Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2017, 11:19   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En blijft Gent dan een grote stad waar mensen graag hun boodschappen gaan doen of verloederd alles tot een derde wereld verpauperde stad???
Gent is een stad die door meer en meer mensen gemeden wordt. Het linkse bestuur is natuurlijk tevreden want de stadskas wordt momenteel goed gespekt: duur parkeren en automatisch geïnde boetes voor wie een straat inrijdt waar hij niet in mag....
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 11:53   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Grote fan van Janssens? Ik ? U neemt voorwaar uw dromen voor werkelijkheid.
Hm, Janssens was dus niet beter dan BDW?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 13:11   #43
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gent is een stad die door meer en meer mensen gemeden wordt. Het linkse bestuur is natuurlijk tevreden want de stadskas wordt momenteel goed gespekt: duur parkeren en automatisch geïnde boetes voor wie een straat inrijdt waar hij niet in mag....
De laatste keer dat ik er was (een maand of twee geleden) viel het me op dat ik er nooit voorheen zo veel leegstand van winkels heb gezien.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 13:35   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Kunnen we niet kiezen om ook buitenlander te worden?
We slagen er een paar op hun bakkes; stelen een paar winkels leeg en voor de verandering kan er een moord ook nog bij.
En als we de weg weten krijgen we nog een gratis reis naar zonniger oorden bovenop. Als ze tijd hebben tenminste.
Maar het gaat beteren. Binnen kort. Later dus. In de pruimentijd.
Dan krijgt de "polies" ook oorlogswapens en schieten ze er mogelijk een paar overhoop. Toestanden dus zoals vroeger in Chicago.
Ze hebben het in Europa ver laten komen!
Aber "Wir shaffen dass!" Als ze in die praatbarak nuchter worden tenminste.
Binnenkort krijgt iedereen huiszoeking. Als het hier opgekuist geraakt moeten ze den "polies" toch werk geven tot hun 67 of langer.
De jacht zal worden geopend en dezen die een zakmesje in hun bezit hebben worden opgesloten. Want die vormen een bedreiging voor het vreemd volk.
Wij zijn dan ook nazaten van "de wilde boeredochtere".
Het wordt tijd dat we een beetje geëmancipeerd geraken.
Ga je ze slaan met je looprekje ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 13:37   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De laatste keer dat ik er was (een maand of twee geleden) viel het me op dat ik er nooit voorheen zo veel leegstand van winkels heb gezien.
Leegstand in winkelstraten is een algemeen en steeds groeiend fenomeen in gans het land. Sedert jaren al. Het heeft maar weinig met de (politieke) kleur van de burgemeester te maken. Zo in Limburg. In Maasmechelen is er ook leegstand op dit punt en daar is Raf Terwingen (CD&V) burgemeester. In Tongeren is de burgervader Patrick Dewael (OVLD) en daar is er ook grote leegstand.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 14:10   #46
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Leegstand in winkelstraten is een algemeen en steeds groeiend fenomeen in gans het land. Sedert jaren al. Het heeft maar weinig met de (politieke) kleur van de burgemeester te maken. Zo in Limburg. In Maasmechelen is er ook leegstand op dit punt en daar is Raf Terwingen (CD&V) burgemeester. In Tongeren is de burgervader Patrick Dewael (OVLD) en daar is er ook grote leegstand.
In Maastricht, Heerlen of Aken heb je ook leegstand.
In Aken zelfs in recente megashoppingcenter.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 16:20   #47
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga je ze slaan met je looprekje ?

Kwalitatieve deelname aan het forum. Maar dat zijn we van jou gewend.
Verder geen commentaar. Uw inbreng spreekt voor zichzelf.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 17:31   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De laatste keer dat ik er was (een maand of twee geleden) viel het me op dat ik er nooit voorheen zo veel leegstand van winkels heb gezien.
En nergens zie je meer schooiers in Vlaanderen dan in Gent. Wat is Gent toch een warme stad he... Je moet ook een sos zijn om dergelijke platte leugens te verkondigen en te geloven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 21:10   #49
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En nergens zie je meer schooiers in Vlaanderen dan in Gent. Wat is Gent toch een warme stad he... Je moet ook een sos zijn om dergelijke platte leugens te verkondigen en te geloven.
Al ben ik lettelblind toch zit hier in het omschrijven van door Termont mistoestand géén splinter maar balk.

