Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2014, 17:03   #3001
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus het is haar eigen schuld? mooi! zo denken de rest van de koranderthalers er ook over. Ze moest maar wat flinker zijn.
Leuke mentaliteit. Klinkt een beetje middeleeuws.
Maar neen zeg dat bedoel ik niet , ik wil maar zeggen dat ze haar voeten eraan moet vegen , t'is geen zenuwinzinking WAARD !! laat die zotten ... lopen ,dat ze verder doet met haar leven dat ze haar daarboven zet....gvd,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 19:54   #3002
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar neen zeg dat bedoel ik niet , ik wil maar zeggen dat ze haar voeten eraan moet vegen , t'is geen zenuwinzinking WAARD !! laat die zotten ... lopen ,dat ze verder doet met haar leven dat ze haar daarboven zet....gvd,
heel eenvoudig te zeggen, maar vermits het haar jeugddroom was om als kleuterjuf voor kleuterkes te zorgen en je slaagt daar dan in, om tijdens uw eerste schooljaar in zulke gore situatie terecht te komen, dan denk ik dat er velen helemaal in zak en as zouden zitten. Gemakkelijk gezegd: veegt er uw voeten aan, maar je staat er niet hé.Het kind kreeg bovendien doodsbedreigingen van onze lieve koranderthalers, en we weten allemaal dat ze die ook uitvoeren... Veeg er uw voeten aan? Denk je dat zo'n kleuterjuffrouw 24/7 beveiliging zal krijgen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 01:00   #3003
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Vormen die brullende apen aan de schoolpoort dan nog geen bewijs genoeg? Ze haalden er ineens heel hun familie bij... Want dat soort leeft in groep gelijk kuddedieren, ziet u...
.... Net als hyena's.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 04:39   #3004
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, waarom?




Herinnert u zich de heisa rond ‘De Blokkendoos’? Wellicht slechts heel vaag, want de mediabelangstelling was nogal summier in omvang en in tijd. Omdat negatief schrijven over allochtonen moed vergt.

De Standaard anders gelezen

In het archief van DS online vinden we onder de zoekterm 'De Blokkendoos' 173 resultaten en vonden we zeven inhoudelijke artikels over deze zaak. Op 8/09 verscheen nog een artikel hierover. Waarin de kinderjuf zelf aan het woord is. Een ontroerend verhaal van onrecht. Maar het was meer dan een kwalijke zaak voor de kinderjuf. De kleuterschool diende gesloten te worden. Blijkbaar maakten deze allochtone ouders veel meer brokken dan het individueel aangedaan onrecht. Alleen, waar bleven de procedures van de overheid tegen de allochtone ouders die volgens de kranten 'hysterisch' te werk gingen? Of is hysterie misschien een voldoende verschoningsgrond voor sommige bevolkingsgroepen?

Politiek correct, heet dergelijke summiere berichtgeving. In werkelijkheid gaat het om een gebrek aan moed. Zoals dat ook het geval was bij het schandaal in de Engelse stad Rotherham. In DS, toch een toonaangevende krant, stonden (tot op 8/09) over dit schandaal waarbij meer dan duizend kinderen werden misbruikt, drie artikels in de gedrukte krant en evenveel in DS+. In het archief leverde de zoekterm 'Rotherham' 41 resultaten op. Daarenboven vonden we geen enkele bijdrage die zich zonder aarzeling afzet tegen het gedrag van de allochtone daders. Eén artikel draagt als titel "Misbruik toegedekt uit angst voor racisme?" (28/08). Jawel, met een vraagteken, terwijl de Engelse kranten reeds geruime tijd duidelijk maakten dat het over bijna uitsluitend Pakistaanse daders gaat. En dat de bevolking verweten werd gezwegen te hebben uit schrik om voor racistisch versleten te worden.

