PDA

View Full Version : Wie wordt de volgende VS-president? Take 2


Firestone
9 januari 2008, 15:06
De eerste peiling (http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=4446) is bijna drie maanden oud.

Toen stonden Clinton en Giuliani afgetekend aan kop in de peilingen.

Dit uitte zich ook in het resultaat van de forumpeiling:


John McCain (REP)
TomB

Ron Paul (REP)
Akufen, eti1777, maarte

Rudy Giuliani (REP)
Den Duisteren Duikboot, Groentje-18, migrantenjong, Paracelsus, Patriot!, Thomas-

Barack Obama (DEM)
illwill, nubian, vlijmscherp, Wase wolf, Wautd

Hillary Clinton (DEM)
Argusx43, bentje, Boadicea, C2C, DenDane, exodus, Firestone, fox, Gun, Heftruck, Herr Oberst, Internaut, Jazeker, KrisKras, lezer, lombas, Master Yoda, parcifal, Pietje, Praetorian, skaldis, Tavek, Weezer

De NWO last de verkiezingen af
Chipie, Max van Dietschland, proxy2222, Ramón Gitannes


Inmiddels lijkt Obama ook kans te maken, en bij de republikeinen staan Huckabee, McCain, Giuliani en Romney redelijk dicht bij elkaar.

Vandaar dus de nieuwe peiling.

Ik heb alléén de kandidaten opgenomen die in New Hampshire tenminste 1% hebben gehaald.

De vraag blijft: wie wordt volgens u de volgende VS-president?

Voor alle duidelijkheid: de vraag gaat over wie u denkt de verkiezingen zal winnen, niet wie u hoopt.

De peiling loopt tot kort voor Super Duper Tuesday (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Duper_Tuesday).

Benieuwd of mensen nu beduidend anders zullen stemmen.

Ter informatie, het verloop van de nationale peilingen (bron: RCP (http://www.realclearpolitics.com/polls/)):

http://i8.tinypic.com/8a3u8m0.jpg

vlijmscherp
9 januari 2008, 15:15
wel, ik heb nu voor clinton gekozen, ipv Obama nadat ze vandaag gewonnen heeft, onverwacht toch.

Hertog van Gelre
9 januari 2008, 15:21
De correspondenten volgend kom ik tot de volgende conclusie:

De volgende president zal een Democraat zijn. Zo niet, is het volledig aan de Democraten zelf te wijten.

Hoewel Clinton bovenaan staat, en ze ook nog eens een populaire echtgenoot heeft, denk ik niet dat zij het wordt. De aversie is groot in sommige kringen, ze komt niet 'warm' over (een nadeel voor een vrouw) en 'actie beschadiging Hillary' is al aan het warmdraaien.

Obama. Ik denk dat de VS nog niet klaar zijn voor een zwarte president. Het zou mooi zijn maar het zou me verrassen als hij het inderdaad werd.

Edwards is volgens sommige correspondenten sterk in opmars. Het is ook de kandidaat die het meest aanvaardbaar is voor de conservatieve republikeinen.
Ik denk dat hij het wordt. Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.

El Economisto
9 januari 2008, 15:46
Ter informatie, het verloop van de nationale peilingen (bron: RCP (http://www.realclearpolitics.com/polls/)):

http://i8.tinypic.com/8a3u8m0.jpgIk denk McCain, dat ik er voor supporter is louter toeval.

Mooi grafieken trouwens, het kan nog spannend worden bij de democraten als de trend zich verder zet.

Bij de republikeinen lijkt het chaos ten volle aanwezig, waardoor elke primary, hoe klein in aard, een levensbelangrijke rol kan spelen.

Dycore
9 januari 2008, 15:46
Het wordt geen vrouw, en zeker geen neger.

Guilliani of McCain dus.

Ik ga voor McCain. Enige struikelblok voor hem is zijn eigen partij, niet de kiezer. Laat ons hopen op zijn nominatie.

Tenzij Gore in de ring stapt.

El Economisto
9 januari 2008, 15:57
Het wordt geen vrouw, en zeker geen neger.

Guilliani of McCain dus.

Ik ga voor McCain. Enige struikelblok voor hem is zijn eigen partij, niet de kiezer. Laat ons hopen op zijn nominatie.

Tenzij Gore in de ring stapt.Inderdaad, daar komt het in vluchtige lijnen op neer.

En Gore is niet de enige, Bloomberg zou ook wel willen, en deze laatste neemt toch vooral republikeinse stemmen weg.

illwill
9 januari 2008, 16:08
ik blijf Obama, als hij in deze overheersende blanke staten al zulke resultaten haalt denk ik dat hij heel veel kans maakt in staten die er nog aankomen. Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Dycore
9 januari 2008, 16:14
ik blijf Obama, als hij in deze overheersende blanke staten al zulke resultaten haalt denk ik dat hij heel veel kans maakt in staten die er nog aankomen. Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Staten? Het gaat over één staat: Iowa.

En je bent duidelijk het Zuiden vergeten.

Obama? Never.

Dr. Strangelove
9 januari 2008, 16:21
Eén ding lijkt nu al duidelijk: als Thompson er niet in slaagt om in South Carolina 1ste of 2de te eindigen, dan mag die acteur zijn ambities om de nieuwe Reagan te worden opbergen (gelukkig). Het lijkt er voorlopig op dat de (ethisch) conservatieven in de VS op Huckabee en Romney stemmen, niet op Thompson.

parcifal
9 januari 2008, 16:31
.... Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.

Gij KENT Barack Obama!!??
Vertel!

Wautd
9 januari 2008, 17:01
Ik hoop Obama, maar na Bush te hebben herverkozen heb ik momenteel niet al te veel vertrouwen in de Amerikaanse kiezer

Den Duisteren Duikboot
9 januari 2008, 17:11
Ik blijf bij Giuliani, maar het is moeilijk om in te schatten. De weerstand lijkt me soms groter in zijn eigen partij dan bij de Democraten. McCain ken ik onvoldoende. Ik moet hem toch eens wat meer in de gaten houden misschien...

Clinton roept te veel weerstand op als persoonlijkheid. Obama kan weinig ervaring voorleggen. Hij ziet er ook nog eens jonger uit dan hij is, wat volgens mij in zijn nadeel speelt. Edwards sluit ik nog niet helemaal uit. Hij is als blanke man misschien geknipter om de Republikeinen stemmen af te snoepen.

lombas
9 januari 2008, 17:15
Ik twijfel tussen Obama, Clinton, Giuliani en McCain.

duveltje382
9 januari 2008, 17:23
Ik twijfel tussen Obama, Clinton, Giuliani en McCain.

Clinton wees daar maar zeker van ;)

Gun
9 januari 2008, 17:31
ik blijf Obama, als hij in deze overheersende blanke staten al zulke resultaten haalt denk ik dat hij heel veel kans maakt in staten die er nog aankomen. Ik vind het zover ik hem ken geen slechte man maar hij heeft volgens mij in deze tijd een voordeel dat hij zwart is. Volgens mij stemt het grootste deel van de zwarte bevolking daarom ook op hem.Veel zwarte vrouwen stemmen Clinton ... omwille van de sexe

Babylonia
9 januari 2008, 17:42
De Clintons lijken over lijken te gaan in hun carriere. Hebben deze verdachte doden en zelfmoorden iets te maken met de presidentskandidate?
Het kan ook laster zijn van al haar tegenstanders (wie?): Oordeel zelf.
http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLITICS/BODIES.html

Babylonia
9 januari 2008, 17:44
Vermoedens van stemfraude in New Hampshire met stemmachines.
http://www.indymedia.be/en/node/25505

toccata
9 januari 2008, 17:52
Ik denk dat VS niet klaar zijn voor een zwarte (cru maar het is zo denk ik) en Clinton wekt héél veel haat op van vele mensen:???:
Weet iemand eigenlijk hoe het me de greens ofzo zit

ZERO
9 januari 2008, 18:27
Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.
Rice heeft zich spijtig genoeg geen kandidaat gesteld.:-(
't Zou wel tof zijn om de dems te kloten. Een vrouwelijke zwarte president die Republican is.:twisted:

jevaly
9 januari 2008, 18:51
De correspondenten volgend kom ik tot de volgende conclusie:

De volgende president zal een Democraat zijn. Zo niet, is het volledig aan de Democraten zelf te wijten.

