PDA

View Full Version : van wie is de bodem van de noordpool ?


King of beggars and fleas
7 januari 2008, 19:29
zowel canada als rusland claimen de bodem van de noordpool

en er is ook een hollander ( dacht ik ) die een claim indiende

wie heeft er gelijk ?

van wie is de bodem van de noordpool nu echt ?

Heftruck
7 januari 2008, 19:30
Van diegene(n) die er als eerste(n) iets mee doet/doen.

Derk de Tweede
7 januari 2008, 19:36
Nederland!

http://www.ub.uit.no/northernlights/images/barents05d.jpg

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 19:48
Van diegene(n) die er als eerste(n) iets mee doet/doen.zowel canada als rusland beweren er het eerst iets mee te mogen doen

wat stel je voor ? dat ze er oorlog om gaan voeren ? het recht van de sterkste ?

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 19:49
Nederland!

http://www.ub.uit.no/northernlights/images/barents05d.jpgen waarom zou nederland er recht op hebben ? ik wil graag je argumenten daarvoor horen als die er zijn

AdrianHealey
7 januari 2008, 19:53
Van geen enkel land. Van het individu dat de grond als eerste bewerkt.

Derk de Tweede
7 januari 2008, 19:57
en waarom zou nederland er recht op hebben ? ik wil graag je argumenten daarvoor horen als die er zijn


Russen en Amerikanen hebben al genoeg, en de is dus al geclaimd door een Nederlander.
Bovendien gezien de traditie van Nederland als ontdekkingsnatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barentsz
Zijn bemenning bestond overgens uit vele Antwerpenaren, dus misschien moeten we het dan maar delen, mits de voertaal Nederlands wordt.

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 20:00
Russen en Amerikanen hebben al genoeg, en de is dus al geclaimd door een Nederlander.
Bovendien gezien de traditie van Nederland als ontdekkingsnatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barentsz
Zijn bemenning bestond overgens uit vele Antwerpenaren, dus misschien moeten we het dan maar delen, mits de voertaal Nederlands wordt.en waarom zou een engelsman er dan bvb geen recht op hebben ? zij hebben ook een traditie van ontdekkingsnatie

en stel niu dat de noordpool van nederland wordt - is hij dan van alle nederlanders ? of van één of van een paar of van het koninghuis of hoe zie je dat dan ?


bovendien traditie als ontdekkingsnatie ?

nederland claimde idd veel stukken land destijds - maar daar woonden al wel mensen he die dat dus eerder geclaimd hadden - met welk recht mochten ze dat volgens jouw herclaimen ? het recht van de sterkste ?

als nederland bovendien het recht had deze landen van de oorspronkelijke bewoners af te pakken hoe komt het dan dat ze volgens het internationaal recht intussen vrijwel alles hebben moeten terug geven ?

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 20:03
mits de voertaal Nederlands wordt.aah dus de voertaal op de bodem van de noordpool moet nederlands worden :?

Geert C
7 januari 2008, 20:06
Een interessant artikel over deze materie in TIME. (http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1663445,00.html)

Er zijn wel meer kandidaten, het gaat tussen Rusland, de VS (voor de 'Northwest Passage'), Canada, Noorwegen en Denemarken. Tot nu toe waren de grenzen vrij simpel: gewoon de landsgrenzen doortrekken tot aan de geografische Noordpool. Maar nu de grondstoffen gemakkelijker bereikbaar dreigen te worden proberen ze via, onder andere, de bodemstructuren een groter, en vooral grondstofrijker, lapje te claimen.

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 20:08
Van geen enkel land. Van het individu dat de grond als eerste bewerkt.de grond ?

dus als ik een duik zou nemen en een brok vd noordpoolbodem zou opvissen dan mag niemand anders dat na mij nog doen want dan is heel die bodem van mij ?

of slechts een deel van de bodem ?

en de bodem loopt verder he - als ik heel de bodem zou hebben als ik hem als eerste bewerk dan kan ik net zo goed heel de aardbodem claimen vanaf dat ik hem eens ergens bewerkt heb

waar stopt dat - wat is de grens ?

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 20:12
Een interessant artikel over deze materie in TIME. (http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1663445,00.html)

Er zijn wel meer kandidaten, het gaat tussen Rusland, de VS (voor de 'Northwest Passage'), Canada, Noorwegen en Denemarken. Tot nu toe waren de grenzen vrij simpel: gewoon de landsgrenzen doortrekken tot aan de geografische Noordpool. Maar nu de grondstoffen gemakkelijker bereikbaar dreigen te worden proberen ze via, onder andere, de bodemstructuren een groter, en vooral grondstofrijker, lapje te claimen.dankje voor de bijkomende informatie die ik eens onmiddelijk ga verwerken ;-)

het gaat bovendien helemaal niet over de grondstoffen want deze zouden pas delfbaar zijn indien de poolkap weggesmolten is en we dus alles reeds naar de knoppen gestookt hebben op de planeet

het is louter een princiepskwestie

canada claimt niet omdat ze het willen hebben ( want je kan er praktisch gezien niks mee doen ) maar omdat ze niet willen dat rusland het heeft en omgekeer idem dito

het enige mogelijke compromis is de waarheid erkennen - en dat is dat de bodem van de noordpool van iedereen is

daar zullen alle partijen bovendien mee akkoord gaan want ze hebben dan de verzekering dat de anderen het ook niet hebben

AdrianHealey
7 januari 2008, 20:13
de grond ?

dus als ik een duik zou nemen en een brok vd noordpoolbodem zou opvissen dan mag niemand anders dat na mij nog doen want dan is heel die bodem van mij ?

