Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2008, 04:49   #81
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Waarom zo opgefokt doen? Verbied ik je ergens iets? Ga jij maar appelen met peren vergelijken. Zo kom je verder Draag ji schoenen vanuit geloofsovertuiging? Welk geloof heb je het over? Schoenen in een moskee mang niet omwille van hygienische redenen. Kan je dat ook zeggen over de hoofddoek? Je kijkt gewoonweg néér op mensen die ervoor kiezen een hoofddoek te dragen! Met zo een ingesteldheid kom je NERGENS!
Mijn moeder? Hoe kom je erbij dat mijn moeder een moslim is? Omdat ik tegen een hoofddoekenverbod ben?
De hoofddoek is alles behalve hygienisch.
Bovendien is het echt ongezond. Het veroorzaakt in onze contreien waar er al te weinig zon is een gebrek aan vitamine B opname. Gevolg : neerslachtgheid, depressies, psyschische problemen. En die vertalen zich weer op ander vlak : moslima's die hun jongeren op straat sturen om van hun gejengel vanaf te zijn, en van het ene komt dan weer het andere.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 05:05   #82
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De hoofddoek is alles behalve hygienisch.
Marokkaanse vrouwen zijn erg hygiënisch, omdat ze zich meerdere keren per dag (moeten) wassen (wassing voor het gebed). En ze hebben méér dan 1 hoofddoek, ook in dezelfde kleur vanwege het vaak veranderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Bovendien is het echt ongezond. Het veroorzaakt in onze contreien waar er al te weinig zon is een gebrek aan vitamine B opname. Gevolg : neerslachtgheid, depressies, psyschische problemen.
Een hoofddoek bestaat uit heel dun stof. Heb je eventueel een bron voor je bewering (vraag het uit interesse)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En die vertalen zich weer op ander vlak : moslima's die hun jongeren op straat sturen om van hun gejengel vanaf te zijn, en van het ene komt dan weer het andere.
Dat je eventjes rust wilt hebben is de normaalste zaak voor ouders. Maar ik ben het niet eens met ouders die hun kinderen op zeer jonge leeftijd alleen buiten laten spelen. Mijn kinderen moeten zich bezighouden met speelgoed, of laptop, of dvd, of een boek. Alleen als er iemand toezicht kan houden mogen ze van ons buiten. De oudste is 8 en misschien ben ik wat te bezorgd...

Laatst gewijzigd door Moby : 6 april 2008 om 05:06.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 07:57   #83
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Marokkaanse vrouwen zijn erg hygiënisch, omdat ze zich meerdere keren per dag (moeten) wassen (wassing voor het gebed). En ze hebben méér dan 1 hoofddoek, ook in dezelfde kleur vanwege het vaak veranderen.
Het ging hem niet over MAROKKAANSE vrouwen, maar over het dragen van een schaamdoek. Nu je er echter toch over begint: het is niet omdat je je handen wast dat je haren daarbij lucht krijgen. Het is nog minder omdat je je armen tot aan je ellebogen wast dat je uw hoofdhaar er hygienischer op wordt. en het is evenmin omdat je regelmatig van onderbroek verandert dat je je ginds down-under niet moet wassen; Het AANTAL hoofddoeken heeft dus geen enkel belang, het gaat hem over het constant afdekken van de lucht.



Citaat:
Een hoofddoek bestaat uit heel dun stof. Heb je eventueel een bron voor je bewering (vraag het uit interesse)?
Ga naar de bib en zoek wat medische literatuur. Net zoals de mensen hier al eeuwen weten dat huwelijken tussen neven en nichten niet gezond zijn, weten de aboriginals hier dat zonlicht noodzakelijk is voor de aanmaak van vitamine D.

In Nederland (hier natuurlijk niet) heeft men al studies gedaan omwille van de verhoogde kans op depressie en andere ziektes bij de integratieonwilligen: gebrek aan zon. gebrek aan vitamines zelfs doordat ze de verkeerde voedingsgewoontes hebben in deze contreien, gecombineerd met het inpakgedrag van hoofdschaamhaar.