Hoewel Clinton bovenaan staat, en ze ook nog eens een populaire echtgenoot heeft, denk ik niet dat zij het wordt. De aversie is groot in sommige kringen, ze komt niet 'warm' over (een nadeel voor een vrouw) en 'actie beschadiging Hillary' is al aan het warmdraaien.

Obama. Ik denk dat de VS nog niet klaar zijn voor een zwarte president. Het zou mooi zijn maar het zou me verrassen als hij het inderdaad werd.

Edwards is volgens sommige correspondenten sterk in opmars. Het is ook de kandidaat die het meest aanvaardbaar is voor de conservatieve republikeinen.
Ik denk dat hij het wordt. Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.

kan ik grote lijnen volgen. Alleen denk ik dat edwards na super duper tuesday zal inzien dat hij geen kans meer maakt en zijn steun zal uitspreken voor obama (als running mate) en dat ze samen clinton verslaan.
Waarna de tandem obama-edwards het witte huis bezet voor de volgende 4 jaar. (en misschien langer)

Lof der Zotheid
9 januari 2008, 20:33
Rice heeft zich spijtig genoeg geen kandidaat gesteld.:-(
't Zou wel tof zijn om de dems te kloten. Een vrouwelijke zwarte president die Republican is.:twisted:

Ge kunt niet weten wat er in 2012 gebeurt...

Lof der Zotheid
9 januari 2008, 20:36
kan ik grote lijnen volgen. Alleen denk ik dat edwards na super duper tuesday zal inzien dat hij geen kans meer maakt en zijn steun zal uitspreken voor obama (als running mate) en dat ze samen clinton verslaan.
Waarna de tandem obama-edwards het witte huis bezet voor de volgende 4 jaar. (en misschien langer)

Het zou me inderdaad niet verbazen als ge dan de volgende twee tandems tegenover elkaar krijgt:

Republikeinen: Giuliani-McCain (of omgekeerd)
versus
Democraten: Obama-Edwards (of omgekeerd)

lombas
9 januari 2008, 20:48
Ik blijf overigens ergens nog geloven dat ik één dezer een telefoontje uit Washington krijg met de boodschap dat de regering van de Verenigde Staten zich neerlegt bij mijn overwinning en me gaat uitroepen tot de 1ste "Despoot van de Amerikaanse Staten".

AdrianHealey
9 januari 2008, 20:49
Ik blijf overigens ergens nog geloven dat ik één dezer een telefoontje uit Washington krijg met de boodschap dat de regering van de Verenigde Staten zich neerlegt bij mijn overwinning en me gaat uitroepen tot de 1ste "Despoot van de Amerikaanse Staten".

Ik wil beheerder van de FED worden. Deal?
(Oftewel Percy, dan wil ik onderwijs.)

Firestone
9 januari 2008, 20:52
Zolang ik de eigenlijke DNI blijf word is het jullie gegund.

lombas
9 januari 2008, 21:07
Ik wil beheerder van de FED worden. Deal?
(Oftewel Percy, dan wil ik onderwijs.)

Jij krijgt het Ministerie van Despotelijke Propaganda in het Voeren van Overheidsfulminaties jegens Sojaplantagehouders en Ethanolproducenten.

(FOD DPVOSE)

Als je gaat zagen, gooi ik er nog het Inhoudelijk Ministerie voor de Zoektocht naar de Immer Verdwijnende Despotelijke Aanhoudingsbevelen van Hoge Ambtenaren bovenop.

(IFOD ZIVDAHA)

Wat zeg je daar van?

lombas
9 januari 2008, 21:12
Zolang ik de eigenlijke DNI blijf word is het jullie gegund.

Het ambt van DNI is al lang informeel zal na mijn machtsovername afgeschaft worden en vervangen door een Hoogdepartement voor Ministresses met Bijzondere Achting van de Despoot (Zelve) die Erg Graag Instaan voor het Neuzen in Andermans Pietluttigheden.

(FOD MBAD(Z)EGINAP)

Uiteraard naast je verantwoordelijkheden die je voor de moment nog altijd draagt.

res publica
9 januari 2008, 21:12
Ik acht de kans groot dat de verkiezingen uitgesteld worden en dat Bush (of, als die het laat 'afweten', Cheney) nog onbepaalde tijd aan de macht blijft. Dat kan natuurlijk niet zonder geldige reden. Maar wie een hond wil slaan, vindt licht een stok, zoals het spreekwoord zegt.

Ik zie eigenlijk maar één alternatief voor het bovenstaande scenario: namelijk dat op voorhand vaststaat dat Giuliani de verkiezingen wint.

lombas
9 januari 2008, 21:15
Maar nu serieus, ik heb uiteindelijk Clinton gestemd.

Waarom, weet ik nu rationeel nog niet zo goed. Alles hangt af van of ze uiteindelijk gekozen wordt als kandidaat (grote kans) en of ze de strijd met haar Republikeinse tegenstreven aan kan (kleinere kans).

Ik zie ook een "gevaarlijke" (voor haar dan) kans in een "derde" tot "vierde" kandidaat die, net zoals in de jaren '90, een grote invloed zou kunnen hebben. Een invloed die deze keer naar mijn mening in het voordeel van de Republikeinen zou spelen.

De Garde
9 januari 2008, 21:24
Volgens die test van één vandaag zou ik op Thompson (Rep) moeten stemmen. Maar ik zie die het niet te halen. Ik denk dat Guilani niet zal aanslaan in het Zuiden en dat Mc Cain de Republikeinse nominatie zal binnenhalen.

Bij de Democraten is het nog wat te vroeg om de winnaar uit te roepen, al is het wel duidelijk dat Obama sterker naar voor komt dan gewild. Als dit verder gaat, zal hij toch niet direct voor running mate in aanmerking komen wegens té sterk.

Nu, als je de media van hier moet geloven gaan de Democraten het met de vingers in de neus halen. Daarnet nog op de NOS ging alles over de Democraten en nadien, oh ja, er zijn ook nog republikeinen van Mc Cain won. Volgend onderwerp.

We zullen wel zien.

Als de Republikeinen het niet halen zal het (helaas) zijn omdat de loony christians het laten afweten.

djimi
9 januari 2008, 21:27
Maar het wordt nu toch echt tijd voor een zwarte, vrouwelijke president.



Vind ik ook, en dan nog liefst ene met Cubaanse of Haïtiaanse 'roots' ;-)

Anders komt ook Condoleezza 'in the picture', en dat zie ik toch liever niet gebeuren, hoor.

Zelf zal zij best wel meevallen, maar ze heeft 'slechte vrienden', helaas.

Babylonia
9 januari 2008, 21:37
Wellicht een veel betere kandidaat dan Ron Paul:
Cynthia McKinney heeft zich op 15 december officieel kandidaat gesteld en staat voor:


http://www.youtube.com/watch?v=03cOM9r51Nw

http://www.youtube.com/watch?v=l_QGiEN9 … re=related


- presenteert zichzelf als een groene partij
- alle troepen direkt terug naar huis
- volledig onafhankelijk onderzoek van 9/11
- eindelijk herbouw van New Orleans

McKinney for President http://www.runcynthiarun.org

djimi
9 januari 2008, 21:40
Eigenlijk zouden Cynthia McKinney en Ron Paul samen moeten opkomen.

