Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 21:27   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Katholicisme zal materieel zijn, of zal niet zijn.
Met de schatten van en in het Vaticaan als bevestiging ervan.
Citaat:
Clerus zal pedofiel zijn, of zal niet zijn.
Het aan de clerus opgelegde celibaat is dan ook tegennatuurlijk.
Het gevolg ervan zijn volwassenen die sexueel onvolwassen zijn gebleven, met alle gevolgen vandien.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 23:35   #42
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
De Joden en co zien er geen probleem in als een arts zou weigeren "de behandeling" uit te voeren. )
Volgens mij laten de joden dat niet doen door een arts.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 20 september 2017 om 23:38.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 00:08   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Het standpunt is correct. Nu nog in wet gieten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 09:48   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
De Joden en co zien er geen probleem in als een arts zou weigeren "de behandeling" uit te voeren. Ze hebben ook geen probleem met de niet terugbetaling van zo'n ingreep. In het eerste geval zoekt men iemand die het wel wil doen, in het twee geval betalen ze gewoon wat dat moet kosten. Immers, niet besneden = geen Jodendom.

So far so good, wat mij vooral stoort is dat ons Riziv dus tussenkomt in dat soort nonsens ingrepen (mijn idee hé, ik weet het, met een velleke te veel kunt ge geen Jood zijn/worden - dat ze maar doen!).

Maar als ik een wijsheidstand laat trekken omdat die de binnenkant van mijn wang constant in een preparé omtovert- met alle gevolgen vandien - dan wordt er juist niets terugbetaald. Enkel als je <18j en >70j bent trek je terug. (wie heeft er nu nog tanden na 70j? )

I don't care dat ik 70€ moet betalen om een tand te trekken,,, maar allez, waar is de logica?
Of zou je bij religieuze tandentrekkerij wél terugbetaald krijgen?
Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 09:57   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je beseft toch dat dat een onislamitisch standpunt Is? Hoe ga je daarmee verder leven?
En die vraag stel je aan een atheïst ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:10   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het standpunt is correct. Nu nog in wet gieten.
De grondwet garandeert de fysieke integriteit van het kind. Geen wet nodig. Gewoon alle besnijders in de gevangenis duwen en als ze de Belgische nationaliteit niet hebben uitzetten.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:13   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.
Onverdoofd?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:38   #48
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.
Als de tandentrekker-priester geen dokter,neger,jood of Noord-Afrikaan is dan gaat hij/zij/het(PC blijven) stante pede den bak in.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:07   #49
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die zaken die je opsomt, kunnen mi niet direct beschouwd worden als 'n aantasting van de fysieke integriteit van kinderen, itt besnijdenis.
Ik vond m'n eerste en plechtige communie alvast tof, niet in het minst voor de cadeautjes en het geld dat je op zo'n dagen in ontvangst mag nemen.
Ik ben ook van mening dat je daarmee zou moeten wachten tot je meerderjarig bent, maar goed, het is idd veel minder ingrijpend. Het tast je fysieke integriteit niet aan. Maar minstens even belangrijk is het feit dat doop en communie terug te draaien valt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:47   #50
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De grondwet garandeert de fysieke integriteit van het kind. Geen wet nodig. Gewoon alle besnijders in de gevangenis duwen en als ze de Belgische nationaliteit niet hebben uitzetten.
Buiten fysieke verminking van het kind, bezondigen vele besnijders zich ook aan 'onwettige uitoefening van de geneeskunde'. Zeker bij de joden zijn er tal van lieden aan het werk zonder enige medische vakkennis. Jaarlijks worden er baby's in het ziekenhuis binnengebracht met een verminkte penis. Dat is strafbaar, maar wordt in deze zelden vervolgd wegens politiek te gevoelig. Men redeneert: die joden hebben zo afgezien in WO II, dat men nu zulke praktijken bij hen door de vingers moet zien. Klinkt cru, maar zo redeneren onze poco beleidsmakers.

Ik mag een onwel geworden kind in de klas niet eens een pijnstiller toedienen, want als het daar slecht op reageert, ben ik de verantwoordelijke en ik ben daar niet medisch bevoegd voor. Maar de 'besnijders' mogen grondig de wet aan hun laars lappen. Van dubbele standaarden gesproken !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:55   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben ook van mening dat je daarmee zou moeten wachten tot je meerderjarig bent, maar goed, het is idd veel minder ingrijpend. Het tast je fysieke integriteit niet aan. Maar minstens even belangrijk is het feit dat doop en communie terug te draaien valt.
Idd, een brief daarover naar het bisdom sturen waar je gedoopt bent volstaat, daar hoef je ook niet meerderjarig voor te zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 00:07   #52
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, een brief daarover naar het bisdom sturen waar je gedoopt bent volstaat, daar hoef je ook niet meerderjarig voor te zijn.
Geen brief sturen volstaat ook.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 07:11   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Geen brief sturen volstaat ook.
Geen brief sturen, is zelfs beter.
Die celibatairs hebben destijds niets gevraagd; moet je nu ook niets terugvragen.

