Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 October 2017, 14:16   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard Tesla heeft nu ook "gewone adviserende autowinkels"

In bepaalde US-staten (vooral waar de olielobby zit?) mag Tesla niet zonder klassiek tussenhandelaarsnet verkopen, iets met concurrentievervalsing ofzo.

Soit directe verkoop van autos not allowed, of geen pure directe Store... hoe Tesla het doet? Naja kun je geen Tesla direct kopen in een bepaalde Staat koop je die gewoon in een andere...

Dus Tesla heeft nu in Michigan de eerste non-store geopend:

Citaat:
https://electrek.co/2017/10/27/tesla...-direct-sales/

Tesla opens its first full ‘non-store’ in Michigan despite ban on direct sales
Fred Lambert - Oct. 27th 2017

Tesla has opened a new gallery in Michigan which the automaker makes clear is not a “store” since its direct-sales business model is still banned in the state.

A change to the law in 2014 prohibits direct sales from automakers, which is blocking Tesla from obtaining a dealership license and sell cars in the state.

Last year, Tesla filed a lawsuit against the state after claiming that the ban on direct sales violates commerce laws and that it was pushed by car dealers and GM in an attempt to block the electric automaker.

The company first pushed the boundaries of Michigan’s ban on direct sales by opening a small showroom in a Nordstrom store the state.

At that location, like the bigger one Tesla opened yesterday, the automaker’s employees aren’t allowed to discuss pricing or delivery information, nor can they even give service, but they can still educate people about Tesla’s products.

Tesla commented on the new gallery (via Detroit News):

“We are excited to expand our presence in Michigan in order to educate consumers about the benefits of Tesla’s vehicles in a fun and engaging environment. Tesla’s new gallery at the Somerset Mall allows anyone interested in Tesla, including the thousands of Model 3 reservation holders in Michigan, to learn about our technology.”

The new location is the first retail presence for Tesla’s in Detroit, the heart of the American auto industry. It is located next to the Apple store at the luxury Somerset Collection mall in Troy.

While Tesla’s employees at the location will be limited to “educational roles”, Tesla is still suing the state to get the right to start selling cars at the location.


The legal battle is expected to take a while, but it should be an interesting process. As part of the discovery process earlier this year, Tesla filed to have two lawmakers turn over any communication with car dealers and automaker lobbyists about the ban.

One of the lawmakers, Sen. Joe Hune, R-Gregory, is the senator who introduced the last-minute amendment that created the ban in 2014 and his wife, Marcia Hune, is a lobbyist for car dealerships.

The other, Rep. Jason Sheppard, R-Lambertville, is being subpoenaed because Tesla claimed that he confirmed to one of their representatives that the reason behind the ban is that “Michigan auto dealers and manufacturers don’t want Tesla in Michigan”.

The two lawmakers fought against the disclosure of their communications, but U.S. Magistrate Judge Ellen Carmody denied their bids in August.

It looks like it’s going to be for lawyers’ eyes only for now, but it could get more interesting as the process moves forward.
Deze reactie is treffend:
Citaat:
tigardspaz • 3 days ago
I still can’t get over the fact that Tesla can sell in China, Korea and Russia but they can’t sell in Michigan.

Justin W tigardspaz • 3 days ago
It would be one thing if they were manufactured in any of those countries, but to prevent a US-born company from selling cars in a state in the US is ridiculous.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 October 2017 om 14:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 01:10   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Henri1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 July 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 39.963
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In bepaalde US-staten (vooral waar de olielobby zit?) mag Tesla niet zonder klassiek tussenhandelaarsnet verkopen, iets met concurrentievervalsing ofzo.

Soit directe verkoop van autos not allowed, of geen pure directe Store... hoe Tesla het doet? Naja kun je geen Tesla direct kopen in een bepaalde Staat koop je die gewoon in een andere...

