Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2017, 12:30   #641
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zou toch wel mooi zijn, als we prins Bernhard eruit hadden kunnen schoppen na dat steekpenningen schandaal met Lockheed. Met zijn hele familie erbij. Leve de republiek!

Oké, ik ben om, verbanningen mogen weer helemaal terug komen.
Even iets anders. Een vraag die me al een tijd bezig houdt, mogelijk hebt u er een verklaring voor?
Een Pim Fortuyn en Geert Wilders droeg en draagt uit tegen de elite te zijn en voor Henk en Ingrid

Daar is iets vreemds aan. Henk en Ingrid zien echter twee politici die naar buiten toe het beeld uitdragen van de oude elite en gaan daarvoor
Fortuyn: een MGB uit 1979 en een verlengde Daimler V8 LWB met chauffeur (Hans Smolders)
Extravagant en min of meer het beeld van de vroegere elitaire dandy

Wilders: idem dito. Handgemaakte kleding uit Italië en een dure Rolex om z'n pols, als wel een sport auto die nu in de garage staat
Eveneens het beeld van de vroegere elitaire dandy, tevens geblondeerd haar en rond 2004/2005 verscheen met een sigarettenpijpje
In Den Haag stond Wilders in z''n VVD tijd bekend als een dandy
Z'n gehele werkzame leven heeft hij tevens tot de elite behoort waar hij op afgeeft

Van Wilders kan tevens gesteld worden dat hij van de oude elite afkomstig is
Van moeders zijde afkomstig uit zeer rijke adel
Levinus François Henri Meijer
Jkvr. Florentia Wilhelmina Johanna Francina Goldman
20 jaar nadat Levinus François Henri Meijer overleed werd het landgoed, waar hij overleed, door de toenmalige eigenaar verkocht voor fl.1.4 miljoen (nu ongeveer €35 a 37 miljoen)

Z'n grootmoeder huwde beneden haar stand. Ze was gewend aan luxe en personeel.
Dit hielp flink mee dat z'n grootvader diverse malen failliet ging
Ze leefden in Indië ver boven hun stand en raakten diep in de schulden
Haar uitzet destijds o.a.: kristalwerk, porselijnen serverviezen, Japanse pullen, aquarellen, schilderijen, een muurfontein, gebeeldhouwde meubelstukken, een peperdure Columbia Grafonola, uit de VS ingevoerd, grammofoonmeubel met 53 platen

Ook de vrouw van Wilders komt niet uit de gewone klasse, maar uit de hogere stand.
(Z'n broer Paul, waar hij nu mee in onmin leeft, was getuige bij het huwelijk)
Niet de minste, ze heeft een glansrijke carierre opgebouwd bij een groot farmaceutisch bedrijf
CEO, geen idee wat ze verdient, Wilders z'n salaris daarbij vergeleken een schijntje

Hoe komt dat het beeld dat deze politici uitdragen naar buiten, kleding en overige, als oude elite en dit succes heeft?

Van Rutte zien we het omgekeerde, hij beschouwt een kostuum slechts als werkkleding en trekt het onmiddellijk uit. Heeft er een hekel aan.
Horloges interesseren hem blijkbaar ook niet. Volgens horlogefanaten een geërfd oud horloge
Heeft geen hang naar luxe en woont nog steeds in een uiterst goedkoop driekamer appartementje. Bevalt hem prima en geen zin om te verhuizen.
Afkomstig uit een gewone familie lijn, een touwslager
Z'n grootvader was de eerste die zich opwerkte, na WOII. Voor die tijd boekhouder. Als wel was Rutte de eerste die ging studeren
Rutte twijfelde destijds lid worden van de PvdA of VVD.
Binnen de VVD bleef hij aan de linkerkant, terwijl Wilders aan de uiterst rechtse kant zich bevond onder Bolkestein

Het beeld van Rutte naar buiten toe werkt dus niet, het beeld van een Fortuyn en Wilders blijkt wel effect te hebben op o.a. Henk en Ingrid
Uiterst rechts en "oude elite" in verschijning
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 12:45   #642
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik denk dat jij en ik de term elite gewoon voor een andere groep mensen gebruiken dan iemand als Wilders.

Iemand als Donald Trump is niet de elite, een willekeurige links stemmende student wel. Want links is de politieke elite, die het land altijd naar haar eigen wensen bestuurd heeft en mensen op alle politieke baantjes zet!