De VS zouden een beetje vernieuwing echt wel kunnen gebruiken.

Chipie
9 januari 2008, 21:40
Vind ik ook, en dan nog liefst ene met Cubaanse of Haïtiaanse 'roots' ;-)

Anders komt ook Condoleezza 'in the picture', en dat zie ik toch liever niet gebeuren, hoor.

Zelf zal zij best wel meevallen, maar ze heeft 'slechte vrienden', helaas.De meeste mensen denken dat een vrouw de politieke zeden 'verzacht'…

Niets is minder waar... :oops: :-D

Ramón Gitannes
9 januari 2008, 22:38
Onvoorstelbaar dat mensen nog in dit circus geloven en de energie kunnen vinden om naar de stembus te trekken. Politiek is dikke zever. Enkel met terreur kan je iets veranderen. Maar ja, als mensen dan toch zo dom en schaaps zijn dan verdienen ze ook niet beter dan een toneelstukske en een bom van de Mossad.

lezer
9 januari 2008, 23:10
Clinton met vice Obama lijkt mij de ideale combinatie die de elite prefereert om de bevolking de illusie van 'change' te geven.

Hoe mooi: een vrouw en een zwarte.
Kijk eens wat een modern, vooruitstrevend land wij zijn! Gedaan met die achterlijke Bush. Nu zal het zeker allemaal beter worden!

Maar laat ze elkaar eerst nog maar wat afmaken. De mensen moeten toch niet gaan denken dat het allemaal opgezet spel is, hé.

Herr Oberst
9 januari 2008, 23:40
Volgens die test van één vandaag

Is die ergens op het net te vinden?

Gun
10 januari 2008, 00:12
De eerste peiling (http://forum.politics.be/poll.php?do=showresults&pollid=4446) is bijna drie maanden oud.

Toen stonden Clinton en Giuliani afgetekend aan kop in de peilingen.

Dit uitte zich ook in het resultaat van de forumpeiling:


John McCain (REP)
TomB

Ron Paul (REP)
Akufen, eti1777, maarte

Rudy Giuliani (REP)
Den Duisteren Duikboot, Groentje-18, migrantenjong, Paracelsus, Patriot!, Thomas-

Barack Obama (DEM)
illwill, nubian, vlijmscherp, Wase wolf, Wautd

Hillary Clinton (DEM)
Argusx43, bentje, Boadicea, C2C, DenDane, exodus, Firestone, fox, Gun, Heftruck, Herr Oberst, Internaut, Jazeker, KrisKras, lezer, lombas, Master Yoda, parcifal, Pietje, Praetorian, skaldis, Tavek, Weezer

De NWO last de verkiezingen af
Chipie, Max van Dietschland, proxy2222, Ramón Gitannes


Inmiddels lijkt Obama ook kans te maken, en bij de republikeinen staan Huckabee, McCain, Giuliani en Romney redelijk dicht bij elkaar.

Vandaar dus de nieuwe peiling.

Ik heb alléén de kandidaten opgenomen die in New Hampshire tenminste 1% hebben gehaald.

De vraag blijft: wie wordt volgens u de volgende VS-president?

Voor alle duidelijkheid: de vraag gaat over wie u denkt de verkiezingen zal winnen, niet wie u hoopt.

De peiling loopt tot kort voor Super Duper Tuesday (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Duper_Tuesday).

Benieuwd of mensen nu beduidend anders zullen stemmen.

Ter informatie, het verloop van de nationale peilingen (bron: RCP (http://www.realclearpolitics.com/polls/)):

http://i8.tinypic.com/8a3u8m0.jpgJij?

StevenNr1
10 januari 2008, 00:31
Wellicht een veel betere kandidaat dan Ron Paul:
Cynthia McKinney heeft zich op 15 december officieel kandidaat gesteld en staat voor:


http://www.youtube.com/watch?v=03cOM9r51Nw

http://www.youtube.com/watch?v=l_QGiEN9 … re=related


- presenteert zichzelf als een groene partij
- alle troepen direkt terug naar huis
- volledig onafhankelijk onderzoek van 9/11
- eindelijk herbouw van New Orleans

McKinney for President http://www.runcynthiarun.orginteressant, maar die krijgt waarschijnlijk nog minder media-aandacht dan Paul en Kucinich?

Babylonia
10 januari 2008, 00:37
alle dictaturen komen aan hun einde doordat het leger omslaat naar de andere kant.
heb ik me laten wijsmaken.

De beste Kandidaat is volgens mij Kuchinich
Hij starte de impeach Cheney procedure waarvoor hij sinds een paar dagen steun heeft van collega Wexter.
Ron Paul en Kuchinich kennen elkaar rdeelijk goed en kunnen samenwerken.

100 % gelijk met het hoge cinema gehalte en totale Bullshit
de echte beslissingen vallen in de CFR de Bildeberg en de Trilaterale commisie.
en in Basel bij de paus van de bank.
Maar ik denk aan de woorden van een vrouw u!it de film van Chaves the revolution will not be televised; " ik kon het in het begin ook niet geloven dat het beter ging worden, houd moed europeanen ook voor jullie kan het plotseling omslaan, met de blik in de camera"
Buiten Europa weet men in wat voor shit we hier zitten qua indocrinatie.
we zijn een derde wereld land op vlak van informatie
Orwell zijn voorspellingen zijn er niks bij.
want er is geen enkel dwang... vrijwillige slavernij
ze zijn sterk.

Babylonia
10 januari 2008, 00:48
http://www.youtube.com/watch?v=d91a13Yr3oQ&NR=1
Ron Paul and the scholars students for 9/11 truth

Hij weet van de NWO plannen en wil die blokkeren mogelijk via de Fed bank de UN en dergelijke meer te nationaliseren.
Dit is echter zoooooo gevaarlijk.......
Hij is niet voor niets 72
he knows he is on the end...
en zegt ik probeer t ik heb minder jaren te verliezen als een ander
mijn leven heb ik al achter mij. Je zult geen 30 ers zich er meer aan zien wagen.
Drie presidenten zijn er al om vermoord.
Wat moeten we doen met die domme sheeple hier dan ook nog.
Hoe ver is het gekomen.

Cynthia Mc kinney grills Rumsfeld in februarie over miljarden die weg zijn in het pentagon.
http://www.youtube.com/watch?v=eootfzAhAoU

illwill
10 januari 2008, 07:50
Staten? Het gaat over één staat: Iowa.

En je bent duidelijk het Zuiden vergeten.

Obama? Never.

Waarom ben ik het zuiden vergeten?

Never? Dezelfde never als eerst dat hij geen kans maakt?

Jantje
10 januari 2008, 08:04
Ik weet het niet.
Het word vollgens mij wel of een vrouw of een mulat, want beide kunnen een groep mensen motiveren om naar de stembus te gaan, die zich tot nu toe steeds ver van de politiek weg hielden.
Namelijk de zwarte van de USA die nog nooit op een broeder hebben kunnen stemmen en de vrouwen die ook nog nooit op een vrouw hebben kunnen stemmen.

Het is alleen spijtig dat beide in het democraten kamp zitten en elkaar dus nu reeds moeten bestrijden, anders hadden we wel een leuke en hevige strijd om het presidentschap gezien.
Vrouw tegen Afro-Amerikaan.

Daar zou pas met modder gegooid worden en dan zou er pas een strijd beginnen om echt iedereen naar de stembus te krijgen.

Nu Clinton het Noorden, Obama het Zuiden en de reps die doen enkel mee voor de sier.
Tenzij de democraten nu nog zwaar in de fout zouden gaan en een Blanke man als kandidaat naar voor schuiven. Anders hebben ze het presidentschap gewoon op zak, dankzij hen die anders nooit gaan stemmen.