Termont steld: ‘Kraken van bewoonde panden onaanvaardbaar, recht in eigen handen nemen ook’

Dus Roma nemen het recht in eigen hand en breken in en stellen dan dat ze een woning bewonen! En dat lijkt geen probleem te zijn voor Termont sp.a en Agalev-Groen denk patroon.

Terwijl Het wetboek van België gebaseerd is op dat van Napoleon. Dat het wetboek van Napoleon gebaseerd met als uitganspunt om wetten te maken gebaseerd was op eigendom.

Wat dus via politiek links denkpatroon en onderscheid maken tussen al of niet bewoonde woning om kraken wettelijk mogelijk te maken een goocheltoer is dat de huis eigenaars in de zak zet, niet beschermd.

Terwijl de wetten van Napoleon eigendom eenvoudig en duidelijk beschermde en stelde wie baas is over en eigendom en wat er mee gebeurd!!

Dat sp.a in navolging van Agalev-Groen huizen zelfs zou willen annexeren om vreemden in te plaatsen en daarom een opening gelaten word met woord gebruik tussen bewoond of niet. En daarmee het strikte bepaling van eigendom wil omzeilen is al te gortig, kan alleen maar tot volks/eigenaars woede lijden meneer Termont .

Uitleg op TV van linkse Gentse politiek gestuurd politie woordvoeder: Krakers >>>bewonen woning<<<….
Met deze termologie word dus inbreken en bezetten van eigendom bekrachtigt als toegestane regel!!! OOOOOHJAAAAAAAAAAAA?

Nu begrijp ik het....als ik mijn oldtimer waarmee ik Nooit rij in de parkeer garage van de Zuid in Gent plaatsen/stallen … een lege parkeerplaat “KRAAK” zonder betalen voor onbepaalde tijd omdat er op dat moment toch géén wagen sta= er leegstand is ik van mening ben dat ik dan niet moet betalen en het mag mij toe eigenen=KRAKEN?

AAAHJAAA, Heb ook nog een oude caravaan >>> ga een vrije plaats “KRAKEN” zonder betalen voor onbepaalde tijd omdat er op dat moment toch géén caravans staan = er leegstand is in de Het Sport- en Recreatiepark Blaarmeersen is een groene parel aan de Gentse Watersportbaan, vlak bij het historisch stadscentrum van Gent.

Heb en kennis en stel hem voor om de vrije = leegstand LIG-plaatsen waar de toeristische bootjes van Gent in de zomer liggen aan de Graslij nu te “KRAKEN” wegens leegstand voor onbepaalde tijd zonder liggeld te betalen.

Joepieeee>>>Ik denk dat ik volgende Gentse feest een leeg stukje grond in Centrum van gebeuren = leegstand plaatske zal in nemen >>”KRAKEN”<< om Bier en condooms te verkopen en om iedereen tevreden te stellen >>> stikkers van Agalev-Groen zal aanbieden.

Omdat dit zonder overeenkomt met stad Gent is, is het natuurlijk wettelijk beschermd in Gent onder “KRAKEN” zodat ik géén standgeld of huur moet betalen. Bovendien zal ik gans de Gents feest waarschijnlijk kunnen rekenen op 24op 24 uur bescherming van patrouille van de Gentse politie!!!

Kijk ik heb ook en hekel aan die parkeer palen in Gent. Ik denk dat ik steeds indien nodig een leegstaande plaatsen van de invaliden = leegstand zal het “KRAKEN” in het vervolg zodat ik niet hoef te betalen en er ook geen uur op staat wanneer ik de plaats hoef te verlaten.