Dit is in ieder geval in Nederland categorisch onwaar, de christendemocraten zijn het meest aan de macht geweest, en hun voorkeurspartner waren altijd de liberalen.

Is een van de oudere "alternative facts" die nog steeds in omloop zijn.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 12:45   #643
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Wilders geeft aan dat hij weet wat onder de bevolking leeft?
De vraag is hoe dan wel? Hij komt niet in contact met bevolking, behalve via sociale media
Ingeval kritische vragen wordt diegene onmiddellijk geblokkeerd

Van Rutte kan gesteld worden dat hij sinds 2008 eenmaal per week nog steeds lesgeeft op een vmbo-school in de Haagse Schilderswijk, Johan de Witt College
Na het debat met Wilders `s avonds stond hij om 08:00 uur voor de klas
Ook door andere politici zoals Pechtold, als wel GL en andere ook streng Chr. partijen wordt het contact gezocht

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 maart 2017 om 12:48.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 13:00   #644
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik denk dat jij en ik de term elite gewoon voor een andere groep mensen gebruiken dan iemand als Wilders.

Iemand als Donald Trump is niet de elite, een willekeurige links stemmende student wel. Want links is de politieke elite, die het land altijd naar haar eigen wensen bestuurd heeft en mensen op alle politieke baantjes zet!

Dit is in ieder geval in Nederland categorisch onwaar, de christendemocraten zijn het meest aan de macht geweest, en hun voorkeurspartner waren altijd de liberalen.

Is een van de oudere "alternative facts" die nog steeds in omloop zijn.
De term elite is me nogal onduidelijk wat er tegenwoordig mee bedoeld wordt?
Ervan uitgaand dat Wilders tot z'n pensioen blijft doen wat nu doet heeft hij z'n gehele werkzame leven tot de elite behoord waar hij op afgeeft.

Als 30% procent van de bevolking niet tot de elite behoort en 70% geeft aan dat ze zich niet rekenen tot de klasse van Henk en Ingrid
Behoort die 70% dan tot de elite?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 16:23   #645
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zou toch wel mooi zijn, als we prins Bernhard eruit hadden kunnen schoppen na dat steekpenningen schandaal met Lockheed. Met zijn hele familie erbij. Leve de republiek!

Oké, ik ben om, verbanningen mogen weer helemaal terug komen.
Een koningshuis kost veel geld, een president daarentegen?

Inauguratie 20 jan – 21 mrt 2017 > 59 dagen
- Per dag: $254.237 á $338.983 per dag aan privéreizen (golfreisjes)
- Vier jaar (1460 dagen): $311.186.029 á $494.915.180

Trump onder vuur vanwege peperdure 'golfweekends' in Florida
21 mrt 2017

Obama spendeerde in zijn acht jaar presidentschap 97 miljoen dollar aan reiskosten, voornamelijk met Air Force One.
Trump zou nu al tegen 15 tot 20 miljoen dollar aanzitten
http://www.volkskrant.nl/buitenland/...rida~a4477073/
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:37   #646
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De term elite is me nogal onduidelijk wat er tegenwoordig mee bedoeld wordt?
Ervan uitgaand dat Wilders tot z'n pensioen blijft doen wat nu doet heeft hij z'n gehele werkzame leven tot de elite behoord waar hij op afgeeft.

Als 30% procent van de bevolking niet tot de elite behoort en 70% geeft aan dat ze zich niet rekenen tot de klasse van Henk en Ingrid
Behoort die 70% dan tot de elite?
Op Wilders heeft 13 % gestemd ,dat noemt hij het volk.
Dus 87 % is de elite.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 20:57   #647
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Waarom zou hij? De PVV stond voor de toestand met Turkije al geruime tijd op achterstand van de VVD
Plus 81% blijkt op de VVD gestemd te hebben op basis van economie.
Citaat:
Week na Turkijerel toch partijgenoot Erdogan in Nederland geraakt
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170321_02792173

Nog efkes en rutte zegt sorry erdo.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 22:48   #648
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Op Wilders heeft 13 % gestemd ,dat noemt hij het volk.
Dus 87 % is de elite.
91.972% elite

Cijfers kiesraad (PDF): 21 mrt
Totaal aantal kiesgerechtigden: 12.893.466
PVV stemmen: 1.372.941
Percentage: 10.648%