Terughoudend voor allochtonen maar niet voor kerkelijken

Maar DS kan wel kritisch zijn en ‘er vol voor gaan’ - en dat hoort ook zo, maar niet op basis van emoties en vooroordelen. Dat bewees de krant toen het ging over kindermisbruik in de kerk. Weg was elke terughoudendheid. De zoekterm 'bisschop Roger Vangheluwe' levert maar liefst 767 resultaten op. De zoekterm 'operatie kerk' over het gerechtelijk onderzoek leverde 206 vermeldingen op. Het kan wel zijn dat kindermisbruik in eigen land belangrijker is voor een redactie dan duizend kinderen in Engeland. De krant bewijst daarmee wel dat ze selectief is in haar verontwaardiging. In elk geval is de wanverhouding veelzeggend. In DS (maar ook in Knack) domineren linkse invalshoeken.

Het poco-gedrag van de DS redactie is onbegrijpelijk. Hier is meer aan de hand dan de schrik om de gemoederen op te hitsen. Het wordt indoctrinatie wanneer een krant of magazine zijn lezers niet of onvoldoende informeert over alle invalshoeken. Indoctrinatie wanneer men argumenten en feiten negeert (of relativeert) die niet stroken met het maatschappijbeeld van de eigen redactie – of ten minste van diegenen die beslissen wat er in de krant komt, of net niet. Intellectuele oneerlijkheid wanneer men de eigen overtuiging als norm neemt voor goede journalistiek. Wat is dan nog het verschil met de zo verguisde 'ouderwetse' krant van weleer? Toen kwam men ten minste openlijk uit voor de gekozen invalshoek: AVV – VVK.

Is dat niet één van de verklaringen waarom steeds meer waarheidszoekende lezers wat anders willen lezen dan die voorgekauwde en voorspelbare opinies? Het opent in elk geval mogelijkheden voor nieuwssites die niet gepamperd worden door de overheid en wel de moed hebben om alle meningen – ook controversiële - aan bod te laten komen. Om, hoe durven ze, kritiek te hebben op de geprivilegieerde media.

Pjotr
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 14:43   #3005
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heel eenvoudig te zeggen, maar vermits het haar jeugddroom was om als kleuterjuf voor kleuterkes te zorgen en je slaagt daar dan in, om tijdens uw eerste schooljaar in zulke gore situatie terecht te komen, dan denk ik dat er velen helemaal in zak en as zouden zitten. Gemakkelijk gezegd: veegt er uw voeten aan, maar je staat er niet hé.Het kind kreeg bovendien doodsbedreigingen van onze lieve koranderthalers, en we weten allemaal dat ze die ook uitvoeren... Veeg er uw voeten aan? Denk je dat zo'n kleuterjuffrouw 24/7 beveiliging zal krijgen?
Na 40 en langer in deze wereld te hebben geleefd gaat ze wel anders denken... hopelijk voor haar,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 14:48   #3006
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heel eenvoudig te zeggen, maar vermits het haar jeugddroom was om als kleuterjuf voor kleuterkes te zorgen en je slaagt daar dan in, om tijdens uw eerste schooljaar in zulke gore situatie terecht te komen, dan denk ik dat er velen helemaal in zak en as zouden zitten. Gemakkelijk gezegd: veegt er uw voeten aan, maar je staat er niet hé.Het kind kreeg bovendien doodsbedreigingen van onze lieve koranderthalers, en we weten allemaal dat ze die ook uitvoeren... Veeg er uw voeten aan? Denk je dat zo'n kleuterjuffrouw 24/7 beveiliging zal krijgen?
; dat die andere gemeenschappen zelf hun klassen maken met hun eigen schooljuffen ! dan is al die dikke zever van de baan; maar ja met zo'n ...........aan het stuur van ministerie van onderwijs gaat dit weer niet mogelijk zijn ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 18:52   #3007
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Zijn die leugenaars nu gestraft ?
Het is zo stil rond deze zaak .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 19:15   #3008
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pjotr
Was dat een citaat, Marie?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 19:15   #3009
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zijn die leugenaars nu gestraft ?
Het is zo stil rond deze zaak .
De vraag stellen is ze beantwoorden zeker...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 19:16   #3010
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zijn die leugenaars nu gestraft ?
Het is zo stil rond deze zaak .
Die moeder vertelde dat haar zoon "nieuwe dingen" deed met haar.

