Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiŽren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 28 October 2017, 08:41   #61
Erw
Europees Commissaris

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ja. Voor een deel is dat nu al zo en in haast alle domeinen gaan de ontwikkelingen razendsnel.

De trend is echt niet de-automatiseren hoor. Ik begrijp echt niet waar u dat soort onzin haalt.
Razendsnel?
Vergeleken met de jaren tachtig negentig is de huidige "snelheid van vooruitgang" een snulletje.
Het lijkt eerder zelfs stagnatie.

Inzake dat de-automatiseren, het is geen "onzin" in het algemeen, de Commie kant van de samenleving, die bezigheid zoekt als excuus voor echt, spijts hun permanent media circus die anders suggereert, is fel gekant tegen automatisatie. Om de voor de hand liggende reden: het zou competentie eisen doen toenemen en dat is in strijd met "gemakkelijk".
Je moet gewoon eens kijken hoeveel volk er rondloopt in hun commitees en andere echelons, tot hun "groendienst" toe. En vergelijk dat eens met het aantal in een echt (niet door de Comies gesubsidieerd / bevoordeeld) bedrijf.
Al wat nodig is om te kunnen begrijpen, is beoordelen vanuit het respectievelijke perspectief.
De problemen-makende excuus-bezigheid om te kunnen kopen zonder te moeten helpen te produceren: Overheid.
Leer wat echt kapitalisme is: www.mises.org
Hoed u voor de speculatie-fabels die pogen te verhinderen dat wat u produceerde terug kan kopen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190156
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2017, 08:46   #62
mvd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nou nou.
(((Mvd))) beweert min of meer dat Europeanen geen oorspronkelijke religie hebben.
Of dat ze die op z'n minst onmogelijk kunnen kennen.
Ik vraag me af waarom hij dat doet.
Welke bedoeling zou hij daarmee kunnen hebben?
Hmmm...

https://www.youtube.com/watch?v=m5yxXGx8jfg
Hoe weet jij dat de Noordse mythologie die we nu kennen de oorspronkelijke religie was van de Germanen of de Kelten?

Waar je ook nooit antwoord op geeft is de volgende vraag: Als het christendom mee zorgt (of heeft gezorgd) voor de ''genocide op Europeanen'', hoe komt het dan dat Europa onder het christendom voor 2000 jaar 'blank' was, en dat de demografie pas is beginnen veranderen na de ontkerkelijking?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2017, 09:11   #63
mvd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Nou nou.
(((Mvd))) beweert min of meer dat Europeanen geen oorspronkelijke religie hebben.
Of dat ze die op z'n minst onmogelijk kunnen kennen.
Ik vraag me af waarom hij dat doet.
Welke bedoeling zou hij daarmee kunnen hebben?
Hmmm...

https://www.youtube.com/watch?v=m5yxXGx8jfg

Of toch op z'n minst dat je de inhoud van die religie bij elkaar fabriceert. Je bent niet de enige trouwens. Vandaar dat er tal van neopaganistische groepen zijn (inclusief feministische).
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2017, 23:28   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zullen inderdaad veel banen verdwijnen door de robotica.
Maar de robotica heeft 1 groot nadeel.
Het is namelijk afhankelijk van energie.
Tegen het huidige tempo aan groeiend energieverbruik is alle fossiele brandstof op binnen 50 jaar.
Daarnaast is het onmogelijk om zelfs het huidige energieverbruik op te vangen met alternatieve energiewinning.
En hoe gek het ook klinkt, het zijn juist de job van de minder hoog opgeleiden die niet door robots kunnen worden overgenomen.
Je kan een robot wel inzetten voor poetswerk, maar dan enkel voor opvoorhand vastgelegde plaatsen.
...nu denk je net zo naÔef als diegenen die dachten dat brains nooit vervangen zouden kunnen worden door machines.
Het gaat over wat in de toekomst mogelijk is dus niet vergelijken met zo'n onding als een robotstofzuiger of robotgrasmachine waarmee ge daarna nog zelf het meeste moogt doen

Citaat:
Zal mijn kleinkinderen dus inderdaad moeten leren te overleven zonder technologie, want die zal te duur zijn om nog te kunnen gebruiken.
Zal hen moeten leren te overleven met wat zij in hun directe omgeving kunnen vinden aan voedsel, want transport vraagt energie en die zal op zijn.
Onze maatschappij zoals wij die nu kennen zal ophouden te bestaan, door gebrek aan energie.
...teveel naar de matrix gekeken waar de machines mensen nodig hadden voor hun energievoorziening ?