Totale bevolking: 17.1 miljoen
PVV stemmen: 1.372.941
Percentage: 8.028%

VVD: 2.238.351
PVV: 1.372.941
Percentage.: 61.338%

PVV: 1.372.941
CDA: 1.301.796
Verschil: 71.145

20 kiesdistricten
Op kiesdistrict Maastricht na: in alle kiesdistricten verloren van de VVD
Provincie Limburg (Tilburg + Maastricht): ook in Limburg verloren

Nederlanders buiten Nederland gestemd: verloren
Bonaire, St Eustatius, Saba (Caribisch Nederland): verloren

Winst
PVV: +5 zetels <> 33%
CDA: 6 zetels <> 46.2%
D66: 7 zetels <> 58.3%
GL: 10 zetels <> 250%
50 plus: ± 2 zetels <> 100%
PvdD: ±5 zetels <> 150%


Samenvatting
1. Winst: 4 zetels, plus 1 restzetel kado
2. Percentage: laagste percentage
3. 20 kiesdistricten: alleen winst kiesdistrict Maastricht (niet overtuigend)
4. Provincie Limburg (Tilburg + Maastricht): verloren
5. Totaal aantal kiesgerechtigden - Percentage: 10.648%
6. Totaal bevolking - Percentage: 8.028%

7. PVV
2015, 20 dec: 39 zetels
2016, 24 jan: 42 zetels <> VVD: 18 zetels
2016, 7 febr: 42 zetels
2016, 18 dec: 36 zetels
2017, 1 jan: 35 zetels
2017, 15 mrt: 20 zetels <> VVD: 33 zetels

Bij voorbaat een jaar lang zichzelf uitgeroepen tot de nieuwe premier
Als het nieuwe kabinet de rit uitzit heeft Wilders in 2022 nog één laatste kans
Daarna kan hij het schudden, te oud en proberen de rit uit te zitten tot z’n pensioen

Zoals het nu met Trump mogelijk dreigt te gaan zit in de US geen toekomst meer voor Wilders
De grootste klap heeft Wilders echter bij de internationale media opgedaan en dat zal hem hard vallen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 22:55   #649
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170321_02792173

Nog efkes en rutte zegt sorry erdo.
Als u dat wenst, blijf hopen. Hoop doet leven, wens u een lang leven toe
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 23:59   #650
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dank je terug, want dit soort reactie is nou wat je te weinig ziet bij bij partijen als de PVV en zelfs het CDA. Dit is problemen benoemen. Vervolgens stel je een (deel)oplossing voor waar ik me niet in kan vinden, namelijk om voor mensen die hier hun hele leven gewoond hebben maar ook een ander paspoort hebben verbanning weer als straf in te voeren, maar je voert wel een constructieve dialoog. En dat is nou juist wat ik zo vaak mis en wat het onderscheidt maakt tussen kritisch zijn en een blaasbalg met een pruik zijn.

En ja, dat komt aan de andere kant van het spectrum ook voor hoor, mensen die andere issues op die manier benaderen of die van dit issue simpelweg blijven ontkennen dat het bestaat (al zijn dat er best wel weinig tegenwoordig, misschien iets met de media aandacht...), maar als men het met groepen mensen doet zet het die mensen zo weg als echt een soort tweederangsburgers.
Ok, de héle (onschuldige) familie van een buiten-Europese crimineel het continent uitzetten (naar het land van de eerste nationaliteit) is er mss wat over, maar waar we wel mee zitten is de zgn ‘onmogelijkheid’ om dat te doen met een onverbeterlijke crimineel, iets met mensenrechten of zo.
Alsof zo’n crimineel iets zou inzitten met de ‘mensenrechten’ van z’n slachtoffers, goed wetende dat ie opnieuw zal toeslaan, zo gauw hij ontslagen wordt uit de gevangenis.
Het is dan ook de taak van de overheid (geweldsmonopolie) om de burgers adequaat te beschermen tegen dat soort dreigingen.
Citaat:
En om nog even terug te komen op dat uitzetten, ik denk dat we laatst een heel goed voorbeeld gezien hebben van hoe dat er dan uitziet:
http://www.metronieuws.nl/nieuws/bin...wordt-uitgezet
Deze man was al geen model burger, maar hij raakt hier alleen maar verder in de war en verder in de isolatie, en hij wordt zo veel afhankelijker van mensen, in dit geval verre familie en hulporganisaties, die er maar moeten zijn en zich maar moeten willen inzetten.
Wel redelijk dom van die ouders, om bij z’n geboorte niet onmiddellijk de Canadese nationaliteit aan te vragen, als immigranten hadden ze beter moeten weten.
Wat de oorzaak was van z’n ‘gewapende bedreiging’, valt niet direct op te maken uit dat artikel, maar blijkbaar was dat z’n eerste keer waarvoor ‘m werd aangeklaagd/veroordeeld na verder ’n blijkbaar geweldloos leven.
Iemand daarvoor het land uitzetten vind ik er ook wat over.