Dus Tesla heeft nu in Michigan de eerste non-store geopend:



Deze reactie is treffend:
Het gaat de verkeerde kant uit met Tesla

Na mensen op straat zetten boeken ze gigantische verliezen.
https://www.eurobench.com/beursnieuw...oor-Tesla.aspx

Wanneer spat de zeepbel uit elkaar ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 03:27   #3
Aurora_Borealis
Gouverneur
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 November 2005
Berichten: 1.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat de verkeerde kant uit met Tesla

Na mensen op straat zetten boeken ze gigantische verliezen.
https://www.eurobench.com/beursnieuw...oor-Tesla.aspx

Wanneer spat de zeepbel uit elkaar ?
... En de model 3 ramp-up is met een kwartaal uitgesteld
... En de productie van model X en S wordt met 10% teruggeschaald in het volgend kwartaal
... De verwachte winstmarge op de model 3 van 25% is teruggebracht op 15%.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 09:46   #4
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 34.813
Standaard

Tesla raakt in de problemen.

Ze gaan vers cash nodig hebben binnenkort. Als Model 3 niet van de grond komt, worden ze een overnameprooi.

Ik vermoed dat men op een tuimeling van de aandelenkoers aan het azen is. Ze hebben best veel technologie in huis....als je dat als autofabrikant kan aanvullen met productiecapaciteit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 09:47   #5
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 34.813
Standaard

Ik snap niet hoe dit is kunnen gebeuren. WSJ rapporteert dat de model 3's in Q3 met de hand gemonteerd zijn. Met de hand....

De fabriek produceerde 400k wagens toen het nog eigendom was van Toyota.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 11:11   #6
Aurora_Borealis
Gouverneur
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 November 2005
Berichten: 1.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla raakt in de problemen.

Ze gaan vers cash nodig hebben binnenkort. Als Model 3 niet van de grond komt, worden ze een overnameprooi.

Ik vermoed dat men op een tuimeling van de aandelenkoers aan het azen is. Ze hebben best veel technologie in huis....als je dat als autofabrikant kan aanvullen met productiecapaciteit.
Er is inderdaad haast bij, niet alleen voor de aandelenhouders, maar ook voor de reservatiehouders in de VS. Nu krijg je een subsidie van 7500 USD bij aanschaf van een EV, maar als een fabrikant 200,000 stuks (ongeacht model) heeft geproduceerd, stopt het. De kans is groot dat dit cijfer gehaald wordt met enkel de verkopen van S en X'en bij verder uitstel van model 3...

Het voorruitzicht van een reservatiehouder om die 7500 USD door de neus geboord te zien is weinig hoopgevend, je zou voor minder cancelen en bij de concurrentie (Leaf, Bolt, etc...) kijken, waar je de 7500 USD wel nog krijgt.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 11:13   #7
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 34.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Er is inderdaad haast bij, niet alleen voor de aandelenhouders, maar ook voor de reservatiehouders in de VS. Nu krijg je een subsidie van 7500 USD bij aanschaf van een EV, maar als een fabrikant 200,000 stuks (ongeacht model) heeft geproduceerd, stopt het. De kans is groot dat dit cijfer gehaald wordt met enkel de verkopen van S en X'en bij verder uitstel van model 3...

Het voorruitzicht van een reservatiehouder om die 7500 USD door de neus geboord te zien is weinig hoopgevend, je zou voor minder cancelen en bij de concurrentie (Leaf, Bolt, etc...) kijken, waar je de 7500 USD wel nog krijgt.
De bolt verkoopt iedere maand iets beter.

En in Nederland en Noorwegen zijn de wachtlijsten lang voor de bolt/ampera-e.

Dusja, het zou me niet verbazen dat mensen eieren voor hun geld kiezen en overstappen naar de bolt die met 60 kWh en vergelijkbare prijs ook veel waarde voor uw geld geeft.

Op een gegeven moment heb je wel een auto nodig he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 13:21   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard

Even samengevat april 2016 - november 2017:

Musk had - enkele weken na de onverwacht hoge voorbestellingen- de geplande productiestart van het model 3 van einde 2017 (november-december 2017) naar juli 2017 vooruitgeschoven.

Nu loopt het model 3 wegens een paar flessehalzen pakweg 3 maanden vertraging op, dus Tesla wint nog altijd 1-2 maand, voor de rest niets nieuws onder de zon.

