Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2011, 16:45   #1
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard Zeg iets onaardigs over België

Naar aanleiding van de thread ''zeg eens iets onaardigs over Nederland''

Daarom nu deze thread zeg iets onaardigs over België.

Heeft u iets negatiefs te zeggen, meld het hier. Heeft u niets negatiefs te zeggen, ''wat ik persoonlijk denk dat dit niet kan'' houd dan u mond.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:50   #2
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Te veel liberalisme, te veel regeringen en parlementen, lintbebouwing, ...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:54   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Zeg iets onaardigs over België
Het bestaat
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:55   #4
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard Zeg iets onaardigs over België

Wat dacht U van de debiele bijdrage van een geflipte Amerikaan?
Let's kill all the Belgians
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1.PNG
Bekeken: 762
Grootte:  571,0 KB
ID: 81329
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  3.PNG
Bekeken: 757
Grootte:  354,7 KB
ID: 81330
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  5.PNG
Bekeken: 762
Grootte:  752,8 KB
ID: 81331
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:56   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe bestaat het dat het bestaat
dat het nog bestaat
dat het misschien nog tien jaar bestaat
en dat er die hele tijd
nog een Koning over gaat
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:59   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat dacht U van de debiele bijdrage van een geflipte Amerikaan?
Let's kill all the Belgians
Bijlage 81329
Bijlage 81330
Bijlage 81331
gaat natuurlijk weer uitsluitend over Brussel

Typisch voor Amerikanen die niet weten wat Vlamingen zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 17:00   #7
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe bestaat het dat het bestaat
dat het nog bestaat
dat het misschien nog tien jaar bestaat
en dat er die hele tijd
nog een Koning over gaat
Met andere woorden een omgekeerd mirakel!
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 18:20   #8
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Mag ik ook iets onaardigs over Belgen zeggen? De tekortkomingen van de Belgische staat zijn namelijk al voldoende besproken hier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 18:23   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Belgen bestaan niet.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 18:35   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Belgen bestaan niet.
Natuurlijk bestaan Belgen. Ik ben een van de vele Belgen.

Wat me echt irriteert in België is de overdaad aan verkeerstekens. Ongelooflijk hoeveel verkeerstekens er staan op onze wegen. Zowel in Vlaanderen als in Wallonië en omgekeerd. Daar moeten ze dringend iets aan doen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 18:37   #11
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mag ik ook iets onaardigs over Belgen zeggen? De tekortkomingen van de Belgische staat zijn namelijk al voldoende besproken hier.
Uiteraard, maar bent U daar wel toe in staat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nederlanders zijn te aardig, naief en welwillend in hun omgang met Vlamingen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 19:21   #12
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Uiteraard, maar bent U daar wel toe in staat?
Als geen ander...

Bij het volgende put ik puur uit eigen ervaring, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. En de begrippen "Belg" en "Vlaming" zijn volkomen inwisselbaar.

- Veel Belgen zijn arrogant - veel arroganter dan Nederlanders. Het ergste is nog dat het wordt verpakt in valse bescheidenheid. Want bescheidenheid is een van de voortreffelijke eigenschappen waar de Belg zichzelf mee behept.

- Veel Belgen zijn fysiek lelijk. Toen ik in Vlaanderen woonde viel het me altijd op hoeveel lelijke mensen je op straat ziet. Zeker de vrouwen zijn in Nederland veel mooier. Veel Nederlanders roemen altijd het Vlaamse schoon. Maar dat is gebaseerd op een misvatting. Want er is zoveel lelijkheid dat een mooie vrouw in Belgie meteen een plekje voor de camera krijgt. Daarom denkt men in Nederland dat het in Vlaanderen wemelt van de mooie vrouwen.

- Veel Belgen zijn extreem wantrouwend van aard. Iemand zij ooit eens: Nederlanders vertrouwen je tot het tegendeel is bewezen, Belgen wantrouwen je tot het tegendeel is bewezen. Dat onderschrijf ik volkomen.

