Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2011, 16:04   #1
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard Heeft België net zulke gemanipuleerde cijfers als Griekenland?

Statistici hebben een verfijnde methode om aan de hand van een groot aantal variabelen te kunnen beoordelen of er met cijfers is geknoeid. En de EU kan die methode heel goed gebruiken als een soort early warning system om knoeiende landen te ontmaskeren.
De methode heet “Benford’s Law” en wordt uit de doeken gedaan door een van de wetenschappers die hem heeft toegepast op de EU in “Economics Intelligence”.
Benford's law toont aan de hand van cijfers uit de verleden aan dat Griekenland knoeide.
En met Benford's law lijken ook de cijfers van 3 andere EU-landen een nader onderzoek waard. Roemenië - wie is verbaasd - Letland, en België.
Goh.

Bron: Welingelichte Kringen
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 16:55   #2
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Statistici hebben een verfijnde methode om aan de hand van een groot aantal variabelen te kunnen beoordelen of er met cijfers is geknoeid. En de EU kan die methode heel goed gebruiken als een soort early warning system om knoeiende landen te ontmaskeren.
De methode heet “Benford’s Law” en wordt uit de doeken gedaan door een van de wetenschappers die hem heeft toegepast op de EU in “Economics Intelligence”.
Benford's law toont aan de hand van cijfers uit de verleden aan dat Griekenland knoeide.
En met Benford's law lijken ook de cijfers van 3 andere EU-landen een nader onderzoek waard. Roemenië - wie is verbaasd - Letland, en België.
Goh.

Bron: Welingelichte Kringen
Zou me niet verbazen
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 19:34   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik denk dat die cijfers nog veel ergere zaken aantonen. Maar die cijfers die een werkelijk beeld geven zijn allang verdwenen. Of zullen nooit tevoorschijn komen.
De Belg houdt van zijn rustige rust.

En niet bewegen zei de dokter ........
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 22:29   #4
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik kan me voorstellen dat de draconische maatregelen van de Griekse overheid, de economie van Griekenland to een kersenpit gaan doen krimpen. Aangezien de Griekse economie niet zo heel groot is, valt dit voor de EU wel mee.

Gesteld dat BE gefraudeerd zou hebben en dat er dus lijken uit de kast gaan rollen, met dezelfde draconische maatregelen tot gevolg, dan zou het inkrimpen van de BE economie tot een kersenpit, wel eens voor grotere gevolgen kunnen lijden voor een aantal buurlanden, waaronder Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Ze doen maar.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:32   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

België knoeit niet met cijfers, alleen met regeren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 10:07   #6
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
België knoeit niet met cijfers, alleen met regeren.
Hoe weet je zo zeker dat Belgie niet heeft geknoeid? Ik heb namelijk al langer het vermoeden dat de Belgische cijfers niet kloppen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 10:11   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hoe weet je zo zeker dat Belgie niet heeft geknoeid? Ik heb namelijk al langer het vermoeden dat de Belgische cijfers niet kloppen.
Een grapje.

Maar serieus:

In welke mate?
Iedereen knoeit.
Je moet een Europees onervaren en onbeschaamde Griek zijn om het helemaal te verknoeien.
Wij zijn tenminste zorgvuldige respectvolle professionele knoeiers van generatie op generatie.
Jouw testje zal dat zorgvuldig geknoei wel niet depisteren.
Ik heb meteen bij de invoering van de € gedacht: wie gaat spitsfinancieel geknoei depisteren (noch zonder van de bestraffing ervan te spreken of van het zich botweg niet houden aan de afspraken ). En nu blijkt dat ze jarenlang het allergrofste geknoei niet hebben kunnen depisteren. Tot de Grieken de muur ingingen...en de Eurozone bijna met hen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 september 2011 om 10:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 13:13   #8
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik denk dat de cijfers wel kloppen. Maar als je de cijfers gaat interpreteren merk je pas in wat voor een overgesubsidieerde economie wij leven. Neem al die overheidssubsidies weg, ontsla een groot deel ambtenaren en België is ook failliet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 21:47   #9
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik denk dat de cijfers wel kloppen. Maar als je de cijfers gaat interpreteren merk je pas in wat voor een overgesubsidieerde economie wij leven. Neem al die overheidssubsidies weg, ontsla een groot deel ambtenaren en België is ook failliet.
De cijfers kloppen niet ? Best mogelijk.

Welke cijfers. De groei ? De staatsschuld ? Het begrotingstekort ?

De begrotingscijfers worden opgesteld door het samenvoegen van de begrotingen van de Gewesten, Gemeenschappen en de Federale overheid. Zo hebben ze allen , uigezonderd de Vlaamse Gemeenschap, een deficit op hun jaarlijkse begroting en verhogen deze deficits de staatsschuld.

Hoe zouden deze deficits, ergo de staatsschuld, kunnen kloppen als men weet dat het Waalse Gewest reeds vijf jaar weigert haar rekeningen te laten controleren door het Rekenhof. Ook wetend dat de notoire lapzwans Dardenne een aantal jaren de begroting van Wallonië in handen had.

Het is geen toeval dat de MR-er De Borsus hoogdringend een externe audit vraagt van de Waalse, Franstalige en Brusselse rekeningen

Er zitten Griekse lijken en Trojaanse paarden in de kast.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be