Neen.

of slechts een deel van de bodem ?

Dát deel van de bodem mag jij idd van jou claimen. En nu nog een mooie afranstering errond, ook nog.

en de bodem loopt verder he - als ik heel de bodem zou hebben als ik hem als eerste bewerk dan kan ik net zo goed heel de aardbodem claimen vanaf dat ik hem eens ergens bewerkt heb

waar stopt dat - wat is de grens ?

Dat wat jij bewerkt hebt, natuurlijk. De plaats van dat brokstukje.

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 20:23
Neen.aah oef



Dát deel van de bodem mag jij idd van jou claimen. En nu nog een mooie afranstering errond, ook nog.welke omtrek mag die afrastering hebben ? en hoe dik mag ze zijn ?



Dat wat jij bewerkt hebt, natuurlijk. De plaats van dat brokstukje.kom kom doe niet belachelijk want je toont alleen maar weer aan dat je aan het einde zit van je argumentatie ( er was trouwens niet eens een echt begin )

hoe zit het met de plaats waar ik moet staan om dat brokje op te kunnen rapen trouwens.

jij bent er idd voorstander van dat de natuurlijke hulpbronnen zijn van de haaien die er het eerste bij zijn maar zo blijft dat niet werken hoor

jij bent een voorstander van plundering - je zou eens in een gaarkeuken voor daklozen moeten gaan werken - en dan dat princiep toepassen - nee beschaafde mensen organiseren dat deftig zodat iedereen een deel krijgt en ook zodanig dat niet alles voor iedereen door een paar haantje de voorsten verloren gaat

jij bent een sociaal darwinist die voorstander is van het recht van de sterkste - stillaan maar zeker zullen jouw standpunten marginaler en marginaler worden - het kolonialisme dat vanuit sociaal darwinisme werd gelegitimeerd is al een paar honderd jaar voorbijgestreefd

ga toch eens wat mee met je tijd man dit zijn de middeleeuwen niet meer he

Provocatie
Met die symbolische daad willen de Russen de bodem van de Noordelijke IJszee claimen. Het gebied is rijk aan olie en gas en wegens het smeltende ijs steeds gemakkelijker toegankelijk voor ontginning.

De Russische actie werd door de andere landen rond de Noordpool - Denemarken, Canada en Amerika - opgevat als een provocatie. 'Dit zijn niet meer de Middeleeuwen. Je kan niet zomaar een vlag planten en dan dat gebied opeisen,' zei Peter MacKay, de Canadese minister van Buitenlandse Zaken.
bron http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel/asp/artnr/163102/zoeken/ja/index.html

dus de canadese minister heeft hetzelfde standpunt dienaangaande als ik
jij bent dus het randgeval hier - niet ik :-P

C2C
7 januari 2008, 21:30
Privé-bezit is diefstal.

Fonske
7 januari 2008, 21:31
Van geen enkel land. Van het individu dat de grond als eerste bewerkt.

Lees: de eerste rijke stinkerd(of zijn bedrijf) die een expeditie naar de bodem kan betalen. Wat een mooie principes, wat een mooi ideaal.
Die libertairen toch, soms doen ze me denken aan een stelletje verwende rotjochies.

Geef het aan de VN. Dan kunnen ze hun goede werken onafhankelijk en zonder al te veel gezaag verder zetten.

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 21:32
Privé-bezit is diefstal.privebezit van natuurlijke hulpbronnen is diefstal - niet privebezit van de vruchten van je arbeid

King of beggars and fleas
7 januari 2008, 21:34
Geef het aan de VN. . :thumbsup:

circe
7 januari 2008, 21:34
Van Dixie Dansercour

circe
7 januari 2008, 21:34
Van Dixie Dansercour

circe
7 januari 2008, 21:35
Van Dixie Dansercour

Groentje-18
7 januari 2008, 21:54
Ik dacht dat oa. ook Noorwegen een claim heeft gemaakt.

An Arkos
8 januari 2008, 11:26
Van de plaatselijke ijsberen

King of beggars and fleas
8 januari 2008, 12:16
de bodem van de noordpool mensen de bodem !!!!!!!!!!!!!!

er zitten geen ijsberen op de bodem

mss wel zeepokken ofzo - dat kan zijn ( en dixie dancercour is ook niet op de bodem geweest )

en wanneer iemand toch op de bodem zou geweest zijn dan wil dit nog niet zeggen dat die van hem is

An Arkos
8 januari 2008, 12:55
de bodem van de noordpool mensen de bodem !!!!!!!!!!!!!!

er zitten geen ijsberen op de bodem

mss wel zeepokken ofzo - dat kan zijn ( en dixie dancercour is ook niet op de bodem geweest )

en wanneer iemand toch op de bodem zou geweest zijn dan wil dit nog niet zeggen dat die van hem is

En toch vind ik dat de bodem van de noordpool toebehoort aan de plaatselijke ijsberen.

King of beggars and fleas
8 januari 2008, 12:58
wel de enige organisatie die de ijsberen kan vertegenwoordigen is het WWF world wildlife foundation - dat zou idd een bonafide beheerder zijn van de bodem van de noordpool waaraan de VN het beheer zou kunnen toewijzen.

Dycore
8 januari 2008, 13:27
Privé-bezit is diefstal.

PC inleveren!