Natuurlijk geeft dat een dalende beurskoers. Men verwacht ook het onmogelijke van Tesla.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 14:09   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard

vervolg...
Dé grootste flessehals zou de batterijpackproductie zijn van het nieuw 2170-accupack voor het model 3. Blijkbaar zijn er een paar handelingen die volautomatisch nog niet op punt stonden, en moesten manueel gebeuren.
Zou nu blijkbaar opgelost zijn. Bron CEO van Panasonic:

Citaat:
http://www.autonews.com/article/2017...read-next-link

UPDATED: 10/31/17 8:07 am ET -- new story

Panasonic on Tuesday said output at the $5 billion battery gigafactory it runs with Tesla could soon increase as the causes of bottlenecks that have hobbled production are now understood.

Panasonic Corp., the world's largest automotive lithium ion battery manufacturer, makes battery cells to which Tesla adds electronics to make battery packs for its cars.

Tesla Inc. earlier this month blamed manufacturing bottlenecks for limiting quarterly production of its mass-market Model 3 sedan to 260 vehicles rather than its 1,500 goal.

Panasonic CEO Kazuhiro Tsuga said at an earnings briefing that delays to the automation of the battery pack production line meant some stages had to be completed manually.

"This process [for battery packs] will be soon automated, and then the number of vehicles to be produced will rise sharply," Tsuga said. He declined to comment to what extent Model 3 production would be behind its targeted schedule.


The comments came as Panasonic on Tuesday said automotive demand helped July-September operating profit rise 6 percent, beating analyst estimates. It maintained its 335 billion yen ($2.96 billion) forecast for the year ending March.

Analysts have said Panasonic's massive Gigafactory bet makes the firm highly sensitive to Tesla's strategy. On Tuesday, Tsuga acknowledged the bottlenecks could impact earnings, but said the contract with Tesla was designed to hedge various risks. He also said battery businesses with other clients are profitable.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 14:23   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De bolt verkoopt iedere maand iets beter.

En in Nederland en Noorwegen zijn de wachtlijsten lang voor de bolt/ampera-e.

Dusja, het zou me niet verbazen dat mensen eieren voor hun geld kiezen en overstappen naar de bolt die met 60 kWh en vergelijkbare prijs ook veel waarde voor uw geld geeft.

Op een gegeven moment heb je wel een auto nodig he....
Dat zit er zeker in voor de mensen die niet willen wachten, dat weet Tesla maar al te goed. Maar evenzo weet Tesla dat er ook ongeduldigen zullen overstappen naar het Tesla model S of zelfs X:
Citaat:
https://electrek.co/2017/11/01/model...model-s-and-x/

With Model 3 anticipation high, Tesla is still selling record numbers of Model S and X
Jameson Dow - Nov. 1st 2017 5:24 pm ET

In Tesla’s just-released Q3 2017 earnings report, the company announced that in the same quarter that the much-antipated Model 3 was (soft-)launched, they’ve still managed to produce and deliver record numbers of the Model S and X. This is despite Tesla’s recent focus on “anti-selling” the Model 3, for fear that the upcoming product will negatively affect current S/X sales.

Not only did deliveries grow, so did orders. Net orders hit a record in Q3 in each of Tesla’s regions – North America, Europe and Asia, due to the addition of new stores and increased awareness of the company through Model 3 press. Despite CEO Elon Musk’s original worries that customers would see the Model 3 as the “next version” of the Tesla and would prefer it over the S and X, it seems that the opposite effect is happening – even more people are being brought to the S/X by the buzz around the 3. And despite that aforementioned anti-selling of the 3 and order growth for the S/X, Tesla also saw growth in the number of net Model 3 reservations – which stood at over half a million last we checked in July.

Musk’s fear is not unfounded, there is a concept called the “Osborne effect” in business, where a company announces a future product and sales of their current products diminish because of anticipation of the future product. For a real-world example, see sales of the Nissan Leaf, which are down significantly in anticipation of the new model coming out just months from now.

Of course, it’s a little different with the Model 3. The Model 3 is not merely a new version of a current vehicle, but a whole new vehicle class completely – with different features, a different size/look, and a very different price range. Also, it’s likely that more people are being brought to the S/X simply because 3 deliveries are so far out – any new order placed right now will likely take a year or more to be delivered, given production projections (which were delayed today) and the current number of outstanding reservations for the car.

