Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2016, 18:40   #6281
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Mijn beide grootvaders hebben meer dan 20 jaar geleefd na hun pensioen. Wie heeft het over neervallen?
Schoonvader werd 85 vader werd er 87.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:43   #6282
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoonvader werd 85 vader werd er 87.
Mijn vader werd er 86 en mijn moeder is er 86.
mijn schoonmoeder werd er 91.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:45   #6283
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Mijn vader werd er 86 en mijn moeder is er 86.
mijn schoonmoeder werd er 91.
Dus werken tot 67 is niet werken tot je er bij neervalt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 18:56   #6284
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus werken tot 67 is niet werken tot je er bij neervalt.
Zijn alle 3 vroeger dan 67 jaar in pensioen gegaan.
En u zult bij uw vergaderen op uw werk bij uw baas ook niet neervallen.
En in uw politiek mandaat ook niet.
En bij uw zelfstandig bijberoep ook niet, denk ik.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:01   #6285
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Zijn alle 3 vroeger dan 67 jaar in pensioen gegaan.
En u zult bij uw vergaderen op uw werk bij uw baas ook niet neervallen.
En in uw politiek mandaat ook niet.
En bij uw zelfstandig bijberoep ook niet, denk ik.
Ik moet niet werken tot 67 jaar.
Mijn politiek mandaat vergt redelijk wat inspanning maar zorgt ook voor ontspanning.
Mijn zelfstandige activiteit is hectisch door het jaar maar ontspannend tijdens de schoolvakanties.

Met uw stelling dat uw ouders en / of schoonouder(s) niet tot 67 jaar gewerkt hebben, en toch een mooie leeftijd bereikten, bewijst dat je hier niet moet werken tot je erbij neervalt.

Bedankt om dit mee te bewijzen (al was dat waarschijnlijk uw bedoeling niet).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:04   #6286
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoonvader werd 85 vader werd er 87.
De helft van de kinderen die in 2000 geboren zijn gaan 2100 nog meemaken.
Met pensioen gaan op 55 is dan niet meer haalbaar...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:11   #6287
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De helft van de kinderen die in 2000 geboren zijn gaan 2100 nog meemaken.
Met pensioen gaan op 55 is dan niet meer haalbaar...
Inderdaad.
Er is er hier eentje op het forum die ons onbewust gelijk geeft in deze stelling.

tot maximum 65 jaar gewerkt hebben en minimum 86 jaar worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:11   #6288
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik moet niet werken tot 67 jaar.
Mijn politiek mandaat vergt redelijk wat inspanning maar zorgt ook voor ontspanning.
Mijn zelfstandige activiteit is hectisch door het jaar maar ontspannend tijdens de schoolvakanties.

Met uw stelling dat uw ouders en / of schoonouder(s) niet tot 67 jaar gewerkt hebben, en toch een mooie leeftijd bereikten, bewijst dat je hier niet moet werken tot je erbij neervalt.

Bedankt om dit mee te bewijzen (al was dat waarschijnlijk uw bedoeling niet).
Uw familie heeft toch ook een mooie leeftijd bereikt, wat bewijst dat dan?
Alleen u kan dat weten.
En u kunt niet weten wat voor werk mijn ouders en schoonouders gedaan hebben.
En of dat die neervielen of niet.
Het bewijst alleen dat u geen respect hebt voor oudere mensen.
En inspanning in uw politiek mandaat?
Welke inspanning?
Wat vergaderen en daarna iets gaan drinken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:17   #6289
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Uw familie heeft toch ook een mooie leeftijd bereikt, wat bewijst dat dan?
Alleen u kan dat weten.
En u kunt niet weten wat voor werk mijn ouders en schoonouders gedaan hebben.
En of dat die neervielen of niet.
Het bewijst alleen dat u geen respect hebt voor oudere mensen.
En inspanning in uw politiek mandaat?
Welke inspanning?
Wat vergaderen en daarna iets gaan drinken.
Ik stel alleen vast dat u schrijft dat:
  • Uw ouders niet werkten tot 67 jaar (waarschijnlijk zelfs niet tot 65 jaar).
  • Uw schoonmoeder niet werkte tot 67 jaar (waarschijnlijk niet tot 65 jaar).
  • Uw ouders beiden 86 jaar mochten worden
  • Uw schoonmoeder 91 jaar mocht worden.
  • Dat uw ouders en uw schoonmoeder ruim 20 jaar pensioen optrokken.

Conclusie, geen van de drie moest werken tot ie er bij neerviel (als u al weet wat dat wilt zeggen).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:33   #6290
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat u schrijft dat:
  • Uw ouders niet werkten tot 67 jaar (waarschijnlijk zelfs niet tot 65 jaar).
  • Uw schoonmoeder niet werkte tot 67 jaar (waarschijnlijk niet tot 65 jaar).
  • Uw ouders beiden 86 jaar mochten worden
  • Uw schoonmoeder 91 jaar mocht worden.
  • Dat uw ouders en uw schoonmoeder ruim 20 jaar pensioen optrokken.

Conclusie, geen van de drie moest werken tot ie er bij neerviel (als u al weet wat dat wilt zeggen).
Iemand die neervalt kan ook opnieuw rechtstaan.
En waarom schrijft u waarschijnlijk, u kan dit niet weten.
Het bewijst alleen dat u leest wat u wilt lezen en het bewijst ook dat u geen respect heeft voor oudere mensen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:37   #6291
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Iemand die neervalt kan ook opnieuw rechtstaan.
En waarom schrijft u waarschijnlijk, u kan dit niet weten.
Het bewijst alleen dat u leest wat u wilt lezen en het bewijst ook dat u geen respect heeft voor oudere mensen.
Dus u begrijpt niet wat "werken tot je erbij neerval" wilt zeggen.
Ok

Ik schrijf waarschijnlijk net omdat ik het niet weet, jongens toch.

Ik lees wat er staat, mensen hebben meer dan 20 jaar van hun pensioen kunnen genieten.


Waaruit blijkt dat ik geen respect heb voor oudere mensen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:49   #6292
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus u begrijpt niet wat "werken tot je erbij neerval" wilt zeggen.
Ok

Ik schrijf waarschijnlijk net omdat ik het niet weet, jongens toch.

Ik lees wat er staat, mensen hebben meer dan 20 jaar van hun pensioen kunnen genieten.


Waaruit blijkt dat ik geen respect heb voor oudere mensen?
Maar goed dat mensen meer dan 20 jaren van hun pensioen kunnen genieten, het moest 40 jaar zijn.
En u kijkt neer op oudere mensen, dat heeft u hier bewezen en als u dat nu niet snapt dan is het heel erg met u gesteld.
Jongens toch, erg heel erg.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 22:13   #6293
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Gaat er dus weer sabotage gepleegd worden?
Nee hoor, meer sociale druk op werknemers die wel willen meeprofiteren van wat zulke acties bereiken, en er dus ook achter staan, maar niet bereid zijn er een euro bij in te steken.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 22:31   #6294
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ten eerste:
- Niemand die zegt dat je moet werken tot je "stokoud" bent. 65 is niet stokoud.
Ten tweede:
- Je pakt geen jobs van jongeren af. Je moet echt het idee dat jobs gelimiteerd zijn uit je hoofd zetten.


Je geeft dus toe dat je verwacht op je pensioensleeftijd nog best energie om te werken gaat hebben...
Ik weet niet hoe mijn toestand zal zijn op mijn 65ste. Mijn vader stierf toen hij 60 was. Ik vind 65 wel stokoud, geloof niet in leugens als "60 is het nieuwe 40", gewoon leugens om mensen nog volop te laten consumeren.
Ik zal blij zijn als ik dan met m'n kleinkinderen voor de tv kan zitten terwijl ik af en toe in slaap dommel, goede boeken kan lezen, wie weet schrijven, gezond ben, en nog eens een natuurwandeling kan maken.
Al de andere zaken, zoals werken, de liefde bedrijven, sport, etc. moet je doen als je jonger bent. Een oud renpaard komt ook de renbaan niet meer op en sporters gaan op hun pensioen als ze 35 zijn, dat zegt genoeg.

Het enige voordeel dat mensen op hun 65ste hebben is veel ervaring, het cliché van oude wijze klopt toch nog wel grotendeels. (meestal toch)
Sommige mensen zijn gewoon volledig op op hun 65ste, zeker als ze al decennia lang een zwaar beroep uitoefenden.
JA, je hebt Trump en Clinton, maar die hebben een heel leger adviseurs ter beschikking, moeten hoogstens in en uit limousines stappen, en je zag duidelijk dat Clinton het fysiek niet meer aankon.
Nogmaals, ik zeg niet dat mensen niet meer mogen werken op hun 65ste, maar verplicht dat aub niet. Zeker niet voor mensen met zware beroepen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 22:43   #6295
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wij hebben hier een economisch kerkhof gemaakt door de zware normen.
We kopen zelfs zuivere lucht aan, kost massa's geld, ik weet alleen niet hoe ze die lucht naar hier transporteren.
Jij weet niet wat dat is, een economisch kerkhof.

tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:12   #6296
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Zwitse



Citaat:
Er is inderdaad een toegenomen ongelijkheid. En nergens is de ongelijkheid zo sterk toegenomen als het door jou zo bewonderde China.
Dikke onzin natuurlijk. Terwijl de middenklasse in China onvoorstelbaar groeide en rijker werd, werd deze in de VS armer en kleiner.


Citaat:
Staatskapitalisme is inderdaad goed voor de elite. Die kant gaat het in de VS en Europa jammer genoeg ook uit. Maar dat is geen reden om echt kapitalisme te verwerpen.
Staatskapitalisme is veel beter voor het volk dan echt kapitalisme, kijk naar China. Het land, ooit een van de armste ter wereld, haalde meer dan een miljard mensen uit de armoede. Waar echt kapitalisme heerst, zoals in de Filippijnen, leeft de meerderheid in bittere armoede.
België en West-Europa is nog geen echt kapitalisme, want de staat speelt nog een grote rol, maar neoliberalen zoals U willen net meer de kant van de VS op, terwijl ze in de VS net minder neoliberalisme willen.




Citaat:
Dat moet jij toch ook begrijpen, want jij accepteert het mislukken van perverse vormen van communisme ook niet als argument tegen communisme, toch?
Nee, maar landen als de Filippijnen passen gewoon de neoliberale mantra's toe, en kregen decennialang de steun van de VS en het IMF. De Sovjet-Unie daarentegen keerde zich openlijk tegen de Rode Khmer, en zorgde er voor dat ze al na enkele jaren verdreven werden.




Citaat:
De meeste landen waar de levenstandaard de laatste jaren er op achteruitgegaan zijn, zijn landen in oorlog.
Ja, niet alleen landen in oorlog. Zowiezo is het de logische evolutie dat de levensstandaard overal verbeterd, gezien de voortschrijdende wetenschap, helaas...


Citaat:
Of landen met een populistisch links beleid, zoals Venezuela. Die lukt het zelfs in vredestijd...
Venezuela heeft wel ontzettende vooruitgang gemaakt in de jaren 2000, en de armoede gehalveerd. Maar ze hebben nagelaten de elites te onteigenen zoals in echt communistische landen zou gebeuren, en deze nemen nu wraak.


Citaat:
Maar in de VS hebben zelfs de armen het beter dan een generatie geleden. De meeste armen hebben daar zelfs een levens standaard die hoger is dan de middenklasse in veel Europese landen.
Pure onzin. Van alle EU landen doet enkel Roemenië het slechter dan de VS. (Roemenië doet het trouwens ook slechter dan in de jaren 80, wat vrij uniek is)
https://www.washingtonpost.com/news/...s-ranked-34th/

Waarom denk je dat zoveel Amerikanen voor Trump of Sanders stemden?

Natuurlijk je kunt vals spelen, en enkel zuiver monetaire termen denken. Maar je moet weten dat de basiskosten in de VS zo hoog zijn dat je met 1000 dollar per maand niet kunt overleven, terwijl je dat in de meeste Europese landen wel kunt, waar de basiskosten een pak lager zijn. (een voorbeeld, eens naar de tandarts gaan in de VS, dat is dan 400 $ aub...)




Citaat:
Wat er in de VS vooral verandert is, is dat je als blanke protestant niet meer automatisch er van uit kan gaan dat je tot de middenklasse gaat behoren. Een middenklasse bestaan is niet langer meer een wit privilege. En dat is iets wat bij vele traditionele blanke amerikanen steekt. En dus stemmen ze voor Trump. Of Sanders...
Nee, ze zijn gewoon armer geworden. En ze merken dat. De minderheden behoren trouwens over het algemeen nog steeds tot de armen, en ze bevolken nog steeds hoofdzakelijk de gevangenissen. Wie er echt VEEL rijker zijn geworden, is de 1%...



Citaat:
Weet jij eigenlijk wel wat er onder neoliberalisme verstaan wordt? Of gebruik jij het gewoon als label voor alles waar je het oneens mee bent?
grotendeels wel, een zo klein mogelijke rol van de staat in de economie, zo veel mogelijk privatiseren, ook zaken als onderwijs, gezondheidszorg, etc.




Citaat:
De middenklasse is in de VS niet verarmd. Ze is vooral minder "WASP" geworden.
Objectieve studies hebben bewezen dat de middenklasse WEL verarmd is.

As Wealthy Surge, U.S. Poor and Middle Class Incomes Have Gone Backward

http://www.commondreams.org/news/201...-gone-backward

Citaat:
In China is de ongelijkheid vele groter dan in de VS. En de ongelijkheid neemt toe. Als er ergens een land is waar de hele economie ten dienste staat van 0,0001% dan is het wel China. Geen lichtend voorbeeld...
Dikke onzin en appels en peren. 60 jaar geleden was de gemiddelde Amerikaan 100 keer rijker dan de gemiddelde Chinees, nu is het verschil nog 3 keer rijker...

China’s 9.9% average increase in GDP per capita during the two last five year plans is the fastest economic growth per capita ever achieved by a major country in human history.
Nevertheless, impressive as such statistics are, from the point of view of human welfare it is another number which dwarfs all others: the contribution of China to the reduction of human poverty not only within its own borders but in its impact on the world. The astonishing fact remains that China has been responsible for the entire reduction in the number of people living in absolute poverty in the world!

To show this the table below gives the number of those in China and the world living on expenditure less than the two standard measures used by the World Bank to measure poverty. These are the criteria for extreme poverty, expenditure of less than $1.25 a day ($37.5 a month) and those living in poverty – expenditure of $2 day ($60 a month). Charts showing the trends are at the end of the article.

In 1981, on World Bank data 972 million people in China were living on an expenditure of less than $37.50 a month. By 2008 this had been reduced to 173 million, by 2009 it fell to 157 million. Consequently 662 million people were lifted out of extreme poverty in China in the twenty seven years up to 2008 and 678 million by 2009.

In contrast the number of people living in such extreme poverty outside China increased by 50 million between 1981 and 2008 – the number of people emerging from poverty was less than the population increase. This was due to the rise in the numbe of people living in extreme poverty in sub-Saharan Africa. China was consequently responsible for 100% of the world’s reduction of the number of people living in extreme poverty.

Analysing those living on $2 a day ($60 a month), still a very low figure, the trend was even more striking. The number of people in China living on an expenditure of this figure or less fell from 972 million in 1981, to 395 million in 2008, to 362 million in 2009. The number living on expenditure of $60 a month or less in China fell by 577 million by 2008, and by 610 million by 2009.

In contrast the number of those living at this level of poverty in the world outside China rose from 1,548 million in 1981 to 2,057 million in 2008 – an increase of 509 million. Again, China accounted for the entire reduction in the number of people in the world living at this level of poverty.


http://ablog.typepad.com/keytrendsin...d-poverty.html
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:14   #6297
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij ons wordt er ook in ploegen gewerkt.
Meestal dagen van 10 tot 11 uur.
En doet iedereen nachtshiften van 11 uur tot ze 67 zijn?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:17   #6298
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als u bewijzen heeft van sjoemelende zelfstandigen, moet u die aangeven, dat is een burgerplicht.
Ik heb hierboven studies aangehaald.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:20   #6299
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Nog tot januari en dan is dat spelletje van blokkeren en saboteren gedaan. De laatste jaren werd er niks gedaan aan die sabotage tot de publieke opinie het beu was. Nu grijpen de spoorwegen zelf in en sturen ze deurwaarders om de installaties te vrijwaren, gevolg is dat er nauwelijks nog hinder is. Een teken aan de wand van de dictatuur van een kleine minderheid.
Het verschil is dat mensen meer zelf zullen moeten gaan staken, maar met de maatregelen die de regering nu neemt, heb ik er het volste vertrouwen in.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:25   #6300
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Mijn beide grootvaders hebben meer dan 20 jaar geleefd na hun pensioen. Wie heeft het over neervallen?
Dan hebben ze geluk gehad. Er zijn ook Holocaust-overlevers die 100 worden, bewijs dat de Holocaust gezond was?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be