Citaat:
Dat je eventjes rust wilt hebben is de normaalste zaak voor ouders. Maar ik ben het niet eens met ouders die hun kinderen op zeer jonge leeftijd alleen buiten laten spelen. Mijn kinderen moeten zich bezighouden met speelgoed, of laptop, of dvd, of een boek. Alleen als er iemand toezicht kan houden mogen ze van ons buiten. De oudste is 8 en misschien ben ik wat te bezorgd...
Kinderen onder de 12 laat je NOOIT zonder begeleiding buiten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 april 2008 om 07:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:10   #84
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de kerk doe je je hoed af. Geen kat die daar ooit bezwaar tegen heeft gehad. Integendeel, dat een vent maar eens vergeet z'n hoed af te zetten.

En wat mij laatst opviel tijdens een begrafenis, sommige allochtone christelijke vrouwen droegen in de kerk een hoofddoek. Blijkt uit respect te zijn. Vraag me niet naar de nationaliteit, ik weet het niet.

In de moskee doe je je schoenen uit.

En in de San Marko kerk ga je niet binnen indien je je bevallige diepe décolleté niet bedekt.

Wie of wat ist probleem ?
gelukkig voor je heeft Online in haar post nr. 80 al een volledig antwoord gegeven. Vermits je soms niet alles van de eerste maal begrijpt zal ik het nog eens herhalen.

a. Het probleem is vooral de hoereerders die geen greintje besef willen hebben van hun eigen cultuur, maar zo rap als tellen met de billen bloot gaan als het maar "van den vremde" komt. Ze gebruiken daarbij de term: "ik kom tenminste vanonder mijn kerktoren".

b. bij begrafenissen heeft het dragen van een hoofddeksel of mantilla het langste standgehouden. Terug naar de middeleeuwen dan maar? En doe me een lol en stop met dat woordje uit "respect" erbij te halen, er is niks respect aan als je tegen alle huidige gangbare normen in gaat, dat is DISRESPECT. Respect is dat je je aanpast, net zoals ik lange mouwen aandoe als ik in een grieks orthodoxe kerk binnenstap, of (tot hiertoe althans) mijn schoenen uitdoe als ik een moslkee binnenstap. Het is een teken van DISRESPECT als men zich daarbij niet wenst aan te passen.

c) het is dus ook een teken van DISRESPECT als je je niet wil aanpassen aan de schoolreglementen, de arbeidsregelment of gelijkwelke reglementen waar je als uebermensch moslim je eigen achterlijke kledingregels uit het jaar 700 wil gaan opleggen, net zoals Mohammed de kledingregels voor joden en ongelovigen heeft opgelegd (of wist je dat ook nog niet?).
Ik neem aan dat mensen zoals jij binnenkort voorstander gaan zijn van de verplichting kledingkenmerken zodat iemands geloof onmiddellijk zichtbaar is?
Een gele ster op je jas en een hoofddoek op je kop voor de moslims.
Dit gaan we dan RESPECT noemen.
goed zo?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 april 2008 om 08:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:30   #85
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ga je een school vergelijken met een moskee?
Weet je hoe je gekleed moet zijn om de Sint-Pietersbaseliek in Rome binnen te mogen?
ik vergelijk de kledingregels opgelegd door de ene groep met de kledingregels opgelegd door de andere groep.

Blijkbaar hebben volgens jou de ene groep meer rechten op het opleggen van kledingregels dan de andere groep. Nochtans is het zo dat de eerste groep binnentreedt in het territorium van de andere groep.

Men zou normaal kunnen denken "when in Rome do as the Romans do" nietwaar?

