Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2008, 06:34   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! :

Blijkbaar toch wel want een voorstel van het VB heeft zo ongeveer een kans van 0.0 om realiteit te worden in de huidige context. U wordt dus blijkbaar simpelweg al woedend omdat er mensen zijn die die mening zijn toegedaan.

Gedankenpolizei: dat is pas iets om woedend over te worden als je het mij vraagt
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 07:52   #122
Koerd
Burger
 
Koerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Koerd; hoofdoeken staan voor de seksuele ongelijkheid tussen mannen en vrouwen; tenminste vanuit Westers oogpunt en daar kun je niet omheen.
Als een moslima er voor kiest haar haren te bedekken vanuit geloofovertuiging, denk je dan dat ze rekening houdt met wat jij of ik er van denken?
__________________
"Geen enkel volk kan vrij zijn als het andere volkeren onderdrukt"

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:04   #123
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Als een moslima er voor kiest haar haren te bedekken vanuit geloofovertuiging, denk je dan dat ze rekening houdt met wat jij of ik er van denken?

interessante vraagstelling. Vooral omdat er van ons steevast geëist wordt dat we respect betonen voor madam haar overtuiging. Maar om eerlijk te zijn het zal mij een worst wezen wat madame denkt of niet denkt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:36   #124
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is er hier een voorstander van het decreet die me kan vertellen of tante nonneke op het schoolfeest haar kap zal moeten afleggen?
En moeten joden hun keppel afdoen?
Allicht niet. De volledige titel van het voorstel is volgens de website van het Vlaams Parlement: 'Voorstel van decreet van de heer Filip Dewinter houdende een verbod op het dragen van hoofddoeken of sluiers voor overheidspersoneel van de Vlaamse overheid en de ondergeschikte besturen en in het onderwijs.' Met andere woorden: andere religieuze symbolen zullen allicht nog mogen, enkel de islamitische worden verboden.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:42   #125
E
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
Waarom zouden zei een hoofddoek in de les mogen dragen,en wij geen pet?
...zucht...

"Waarom mogen Vlaams Blokkers ongestoord uit hun nek kletsen, en moeten wij genuanceerd blijven?"
__________________

E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:44   #126
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Allicht niet. De volledige titel van het voorstel is volgens de website van het Vlaams Parlement: 'Voorstel van decreet van de heer Filip Dewinter houdende een verbod op het dragen van hoofddoeken of sluiers voor overheidspersoneel van de Vlaamse overheid en de ondergeschikte besturen en in het onderwijs.' Met andere woorden: andere religieuze symbolen zullen allicht nog mogen, enkel de islamitische worden verboden.
En posters die voor een verbod zijn, kunnen terzake geen ander idee hebben dan Filip De Winter?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:47   #127
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En posters die voor een verbod zijn, kunnen terzake geen ander idee hebben dan Filip De Winter?
Neen, maar het gaat hier over het voorstel van het VB. Mensen die voor een verbod zijn omdat de staat religieus neutraal moet blijven zouden normaal gesproken ook tegen dit voorstel zijn, want zeg nu zelf, de tekens van één geloof verbieden, zo neutraal is dat niet.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:42   #128
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het gaat hier over het principe van het uitvoeren van kledingregels of niet.

Zelf heb ik in het voorstel van VB nergens gelezen dat bezoekers geen schaamdoek mogen dragen, dat heeft de topicstarter ervan gemaakt hoor

Mijns inziens had het VB het gewoon over leerkrachten en leerlingen op scholen!
*knip*
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Diatonos : 7 april 2008 om 17:19.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:46   #129
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Heb je misschien ook nog argumenten om me tegen te spreken?

lees deze post van Online er anders even op na.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 april 2008 om 13:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:23   #130
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