King of beggars and fleas
8 januari 2008, 13:33
het verschil tss natuurlijke rijkdom en rijkdom

natuurlijke rijkdom heeft niemand van ons geproduceerd en is dus niemands verdienste en dus kan niemand dat exclusief claimen

rijkdom moet je wel produceren - is dus wel iemands verdienste en kan je dus wel claimen, mits je de natuurlijke rijkdom die je nodig hebt om rijkdom te produceren aan de anderen compenseert en genoeg overlaat voor de anderen zodat zij ook rijkdom kunnen produceren.

olie kan je dus bvb nooit verkopen want die blijft altijd van iedereen - wat je wel kan verkopen is je werk om ze op te boren en te raffineren en tot bij de klant te brengen in bruikbare vorm

dat is het grote verschil tss het communisme en het oorspronkelijk liberalisme zoals het door john locke werd uitgedacht

in het communisme is de rijkdom van iedereen - in het liberalisme is de natuurlijke rijkdom en dus de kansen om rijkdom te produceren van iedereen

dé grote hoofdoorzaak van wereldwijde armoede is het feit dat natuurlijke rijkdom vooralsnog wel geclaimd kan worden

wie daar meer over wil weten moet progres and poverty van henry george zeker eens lezen - jammer dat hij stierf tijdens zijn verkiezingsstrijd voor het burgemeesterschap van new york - als hij van daaruit nog verder had kunnen gaan en nadien een gooi had kunnen doen naar het presidentschap van de states dan had de wereld er nu heel anders uitgezien

King of beggars and fleas
8 januari 2008, 13:48
sluit je daarom aan bij het vierde wereld syndicaat en vecht mee met ons tegen het claimen van de natuurlijke rijkdom !!!

het communisme heeft bewezen tot nog meer armoede te leiden dan kapitalisme

maar de herverdeling van de natuurlijke rijkdom heeft op meerdere plaatsen in de wereld reeds bewezen de armoede in luttele tijd te kunnen beeindigen

in de jaren vijftig stierven de mensen in taiwan van de honger bij bosjes

vervolgens kocht de staat de grond die de boeren bewerkten en die eigendom was van een adel terug van die adel en gaf ze geheel gratis aan de boeren

tien jaar later was er in taiwan in het geheel geen armoede meer en kort daarna werd het één van de welvarendste landen van de wereld

nu duikt er stillaan terug armoede op in taiwan - de reden daarvoor is dat de natuurlijke rijkdom opnieuw gemonopoliseerd geraakt - men kan nu immers geen grond meer uitdelen gezien die al verdeeld werd

om armoede duurzaam uit te sluiten moeten we dus een systeem waarbij we de natuurlijke rijkdom kunnen blijven herverdelen - dit kan door toepassing van de theorieen van henry george

laat de boeren die intussen fabrieken hebben staan op hun landbouwgrond van destijds pacht betalen op die grond ( ze zijn rijk genoeg nu om daar niet eens verlies door te lijden ) en herverdeel die pacht in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen onder de bevolking - zo kunnen dan ook de nieuwe generaties een beetje grond pachten en zo hoeft armoede in taiwan niet opnieuw op te duiken

indien we wereldwijd alle exploitatierechten op goud, diamant, olie, aardgas enz op die manier openbaar veilen aan particulieren en deze opbrengsten onder de wereldbevolking herverdelen dan kan armoede onmogelijk nog bestaan

armoede is een keuze - laten we daarom voor iets anders kiezen

Vorenus
8 januari 2008, 14:18
Technisch gezien kan de Noordpool van niemand zijn. De Noordpool is geen landmassa maar een Ijsmassa en moet beschouwd worden als internationale wateren. De omringende landen rond de Noordpool kunnen enkel hun grenzen verleggen tot de territoriale wateren maar deze is ook beperkt in aantal km.

Gargamel
8 januari 2008, 16:28
Zal ook wel moeten toetreden tot de EU.

Blijft maar een oplossing over,verkiezingen houden ginder en EU waarnemers sturen :-P:-P:-P

duveltje382
8 januari 2008, 16:42
zowel canada als rusland claimen de bodem van de noordpool

en er is ook een hollander ( dacht ik ) die een claim indiende

wie heeft er gelijk ?

van wie is de bodem van de noordpool nu echt ?
Van de armen want die hebben geen eigen grond :-P

El Economisto
8 januari 2008, 22:18
Van de eerste die er tanks gaat opzetten, van de eerste die het gaat verdedigen, van de eerste die geld heeft om het te onderhouden/uitbuiten, van het eerste land dat het in zijn grondwet laat zetten of van iedereen.

brontosaurus
8 januari 2008, 23:16
De noordpool is topje aarde en is van ons allemaal.Net zoals alle andere gebieden op deze planeet.Laat die conflictenstrijd voor de zotten.Er is geen enkele wet die iemand er toe kan verplichten een land of staat te erkennen.Leef vrij en zonder grenzen.Alleen jullie accepteren van die wetten en dat geeft hun de macht.

Geert C
9 januari 2008, 00:11
Technisch gezien kan de Noordpool van niemand zijn. De Noordpool is geen landmassa maar een Ijsmassa en moet beschouwd worden als internationale wateren. De omringende landen rond de Noordpool kunnen enkel hun grenzen verleggen tot de territoriale wateren maar deze is ook beperkt in aantal km.
Inderdaad, maar het gaat niet over het uitbreiden van territoriale wateren. Tot slechts een paar jaar terug werd het 'Sector Principle' gehuldigd, wat wil zeggen dat elk land min of meer de controle uitoefende over het gebied tussen haar grenzen en de geografische Noordpool. Door deze 'Scramble for the Arctic' staat dat op losse schroeven. Het gaat nu eerder om de toepassing van het internationaal recht, in het bijzonder het Zeerechtverdrag. Dat verdrag zegt dat de territoriale wateren zich over 12 zeemijl uitstrekken en de exclusieve economische zone (EEZ) zich tot 200 zeemijl uitstrekt.