Als je westerse vrouwelijke diplomaten naar Iran of Pakistan etc. ziet gaan, dan zetten die allen uit respect een sjaal op. Als ze hun tegenpolen naar hier halen, dan hebben die het blijkbaar niet nodig om diezelfde hoofddoek hier uit respect ook af te laten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:35   #86
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Waarom zo opgefokt doen? Verbied ik je ergens iets? Ga jij maar appelen met peren vergelijken. Zo kom je verder Draag ji schoenen vanuit geloofsovertuiging? Welk geloof heb je het over? Schoenen in een moskee mang niet omwille van hygienische redenen. Kan je dat ook zeggen over de hoofddoek? Je kijkt gewoonweg néér op mensen die ervoor kiezen een hoofddoek te dragen! Met zo een ingesteldheid kom je NERGENS!
Mijn moeder? Hoe kom je erbij dat mijn moeder een moslim is? Omdat ik tegen een hoofddoekenverbod ben?
het is weinig waarschijnlijk dat het hygienisch is om je eigen schoenen uit te doen, terwijl je verplicht bent om vilten slofjes te huren die dan door x-aantal onbekende blote voeten voordien werden aangedaan. Hygienisch? De zuiverste manier om een voetschimmel binnen de kortst mogelijke tijd door te geven jongen!

Het gaat mij over het aanpassen aan de ter plaatse geldende regels. Iets dat hoofddoeken dus blijkbaar niet kennen. Ik begin te vermoeden dat die schaamlappen vastgegroeid zsijn.

Voodat ik me had bekeerd tot het FSM pastafari geloof deed ik automatisch mijn schoenen uit als ik een moskee wou bezoeken, ik droeg lange mouwen als ik orthodoxe kerken bezocht en ik heb zelfs met een badhanddoek rond mijn billen het mausoleum van aga kahn bezocht omdat de bewakers mijn rok te kort vonden; Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt.

De ENIGEN die een probleem maken om zich aan te passen aan de gangbare normen zijn de islamieten die blijkbaar afwijkende genen hebben zodat er hoofddoeken op hun hoofd beginnen groeien.

En nee Longhorn, als ze dan NIET naar het oudercontact KUNNEN is niet mijn probleem, het is blijkbaar ook niet jouw probleem dat ikzelf geen moskee meer KAN bezoeken, vermits bij mij mijn schoenen zijn vastgegroeid.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:39   #87
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vergelijk de kledingregels opgelegd door de ene groep met de kledingregels opgelegd door de andere groep.

Blijkbaar hebben volgens jou de ene groep meer rechten op het opleggen van kledingregels dan de andere groep. Nochtans is het zo dat de eerste groep binnentreedt in het territorium van de andere groep.

Men zou normaal kunnen denken "when in Rome do as the Romans do" nietwaar?

Als je westerse vrouwelijke diplomaten naar Iran of Pakistan etc. ziet gaan, dan zetten die allen uit respect een sjaal op. Als ze hun tegenpolen naar hier halen, dan hebben die het blijkbaar niet nodig om diezelfde hoofddoek hier uit respect ook af te laten.
Tot nu bestaat er op geen enkele school een kledingregel voor bezoekers.
Ik zie geen enkele reden om in dit geval een regel in te voeren.
Integendeel, regels invoeren zal mensen uitstluiten, en ik ben tegen uitsluiting. Regels invoeren, zal mensen verplichten om aparte scholen op te richten, zoals we die al kennen voor Joden, de bijbelschool,.. en ik ben tegen apartheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:44   #88
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Tot nu bestaat er op geen enkele school een kledingregel voor bezoekers.
Ik zie geen enkele reden om in dit geval een regel in te voeren.
Integendeel, regels invoeren zal mensen uitstluiten, en ik ben tegen uitsluiting. Regels invoeren, zal mensen verplichten om aparte scholen op te richten, zoals we die al kennen voor Joden, de bijbelschool,.. en ik ben tegen apartheid.
het gaat hier over het principe van het uitvoeren van kledingregels of niet.

Zelf heb ik in het voorstel van VB nergens gelezen dat bezoekers geen schaamdoek mogen dragen, dat heeft de topicstarter ervan gemaakt hoor

Mijns inziens had het VB het gewoon over leerkrachten en leerlingen op scholen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 08:47   #89
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De relatie school/kind/ouders is heel belangrijk en moet aangemoedigd worden. Het zou jammer zijn, moesten bepaalde ouders wegblijven omdat ze geen hoofddoek mogen dragen. Het is juist die groep wiens kinderen vaak op den dool zijn en pedagogisch achter staan wegens desinteresse vanwege de ouders. We moeten het niet erger maken.
ten eerste beslissen ze zelf of ze hun sjaal dan afzetten of dat ze volharden en gewoon de toekomst van hun kinderen om zeep helpen.

