarom zouden zei een hoofddoek in de les mogen dragen,en wij geen pet?
Als jij later op ouderavond gaat, kan je dit wel mét je pet. Terwijl de VB van een moslima die een hoofddoek draagt, verwacht deze af te zetten wanneer zij de school binnenstapt. Hoezo dom?
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 20:57   #70
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik heb nix tegen het dragen van een hoofddoek, maar ik heb wel vragen bij de redenen voor het dragen van een hoofddoek. Voor mij heeft dat niets met religie te maken.
Is dat zo belangrijk om te weten waarom een persoon haar haren bedekt?Zijn we zo onverdraagzaam geworden? Als mevrouw X haar haar wil bedekken, heb ik er dan over iets te zeggen?
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 21:02   #71
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een gedoe.

Iedereen weet dat schaamdoekmoeders toch nooit op oudercontact komen.

Misschien wil VB ze enkel toch naar de school lokken door een schaamdoek verbod voor te stellen? Gewoon komen ze dan wèl op straat, als ze maar kunnen protesteren!

Verder twee mogelijkheden:

- als het in Turkije kan, moet het hier ook kunnen

- als het hier onmogelijk is om je schaamdoek af te zetten, dan hoeven wij onze schoenen ook niet meer uit te doen bij een moskeebezoek!
Ik heb voldoende ouders met hoofddoeken gezien op school die er wel zijn bij de ouderavonden dus wat jij daar zegt klopt geen jota van. Moeilijk he, niet veralgemenen...

Hoe vaak ga jij dan naar een moskee? En ben je dom dat je de hoofddoek met schoenen vergelijkt?

In turkije kan je nog ALTIJD op ouderavond gaan mét hoofddoek.......
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 21:10   #72
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Ik heb voldoende ouders met hoofddoeken gezien op school die er wel zijn bij de ouderavonden dus wat jij daar zegt klopt geen jota van. Moeilijk he, niet veralgemenen...

Hoe vaak ga jij dan naar een moskee?
En ben je dom dat je de hoofddoek met schoenen vergelijkt?

In turkije kan je nog ALTIJD op ouderavond gaan mét hoofddoek.......
en met wélk recht ga jij me verbieden om in ene moskee binnen te stappen mét mijn schoenen aan? Wat ga je daaraan doen? Me ter plekke vermoorden? of de politie roepen?

En wat als mijn godsdienst me nu eens verplicht om mijn schoenen aan te houden? Wat dan?
Dan MOET je toch de moskeeregels aanpassen zeker hé?

Ge gaat toch niet van MIJ verlangen dat ik niet meer een moskee kan binnenstappen, net zomin als ik van jouw moeder niet mag verlangen dat ze dan maar in zee gekleed gaan zwemmen in plaats van in ons gemeentelijk zwembad... nietwaar?

ho ja, tot hiertoe groeit er nog geen haar op mijn tenen. Is dat wat je bedoelt?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 april 2008 om 21:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 21:27   #73
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en met wélk recht ga jij me verbieden om in ene moskee binnen te stappen mét mijn schoenen aan? Wat ga je daaraan doen? Me ter plekke vermoorden? of de politie roepen?

En wat als mijn godsdienst me nu eens verplicht om mijn schoenen aan te houden? Wat dan?
Dan MOET je toch de moskeeregels aanpassen zeker hé?

Ge gaat toch niet van MIJ verlangen dat ik niet meer een moskee kan binnenstappen, net zomin als ik van jouw moeder niet mag verlangen dat ze dan maar in zee gekleed gaan zwemmen in plaats van in ons gemeentelijk zwembad... nietwaar?

ho ja, tot hiertoe groeit er nog geen haar op mijn tenen. Is dat wat je bedoelt?
Ga je een school vergelijken met een moskee?
Weet je hoe je gekleed moet zijn om de Sint-Pietersbaseliek in Rome binnen te mogen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 22:13   #74
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en met wélk recht ga jij me verbieden om in ene moskee binnen te stappen mét mijn schoenen aan? Wat ga je daaraan doen? Me ter plekke vermoorden? of de politie roepen?

En wat als mijn godsdienst me nu eens verplicht om mijn schoenen aan te houden? Wat dan?
Dan MOET je toch de moskeeregels aanpassen zeker hé?