Moest het zo zijn dat er een gebrek aan energie komt ( want dat is lange niet zeker ) dan gaan machines vele efficiŽnter om kunnen dan een mens ( die is bijzonder inefficiŽnt ) met energie van welke bron die ook moge afkomstig zijn.

...altijd gek hoe, in welke bedekte vorm ook, er steeds een zekere meerwaarde of noodzaak bedacht wordt teneinde de mens nog een plaatske te gunnen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2017, 09:39   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...nu denk je net zo naÔef als diegenen die dachten dat brains nooit vervangen zouden kunnen worden door machines.
Het gaat over wat in de toekomst mogelijk is dus niet vergelijken met zo'n onding als een robotstofzuiger of robotgrasmachine waarmee ge daarna nog zelf het meeste moogt doen

...teveel naar de matrix gekeken waar de machines mensen nodig hadden voor hun energievoorziening ?

Moest het zo zijn dat er een gebrek aan energie komt ( want dat is lange niet zeker ) dan gaan machines vele efficiŽnter om kunnen dan een mens ( die is bijzonder inefficiŽnt ) met energie van welke bron die ook moge afkomstig zijn.

...altijd gek hoe, in welke bedekte vorm ook, er steeds een zekere meerwaarde of noodzaak bedacht wordt teneinde de mens nog een plaatske te gunnen
Ik ben helemaal niet naÔef.
Ik zie zelfs de mogelijke gevaren die schuilen in AI.
En ik weet dat er nog veel ontwikkeling mogelijk is.
Daar worden hier binnen de huislijke kring gesprekken en discussie over gevoerd.
Hier worden er nog gesprekken gevoerd over wat er in 1980 was en wat er nu is en hoe de toekomst er kan gaan uitzien.
Maar zoals alles heeft ook AI zijn beperkingen en grenzen, zijn voordelen en nadelen en zijn er gevaren aan verbonden.

En ja, men kan programma's schrijven die zorgen dat machines energiezuinig zijn.
En nu komen we dus tot de belangrijke gegevens, AI is een samenstelling van geschreven programma's.
Robots zijn samenstellingen van technische hoogstandjes en geschreven computerprogramma's.
Een robot bestaat uit stijven en bewegende onderdelen, uit lagers en bolscharnieren, uit printplaatjes en kabeltjes.
En dit alles heeft een energiebron nodig om te kunnen werken.
En nu kan je zeggen, dat die computers hun eigen energiebron wel zullen bouwen, maar zoals alles heeft de natuur een grens aan de mogelijkheid om energie op te wekken.
Maar het gevaar zit niet in het aantal robots, want slechts 1 computer is voldoende om de mensheid te vernietigen.
En ze zullen inderdaad, zoals Txiki al aangaf, moeten studeren, hťťl hard studeren.

Niet om te voldoen aan de vereisten van een arbeidsmarkt die door voorgaande generaties werd/wordt opgebouwd, gereglementeerd en gecontroleerd, maar om voor zichzelf te kunnen uitmaken wŗŗr ze met hýn planeet naar toe willen en hoe ze daar kunnen geraken.
Jantje is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2017, 11:23   #66
Erw
Europees Commissaris

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar je ook nooit antwoord op geeft is de volgende vraag: Als het christendom mee zorgt (of heeft gezorgd) voor de ''genocide op Europeanen'', hoe komt het dan dat Europa onder het christendom voor 2000 jaar 'blank' was, en dat de demografie pas is beginnen veranderen na de ontkerkelijking?
Omdat demografie veranderen eerder gewoon niet nodig was tiens.

