Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 00:46   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Nieuw op mijn webstek:

EEN FRAGMENT

(het geheel staat rijk geillustreerd met foto's en documenten op: http://users.pandora.be/amarcord/selys/ )
  • Moffenmeiden, zwarten en collaborateurs. De tijd der verschrikkingen

    Zodra de Duitsers vertrokken waren, kwamen de mensen naar buiten om te feesten maar ook de jarenlange opgekropte haat kwam eruit. Vermits er nagenoeg niemand overbleef om de orde te handhaven, zelfs vele mensen die er de laatste dagen en weken plotseling allemaal zich lid van het verzet noemden, schuimden de straten en de huizen af op zoek naar zwarten op wie ze hun woede konden botvieren.



    Ze beukten de deuren van de collabo's in, sloegen alles kort en klein. Ze gooiden de meubelen en boeken door de vensters op straat en staken alles in brand, maar ook veel werd gewoon gestolen. Vrouwen die thuis achtergebleven waren werden dikwijls zwaar aangepakt. Als ze 'geluk' hadden, moesten ze enkel het gekende 'ritueel' ondergaan: kaalgeschoren worden en beklad met hakenkruizen. Na die ene dag zouden ze verder met gerust gelaten worden en verder een normaal leven kunnen leiden. Maar elders waren echte sadisten aan het werk.


    Zo werd de leidster van de Dietse Meisjesscharen van Zoutleeuw kaalgeschoren en daarna werd haar met hete pek hakenkruizen op haar hoofd gebrand. Van ellende heeft ze later zelfmoord gepleegd. In Bree werd bij een 15-jarig DM-meisje bij haar aanhouding de borsten doorboord met gloeiende priemen en werd ze acht keer verkracht. Haar vader die in bedwang werd gehouden met een machinegeweer, moest machteloos toezien.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 04:12   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's eerlijk Piano. Ook de andere kant eens laten zien.

Had ik eigenlijk niet verwacht van je.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 07:02   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

om fier op te zijn...

oorlogsmisdaden zijn gruwelijk en totaal verwerpelijk...
deze hierboven beschreven zijn niet beter noch slechter.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:46   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Da's eerlijk Piano. Ook de andere kant eens laten zien.

Had ik eigenlijk niet verwacht van je.
Ik zie niet in waarom ik daar niet over zou schrijven. Het behoort evengoed tot de geschiedenis van Vlaanderen en de Vlaamse Beweging, in goede en slechte dagen.

Ten andere, dit artikel stond al van bij het begin van mijn webstek (14.08.2003) aangekondigd op mijn index. Ik heb alleen de tijd nodig om alles uit te werken wat volgens mij relevant is voor die site.

Tegen het einde van het jaar hoop ik dat mijn project voltooid zal zijn. Ik heb zin om eens wat anders te doen
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 04:01   #5
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Een onderwerp gestart in 2004 , en pas nu vindt kaffer dat ?
Ik heb daar ook al bepaalde dingen van gehoord .
Als je vraagt aan de oude garde , hoe heb je dat laten gebeuren , zeggen ze steevast , jamaar , het verzet was machtig in die tijd .
En als je vraagt , jamaar , een paar jaar achter de oorlog kon je die gasten toch opsluiten , dan krijg je geen antwoord .
Het woord Krapuul , jonge garde of oude garde staat nog steeds in hoofdletter geschreven in de geschiedenis van de mensheid .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 05:04   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Ik ben als peutertje in 1944 afgetroefd geweest door zwarte horden VNV'ers die onder bescherming van de SS (zowel Vlaanderen als Duits) mijn vader kwamen oppakken.
Mijn enige "misdaad" was dat ik me wenend aan mijn vader vastklampte...
ze waren zeer dapper die landverraders, tegnover peutekes van 5 �* 6 jaar...
ik ben er nog steeds over getraumatiseerd... en krijg nog steeds nachtmrries...

�* propos... mijn vader werd opgepakt omdat hij de VNV onderwijzer van het Limburgs Haspengouws dorp waar we woonden in de weg liep...

hij kon later ontsnappen maar was invalide na de "behandelingen" door de VNV'ers, SS'ers en Gestapo horden...
ikzelf heb daardoor een jeugd gehad waar ik zelf voor mijn studies moest werken... wat ik deed, met succes...

en het gebroed van die VNV'ers en vlaamse SS'ers... die zijn nu tussen degenen die het schoon weer maken bij VB en aanverwanten...