En omdat die zo iets schrijft is dat ineens waar zeker.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:37   #131
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En omdat die zo iets schrijft is dat ineens waar zeker.
geef dan toch uw tegenargumenten! of heb je er geen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:40   #132
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Een hoofddoek is niet omdat bij de moslims het haar beschouwd wordt als schaamhaar.
Een moslima draagt een hoofddoek omdat haar schoonheid enkel mag gezien worden door haar gezin.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:53   #133
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Een hoofddoek is niet omdat bij de moslims het haar beschouwd wordt als schaamhaar.
Een moslima draagt een hoofddoek omdat haar schoonheid enkel mag gezien worden door haar gezin.

hewel ze is er dan toch beschaamd over om het aan een buitenstaander te laten zien? Je laat je behaard venusheuveltje toch ook niet aan iedereen bekijken, daarom dat het daar down under dan ook schaamhaar heet natuurlijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 april 2008 om 14:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:57   #134
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hewel ze is er dan toch beschaamd over om het aan een buitenstaander te laten zien? Je laat je behaard venusheuveltje toch ook niet aan iedereen bekijken, daarom dat het daar down under dan ook schaamhaar heet natuurlijk.
Nee u maakt dat ervan dat ze beschaamd zou zijn om het te laten zien.
Dus zoals ik al vermoedde, u heeft geen bewijs en uw enige doel is wat onnozel te doen daarover.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:18   #135
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heb je misschien ook nog argumenten om me tegen te spreken?
lees deze post van Online er anders even op na.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118
non-argumenten.
't is niet omdat je iets verbergt dat je je erover schaamt...
dringend de dikke van dale eens raadplegen, schatje. daar staat perfect in uitgelegd wat het woordje schamen betekent...
nu, ik kan wel begrijpen dat je in je vlagen van emotie, je moodswings, je woede, onbegrip en disrespect, je afkeer voor al wat er een andere mening, of vooral, een andere religie op na houdt... eens een kleine redeneerfout maakt.
maar dit is er toch wel geen heel klein beetje over. dit getuigt gewoonweg van koppige dommigheid.
daarom sla ik je dus nu ende heden tot ridder der "halstarrige dommeriken".
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:35   #136
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
dat is gesproken. Ze snapt volgens mij niet echt wat het woord 'schamen' wilt zeggen.
@Circe

hoe oud ben je?
hooo jongen, al zooo oud dat ik al vergeten ben waarvoor ik me ooit heb geschaamd. Maar ik droeg in elk geval nooit schaamhaardoekjes.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:42   #137
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En omdat die zo iets schrijft is dat ineens waar zeker.

Natuurlijk.
Ik word nog dagelijks geprezen voor mijn nuchtere, analytische geest.

Het is ook nog steeds wachten op het eerste, valable argument om wel persé je hoofdharen af te dekken van zodra er kaffirs en mannen in de buurt zijn andere dan echtgenoot, broers, zonen en ooms.

Waarom dekken de moslimmannen trouwens zelf hun hoofdhaar niet af, als het dan een religieuze verplichting is. Gaan ze nu bevesigen dat allah en zijn profeetje hardcore sexisten zijn?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:45   #138
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Uw analytische geest heeft u dan toch in de steek gelaten als u irrelevante vragen stelt over religie.
Heeft u dan wel een valabel argument waarom priesters niet zouden mogen trouwen?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:46   #139
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Een hoofddoek is niet omdat bij de moslims het haar beschouwd wordt als schaamhaar.
Een moslima draagt een hoofddoek omdat haar schoonheid enkel mag gezien worden door haar gezin.
Jaja, vooral bij die besnorde, uitgezakte 65+ ingepakten zeker. Omdat hun ventje kei-jaloers en bezitterig is of omdat madame eigendom is van moslimmeneer en zich alsdusdanig ook dient te labelen voor de buitenwereld.

De hoofddoek als groot etiket : "verpakt" (letterlijk en figuurlijk), do not watch, already confiscated property of a muslim.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:47   #140
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Uw analytische geest heeft u dan toch in de steek gelaten als u irrelevante vragen stelt over religie.
Heeft u dan wel een valabel argument waarom priesters niet zouden mogen trouwen?

Heeft u ergens gelezen dat ik het celibaat verdedig?
Hoe sneller die zeikerds van de aardbol verdwijnen, hoe liever.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be