As for numbers, in Q3 2017, Tesla delivered 25,915 Model S and X combined, including the 250,000th Tesla delivered worldwide – which is 100(!) times as many cars as Tesla had on the road just 5 years ago, which is a growth rate beyond even most of the optimistic estimates at the time. Deliveries grew by an impressive 18% compared to the prior quarter, and a less-impressive 4.5% compared to the same quarter last year. For a rapidly growing company, 4.5% is a little low in year-over-year growth, but in the meantime Tesla has been focusing on expanding the business in other ways – such as the Model 3, energy storage and solar markets. Those are all relatively new markets for Tesla, and we can expect growth in them in the near future.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2017, 21:02   #11
kelt
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 July 2004
Berichten: 17.915
Standaard

Het zal interessant zijn te zien hoe een business die in het derde kwartaal van 17 (dat zijn dus maar 3 maanden)al zowat 600 000 000 dollar verlies bij gemaakt heeft nog kan omgedraaid worden....

Voor meneer Musk(die naar verluid zelden nog de Tesla autofabriek verlaat) moet het leven bijna ondraaglijk zijn....

Zijn andere "venture",Space-X, rijgt de successen aan elkaar en is dit jaar eigenlijk "incontournable" geworden in de lanceerbusiness,en winstgevendheid ligt letterlijk om de hoek met het nu reeds beschikbare orderboek...Het is bovendien een ware toekomstsector,letterlijk zonder plafond.

Maar die autobusiness,pfff al die moeite en verliezen voor wat autootjes....

Tesla heeft een steen in de vijver gegooid,maar eerlijk gezegd rimpelt het water gewoon weer een beetje en de eendjes(VW,GM,Toyota) zwemmen weer waar ze tot voor kort zwommen.(ze waren even geschrokken dat wel)
__________________
allemaal goed en wel uw geneut.......

Laatst gewijzigd door kelt : 2 November 2017 om 21:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2017, 21:23   #12
PeterCC
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 December 2007
Berichten: 1.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(...)
Maar die autobusiness,pfff al die moeite en verliezen voor wat autootjes....

Tesla heeft een steen in de vijver gegooid,maar eerlijk gezegd rimpelt het water gewoon weer een beetje en de eendjes(VW, GM, Toyota) zwemmen weer waar ze tot voor kort zwommen.(ze waren even geschrokken dat wel)
Het gaat niet om wat geschrokken: het product is niet levensvatbaar, dat is de werkelijkheid.
Ik ben het eens met mensen zoals Carlos Tavares van Peugeot en Sergio Marchionne van Fiat-Chrysler.
In de vorige Autogids Sergio Marchionne:
Citaat:
De Autogids

Sergio Marchionne heeft twijfels bij het “model-Tesla”

Geschreven door Jean-François Christiaens op 16-10-2017


De baas van de groep Fiat-Chrysler uit niet voor het eerst zijn twijfels bij de toekomst van de elektrische auto. Maar nu gaat hij nog een stap verder door de levensvatbaarheid van “het model-Tesla” in vraag te stellen.

Een paar dagen geleden had Sergio Marchionne het over de toekomst van zijn groep, en daarbij zei hij onder meer dat het produceren van elektrische auto’s op grote schaal “een daad van masochisme” zou zijn. Hij werd recent nog eens ondervraagd door onze Amerikaanse collega’s van TheStreet. Hij maakte zijn stelling nog explicieter door te zeggen over Elon Musk en het economische model dat die voor Tesla verdedigt: “Hij is een vriend en ik bewonder zijn werk en zijn marketingkracht. Maar ik twijfel nog altijd zeer sterk over de economische haalbaarheid van zijn zakenmodel”. Je kan moeilijk duidelijker zijn… Om zijn uitspraak nog te benadrukken, zei hij vervolgens: “Ik denk dat we voorzichtig moeten omspringen met de elektrische overstap. Mijn commentaar was gebaseerd op het feit dat we geld verliezen op elke elektrische Fiat 500 die we verkopen in de Verenigde Staten”. Maar hij moet wel toegeven dat de productiekosten voor elektrische auto’s sinds 2011 gevoelig zijn gedaald, zij het nog niet genoeg om geld te verdienen. “Als we het project vandaag opnieuw zouden ondernemen, zouden we zeker minder geld verliezen, maar winst maken zou er nog steeds niet inzitten”, zo verduidelijkte hij nog.