Alle K’ ziet zitten, wellicht zijn er nog opportunisten in Gent! LEVE LINKS
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 november 2017 om 21:20.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 22:17   #50
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
In Maastricht, Heerlen of Aken heb je ook leegstand.
In Aken zelfs in recente megashoppingcenter.
En zelfs in de hoofden van sommigen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2017, 23:58   #51
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
En zelfs in de hoofden van sommigen.
Voor nog niet langer op dit forum te zijn heb je het al vlug door.
Als kreten en gezever enig effect hadden dan was Vlaanderen reeds lang een onafhankelijke republiek. Het zal dus in het stemhokje moeten gebeuren.
Maar daar gebeurt het juist niet. Want er zijn andere zaken die aandacht verdienen. De ene wil niet werken,de andere wil minder werken en nog een andere wil een jobke of heeft het al gekregen enz. enz.
En voor de verstandigen is het probleem is dat geen enkele partij voorstander is van een echte democratie. Dus voor mij moet er niks veranderen.
En ik ga hier op dit forum verdomme zeker niet zeggen wat er zou moeten gebeuren. Laat ze hier maar verder zeveren over hun Brusselse parking voor de voetballertjes. Ik heb daar geen boodschap aan.
En echte vijanden kan ik missen als de pest.
Die krijg je hier zelfs zonder er om te vragen.
Maar dat zijn peanuts waarschijnlijk. Er worden hier groter zaken besproken.
Nietwaar Panda? Er rijden hier teveel kinderkoetsen op de snelweg.
En al wie dat niet springt is een nazi.
En nu blijkt al dat de Vlamingen België besturen en de Walen achteruitstellen.
Echt? Dan zal het vlug opgelost zijn en krijgt Kaproen nog gelijk.
De vooruitzichten zijn "koet" dus. Als we dit forumgevecht winnen dan is België van de "Flamins". Zo eenvoudig is het.
Daarstraks las ik hier dat het forum eigenaardig doet. Het forum?
Wij zelf zeker!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 02:18   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Heerlijk die tussendoortjes nu en dan. Ik ben fan.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 18:20   #53
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Heerlijk die tussendoortjes nu en dan. Ik ben fan.

Heb ik al een fanclub? Ik geloof er niks van want ik ben niet op dit forum om de meesten naar de mond te praten. Mijn bedoeling is simpel.
Via ellenlange artikels poog ik ze in het slaap te wiegen.
Het kan ook korter. Deze week zei nog iemand op het forum; aan mij gericht dus; het volgende : "Wel zwijg dan!"
Onbewust stond ik op zijn gezwollen blaas. Dat kan pijn doen natuurlijk.
Maar meestal heb ik toch succes met mijn sprookjes over Hansje en Grietje en "het huisje van pannenkoeken". Meestal blijkt dat het forum ingeslapen is na mijn rondgang. Zoals nu weeral het geval is.
Feitelijk ben je wel een spelbreker. Jij zou het dus nog grappig vinden?
Dat is echt een streep door mijn berekening. Dat was dus echt niet de bedoeling. Maar ik ben toch tevreden als ik Panda aan het "bleiren" krijg en hij zijn pamper vol zeikt. Meer moet dat niet zijn.
Daar heb ik nog een paar regeltjes tekst voor over.
Maar kom. Jij mag het grappig vinden. Wel spijtig. Maar tegen iemand met een hoger IQ trek ik toch niet ten strijde. Waarschijnlijk zit jij al te lang in het buitenland. Het moet wel vreemd aanvoelen als je hier tussen de bende zit. Zouden ze over Spanje ook beginnen? Onze soldaat 1ste klas had het er al over op de "verreziender". Spanje is dus niet democratisch!
En wij wel zeker? Ze kennen hier potdorie de beginselen en basis van een echte democratie niet. Maar ik ga het hen niet vertellen.
Ze zijn al tevreden als ze beseffen wat hun "partaai" hen zegt omdat ze er een jobke van kregen. Een volk van partijen en jobkes dat oorlog voert als ontspanning. De opties liggen dus niet hoog in dit land.
Oud worden en sterven. Iemand zei recent nog op deze praatbarak dat men langer dood is dan men leeft. Ook dat begrijpen ze niet!
En vandaag was het weeral een ganse dag oorlog.
Moet kunnen!