Jozef Ostyn
10 januari 2008, 17:00
Het is echt nog wel koffiedik kijken momenteel. Ik hoop dat het McCain wordt, want onder de huidige kandidaten lijkt hij mij de beste. Ik denk ook dat hij een goede kans heeft.

Dycore
10 januari 2008, 17:19
Maar nu serieus, ik heb uiteindelijk Clinton gestemd.

Waarom, weet ik nu rationeel nog niet zo goed.

Tof...

El Economisto
10 januari 2008, 20:38
Volgens die test van één vandaag zou ik op Thompson (Rep) moeten stemmen. Maar ik zie die het niet te halen. Ik denk dat Guilani niet zal aanslaan in het Zuiden en dat Mc Cain de Republikeinse nominatie zal binnenhalen. We zullen zien of hij Florida binnen haalt, dat is toch het Zuiden?

En die kans lijkt groot.

C2C
11 januari 2008, 01:03
Geloof het of niet, en hoe erg ik het ook vind, ik heb Huckabee gestemd. Die man heeft volgens mij:

alles om de gematigde conservatieve Amerikaan te behagen: charisma, een goed uiterlijk, een vlotte persoonlijkheid, een op het eerste zich redelijke man
heeft de totalitaire hardcore steun van de Born Again christians - de sterkste campagne-machine en organisatiestructuur in de VS wiens macht en operationele kracht nog versterkt is na 8 jaar Bush
heeft op een aantal punten de meest gematigde standpunten van álle Republikeinen en zal dat kunnen gebruiken in de strijd om twijfelaars en independents - zoals zijn visie op gezondheidszorg (die nauw aansluit bij die van de Democraten), immigratie en onderwijs
heeft tenslotte van alle kandidaten het meeste ervaring op executief vlak - al 14 jaar goeverneurschap


Ten tweede moogt ge volgens mij de echt diepe haat voor Clinton niet onderschatten; half Amerika heeft echt de pest aan die vrouw; die polariseert keihard. Dat gaat in de rechtse media nog versterkt worden, - die voeren nu al heel lang heel subtiel een haat-campagne tegen Clinton.

Obama's motor is te vroeg op hoge toeren komen staan, die kan alleen achteruit, hoe jammer dat ook is. Bovendien blijven volgens mij toch echt heel veel Angelsaksen gewoon diepe racisten, zonder het te weten. Blijkt uit New Hampshire's valse polls - iedereen voorspelde een dikke Obama-overwinning, en ondervraagden knikten vet JA wanneer ze naar Obama gevraagd werden. Maar zoals zo dikwijls: eens in het goed afgeschermde stemhokje laten ze die neger gewoon vallen.

De grootste overschatting is ongetwijfeld Romney, die gewoon niet sympathiek is en niet erg verstandig. Bovendien haten álle andere Republikeinse kandidaten hem, wat ze al goed samen hebben uitgespeeld. Gelijk een groepje jagers in de brousse hebben ze Romney goed in de val gelokt, en hem van zijn slechtste kant kunnen tonen.

Ook Giuliani schat zichzelf volgens mij iets te hoog in. Hij is te New Yorks voor vele Bible Belt-people. Southerners haten iedereen van de East en West Coast, zelfs de meest republikeinse der republikeinen.

Het wordt dus McCain versus Huckabee, met een win voor die laatste (een herhaling van de campagne van 2000). Kortom: Huckabee tegen Clinton, en dan wint de basgitaar spelende preacher.

the outlaw torn
11 januari 2008, 01:11
ik hoop op obama, mr ik vrees clinton.

er mag gerust een zwarte president worden.

en de volgende keer een native american ( indiaan dus ).

mr als mijn realistisch is, komt men uit bij clinton.

nu ja, zolang geen republikein het haalt, moge we al blij zijn.

Dycore
11 januari 2008, 01:18
Geloof het of niet, en hoe erg ik het ook vind, ik heb Huckabee gestemd. Die man heeft volgens mij:

alles om de gematigde conservatieve Amerikaan te behagen: charisma, een goed uiterlijk, een vlotte persoonlijkheid, een op het eerste zich redelijke man
heeft de totalitaire hardcore steun van de Born Again christians - de sterkste campagne-machine en organisatiestructuur in de VS wiens macht en operationele kracht nog versterkt is na 8 jaar Bush
heeft op een aantal punten de meest gematigde standpunten van álle Republikeinen en zal dat kunnen gebruiken in de strijd om twijfelaars en independents - zoals zijn visie op gezondheidszorg (die nauw aansluit bij die van de Democraten), immigratie en onderwijs
heeft tenslotte van alle kandidaten het meeste ervaring op executief vlak - al 14 jaar goeverneurschap


Ten tweede moogt ge volgens mij de echt diepe haat voor Clinton niet onderschatten; half Amerika heeft echt de pest aan die vrouw; die polariseert keihard. Dat gaat in de rechtse media nog versterkt worden, - die voeren nu al heel lang heel subtiel een haat-campagne tegen Clinton.

Obama's motor is te vroeg op hoge toeren komen staan, die kan alleen achteruit, hoe jammer dat ook is. Bovendien blijven volgens mij toch echt heel veel Angelsaksen gewoon diepe racisten, zonder het te weten. Blijkt uit New Hampshire's valse polls - iedereen voorspelde een dikke Obama-overwinning, en ondervraagden knikten vet JA wanneer ze naar Obama gevraagd werden. Maar zoals zo dikwijls: eens in het goed afgeschermde stemhokje laten ze die neger gewoon vallen.

De grootste overschatting is ongetwijfeld Romney, die gewoon niet sympathiek is en niet erg verstandig. Bovendien haten álle andere Republikeinse kandidaten hem, wat ze al goed samen hebben uitgespeeld. Gelijk een groepje jagers in de brousse hebben ze Romney goed in de val gelokt, en hem van zijn slechtste kant kunnen tonen.

Ook Giuliani schat zichzelf volgens mij iets te hoog in. Hij is te New Yorks voor vele Bible Belt-people. Southerners haten iedereen van de East en West Coast, zelfs de meest republikeinse der republikeinen.

Het wordt dus McCain versus Huckabee, met een win voor die laatste (een herhaling van de campagne van 2000). Kortom: Huckabee tegen Clinton, en dan wint de basgitaar spelende preacher.


Mja, je mag niet vergeten dat McCain verschillende keren Bush heeft uitgedaagd. De man staat voor stabiliteit en principes. Kan het imago aannemen van de oude wijze die de kindjes weer wat discipline bijbrengt. Hard en eerlijk. Pragmatisch. Patriot. etc. Huckabee lijkt teveel op Bush, en zelfs de Amerikanen beseffen dat ze dat niet nogmaals kunnen permitteren. Hoop ik.

Alexander de Grote
11 januari 2008, 01:18
Aha: het summum is er -> Als men realistisch is. Het is absoluut niet verstandig om met de huidige internationale situatie waarin de VS zich bevindt, een rookie naar het Witte Huis te sturen. Hij kan zijn kwaliteiten hebben, maar om internationaal sterk te staan moet je een haai zijn, en Obama lijkt mij eerder een dolfijn op dat gebied. Te soft, te speels en te utopisch.

illwill
11 januari 2008, 12:08
Obama heeft alweer steun gekregen vandaag uit onverwachte hoek.
Kerry geeft hem zijn volledige vertrouwen.

El Economisto
11 januari 2008, 12:24
Mja, je mag niet vergeten dat McCain verschillende keren Bush heeft uitgedaagd. De man staat voor stabiliteit en principes. Kan het imago aannemen van de oude wijze die de kindjes weer wat discipline bijbrengt. Hard en eerlijk. Pragmatisch. Patriot. etc. Huckabee lijkt teveel op Bush, en zelfs de Amerikanen beseffen dat ze dat niet nogmaals kunnen permitteren. Hoop ik.Huckabee komt te laat. McCain is al door verschillende stadia gegaan, populair, niet populair, hij staat stukken sterker.

