Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2008, 16:13   #3081
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Anderlecht krijgt tweetalig onderwijsplan

http://www.brusselnieuws.be/artikels...-onderwijsplan
Allé, in Anderlecht beginnen ze het te snappen. Nu nog de rest van Brussel en die zeurkousen van het FDF in de Vlaamse Rand.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 16:36   #3082
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
groene flamingant: Maatregelen zoals omzendbrief Peeters zijn strikt gezien niet illegaal maar ook absoluut niet verplicht of noodzakelijk. Als Keulen vandaag een rondzendbrief maakt dat franstaligen eerst op hun kop moeten staan vooralleer ze documenten in het Frans verkrijgen zou dat ook niet illegaal zijn. (hoewel, dat zou dan discriminatie van gehandicapten zijn of zo)
Natuurlijk is die omzendbrief niet illegaal. Geef nu gewoon even toe: Hoe kleinzielig is het niet dat Franstaligen al jaren moord en brand schreeuwen omdat een simpele omzendbrief vraagt dat zij één maal per jaar bevestigen dat men zijn communicatie wenst te verkrijgen in het Frans. Als je weet dat men in de Vlaamse gemeenten rond Brussel jaren heeft moeten smeken voor een Nederlandstalige ambulancedienst, dan is het toch overduidelijk wie in dit land moeite heeft met het respecteren van andermans taal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik weet dat heel goed. Maar ook aan Vlaamse kant lopen heel wat extremistische types rond. Ik neem het niet op voor FDF'ers, maar dit bepaald punt hebben ze gelijk, net zoals bvb. het VB gelijk heeft dat er strengere aanpak van criminaliteit moet komen. Wat niet wil zeggen dat ik ooit voor VB zou stemmen of er sympathie voor heb, hetzelfde geldt voor FDF.
Neen, wat het FDF vraagt is onmogelijk. Het FDF moet nu maar eens aanvaarden dat in dit land meer talen gesproken worden dan het Frans alleen en dat men onmogelijk in meer- of anderstalig gebied kan wonen, zonder ook die tweede taal te spreken.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 18:22   #3083
allstar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 25
Standaard

nja, erg dat de voorzitter van de commissie een fransman was
allstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 19:16   #3084
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waar pleit ik dan voor het opheffen van enige solidariteit of samenwerking met Wallonië? Ik pleit voor het afschaffen van België. De conclusies die u daaruit te trekt, zijn voor uw rekening.

Hoezo? Ontkent u dan dat u een fascist bent?? Dat is straf.

U verleerlijkt anti-democratische leiders, zoals Ceaucescu, die als charismatische potententaten heersen. U bent een staatsnationalist, gericht tegen andere staten (Nederland). U steunt een constructie die erop gericht is de macht van de oude elites zoals het grootkapitaal (VBO), het koningshuis, etc... te consolideren. U propageert de samenwerking van dat grootkapitaal met de kleinburgerij van het FDF. Nota bene een kleinburgerlijke partij met een taalracistische ideologie.

Ik heb niet de gewoonte om mensen uit te maken voor "fascist". Maar in uw geval kan ik niet anders.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat een onzin, het federalisme kwam er op vraag van de Vlamingen vooral. Het was een eis van onder andere de VU.
het federalisme kwam er ook op vraag van de franstaligen om hun economie te beschermen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Natuurlijk is die omzendbrief niet illegaal. Geef nu gewoon even toe: Hoe kleinzielig is het niet dat Franstaligen al jaren moord en brand schreeuwen omdat een simpele omzendbrief vraagt dat zij één maal per jaar bevestigen dat men zijn communicatie wenst te verkrijgen in het Frans. Als je weet dat men in de Vlaamse gemeenten rond Brussel jaren heeft moeten smeken voor een Nederlandstalige ambulancedienst, dan is het toch overduidelijk wie in dit land moeite heeft met het respecteren van andermans taal.
Neen, wat het FDF vraagt is onmogelijk. Het FDF moet nu maar eens aanvaarden dat in dit land meer talen gesproken worden dan het Frans alleen en dat men onmogelijk in meer- of anderstalig gebied kan wonen, zonder ook die tweede taal te spreken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 16 juni 2008 om 19:23.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be