Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2015, 15:32   #1
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard De Croo: "Waar blijft de christelijke barmhartigheid voor vluchtelingen?"

Open Vld-vicepremier Alexander De Croo hoopt dat de katholieke Kerk in ons land lege kloosters en abdijen ter beschikking stelt voor de opvang van vluchtelingen. Dat zou de overheid helpen in het vinden van voldoende kwalitatieve opvang voor vluchtelingen, zegt hij.

Door de vluchtelingencrisis moest de overheid de jongste maanden permanent op zoek naar opvangplaatsen. "We hebben de voorbije maanden alle zeilen bijgezet om goede opvang te vinden. Het gaat toch sinds augustus om drie tot vierduizend plaatsen per maand. Soms gaat dat goed, maar soms moet die opvang noodgedwongen in bijvoorbeeld een legerhangar", zegt De Croo.

De vreemdelingen herbergen is één van de zeven christelijke werken van barmhartigheid. "Wanneer komt er een actie van de Kerk om (lege) kloosters en abdijen open te stellen?", vraagt De Croo zich op twitter af.

Menselijkheid
"Ik hoor paus Franciscus overal oproepen tot meer medemenselijkheid tegenover de vluchtelingen. Maar uit de hoek van de Kerk is het in ons land tot nu toe redelijk stil gebleven op dat vlak, waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er niets is gebeurd", zegt De Croo aan Belga. "Anderzijds zegt de nieuwe aartsbisschop dat hij wil bekijken hoe de Kerk met haar patrimonium zal omgaan".

De liberale vicepremier heeft de kwestie zondagavond op de tafel van het kernkabinet gelegd. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) zou hierover contact opnemen met de kerkelijke instanties. "Het zou me dus verbazen dat het hierrond stil blijft", aldus De Croo.

Met dank aan HLN.

Christelijke barmhartigheid voor de islam en de moslims.
De christenen zijn in hun ogen toch honden die niet geloven en die de dood verdienen.
En geloof en politiek moet toch gescheiden blijven?
En waar is dan de christelijke barmhartigheid voor de autochtone bevolking die niet rond komt tot het einde van de maand?
Mogen die ook in de kloosters gratis verblijven? Het zou sommige autochtonen helpen.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 9 november 2015 om 15:35.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 16:39   #2
Knights Templar
Burger
 
Knights Templar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2015
Berichten: 142
Standaard

In de loge van het Groot-Oosten moet er toch ook nog wat plaats zijn. Daar staat broederlijkheid toch centraal. Van de vet gesubsidieerde salafistische moskeeën moeten we niks verwachten.
Knights Templar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 16:55   #3
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
De Croo: "Waar blijft de christelijke barmhartigheid voor vluchtelingen?"
Die zijn aan het bidden.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 17:07   #4
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Die zitten hier het forum te vervuilen met getrol en fundamentalistisch schoolmeester-gezwam.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 19:04   #5
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Doen ze dan niets of is het onkunde van het beleid indien een minimum aan opvangplaatsen nog niet verzekerd kan worden?

Wil De Croo opvang of enkel wat matrassen op de grond?

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 november 2015 om 19:07.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 19:08   #6
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Bs'd

Neen, danku. Ik heb geen ambitie om mijn (klein)kinderen eenzelfde lot te laten ondergaan als de kopten in Egypte.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 19:51   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Open Vld-vicepremier Alexander De Croo hoopt dat de katholieke Kerk in ons land lege kloosters en abdijen ter beschikking stelt voor de opvang van vluchtelingen.
Zou de liberaal ook gedacht hebben aan lege fabriekshallen voor de vluchtelingen? Of is solidariteit iets dat hij van de eigen achterban per definitie niet verwacht, en dat hij het daarom maar bij de katholieken gaat zoeken?
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 november 2015 om 19:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 19:56   #8
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Neen, danku. Ik heb geen ambitie om mijn (klein)kinderen eenzelfde lot te laten ondergaan als de kopten in Egypte.
Ziehier de barmhartigheid van de gelovige....lol !!
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 20:03   #9
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ziehier de barmhartigheid van de gelovige....lol !!
Bs'd

Barmhartigheid stopt wanneer de toekomst van mijn (klein)kinderen en katholiek Vlaanderen in het gedrang komen. Vlaanderen heeft geen geschiedenis en wat mij betreft ook geen toekomst met de Islam.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 9 november 2015 om 20:04.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 20:31   #10
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Open Vld-vicepremier Alexander De Croo hoopt dat de katholieke Kerk in ons land lege kloosters en abdijen ter beschikking stelt voor de opvang van vluchtelingen. Dat zou de overheid helpen in het vinden van voldoende kwalitatieve opvang voor vluchtelingen, zegt hij.

