Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 08:20   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard Verheerlijken van geweld: paus behoort gevangenisstraf te krijgen

Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.

Citaat:
'Als mijn goede vriend Alberto Gasbarri vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten. Het is normaal dat iemand met geweld reageert als hij zich beledigd voelt', zei paus Franciscus tijdens zijn bezoek op donderdag in de Filipijnen. Met die uitspraak uitte de paus zijn ongenoegen over de nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo. De paus argumenteerde dat religie een mensenrecht is van eenieder en dat iedere religieuze stroming zijn waardigheid heeft. 'Het gaat te ver om te provoceren of andermans religie te beledigen of te bespotten', zei Franciscus.

Evenwel voegde hij eraan toe dat het 'waanzin' is om te doden in de naam van God.


In een online persbericht zegt ook het Islamitische Emiraat van Afghanistan, de officiële naam van de Afghaanse taliban, dat ze de publicatie betreurt van de nieuwe karikaturen. ‘Ze raken de gevoeligheden van ongeveer anderhalf miljard moslims.’ Tegelijkertijd verheerlijkten ze de terreurdaden tegen Charlie Hebdo in Parijs.

Ook de grootmoefti van Jeruzalem, Mohammed Hussein, beschouwt de nieuwe cartoons 'als een belediging voor de profeet en voor bijna twee miljard moslims wereldwijd.'

De Turkse premier Ahmet Davutoglu deelt de mening van paus Franciscus dat er grenzen zijn aan persvrijheid: 'De vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan de vrijheid om te beledigen. De publicatie van deze karikatuur is een ernstige provocatie.' Net voor hij het vliegtuig nam naar Brussel, waar hij onder meer gesprekken zal voeren met Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker, voegde de Turkse premier nog toe dat hij dergelijke beledigingen tegenover de profeet niet aanvaardt.

Zondag nam Davutoglu nog deel aan de mars in Parijs tegen de aanslag en tegen de inperking van de persvrijheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 08:28   #2
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.
De paus is vrede.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 09:01   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

250 euro Gas boete zou toch gepast zijn hier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 09:25   #4
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

birds of a feather...
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 09:34   #5
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Mattheüs 5:10-12 "Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil. Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn."


Die kerkviool zou zich vereerd moeten voelen.

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 09:38   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Even verduidelijken: ik vond dat een omfloerst gelijk geven van de terroristen.
Zo van "allez, ge had ze niet mogen dood schieten, maar toch wel in hun knieschijven raken, die ongelovige honden die god noch gebod kennen ..."

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:28   #7
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

De Paus heeft natuurlijk gelijk. Het is dan ook een van de weinige hedendaagse linkse filosofen die nog iets authentieks te zeggen heeft (vele anderen zijn er eigenlijk niet meer op deze planeet; en rechts heeft nooit filosofen geproduceerd, dus dat spreekt -- buiten Heidegger misschien).

Wist je dat de Paus zowat de enige persoon op deze aardkloot is die als enige job heeft na te denken. Alles wat die man doet, een hele machine en infrastructuur, bestaat enkel zodat die permanent kan denken. Da's vrij uniek. Zelfs Zizek of Chomsky hebben die luxe niet.

Blijf jij maar lekker sudderen in uw reeds goed door de media en de heersende orde voorgekauwde ideeën.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:29   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Paus heeft natuurlijk gelijk. Het is dan ook een van de weinige hedendaagse linkse filosofen die nog iets authentieks te zeggen heeft (vele anderen zijn er eigenlijk niet meer op deze planeet; en rechts heeft nooit filosofen geproduceerd, dus dat spreekt -- buiten Heidegger misschien).

Wist je dat de Paus zowat de enige persoon op deze aardkloot is die als enige job heeft na te denken. Alles wat die man doet, een hele machine en infrastructuur, bestaat enkel zodat die permanent kan denken. Da's vrij uniek. Zelfs Zizek of Chomsky hebben die luxe niet.

Blijf jij maar lekker sudderen in uw reeds goed door de media en de heersende orde voorgekauwde ideeën.
De Paus heeft niks na te denken, hij moet enkel de bevelen van Hogerhand doorgeven aan zijn meute.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:42   #9
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.