Vergeet namelijk niet dat het super tuesday niet ver weg meer is, dan zal het bij de republikeinen wel duidelijk zijn denk ik. Huckabee maakt geen schijn van kans in een enorm land zoals de VS.

lombas
11 januari 2008, 12:26
Obama heeft alweer steun gekregen vandaag uit onverwachte hoek.
Kerry geeft hem zijn volledige vertrouwen.

Edwards heeft dus afgedaan, dat kunnen we nu wel besluiten.

Dycore
11 januari 2008, 16:16
Obama heeft alweer steun gekregen vandaag uit onverwachte hoek.
Kerry geeft hem zijn volledige vertrouwen.

Kerry, de man die Bush niet kon verslaan vier jaar geleden.

Denk je werkelijk dat dit zijn campagne zal versterken? Ik geloof zelfs het tegendeel.

En Kerry die hoopt volgens mij enkel op een postje. Maar hij gokt opnieuw verkeerd.

Dycore
11 januari 2008, 16:18
Huckabee komt te laat. McCain is al door verschillende stadia gegaan, populair, niet populair, hij staat stukken sterker.


Volgens mij zijn er ook veel Amerikanen die McCain nu wel eens een overwinning willen gunnen. De man is te vaak op dubieuze wijze van zijn overwinning beroofd.

L. J. Brutus
11 januari 2008, 16:27
Kerry, de man die Bush niet kon verslaan vier jaar geleden.

Denk je werkelijk dat dit zijn campagne zal versterken? Ik geloof zelfs het tegendeel.

En Kerry die hoopt volgens mij enkel op een postje. Maar hij gokt opnieuw verkeerd.

Misschien geen rechtstreekse hulp voor Obama maar idd wel een opdoffer voor Edwards.

Overigens heb ik ook geen vertrouwen in de Amerikaanse kiezers. Oerconservatief, die gaan toch geen vrouw of neger kiezen?

El Economisto
11 januari 2008, 16:42
Kerry, de man die Bush niet kon verslaan vier jaar geleden.

Denk je werkelijk dat dit zijn campagne zal versterken? Ik geloof zelfs het tegendeel.

En Kerry die hoopt volgens mij enkel op een postje. Maar hij gokt opnieuw verkeerd.Een poll momenteel op fox news laat deze piste sterk naar voren komen:

Will John Kerry's endorsement help Barack Obama?

No (52%)
Yes (26%)
No effect (23%)

Total Voters: 6,552

Zam
11 januari 2008, 17:35
Ik mag nog niet stemmen maar ik wil er duizend euro op verwedden dat een democraat gaat winnen. Gelukkig maar. Van mij mag Obama wel winnen.

El Economisto
11 januari 2008, 18:48
Ik mag nog niet stemmen maar ik wil er duizend euro op verwedden dat een democraat gaat winnen. Gelukkig maar. Van mij mag Obama wel winnen.
Als ik geld over had zou ik mee hebben gedaan, zou ik je duizend euro lichter kunnen maken, over 298 dagen zullen we de realiteit weten.

garfield
11 januari 2008, 18:51
Ik zet mijn geld op McCain.
De VS is volgens mij nog niet 'klaar' voor een vrouw of "neger" in het Witte Huis.
Als McCain de nominatie van de GOP haalt kan hij winnen.

garfield
11 januari 2008, 18:52
Ik mag nog niet stemmen maar ik wil er duizend euro op verwedden dat een democraat gaat winnen. Gelukkig maar. Van mij mag Obama wel winnen.

Welke interne VS-standpunten zetten u een tot deze keuze, of is dit enkel eurocentristisch denken.

Babylonia
11 januari 2008, 18:56
Obama heeft wel een huis gekocht vorig jaar van 125 miljoen dollar.
Geen goed teken.....

Zam
11 januari 2008, 20:11
Als ik geld over had zou ik mee hebben gedaan, zou ik je duizend euro lichter kunnen maken, over 298 dagen zullen we de realiteit weten.

Ik denk dat je redelijk zult verschieten binnen 298 dagen...

Welke interne VS-standpunten zetten u een tot deze keuze, of is dit enkel eurocentristisch denken.

De Irak-oorlog vooral denk ik, maar ook de gezondheidszorg.

Als ik louter op standpunten mijn keuze maak dan zou ik eerder Edwards stemmen of Clinton, maar ik kijk ook naar persoonlijkheid van een politicus.

Ik zie in Obama een man die niet bang is om politiek de juiste keuzes te maken. Hij spreekt uit het hart en ik ben er van overtuigd dat hij het imago van de States kan opkrikken.

DenDane
11 januari 2008, 20:28
Ik heb geen probleem met "een zwarte" als Amerikaanse president, maar ik vrees voor Obama, dat hij door zijn huidskleur vooral in het zuiden niet veel stemmen zal krijgen.
Ook bij Hilary heb ik zo mijn twijfels.
Het zal dus ( volgens mij ) een republikein worden, waarschijnlijk McCain of Giuliani.

Zam
11 januari 2008, 20:40
Ik begrijp het scepticisme dat heerst over een zwarte of een vrouwelijke president maar ik ben er van overtuigd dat door het (wan)beleid van Bush de nood aan verandering zodanig groot is geworden dat men zelfs een zwarte of een vrouwelijke president zou verkiezen boven "alweer" een republikein.

ZERO
11 januari 2008, 20:45
Aha: het summum is er -> Als men realistisch is. Het is absoluut niet verstandig om met de huidige internationale situatie waarin de VS zich bevindt, een rookie naar het Witte Huis te sturen. Hij kan zijn kwaliteiten hebben, maar om internationaal sterk te staan moet je een haai zijn, en Obama lijkt mij eerder een dolfijn op dat gebied. Te soft, te speels en te utopisch.
Iemand die eenzijdige anti-terreur operaties in een kernmogendheid(Pakistan) wil organiseren is te soft?
http://www.depers.nl/buitenland/88209/Obama-terroristenjacht-in-Pakistan.html

Obama wil op terroristen jagen in Pakistan
Als Barack Obama de president van de Verenigde Staten was, zou hij zelfs zonder de toestemming van de Pakistaanse president Pervez Musharraf Amerikaanse troepen naar Pakistan sturen om op terroristen te jagen. Dat heeft presidentskandidaat Obama woensdag gezegd. Ook zou hij honderden miljoenen dollars aan steun inhouden als Musharraf niet meer werk maakt van de jacht op terroristen.

Obama zei vorige week dat hij bereid is met leiders van vijandelijke staten als Cuba, Noord-Korea en Iran om de tafel te gaan zitten zonder vooraf eisen te stellen. Hillary Clinton, de andere favoriet om de presidentskandidaat van de Democraten te worden, noemde dat onverantwoord en naïef. Obama reageerde door Clinton op een lijn te stellen met president George Bush en vice-president Dick Cheney. Clinton stemde destijds voor de oorlog in Irak.
Veel Al-Qaida-leden opereren vanuit Pakistan. Analisten waarschuwen dat Amerikaanse militaire acties het regime van Musharraf kunnen ondermijnen en tot meer terreurdaden kunnen leiden.

Firestone
11 januari 2008, 22:27
Obama heeft wel een huis gekocht vorig jaar van 125 miljoen dollar.Het zou leuk zijn mocht jij OOIT eens één van je straffe beweringen kunnen staven. :roll:

El Economisto
11 januari 2008, 23:29
Ik begrijp het scepticisme dat heerst over een zwarte of een vrouwelijke president maar ik ben er van overtuigd dat door het (wan)beleid van Bush de nood aan verandering zodanig groot is geworden dat men zelfs een zwarte of een vrouwelijke president zou verkiezen boven "alweer" een republikein.McCain is een felle voorstander van de oorlog maar is ook niet bang om Bush tegen te werken, die twee zijn geen liefdevolle vrienden, en McCain staat dan ook voor heel andere dingen dan Bush.