Ik beslis ook zelf of ik mijn schoenen uitdoe in een moskee of geen moskee meer zal bezoeken omdat ik mijn schoenen niet wens uit te doen. Blijkbaar heeft u er geen enkel probleem mee dat mijn algemene ontwikkeling zal stagneren omdat ik niet in de mogelijkheid ben om een moskee te bezoeken? Of vind je dat dit mijn eigen silly problem is?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 09:04   #90
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Amai er wordt hier nogal wat onzin verkocht!
Ik moet de boeddhist nog tegenkomen die zich gediscrimineerd voelt omdat zijn of haar gele jurk verboden is.
Evenmin staat in de thora dat hoofddoeken moeten; het was een gebruik van joodse vrouwen in de periode van Mohammed omdat ze het 'chic' vonden, mode dus!
Pleiten voor burka's is walgelijk; iedere vrouw heeft het recht om deel uit te maken van de samenleving zonder verstopt te worden onder een tent! ( draag er eens eentje filo en kom dan nog eens klappen!)

Van hen ( joodse en Perzische vrouwen) keek Mohammed het gebruik dus af en inderdaad; nergens staat in de koran dat dit moet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat dit voorstel van het Vlaams belang ' erover' is; vrouwen hebben het recht om een hoofddoek te dragen ookal is dit voor het Westen de guillotine van vrouwenrechten.
Maar; de samenleving heeft gezien zijn diversiteit eveneens het recht om te zeggen; daarom nog niet steeds en overal!
We zijn immers geen Islamitische samenleving, en dit heeft dan ook niets met respect voor religie te maken wel met dwang vanuit een bepaalde groep moslims die zo hun visie opdringen en andere moslima's zonder hoofddoek onder druk kunnen zetten!
Dus lijkt me een verbod voor leerlingen en personeel correct maar daarom nog niet voor ouders of bezoekers; in je vrije tijd doe je wat je wil.

Laatst gewijzigd door alice : 6 april 2008 om 09:05.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 09:10   #91
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat hier over het principe van het uitvoeren van kledingregels of niet.

Zelf heb ik in het voorstel van VB nergens gelezen dat bezoekers geen schaamdoek mogen dragen, dat heeft de topicstarter ervan gemaakt hoor

Mijns inziens had het VB het gewoon over leerkrachten en leerlingen op scholen!
Nee hoor, het gaat hier over het voorstel van decreet van het VB.
En het VB heeft het wel degelijk ook over een verbod voor bezoekers. Dat heeft de topicstarter er niet van gemaakt.
uit de morgen :
Met een voorstel van decreet dat hoofddoeken verbiedt voor het personeel van de Vlaamse overheid, de lokale besturen en het onderwijs, poogt het VB de plaatselijke discussies op Vlaams niveau te importeren. Het door extreem rechts voorgestelde verbod geldt niet alleen voor de ambtenaren en leerkrachten, maar evengoed voor 'de bezoekers' oftewel de leerlingen, hun ouders en mensen die de Vlaamse overheid nodig hebben.

de site van Filip Dewinter
In het voorstel van decreet van Filip Dewinter zouden personeelsleden van de Vlaamse overheid of de ondergeschikte besturen die in strijd met het voorgestelde verbod toch een hoofddoek dragen een verwittiging dienen te krijgen. Wanneer de verwittiging wordt genegeerd, volgt ontslag. Voor het onderwijs zou het hoofddoekverbod van toepassing zijn op zowel leerkrachten, leerlingen, personeel als bezoekers. Wie zich in strijd met het verbod toch met een hoofddoek naar school begeeft, moet de toegang worden geweigerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 09:34   #92
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ha ok - dat had iknog niet gelezen.

Enfin, FDW zal zich dus ook baseren op de verplichting om je schoenen uit te doen bij het binnentreden van een moskee.