De mensen gaan niet van zelf strijden. Riskeren niet zo maar elende of de dood. Maar worden er toe opgejut.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:45   #10
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Paus heeft niks na te denken, hij moet enkel de bevelen van Hogerhand doorgeven aan zijn meute.
Jammer genoeg komen die bevelen niet zomaar in voorgekauwde mediapaketten tot hem. De ideeën waar het plebs op teert komen daarentegen wel in voorgekauwde ideetjes tot hen (zoals we nu zien rond alles wat met dat hilarische concept van de "islamisering" te maken heeft).

De paus werkt in een individuele relatie met enkelen zoals zijn kardinaals en raadgevers (een intellectuele polypsonie zeg maar); het plebs werkt als slavenklasse in een perfect intellectueel monopolie, gedirigeerd door de ideologie waar ze nooit kan uitkruipen. Erg hé. Allemaal dezelfde ideeën, zonder tegenspraak.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:00   #11
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Nogmaals het bewijs dat de verschillende godsdiensten totaal hypocriet zijn.
In de boodschap die ze uitdragen, gaat het steeds over vergevingsgezindheid, broederlijkheid, de andere wang toedraaien, enz... maar in praktijk verdragen ze geen enkele kritiek of geen enkele afwijkende mening.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:01   #12
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jammer genoeg komen die bevelen niet zomaar in voorgekauwde mediapaketten tot hem. De ideeën waar het plebs op teert komen daarentegen wel in voorgekauwde ideetjes tot hen (zoals we nu zien rond alles wat met dat hilarische concept van de "islamisering" te maken heeft).

De paus werkt in een individuele relatie met enkelen zoals zijn kardinaals en raadgevers (een intellectuele polypsonie zeg maar); het plebs werkt als slavenklasse in een perfect intellectueel monopolie, gedirigeerd door de ideologie waar ze nooit kan uitkruipen. Erg hé. Allemaal dezelfde ideeën, zonder tegenspraak.
Erg?
Het is hun club, zij mogen hun eigen regels bepalen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 13:27   #13
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.
Zo zie je maar hoe belangrijk de strijd voor een seculiere democratische rechtstaat blijft.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 13:41   #14
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Erg? Het is hun club, zij mogen hun eigen regels bepalen...
Mee eens, zolang het de clubleden betreft en niet opgeroepen wordt tot moord en doodslag van anderen, zoals dat het geval is in de Mohammedanen-club.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 14:21   #15
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.
=> Ja, niet toevallig allemaal mensen bij wie religie centraal staat in hun leven en waarbij het geloof op een vrome/orthodoxe wijze beleid wordt.
De geschiedenis is echter niet mals voor religie. Zij kunnen het grootste dodental achter hun naam schrijven. Omwille van 'het geloof' (welke het ook mag wezen/geweest zijn) zijn er meer mensen vermoord dan door eender welke oorlog of mensonterend regime.
"De mens maakt de religie, de religie maakt niet de mens."
Het is toch vreemd dat de grootste religieuze stromingen ter wereld de mond vol hebben van naastenliefde, verdraagzaamheid, vredelievendheid en dergelijke; terwijl net vaak hun vertegenwoordigers en volgelingen de eerste zijn om te beschuldigen, te verketteren, etc.
Alsof zij een monopolie hebben op de waarheid en moreel superieur zijn ten overstaan van 'anderen'.
Religie verdeelt mensen evenzeer als dat het verbindt. En religie laat een bloederig spoor na doorheen onze geschiedenis.

Ik erger mij ook constant aan bepaalde berichten in de media. Maar ik ben verantwoordelijk en verstandig genoeg om daar op gepaste wijze mee om te gaan. Niemand verplicht mij om bepaalde berichtgevingen te volgen, om naar bepaalde tv-programma's te kijken, om naar bepaalde radio-uitzendingen te luisteren, om bepaalde magazines/kranten te lezen.
Het staat mij helemaal vrij om te kiezen dat niet te doen. Simpel.
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van 'vrijheid van meningsuiting' en maakt er algauw een zwart-wit-tegenstelling van.
Welnu, er bestaat ook nog zoiets als 'gezond verstand'. Willen we ons daar is meer mee bezighouden en mensen daar op aanspreken.
Iedereen is wel een bepaalde mening toegedaan over het één of het ander.
Wees gewoon volwassen genoeg, verstandig en kritisch genoeg om daar op een 'normale' manier mee om te gaan.
"Uw vrijheid eindigt waar die van een ander begint."