Maar, als een land dat verdrag ratificeert heeft het 10 jaar om een claim in te dienen op basis van de 'continental shelf' (continentale plaat) van de kuststaat in kwestie. Als het vastgesteld wordt dat de 'continental shelf' zich verder uitstrekt, dan krijgt de kuststaat ook in die wateren een paar exclusieve rechten. De exacte omvang van de 'continental shelf' die een kuststaat kan claimen wordt bepaald aan de hand van allerlei bodemstructuren die moeten aantonen dat het als het ware 'aansluit' op de kuststaat.

Dat is wat de vijf betrokken landen (Rusland, VS, Noorwegen, Canada en Denemarken) proberen te doen. Ze proberen met elk hun eigen onderzoek aan te tonen op welke gebieden ze recht hebben en ze beschuldigen elkaar ervan vals te spelen, al lijkt het de VS vooral te doen te zijn om de Northwest Passage (een waterweg boven Canada die door het afsmelten van het poolijs navigeerbaar aan het worden is). De VS willen dat die Northwest Passage als internationale zeestraat erkend wordt, Canada beweert dat het een deel van haar interne wateren is.

Waarom deze 'continental shelf' van belang is? Zeer eenvoudig: grondstoffen, waaronder olie, die door het afsmelten van het poolijs wel eens in de nabije toekomst beschikbaar zouden kunnen worden. En wat zegt het Zeerechtverdrag? "The coastal State shall have the exclusive right to authorize and regulate drilling on the continental shelf for all purposes."

Tenminste, dat maak ik op uit hetgeen ik gelezen heb over deze kwestie, het is mogelijk dat mijn uitleg niet helemaal accuraat is.

Het lijkt wel de 19de eeuw, een eeuw van imperialisme en de eeuw van de 'Scramble for Africa'. Het laatste woord over deze materie is nog lang niet gezegd, en allicht zullen de internationale organisaties uiteindelijk een Salomonsoordeel moeten vellen.

Helaas bestaat de mogelijkheid dat we ook naar een nieuwe 'Scramble for the Antarctic' gaan. Nog maar een paar maanden geleden, in oktober, registreerde het VK een claim bij de VN, op basis van het Zeerechtverdrag, om meer dan een miljoen vierkante kilometer Antarctische zeebodem voor zichzelf op te eisen (ook op basis van de 'continental shelf'-regels). Hoewel het VK beweert dat dit strikt genomen geen schending is van het Antarcticaverdrag, druist het toch in tegen de geest van het verdrag, dat de commerciële ontginning van Antarctica verbied en alle claims bevroren heeft (hoewel de VS en Rusland in theorie zich het recht voorbehouden in de toekomst claims in te dienen).

De oorzaak van het 'bevriezen' van claims is vrij eenvoudig: ze worden alleen erkend door de landen die er één hebben, de claims van een aantal landen overlappen elkaar en er is nog een ongeclaimd deel. In praktijk stelde het Antarcticaverdrag een soort 'internationaal' regime in voor Antarctica en de Antarctische zeeën. De internationale gemeenschap nam zich voor om het maagdelijke continent ongeschonden te bewaren en alleen voor vredelievende doeleinden en onderzoek te gebruiken. Het lijkt misschien alsof ik van mijn punt aan het afwijken ben, maar ik kom er net toe: ik vind dat een soortgelijk systeem ingesteld moet worden voor de Arctische zeeën, of toch dat deel dat buiten de EEZ valt.

Daimanta
9 januari 2008, 02:14
van iedereen en dus van niemand.

filosoof
9 januari 2008, 02:34
Russen en Amerikanen hebben al genoeg, en de is dus al geclaimd door een Nederlander.
Bovendien gezien de traditie van Nederland als ontdekkingsnatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barentsz
Zijn bemenning bestond overgens uit vele Antwerpenaren, dus misschien moeten we het dan maar delen, mits de voertaal Nederlands wordt. en dus de taalgrens verschuiven tot aan de poolcirkel?;-);)

blabylonia
9 januari 2008, 03:18
De noordpool is van moeder aarde.
Dus is ze ook van alle mensen.
Ik ga dan ook gauw eens gaan chillen en mijn langlauf-skills gaan opwaarderen.

El Economisto
9 januari 2008, 12:28
De oorzaak van het 'bevriezen' van claims is vrij eenvoudig: ze worden alleen erkend door de landen die er één hebben, de claims van een aantal landen overlappen elkaar en er is nog een ongeclaimd deel. In praktijk stelde het Antarcticaverdrag een soort 'internationaal' regime in voor Antarctica en de Antarctische zeeën. De internationale gemeenschap nam zich voor om het maagdelijke continent ongeschonden te bewaren en alleen voor vredelievende doeleinden en onderzoek te gebruiken. Het lijkt misschien alsof ik van mijn punt aan het afwijken ben, maar ik kom er net toe: ik vind dat een soortgelijk systeem ingesteld moet worden voor de Arctische zeeën, of toch dat deel dat buiten de EEZ valt.Ik vind dat België zijn deel mag gaan opeisen op historische gronden, Gerlache enz..

Geert C
9 januari 2008, 12:41
Ik vind dat België zijn deel mag gaan opeisen op historische gronden, Gerlache enz..
Wel, in tegenstelling tot de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie ratificeerde België het Antarcticaverdrag zonder voorbehoud, dus het verbod om nieuwe claims te maken geldt ook voor België. :?