Volgens mij is het kind gewoon puber geworden (begonnen met hormoonproductie) en dan plots ziet hij zijn moeder zonder burqa
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 19:21   #3011
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Terughoudend voor allochtonen maar niet voor kerkelijken
Voor deze oneerlijkheid bestaan vele (uitsluitend slechte) redenen, maar één ervan is lafheid. In India laten de brahmanen ook liever christelijke missionarissen (die daar, toegegeven, niet veel goeds verrichten) vermoorden dan mohammedaanse relschoppers, uit vrees voor represailles van laatstgenoemden.

Citaat:
De bekende Vlaamse filosoof Etienne Vermeersch kreeg in 2006 politiebescherming omdat hij doodsbedreigingen had ontvangen van islamisten. Ook nu wordt hij nog onder druk gezet door islamitische organisaties om zijn kritiek op de islam voor zich te houden. Dat staat maandag in De Morgen te lezen.

"Geachte zwijn. Ik zweer het u dat we op zoek zijn naar jou, en owee wanneer we je vinden, België is namelijk klein. Ik raad u aan om voortaan goed om je heen te kijken want ik heb op de Koran gezworen dat je darmen in de Gentse straten te rapen zullen zijn." Dat kreeg Vermeersch toegestuurd na zijn kritiek op de felle reactie van de moslimwereld op de Mohammedcartoons in 2006.

"Ik heb toen twee doodsbedreigingen gekregen", vertelt Vermeersch in De Morgen. "Uit een van de twee kon ik opmaken dat het geen kleine jongens waren die mij bedreigden. Er stonden Arabische woorden in die ik dankzij mijn kennis van de islam kon vertalen. Ik heb toen voor de zekerheid het parket ingelicht, dat voor politiebescherming heeft gezorgd."

Ook nu nog wordt Vermeersch onder druk gezet om geen kritiek te uiten op de islam. "Ik heb het christendom vroeger hard aangepakt, maar kreeg nooit bedreigingen. ’We gaan voor u bidden’, kreeg ik toen te horen", lacht Vermeersch. "De islam is daar veel dreigender in."
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 20:10   #3012
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zijn die leugenaars nu gestraft ?
Het is zo stil rond deze zaak .
Doofpotaffaire ??
Of gewoon stilletjes laten "verdwijnen" ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 12:09   #3013
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Na een lange lijdensweg, en een come-back naar het onderwijs vorig jaar, geeft Magalie Alpaerts er definitief de brui aan:

Kleuterjuf Magalie van De Blokkendoos stapt 6 jaar na beschuldiging kindermisbruik uit het onderwijs: "Gemakkelijker om het verleden los te laten"

1-0 voor de islamitische omvolkers.

Verwacht maar meer van dit soort fratsen in de toekomst naarmate de demografische balans verder overhelt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 12:13   #3014
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:03   #3015
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Yep, zo zag de meute voor die schoolpoort er ongeveer uit.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:05   #3016
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Multikul, wie kan daar nu tegen zijn???
oef...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 07:50   #3017
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Multikul, wie kan daar nu tegen zijn???
oef...
Tegen het woord zelf misschien?

multiKUL
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 07:51   #3018
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Yep, zo zag de meute voor die schoolpoort er ongeveer uit.
“Quoth the Raven: ‘Nevermore’”

(Het verhaal draait wel over iets anders maar de zin was op zijn plaats hier dacht ik, nevermore dan weer in de zin van: ga ergens anders de boel op stelten zetten)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 oktober 2020 om 07:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:45   #3019
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik denk zelf dat die moslima,s zelf hun eigen kinderen seksueel hebben misbruikt. En dat ze nu allemaal via een slinkse wijze die juf proberen te beschuldigen. En dat allemaal in opdracht van de zionisten (die moslims hebben dat alleen zelf niet door).
Ze kunnen ze zelf doen veroordelen voor kindermishandeling door de onverdoofde besnijdenis en dan zeveren ze niet over een schrammeke hé..

Maar ja, geen enkele politicus van de traditionele partijen durft het aan om dat aan te klagen want dan moeten ze heel de Joodse gemeenschap ook voor de rechter slepen en oeioeioei, laat dat nu net iets te gevoelig liggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 06:16   #3020
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
TGVM
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be