Ge gaat toch niet van MIJ verlangen dat ik niet meer een moskee kan binnenstappen, net zomin als ik van jouw moeder niet mag verlangen dat ze dan maar in zee gekleed gaan zwemmen in plaats van in ons gemeentelijk zwembad... nietwaar?

ho ja, tot hiertoe groeit er nog geen haar op mijn tenen. Is dat wat je bedoelt?
Waarom zo opgefokt doen? Verbied ik je ergens iets? Ga jij maar appelen met peren vergelijken. Zo kom je verder Draag ji schoenen vanuit geloofsovertuiging? Welk geloof heb je het over? Schoenen in een moskee mang niet omwille van hygienische redenen. Kan je dat ook zeggen over de hoofddoek? Je kijkt gewoonweg néér op mensen die ervoor kiezen een hoofddoek te dragen! Met zo een ingesteldheid kom je NERGENS!
Mijn moeder? Hoe kom je erbij dat mijn moeder een moslim is? Omdat ik tegen een hoofddoekenverbod ben?
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 00:10   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Spartelen als een duiveltje in een wijwatervat, meer is dat niet. En of de leden van de partij vragende partij zijn, daar twijfel ik aan.
Nu en dan toch maar eens in de belangstelling willen staan. Beetje zielig om met dergelijk voorstel op de proppen te willen komen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 00:15   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Is dat zo belangrijk om te weten waarom een persoon haar haren bedekt?Zijn we zo onverdraagzaam geworden? Als mevrouw X haar haar wil bedekken, heb ik er dan over iets te zeggen?
De vraag "waarom" kan wel belangrijk zijn. Maar niet binnen deze context, als bezoeker op school, dus niet belangrijker dan de vraag waarom een wandelaar op straat zich op een bepaalde manier kleedt.

Wat de leerlingen betreft is een ander verhaal.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 00:23   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en met wélk recht ga jij me verbieden om in ene moskee binnen te stappen mét mijn schoenen aan? Wat ga je daaraan doen? Me ter plekke vermoorden? of de politie roepen?
In de kerk doe je je hoed af. Geen kat die daar ooit bezwaar tegen heeft gehad. Integendeel, dat een vent maar eens vergeet z'n hoed af te zetten.

En wat mij laatst opviel tijdens een begrafenis, sommige allochtone christelijke vrouwen droegen in de kerk een hoofddoek. Blijkt uit respect te zijn. Vraag me niet naar de nationaliteit, ik weet het niet.

In de moskee doe je je schoenen uit.

En in de San Marko kerk ga je niet binnen indien je je bevallige diepe décolleté niet bedekt.

Wie of wat ist probleem ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 april 2008 om 00:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 01:21   #78
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

De relatie school/kind/ouders is heel belangrijk en moet aangemoedigd worden. Het zou jammer zijn, moesten bepaalde ouders wegblijven omdat ze geen hoofddoek mogen dragen. Het is juist die groep wiens kinderen vaak op den dool zijn en pedagogisch achter staan wegens desinteresse vanwege de ouders. We moeten het niet erger maken.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 04:37   #79
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ga je een school vergelijken met een moskee?

Waarom niet : ze worden beiden gefinancierd met belastinggeld.
Waarom zou de moskee kledingregels mogen opleggen en de scholen niet?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 04:44   #80
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de kerk doe je je hoed af. Geen kat die daar ooit bezwaar tegen heeft gehad. Integendeel, dat een vent maar eens vergeet z'n hoed af te zetten.

En wat mij laatst opviel tijdens een begrafenis, sommige allochtone christelijke vrouwen droegen in de kerk een hoofddoek. Blijkt uit respect te zijn. Vraag me niet naar de nationaliteit, ik weet het niet.

In de moskee doe je je schoenen uit.

En in de San Marko kerk ga je niet binnen indien je je bevallige diepe décolleté niet bedekt.

Wie of wat ist probleem ?
het probleem is dat Circe ook de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden ook als ze de moskee in komt : schoenen aan dus. Net zoals ik mijn geloof wil kunnen belijden als ik in de moskee kom : in monokini. Zoals de moslima vindt dat ze de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden of dat nu past of net.
Je gaat toch niet discrimineren hé Rudy? Waarom die uitzonderingsattitude voor de moskee? Uit dhimmitude? Waar zit het respect van de moskeegangers voor het geloof van Circe en mijn geloof?


In deze tijden dragen vrouwen geen hoofddoeken in de kerk meer. Dat was zo misschien tot de helft van de 20ste eeuw, inmiddels zijn we 50 jaar verder.
En hoofddeken dragen is de school, is hier in het Westen nooit een traditie geweest.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be