Moskee binnen = schoenen uit (respect voor Allah? om de matten niet vuil te maken? weet ik veel)
school binnen = sjaal uit (respect voor de laiciteit, omdat niemand er zaken mee heeft tot welke religie je behoort? weet ik veel).

lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Of bent U voorstander om joodse ouders een gele ster te laten dragen, zodat men ook daar kan zien tot welke religie ze behoren?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 april 2008 om 09:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 09:57   #93
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha ok - dat had iknog niet gelezen.

Enfin, FDW zal zich dus ook baseren op de verplichting om je schoenen uit te doen bij het binnentreden van een moskee.

Moskee binnen = schoenen uit (respect voor Allah? om de matten niet vuil te maken? weet ik veel)
school binnen = sjaal uit (respect voor de laiciteit, omdat niemand er zaken mee heeft tot welke religie je behoort? weet ik veel).

lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Of bent U voorstander om joodse ouders een gele ster te laten dragen, zodat men ook daar kan zien tot welke religie ze behoren?
Nee, FDW baseert zich daar niet op. Hij spreekt niet over schoenen noch over moskee's.
Nee ik ben geen voorstander om joden te verplichten een gele ster te dragen, maar als ze dat willen, laat ik ze.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 10:08   #94
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, FDW baseert zich daar niet op. Hij spreekt niet over schoenen noch over moskee's.
ik maak sowieso de vergelijking. het doet precies een beetje pijn hé.


Citaat:
Nee ik ben geen voorstander om joden te verplichten een gele ster te dragen, maar als ze dat willen, laat ik ze.
allez, hoe is het mogelijk. Volgens mohammed moesten ze dat nochtans wel, niet zozeer een ster, dat heeft dolfje ervan gemaakt, maar MOhammed vond het wel nodig dat iedereen kon onderscheiden worden aan de hand van de verplichte kleding. Zo waren bepaalde kleuren verboden voor bepaalde groepen etc. Daarop heeft Dolfje zich dan ook geinspireerd. Dat wist je toch neem ik aan?
Zo mochten dhimmies bepaalde kledingstukken NIET dragen die moslims WEL mochten dragen.
Zal ik straks nog mijn eigen sjaaltje mogen opzetten op straat???
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 10:19   #95
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik maak sowieso de vergelijking. het doet precies een beetje pijn hé.
allez, hoe is het mogelijk. Volgens mohammed moesten ze dat nochtans wel, niet zozeer een ster, dat heeft dolfje ervan gemaakt, maar MOhammed vond het wel nodig dat iedereen kon onderscheiden worden aan de hand van de verplichte kleding. Zo waren bepaalde kleuren verboden voor bepaalde groepen etc. Daarop heeft Dolfje zich dan ook geinspireerd. Dat wist je toch neem ik aan?
Zo mochten dhimmies bepaalde kledingstukken NIET dragen die moslims WEL mochten dragen.
Zal ik straks nog mijn eigen sjaaltje mogen opzetten op straat???
Wat doet er pijn? Dat FDW daar niet over spreekt, en jij veronderstelde van wel?

Wat heeft dit te maken met Mohammed en Hitler?
Als je over Mohammed of Hitler wil debateren, ga naar de themafora.

Hier gaat het over het voorstel van decreet van het VB waarbij zij ook aan de bezoekers van de scholen willen verbieden om een hoofddoek te dragen.
Zal tante nonneke, die meekomt naar het schoolfeest ook haar kap moeten afzetten? Zullen de joden hun keppel moeten afdoen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 10:48   #96
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Vitamine D: gezond in de zon
De zon is niet alleen lekker, maar ook nuttig. Zonlicht is de belangrijkste bron voor vitamine D: onze huid maakt zelf vitamine D aan onder invloed van zonlicht. Maar dan moet de huid wel voldoende aan de zon worden blootgesteld. Zwangere allochtone vrouwen die een hoofddoek of sluier dragen, moeten daarom extra opletten dat ze voldoende buiten komen. Anders lopen zij, én hun baby’s, een grote kans op een ernstig tekort aan vitamine D. Lukt dat niet, dan is een supplement gewenst, vindt het Vitamine Informatie Bureau.