- En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar veel Belgen zijn ook dom. In ieder geval dommer dan de gemiddelde Nederlander. Het Vlaamse onderwijs wordt vaak geroemd, maar ik ben het daar niet mee eens. De Vlaamse scholen zijn heel erg gericht op kennisreproductie. Maar kennis is niet hetzelfde als intelligentie. Interessant is de situatie van de allochtonen te vergelijken. Die hebben namelijk een vergelijkbare startpositie. Dit schreef ik er eerder over op dit forum: "Nederlandse allochtonen komen op mij veel geemancipeerder over, en dat is vooral te danken aan het onderwijs. Vlaanderen heeft geen Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian, Abdelkader Benali, Najib Amhali, Hafid Bouazza, etc. Wel heeft Vlaanderen een Dyab Abou Jaja. Maar die kwam pas op latere leeftijd naar Belgie. Dus hij heeft geen onderwijs in Belgie genoten. In Nederland is er zelfs een Marokkaanse kok met een michelenster(restaurant Solo in Gorinchem)." Bij ABN AMRO klaagden ze na de overname door Fortis ook over de onnozelheid van de Belgen die uit Brussel naar Amsterdam werden gestuurd. Niet verwonderlijk, want in het gemiddelde Belgische bedrijf wordt verwacht dat je orders opvolgd ipv eigen gedachten ontwikkeld. Zelfs als je naar de WC wilt moet je toestemming vragen.

- Veel Belgen zijn gierig. Nederlanders zijn zuinig. Maar zuinigheid is geen ondeugd, gierigheid wel.

- Veel Belgen zijn onvriendelijk. Tot nu toe is Belgie het enige land waar ik ben geweest waar je raar wordt aangekeken als je iemand vriendelijk groet op straat. En dit is mij niet eenmaal, maar meerdere keren overkomen. Ook andere Nederlanders in Vlaanderen hebben dit ervaren. Nergens ter wereld zoveel zure gezichten als daar.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 19:25   #13
Stuurboord
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 19
Standaard

Belgen komen uit België
__________________
Do or do not, there is no try ~ Yoda.
Stuurboord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 19:28   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Lintbebouwing is inderdaad iets verschrikkelijk ergerlijk.

Dat zoveel natuur en ruimtegevoel gewoon de achtertuinen ingeblazen wordt, is onbegrijpelijk.

Maar ja, ruimtelijke ordening is dan ook een werk van lange adem hier.

Tijdens geschiedenis hadden we een vak sociale demografie en moesten we kaarten van graaf Ferraris bestuderen. Hoe dit land er toen uitzag: ongelofelijk. Niet de kernen zijn zwaar vergroot - alle banen tussen de dorpen zijn gewoon aan de dorpen vergroeid.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 19:54   #15
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Ik kan echt niets verzinnen...ik peins nog even door! Iets onaardigs over Belgen? Mmm... echt, er valt me niets te binnen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 20:03   #16
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Lintbebouwing is inderdaad iets verschrikkelijk ergerlijk.

Dat zoveel natuur en ruimtegevoel gewoon de achtertuinen ingeblazen wordt, is onbegrijpelijk.

Maar ja, ruimtelijke ordening is dan ook een werk van lange adem hier.

Tijdens geschiedenis hadden we een vak sociale demografie en moesten we kaarten van graaf Ferraris bestuderen. Hoe dit land er toen uitzag: ongelofelijk. Niet de kernen zijn zwaar vergroot - alle banen tussen de dorpen zijn gewoon aan de dorpen vergroeid.
't Is vooral van de oorlog, wet-De Taeye als ik me niet vergis.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 20:33   #17
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Lintbebouwing is inderdaad iets verschrikkelijk ergerlijk.Dat zoveel natuur en ruimtegevoel gewoon de achtertuinen ingeblazen wordt, is onbegrijpelijk.

Maar ja, ruimtelijke ordening is dan ook een werk van lange adem hier.

Tijdens geschiedenis hadden we een vak sociale demografie en moesten we kaarten van graaf Ferraris bestuderen. Hoe dit land er toen uitzag: ongelofelijk. Niet de kernen zijn zwaar vergroot - alle banen tussen de dorpen zijn gewoon aan de dorpen vergroeid.
De Nederlanders die hier wonen zijn over onze manier van bouwen erg tevreden en de Nederlandse Minister Schulz vindt onze manier van bouwen nu ook de moeite. Zij stelt België zelfs als een soort voorbeeld op dit vlak.

Zie Terzake van vandaag:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6094/1.1045513

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 juni 2011 om 20:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 21:17   #18
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als geen ander...

Bij het volgende put ik puur uit eigen ervaring, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. En de begrippen "Belg" en "Vlaming" zijn volkomen inwisselbaar.

- Veel Belgen zijn arrogant - veel arroganter dan Nederlanders. Het ergste is nog dat het wordt verpakt in valse bescheidenheid. Want bescheidenheid is een van de voortreffelijke eigenschappen waar de Belg zichzelf mee behept.