Door de vluchtelingencrisis moest de overheid de jongste maanden permanent op zoek naar opvangplaatsen. "We hebben de voorbije maanden alle zeilen bijgezet om goede opvang te vinden. Het gaat toch sinds augustus om drie tot vierduizend plaatsen per maand. Soms gaat dat goed, maar soms moet die opvang noodgedwongen in bijvoorbeeld een legerhangar", zegt De Croo.

De vreemdelingen herbergen is één van de zeven christelijke werken van barmhartigheid. "Wanneer komt er een actie van de Kerk om (lege) kloosters en abdijen open te stellen?", vraagt De Croo zich op twitter af.

Menselijkheid
"Ik hoor paus Franciscus overal oproepen tot meer medemenselijkheid tegenover de vluchtelingen. Maar uit de hoek van de Kerk is het in ons land tot nu toe redelijk stil gebleven op dat vlak, waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er niets is gebeurd", zegt De Croo aan Belga. "Anderzijds zegt de nieuwe aartsbisschop dat hij wil bekijken hoe de Kerk met haar patrimonium zal omgaan".

De liberale vicepremier heeft de kwestie zondagavond op de tafel van het kernkabinet gelegd. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) zou hierover contact opnemen met de kerkelijke instanties. "Het zou me dus verbazen dat het hierrond stil blijft", aldus De Croo.

Met dank aan HLN.

Christelijke barmhartigheid voor de islam en de moslims.
De christenen zijn in hun ogen toch honden die niet geloven en die de dood verdienen.
En geloof en politiek moet toch gescheiden blijven?
En waar is dan de christelijke barmhartigheid voor de autochtone bevolking die niet rond komt tot het einde van de maand?
Mogen die ook in de kloosters gratis verblijven? Het zou sommige autochtonen helpen.
De Croo is een zot,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 19:57   #11
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

is den Alex op zijn hoofd gevallen?

19 year old girl in German city becomes victim of refugee rape gang, 4th attack this month alone

https://www.youtube.com/watch?v=lVDKkZBAlPQ

Misschien heeft hij iets tegen nonnen?
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 20:01   #12
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Juist maar een ideetje , pappa De Croo in't rusthuis steken en in zijn kast van een huis lieve vluchtelingetjes (40% ISIS) plaatsen
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:03   #13
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

De Wever en Vermeers hebben in debat het niet nodig om te verglijden tot persoonlijke aanvallen. Het blijft er sereen aan toegaan.
Wanneer De Wever het heeft over onze morele waarden en verwacht dat vreemdelingen er zich naar gedragen dan denk ik dat hij de realiteit graag uit het oog verliest.
Onze leefomgeving kent teveel afwijkende morele waarden.
Ge hebt de morele waarden van het kapitaal en die van de arbeider en die verschillen nogal. Om van godsdiensten nog maar te zwijgen.
Als De Wever begint in te zien dat sommige machthebbers hun moraliteit beperken tot het ongestraft nekken van klein-grut dan zal hij misschien beseffen dat de westerse maatschappij geen moraliteit meer bezit in al haar regionen. En in het oosten; lees de hele wereld; is het al niet veel beter.
Voor wat betreft die lege kerken stellen we wel vast dat er minder gelovigen zijn die er gebruik van maken.
Maar de Farizeërs zijn er nog niet uit.
De profeet Jezus heeft gepoogd ze uit de tempel te ranselen (dixit De Bijbel)
maar het is hem duur te staan gekomen.
Wacht maar tot die nieuwe vluchtelingen onze dubbele moraliteit leren kennen. En die vergelijken met waarheid en leugens.
Hoe kun je mensen met een middeleeuwse opvoeding een moraliteit opdringen die niet bestaat?
Het feit dat zij achterlijk zijn gehouden betekent nog niet op termijn dat ze allen dom zijn of zullen blijven. En hoe sommigen ervan dan reageren zal
momenteel een open vraag blijven.
Wij dachten vroeger ook dat de wereld niet bolrond was.
Onze voorouders waren dus dom?

Laatst gewijzigd door werkman : 10 november 2015 om 23:17.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:13   #14
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Zegt de rijke liberaal vanuit zijn villa.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:33   #15
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Barmhartigheid stopt wanneer de toekomst van mijn (klein)kinderen en katholiek Vlaanderen in het gedrang komen. Vlaanderen heeft geen geschiedenis en wat mij betreft ook geen toekomst met de Islam.
Vlaanderen heeft dus wel een geschiedenis met een Bijbelse godsdienst.
Heeft die in het verleden en het heden barmhartigheid betoond voor de Vlamingen die gebroodroofd werden? Of brachten ook die Vlamingen de toekomst van uw kinderen in gevaar?
Want van barmartigheid was evenmin in het verleden veel sprake en bovendien heeft deze gave zich steeds beperkt tot het deponeren van een kwartje of een afgedankte knoop in de collectie-schaal.
Ik beweer niet te behoren tot de barmartigen.
Maar ik heb niet te pretentie om mij voor te doen alsof ik het wel zou zijn.
Van die categorie van mensen moet ik niets hebben.
Ze zijn er voor mij nooit geweest en ze bestaan dus niet.
Voor mij vereist eerlijkheid geen barmhartigheid.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 november 2015 om 23:44.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 07:34   #16
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Decroo vergeet dat de Kerk al opriep aan zijn priesters om te helpen waar men kon. Er zijn al een aantal opvangplaatsen voorzien. Maar het personeel hebben ze niet. Dat decroo het falen van zijn politieke kaste probeert door te schuiven naar anderen is lachwekkend, maar wel te begrijpen van een vrijmetselaar. De loge kan toch wel een paar van hun 200 tempels openstellen zeker.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 08:51   #17
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