Niet houdbaar

Op basis van zijn ervaringen voegde Marchionne verder toe: “Je kan geen economische entiteit laten functioneren op enkel schulden. Dat is niet houdbaar”. Verder zei de grote baas van FCA nog aan TheStreet dat de toekomst van de automobiel berust in een huwelijk tussen traditionele verbrandingsmotoren en elektrificatie om zo de kosten te drukken en “een minimum aan opbrengst te behouden”. Waarna hij nog een laatste klap toevoegde: “Wij gaan het komende decennium niet inzetten op een zuiver elektrische mobiliteit. Die komt er ook niet”. Die mededeling lijkt toch vrij verrassend als je weet dat de meeste andere autogroepen net massaal gaan investeren in elektromobiliteit. Laat ons daarom voor de overlevingskansen van FCA op lange termijn hopen dat de ervaringen van de andere spelers uit de sector, die met minder koudwatervrees meestappen in het elektrische verhaal, nog bij te benen zullen zijn…
PeterCC is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2017, 22:14   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard



Citaat:
Why Tesla Will Be No. 1 Big Tech Stock In Next 5 Years

By Mark Kolakowski | Updated November 2, 2017

Ignore the current bout of pessimism surrounding electric carmaker Tesla Inc,
says venture capitalist Gene Munster, formerly a respected technology sector analyst for 21 years at Piper Jaffray, and now at Loup Ventures. Despite a higher than expected loss in its latest quarterly report, and production delays surrounding its new Model 3, Munster makes the bold prediction that Tesla will be "the best performing large cap tech stock in the next five years," in an interview with CNBC.

Munster's View

Those problems have pushed Tesla's stock down by more than 20 percent from its June high, including a decline approaching 8 percent in early afternoon trading on Thursday.

So it's safe to say that Tesla founder and CEO Elon Musk is feeling the heat. He's keeping virtually an around-the-clock vigil at the Model 3 assembly plant, personally supervising efforts to get production on track, Fortune reports. Meanwhile, Munster is confident that Musk will deliver on his promises, with production of 5,000 Model 3 cars per week reached in the first quarter of 2018. He projects that Tesla will become profitable in the third quarter of 2020. Around that time, he adds, driverless cars should be gaining traction, and he expects Tesla to assume a leading position in this technology. Moreover, in the 2020 to 2030 time frame, Munster expects that Tesla will reach another of Musk's goals, becoming a major global player in renewable energy such as solar power.
[...]

Read more: Why Tesla Will Be No. 1 Big Tech Stock In Next 5 Years | Investopedia http://www.investopedia.com/news/tes...#ixzz4xPBHxAUM
Citaat:
https://www.benzinga.com/analyst-rat...rded-after-a-l

A Decided Leader

While assured by Tesla’s energy opportunities, Munster is no less optimistic about the firm’s auto prospects. In fact, he predicts Tesla to be one of three to five automakers dominating the industry in 10 years, as its electric vehicle and autonomy projects are considered to be unrivaled.

“Putting it all together, we believe the Tesla story represents the biggest opportunity in tech over the next five years,” Munster said.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 November 2017 om 22:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2017, 13:17   #14
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 34.813
Standaard

Als ge geld op overschot hebt, kunt ge altijd de gok wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2017, 14:36   #15
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 July 2010
Berichten: 26.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Even samengevat april 2016 - november 2017:

Musk had - enkele weken na de onverwacht hoge voorbestellingen- de geplande productiestart van het model 3 van einde 2017 (november-december 2017) naar juli 2017 vooruitgeschoven.

Nu loopt het model 3 wegens een paar flessehalzen pakweg 3 maanden vertraging op, dus Tesla wint nog altijd 1-2 maand, voor de rest niets nieuws onder de zon.

Natuurlijk geeft dat een dalende beurskoers. Men verwacht ook het onmogelijke van Tesla.
In ieder geval, het valt mij op dat men hier in Limburg steeds meer Tesla's ziet.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2017, 14:56   #16
Tavek
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 January 2004
Berichten: 34.813
Standaard

Het is een populaire firmawagen geworden voor cafe- en restaurateurs merk ik ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2017, 15:25   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 22.276
Standaard

en de 5e Belgische Tesla Store komt in Hasselt, dit jaar nog.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170927_03099932

Laatst gewijzigd door Micele : 6 November 2017 om 15:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be