Verder lees ik dit: “Niet-Canadezen die in Canada zijn veroordeeld tot een celstraf van minimaal zes maanden, worden automatisch terug gestuurd naar hun land van herkomst.”

Nu, Canada is geen halfgare dictatuur of ’n primitief hinterland en wordt door de hele westerse wereld beschouwd als een democratisch modelland.
Dus waarom zou Nederland – en bij uitbreiding alle landen van de EU – zo’n maatregel niet kunnen/mogen handhaven met niet-Europese burgers of dubbelpaspoortigen ?
Dat zou alvast het veelal levenslange slachtofferleed van ?–tig duizenden Nederlanders/Europeanen schelen en/of kunnen voorkomen.
Ik wil anders ook wel toegevend zijn en die levenslange mogelijkheid tot uitwijzing ev nog terugschroeven naar ’n periode van 10-15 jaar.
Kwestie dat de immigrant alvast de kans krijgt, om z’n goede bedoelingen en wil tot integratie te kunnen aantonen.
Citaat:
En als het gaat over zeg Noord-Afrikaanse gangsters die in de Syrische vluchtelingenstroom geïnfiltreerd zijn om hier eens lekker aan het drugshandelen te slaan, met als hobby hier en daar wat aanranden, ja, tuurlijk, die zet je zo snel mogelijk terug uit, liefst op eigen kosten. En als het even kan vraag je bij de politie in het thuisland of die mensen toevallig nog gezocht werden en of ze ze willen overnemen.
Volledig akkoord.
Citaat:
Maar ik denk niet dat het een passende oplossing is voor alle mensen met danwel een migrantenachtergrond danwel een dubbel paspoort. Het levert waarschijnlijk in totaal meer criminaliteit op, als alle landen criminelen gaan lopen verschuiven,
Dit begrijp ik niet zo goed.
Als je buiten-Europese criminelen het continent uitzet, hoe gaat de criminaliteit als gevolg daarvan hier dan stijgen ?
Ik ben eerder van mening –dat als die mogelijkheid zou bestaan – wannabe-criminelen er juist van zou weerhouden, om hun slachtoffers te zjossen en justitie vierkant uit te lachen, wetende dat ze toch niet kunnen/zullen uitgezet worden.
Als criminele Marokkanen/Turken/Antillianen/Surinamers/Afrikanen zouden beseffen dat ze zullen teruggestuurd worden – bv bij overschrijding van een aantal ‘criminaliteitspunten’*, vermoed ik dat ze ook wel 2 keer zullen nadenken, vooraleer ze hun crimineel ding zouden doen.
In die zin zou die maatregel alvast ontradend werken en degenen die desondanks toch dat pad willen opgaan, ’t jah, daar heb je als maatschappij dan toch niet veel aan verloren, me dunkt.

*Zoiets als bij een rijbewijs met punten, dat je kan afgenomen worden als je een bepaald aantal verkeersovertredingen binnen een bepaalde termijn bij elkaar sprokkelt.
Citaat:
en het geeft mensen het terechte idee dat er met twee maten gemeten wordt en dat je als persoon van Nederlandse afkomst in Canada nooit zo zal meetellen als iemand wiens grootouders er al woonde.
Die Len van Heest is imo zeker geen zware crimineel die al –tig Canadese slachtoffers heeft gemaakt, dus al bij al is die uitwijzing overdreven, maar mocht ie al enkele keren veroordeeld geweest zijn voor gelijkaardige feiten, zou geen enkele Canadees daar om rouwen, vermoed ik en terecht.

Ik vermoed ook dat de finale uitwijzing van tienduizenden criminele Nederlanders met allochtone achtergrond, nu ook niet direct de Nederlandse maatschappij tot tranen zullen dwingen, alle (toekomstige) slachtoffers nog aan toe.
Wat je kwijt bent kan je alvast niet meer beschadigen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 07:43   #651
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dit begrijp ik niet zo goed.
Stel: we willen als landen wereldwijd gezamenlijk de criminaliteit zoveel mogelijk verlagen, is het dan een goed idee om elkaar criminelen te sturen? Het Europese tuig terug naar Marokko, de pedofielen en drugsdealers uit Zuidoost Azië terug naar Nederland, en er zit vast ergens in Marokko nog wel een Thai die iets misdaan heeft om het cirkeltje rond te maken. Gaan we daarop vooruit?