Maar ook ik begrijp u. Als Europeaan kijkt u vooral naar de Buitenlandpolitiek van de USA, logisch, dat is het enige wat een zeker effect heeft op je eigen maatschappij. Maar vergeet niet dat de mensen naar veel meer dingen kijken dan naar de buitenlandpolitiek.

De binnenlandse politiek is voor velen veel belangrijker.

Stefanie
11 januari 2008, 23:36
Obama's motor is te vroeg op hoge toeren komen staan, die kan alleen achteruit, hoe jammer dat ook is. Bovendien blijven volgens mij toch echt heel veel Angelsaksen gewoon diepe racisten, zonder het te weten. Blijkt uit New Hampshire's valse polls - iedereen voorspelde een dikke Obama-overwinning, en ondervraagden knikten vet JA wanneer ze naar Obama gevraagd werden. Maar zoals zo dikwijls: eens in het goed afgeschermde stemhokje laten ze die neger gewoon vallen.

Ik dacht dat de peilingen juist zaten voor Obama, maar dat Hillary gewoon beter deed dan verwacht.

C2C
12 januari 2008, 02:20
Ik dacht dat de peilingen juist zaten voor Obama, maar dat Hillary gewoon beter deed dan verwacht.

Ja da's wel waar, hoewel we niet weten wie naar waar verschoven is, en da's ook irrelevant voor Obama's score (die inderdaad hoog lag), maar 't zou wel interessant zijn om te weten want dat zegt veel over de psychologie en het mogelijke stemgedrag in andere staten - enfin we zullen dat nooit weten. Maar de logica (bij bijvoorbeeld blanke mannelijke democraten/independents) had kunnen zijn: "Clinton heeft de dag voordien liggen wenen, dus gaat zij alle vrouwen van Obama wegpikken en een monsterscore halen; we gaan dus via Obama tégen Clinton stemmen om haar zeker niet een te overweldigende overwinning cadeau te doen. Onze stem loopt via Obama, maar niet voor hem". Mmm, zoiets.

Vele democraten hebben geen hoge pet op met Clinton en gebruiken wellicht Obama gewoon om haar het vuur aan de schenen te leggen, niet zozeer omdat ze Obama zo geweldig vinden.

Voor de rest voeg ik mij bij de anderen hier die denken dat Amerika misschien nipt genomen net nog niet rijp genoeg is voor een neger.

Een neger is en blijft een neger, hoe blank hij ook denkt en spreek. Voor Amerikanen blijft dat een grens. Vergeet niet dat heel die cultuur gebaseerd is op een fundamenteel racisme (of een segregatie-logica) die per extensie in heel het denken en doen van die natie is doorgedrongen tot in zelfs de meest abstracte als meest concrete der dingen - racisme en zijn oneindige metaforen zijn de *essentie* van Amerika. Er is in dat land niks anders hé, buiten dan het kapitalisme, wat gewoon racisme is maar dan uitgedrukt in economische termen (differentielogica/het continu creëren van verschil en tekort).

Ik denk dat wij Europeanen te snel denken dat Amerikanen hun huidige crisis zullen aangrijpen als een kans op radicale verandering. Dat doen ze niet. Amerikanen zijn geen radicalen (enfin, toch geen radicaal redelijke mensen, dat zijn gematigd irrationele mensen, die dus pas heel geleidelijk de Rede laten doordringen). Wij Europeanen zouden na een ramp als Bush uiteraard Obama wel willen - als krachtig symbool van een nieuw tijdperk. Amerikanen daarentegen, met hun conservatieve reflex, zien een crisis-moment niet als het begin van een nieuwe tijd, maar juist als een moment om voorzichtig en veilig te zijn.

Bush-de-ramp kan alleen opgelost worden door een mildere Bush te kiezen, dat wil zeggen McCain of Huckabee.

Zam
12 januari 2008, 10:43
Ik geloof niet dat een republikein verkozen wordt.

garfield
12 januari 2008, 13:35
Ik begrijp het scepticisme dat heerst over een zwarte of een vrouwelijke president maar ik ben er van overtuigd dat door het (wan)beleid van Bush de nood aan verandering zodanig groot is geworden dat men zelfs een zwarte of een vrouwelijke president zou verkiezen boven "alweer" een republikein.


McCain heeft zich altijd nogal centrum geprofileerd. Indien hij er in slaagt om de nominatie van de GOP binnen te halen (wat juist door dat centrisme van hem niet simpel zal zijn) Maakt hij een kans. Zowel een nominatie van Obama als Clinton (waarom komt ze niet met haar meisjesnaam op, juist ja) zal tot een grote mobilisatie leiden in het zuiden en midwesten. Als McCain dezelfde staten wint als Bush in 2004 wint hij en buiten in Ohio zit ik zowel Clinton als Obama geen van deze staten wegkapen.

Stefanie
12 januari 2008, 21:50
Ik denk dat wij Europeanen te snel denken dat Amerikanen hun huidige crisis zullen aangrijpen als een kans op radicale verandering. Dat doen ze niet. Amerikanen zijn geen radicalen (enfin, toch geen radicaal redelijke mensen, dat zijn gematigd irrationele mensen, die dus pas heel geleidelijk de Rede laten doordringen). Wij Europeanen zouden na een ramp als Bush uiteraard Obama wel willen - als krachtig symbool van een nieuw tijdperk. Amerikanen daarentegen, met hun conservatieve reflex, zien een crisis-moment niet als het begin van een nieuwe tijd, maar juist als een moment om voorzichtig en veilig te zijn.

Bush-de-ramp kan alleen opgelost worden door een mildere Bush te kiezen, dat wil zeggen McCain of Huckabee.

De V.S. is vroeger een Britse kolonie geweest. En Engelsen zijn héél conservatief. (allez, 'k weet niet of dit de oorzaak is) Dat Amerikanen irrationieel kunnen zijn is mij al opgevallen. Hun kiesstrijd en campagne toont dat al aan. Bij presidentsverkiezingen daar heb ik altijd den indruk dat zij vooral op een persoon stemmen en niet op een partijprogramma. En als het progamma al aan bod komt, dan draait dat om conservatieven die tegen abortus en homohuwelijk en zo zijn. En die mensen baseren zich op de bijbel.

Persoonlijk ben ik van mening dat de democraten deze verkiezingen zouden moeten winnen, maar je weet nooit. Zeker is dat niet.

Volgens mij was Al Gore destijds een sterkere kandidaat dan Bush, maar hij heeft veel stemmen verloren omdat hij soms zeurderig spreekt. Wat heeft dat met zijn standpunten te maken???

El Economisto
12 januari 2008, 23:04
De V.S. is vroeger een Britse kolonie geweest. En Engelsen zijn héél conservatief. (allez, 'k weet niet of dit de oorzaak is) Dat Amerikanen irrationieel kunnen zijn is mij al opgevallen. Hun kiesstrijd en campagne toont dat al aan. Bij presidentsverkiezingen daar heb ik altijd den indruk dat zij vooral op een persoon stemmen en niet op een partijprogramma. En als het progamma al aan bod komt, dan draait dat om conservatieven die tegen abortus en homohuwelijk en zo zijn. En die mensen baseren zich op de bijbel.

Persoonlijk ben ik van mening dat de democraten deze verkiezingen zouden moeten winnen, maar je weet nooit. Zeker is dat niet.