El Economisto
9 januari 2008, 12:49
Wel, in tegenstelling tot de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie ratificeerde België het Antarcticaverdrag zonder voorbehoud, dus het verbod om nieuwe claims te maken geldt ook voor België. :?-->We stappen uit het verdrag.
-->We claimen zoveel als we kunnen.
-->We worden heel onpopulair.
-->We sturen Flahaut erheen met zijn troepenmacht.
-->Aangezien de wereld dan in de lach begint te schieten zijn we onze onpopulariteit kwijt.

C2C
9 januari 2008, 18:44
-->We stappen uit het verdrag.
-->We claimen zoveel als we kunnen.
-->We worden heel onpopulair.
-->We sturen Flahaut erheen met zijn troepenmacht.
-->Aangezien de wereld dan in de lach begint te schieten zijn we onze onpopulariteit kwijt.

Helemaal akkoord, maar ge vergeet één belangrijke, laatste stap:

-->We laten Flahaut voorgoed op Antarctica achter. De man heeft trouwens vet genoeg aan zijn lijf om de winter daar te doorstaan.

duveltje382
9 januari 2008, 18:52
De grote dromers van dit forum zijn hun dromen weer aan het rond spuimen hier,ik schiet dan altijd gewoon in de lach :lol:
On topic= de bodem van de noordpool is van iedereen ;)

Groentje-18
9 januari 2008, 19:56
Dit is maar één van de manieren, mogelijk wel de snelste, waarop de klimaatverandering tot conflicten en zelfs oorlog leidt.

El Economisto
9 januari 2008, 19:58
De grote dromers van dit forum zijn hun dromen weer aan het rond spuimen hier,ik schiet dan altijd gewoon in de lach :lol:
On topic= de bodem van de noordpool is van iedereen ;)
Net zoals Iran van iedereen is, of de Verenigde Staten.

Een betere definitie is: De bodem van de noordpool is van niemand.
Ofja van de beesten die daar leven.

blabylonia
11 januari 2008, 02:40
De grote dromers van dit forum zijn hun dromen weer aan het rond spuimen hier,ik schiet dan altijd gewoon in de lach
On topic= de bodem van de noordpool is van iedereen;-)


Lachen is ..heel.. gezond;
en dromen even vitaal ..

Maar waarschijnlijk bedoel je met 'dromen' iets in de context van een zeker koesteren van ''ongerijmd idealisme''. Je weet wel, zo'n 'idealisme' dat meer wereldvreemdheid in zich draagt dan dat de geconditioneerde collectieve consensus aan systeem-onafhankelijke denkpistes kan tolereren...

Blijf je het territoriaal imperialisme verdedigen, of ga help je om op zoek te gaan naar een alternatief?
Prost..

VlaamseKracht
11 januari 2008, 06:05
Laat de bodem van de noordpool en heel de ijsmassa maar in handen van het WWF ofzoiets...
Straks is dat stukje natuur ook helemaal om zeep en zijn de ijsberen uitgestorven.
En AUB niet aan de russen geven of die maken er weer een stort van voor versleten atoomduikboten zoals in ergens in Kamchatka dacht ik.
Verbeter mij indien dit fout is ;)
Heb eens een documentaire gezien erover en dat was echt gruwelijk!
Lekkende kernreactoren,doorgeroeste wrakken waaruit tonnen olie stroomt,batterijzuur dat zomaar in de zee loopt...

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 20:10
Dit is maar één van de manieren, mogelijk wel de snelste, waarop de klimaatverandering tot conflicten en zelfs oorlog leidt.je zet een paar dingen op zijn kop groentje :?

elke oorlog gaat altijd om natuurlijke hulpbronnen !!!!

vergeet ook niet dat de oorlog tss israel en de palestijnen ook een oorlog is om water - een aantal waterbekkens willen de israelis absoluut veilig gesteld zien enz

dus die oorlog om de natuurlijke hulpbronnen is oorzaak van oa klimaatverandering ( doordat natuurlijke hulpbronnen geplunderd mogen worden kunnen ze roekeloos en overdadig worden gebruikt )

de plundering van de natuurlijke hulpbronnen is zowel oorzaak van de klimaatsverandering ( of klimaatsverandering wordt er toch onbeheersbaar door ) - van oorlog én van wereldwijde armoede !!!!

de oplossingen die het vierde wereld syndicaat voor armoede dus voorstaat lossen niet enkel de armoede op maar ook de milieuproblematiek doordat ze precies het plunderen van de natuurlijke hulpbronnen onmogelijk maken

we gaan gewoon verkeerd om met de natuurlijke hulpbronnen - we staan nog altijd toe dat ze geplunderd worden door de eersten die erbij zijn - terwijl ze van iedereen zijn

als wij als armenorganisatie soep (zouden ) gaan uitdelen dan zouden we ook moeten zorgen dat de soep niet geplunderd wordt zodat iedereen iets krijgt

hoewel dat dan onder daklozen wss nog makkelijker te organiseren is dan onder de groten der aarde :roll:

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 20:12
ken je je voorstellen .....

wij als stomme marginale daklozen snappen wel dat ge de soep nie moogt laten plunderen

maar de VN moet dat nog doorkrijgen zelle :roll:

this is the strangest life i ve ever known :?

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 20:15
de peling zegt ook genoeg

dat de noordpool van iedereen is is evident gewoon

wie dat tegenspreekt doet dat maar om tegen te spreken

en om geen andere reden op zich

er zijn toch geen argumenten tegen

er is wel degelijk zoiets als dé waarheid

en dat de wereld van iedereen is is daar een voorbeeld van

8-)

duveltje382
11 januari 2008, 20:18
Tja

Tis

Al

Ver gekomen

Dakloze

Met een

Computer

Op
Zak

:roll:

:roll:

El Economisto
11 januari 2008, 23:31
de peling zegt ook genoeg

dat de noordpool van iedereen is is evident gewoon

wie dat tegenspreekt doet dat maar om tegen te spreken

en om geen andere reden op zich

er zijn toch geen argumenten tegen

er is wel degelijk zoiets als dé waarheid

en dat de wereld van iedereen is is daar een voorbeeld van

8-)Wat u beweert is hilarisch, want je kan toch wonen op iets wat van jou is vermoed ik? Probeer maar eens in de VS te gaan wonen en leven en werken. Of Japan, eens kijken of de wereld van iedereen is.