Indien u ergens niet mee akkoord kunt gaan of ergens aanstoot aan neemt, staat het u vrij om dit mede te delen op een ordentelijke manier, u bent vrij om het naast u neer te leggen of te negeren, ... er zijn ontzettend veel opties.
Een kogel door het hoofd jagen van iedereen die een andere mening is toegedaan is gewoonweg achterlijk. Het geeft enkel weer hoe onverantwoordelijk, onvolwassen, onintelligent, onverdraagzaam iemand is.
Zulke mensen kunnen het leven in onze samenleving de dag vandaag simpelweg niet aan.
Als het uw conclusie is dat geweld gepermitteerd is bij een meningsverschil, hoort u niet thuis in de meeste landen hier op aarde.
U verschuilen achter een religie en die gebruiken/misbruiken om geweldplegingen te begaan is laaghartig en laf.

De paus tenslotte, is in zekere zin een massamoordenaar. Hij bestrijdt bijvoorbeeld actief het gebruik van condooms in een continent waar AIDS schering en inslag is.
Welnu, door zijn boodschappen en zijn missionarissen daar ter plaatse, kan hij dus verantwoordelijk gesteld worden voor de dood van een hele hoop mensen die,
mits gebruik van voorbehoedsmiddelen, nog zouden geleefd hebben.
Ik vind dat een zeer ernstig probleem, en voel een zekere plaatsvervangende schaamte door de woorden en het handelen van de Rooms-Katholieke kerk in deze.
Heb ik nu ook het recht om de paus met geweld te lijf te gaan in naam van onze Afrikaanse medemensen?!
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 14:44   #16
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mee eens, zolang het de clubleden betreft en niet opgeroepen wordt tot moord en doodslag van anderen, zoals dat het geval is in de Mohammedanen-club.
Toch niet helemaal. Uw club roept dan misschien niet rechtstreeks op tot moord. Maar wanneer Irak moet platgebombardeerd worden staat u wel als eerste de boel te legitimeren.

Wat natuurlijk veel erger is dan een bom tegen een weekblad gooien. Allez, als ge louter naar het aantal slachtoffers kijkt toch.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 15:26   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch niet helemaal. Uw club roept dan misschien niet rechtstreeks op tot moord. Maar wanneer Irak moet platgebombardeerd worden staat u wel als eerste de boel te legitimeren.
Wat natuurlijk veel erger is dan een bom tegen een weekblad gooien. Allez, als ge louter naar het aantal slachtoffers kijkt toch.
U neemt een loopje met de waarheid. Naar ik me meen te herinneren was die club (Rooms-Katholieke Kerk) een van de tegenstanders van militair ingrijpen in Irak. De 2de oorlog tegen Irak is trouwens nooit religieus gemotiveerd geworden, maar wel seculier door de VN.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 15:32   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.
RKK en alle Katholieke teksten onmiddellijk verbieden, hun subsidies intrekken, de gebouwen innemen en alle Katholieken een verklaring laten afleggen dat hun God en Jezus beledigd mogen worden, of zij moeten maar naar het Vaticaan gaan.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 15:43   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
...
Wist je dat de Paus zowat de enige persoon op deze aardkloot is die als enige job heeft na te denken.
...
Hij zou beter af en toe eens mogen van de grond gaan, om met zijn voeten op de grond te kunnen blijven.

Sedert mijn pensioen trouwens, is mijn job ook uitsluitend nadenken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 15:57   #20
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee, de titel is er wat over.

Maar ik was toch erg gechockeerd toen ik de woorden van die oude vrijgezel las.

Iemand in een dergelijke voorbeeldfunctie, mag wel een andere boodschap geven.
En daar mag gerust heel veel vergevingsgezindheid bij zijn voor 'een zondaar'.
Maar de preventieve boodschap moet blijven:

Geen geweld !

Die kalotenleider, die pertang een goede indruk maakte bij zijn start, blijkt niet zo goed te matchen met onze cultuur.

titel: Paus Franciscus: 'Als mijn goede vriend vloekt tegen mijn moeder, kan hij een klap verwachten'
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150115_01474927

De nieuwe Mohammed-cartoons van Charlie Hebdo worden niet door iedereen gesmaakt. De Afghaanse taliban, de Turkse premier Ahmet Davutoglu, grootmoefti's en paus Franciscus hebben de nieuwe karikaturen van de profeet Mohammed al veroordeeld.
Ik geef de Paus 100 % gelijk. Hij veroordeelt het moorden en hij veroordeelt tevens de provocatie.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be