Vitamine D is belangrijk voor de botten. Deze vitamine zorgt ervoor dat calcium, onmisbaar voor de opbouw en instandhouding van een stevig skelet, goed wordt opgenomen in ons lichaam.
Allochtonen hebben een groter risico op een tekort aan vitamine D. Een donkere huid is minder goed in staat om vitamine D aan te maken dan een blanke huid. En de productie van vitamine D wordt nog geringer wanneer het lichaam grotendeels is bedekt, door lange kleding en een sluier of een hoofddoek. Uit onderzoek is gebleken dat zo’n 60% van de zwangere niet-westerse allochtone vrouwen een vitamine D-tekort heeft. Ook ruim de helft van hun baby’s heeft een tekort.
http://www.vitamine-info.nl/vitamine_d_gezond_in_de_zon

Nogal fraai de gezondheid van je kind in gevaar brengen om er persé als een Oosterse trees uit de 7de eeuw te kunnen bijlopen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 11:29   #97
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Artisjok; Circe heeft wel een punt; de hoofddoek is bedoeld om onderscheid te maken tussen gelovige en ongelovige vrouwen en in die zin dus alles behalve neutraal en diengevolge niet gewenst voor wie een openbare functie bekleed.
Dit kun je doortrekken naar leerlingen; een school is ook een voorbereiding op je latere leven als werkneemster! Het leren eerbiedigen van de neutraliteit is dus terecht.
Maar dit geldt voor mij niet voor moeders die in hun eigen tijd de school bezoeken; zij hebben het recht om een hoofddoek te dragen en daar kunnen we slechts mee leren leven ookal staat het voor een gedachtegoed wat volslagen haakst staat op dit van de samenleving.
Opvallend genoeg is er slechts protest uit de radicale moslimgroepen die hun geloof voor de overtuiging wil zetten van alle anderen; dat proces heet islamitisering! Nergens in dek oran staat dat dit moet en ook lang niet alle moslims vinden dit; zelfs met die diversiteit houden de pilaarbijtsters geen rekening!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 16:25   #98
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok; Circe heeft wel een punt; de hoofddoek is bedoeld om onderscheid te maken tussen gelovige en ongelovige vrouwen en in die zin dus alles behalve neutraal en diengevolge niet gewenst voor wie een openbare functie bekleed.
Dit kun je doortrekken naar leerlingen; een school is ook een voorbereiding op je latere leven als werkneemster! Het leren eerbiedigen van de neutraliteit is dus terecht.
Maar dit geldt voor mij niet voor moeders die in hun eigen tijd de school bezoeken; zij hebben het recht om een hoofddoek te dragen en daar kunnen we slechts mee leren leven ookal staat het voor een gedachtegoed wat volslagen haakst staat op dit van de samenleving.
Opvallend genoeg is er slechts protest uit de radicale moslimgroepen die hun geloof voor de overtuiging wil zetten van alle anderen; dat proces heet islamitisering! Nergens in dek oran staat dat dit moet en ook lang niet alle moslims vinden dit; zelfs met die diversiteit houden de pilaarbijtsters geen rekening!
Dank je voor het vertalen van circe's standpunt. Ik had niet begrepen dat ze stelde dat de hoofddoek bedoeld is om een onderscheid te maken tussen gelovige en ongelovige vrouwen.

Ik durf te betwijfelen dat de bedoeling van een hoofddoek is om een onderscheid te maken.
Niet alle gelovige vrouwen dragen een hoofddoek, en de vrouwen die een hoofddoek dragen, doen dit om verschillende redenen. Somigen worden verplicht, sommigen doen dit uit eigen overtuiging.

Ik ga niet akkoord dat een hoofddoek per definitie niet neutraal is.
En begrijp niet waarom een hoofddoek ongewenst is.
Ik begrijp ook niet, dat om het even welke kledijcode zou bijdragen tot neutraliteit.
Persoonlijk heb ik liever, dat iedereen zijn ware aard tot uiting laat komen in zijn klederdracht en uiterlijk. Dan weet je wat je aan iemand hebt. Ik heb de neiging om mannen in een maatpak en das te wantrouwen, want ze dragen de kledij waarvan ze denken dat het verplicht is, niet wat ze willen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 17:07   #99
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dank je voor het vertalen van circe's standpunt. Ik had niet begrepen dat ze stelde dat de hoofddoek bedoeld is om een onderscheid te maken tussen gelovige en ongelovige vrouwen.
Gelukkig dat er mensen zijn zoals Alice die dit blijkbaar aan u wèl kunnen duidelijk maken.