er werden hierboven excessen aangeklaagd van na de bevrijding, maar die waren grotendeels het gevolg van de verwerpelijke houding van de vlaamse landverraders in navolging van hun nazi bazen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 05:35   #7
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Hola , reactie op dit onderwerp .
Niet verwacht , want het ligt nog steeds delicaat dus ?
Wat een haat tussen witten en zwarten , mijn moeder heeft mij dat eens verteld , moest je weten hoe die elkaar haatten , en het is dus nog steeds haten , in de tegenwoordige tijd ?
waarom niet de strijdbijl laten rusten , en de schuldigen straffen ,
Wat betreft repressie , er hebben zich veel pedofielen geout in die geschifte tijd , verkrachting van meisjes van 15 jaar ?
En die gasten genieten van een vet pensioen ?
Waarom blijven denken in termen van wit en zwart ?
oorlogsmisdaden verjaren nooit .
Degene die verkrachtingen gepleegd hebben horen in den bak thuis .
Degene die op onschuldige kinderen geslaan hebben horen ook in den bak thuis .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 05:37   #8
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
waarom niet de strijdbijl laten rusten , en de schuldigen straffen ,
Spreekt elkaar nogal tegen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 05:47   #9
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Spreekt elkaar nogal tegen...
Toch niet , de blinde haat tussen die 2 moet maar eens stoppen , anders kun je nooit tot eerlijke processen komen .
Een voorbeeldje uit de realiteit .
Ik was ooit eens zo' n discussie begonnen in Lochristi , een gemeente met een bloederig verleden .
vraag van Kaffer : het is toch geen werk dat er hier meisjes verkracht zijn na de oorlog ?
Antwoord van de hele café ( het was café the whippet ) : Ha nee zeker , ge moest eens weten hoeveel de Duitsers er doodgeschoten hebben !
Is dit een objectieve discussie ?
Nee , dit is blinde haat , en dat moet maar eens stoppen .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 07:34   #10
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Iemand moet die molen van haat draaiende houden, doet altijd iemand zijn voordeel aan. Het bewijs wordt geleverd in deze thread, wordt weeral verwezen naar een "hedendaagse" politieke partij. Er zijn nu éénmaal personen die zich mogen opwerpen als zijnde slachtoffer en er zijn er die gewoon moeten zwijgen als zijnde de zogenaamde fouten. Wat betreft verzet, kunt ervan uitgaan dat deze bestonden uit 90% criminelen of hoe gaat u iemand noemen die achter een kant of een struik op zijn slachtoffer zit te wachten om deze op een lafhartige wijze van het leven te beroven in een land waarvan men ervan uitgaat dat de wapens zijn neergelegd en waarvan de regering de bevolking de rug heeft toegekeerd en deze aan hun lot en de bezetter hebben overgelaten . Dus deze laatste kan men op dat ogenblik wel beschouwen als zijnde de overheid. Als er in zulke omstandigheden repressie wordt gebruikt is dit wel het gevolg van de daden van die zo genoemde helden waarvoor ze dan wel andere lieten opdraaien, het tweede bewijs van hun heldendom.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 07:51   #11
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Mee akkoord,
Anderzijds , de bevolking blijft zich schijnheilig gedragen .
Ze staan op hun achterste poten waar het de zaak Dutroux betreft , maar wat de oude garde betreft , het is ook al zo lang geleden .
Het idee alleen al , dat er vandaag de dag een groot aantal verzetsstrijders een vet pensioen krijgen op basis van hun pedofiele activiteiten in de naoorlogse periode .
En wat zegt de jonge garde ?
Het is ook al zo lang geleden .
Dat ze dan maar meteen Dutroux vrijlaten , het is ook al zo lang geleden .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:11   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Mee akkoord,
Anderzijds , de bevolking blijft zich schijnheilig gedragen .
Ze staan op hun achterste poten waar het de zaak Dutroux betreft , maar wat de oude garde betreft , het is ook al zo lang geleden .
Het idee alleen al , dat er vandaag de dag een groot aantal verzetsstrijders een vet pensioen krijgen op basis van hun pedofiele activiteiten in de naoorlogse periode .
En wat zegt de jonge garde ?
Het is ook al zo lang geleden .
Dat ze dan maar meteen Dutroux vrijlaten , het is ook al zo lang geleden .
Jij bent al net zo genuanceerd als een benevelde zonsondergang.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:15   #13
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Hallo , recht laten geschieden is nog altijd een probleem in Belgie , maar juist daarom is het Belgie .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:16   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Hallo , recht laten geschieden is nog altijd een probleem in Belgie , maar juist daarom is het Belgie .
Met wie spreek ik?
Waarover?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:27   #15
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met wie spreek ik?
Waarover?
Waarom zou het een probleem zijn recht te laten geschieden ?
Het zijn oorlogsmisdaden , dus niet verjaarbaar?
Je moet de bevolking bezig zien , als een oude pedofiel halfnaakte kinderen zit te begluren aan de rand van het zwembad !
Schandaal , zet hem tegen de muur !
Verzetshelden die tienermeisjes hebben verkracht krijgen nog steeds de pluim van de bevolking .
Waarom zou de maatschappij hen niet kunnen opsporen en berechten .
Om er hier geen politieke discussie van te maken , van de 2 kanten dus , witte en zwarte .
waarom zou dat niet kunnen , als je ziet dat de wereld tilt slaat als Pinochet al dan niet terecht moet staan voor oorlogsmisdaden ?