U mag zeggen dat de wereld van iedereen is, net zoals u mag zeggen dat links de enige juiste keuze is, freedom of speech, je kent dat wel, of misschien toch niet?

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 23:33
zonder dat de wereld van iedereen is is er geen (echte ) freedom of speech

als de grond onder u voeten niet van u is dan moet ge doen en zeggen wat degeen die die grond bezit zegt da ge moet doen en zeggen

ook al hebt ge in theorie dan freedom of speech

maak van dat recht maar eens gebruik

je ziet wel wat je dan krijgt :-P

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 23:37
als ge simplistisch gezegd eigenaar zijt van de grond die ge bewoont dan kunt ge tegen uwe baas zeggen - hou uw werk maar ik ga mij gewoon terug patatten zetten en die opvreten ipv me uw geld fritten te gaan kopen

zonder die basis om op terug te vallen zijt ge geen eigenaar van uw eigen tijd - geen eigenaar van uzelf in feite - ook al hebt ge dan nog in theorie rechten en zijn we allemaal gelijk enzo - 20 percent van de belgische bevolking is nog steeds proletarier - letterlijk - iemand die niks heeft

zonder dat de wereld van iedereen is er dus geen vrijheid ( behalve voor diegeen die deze kunnen kopen, grond kunnen kopen ) - geen mensenrechten en al helemaal geen gelijkheid of gelijke kansen

zonder deze vrijheid zijn wij allemaal slaven en heeft het geen zin om iets op te bouwen om belasting te betalen om loyaal te zijn tov een overheid die dit alles gedoogd en er zelfs medeplichtig aan is

zonder deze vrijheid heeft het geen zin te werken te bouwen te studeren te plannen gezinnen te stichten

El Economisto
11 januari 2008, 23:46
zonder dat de wereld van iedereen is is er geen (echte ) freedom of speech

als de grond onder u voeten niet van u is dan moet ge doen en zeggen wat degeen die die grond bezit zegt da ge moet doen en zeggen

ook al hebt ge in theorie dan freedom of speech

maak van dat recht maar eens gebruik

je ziet wel wat je dan krijgt :-PIk denk niet dat u het engels begrijpt, u betrekt hier het werkwoord doen bij, dat heeft er niets maar dan ook niets mee te maken, sorry.
Maar dan kan u ook mijn vorig bericht niet hebben begrepen, als u geen engels begrijpt.

Wat u wil is alles kunnen doen, dat noemt dan freedom of act of zoiets... En nee, jij bent de enige die het zou toelaten om kinderen te laten verkrachten als men dat wil, mij krijg je niet mee in dat freedom of act gebeuren van jou.

El Economisto
11 januari 2008, 23:49
als ge simplistisch gezegd eigenaar zijt van de grond die ge bewoont dan kunt ge tegen uwe baas zeggen - hou uw werk maar ik ga mij gewoon terug patatten zetten en die opvreten ipv me uw geld fritten te gaan kopen

zonder die basis om op terug te vallen zijt ge geen eigenaar van uw eigen tijd - geen eigenaar van uzelf in feite - ook al hebt ge dan nog in theorie rechten en zijn we allemaal gelijk enzo - 20 percent van de belgische bevolking is nog steeds proletarier - letterlijk - iemand die niks heeft

zonder dat de wereld van iedereen is er dus geen vrijheid ( behalve voor diegeen die deze kunnen kopen, grond kunnen kopen ) - geen mensenrechten en al helemaal geen gelijkheid of gelijke kansen

zonder deze vrijheid zijn wij allemaal slaven en heeft het geen zin om iets op te bouwen om belasting te betalen om loyaal te zijn tov een overheid die dit alles gedoogd en er zelfs medeplichtig aan is

zonder deze vrijheid heeft het geen zin te werken te bouwen te studeren te plannen gezinnen te stichten
U bent me er wel eentje, u streef een soort anarchie/communisme na, terwijl u super kapitalistisch bent ingesteld, mensen kunnen toch verblind geraken soms.

Vriendelijke Groeten

EE

King of beggars and fleas
11 januari 2008, 23:51
lasterlijke uitlatingen gemeld aan de moderatie

het niveau is er erg aan toe tegenwoordig hier

Jantje
11 januari 2008, 23:59
Technisch gezien kan de Noordpool van niemand zijn. De Noordpool is geen landmassa maar een Ijsmassa en moet beschouwd worden als Internationale wateren. De omringende landen rond de Noordpool kunnen enkel hun grenzen verleggen tot de territoriale wateren maar deze is ook beperkt in aantal km.

Idd, een land zij territorale wateren reiken tot maximaal 15 zeemijl buiten de kustlijn, al de rest is Internationale eigendom en kan volgens de zeewetten gewoon niet geclaimd worden.

De bodem van alle zeeën is internationaal bezit en de gedolven grondstoffen vallen zelfs buiten alle nationale wetten en nationale eigendommen.

Hier zijn wel een paar kleine uitzonderingen op, zoals de wadden-zee, waar pas word getelt vanaf de eb-lijn om de 15 mijl te bepalen.
En zeestraten en engtes tussen twee landen. En booreilanden die grondgebeid zijn van het land waar ze in gevlagd staan.

