Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 September 2017, 20:11   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard Leuke kleine E-auto van Uniti

Zweedse 2- tot 4-zitter met amper 55 PK via 2 kleine e-motoren, zelfs extra batterij meeneembaar mogelijk geeft extra 30 km.
20 kWh versie zou tot 300 km halen (wslk NEDC) maar ook dat is enorm zuinig.
Wagentje zou maar 400 kg wegen, wslk de 2 zitter met 11 kWh versie.

Blijkbaar is het serieus want Siemens doet mee.
Prijs zou onder 20k liggen.

Soit enkele links:

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/i...auto-2019.html


Video 360°: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=hRPvLPcNOTE

20-09-2017

Uniti: Zweedse elektrische auto voor 2019

Het Zweedse Uniti meldt 500.000 euro te hebben ingezameld voor de ontwikkeling van zijn kleine elektrische stadsautootje.

Uniti is een Zweedse start-up die in 2016 is opgericht om een klein elektrisch karretje te ontwikkelen met een homologatie als zware quad. Hij wordt gemaakt in composietmaterialen en koolstofvezel, waardoor hij slechts 400 kilo weegt. Het nodige ontwikkelingsbudget wordt via een crowdfundingcampagne op het internet verzameld en Uniti meldt dat het vandaag al 500.000 euro heeft opgehaald voor zijn project. Er zouden ook al meer dan 800 voorbestellingen zijn genoteerd voor het karretje dat, als alles goed gaat, in 2019 op de markt komt.

150 tot 300 kilometer

Het kleine elektrische karretje wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximaal piekvermogen van 55 pk. Daarmee trekt hij op van 0 naar 80 km/h in minder dan 3,5 seconden en haalt hij een top van 90 of 130 km/h naargelang de versie. De motoren worden gevoed door een lithium-ionbatterij van 11 of 20 kW, die volgens de constructeur een rijbereik van respectievelijk 150 of 300 kilometer mogelijk maken.

Minder dan 20.000 euro

Voor de bouw van zijn elektrische auto heeft Uniti een samenwerkingsakkoord getekend met de Duitse reus Siemens om een ultramoderne en volledig geautomatiseerde fabriek te bouwen in het Zweedse Malmö. Die zou tot 50.000 auto’s per jaar kunnen bouwen. Het karretje wordt online verkocht en zou maximaal 19.900 euro gaan kosten, batterijen inbegrepen. Je kan nu al online een bestelling plaatsen.
https://www.uniti.earth/

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=QPKF...ature=youtu.be
Team Uniti
Gepubliceerd op 14 sep. 2017

Why doesn't Uniti look like a normal car? Because electric car technology is completely different to combustion engine technology, which gave it the "car shape" in the first place. We have designed the vehicle to match electric car technology, modern human machine interaction, and modern trends in consumer electronics.

Our crowdfunding campaign is now live!
Find all information about the campaign here: https://www.uniti.earth/invest/

Uniti is reinventing city transportation. Our electric city car brings a new approach to safety and sustainability is scheduled to launch later this year, and production is planned for 2018. This is an exciting time for Uniti, and you can now be part of it!

With subtitles in English, Deutsch och Svenska.
Extra Crowdfunding staat momenteel boven 1,2 milj €
https://www.fundedbyme.com/en/campai...rst-prototype/
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 26 September 2017 om 20:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2017, 23:40   #2
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 33.925
Standaard

Mja.

Ik kan me inbeelden dat in sterk verstedelijke gebieden zoiets leuk is. Kleine auto die je gemakkelijk kwijt krijgt, gemakkelijk kan opladen en cheap is in gebruik.

Maar in feite is dit een electrische legier....
Tavek is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2017, 09:01   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja.

Ik kan me inbeelden dat in sterk verstedelijke gebieden zoiets leuk is. Kleine auto die je gemakkelijk kwijt krijgt, gemakkelijk kan opladen en cheap is in gebruik.

Maar in feite is dit een electrische legier....
Qua grootte wel, maar niet qua prestaties, een Ligier is beperkt tot 4 kW en 45 kmh, en mag ook niet de autoweg of autosnelweg op.

In de tekst staat wel eigenlijk een fout of onduidelijkheid, want de homologatie kan enkel als M1-auto zijn, voor een quad L7e-homologatie mag je niet meer dan 15 kW hebben, en tot 55 PK is nog altijd 40 kW.