Laatst gewijzigd door werkman : 6 november 2017 om 18:23.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 18:52   #54
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Termont steld: ‘Kraken van bewoonde panden onaanvaardbaar, recht in eigen handen nemen ook’

Dus Roma nemen het recht in eigen hand en breken in, plunderen het leeg en stellen dat ze een woning bewonen! En dat lijkt geen probleem te zijn voor Termont sp.a en Agalev-Groen denk patroon. LEVE LINKS
Complete anarchie in Gent onder links bewind.

Roma kraken Gentse woning die te koop staat 13/11/2017 De eigenaars zijn ten einde raad. ”‘Jullie kunnen ons toch niets doen’, zeiden de krakers tegen ons.”

Wraakroepend: 'Vanaf 16 november kunnen eigenaars bij ons terecht voor een klachtmisdrijf', zegt de lokale politie.
In Gent is een woning die te koop staat gekraakt. Dat schrijft Het Nieuwsblad en bevestigt de Gentse lokale politie.
“Het huis werd gebruikt door onze zoon, maar nu hij stage loopt, verblijft hij er ook niet meer. Het staat momenteel te koop. Binnen staan er wel nog heel veel meubels.

In de straat Palinghuizen in Gent is een woning die te koop staat, ingenomen door krakers. Het gaat om een rijwoning die sinds augustus te koop staat.
Volgens de lokale politie hebben zeven Roma het pand gekraakt. ‘We zijn momenteel nazicht aan het doen en kunnen nog geen uitspraken doen over de staat van het huis’, zegt woordvoerster Valentine Van den Boogaerde.
De kraak werd maandagochtend vastgesteld. De eigenaars en de makelaar contacteerden maandag zelf verschillende media. ‘Zondagavond zijn we er nog geweest, rond 17.30 uur’, klinkt het. ‘Vanmorgen kreeg ik van een kuisploeg bericht dat er mensen lagen te slapen.’
Koffietassen en matrassen
‘We zijn er meteen naar toe gegaan en binnen gegaan en we hebben gevraagd weg te gaan. Ze zaten koffie te zetten met onze spullen en dronken uit onze koffietassen. Onze matrassen lagen op de grond. Ze weigerden te vertrekken.

Dan hebben we de politie gebeld. Die is toegekomen en heeft de identiteitskaarten opgevraagd. Maar ze zeiden ons dat ze niets konden doen. We mogen zelfs niet meer binnen gaan of we zouden hun privacy kunnen schenden.'
Het immokantoor dat de verkoop begeleidt zou normaal zaterdag een kijkdag organiseren, maar die zal vermoedelijk niet kunnen plaatsvinden.

De nieuwe wet die kraken strafbaar stelt, is vorige week maandag in het Staatsblad verschenen en treedt donderdag in werking. Het wetsvoorstel N-VA, CD&V, MR en Open VLD kwam in een stroomversnelling na enkele opvallende kraakgevallen in Gent. Onder meer een koppel dat een tijdje in het buitenland verbleef moest toezien hoe hun woonst was ingenomen.
De wetswijziging passeerde intussen langs het parlement, maar kon nog niet worden toegepast toen Roma vorige week opnieuw een huis in Gent kraakten. Ook voor de kraak in Palinghuizen is er momenteel geen duidelijkheid.

'Vanaf 16 november kunnen eigenaars bij ons terecht voor een klachtmisdrijf', zegt de lokale Links politiek gestuurde politie.

De handelaars vertrekken uit Gent door Links gedrag en de goede huisvaders/moeders zullen volgen in zo een leven sfeer!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 04:08   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Sinds wanneer is de politie er om te knuffelen?!

Sinds de politie zich door Marokkanen het ziekenhuis in moet laten kloppen om escalatie te voorkomen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be