Ik denk dat je de volgende effecten gaat zien:

1 De recidive stijgt (en verplaatst, logischerwijs). Ik denk dat mensen die uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald makkelijker weer de fout in gaan. Erg afhankelijk van de specifieke crimineel misschien, maar netto waarschijnlijk waar.

2 De preventieve werking onder criminelen is maar klein, juist omdat onder veel migrantenpopulaties zo'n "vroeger was alles beter" droombeeld van het thuisland in stand gehouden wordt, je mag niet zeggen dat je niet terug wil. Maar...

3 Met elke maatregel die migrantenpopulaties benadeeld ten opzichte van autochtonen zet je kwaad bloed, vooral bij tweede generatie "migranten" (als je zelf gekozen hebt voor een verhuizing neem je daar vaak de nadelen van op de koop toe). Ik verwacht een (kleine) anti-preventieve werking onder mensen die nog niet de fout in zijn gegaan, en dus een lichte stijging in het aantal mensen dat überhaupt met de politie in aanraking komt. (Of een verminderde daling dan op dit moment, de criminaliteit holt in Nederland echt achteruit, ook onder bijvoorbeeld Marokkanen.)

In totaal zou dat meer criminaliteit betekenen. Zou Nederland er netto minder criminaliteit aan overhouden als iedereen dit zou doen? Dat waarschijnlijk nog wel. (In ieder geval op korte termijn, over de socio-economische lange termijn effecten van dit soort verplaatsingen kan ik weinig zeggen, die kunnen net zo goed heel positief als negatief zijn.) Als alle andere landen criminelen gaan uitzetten, moet je als land dan mee doen? Ja. Op dat moment wegen de brownie points die je onder je migrantenpopulaties krijgt voor de braafste jongen van de klas zijn niet meer op tegen de criminaliteit die je binnen houdt/krijgt. Moeten we als samenwerkende landen naar dit model toe willen? Ik denk het niet.

Het is een soort prisoners dilemma: een land dat andere landen de middelvinger geeft haalt voor zichzelf een klein voordeel binnen, maar de groep als geheel is beter af als zo weinig mogelijk mensen dat doen.






En als ik hier toch ben, het formatienieuws:

Gisteren heeft de verkenner een tweede maal gesproken met de vier partijen die het moeten gaan doen: VVD, CDA, D66 en Groenlinks. Jesse Klaver van Groenlinks blijft volhouden dat hij zo'n regering niet zal willen vormen. Aan de ene kant zou het Groenlinks een historische kans geven om eindelijk eens een aantal idealen in wetten te kunnen omzetten, zeker met de aanwezigheid van D66, aan de andere kant zal het gezamenlijke beleid toch nog te rechts zijn en zal GL daar waarschijnlijk aan het eind van de rit de electorale prijs voor betalen. Dus dan misschien maar liever in de oppositiebankjes de popster gaan uithangen en wachten tot de PvdA uit de as herrijst om je partij leeg te zuigen. De verkenner (van de VVD) heeft een week uitstel gevraagd voor het inleveren van haar rapport. Vandaag spreekt ze aan het eind van de dag met de vier lijsttrekkers van de beoogde coalitie samen, maar daarvoor gaat ze in gesprek met de voorzitter van de eerste kamer en met de PVV, of er misschien toch wat over "uiterst rechts" te formeren is.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 maart 2017 om 07:58.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 07:52   #652
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Criminelen terugsturen naar Marokko, goed idee. Ondanks uw zondvloed van woorden.

Een crimineel krijgt hier alles gratis wanneer hij terug vrij komt, in Marokko wordt je pas echt gestraft.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 07:59   #653
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ondanks uw zondvloed van woorden.
Altijd leuk als mensen speciaal de moeite nemen om te benadrukken hoe belangrijk het is dat jij weet dat ze je post niet gelezen hebben.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 08:28   #654
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik ben zowel in Kanaleneiland als in Overvecht langs de deuren geweest. Ook daarbij zag ik veel vriendelijke mensen, en heel veel mensen die gewoon goed over hun ideeën nagedacht hadden.
Dat die mensen vriendelijk zijn of niet is compleet irrelevant voor het soort problemen die partijen als de PVV aankaarten. Het gaat erom dat een kwaadaardige ideologie, de islam, meer en meer voet aan de grond krijgt in West-Europa, en er op uit is om onze liberale democratie te vertrappelen. En dat politiek links dit bizar genoeg faciliteert.