De firma Uniti wou oorspronkelijk L7e maken maar nu maken ze wel echte auto's als dat 55 PK(40 kW) piekvermogen klopt, men gaat ook geen tot 130 kmh-wagen maken om niet op de snelweg te mogen hé.
Die EU-wetgeving van de toegevoegde L7e bestaat ook pas sinds 1 jan 2017 (Uniti is van jan 2016 bezig), de 130 kmh versie kan alleen maar een auto-homologatie hebben.

De 90kmh-versie van de Uniti zou wel een L7e zijn, want 15 kW is voldoende voor een 90 kmh-max. L7e is ook max 90 kmh volgens EU-wetgeving.
Soit Wikipedia legt het uit:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uniti_(car)
The two to four seater vehicle (depending on the version) is designed to comply with the regulatory category of heavy quadricycles (L7e).[6]
To be lightweight (450 kg) and safe, the car will be made with sustainable composite biomaterials and carbon fibers. Uniti car will have 2 electric motors delivering a total output 15 kW (40 kW peak), which allows the vehicle to reach 0 to 80 km/h in less than 3.5 seconds with a top speed of 90 km/h to 130 km/h depending on the version. The urban electric car will have a Li-Ion battery which supports induction and plug-in charge, and capable of supplying 11 to 20 kWh of energy. Depending on the version, the range per charge varies from 150 km to 300 km. The Swedish car will feature technologies designed in-house such as a steer-by-wire system, an interactive HUD windscreen, a digital human-machine interaction capacity, as well as autonomous driving functions.[7]
De Renault Twizzy 80kmh versie bvb is een L7e-voertuig volgens homologatie (13 kW) , de 45 kmh-versie is L6e want maar 4 kW, verder ook de hele uitleg
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Renault_Twizy

Der Twizy wird in zwei Motorisierungen angeboten.[2] In Deutschland wurde bis Januar 2017 die der offenen Version nach Richtlinie 92/61/EWG wie ein Quad eingestuft (EG L7e) und umgeht damit zulassungsrechtliche Hürden für Personenkraftwagen.[3] Diese Richtlinie erfasst vierrädrige Leichtkraftfahrzeuge mit mehr als 45 km/h und mehr als 50 cm³ oder auch mit einer Leistung von maximal 15 kW bei Elektroantrieb und einem Leergewicht (ohne Akku und Fahrer) von maximal 400 kg.[4]
Nach der Richtlinie 92/61/EWG oder 2007/46/EG (max. 45 km/h und nicht mehr als 50 cm³ bzw. maximal 4-kW-Elektromotor) zählte die limitierte Version als vierrädriges Leichtkraftfahrzeug nach EG L6e.[5]
Seit dem 1. Januar 2017 ist in Deutschland die europäische Verordnung 168/2013 geltendes Recht. Dies führte dazu, dass der Twizy in der bisherigen Form so nicht mehr verkauft werden konnte. In dieser Verordnung wurde die Grenze von 15kW (L6e 4kW) durch in der Bauartzulassung fest definierte Leistung (auch mehr als 15kW), Höchstgeschwindigkeit (maximal 90km/h für L7e) sowie Drehmomentwerte ersetzt.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/EG-Fahrzeugklasse

L6e Vierrädriges Leichtkraftfahrzeug mit einer Leermasse bis zu 350 kg (ohne Batterien bei Elektrofahrzeugen) mit bauartbedingter Höchstgeschwindigkeit von bis zu 45 km/h und Hubraum bis zu 50 cm³ oder 4 kW bei anderen Verbrennungsmotoren oder Elektromotoren 4rädr.Leich.Fz.b. 350 kg LEICHT-KFZ BIS 45 KM/H

L7e Vierrädriges Kraftfahrzeug, das nicht unter L6e fällt, mit einer Leermasse bis 400 kg (bis 550 kg für Güterbeförderung) ohne Batterien bei Elektrofahrzeugen und # max. Nutzleistung bis zu 15 kW

Klasse M1 (normale personenauto)
Fahrzeuge zur Personenbeförderung mit höchstens acht Sitzplätzen außer dem Fahrersitz (umgangssprachlich Automobile und Wohnmobile).
350-400 kg gewicht is zonder batterijen, daar voldoen de L6e-L7e aan, M1 mag tot 3,5 ton hebben.

Sorry voor de lange uitleg...

Samengevat zou het zo zijn:

Renault Twizzy 45 kmh/4kW= L6e max 4 kW en beperkt tot 45 kmh = brommobiel of "Ligier". Mag geen autoweg/autosnelweg op.

Renault Twizzy 80 kmh/13kW= L7e want >4kW<15 kW en meer dan 45 kmh tot max 90 kmh. Kan de autoweg en autosnelweg op maar zeker niet aan te raden.