De Katholieke Kerk is hier 500 jaar geleden al één repressieve monotheïstische levensvisie komen opleggen. Het zou maar erg zijn moest ze de facilitator zijn van een tweede en nog repressievere golf.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 21:58   #18
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Decroo vergeet dat de Kerk al opriep aan zijn priesters om te helpen waar men kon. Er zijn al een aantal opvangplaatsen voorzien. Maar het personeel hebben ze niet. Dat decroo het falen van zijn politieke kaste probeert door te schuiven naar anderen is lachwekkend, maar wel te begrijpen van een vrijmetselaar. De loge kan toch wel een paar van hun 200 tempels openstellen zeker.
Is er ook al geld te verdienen met vrijmetselaar te zijn?
En hebben vrijmetselaars ook al 200 lege tempels?
Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van en met vrijmetselaars.
Wel ben ik van kleins af geïndoctrineerd door katholieke fanaten.
Allemaal heiligen die mij probeerden diets te maken dat ik zondig zou geweest zijn indien ik mijn plasser meer dan een paar seconden te lang vasthield.
Van velen is nadien gebleken dat ze er niets aan hadden om hun eigen plasser te gebruiken maar wel graag de plassertjes van kleine kinderen vasthielden. En langer dan een paar seconden dan nog.
En dat bleek dan wel geen zonde te zijn geweest.
Varkens in schapenvacht blijven lang verdoken tussen de kudde maar aan hun geknor kom je wel te weten wie ze zijn.
Maar dan moet je luisteren en hun daden ontleden en grondig nadenken.
Maar dat nadenken is spijtig genoeg weinigen gegeven.
Van moraliteit gesproken. Ik denk dus niet dat onze westerse maatschappij
veel moraliserende facetten uitstraalt om vreemden te overtuigen dat wij echte democraten zijn. Noch het gewone volk en evenmin onze politiekers zijn dat. En dat gewone volk denkt wel van zichzelf dat ze het wel zijn omdat ze toch geen macht hebben om zichzelf door eigen daden te overtuigen dat ze alles ......... behalve democraten zijn.
In België heerst een gevaarlijke mentaliteit.
Een Belg zal nooit tegen een politieker zeggen wat hij denkt over de gang van zaken. Hij zal uitsluitend zijn eigen mening wel verkondigen ten gepasten tijde maar .........er wel bijzeggen dat zijn buurman er zo over denkt.
Dat is hier de moraliteit! Maar achterbaksheid is ook een vorm van moraliteit.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 november 2015 om 22:02.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 22:12   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De Katholieke Kerk is hier 500 jaar geleden al één repressieve monotheïstische levensvisie komen opleggen. Het zou maar erg zijn moest ze de facilitator zijn van een tweede en nog repressievere golf.
1500*
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 01:36   #20
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Bartje Somers heeft zijn zijn stad Mechelen aan de vluchtelingen gegeven. 200 gaat hij er aan de Nekkerhal in woonunits steken. 2 miljoen euro smost hij op uit de al lege stadskas. De echte burgers zullen de belastingen sneller zien stijgen dan ze met hun ogen kunnen knipperen. Utopolis vreest voor een groot aantal minder bezoekers (wie wil nu zijn wagen naast 200 stuks crapuul parkeren en met hun kroost daar gaan voorbij wandelen). Porsche Center Mechelen vraagt zich af of ze niet in de verkeerde stad hebben gebouwd. Sommige bedrijven gaan al richting Aarschot en Tienen kijken om te verhuizen, weg uit mechelen is iets wat je meer en meer hoort. Maar Bartje luistert niet naar de kritiek. Want Bartje woont in een dikke villa in de duurste regio van Mechelen. Waar geen vluchtelingen zullen komen. Jaarloon 110.000 euro, zonder extraatjes. Enkel nog maar om wat burgemeester'tje te spelen. Om de bewoners van Mechelen 2 miljoen euro op te lichten en ze met 200 criminelen op te zadelen. Wie kan beter?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be