El Economisto
12 januari 2008, 00:00
lasterlijke uitlatingen gemeld aan de moderatie

het niveau is er erg aan toe tegenwoordig hierDe realiteit/waarheid ligt nogal moeilijk voor sommigen dat begrijp ik.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:03
het zegt vooral iets over hoe moeilijk de waarheid aanvaard zal worden ( en wat men er allemaal bijsleurt om ze niet onder ogen te moeten zien )

ik ben me daar goed van bewust en dus helemaal niet naief

jullie zijn naief want de waarheid kun je niet melken

El Economisto
12 januari 2008, 00:06
het zegt vooral iets over hoe moeilijk de waarheid aanvaard zal worden ( en wat men er allemaal bijsleurt om ze niet onder ogen te moeten zien )

ik ben me daar goed van bewust en dus helemaal niet naief

jullie zijn naief want de waarheid kun je niet melkenWaarheid moet niet worden aanvaard, waarheid is.

Het begint allemaal bij jezelf, vergelijk het een beetje met zeggen dat kinderen slaan verboden is maar zelf je eigen kinderen elke dag slaan. Daar komt jou anarchie/communisme-kapitalisme spelletje vandaan.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:07
het grote licht el economistico :roll:

heeft mij communist genoemd anarchist wat nog allemaal ?

allee en wat heb je nu weerlegt

het gaat hier over van wie de noordpool is

niet over wie er beweert dat die van iedereen is ( ik dus en de meerderheid vd stemmers in de pol )

dus als je nog eens op zo n forum de slimme wil gaan uithangen

het gaat over het onderwerp

niet over de topicstarter :roll:

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:10
allee en nu zou ik graag jouw argumenten horen he

en argumenten fraag over het onderwerp en niet over mij - want ik ben hier niet terzake :roll:

El Economisto
12 januari 2008, 00:10
het grote licht el economistico :roll:

heeft mij communist genoemd anarchist wat nog allemaal ?

allee en wat heb je nu weerlegt

het gaat hier over van wie de noordpool is

niet over wie er beweert dat die van iedereen is ( ik dus en de meerderheid vd stemmers in de pol )

dus als je nog eens op zo n forum de slimme wil gaan uithangen

het gaat over het onderwerp

niet over de topicstarter :roll:Mijn dingen ontkennen blijft toch wel een heel moeilijke opgave voor u, daar bent u de laatste berichten niet meer in geslaagd.

Hoe kan ik ooit met iemand discussiëren over vrijheid als hij niet weet wat vrijheid is... dan moet ik de persoon er wel gaan bij betrekken, of gewoon de discussie stoppen.

El Economisto
12 januari 2008, 00:11
allee en nu zou ik graag jouw argumenten horen he

en argumenten over het onderwerp en niet over mij - want ik ben hier niet terzake :roll:Lees mijn vorig bericht maar eens goed, u hebt het nodig.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:12
idd stop de discussie maar


je hebt het weerlegd hoor

vanaf nu zie ik in dat de wereld is van degeen die er eerst bij is :roll:


doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :-P

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:12
Lees mijn vorig bericht maar eens goed, u hebt het nodig.uw moeder heeft het volgens mij nodig :roll:

allee en ga nu maar rap want ze heeft viskes gebalkken

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:14
dubbel

El Economisto
12 januari 2008, 00:16
Iedereen kan heel onze discussie nalezen en iedereen kan zien wie er gestopt is met discussiëren. U begint mensen te kleineren en weg te lachen om dat u het niet meer kunt halen. Zo valt toch alles weer in zijn plooien, links uitschot kan veel roepen en vooral veel brabbelen maar deftige dingen zeggen is voor velen toch een hele zaak.

En ik heb me hier net kreupel gelachen toen ik uw onderschrift las, u staat er namelijk zelf in, en dat was exact het gene ik over jou zei enkele minuten geleden. (het gaat over dat rode moest je het nog niet weten)

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:19
hey kinderverkrachter (is hier blijkbaar in tegenwoordig om elkaar zo te noemen 8O) je hebt helemaal niks argument aangebracht

niks nadda noppes

jij bent over de persoon begonnen en dat doen mentaal minderwaardigen altijd

ga op de vismarkt zagen tegen de viswijven en laat de grote mensen hier op niveau discussieren

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:20
dubbel

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:20
dubbel

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:21
dubbel

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:23
dubbel

El Economisto
12 januari 2008, 00:34
hey kinderverkrachter (is hier blijkbaar in tegenwoordig om elkaar zo te noemen 8O) je hebt helemaal niks argument aangebracht

niks nadda noppes

jij bent over de persoon begonnen en dat doen mentaal minderwaardigen altijd

ga op de vismarkt zagen tegen de viswijven en laat de grote mensen hier op niveau discussierenLaffe jongen dat je bent door alles te veranderen in dubbel, mijn bericht was een antwoord op JOUW BERICHT, maar doe gerust laf verder, mij kan het niets schelen, mijn conclusies zijn glashelder, en ik kan lezen.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:36
:roll: nog altijd niks argument

en zelfs al was ik laf dan nog is daarmee niet mee weerlegd dat de noordpool van iedereen is

en daar ging en gaat het hier nog steeds over

over de noordpool dus en niet over mijn al of niet laf zijn of welke eigenschap van mij dan ook :roll:

El Economisto
12 januari 2008, 00:38
:roll: nog altijd niks argument

en zelfs al was ik laf dan nog is daarmee niet mee weerlegd dat de wereld van iedereen is

en daar ging en gaat het hier nog steeds over

over de wereld dus en niet over mijn al of niet laf zijn of welke eigenschap van mij dan ook :roll:Jongentje toch, ik heb alles al weerlegd, het ging over vrijheid, en hoe kan ik ooit met jou over vrijheid discussiëren als jij vrijheid niet kent, daarvoor moest ik eerst het verschil uitleggen wat ik ook heb gedaan.