Laatst gewijzigd door Kaffer : 16 oktober 2006 om 11:30.
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:40   #16
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met wie spreek ik?
Waarover?
Zo te zien met een persoon die er een probleem mee heeft dat er in den belziek aan enkelrichtings rechtspraak werd en wordt gedaan. Waarover, over gruweldaden die werden gepleegd door een bende criminelen die zich nooit of weinig hebben moeten verantwoorden voor hun daden door personen zoals u. Hoppelijk bent u tevreden met het antwoord op de gestelde vragen aan "kaffer" en waar ik ongevraagd heb op geantwoord.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 11:49   #17
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

[quote=ERLICH;2085559]Zo te zien met een persoon die er een probleem mee heeft dat er in den belziek aan enkelrichtings rechtspraak werd en wordt gedaan. Waarover, over gruweldaden die werden gepleegd door een bende criminelen die zich nooit of weinig hebben moeten verantwoorden voor hun daden door personen zoals u. Hoppelijk bent u tevreden met het antwoord op de gestelde vragen aan "kaffer" en waar ik ongevraagd heb op geantwoord.[/
Waarover heb je het ?
Wat heeft dat met de materie te maken ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 14:06   #18
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

och mensen toch... makkelijk praten als je het niet meegemaakt hebt...
al meer dan 60 jaar nachtmerries...
als peuterke afgetroefd en vader invalide geslagen voor mijn ogen...
en waarom???
zonodig vlaamsnationalisten die andere mensen deden oppakken omdat ze van waalse afkomst waren en hen in de weg liepen ofschoon daar geen reden toe was...
en dat voor het nobele doel dat nu nog steeds aanleiding geeft tot racisme en extremisme van een bepaalde partij...
en dan vraagt men vergevensgezind en tolerant te zijn... als nu alles opnieuw aan het lopen is...
voor een nobel doel van eigen volk eerst en....

maar ja...
haat en geweld lokte haat en geweld uit...

niets nieuws onder de zon...
of moet de vergevensgezindheid uit de hoek komen van de destijds getraumatiseerde peuter???
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 14:47   #19
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
och mensen toch... makkelijk praten als je het niet meegemaakt hebt...
al meer dan 60 jaar nachtmerries...
als peuterke afgetroefd en vader invalide geslagen voor mijn ogen...
en waarom???
zonodig vlaamsnationalisten die andere mensen deden oppakken omdat ze van waalse afkomst waren en hen in de weg liepen ofschoon daar geen reden toe was...
en dat voor het nobele doel dat nu nog steeds aanleiding geeft tot racisme en extremisme van een bepaalde partij...
en dan vraagt men vergevensgezind en tolerant te zijn... als nu alles opnieuw aan het lopen is...
voor een nobel doel van eigen volk eerst en....

maar ja...
haat en geweld lokte haat en geweld uit...

niets nieuws onder de zon...
of moet de vergevensgezindheid uit de hoek komen van de destijds getraumatiseerde peuter???
Begin niet te leuteren hé, vlaamsnationalisten walen laten oppakken voor enkel en alleen hun waalse afkomst maak uzelf niet belachelijk hé. Er zijn al veel verhaaltjes verteld over die periode maar er bestaat geen nood aan nog wat fantaste verhalen. Als walen werden opgepakt louter en alleen voor hun waal zijn leverd u daar dan eens het bewijs van, waar blijft u dan met Degrelle en het Waals legioen. Ben de mening toegedaan dat men u eerder kan onderbrengen in die stal van die zwoele afstammeling van een italiaanse migrant die het een noodzaak vindt hier twee bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen voor zijn eigen politiek profijt en die verdraagzaamheid koppeld aan hen die hij langs achteren kan benaderen in voorover gebogen houding.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 16 oktober 2006 om 14:55.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:34   #20
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Erlich zet alles op alles om een stel kindermishandelaars uit de gevangenis te houden .
Wit of zwart , dat interesseert hem niet , recht zal niet geschieden als het aan Erlich ligt .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be