Volgens mij was Al Gore destijds een sterkere kandidaat dan Bush, maar hij heeft veel stemmen verloren omdat hij soms zeurderig spreekt. Wat heeft dat met zijn standpunten te maken???Wij (West) Europeanen hebben iets veel ergers, wij denken altijd dat wij de beste van de wereld zijn, wij gedragen ons als volwassen, terwijl al de rest, van China over Afrika tot Amerika onze kinderen zijn.
Europa wil de wereld domineren, zoals ze vroeger altijd heeft gedaan.
Heel hinderlijk en slecht voor onze eigen vooruitgang.

Dat terwijl de VS veel langere werkloosheidscijfers heeft dan alle West-Europese mogendheden, met uitzondering van the UK, geen toeval.

longhorn
12 januari 2008, 23:11
Ik geloof niet dat een republikein verkozen wordt.


Hangt ervan af wie de nominee is. McCain zou wel een goeie kans maken. Volgens een peiling vandaag zou een match-up Clinton-McCain resp. 50%-48% zijn met margin of error 3,5%.

lombas
12 januari 2008, 23:11
wij denken altijd dat wij de beste van de wereld zijn, wij gedragen ons als volwassen, terwijl al de rest, van China over Afrika tot Amerika onze kinderen zijn.


Niet geheel onterecht.

Zam
13 januari 2008, 11:36
Hangt ervan af wie de nominee is. McCain zou wel een goeie kans maken. Volgens een peiling vandaag zou een match-up Clinton-McCain resp. 50%-48% zijn met margin of error 3,5%.

Overschat de accuraatheid van peilingen maar niet te snel.

El Economisto
13 januari 2008, 11:40
Niet geheel onterecht.Waarom ligt onze werkloosheid dan zo hoog? En met onze bedoel ik de werkloosheid van de grote west-europese mogendheden, zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje, en België (just kidding).

El Economisto
13 januari 2008, 11:41
Hangt ervan af wie de nominee is. McCain zou wel een goeie kans maken. Volgens een peiling vandaag zou een match-up Clinton-McCain resp. 50%-48% zijn met margin of error 3,5%.Er zijn genoeg peilingen waar McCain het haalt, dit is dan nog een van de meest negatieve voor Mac.

lombas
13 januari 2008, 12:04
Waarom ligt onze werkloosheid dan zo hoog? En met onze bedoel ik de werkloosheid van de grote west-europese mogendheden, zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje, en België (just kidding).

Europa is gewoon de bakermat van de wereld.

Sinds een tweehonderdtal jaar mag Noord-Amerika zich daarbij rekenen. Zuid-Amerika laten we met rust, die mensen mogen ook iets hebben.

Maar ik geloof dat het niet onterecht is om het Westen als "ouders" van de wereld te benoemen.

driewerf
13 januari 2008, 12:30
Anders komt ook Condoleezza 'in the picture', en dat zie ik toch liever niet gebeuren, hoor.

Zelf zal zij best wel meevallen, maar ze heeft 'slechte vrienden', helaas.
8O
Waarom zou zij 'nog meevallen'? En waarom het op haar vriendjes steken? Heeft ze die dan niet zelf gekozen?
Ze heeft actief de invallen in Afghanistan en irak gesteund, ze heeft mee vorm gegeven aan de Israel-politiek, ze heeft ALS ENIG IN DE WERELD de couppoging tegen Chavez erkend (2003?-2004?). kortom, denken dat ze wel zal "meevallen" is ziende blind zijn, mijn beste Djiberias.

lombas
13 januari 2008, 12:32
Ik heb een boon voor Condoleezza.

:oops:

driewerf
13 januari 2008, 12:32
Onvoorstelbaar dat mensen nog in dit circus geloven en de energie kunnen vinden om naar de stembus te trekken. Politiek is dikke zever. Enkel met terreur kan je iets veranderen. Maar ja, als mensen dan toch zo dom en schaaps zijn dan verdienen ze ook niet beter dan een toneelstukske en een bom van de Mossad.

Why Marxists OpposeIndividual Terrorism (http://www.marxists.org/archive/trotsky/1911/11/tia09.htm)

driewerf
13 januari 2008, 12:37
Ik weet het niet.
Het word vollgens mij wel of een vrouw of een mulat, want beide kunnen een groep mensen motiveren om naar de stembus te gaan, die zich tot nu toe steeds ver van de politiek weg hielden.
Namelijk de zwarte van de USA die nog nooit op een broeder hebben kunnen stemmen en de vrouwen die ook nog nooit op een vrouw hebben kunnen stemmen.

Het is alleen spijtig dat beide in het democraten kamp zitten en elkaar dus nu reeds moeten bestrijden, anders hadden we wel een leuke en hevige strijd om het presidentschap gezien.
Vrouw tegen Afro-Amerikaan.

Daar zou pas met modder gegooid worden en dan zou er pas een strijd beginnen om echt iedereen naar de stembus te krijgen.

Nu Clinton het Noorden, Obama het Zuiden en de reps die doen enkel mee voor de sier.
Tenzij de democraten nu nog zwaar in de fout zouden gaan en een Blanke man als kandidaat naar voor schuiven. Anders hebben ze het presidentschap gewoon op zak, dankzij hen die anders nooit gaan stemmen.
Nonsens.
Deng Xiao Ping zei ooit "Wat doet de kleur van de kat er toe, het belangrijkste is dat hij muizen vangt". Idem hier: wat doet het kleurtje van de president ertoe, het belangrijkste is welke belangen hij zal verdedigen. En wie het zover schopt heeft dat alleen kunnen verwezenlijken met de steun van de Big Business, en zal dus ook diezelfde belangen van de Big Business verdedigen tégen die van de arbeiders in.

Blank of zwart, Rep of Dem, het blijven neoliberalen die ankel goed zijn om aanvallen op de arbeidersklasse uit te voeren.

driewerf
13 januari 2008, 12:38
ik hoop op obama, mr ik vrees clinton.

er mag gerust een zwarte president worden.

en de volgende keer een native american ( indiaan dus ).

mr als mijn realistisch is, komt men uit bij clinton.

nu ja, zolang geen republikein het haalt, moge we al blij zijn.
Nonsens.
Deng Xiao Ping zei ooit "Wat doet de kleur van de kat er toe, het belangrijkste is dat hij muizen vangt". Idem hier: wat doet het kleurtje van de president ertoe, het belangrijkste is welke belangen hij zal verdedigen. En wie het zover schopt heeft dat alleen kunnen verwezenlijken met de steun van de Big Business, en zal dus ook diezelfde belangen van de Big Business verdedigen tégen die van de arbeiders in.

Blank of zwart, Rep of Dem, het blijven neoliberalen die ankel goed zijn om aanvallen op de arbeidersklasse uit te voeren.

El Economisto
13 januari 2008, 13:01
Europa is gewoon de bakermat van de wereld.

Sinds een tweehonderdtal jaar mag Noord-Amerika zich daarbij rekenen. Zuid-Amerika laten we met rust, die mensen mogen ook iets hebben.

Maar ik geloof dat het niet onterecht is om het Westen als "ouders" van de wereld te benoemen.Maar juist door die houding dreigen we alles te verliezen, we gaan kritiek geven op de VS, maar toch niet Rusland supporteren, of de terroristenstaatjes steunen.

We komen alleen te staan, door onze moederlijke handelingen en verliezen ook nog eens massaal veel op economisch vlak door de Afrikaanse landjes met onze poeslieve handjes te verzorgen. De Chinezen slaan harde munt uit de Afrikanen die er zelf ook beter van worden, wij maken de wereld ziek maar vooral ons eigen.

L. J. Brutus
13 januari 2008, 13:02
Maar ik geloof dat het niet onterecht is om het Westen als "ouders" van de wereld te benoemen.

Nonsens. Er is nog wel wat anders in de wereld dan skyscrapers, autobahnen, vakbonden en parlementen.

litaliboemballaboem
13 januari 2008, 16:03
Nonsens. Er is nog wel wat anders in de wereld dan skyscrapers, autobahnen, vakbonden en parlementen.Inderdaad, er zijn ook Shinkansens, nog hogere en nog meer skyscrapers en een veel interessantere bevolking.