Indien we in een teletijdsmachine zouden stappen en naar het Duitsland van 1938 zouden reizen, toen het allemaal nazisme was dat de klok sloeg, zouden we ook daar een heleboel vriendelijke mensen tegenkomen. Wellicht ook veel vriendelijker dan nu het geval is aangezien ze toen nog niet aan een smartphone gekluisterd waren.

Dus: het probleem is niet de mensen (*). Het probleem is de ideologie.

En je begon jouw post nochtans door de kern van het probleem aan te halen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik woon nu een jaar in Overvecht, een paar honderd meter van een salafistische moskee die het landelijk nieuws gehaald heeft omdat kinderen er leerden geen moslims aan te geven bij de politie.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 08:29   #655
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

(*) En soms is het probleem wel gewoon de mensen. Zigeuners die een huis kraken in Gent. Illegalen die inbreken in vrachtwagens in Calais. Daar zit geen ideologie achter maar crimineel opportunisme. Maar ook op dat vlak is de politiek te verlamd om die problemen nog te kunnen aanpakken.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 22 maart 2017 om 08:30.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 08:46   #656
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En je begon jouw post nochtans door de kern van het probleem aan te halen:
Had ik al verteld dat die moskee die ik noemde al jaren op de rand van de afgrond balanceert, meerdere malen failliet is gegaan en alleen nog bestaat dankzij buitenlandse donateurs omdat zo weinig van de mensen hier er behoefte aan hebben?

Nou, dat is dus zo.

Gewoon even voor de context.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 maart 2017 om 08:46.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 09:11   #657
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht



Bij voorbaat een jaar lang zichzelf uitgeroepen tot de nieuwe premier
Als het nieuwe kabinet de rit uitzit heeft Wilders in 2022 nog één laatste kans
Daarna kan hij het schudden, te oud en proberen de rit uit te zitten tot z’n pensioen

Zoals het nu met Trump mogelijk dreigt te gaan zit in de US geen toekomst meer voor Wilders
De grootste klap heeft Wilders echter bij de internationale media opgedaan en dat zal hem hard vallen
Als Wilders nog een kans wilt maken voor een baan in de VS ,
dan moet hij snel zijn,want over 2 jaar heeft Trump zijn tijd daar gehad.

Volgens mij kan en wil hij ook geen premier worden in Nederland ,
want dan moet hij zoveel inleveren dat hij zelf voor gek staat.

Bovendien het rommelt in de PVV fractie.
Het zou me niet verbazen dat het komende jaar er een splitsing komt en
dat een deel van de fractie overstapt naar Beaudet.

Laatst gewijzigd door cato : 22 maart 2017 om 09:20.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 09:31   #658
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Als Wilders nog een kans wilt maken voor een baan in de VS ,
dan moet hij snel zijn,want over 2 jaar heeft Trump zijn tijd daar gehad.
Wilders heeft Trump daar niet voor nodig. Evenmin als Ayaan Hirsi Ali Trump nodig had voor een baan in de VS.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 09:57   #659
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Had ik al verteld dat die moskee die ik noemde al jaren op de rand van de afgrond balanceert, meerdere malen failliet is gegaan en alleen nog bestaat dankzij buitenlandse donateurs
Alweer raak je de kern van het probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
omdat zo weinig van de mensen hier er behoefte aan hebben?
Je bent wel heel optimistisch. De steile opgang van hoofddoeken de jongste 15/20 jaar als verplicht uniform voor moslima's vertelt een heel ander verhaal.

Het onderzoek van Ruud Koopmans vertelt ook een heel ander verhaal.

Het in groep dwarsbomen en bekogelen van politie, brandweer en ambulancepersoneel vertelt ook een heel ander verhaal.

Dit zijn geen fenomenen die je kan verklaren met socio-economische argumenten. Het gaat hier dikwijls om 2de of 3de generatie moslim allochtonen.

Alleen religieuze redenen kunnen een dergelijke evolutie verklaren. En dat probleem kan je aanpakken door de moskeeën te sluiten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 10:09   #660
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

NRC kwal-in-chief Peter Vandermeersch mag de argeloze Ketnet kijkertjes indoctrineren met zijn propaganda:

http://media.dumpert.nl/tablet/def91...tv.mp4.mp4.mp4

Bron.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be