Citaat:
Ik durf te betwijfelen dat de bedoeling van een hoofddoek is om een onderscheid te maken.
dan ben je volkomen fout. Het staat letterlijk in de koran dat ze "iets van hun overkledij over zich moeten laten hangen, zodat ze HERKENBAAR ZIJN en NIET WORDEN LASTIGGEVALLEN (uiteraard door eigen moslims, die blijkbaar wèl gerechtigd zijn om niet)gelovige vrouwen lastig te vallen en zelfs �* volonté te penetreren (wat hun rechterhand bezit heet dat).


Citaat:
Niet alle gelovige vrouwen dragen een hoofddoek, en de vrouwen die een hoofddoek dragen, doen dit om verschillende redenen. Somigen worden verplicht, sommigen doen dit uit eigen overtuiging.
laat jezelf maar wijsmaken wat je wil.


Citaat:
Ik ga niet akkoord dat een hoofddoek per definitie niet neutraal is.
En begrijp niet waarom een hoofddoek ongewenst is.
Ik begrijp ook niet, dat om het even welke kledijcode zou bijdragen tot neutraliteit.
Een hoofddoek is voor mij totaal ongewenst omdat de persoon die een hoofddoek draagt automatisch een uithangbord meedraagt dat zegt: "IK BEN EEN VROME MOSLIMA DIE JE NIET MAG VERNEUKEN, MAAR NEEM CIRCE MAAR WANT DIE DRAAGT GEEN HOOFDDOEK DUS WIL ZIJ BEDOELEN DAT JE HAAR MAG VERKRACHTEN"



Citaat:
Persoonlijk heb ik liever, dat iedereen zijn ware aard tot uiting laat komen in zijn klederdracht en uiterlijk. Dan weet je wat je aan iemand hebt. Ik heb de neiging om mannen in een maatpak en das te wantrouwen, want ze dragen de kledij waarvan ze denken dat het verplicht is, niet wat ze willen.
OK! laatste mededeling van mijnentwege: grow up!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 17:35   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
het probleem is dat Circe ook de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden ook als ze de moskee in komt : schoenen aan dus.
Sinds wanneer spreek jij in naam van Circe ?

Dat schoenen en vrouwen goed samengaan weet ik al 40 jaar. Maar dat het iets met geloof zou kunnen te maken hebben, das nieuw voor mij. We leren elke dag bij.


Citaat:
Net zoals ik mijn geloof wil kunnen belijden als ik in de moskee kom : in monokini.
Je maakt jezelf nogal belachelijk.

Citaat:
Zoals de moslima vindt dat ze de kledijregels van haar geloof moet kunnen belijden of dat nu past of net.
Volledig mee eens. Kwestie van verdraagzaam te zijn. De moslima is goed gekleed. Wie kan daar een bezwaar tegen hebben.

Citaat:
Je gaat toch niet discrimineren hé Rudy? Waarom die uitzonderingsattitude voor de moskee? Uit dhimmitude? Waar zit het respect van de moskeegangers voor het geloof van Circe en mijn geloof?
'k Wist niet dat jullie zo diepgelovig zijn. Waarvoor respect trouwens.

Citaat:
In deze tijden dragen vrouwen geen hoofddoeken in de kerk meer. Dat was zo misschien tot de helft van de 20ste eeuw, inmiddels zijn we 50 jaar verder.
En hoofddeken dragen is de school, is hier in het Westen nooit een traditie geweest.
En dan ? Als ik je goed begrijp is het voor u enkel de traditie die telt. Het verhaal van de bange Vlaming. Je klinkt nogal bekrompen. Sorry hoor.

En nogmaals. Spreek eens in eigen naam aub.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be