Is wel grappig, iedereen kan lezen dat ik dapper toch een ideologische lijn in het gesprek te houden terwijl jij krampachtig begint over 'GEEF JE ARGUMENTEN' terwijl ik je dat al vijf keer had uitgelegd en vroeg waarom jij niets meer zinnigs had te zeggen buiten een paar mooie scheldwoorden.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:38
zelf indien ik een pedofiel zou zijn - of sinterklaas, de paashaas , de paus of gewoon de fons

in alle gevallen zou ik nog altijd gelijk hebben indien ik stelde dat de noordpool van iedereen is

El Economisto
12 januari 2008, 00:40
zelf indien ik een pedofiel zou zijn - of sinterklaas, de paashaas , de paus of gewoon de fons

in alle gevallen zou ik nog altijd gelijk hebben indien ik stelde dat de noordpool van iedereen isJe stelling was de wereld, en op die stelling ging ik in. Want jij zegt de wereld is van iedereen dus is de noordpool van iedereen.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:41
met te zeggen dat je het al vijf keer hebt uitgelegd hebt je nog altijd niet één argument aangebracht waarom de noordpool niet van iedereen zou zijn:roll:

ben je nu echt niet intelliigenter ?

trouwens jij bent de marginaal hier he - kijk maar naar de peiling

El Economisto
12 januari 2008, 00:42
met te zeggen dat je het al vijf keer hebt uitgelegd hebt je nog altijd niet één argument aangebracht waarom de wereld niet van iedereen zou zijn:roll:

ben je nu echt niet intelliigenter ?

trouwens jij bent de marginaal hier he - kijk maar naar de peiling
Ik lach me te pletter om de grandioze fouten die jij hier maakt, ik zit nog altijd te zoeken in de poll naar het woordje wereld, kan jij het voor mij eens zoeken?

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:43
Want jij zegt de wereld is van iedereen dus is de noordpool van iedereen.nee dat zeg ik nergens zoals ik ook nergens iets goedkeur aangaande kinderen verkrachten en meer van dat

El Economisto
12 januari 2008, 00:44
nee dat zeg ik nergens zoals ik ook nergens iets goedkeur aangaande kinderen verkrachten en meer van dat
Freedom of act, remember?

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:44
Ik lach me te pletter om de grandioze fouten die jij hier maakt, ik zit nog altijd te zoeken in de poll naar het woordje wereld, kan jij het voor mij eens zoeken?
jij bent nu bezig over de wereld maar het gaat hier over de pool

er zijn dus enkel nog argumenten van jouw welkom over waarom de noordpool wel of niet van iedereen is

als je het over iets anders wilt hebben start daar dan een topic over

ik heb trouwens ook een topic met de titel de wereld is van iedereen

daar kan je dat dus bediscussieren

ps ook in dat topic gaat het niet over de topicstarter :roll:

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:46
Freedom of act, remember?noordpool remember ?

van iedereen ja of nee ?

zo ja waarom ?

zo nee idem ...

El Economisto
12 januari 2008, 00:50
noordpool remember ?

van iedereen ja of nee ?

zo ja waarom ?

zo nee idem ...jij bent nu bezig over de wereld maar het gaat hier over de pool

er zijn dus enkel nog argumenten van jouw welkom over waarom de noordpool wel of niet van iedereen is

als je het over iets anders wilt hebben start daar dan een topic over

ik heb trouwens ook een topic met de titel de wereld is van iedereen

daar kan je dat dus bediscussieren

ps ook in dat topic gaat het niet over de topicstarter :roll:El Economisto lacht luidkeels, nipt nog wat van zijn glas en gaat verder...

Jij had het over de wereld, dus ik ben over dat beginnen discussiëren, aangezien je het niet meer kan halen wil je weer snel terug naar het begin van de discussie, voor dat ik er eigenlijk dus tussen kwam, best logisch eigenlijk, voor mensen die hopeloos zijn.

Maar nu kruip ik mijn nest in, genoeg gelachen, en vergeet niet uw mond te spoelen voor je je bed in kruipt.

King of beggars and fleas
12 januari 2008, 00:51
ok oef zijn we vanaf - kunnen we het terug over het onderwerp hebben zonder gestoord te worden

Jantje
12 januari 2008, 09:19
Ik vind dat België zijn deel mag gaan opeisen op historische gronden, Gerlache enz..

Historische gronden zijn nu net het slechtste dat er bestaat om ergens rechten voor op te eisen.
Anders kan je gaan stellen dat Italie en China ook het recht hebben om half Europa en heel Azie op te eisen, dit op basis van historische gronden.

Historische rechten zijn juist de grootste oorzaken van oorlogen.

El Economisto
12 januari 2008, 12:28
Historische gronden zijn nu net het slechtste dat er bestaat om ergens rechten voor op te eisen.
Anders kan je gaan stellen dat Italie en China ook het recht hebben om half Europa en heel Azie op te eisen, dit op basis van historische gronden.

Historische rechten zijn juist de grootste oorzaken van oorlogen.Maar er woont daar niemand, dat is het grote verschil, er heeft daar ook nooit iemand gewoond.

tronca
13 januari 2008, 14:34
Dit forum dient voor politieke discussies, niet voor laag-bij-de-gronds gescheld.