Ik neem me wel voor dat als ik ooit ergens nog eens een pastoor of iets dergelijks ontmoet, waarbij zichtbaar is dat hij "geestelijke" is, om hem (of haar?) te zeggen dat gezien hij zich zo openbaart, ik hem openbaar dat ik atheïst ben en dat ik godsdienst een oplichting vind.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 08:03   #54
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen brief sturen, is zelfs beter.
Die celibatairs hebben destijds niets gevraagd; moet je nu ook niets terugvragen.

Ik neem me wel voor dat als ik ooit ergens nog eens een pastoor of iets dergelijks ontmoet, waarbij zichtbaar is dat hij "geestelijke" is, om hem (of haar?) te zeggen dat gezien hij zich zo openbaart, ik hem openbaar dat ik atheïst ben en dat ik godsdienst een oplichting vind.
En dan?
Nadien samen een gooi pint gaan drinken om de verhalen uit jullie jeugd samen terug op te halen?
Ah,die ouwe tijd, die weemoed.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 11:55   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En dan?
Nadien samen een gooi pint gaan drinken om de verhalen uit jullie jeugd samen terug op te halen?
Ah,die ouwe tijd, die weemoed.
Pinten pakken, altijd ok.
Van de gelegenheid gebruik maken of hij nog altijd dat tijdverdrijfje van in onze kleutertijd beoefent: doktertje spelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 19:13   #56
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Geen brief sturen volstaat ook.
Klopt, maar sommigen maken daar graag 'n principe van, door op die manier te stellen, dat ze nergens willen bijhoren waar ze zelf niet om gevraagd hebben.
De gevolgen van zo'n 'uittreding' hebben voor de meest katholieken weinig tot geen gevolgen, behalve bij jehovadinges enzo.
Echter, wie de islam of het judaïsme wil verlaten, kan rekenen op meer weerstand uit die gemeenschappen.

Ik ken een jood - waar ik in de jaren '80 een paar goede zaken mee gedaan heb - die gehuwd was met een Vlaamse vrouw.
Die man was verstoten door heel z'n familie en ook volledig buitengesloten uit de joodse zakengemeenschap, zodat ie alleen nog maar op de omgeving van z'n vrouw kon terugvallen.
Spijt, wroeging en bitterheid was een deel van z'n leven geworden.
Om maar te zeggen dat geloofsverlating bij ons 'n lachertje is, vergeleken met andere bevolkingsgroepen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 20:15   #57
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Zevercomite.
De gelovige mannen moeten zich onderscheiden van de ongelovigen en zich aan God onderwerpen.
Een besnijdenis in het 1ste levensjaar (met een ringetje waarbij de voorhuid afsterft) is nu eenmaal makkelijker dan op je 12, 18 of 38ste. Iedereen wil het beste voor z'n kind.
Als België het niet meer terug zou betalen of verbieden, dan zijn er nog genoeg landen waar men het wel uitvoert. Maar ik zie in de verste verte nog geen verbod komen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 20:23   #58
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt, maar sommigen maken daar graag 'n principe van, door op die manier te stellen, dat ze nergens willen bijhoren waar ze zelf niet om gevraagd hebben.
De gevolgen van zo'n 'uittreding' hebben voor de meest katholieken weinig tot geen gevolgen, behalve bij jehovadinges enzo.
Echter, wie de islam of het judaïsme wil verlaten, kan rekenen op meer weerstand uit die gemeenschappen.

Ik ken een jood - waar ik in de jaren '80 een paar goede zaken mee gedaan heb - die gehuwd was met een Vlaamse vrouw.
Die man was verstoten door heel z'n familie en ook volledig buitengesloten uit de joodse zakengemeenschap, zodat ie alleen nog maar op de omgeving van z'n vrouw kon terugvallen.
Spijt, wroeging en bitterheid was een deel van z'n leven geworden.
Om maar te zeggen dat geloofsverlating bij ons 'n lachertje is, vergeleken met andere bevolkingsgroepen.
Spreekt voor zich. Je geloof bepaalt je manier van leven, dus natuurlijk is gebrek aan geloof of geloofsverlating bij ongelovigen totaal geen probleem.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 22:09   #59
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Spreekt voor zich. Je geloof bepaalt je manier van leven, dus natuurlijk is gebrek aan geloof of geloofsverlating bij ongelovigen totaal geen probleem.
Uiteraard is dat geen probleem, alleen gelovigen maken daar heisa over, want de afvalligheid van hun partner, kind, broer of zus, stelt hun eigen geloof op de proef, voor zover ze ooit al aan zelfreflectie gedaan hebben.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 23:02   #60
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zevercomite.
De gelovige mannen moeten zich onderscheiden van de ongelovigen en zich aan God onderwerpen.
Een besnijdenis in het 1ste levensjaar (met een ringetje waarbij de voorhuid afsterft) is nu eenmaal makkelijker dan op je 12, 18 of 38ste. Iedereen wil het beste voor z'n kind.
Echt? Ook die stoute ongelovigen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als België het niet meer terug zou betalen of verbieden, dan zijn er nog genoeg landen waar men het wel uitvoert.
Ok, bye bye, don't bother to come back.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be