Uniti versie 90 kmh/15kW= L7e want >4kW<of gelijk 15 kW en max 90 kmh. Al minder gevaarlijk voor autoweg/snelweg maar dan enkel tussen de vrachtwagens... ook niet aan te raden.

Uniti versie 130 kmh/40kW moet M1 personenwagen zijn want >> 15 kW. en >> 90 kmh Niet persé een snelwegwagen maar kan meezwemmen in het snelle verkeer zoals een Smart.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 27 September 2017 om 09:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2017, 21:02   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 September 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 142.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja.

Ik kan me inbeelden dat in sterk verstedelijke gebieden zoiets leuk is. Kleine auto die je gemakkelijk kwijt krijgt, gemakkelijk kan opladen en cheap is in gebruik.

Maar in feite is dit een electrische legier....
Als je twee zaken bij elkaar legt, dan is maar de vraag of veel mensen meer nodig hebben dan een klein wagentje. De dagelijkse woon-werkafstand ligt in België al vrij laag, terwijl de meeste mensen bij dat woon-werkverkeer meestal alleen in de auto zitten.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 07:09   #5
Skobelev
Eur. Commissievoorzitter
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 8.025
Standaard

20K€ voor een elektrisch ei op wieltjes...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 07:56   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 May 2007
Berichten: 27.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Qua grootte wel, maar niet qua prestaties, een Ligier is beperkt tot 4 kW en 45 kmh, en mag ook niet de autoweg of autosnelweg op.

In de tekst staat wel eigenlijk een fout of onduidelijkheid, want de homologatie kan enkel als M1-auto zijn, voor een quad L7e-homologatie mag je niet meer dan 15 kW hebben, en tot 55 PK is nog altijd 40 kW.

De firma Uniti wou oorspronkelijk L7e maken maar nu maken ze wel echte auto's als dat 55 PK(40 kW) piekvermogen klopt, men gaat ook geen tot 130 kmh-wagen maken om niet op de snelweg te mogen hé.
Die EU-wetgeving van de toegevoegde L7e bestaat ook pas sinds 1 jan 2017 (Uniti is van jan 2016 bezig), de 130 kmh versie kan alleen maar een auto-homologatie hebben.

De 90kmh-versie van de Uniti zou wel een L7e zijn, want 15 kW is voldoende voor een 90 kmh-max. L7e is ook max 90 kmh volgens EU-wetgeving.
Soit Wikipedia legt het uit:


De Renault Twizzy 80kmh versie bvb is een L7e-voertuig volgens homologatie (13 kW) , de 45 kmh-versie is L6e want maar 4 kW, verder ook de hele uitleg



350-400 kg gewicht is zonder batterijen, daar voldoen de L6e-L7e aan, M1 mag tot 3,5 ton hebben.

Sorry voor de lange uitleg...

Samengevat zou het zo zijn:

Renault Twizzy 45 kmh/4kW= L6e max 4 kW en beperkt tot 45 kmh = brommobiel of "Ligier". Mag geen autoweg/autosnelweg op.

Renault Twizzy 80 kmh/13kW= L7e want >4kW<15 kW en meer dan 45 kmh tot max 90 kmh. Kan de autoweg en autosnelweg op maar zeker niet aan te raden.

Uniti versie 90 kmh/15kW= L7e want >4kW<of gelijk 15 kW en max 90 kmh. Al minder gevaarlijk voor autoweg/snelweg maar dan enkel tussen de vrachtwagens... ook niet aan te raden.

Uniti versie 130 kmh/40kW moet M1 personenwagen zijn want >> 15 kW. en >> 90 kmh Niet persé een snelwegwagen maar kan meezwemmen in het snelle verkeer zoals een Smart.
Iemand met een Nissan leaf zegt dat hij die auto niet kan gebruiken om 100km ver te gaan werken... je geraakt er niet op de autostrade
__________________
Een zelfstandige die hetzelfde gemiddelde pensioen wilt als een ambtenaar van 2650euro moet 1miljoen bijeensparen we leven in een ambtelijke dictatuur
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:05   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
20K€ voor een elektrisch ei op wieltjes...
Zeg maar electrisch bommetje, alhoewel in onze tijden...

Och, amper een paar k meer als een bromfiets klasse B op vier wielen (Ligier) en wslk amper onderhouds- en gebruikskosten, dus veel goedkoper als vervuilende mini-stadswagentjes.

Citaat:
which allows the vehicle to reach 0 to 80 km/h in less than 3.5 seconds
En dat electrisch bommetje gaat wel 95% fossielen terplaatse laten verharren aan een floepend groen licht. Dat wordt innerlijk plezier en ...
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 28 September 2017 om 12:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:11   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Iemand met een Nissan leaf zegt dat hij die auto niet kan gebruiken om 100km ver te gaan werken... je geraakt er niet op de autostrade
Zeg die iemand dat em zene auto af en toe aan de prise moet hangen, jerrycans helpen niet.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:43   #9
Skobelev
Eur. Commissievoorzitter
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 8.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeg maar electrisch bommetje, alhoewel in onze tijden...

Och, amper een paar k meer als een bromfiets klasse B op vier wielen (Ligier) en wslk amper onderhouds- en gebruikskosten, dus veel goedkoper als vervuilende mini-stadswagentjes.


En dat electrisch bommetje gaat wel 95% fossielen terplaatse laten verharren aan een floepend groen licht. Dat wordt innerlijk plezier en ...
Ah, jij ben zo eentje die wil racen aan de lichten?

'k Zit, in de file maar ook daarnaast, toch liever in mijn "salon op wielen" dan in en op een plastiek opstapje.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:44   #10
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 33.925
Standaard

Een Tesla is een salon op wielen en die explodeert ook.
Tavek is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:48   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ah, jij ben zo eentje die wil racen aan de lichten?
Sinds wanneer is dat racen? Als jij liever het verkeer hindert, want dat is strafbaar.

Citaat:
'k Zit, in de file maar ook daarnaast, toch liever in mijn "salon op wielen" dan in en op een plastiek opstapje.
Zelfs kunststoffen zijn meestal waardevoller als uw blikken doos.

Citaat:
Hij wordt gemaakt in *composietmaterialen en koolstofvezel
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Kunststof
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 28 September 2017 om 12:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:55   #12
Skobelev
Eur. Commissievoorzitter
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 8.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een Tesla is een salon op wielen en die explodeert ook.
Dat is dan weer wel een fijne wagen. Maar 120k€.. dat is het dubbele van de mijne....behalve voor zelfstandigen is er maar een niche markt voor Tesla.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:55   #13
Skobelev
Eur. Commissievoorzitter
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 8.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds wanneer is dat racen? Als jij liever het verkeer hindert, want dat is strafbaar.


Zelfs kunststoffen zijn meestal waardevoller als uw blikken doos.


* https://nl.wikipedia.org/wiki/Kunststof
bwa, mijn 3l benzine gaat er voor mij snel genoeg vandoor.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 12:59   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
bwa, mijn 3l benzine gaat er voor mij snel genoeg vandoor.
Ik heb nog een 2,5l en die is quasi 100 % van kunststof, de rest leder en inox
en >28 jaar oud.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 14:45   #15
Johan Daelemans
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 29 August 2013
Berichten: 6.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Maar in feite is dit een electrische legier....
En wat is daar mis mee?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 14:50   #16
Johan Daelemans
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 29 August 2013
Berichten: 6.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je twee zaken bij elkaar legt, dan is maar de vraag of veel mensen meer nodig hebben dan een klein wagentje. De dagelijkse woon-werkafstand ligt in België al vrij laag, terwijl de meeste mensen bij dat woon-werkverkeer meestal alleen in de auto zitten.
Dit lijkt me ook de ideale oplossing.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 15:28   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En wat is daar mis mee?
Euh een fatsoenlijk uitgeruste Ligier kost 15k:
Citaat:
http://www.ligiergroup.be/web/nl/gamma/js50C_2017/

Ligier JS50 C Elegance

13.550,00 € Ligier JS50 C Elegance met Lombardini Progress
14.650,00 € Ligier JS50 C Elegance met Lombardini DCI Revolution 492

Opties Elegance
900 € Airco (DCI)
295 Airbag
300 € Colorline
125 € Veiligheidspakket
En sowieso verboden op autoweg en autosnelweg... want het is een vierwielige bromfiets, "max 45 kmh"
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 28 September 2017 om 15:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 15:32   #18
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 33.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En wat is daar mis mee?
Het is goedkoper uw rijbewijs te halen en een kleine echte wagen te kopen.
Tavek is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2017, 18:19   #19
Johan Daelemans
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 29 August 2013
Berichten: 6.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is goedkoper uw rijbewijs te halen en een kleine echte wagen te kopen.
Ik snap niet waar je heen wil met uw antwoord.
We hebben het toch over een kleine E-wagen met een top van 130 km/uur?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2017, 05:37   #20
Skobelev
Eur. Commissievoorzitter
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 March 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 8.025
Standaard

Wat zou het resultaat zijn als je met dergelijke ei ergens tegenaan knalt aan 60? Roerei in het interieur?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be