Machtsdoctrines zijn niet gebaseerd op blank of zwart of groen maar op afhankelijkheid. Als een bevolkingsdeel stopt met de blaaskes van een doctrine te geloven, dan zal de machtsclan andere oorden / bevolkingsdelen opzoeken, EN/OF andere bevolkingsdelen naar zich lokken.

Er is dus geen tegenstrijdigheid of zo. Gewoon een volgend luik, in een zelfde verhaal.

Uiteindelijk gaat macht over een ander maneuvreren / dwingen voor je te werken (lees: slavernij). De luie krent zoekt dus anderen die middels allerlei foefjes / doctrines, bereidwillig kan worden gemaakt, en met gebruik van een doctrine gaat dat gemakkelijker dan met de botte bijl (concentratiekampen ed).
De problemen-makende excuus-bezigheid om te kunnen kopen zonder te moeten helpen te produceren: Overheid.
Leer wat echt kapitalisme is: www.mises.org
Hoed u voor de speculatie-fabels die pogen te verhinderen dat wat u produceerde terug kan kopen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190156
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2017, 02:51   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet naÔef.
Ik zie zelfs de mogelijke gevaren die schuilen in AI.
...maar ik had het niet zozeer over gevaren
Ik had het over het feit dat de mens toch nog steeds de behoefte heeft om zich onvervangbaar te voelen... en dat is hij niet

Citaat:
En ik weet dat er nog veel ontwikkeling mogelijk is.
Daar worden hier binnen de huislijke kring gesprekken en discussie over gevoerd.
Hier worden er nog gesprekken gevoerd over wat er in 1980 was en wat er nu is en hoe de toekomst er kan gaan uitzien.
Maar zoals alles heeft ook AI zijn beperkingen en grenzen, zijn voordelen en nadelen en zijn er gevaren aan verbonden.
awel ...ik zie die beperkingen niet
Natuurlijk zie ik ze wel in de zever die nu aan de man wordt gebracht en in de beperking die we er misschien zelf gaan inbouwen

Citaat:
En ja, men kan programma's schrijven die zorgen dat machines energiezuinig zijn.
En nu komen we dus tot de belangrijke gegevens, AI is een samenstelling van geschreven programma's.
Robots zijn samenstellingen van technische hoogstandjes en geschreven computerprogramma's.
Een robot bestaat uit stijven en bewegende onderdelen, uit lagers en bolscharnieren, uit printplaatjes en kabeltjes.
...daar zit uw naÔviteit dus
Ai is veel meer dan dat... het betekent dat er geen programma's meer geschreven zouden moeten worden dat het systeem dat zelf doet en leert vanuit zijn ervaringen en zich verbetert

[quote]
En dit alles heeft een energiebron nodig om te kunnen werken.
[.quote]
uiteraard... ik onken dit toch niet
alleen is een machine, zelfs het domste, ( nu al ) 1000x efficiŽnter

Citaat:
En nu kan je zeggen, dat die computers hun eigen energiebron wel zullen bouwen, maar zoals alles heeft de natuur een grens aan de mogelijkheid om energie op te wekken.
... op dat vlak zit ge met net hetzelfde probleem als bij mensen

Citaat:
Maar het gevaar zit niet in het aantal robots, want slechts 1 computer is voldoende om de mensheid te vernietigen.
dat is een mogelijk doomscenario...maar dan ga je ze al verdomd menselijke trekjes toekennen als elke andere logische reden om zoiets te doen zou ontbreken
...nu ja dat hebben we zelf een beetje in de hand

Ik zie het eerder richting symbiose en integreren.
Misschien gaan we eerder richting cyborg ( we wenden nu ook reeds elke technische mogelijkheid aan om onze fysieke euvels te overwinnen ) en maken we misschien wel deel uit van een groot frame
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2017, 22:52   #68
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat macht over een ander maneuvreren / dwingen voor je te werken (lees: slavernij). De luie krent zoekt dus anderen die middels allerlei foefjes / doctrines, bereidwillig kan worden gemaakt, en met gebruik van een doctrine gaat dat gemakkelijker dan met de botte bijl (concentratiekampen ed).
Der Wille zur Macht, noemt Nietzsche dat.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be