- Veel Belgen zijn fysiek lelijk. Toen ik in Vlaanderen woonde viel het me altijd op hoeveel lelijke mensen je op straat ziet. Zeker de vrouwen zijn in Nederland veel mooier. Veel Nederlanders roemen altijd het Vlaamse schoon. Maar dat is gebaseerd op een misvatting. Want er is zoveel lelijkheid dat een mooie vrouw in Belgie meteen een plekje voor de camera krijgt. Daarom denkt men in Nederland dat het in Vlaanderen wemelt van de mooie vrouwen.

- Veel Belgen zijn extreem wantrouwend van aard. Iemand zij ooit eens: Nederlanders vertrouwen je tot het tegendeel is bewezen, Belgen wantrouwen je tot het tegendeel is bewezen. Dat onderschrijf ik volkomen.

- En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar veel Belgen zijn ook dom. In ieder geval dommer dan de gemiddelde Nederlander. Het Vlaamse onderwijs wordt vaak geroemd, maar ik ben het daar niet mee eens. De Vlaamse scholen zijn heel erg gericht op kennisreproductie. Maar kennis is niet hetzelfde als intelligentie. Interessant is de situatie van de allochtonen te vergelijken. Die hebben namelijk een vergelijkbare startpositie. Dit schreef ik er eerder over op dit forum: "Nederlandse allochtonen komen op mij veel geemancipeerder over, en dat is vooral te danken aan het onderwijs. Vlaanderen heeft geen Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian, Abdelkader Benali, Najib Amhali, Hafid Bouazza, etc. Wel heeft Vlaanderen een Dyab Abou Jaja. Maar die kwam pas op latere leeftijd naar Belgie. Dus hij heeft geen onderwijs in Belgie genoten. In Nederland is er zelfs een Marokkaanse kok met een michelenster(restaurant Solo in Gorinchem)." Bij ABN AMRO klaagden ze na de overname door Fortis ook over de onnozelheid van de Belgen die uit Brussel naar Amsterdam werden gestuurd. Niet verwonderlijk, want in het gemiddelde Belgische bedrijf wordt verwacht dat je orders opvolgd ipv eigen gedachten ontwikkeld. Zelfs als je naar de WC wilt moet je toestemming vragen.

- Veel Belgen zijn gierig. Nederlanders zijn zuinig. Maar zuinigheid is geen ondeugd, gierigheid wel.

- Veel Belgen zijn onvriendelijk. Tot nu toe is Belgie het enige land waar ik ben geweest waar je raar wordt aangekeken als je iemand vriendelijk groet op straat. En dit is mij niet eenmaal, maar meerdere keren overkomen. Ook andere Nederlanders in Vlaanderen hebben dit ervaren. Nergens ter wereld zoveel zure gezichten als daar.
Ik wist wel dat U de uitgelezen persoon bent om onaardige zaken over België en de Belgen te vertellen. En ik wil best geloven dat het gebaseerd is op persoonlijke ervaringen. Veel hiervan herken ik zelf, maar anderzijds denk ik van och het is overal iets. Als er een land bestond dat exclusief bestond uit intelligente, fijngevoelige en ruimdenkende mensen, was ik daar reeds lang geïmmigreerd. Helaas is domheid en lompheid zeer democratisch verdeeld.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 21:31   #19
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat dacht U van "Let's kill all the Belgians"
Een goed begin.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 22:04   #20
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik wist wel dat U de uitgelezen persoon bent om onaardige zaken over België en de Belgen te vertellen. En ik wil best geloven dat het gebaseerd is op persoonlijke ervaringen. Veel hiervan herken ik zelf, maar anderzijds denk ik van och het is overal iets. Als er een land bestond dat exclusief bestond uit intelligente, fijngevoelige en ruimdenkende mensen, was ik daar reeds lang geïmmigreerd. Helaas is domheid en lompheid zeer democratisch verdeeld.
Ik zal ook nooit beweren dat Nederlanders beter zijn dan Belgen. Ieder volk heeft zijn tekortkomingen. Maar omdat veel Belgen altijd zoveel commentaar hebben op die vervloekte Ollanders(gierig, onbetrouwbaar en arrogant), voel ik me geroepen om af en toe weerwoord te geven. Eigenlijk is dat mijn taak niet. En bij niet-Belgen voel ik die behoefte ook niet. Het is niet aan mij om een volk de les te lezen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be