Hertog van Gelre
16 januari 2008, 00:27
Ik heb een boon voor Condoleezza.

:oops:
Eerlijk gezegd: ik ook.
Maar ze is van de foute partij.

Dan toch maar Oprah voor de Democraten.

litaliboemballaboem
16 januari 2008, 12:02
Eerlijk gezegd: ik ook.
Maar ze is van de foute partij.

Dan toch maar Oprah voor de Democraten.De particratie verloederd je geest.

Jozef Ostyn
16 januari 2008, 17:09
Ik heb een boon voor Condoleezza.

:oops:

Ik ook. Maar zij is geen kandidaat.

Firestone
30 januari 2008, 15:41
Eens bumpen voor wie nog zou willen stemmen.

djimi
30 januari 2008, 22:27
Ik heb niet echt 'een boon' voor Condoleezza, ik heb er eerder 'kompassie' mee.

Ik vind het spijtig dat ze er niet in geslaagd is kampioene in het kunstschaatsen te worden.


En terug on topic: ik hoop dat het niet mevrouw Clinton wordt, maar ik vrees dat zij het wel zal zijn.

Ik vertrouw haar nog minder dan McCain.


Van allen die tot nu toe nog als 'kanshebber' kunnen worden beschouwd, vind ik Obama de minst afstotelijke, maar ik denk niet dat hij het zal halen.

Paracelsus
31 januari 2008, 20:52
En terug on topic: ik hoop dat het niet mevrouw Clinton wordt, maar ik vrees dat zij het wel zal zijn.

Ik vertrouw haar nog minder dan McCain.


² ! Zelfs haar algemene uitstraling vind ik afstotelijk, wat een plastieken gezicht.

Hertog van Gelre
31 januari 2008, 21:13
Nu, aangezien ik de enige ben die op Edwards heeft gestemd is het wel duidelijk wie deze poll gaat winnen hé?
:-D

Aangepaste voorspelling dan maar:
Nu Edwards zich heeft teruggetrokken is dit zeer ten voordele van Mevrouw H. Clinton. Zij zal dus de democratische kandidaat worden maar...
Nu is het niet meer zo zeker dat een democraat de verkiezingen wint.

McCain doet het erg goed en de anti-Hilary-campagne begint nog maar pas te draaien. Ik ben bang dat er toch een republikein gekozen wordt als de democraten niet op hun tellen passen. Die republikein zal McCain zijn.

Anno 2008 zullen toch veel kiezers de voorkeur geven aan een blanke vrouw boven een donkere man en liever aan een blanke man dan aan een vrouw. Dat dénk ik. Ik weet het niet. Als één van de democratische kandidaten wint zou dat een overwinning zijn voor de USA zélf.

Van de republikeinen had ik het liefst Colin Powell als president gezien. Maar ja, die heeft al zijn geloofwaardigheid verspeeld bij zijn VN-presentatie van WMD's in Irak. Jammer, Ik had hem en Condy wel hoog zitten.

Andro
31 januari 2008, 21:14
ff wachten na super tuesday.

Jozef Ostyn
1 februari 2008, 11:54
McCain vs Obama zou wel interessant zijn.

Jozef Ostyn
1 februari 2008, 11:55
Met McCain ben ik dus nog altijd in de running. Maar het is nog vroeg. Er kan nog vanalles gebeuren.

Thomas-
1 februari 2008, 14:53
Bij de republikeinen vermoed ik McCain als winnaar, bij de democrats misschien Obama. Clinton zie ik (gelukkig) nooit winnen.

Dycore
1 februari 2008, 15:37
Ralph Nader overweegt nu mee te doen. Weer een meevaller voor McCain, de volgende president van de States.

Jozef Ostyn
1 februari 2008, 15:42
Ralph Nader overweegt nu mee te doen. Weer een meevaller voor McCain, de volgende president van de States.

Zou inderdaad een goede zaak zijn voor McCain (of eender welke andere Republikeinse kandidaat). Belangrijk is ook of Bloomberg al dan niet met eigen partij meedoet (als hij meedoet gaat dat zeker ten koste van Republikeinen).

Dycore
1 februari 2008, 15:50
Zou inderdaad een goede zaak zijn voor McCain (of eender welke andere Republikeinse kandidaat). Belangrijk is ook of Bloomberg al dan niet met eigen partij meedoet (als hij meedoet gaat dat zeker ten koste van Republikeinen).

Da's juist, maar de Democraten zijn te stom om dat in te zien. Ze weren Bloomberg zelfs uit de strijd. Hij zal niet meedoen.

Hertog van Gelre
6 februari 2008, 01:45
Het is zover.

illwill
14 februari 2008, 12:30
Staten? Het gaat over één staat: Iowa.

En je bent duidelijk het Zuiden vergeten.

Obama? Never.

You where saying??????????? :lol:

Abdelkader
14 februari 2008, 13:45
Als Clinton niet in Ohio scoort, mag ze het vergeten. Ohio is echt de laatste kans. Voor McCain zou het een godsgeschenk zijn als Clinton zou winnen want dat kan hij de oerconservatieve christenen aan boord halen (deze moeten niets van McCain hebben maar hun haat voor Clinton kan hen wel overhalen om naar de stembus te trekken). Als Obama wint, dan heeft McCain een serieuze kans om President van de VS te worden. Benieuwd wat dat gaat geven: hij predikt om de vijf woorden 'change' maar zijn programma verschilt niet veel van dat van Clinton.

Ik denk trouwens dat Huckabee een mandaat als running mate gaat proberen af te dwingen. Waarom zou hij anders voortdoen?

alex2018
14 februari 2008, 17:30
Ik denk dat het een strijd wordt tussen Obama en McCain. Ik denk dat McCain het ga halen. Ik weet niet of Amerika klaar is voor een zwarte als president. Bovendien is McCain een echte oorlogsheld. Dat geeft je een aanzienlijk voordeel in de VS.

Dr. Strangelove
14 februari 2008, 17:44
Als Clinton niet in Ohio scoort, mag ze het vergeten. Ohio is echt de laatste kans. Voor McCain zou het een godsgeschenk zijn als Clinton zou winnen want dat kan hij de oerconservatieve christenen aan boord halen (deze moeten niets van McCain hebben maar hun haat voor Clinton kan hen wel overhalen om naar de stembus te trekken). Als Obama wint, dan heeft McCain een serieuze kans om President van de VS te worden. Benieuwd wat dat gaat geven: hij predikt om de vijf woorden 'change' maar zijn programma verschilt niet veel van dat van Clinton.

Ik denk trouwens dat Huckabee een mandaat als running mate gaat proberen af te dwingen. Waarom zou hij anders voortdoen?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Tot vorige maand hield Huckabee vol dat hij voor het presidentsschap ging, en niet voor het vice-presidentsschap, maar onlangs zei hij 'that nobody ever turned down the chance to become Vice-President'

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/us_elections/article3321661.ece

Dr. Strangelove
14 februari 2008, 17:47
Ik denk dat het een strijd wordt tussen Obama en McCain. Ik denk dat McCain het ga halen. Ik weet niet of Amerika klaar is voor een zwarte als president. Bovendien is McCain een echte oorlogsheld. Dat geeft je een aanzienlijk voordeel in de VS.
Als Amerika niet klaar is voor een zwarte president, hoe verklaar je dan dat Obama afgetekend wint in Staten waar 95 % van de inwoners blank zijn, zoals Utah of Iowa bvb?

En trouwens, Kerry was ook een oorlogsheld.

illwill
20 februari 2008, 12:04
Staten? Het gaat over één staat: Iowa.

En je bent duidelijk het Zuiden vergeten.

Obama? Never.

Again, Obama never...you were saying???? :lol: