PDA

View Full Version : M'n complimenten Israël:


Pagina's : [1] 2

Derk de Tweede
16 januari 2008, 11:04
Israëlische militairen hebben vanochtend op de Westelijke Jordaanoever de leider van de gewapende tak van de radicale Islamitische Jihad gedood. De 40-jarige Walid Abeidi kwam om tijdens een vuurgevecht bij zijn omsingelde huis ten noorden van de stad Jenin.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86695

En nu de rest nog van dat geteisem!

100% VLAMING
16 januari 2008, 11:17
Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

Ambiorix
16 januari 2008, 11:29
hopelijk krijgen de daders een molotov in hun huis gesmeten:? vuile zionisten.

Savatage
16 januari 2008, 11:38
Right on!

Toch knap hoe Israël erin slaagt zich te blijven verdedigen in het hol van de leeuw.

Derk de Tweede
16 januari 2008, 12:10
Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.

100% VLAMING
16 januari 2008, 12:19
De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.

Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

C uit W
16 januari 2008, 12:27
Right on!

Toch knap hoe Israël erin slaagt zich te blijven verdedigen in het hol van de leeuw.

Ik vraag me af waarom ze de leeuw niet gerust laten en uit z'n hol kruipen.

Savatage
16 januari 2008, 12:29
Ik vraag me af waarom ze de leeuw niet gerust laten en uit z'n hol kruipen.

Omdat het van hun is.

C uit W
16 januari 2008, 12:29
Omdat het van hun is.:lol:

Savatage
16 januari 2008, 12:33
:lol:

Jij zou het waarschijnlijk al lang afgebold zijn, mochten ze je thuis belagen.

Derk de Tweede
16 januari 2008, 12:41
Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

Het geldt niet alleen voor Israel, waar Palestijnen zijn is het hommeles.
Denk aan Jodanie, Libanon, Tunesie..
Overal worden ze weggeschopt en onderling maken ze elkaars levens ook al zuur.
Israel heeft best wel fouten gemaakt, maar ik denk dat Israel niets anders wil dan in vrede leven met haar buren.
Zolang die vele elkaar beconcurerende Palestijnse terreurbewegingen actief zijn is vrede nog ver weg.

L. J. Brutus
16 januari 2008, 12:44
Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Wat moet ik me daarbij voorstellen, leren uit de geschiedenis?

100% VLAMING
16 januari 2008, 12:54
Jij zou het waarschijnlijk al lang afgebold zijn, mochten ze je thuis belagen.

Ze hebben zelf ingebroken in het huis en de bewoners veroordeeld tot de kelder en de kruipzolder.

Imperialisme is het, van de zuiverste soort, 100000 keer erger dan wat de Franstaligen in de Rand en in Voeren proberen te doen.

Ambiorix
16 januari 2008, 13:15
Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

idd idd.
De steun van een groep zelfverklaarde "volksnationalisten" aan de zionistische schurkenstaat is niet alleen niet consequent, het is immoreel en verwerpelijk.
Ik distantieer mij van alle vormen van dit soort ego-"nationalisme" dat evengoed in dezelfde imperialistische categorie van Frankrijk of China geplaatst kan worden.

Ambiorix
16 januari 2008, 13:16
Omdat het van hun is.

:lol:

Derk de Tweede
16 januari 2008, 13:51
Palestijnen bestaan helemaal niet!

Burkide
16 januari 2008, 13:55
Palestijnen bestaan helemaal niet!

Ziehier een spook:

http://www.freeahmadsaadat.org/_41438270_saadat_ap220.jpg

Ernstig nu: gaan zeveren over de naam die je aan de Palestijnen moet geven is een even zielig als de BUB die beweert dat Antwerpenaren en Hasselaren geen Vlamingen zijn.

L. J. Brutus
16 januari 2008, 13:58
Palestijnen bestaan helemaal niet!

Mensen ook niet!! Enkel apen achter computers!!!

Derk de Tweede
16 januari 2008, 14:14
Mensen ook niet!! Enkel apen achter computers!!!

Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

Ambiorix
16 januari 2008, 14:15
Palestijnen bestaan helemaal niet!

de holocaust heeft nooit bestaan
er zijn geen tanks in bagdad
etc etc

Burkide
16 januari 2008, 14:32
Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

En Vlamingen wonen enkel in de provincies West- en Oost-Vlaanderen.

C uit W
16 januari 2008, 14:34
Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

En joden zijn een zwerfvolk dat overal over de wereld verspreid zit.

Derk de Tweede
16 januari 2008, 14:51
En joden zijn een zwerfvolk dat overal over de wereld verspreid zit.

Tegen wil en dank.
Maar ook onder Joden zijn best kl**tzakken....

En Israel is het enige land in het Midden Oosten waar arabieren democratisch gekozen kunnen worden in het parlement.
En de Joden in Iran....

http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/iran-voert-bij-wet-doodstraf-voor-geloofsafval

LiberaalNL
16 januari 2008, 14:55
Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.
Palestijnen zijn gewoon Arabieren, pas na 1967 noemen ze zichzelf Palestijnen, de Gaza-Strook hoorde bij Egypte en de Westelijke Jordaanoever bij Jordanie.

Burkide
16 januari 2008, 14:59
Palestijnen zijn gewoon Arabieren, pas na 1967 noemen ze zichzelf Palestijnen, de Gaza-Strook hoorde bij Egypte en de Westelijke Jordaanoever bij Jordanie.

Proficiat, je hebt net ontdekt dat volkeren historische constructies zijn en hun naamgeving historisch meegegroeid! :roll:

A propos, het is mijn indruk dat het gebruik van die term reeds in de jaren'20 geleidelijk aan begon, en zeker tussen 1948 en 1967 al wijdverspreid was. Het is geen toeval dat de Palestine Post z'n naam veranderde in Jerusalem Post.

Ambiorix
16 januari 2008, 15:00
Palestijnen zijn gewoon Arabieren, pas na 1967 noemen ze zichzelf Palestijnen, de Gaza-Strook hoorde bij Egypte en de Westelijke Jordaanoever bij Jordanie.
en dan? vroeger was er ook geen sprake van "de Vlamingen" of "Vlaanderen".
Dat wil niet zeggen dat onze strijd nu minder gerechtvaardigd is.

Flippend Rund
16 januari 2008, 15:08
Sommigen hier gaan in het kamp van Israel zitten, sommigen gaan aan de kant van de Palestijen staan, en dan doen we het hele conflict nog eens dunnetjes over op dit forum.

Waarom eigenlijk?

Israeli's en Palestijnen, het zijn 2 primitieve stammen van besneden half-apen, die er na een halve eeuw nog altijd niet in slagen om in vrede samen te leven. Ik zie niet in waarom iemand zich zou willen associëren met één van beide partijen.

Er zijn op deze aardbol nog minstens een dozijn andere godvergeten kaklandjes waar gelijkaardige conflicten woeden, maar daar ligt niemand van wakker. De enige reden waarom dit specifieke conflict belangrijk is, is dat iedereen het er over eens is dat het belangrijk is.

Ik stel voor dat we het conflict tussen Israel en Palestijnen voortaan gewoon negeren. Als ze er in slagen van elkaar uit te roeien, dan maken we van het gebied een grote Club Med.

the_dude
16 januari 2008, 15:11
De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.


lol. Een verkeerder beeld van de situatie kun je niet ophangen.

the_dude
16 januari 2008, 15:12
Sommigen hier gaan in het kamp van Israel zitten, sommigen gaan aan de kant van de Palestijen staan, en dan doen we het hele conflict nog eens dunnetjes over op dit forum.

Waarom eigenlijk?

Israeli's en Palestijnen, het zijn 2 primitieve stammen van besneden half-apen, die er na een halve eeuw nog altijd niet in slagen om in vrede samen te leven. Ik zie niet in waarom iemand zich zou willen associëren met één van beide partijen.

Er zijn op deze aardbol nog minstens een dozijn andere godvergeten kaklandjes waar gelijkaardige conflicten woeden, maar daar ligt niemand van wakker. De enige reden waarom dit specifieke conflict belangrijk is, is dat iedereen het er over eens is dat het belangrijk is.

Ik stel voor dat we het conflict tussen Israel en Palestijnen voortaan gewoon negeren. Als ze er in slagen van elkaar uit te roeien, dan maken we van het gebied een grote Club Med.

'k zou zeggen ²
maar dan vergeten we de joodse diamantlobby en een paar kantoortjes in wall street. ;)

LiberaalNL
16 januari 2008, 15:12
Proficiat, je hebt net ontdekt dat volkeren historische constructies zijn en hun naamgeving historisch meegegroeid! :roll:

A propos, het is mijn indruk dat het gebruik van die term reeds in de jaren'20 geleidelijk aan begon, en zeker tussen 1948 en 1967 al wijdverspreid was. Het is geen toeval dat de Palestine Post z'n naam veranderde in Jerusalem Post.
De Engelsen noemden zowel de Joden als de Arabieren Palestijnen.

lantjes
16 januari 2008, 15:14
Toch wel verbazingwekkend dat diegenen die Israël hebben geschapen (het westen) nu de kant van de Palestijnse terroristen kiezen...terwijl ze zelf aan de basis van het probleem liggen.
maar on-topic, goe bezig Israël, het Pallestijnse wespennest uitroken en vernietigen, daar kunnen we enkel beter van worden maar vooral de regio een goeie zaak.

Burkide
16 januari 2008, 15:14
De Engelsen noemden zowel de Joden als de Arabieren Palestijnen.

Dat was inderdaad het officiële gebruik gedurende de periode van het mandaatgebied. Dat betekent niet dat er geen ander, informeel gebruik aan het groeien was.
Het zou me enorm verbazen mochten de Palestijnen op een goede dag in 1967 eens samengezet hebben en zich zomaar, out of the blue, de naam Palestijn hebben toegeëigend. Het gaat eerder op een geleidelijke verschuiving van betekenissen - zie ook: Vlaanderen, Vlamingen.

Burkide
16 januari 2008, 15:15
Toch wel verbazingwekkend dat diegenen die Israël hebben geschapen (het westen) nu de kant van de Palestijnse terroristen kiezen...terwijl ze zelf aan de basis van het probleem liggen.

Hoe? Waar? Trekt het westen de kaart van de Palestijnen? 8O

LiberaalNL
16 januari 2008, 15:20
Toch wel verbazingwekkend dat diegenen die Israël hebben geschapen (het westen) nu de kant van de Palestijnse terroristen kiezen...terwijl ze zelf aan de basis van het probleem liggen.
maar on-topic, goe bezig Israël, het Pallestijnse wespennest uitroken en vernietigen, daar kunnen we enkel beter van worden maar vooral de regio een goeie zaak.
Het Israelisch-Palestijns conflict kan grotendeels toegewezen worden aan de Engelsen: enerzijds beloofden ze de Arabieren een Arabische staat, als ze in opstand zouden komen tegen de Turken in WO I wat ze deden. De Arabieren dachten dat heel Palestina daar ook bij zou horen. Anderszijds beloofden ze de Joden een eigen staat in het gebied dat toen Palestina heette( huidige Israel+Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever), omdat WO I peperduur was voor de Engelsen en enkele Joodse zakenmannen steenrijk waren en in ruil voor een Joodse staat ze geld zouden lenen aan de Engelsen.

Ambiorix
16 januari 2008, 15:28
het Pallestijnse wespennest uitroken en vernietigen, daar kunnen we enkel beter van worden maar vooral de regio een goeie zaak.
man man toch, wat een toonbeeld van domheid:roll:
Palestijnse is trouwens met éen L, dat wordt in het lager middelbaar normaal al wel aangeleerd.

lantjes
16 januari 2008, 15:33
man man toch, wat een toonbeeld van domheid:roll:
Palestijnse is trouwens met éen L, dat wordt in het lager middelbaar normaal al wel aangeleerd.

Maar ik heb nooit leren typen....:oops: 'k had niet de ambitie om secretaresse te worden maar wou een echte functie. Uw zinsbouw is anders ook niet "je dat".....

Ambiorix
16 januari 2008, 15:44
Maar ik heb nooit leren typen....:oops: 'k had niet de ambitie om secretaresse te worden maar wou een echte functie. Uw zinsbouw is anders ook niet "je dat".....

Bij mij gaat dat tenminste niet gepaard met een bijna aandoenlijk simplisme.

lantjes
16 januari 2008, 15:51
hopelijk krijgen de daders een molotov in hun huis gesmeten:? vuile zionisten.

Denk je? Heel diepgaand lijkt me dit ook niet te zijn.

Jozef Ostyn
16 januari 2008, 16:55
Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

Beetje zwak. De Palestijnen definiëren zichzelf als een volk en hebben daar recht op, net als alle andere volkeren. Helaas maken ze ook gebruik van het recht van elk volk om bijzonder dom en kortzichtig te zijn. Jammer.

Volksstormer
16 januari 2008, 16:58
Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

Touché! :-D

Volksstormer
16 januari 2008, 17:00
Ik vraag me af waarom ze de leeuw niet gerust laten en uit z'n hol kruipen.
Zionisten = sodomisten! 8-)

Volksstormer
16 januari 2008, 17:04
Palestijnen bestaan helemaal niet!
Misschien, maar zeg dan ook: leve de pan-Arabische staat en wis die schandelijke (bloed)vlek op de landkaart uit!

Racisme is: 4 miljoen Israëli's de les laten spellen over 400 miljoen Arabieren, omdat die eersten ooit uitverkoren zouden zijn geweest.

Gun
16 januari 2008, 17:04
De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.:rofl:

Daimanta
16 januari 2008, 17:08
Beetje zwak. De Palestijnen definiëren zichzelf als een volk en hebben daar recht op, net als alle andere volkeren. Helaas maken ze ook gebruik van het recht van elk volk om bijzonder dom en kortzichtig te zijn. Jammer.

Maar het klopt wel. Dat deze Arabieren zich Palestijnen noemen is eenvoudigweg opportunistisch. Het benadrukt namelijk een band met het gebied Palestina(dus het voormalige mandaatgebied van de Britten), een band die er nooit geweest is. De "Palestijnen" zijn gewoonweg (Trans)jordaniërs die gedacht hebben een slaatje te slaan door zich te verbinden aan het gebied waar zij wonen.

Dat is net zoiets als de Nederlanders die zich beschouwen als nakomelingen van de Bataven waar wij gewoon afstammeling zijn van de Germanen. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake van een typische Palestijnse cultuur, tenzij je raketten op burgers afschieten cultuur noemt. Ook hebben zij absoluut geen dankbaarheid getoond voor de Israëlische terugtrekking uit Gaza. Het tegenovergestelde zelfs aangezien de frequentie van de raketaanvallen alleen nog maar is toegenomen. De "Palestijnse" onverzadigbaarheid bleek maar weer eens toen Yassar Arafat de Camp David gesprekken opblies door overal weigerachtig tegenover te staan. Ook hier is weer de opportunistisch beweging te zien in de "palestijnen". Daarom ben ik ook van mening dat de mensen die zich Palestijnen noemen dit gewoonweg doen uit winstbejag en daarom is het ook reëel om de "Palestijnen" niet als volk te zien.

PollyCorrect
16 januari 2008, 17:11
Het geldt niet alleen voor Israel, waar Palestijnen zijn is het hommeles.
Denk aan Jodanie, Libanon, Tunesie..
Overal worden ze weggeschopt en onderling maken ze elkaars levens ook al zuur.
Israel heeft best wel fouten gemaakt, maar ik denk dat Israel niets anders wil dan in vrede leven met haar buren.
Zolang die vele elkaar beconcurerende Palestijnse terreurbewegingen actief zijn is vrede nog ver weg.

Yo.
Da Derk is in da house.

Bravo.

Derk de Tweede
16 januari 2008, 17:26
Maar het klopt wel. Dat deze Arabieren zich Palestijnen noemen is eenvoudigweg opportunistisch. Het benadrukt namelijk een band met het gebied Palestina(dus het voormalige mandaatgebied van de Britten), een band die er nooit geweest is. De "Palestijnen" zijn gewoonweg (Trans)jordaniërs die gedacht hebben een slaatje te slaan door zich te verbinden aan het gebied waar zij wonen.

Dat is net zoiets als de Nederlanders die zich beschouwen als nakomelingen van de Bataven waar wij gewoon afstammeling zijn van de Germanen. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake van een typische Palestijnse cultuur, tenzij je raketten op burgers afschieten cultuur noemt. Ook hebben zij absoluut geen dankbaarheid getoond voor de Israëlische terugtrekking uit Gaza. Het tegenovergestelde zelfs aangezien de frequentie van de raketaanvallen alleen nog maar is toegenomen. De "Palestijnse" onverzadigbaarheid bleek maar weer eens toen Yassar Arafat de Camp David gesprekken opblies door overal weigerachtig tegenover te staan. Ook hier is weer de opportunistisch beweging te zien in de "palestijnen". Daarom ben ik ook van mening dat de mensen die zich Palestijnen noemen dit gewoonweg doen uit winstbejag en daarom is het ook reëel om de "Palestijnen" niet als volk te zien.

Ik kan het niet beter verwoorden!
Bovendien zijn die "Palestijnen" ook een onderdeel geworden van een schimmig machtsspel, en dan vooral door de Islamitische wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatah
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina

StevenNr1
16 januari 2008, 17:50
Ook hebben zij absoluut geen dankbaarheid getoond voor de Israëlische terugtrekking uit Gaza. [...] De "Palestijnse" onverzadigbaarheid bleek maar weer eens toen Yassar Arafat de Camp David gesprekken opblies door overal weigerachtig tegenover te staan. Ook hier is weer de opportunistisch beweging te zien in de "palestijnen". Daarom ben ik ook van mening dat de mensen die zich Palestijnen noemen dit gewoonweg doen uit winstbejag en daarom is het ook reëel om de "Palestijnen" niet als volk te zien.Is da voor te lache?

system
16 januari 2008, 18:00
Inderdaad, zéér goed gedaan.

Hadden de Duitsers vroeger ook maar heel het verzet uitgemoord.

(Oei, nee dat is iets anders. De Duitsers hadden immers ons land bezet.)

Goed doordenkertje. En wat ergers is: onze grote behoeder van de democratie, the U.S.A., steunt de Duitsers bezetters in Israel.

USA = puinhoop, en dit overal in de wereld waar ze zich laten zien.

StevenNr1
16 januari 2008, 18:02
USA = puinhoop, en dit overal in de wereld waar ze zich laten zien.Alé, wa zegde gij nu, ge bedoelt Iran zeker

tomm
16 januari 2008, 18:33
De Duitsers waren in WO II toch duidelijk, net als de Palestijnen, de agressors.

Dus de Palestijnen zijn de aggressors omdat ze daar al een paar millenia wonen, en de pret bederven voor de echte legitieme eigenaars van de Westbank en Gaza, namelijk de Israelische militaire bzettingsmacht en een paar gewapende kolonialen die daar in de laatste decennia zijn komen wonen.
De VN, alle mensenrechtenorganisaties, en alle andere landen, inclusief de VS, die de "Israelische bezetting" veroordelen, zijn allemaal collaborateurs van de Palestijnse bezetters die tegen Israel zijn in een gigantisch antisemitisch communistisch-nazistisch complot. Ik snap het...

Burkide
16 januari 2008, 18:43
Maar het klopt wel. Dat deze Arabieren zich Palestijnen noemen is eenvoudigweg opportunistisch. Het benadrukt namelijk een band met het gebied Palestina(dus het voormalige mandaatgebied van de Britten), een band die er nooit geweest is.

Behalve het feit dat ze er al een paar eeuwen woonden.

En daarbij, of ze zich nu Neo-Hottentotten of Palestijnen noemen, wat verandert dat aan de zaak?

Dat is net zoiets als de Nederlanders die zich beschouwen als nakomelingen van de Bataven waar wij gewoon afstammeling zijn van de Germanen. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake van een typische Palestijnse cultuur,

Ok. Maar dan bestaat er ook geen Amerikaanse. 't Zijn gewoon Engelsen.

tenzij je raketten op burgers afschieten cultuur noemt. Ook hebben zij absoluut geen dankbaarheid getoond voor de Israëlische terugtrekking uit Gaza.

Waarom zou men dankbaar moeten zijn om een vanzelfsprekendheid? (Zeker terwijl de nederzettingenbouw aan de andere Westelijke Jordaanoever lustig voortgaat.)

tomm
16 januari 2008, 18:44
Het Israelisch-Palestijns conflict kan grotendeels toegewezen worden aan de Engelsen: enerzijds beloofden ze de Arabieren een Arabische staat, als ze in opstand zouden komen tegen de Turken in WO I wat ze deden. De Arabieren dachten dat heel Palestina daar ook bij zou horen. Anderszijds beloofden ze de Joden een eigen staat in het gebied dat toen Palestina heette( huidige Israel+Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever), omdat WO I peperduur was voor de Engelsen en enkele Joodse zakenmannen steenrijk waren en in ruil voor een Joodse staat ze geld zouden lenen aan de Engelsen.

Dat is absoluut onwaar, de Balfour-verklaring beloofde nooit dat de Joden heel het gebied tussen de middellandse zee en de Jordaanoever zouden krijgen. Ondertussen had je het VN-partitieplan(dat de Arabieren zelf verworpen, maar ook israel heeft het nooit toegepast), Oslo en bindende internationale verdragen, en VN-resoluties die heel duidelijk aangeven dat Westbank en Gaza illegaal bezette gebieden zijn en de bezetting veroordelen en Israel oproepen die gebieden te verlaten.
Israel zijn illegale bezetters van een gebied waar een overgrote meerderheid Palestijnen woont die helemaal niets van Israel moeten weten, bovendien behoren deze gebieden helemaal niet tot Israel, zelfs niet volgens de Israeli's zelf, want Israel heeft deze gebieden nooit geannexeerd. (dan moesten ze volgens de Israelische wet al de inwoners rechten geven, en dat wilden ze niet).
Het enige dat ze doen is, tegen de Génève-conventies in, hun eigen bevolking illegaal transfereren naar de bezette gebieden, waarvoor ze ook al meermaals door de VN zijn veroordeeld. Moest dit een rechtzaak zijn voor een internationaal gerechtshof (dat Israel weigert te erkennen), zou ik niet de advocaat van Israel willen zijn...

PollyCorrect
16 januari 2008, 18:53
Ik kan het niet beter verwoorden!
Bovendien zijn die "Palestijnen" ook een onderdeel geworden van een schimmig machtsspel, en dan vooral door de Islamitische wereld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatah
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina
Yup.

En zelfs al komt die Pal. Staat, dan zie ik ze nog niet ziekenhuizen, scholen, universiteiten, chocoladefabrieken, kunstateliers, enz bouwen, maar elkaar bevechten.

Gezond verstand is genoeg.

KrisKras
16 januari 2008, 18:57
Goed doordenkertje. En wat ergers is: onze grote behoeder van de democratie, the U.S.A., steunt de Duitsers bezetters in Israel.

USA = puinhoop, en dit overal in de wereld waar ze zich laten zien.


history repeats? (http://www.bbc.co.uk/radio4/history/document/document_20070723.shtml) ;-)

Savatage
16 januari 2008, 18:59
Goed doordenkertje. En wat ergers is: onze grote behoeder van de democratie, the U.S.A., steunt de Duitsers bezetters in Israel.

USA = puinhoop, en dit overal in de wereld waar ze zich laten zien.

Die puinhoop slaagt er toch maar jaar na jaar in om het intellectueel kapitaal naar zich toe te trekken. Kijk eens wat Europa aantrekt, horden sociale parasieten :lol:

LiberaalNL
16 januari 2008, 19:36
Dat is absoluut onwaar, de Balfour-verklaring beloofde nooit dat de Joden heel het gebied tussen de middellandse zee en de Jordaanoever zouden krijgen. Ondertussen had je het VN-partitieplan(dat de Arabieren zelf verworpen, maar ook israel heeft het nooit toegepast), Oslo en bindende internationale verdragen, en VN-resoluties die heel duidelijk aangeven dat Westbank en Gaza illegaal bezette gebieden zijn en de bezetting veroordelen en Israel oproepen die gebieden te verlaten.
Israel zijn illegale bezetters van een gebied waar een overgrote meerderheid Palestijnen woont die helemaal niets van Israel moeten weten, bovendien behoren deze gebieden helemaal niet tot Israel, zelfs niet volgens de Israeli's zelf, want Israel heeft deze gebieden nooit geannexeerd. (dan moesten ze volgens de Israelische wet al de inwoners rechten geven, en dat wilden ze niet).
Het enige dat ze doen is, tegen de Génève-conventies in, hun eigen bevolking illegaal transfereren naar de bezette gebieden, waarvoor ze ook al meermaals door de VN zijn veroordeeld. Moest dit een rechtzaak zijn voor een internationaal gerechtshof (dat Israel weigert te erkennen), zou ik niet de advocaat van Israel willen zijn...
Na de Ballfour-verklaring in 1917 verdeelden de Engelsen in 1922 hun mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina: alleen in Palestina mochten Joden zich vestigen en grond kopen van Arabische grootgrondbezitters wat ze ook deden( uiteindelijk ongeveer 6% van heel Palestina), dus in de praktijk was het zo, niet in theorie, daar heb je gelijk in. Bovendien ben ik uiteraard tegenstander van de nederzettingenpolitiek van Israel, omdat dat de kans op vrede daar minimaliseert. Overigens is alleen de Golon-Hoogte officieel geannexeerd, dus ook daar heb je gelijk in.

StevenNr1
16 januari 2008, 19:38
Na de Ballfour-verklaring in 1917 verdeelden de Engelsen in 1922 hun mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina: alleen in Palestina mochten Joden zich vestigen en grond kopen van Arabische grootgrondbezitters wat ze ook deden( uiteindelijk ongeveer 6% van heel Palestina), dus in de praktijk was het zo, niet in theorie, daar heb je gelijk in.Ergens grond mogen kopen betekent nog niet als staat mogen hebben e.

Jonas Elossov
16 januari 2008, 20:02
maar on-topic, goe bezig Israël, het Pallestijnse wespennest uitroken en vernietigen, daar kunnen we enkel beter van worden maar vooral de regio een goeie zaak.
Is dat sarcastisch bedoeld, of meen je dat nu?

Ik snap trouwens niet dat sommigen hier de voornaamste oorzaak van de Islamitische Jihad tegen het westen - namelijk de Israelische bezetting van Palestijns grondgebied - hier verdedigen. Snap je dat dan niet dat dat ook volledig tegen je eigen belangen ingaat?

Bovendien, er wordt hier precies gedaan of de palestijnen Israel weg willen vegen. De eis van de paestijnen, en ondertussen ook de hele internationale gemeenschap, inclusief Bush deze week, is ondertussen dat de zionisten zich terugtrekken achter de grenzen van '67 en alle kolonies ontmantelen...

Een eengemaakt Israel palestina met gelijk stemrecht voor Palestijnen en Joden en terugkeer van de vluchtelingen is ook wel een goede optie; maar dat zullen de zionisten helemaal niet aanvaarden volgens mij.

evilbu
16 januari 2008, 20:12
Het geldt niet alleen voor Israel, waar Palestijnen zijn is het hommeles.
Denk aan Jodanie, Libanon, Tunesie..

Ook immigratie binnen Arabische islamitische landen leidt tot problemen. Dat is toch niet verwonderlijk?

Overal worden ze weggeschopt en onderling maken ze elkaars levens ook al zuur.

De gemoederen raken al sneller verhit als je niet in luxe leeft.
Israel heeft best wel fouten gemaakt, maar ik denk dat Israel niets anders wil dan in vrede leven met haar buren.
Zolang die vele elkaar beconcurerende Palestijnse terreurbewegingen actief zijn is vrede nog ver weg.[/QUOTE]
Je denkt dat? Denken is niet goed genoeg.

tomm
16 januari 2008, 20:12
Is dat sarcastisch bedoeld, of meen je dat nu?

Ik snap trouwens niet dat sommigen hier de voornaamste oorzaak van de Islamitische Jihad tegen het westen - namelijk de Israelische bezetting van Palestijns grondgebied - hier verdedigen. Snap je dat dan niet dat dat ook volledig tegen je eigen belangen ingaat?

Bovendien, er wordt hier precies gedaan of de palestijnen Israel weg willen vegen. De eis van de paestijnen, en ondertussen ook de hele internationale gemeenschap, inclusief Bush deze week, is ondertussen dat de zionisten zich terugtrekken achter de grenzen van '67 en alle kolonies ontmantelen...

Een eengemaakt Israel palestina met gelijk stemrecht voor Palestijnen en Joden en terugkeer van de vluchtelingen is ook wel een goede optie; maar dat zullen de zionisten helemaal niet aanvaarden volgens mij.


Uiteraard niet, en dat versta ik ook wel. Dan wordt Israel eigenlijk Palestina en de Joden een minderheid in een Arabische staat.
Gewoon een tweestatenoplossing, zoals Palestijnen en de internationale gemeenschap al decennialang eisen, is de oplossing. Als Israel de bezette gebieden blijft opeisen, is er geen andere oplossing dan Palestijns verzet, en moeten ze in Israel ook niet lullen over terrorisme.

StevenNr1
16 januari 2008, 20:14
Tweestatenoplossing is geen oplossing, Israel zal altijd een zionistisch project blijven

Ambiorix
16 januari 2008, 20:20
Een eengemaakt Israel palestina met gelijk stemrecht voor Palestijnen en Joden en terugkeer van de vluchtelingen is ook wel een goede optie; maar dat zullen de zionisten helemaal niet aanvaarden volgens mij.
en het kapitaal zit bij de zionisten. Ook al is er gelijk stemrecht, rechtvaardigheid is dan nog altijd niet.

evilbu
16 januari 2008, 20:57
Als dat gedoe over die Palestijnen die geen volk zijn mag blijven doorgaan, dan mag ik ook in herhaling vallen :

Zijn "DE ISRAELI'S" dan wel een volk of wat? Waarom moeten de Palestijnen zich excuseren voor het feit dat zij banden hebben met buurlanden en taal en godsdienst daarmee hebben, en mogen de Israeli's van om het even waar komen :

http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pop_ups/04/middle_east_russian_jews_in_israel/img/7.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/2006_05_10_Peretz_cropped.JPG
http://www.worldnetdaily.com/images2/arrival2.jpg


http://jewishtucson.org/display_image.aspx?id=143299

L. J. Brutus
16 januari 2008, 21:02
Ik zit er altijd voor, beetje lastig met dat toetsenbord.

Palestijnen zijn gewoon bedoeïen die voorheen in Trans-Jordanie woonden.

Ja, Japanners zijn ook gewoon homo sapiens die op een stel eilanden zijn terecht gekomen.

L. J. Brutus
16 januari 2008, 21:14
Maar het klopt wel. Dat deze Arabieren zich Palestijnen noemen is eenvoudigweg opportunistisch. Het benadrukt namelijk een band met het gebied Palestina(dus het voormalige mandaatgebied van de Britten), een band die er nooit geweest is. De "Palestijnen" zijn gewoonweg (Trans)jordaniërs die gedacht hebben een slaatje te slaan door zich te verbinden aan het gebied waar zij wonen.

Dat is net zoiets als de Nederlanders die zich beschouwen als nakomelingen van de Bataven waar wij gewoon afstammeling zijn van de Germanen. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake van een typische Palestijnse cultuur, tenzij je raketten op burgers afschieten cultuur noemt. Ook hebben zij absoluut geen dankbaarheid getoond voor de Israëlische terugtrekking uit Gaza. Het tegenovergestelde zelfs aangezien de frequentie van de raketaanvallen alleen nog maar is toegenomen. De "Palestijnse" onverzadigbaarheid bleek maar weer eens toen Yassar Arafat de Camp David gesprekken opblies door overal weigerachtig tegenover te staan. Ook hier is weer de opportunistisch beweging te zien in de "palestijnen". Daarom ben ik ook van mening dat de mensen die zich Palestijnen noemen dit gewoonweg doen uit winstbejag en daarom is het ook reëel om de "Palestijnen" niet als volk te zien.

Elk volk dat zich een volk noemt is opportunistisch.

Lincoln
16 januari 2008, 21:38
Israëlische militairen hebben vanochtend op de Westelijke Jordaanoever de leider van de gewapende tak van de radicale Islamitische Jihad gedood. De 40-jarige Walid Abeidi kwam om tijdens een vuurgevecht bij zijn omsingelde huis ten noorden van de stad Jenin.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86695

En nu de rest nog van dat geteisem!Mja, ik zou weleens graag jouw logica in nederland laten zien toepassen... :twisted: ...en graag ook met uw complimentjes erbij !

Lincoln
16 januari 2008, 21:40
Palestijnen bestaan helemaal niet!Dat heeft zelfs Ehud Olmert niet durven zeggen laat staan een kaasvreter op het forum ! :lol:

Lincoln
16 januari 2008, 21:43
Tegen wil en dank.
Maar ook onder Joden zijn best kl**tzakken....

En Israel is het enige land in het Midden Oosten waar arabieren democratisch gekozen kunnen worden in het parlement.
En de Joden in Iran....

http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/iran-voert-bij-wet-doodstraf-voor-geloofsafvalMan, man, man , het wordt nog gekker...
Joden "kunnen" geen klootzakken zijn omdat de joden het uitverkoren volk van god "was" volgens de bijbel, de thora en de koran !!! :twisted:

Lincoln
16 januari 2008, 21:49
Sommigen hier gaan in het kamp van Israel zitten, sommigen gaan aan de kant van de Palestijen staan, en dan doen we het hele conflict nog eens dunnetjes over op dit forum.

Waarom eigenlijk?

Israeli's en Palestijnen, het zijn 2 primitieve stammen van besneden half-apen, die er na een halve eeuw nog altijd niet in slagen om in vrede samen te leven. Ik zie niet in waarom iemand zich zou willen associëren met één van beide partijen.

Er zijn op deze aardbol nog minstens een dozijn andere godvergeten kaklandjes waar gelijkaardige conflicten woeden, maar daar ligt niemand van wakker. De enige reden waarom dit specifieke conflict belangrijk is, is dat iedereen het er over eens is dat het belangrijk is.Ik stel voor dat we het conflict tussen Israel en Palestijnen voortaan gewoon negeren. Als ze er in slagen van elkaar uit te roeien, dan maken we van het gebied een grote Club Med.Dat zou wel gebruikt kunnen worden door geert host om het publiek eens goed te laten lachen ! :rofl: :rofl: :rofl:

system
16 januari 2008, 22:13
Alé, wa zegde gij nu, ge bedoelt Iran zeker

Overal waar de Amerikanen lang komen is het hommeles. En als ze daar nog iets van bakten. Maar zelfs dat kunnen ze niet. De Amerikanen zeggen: wij zijn de hoeders van de Vrije Wereld, en iedereen heeft het recht te denken en te zeggen wat hij wil. Maar er is een kleine voorwaarde: men moet wel ongeveer zeggen en denken zoals wij zeggen en denken. Het mooiste voorbeeld is geweest tijdens de laatste oorlog tegen Saddam. Eerst en vooral liegen en dan met slides afkomen (voor de Verenigde Naties nota bene!!) die zogezegd lieten zien dat Saddam kernwapens hadden. Dan staten belachelijk maken die niet akkoord waren met de oorlog. Vervolgens toch de strijd aangaan, niettenstaande de weigering van de UNO. Dan een puinhoop van een oorlog in Irak. Verder, Abugraib en Guantanamo Bay. Vervolgens weer mensen ontvoeren op klaarlichte dag en hen laten overvliegen om hen te doen martelen in Egypte, Algerije, Roemenië op geheime locaties omdat de grondwet van de USA het martelen verbiedt! Hypocrieten. Precies of de toestand in Guantanamo Bay geen martelen is. Amerikanen zijn vaak een pest geworden voor de wereld.De grootste vervuilers voor het ogenblik moreel en materieel. De zogenaamde 'American way of life' kan me gestolen worden.

Europa één, Europa sterk! D�*t moet ons motto zijn.

StevenNr1
16 januari 2008, 22:15
Europa één, Europa sterk! D�*t moet ons motto zijn.Maar wat voor een Europa?

system
16 januari 2008, 22:18
Maar wat voor een Europa?

Zo onafhankelijk mogelijk van de US in ieder geval.

StevenNr1
16 januari 2008, 22:20
Zo onafhankelijk mogelijk van de US in ieder geval.Koloniaal Europa was (/is) ook onafhankelijk van de VS, dat maakt(e) de slachtoffers in Kongo bijv. niet minder dood.

Sinistra
16 januari 2008, 22:27
Israëlische militairen hebben vanochtend op de Westelijke Jordaanoever de leider van de gewapende tak van de radicale Islamitische Jihad gedood. De 40-jarige Walid Abeidi kwam om tijdens een vuurgevecht bij zijn omsingelde huis ten noorden van de stad Jenin.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86695

En nu de rest nog van dat geteisem!

http://elizabeta.blogg.se/images/medium_champagne_pop_1136067689.jpg

.....het werd stilaan tijd ook....:drinking:

Laten we hopen dat de racist Walid Abeidi inplaats van 70 maagden , helse
pijnen zal lijden voor de rest van zijn leven. ;-)

Sinistra
16 januari 2008, 22:29
Man, man, man , het wordt nog gekker...
Joden "kunnen" geen klootzakken zijn omdat de joden het uitverkoren volk van god "was" volgens de bijbel, de thora en de koran !!! :twisted:


Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims. Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.

Sinistra
16 januari 2008, 22:31
Dat heeft zelfs Ehud Olmert niet durven zeggen laat staan een kaasvreter op het forum ! :lol:

Palestijnen zijn in feite Trans-Jordaniërs. Kunnen jullie mss niet allemaal oprotten naar Jordanië. Géén last van Joden, géén last van multicul, geen last van kerken of synagogen, géén IDF.....waarop wachten de Pallies nog??:-)

Jonas Elossov
16 januari 2008, 22:32
en het kapitaal zit bij de zionisten. Ook al is er gelijk stemrecht, rechtvaardigheid is dan nog altijd niet.
Maar dan wordt het een gewoon klassenprobleem in de plaats van een sectair nationaliteitenprobleem. Trouwens, je mag niet vergeten dat er ook zowiets bestaat als een Israelische arbeidersklasse, die niet tot die rijke zionisten behoort.

Jonas Elossov
16 januari 2008, 22:34
Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims. Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.

Ik wens u van harte een Hamas-aanslag toe...

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00210/wilders_210925d.jpg

Sinistra
16 januari 2008, 22:35
Europa één, Europa sterk! D�*t moet ons motto zijn.

Liefst wel zonder Nederland dan. Wij zijn Anglo-Saxen geen voorstander van de (nationaal)socialistische Europese Rijksgedachten.

Sinistra
16 januari 2008, 22:37
Ik wens u van harte een Hamas-aanslag toe...

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00210/wilders_210925d.jpg

Communisten waren de grootste antisemieten na hun extreem-rechtse tegenhangers. Van die uitspraak vanwege jouw verschiet ik dus echt niet hé....

Jonas Elossov
16 januari 2008, 22:39
Communisten waren de grootste antisemieten na hun extreem-rechtse tegenhangers. Van die uitspraak vanwege jouw verschiet ik dus echt niet hé....

Tof, antisemiet zijn en zelf aanhanger zijn van de ideeën van Marx en Trotsky, zelf twee joden?

Ga ergens anders onzin verkopen...

system
16 januari 2008, 22:44
Koloniaal Europa was (/is) ook onafhankelijk van de VS, dat maakt(e) de slachtoffers in Kongo bijv. niet minder dood.

Voor zover u het nog niet weet: we leven nu in 2008.

system
16 januari 2008, 22:46
Tof, antisemiet zijn en zelf aanhanger zijn van de ideeën van Marx en Trotsky, zelf twee joden?

Ga ergens anders onzin verkopen...
Neen, daar is veel van waar. De Communistische Partij (in de Sovjetunie) was vaak antisemitisch in de praktijk.

StevenNr1
16 januari 2008, 22:47
Voor zover u het nog niet weet: we leven nu in 2008.Het Europeese landbouwbeleid is genocide (cru uitgedrukt.) Het schuldig verzuim in de regio van de grote meren ook, bijv.

Volksstormer
16 januari 2008, 22:49
.....het werd stilaan tijd ook....:drinking:
Er zijn toch veel neocons alcoholieker hé? Komt dat door de miserie in Irak misschien?

Sinistra
16 januari 2008, 22:50
Tof, antisemiet zijn en zelf aanhanger zijn van de ideeën van Marx en Trotsky, zelf twee joden?

Ga ergens anders onzin verkopen...

Daarom dat zoveel extreem-linkse organisaties graag met Pallies vodjes en Arafat-sjaals paraderen zeker. Ja, Trotsky en Marx waren Joden, die idiote zaken van Naturei Karta ook, maar maakt ze dat géén antisemieten??? De grootste antisemieten zijn soms vaak ook Joden, kijk maar naar die gangster Finkelstein die maar al te graag in het bijzijn van Opper( KKK) puntmuts David Duke vertoeft.

system
16 januari 2008, 22:51
Het Europeese landbouwbeleid is genocide (cru uitgedrukt.) Het schuldig verzuim in de regio van de grote meren ook, bijv.

En wat moeten we dan daar doen volgens u. Dat is nu een taak voor de UNO. Europa is nog niet sterk genoeg om eendrachtig op te treden. U moet niet vergeten: zo lang bestaat Europa nu ook niet. We hebben pas relatief recent een eigen munt. De laatste uitbreiding had misschien wat moeten wachten. Het is allemaal wat te snel gegaan.

Ambiorix
16 januari 2008, 22:52
Tof, antisemiet zijn en zelf aanhanger zijn van de ideeën van Marx en Trotsky, zelf twee joden?

Ga ergens anders onzin verkopen...
mja, dat argument is niet echt super. Hitler was zelf ook donkerharig en donkeroogig en belichaamde alles behalve een ideale ariër.

Sinistra
16 januari 2008, 22:53
Er zijn toch veel neocons alcoholieker hé? Komt dat door de miserie in Irak misschien?



Wij genieten op tijd en stond van een gezond glaasje alcohol. En zeker met dit heugelijke nieuws, nu er weer een racist is bevrijd uit zijn lijden. Wel,met mate te verstaan dus niet
zoals jouw getatoeërde en kaalgeschoren "Alte Kameraadjes" uit "De Kastelein". Duidelijk zo? Goeienavond..

Sinistra
16 januari 2008, 22:57
mja, dat argument is niet echt super. Hitler was zelf ook donkerharig en donkeroogig en belichaamde alles behalve een ideale ariër.

Wat maakt dat uit? Er zijn zelfs Blanke (bekeerde) Nederlanders die Mohammed heten....

Ambiorix
16 januari 2008, 23:01
Wat maakt dat uit? Er zijn zelfs Blanke (bekeerde) Nederlanders die Mohammed heten....

Wel, het was een tegenargumentatie op Jonas, die stelde dat Marx zelf een jood was. Dat wil nog niet zeggen dat er nooit socialisten kunnen geweest zijn die anti-joods waren, OMDAT Marx joods was. En dit om het simpele feit dat het een persoonlijke eigenschap was, niet eigen aan de ideologie.

Lincoln
16 januari 2008, 23:05
Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims. Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.
Hersen massa ? snot bedoel je... :lol:

Lincoln
16 januari 2008, 23:08
Palestijnen zijn in feite Trans-Jordaniërs. Kunnen jullie mss niet allemaal oprotten naar Jordanië. Géén last van Joden, géén last van multicul, geen last van kerken of synagogen, géén IDF.....waarop wachten de Pallies nog??:-)Ach, wie laatst lacht ,lacht het best...je mag dan zoveel speelgoed krijgen van uncle sam ,wanneer de tijd rijp voor de pluk staat dan zullen die grondlikkers goed in het zand buiten (of in de steen, maakt niet uit...) ! :twisted:

lantjes
16 januari 2008, 23:14
Hoe zouden ze daar nu ooit een vredig bestaan met Israël kunnen verkrijgen? Het Palestijns gespuis, hamas, jihad, fatah en wie weet hoeveel terroristische organisaties nog, moorden elkaar nog uit. Dialoog, zelfs onderling, is ver te zoeken.
Hebben we trouwens niet zopas een 80 miljoen € aan de Palestijntjes geschonken? De wapenverkoop zal weer floreren.

Sinistra
16 januari 2008, 23:52
Ach, wie laatst lacht ,lacht het best...je mag dan zoveel speelgoed krijgen van uncle sam ,wanneer de tijd rijp voor de pluk staat dan zullen die grondlikkers goed in het zand buiten (of in de steen, maakt niet uit...) ! :twisted:

Jouw reactie sterkt me alleen maar in de overtuiging dat de moslims best in elk aparte volledig monoculturele landen worden geplaatst. Ik stel daarom voor de Pallies te transfereren naar Jordanië en ISraël in elk geval tot de tanden te blijven bewapenen voor jullie barbaren die blijkbaar vergeten dat de oertijd al meer dan 20.000 jaar voorbij is.

Ramón Gitannes
17 januari 2008, 06:34
Sommigen hier gaan in het kamp van Israel zitten, sommigen gaan aan de kant van de Palestijen staan, en dan doen we het hele conflict nog eens dunnetjes over op dit forum.

Waarom eigenlijk?

Israeli's en Palestijnen, het zijn 2 primitieve stammen van besneden half-apen, die er na een halve eeuw nog altijd niet in slagen om in vrede samen te leven. Ik zie niet in waarom iemand zich zou willen associëren met één van beide partijen.

Er zijn op deze aardbol nog minstens een dozijn andere godvergeten kaklandjes waar gelijkaardige conflicten woeden, maar daar ligt niemand van wakker. De enige reden waarom dit specifieke conflict belangrijk is, is dat iedereen het er over eens is dat het belangrijk is.

Ik stel voor dat we het conflict tussen Israel en Palestijnen voortaan gewoon negeren. Als ze er in slagen van elkaar uit te roeien, dan maken we van het gebied een grote Club Med.

We moeten die besneden woestijnnegers steunen, zij hebben veel zand.

tomm
17 januari 2008, 14:47
Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims. Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.

Met jaarlijks tientallen miljarden Amerikaanse steun is het niet zo moeilijk hé om het beter te doen dan de omringende landen. En trouwens ZO beschaafd vind ik Israel nu ook weer niet, ze hebben duidelijk een midden-Oosten mentaliteit, op alles moet je afdingen, kinderen van 16 lopen rond met een automatische gun EN ze discrimineren andere Joden en niet-Joden. (ashkenazi discrimineren sefardi, beide groepen mengen bijna nooit, daaronder staan de Russen en helemaal onderaan, nog onder de Arabieren, staan de Ethiopische Joden.) En uiteindelijk zo welvarend is Israel ook niet, de prijzen zijn vergelijkbaar met België maar de lonen ongeveer de helft.
Iran is trouwens helemaal niet achterlijk en barbaars. Het regime is achterlijk, maar de meeste Iraniërs zijn heel intelligent, gastvrij en hebben een open geest. Vergeleken met al de buurlanden is Iran ook welvarend.

Lincoln
17 januari 2008, 17:38
Jouw reactie sterkt me alleen maar in de overtuiging dat de moslims best in elk aparte volledig monoculturele landen worden geplaatst. Ik stel daarom voor de Pallies te transfereren naar Jordanië en ISraël in elk geval tot de tanden te blijven bewapenen voor jullie barbaren die blijkbaar vergeten dat de oertijd al meer dan 20.000 jaar voorbij is.Idd, we zijn barbaren en we schamen ons niet omdat ook te bekennen/zeggen !

Het probleem is echter dat er iemand zoals u die de beschaafde zwartepiet uithangt maar tegelijk de moordmachine van nuncle sam en de haatpreek van rabbi shalom (niet dat er geen andere rabbi shalom's bestaan die ook vrede kunnen preken) goedpraat ,is volgens mij gewoon een dikke hypocriet die een brave arme schaapje speelt maar in de werkelijkheid en gevaarlijke boze wolf is die tastelijk kan zijn voor de gezondheid van de wereld en zelfs de wereld-gezondheid in het gedrang brengt !

Lincoln
17 januari 2008, 17:40
We moeten die besneden woestijnnegers steunen, zij hebben veel zand.
Nou als dat geen rascisme kan zijn...heb ik er mijn twijfels over ! :?

garfield
17 januari 2008, 18:28
Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.


Zwembaden in de joodse nederzettingen :|. Het is Bel Air niet hé.
Het leven in de meeste van zulke gemeenschappen is niet van de poes. Het grootste deel van de grote monden hier op het forum zouden het allang in hun broek doen. Auto's beschoten, huizen beschoten, schutters die bij nacht jonge gezinnen vermoorden. Helemaal Bel Air niet.

U spreekt over "Israël moet de eerste stap zetten".
Israël deed dit al meerdere malen, ze maakten vrede met Egypte en gaven de Sinai terug, ze maakte vrede met Jordanie. Ze trok zich terug uit de veiligheidzone in Libanon en Gaza. Wat kreeg deze staat die letterlijk omringd is door vijanden er voor terug? Zelfmoordterroristen, schutters, Qasammortieren en Hezbollah beschietingen en af een toe een belofte van wijlen Arafat.
De goede wil raakt ooit is op.

Ambiorix
17 januari 2008, 19:38
Het leven in de meeste van zulke gemeenschappen is niet van de poes.

Dat wordt ook niet beweerd. Wat beweerd wordt is dat ze leven met een levensstandaard op kap van de autochtone Palestijnen.
De "nederzettingen" hebben geen recht op bestaan (tenzij gij het zionistisch lebensraum liever ziet vergroten natuurlijk);
de joden moeten áb-so-luut niet klagen over de holocau$t wanneer ze deze praktijken goedkeuren, ze nemen exact de nazi methoden over: geweldadige uitbreiding en in geanexeerde gebieden opgelegde segregatie. Imperialisme pur sang.

Volksstormer
17 januari 2008, 20:50
Wij genieten op tijd en stond van een gezond glaasje alcohol. En zeker met dit heugelijke nieuws, nu er weer een racist is bevrijd uit zijn lijden. Wel,met mate te verstaan dus niet
zoals jouw getatoeërde en kaalgeschoren "Alte Kameraadjes" uit "De Kastelein". Duidelijk zo? Goeienavond..
En op tijd en stond een lijnte coke ook, zeker? Zo word je president van de JewSA! ;-)

PollyCorrect
17 januari 2008, 20:58
Dat wordt ook niet beweerd. Wat beweerd wordt is dat ze leven met een levensstandaard op kap van de autochtone Palestijnen.
De "nederzettingen" hebben geen recht op bestaan (tenzij gij het zionistisch lebensraum liever ziet vergroten natuurlijk);
de joden moeten áb-so-luut niet klagen over de holocau$t wanneer ze deze praktijken goedkeuren, ze nemen exact de nazi methoden over: geweldadige uitbreiding en in geanexeerde gebieden opgelegde segregatie. Imperialisme pur sang.

:shock: Dit zegt Ambiorix.

Kallikles
17 januari 2008, 20:59
Israel heeft best wel fouten gemaakt, maar ik denk dat Israel niets anders wil dan in vrede leven met haar buren.

"Israël" is, zoals de VS, een staat opgericht op bezette grond, geboren uit etnische zuivering en uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking.

Tavek
17 januari 2008, 21:04
Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims. Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.

hihi

Een intelligent volk zorgt niet voor problemen overal waar het komt. En de Joden, mijn beste, zijn een probleemgeval op deze aardbol. Overal waar ze kwamen werden ze opgejaagd als wild. Hoe komt dat toch ? Ik zou het niet weten, maar kan het te maken hebben met dit idioot idee dat jullie hebben van de rest van de wereld ? Jullie zijn het uitverkoren volk. God's volk. De rest is minderwaardig. Wel, wie de bal kaatst krijgt hem terug.

evilbu
17 januari 2008, 22:30
Joden hebben in elk geval een grotere hersenmassa dan de meeste moslims.


Nu moet ik niet meer aantonen dat jij zelf een extreme racist bent. Jouw retoriek is niet gebaseerd op morele verantwoording, maar op zogezegde superioriteit.

Vergelijk een moderne natie Israël is met een achterlijk barbaars land als Iran of Saudi-Arabië. In dat opzicht zijn ze zeker uitverkoren.
Maar is Israel wel democratisch?

Sinistra
17 januari 2008, 22:59
"Israël" is, zoals de VS, een staat opgericht op bezette grond, geboren uit etnische zuivering en uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking.

Israël moord nochtans géén Joden uit.8-)

Sinistra
17 januari 2008, 23:01
Nu moet ik niet meer aantonen dat jij zelf een extreme racist bent. Jouw retoriek is niet gebaseerd op morele verantwoording, maar op zogezegde superioriteit.

Maar is Israel wel democratisch?

Hoeveel Joodse geleerden zijn er op planeet Aarde doorheen de geschiedenis al geweest en hoeveel moslim geleerden. Gewoon ff vergelijken.

Goeienavond...

evilbu
17 januari 2008, 23:07
Israël moord nochtans géén Joden uit.8-)

Wat doet dat ertoe?

Tavek
18 januari 2008, 00:22
Hoeveel Joodse geleerden zijn er op planeet Aarde doorheen de geschiedenis al geweest en hoeveel moslim geleerden. Gewoon ff vergelijken.

Goeienavond...

Dit verlies je. De arabische wereld kende in haar tijd erg veel wiskundingen en astronomen. Waarom denk je dat wij arabische cijfers gebruiken? De griekse geschriften kennen we ook enkel en alleen via de arabische vertalingen.

Kwa geneeskunde lagen ze mijlen ver voor op de rest van de wereld.

the_dude
18 januari 2008, 02:59
Hoeveel Joodse geleerden zijn er op planeet Aarde doorheen de geschiedenis al geweest en hoeveel moslim geleerden. Gewoon ff vergelijken.

waarschijnlijk in america naar school geweest :roll:

Ramón Gitannes
18 januari 2008, 03:12
Israël moord nochtans géén Joden uit.8-)Uitmoorden of bewust achterlaten in Duitsland komt op hetzelfde neer hoor Sinistra. De joden hebben elkaar massaal in de rug gestoken. De joden zijn geen haar beter dan wie ook. Zij hebben een heel tiranniek en meedogenloos leiderschap.

Nou als dat geen rascisme kan zijn...heb ik er mijn twijfels over ! :?
Wat is dat, racisme? Flippend Rund had het over besneden half-apen, ik heb het over besneden woestijnnegers. Wat is daar nu racistisch aan? Het rund heeft een goed punt. Die twee volkeren hebben gewoontes die totaal anders zijn dan die van ons en ge kunt dat soort volkeren ook in Afrika vinden. Ook daar zijn heel wat gevechten tssn vreemde volkjes.

Hebt gij kinderen Lincoln? Waarom hebt ge geen kinderen geadopteerd? Ge weet toch dat ge die arme weeskes kunt redden van een ellendig leven in het weeshuis. Ge wilt niet adopteren omdat ge racist zijt. Eigen bloed eerst, eigen genen zijn beter.

Ik ben trotse racist van drie kinderen.

ZERO
18 januari 2008, 08:53
Dit verlies je. De arabische wereld kende in haar tijd erg veel wiskundingen en astronomen. Waarom denk je dat wij arabische cijfers gebruiken? De griekse geschriften kennen we ook enkel en alleen via de arabische vertalingen.

Kwa geneeskunde lagen ze mijlen ver voor op de rest van de wereld.
1)Wij gebruiken geen Arabische maar Indische cijfers.(dat ze verkeerdelijk Arabisch worden genoemd is iets anders).
2)De Islamitische Arabieren(in tegenstelling tot de pre-Islamitische Arabieren, joden, Indiërs,...) hebben niks nieuws bijgedragen aan de wetenschap, beschaving, ontwikkeling van de planeet.

Derk de Tweede
18 januari 2008, 13:30
"Israël" is, zoals de VS, een staat opgericht op bezette grond, geboren uit etnische zuivering en uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking.

Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?

Ambiorix
18 januari 2008, 13:30
Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?
wie begon er de staat israël?:roll:

Tavek
18 januari 2008, 13:48
Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?

Als ik opeens in Nederland 2 provincies wegnam om er een staat te stichten denk ik ook wel dat jullie me gaan aanvallen he....

LiberaalNL
18 januari 2008, 13:53
Als ik opeens in Nederland 2 provincies wegnam om er een staat te stichten denk ik ook wel dat jullie me gaan aanvallen he....
Nederland is een staat en er heeft nooit een Palestijnse staat bestaan, dus die vergelijking is onjuist. Bovendien hebben de Joden Israel gekregen van de Engelsen: Ballfourverklaring in 1917.

Derk de Tweede
18 januari 2008, 14:02
Als ik opeens in Nederland 2 provincies wegnam om er een staat te stichten denk ik ook wel dat jullie me gaan aanvallen he....

Als dat Limburg en Brabant zouden zijn: geen enkel bezwaar!

the_dude
18 januari 2008, 14:32
als we nu eens zouden ophouden met land als eigendom te beschouwen. De mens is blijkbaar toch niet voldoende ontwikkeld om hiermee om te gaan.

Gun
18 januari 2008, 19:39
Communisten waren de grootste antisemieten na hun extreem-rechtse tegenhangers. Van die uitspraak vanwege jouw verschiet ik dus echt niet hé....Water weg ... en Lenin, Trotki, ... dan?

Volksstormer
18 januari 2008, 19:47
"Israël" is, zoals de VS, een staat opgericht op bezette grond, geboren uit etnische zuivering en uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking.

"Vuile commie-fasco-nazi-antisemiet!", laat Sinistra bij monde van Volksstormer weten. :lol:;-)

Volksstormer
18 januari 2008, 19:51
Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?
Wie maakte shoa(rma) van de Arabische inwoners van Deir Yassin?

evilbu
18 januari 2008, 21:50
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.:?

Hertog van Gelre
19 januari 2008, 00:49
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.:?
Sinistra is geen zionist.
Sinistra is een poseur.

tomm
19 januari 2008, 05:22
Hoeveel Joodse geleerden zijn er op planeet Aarde doorheen de geschiedenis al geweest en hoeveel moslim geleerden. Gewoon ff vergelijken.

Goeienavond...

Dat klopt, omdat heel veel Joden progressief en seculier zijn, veel meer dan moslims. De meeste Joodse geleerden waren progressief en niet-godsdienstig. Hoeveel radicale zionisten of godsdienstfanatici bevonden er zich onder die Joden? Het is ook opvallend dat de meeste Joodse geleerden Joden zijn die leefden in een multiculturele stimulerende omgeving (Canetti, Zamenhoff, Einstein, Marx, Chomsky, etc.) relatief weinig Israeli... het is trouwens verkeerd Joden en israel gelijk te stellen, de meeste Joden wonen nog altijd buiten Israel, sommige zijn zelfs tegen de staat Israel of betonen zich toch erg kritisch.

tomm
19 januari 2008, 05:25
Nederland is een staat en er heeft nooit een Palestijnse staat bestaan, dus die vergelijking is onjuist. Bovendien hebben de Joden Israel gekregen van de Engelsen: Ballfourverklaring in 1917.

Zoals ik al zei, ze hebben nooit heel Palestina gekregen maar houden wel heel Palestina al decennialand bezet.
Trouwens er heeft ook nooit een Slovaakse staat, etc. bestaan... dat is geen reden waarom palestijnen geen recht zouden hebben op een staat...

tomm
19 januari 2008, 05:28
Water weg ... en Lenin, Trotki, ... dan?

Niet alleen waren Trotsky, Engels en Marx Joden, heel wat hardlijnse stalinisten waren ook Joden, zoals de stalinistische premier van Hongarije, heel wat topfiguren binnen de KPSU, etc. de Joden waren zeer goed vertegenwoordigd onder het stalinisme, dat verminderde wat vanaf de jaren '50.

tomm
19 januari 2008, 05:32
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.:?

Absoluut, en ter plaatse vertaalt zich dat in erg brutaal gedrag tegen de niet-Joodse Israeli en Palestijnen. Dat draagt op zijn beurt dan weer mee tot Palestijns radicalisme. Kun je je voorstellen dat in België een minister oproept om alle niet-Belgen te verbannen, ja zelfs te vergiftigen en hun parlementairen te executeren? Het probleem in het Midden-Oosten ligt heus niet enkel bij de Arabieren...

evilbu
19 januari 2008, 11:50
Absoluut, en ter plaatse vertaalt zich dat in erg brutaal gedrag tegen de niet-Joodse Israeli en Palestijnen. Dat draagt op zijn beurt dan weer mee tot Palestijns radicalisme. Kun je je voorstellen dat in België een minister oproept om alle niet-Belgen te verbannen, ja zelfs te vergiftigen en hun parlementairen te executeren? Het probleem in het Midden-Oosten ligt heus niet enkel bij de Arabieren...

U heeft het vast over Lieberman? Die man zat tot voor kort in de regering, maar men moet wel toevoegen dat hij ook voor veel Israeli's en zelfs Sharon te ver ging.

Derk de Tweede
19 januari 2008, 12:06
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.:?


Net als iedere democratie heeft ook Israel te maken met extremismtische groeperingen, zowel politiek als religieus. Er zijn nu zelfs neo-nazistische bewegingen van joden die uit de vm Sovjet Unie komen.
Maar Israel is geenzins van plan om haar arabische buren uit te moorden. Hamas wil nog steeds, hoewel dat ze dat nu tegen beter weten in ontkennen, de staat Israel compleet vernietigen.

evilbu
19 januari 2008, 12:11
Net als iedere democratie heeft ook Israel te maken met extremismtische groeperingen, zowel politiek als religieus. Er zijn nu zelfs neo-nazistische bewegingen van joden die uit de vm Sovjet Unie komen.
Maar Israel is geenzins van plan om haar arabische buren uit te moorden. Hamas wil nog steeds, hoewel dat ze dat nu tegen beter weten in ontkennen, de staat Israel compleet vernietigen.

En in welk landen leven de Arabieren in Gazastrook en Westbank? Liefst een land dat erkend wordt door Israel?

Ik snap dat dogmadenken in het westen niet dat je een onmens bent als je Israel niet erkent.:|

Trouwens, ik had het over superextreme zionist Sinistra, wiens zionisme lijkt voort te komen uit superioriteitsgevoel.

Savatage
19 januari 2008, 12:13
Wat ik altijd zo ergerlijk vind aan die discussies met zionisten is dat ze een zogezegde superioriteit van de joden (religieus, politiek, cultureel, biologisch,..) als fundament aanhalen.
Onversneden racisme is het.:?

Een foutieve attributie lijkt me meer voor de hand liggend. 1 zionist hier op het forum =/ zionisten in het algemeen.

evilbu
19 januari 2008, 12:16
Een foutieve attributie lijkt me meer voor de hand liggend. 1 zionist hier op het forum =/ zionisten in het algemeen.

Dat weet ik wel, maar de ontmenselijk van arabieren en moslims zie ik hier wel vaker.
Pas op, er zijn dan ook weer bepaalde forumleden die zich tegen "de joden" keren.

Savatage
19 januari 2008, 12:17
Dat weet ik wel, maar de ontmenselijk van arabieren en moslims zie ik hier wel vaker.
Pas op, er zijn dan ook weer bepaalde forumleden die zich tegen "de joden" keren.

Hier op het forum is het m.i. wel de 2e groep die de meerderheid vertegenwoordigt.

tomm
19 januari 2008, 14:24
Dat weet ik wel, maar de ontmenselijk van arabieren en moslims zie ik hier wel vaker.
Pas op, er zijn dan ook weer bepaalde forumleden die zich tegen "de joden" keren.

Eigenlijk is een groot deel van de zionisten wereldwijd, vooral dan in de VS, bijzonder radicaal anti-Arabisch, en zonder meer racistisch, meer nog dan in Israel zelf. (waar ze dagelijks met Arabieren moeten samenleven). Dezelfde mensen zullen wel roepen en schreeuwen als ze maar de geringste zweem van antisemitisme ontwaren, en daar verstaan ze ook alle kritiek op Israel onder. Joden die kritiek hebben op Israel worden als verraders beschouwd en krijgen doodsbedreigingen, dat is onder meer het geval met Gush shalom, een Israelische organisatie die zich inzet voor vrede.

Anderzijds heb je natuurlijk ook echte antisemieten, zoals je op dit forum kunt zien, maar gelukkig is dat maar een kleine minderheid van de West-Europeanen. De Russische Israeli en Russische joden in de VS komen wel uit een omgeving waar discriminatie dagelijkse kost is en was, en dat verklaart misschien hun bijzonder harde opstelling tegen de Palestijnen. Of zoals een Russiche Israelische vriend van mij het verwoordde: "We zijn gewend om tussen antisemieten te leven, maar deze keer zijn WIJ in de meerderheid..."
In de Sovjet-Unie hadden Joden meestal wel hoge posities, maar vanaf de jaren '50 was er sprake van toenemende discriminatie, Joden kwamen niet meer in aanmerking voor belangrijke functies en werden op allelei manieren gepest. Niet zo openlijk natuurlijk als onder de tsaren, want Russisch nationalisme was niet toegestaan, maar heel subtiel. Vanaf de jaren '90 is antisemitisme weer heel openlijk en "in your face", en nu nog meer, vooral ook omdat veel maffiosi en nieuwe rijken van Joodse afkomst zijn, wat enorme afgunst en haat opwekt, waar de minder fortuinlijke Joden het slachtoffer van zijn. Ook in landen als Polen is antisemitisme terug van nooit weg geweest.

LiberaalNL
19 januari 2008, 15:38
Zoals ik al zei, ze hebben nooit heel Palestina gekregen maar houden wel heel Palestina al decennialand bezet.
Trouwens er heeft ook nooit een Slovaakse staat, etc. bestaan... dat is geen reden waarom palestijnen geen recht zouden hebben op een staat...
Hoe interpreteer jij de ballfour-verklaring en de splitsing van het mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina dan? Joden mochten zich in heel Palestina vestigen namelijk. Palestijnen verschillen trouwens in niks met Arabieren, de Slowaken zijn wel een ander volk dan de Tsjechen bijvoorbeeld, kijk maar naar de taal onder meer.

tomm
20 januari 2008, 08:08
Hoe interpreteer jij de ballfour-verklaring en de splitsing van het mandaat Palestina in Trans-Jordanie en Palestina dan? Joden mochten zich in heel Palestina vestigen namelijk. Palestijnen verschillen trouwens in niks met Arabieren, de Slowaken zijn wel een ander volk dan de Tsjechen bijvoorbeeld, kijk maar naar de taal onder meer.

Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk? (om het nog niet eens over Vlamingen en Holllanders te hebben)
Trouwens de Engelsen zelf waren tegen verdere kolonisatie van Palestina door Joden, daarom dat de Joden een guerilla-oorlog (tegenwoordig zou men het terrorisme noemen) begonnen zijn tegen de Engelsen.

StevenNr1
20 januari 2008, 10:19
@LiberaalNL: 4 pagina's terug hebt ge bijna hetzelfde gepost en toen schreef ik dit:Ergens grond mogen kopen betekent nog niet als staat mogen hebben e.

Ambiorix
20 januari 2008, 11:21
Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk?
goed punt. Haal er de Ieren bij en het is compleet.;-)

evilbu
20 januari 2008, 11:53
Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk? (om het nog niet eens over Vlamingen en Holllanders te hebben)
Trouwens de Engelsen zelf waren tegen verdere kolonisatie van Palestina door Joden, daarom dat de Joden een guerilla-oorlog (tegenwoordig zou men het terrorisme noemen) begonnen zijn tegen de Engelsen.

In dat zeldzame interview in het Nederlands met Hergé verwees hij naar de situatie in Palestina, en ik schrok ervan dat hij gewoon Irgun en consoorten als "terroristen" omschreef. Raar hoe de kijk op de geschiedenis kan veranderen.:|

Ramón Gitannes
20 januari 2008, 13:43
Ik ben zionist. Van mij mogen de joden een land hebben. Maar dat land moet zich dan wel een beetje aan de internatinale regels houden.
Mensen gaan uitschelden voor nazi en antisemiet omdat ze de misdaden van Israel en sommige eigenschappen vh joodse volk op de korrel nemen is een achterhaald en doorzichtig afweermechanisme, daar zit roest op, ge moet dat vervangen. Napoleon zei dat ge niet te lang met dezelfde vijand moogt vechten omdat ge hem zo al uw trukskes aanleert.

LiberaalNL
20 januari 2008, 14:02
Nergens staat er dat Joden heel Palestina mogen bezitten, indien dit toch zo is zou ik graag een verwijzing naar een relevante brong onder ogen krijgen.
Palestijnen spreken Arabisch, maar Engelsen, Australiërs, Jamaicanen en Amerikanen spreken ook Engels, allemaal een volk? (om het nog niet eens over Vlamingen en Holllanders te hebben)
Trouwens de Engelsen zelf waren tegen verdere kolonisatie van Palestina door Joden, daarom dat de Joden een guerilla-oorlog (tegenwoordig zou men het terrorisme noemen) begonnen zijn tegen de Engelsen.
Nee, want die volken spreken van oorsprong lang niet allemaal Engels en Amerikanen en in mindere mate Australiers zijn een mix van allerlei volken. Ik ben voor een Groot-Nederland, dus ik beschouw Vlamingen als Nederlanders ten zuiden van de staatsgrens...Joden pleegden inderdaad aanslagen, omdat de Engelsen immigratiebeperkingen oplegden, tegenstrijdig met de ballfour-verklaring. Overigens pleegden ook de Arabieren aanslagen, omdat zij tegen de immigratie van Joden waren.

tomm
20 januari 2008, 14:41
Nee, want die volken spreken van oorsprong lang niet allemaal Engels en Amerikanen en in mindere mate Australiers zijn een mix van allerlei volken. Ik ben voor een Groot-Nederland, dus ik beschouw Vlamingen als Nederlanders ten zuiden van de staatsgrens...Joden pleegden inderdaad aanslagen, omdat de Engelsen immigratiebeperkingen oplegden, tegenstrijdig met de ballfour-verklaring. Overigens pleegden ook de Arabieren aanslagen, omdat zij tegen de immigratie van Joden waren.

Ook Palestijnen zijn een mix van allerlei volkeren, ze zijn heus niet alleen afstammelingen van Arabische bedoeïnen. In Palestina woonden er ook mensen VOOR de Arabische invasie (die meestal christelijk waren, maar waarvan de meesten later zich bekeerden), waarvan de Palestijnen grotendeels afstammen. Vlamingen en Nederlanders hetzelfde volk?
Sodemieter op jochie je bent hartstikke mesjogge :roll:
Gelukkig niet... Ik denk trouwens niet dat je daar in Vlaanderen zoveel voorstanders van zult vinden... zelfs in de kwestie Israel-Palestina zijn ze verdeeld, veel Nederlanders steunen Israel, de meeste Vlamingen (en flaminganten overigens) hebben meer sympathie voor de Palestijnen. Ik hoop alvast niet dat in jouw groot-Nederland de Vlamingen zullen behandeld worden als de Palestijnen in Israel...




De Engelsen hadden zelf de Balfour-verklaring geschreven, en wisten dus heel goed wat die betekende, er stond nooit in dat heel Palestina Joods moest worden. In dat opzicht waren de Palestijnse aanslagen eigenlijk gerechtvaardigd, de Palestijnen streden voor onafhankelijkheid van de kolonisator en tegen de kolonisatie van hun land door een ander volk. Natuurlijk wordt dit door zionisten als terrorisme beschouwd, terwijl hun eigen aanslagen als vrijheidsstrijd worden beschouwd. Zo zie je maar... what's in a name...

tomm
20 januari 2008, 14:51
In dat zeldzame interview in het Nederlands met Hergé verwees hij naar de situatie in Palestina, en ik schrok ervan dat hij gewoon Irgun en consoorten als "terroristen" omschreef. Raar hoe de kijk op de geschiedenis kan veranderen.:|

Wat propaganda en machtige vrienden al niet kunnen doen... maar in de Arabische en moslimwereld wordt Israel nog steeds gezien als een creatie van terroristen en moordenaars.

evilbu
20 januari 2008, 15:29
Ik snap eigenlijk niet waar dat verhaal vandaan komt dat Palestijnen Transjordaniërs zijn die eruit getrapt zijn?
Waarover hebben jullie het?

bruut geweld
20 januari 2008, 15:35
Waarover hebben jullie het?

landpikkerij en etnische zuivering ten behoeve diegene die volgens de torah uitverkoren zijn via hun bloed, tiens

ge weet wel, wij hebben hier zo'n zeventig jaar geleden ook zo'n blut und boden & lebensraum theorie gehad. Maar die is hééél slecht .
alleen als torah consoorten dat doen, is het goed.:roll::oops:

evilbu
20 januari 2008, 15:50
landpikkerij en etnische zuivering ten behoeve diegene die volgens de torah uitverkoren zijn via hun bloed, tiens

ge weet wel, wij hebben hier zo'n zeventig jaar geleden ook zo'n blut und boden & lebensraum theorie gehad. Maar die is hééél slecht .
alleen als torah consoorten dat doen, is het goed.:roll::oops:

Maar ernstig, waarover hebben ze het?

Lincoln
20 januari 2008, 16:41
Ik ben zionist. Van mij mogen de joden een land hebben. Maar dat land moet zich dan wel een beetje aan de internatinale regels houden.
Mensen gaan uitschelden voor nazi en antisemiet omdat ze de misdaden van Israel en sommige eigenschappen vh joodse volk op de korrel nemen is een achterhaald en doorzichtig afweermechanisme, daar zit roest op, ge moet dat vervangen. Napoleon zei dat ge niet te lang met dezelfde vijand moogt vechten omdat ge hem zo al uw trukskes aanleert.Aangenaam kennismaking ! :twisted:

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 16:48
Ik snap eigenlijk niet waar dat verhaal vandaan komt dat Palestijnen Transjordaniërs zijn die eruit getrapt zijn?
Waarover hebben jullie het? Het is geen verhaal. Zoek eens 'zwarte september' op in wikipedia.

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 16:55
Gelukkig niet... Ik denk trouwens niet dat je daar in Vlaanderen zoveel voorstanders van zult vinden... zelfs in de kwestie Israel-Palestina zijn ze verdeeld, veel Nederlanders steunen Israel, de meeste Vlamingen (en flaminganten overigens) hebben meer sympathie voor de Palestijnen.
Dat komt voornamelijk door de berichtgeving over het Midden-Oosten. De Belgische media hebben jarenlang de Franse media gevolgd, die uit een verdoken antisemitisme maar in ieder geval zware economische belangen in de arabische wereld steeds de kant van de arabieren heeft gekozen. Van objectieve berichtgeving hierover was jarenlang geen sprake.
En voordat we weer in die discussie terechtkomen: Kijk eens naar de wereldranglijst van persvrijheid en welke plaats Nederland, respectievelijk België hierop innemen.

En dat Vlamingen meer sympathie zouden hebben voor Palestijnen betwijfel ik. Daarbij, de strijd van de Vlamingen vertoont meer overeenkomsten met die van het Joodse volk dan met de Palestijnen.

Dr. Strangelove
20 januari 2008, 17:00
Het is geen verhaal. Zoek eens 'zwarte september' op in wikipedia.
Zwarte September bewijst toch juist dat Palestijnen geen Jordaniërs zijn, aangezien dit een strijd tussen Jordaanse troepen en de PLO was?
De Jordaanse koning Hoessein heeft nooit om de belangen van de Palestijen gegeven. En de Palestijnen hebben nooit het Jordaanse koningshuis gerespecteerd (en waarom zouden ze?)

Dus, voor mij is Zwarte September juist het ultieme bewijs dat Palestijnen en Jordaniërs twee duidelijk verschillende volkeren zijn, met duidelijk verschillende belangen.

bruut geweld
20 januari 2008, 17:04
Dat komt voornamelijk door de berichtgeving over het Midden-Oosten. De Belgische media hebben jarenlang de Franse media gevolgd, die uit een verdoken antisemitisme .

:lol::lol:
ze hebben het nog niet door dat het "jij bent antisemiet, dus nu moet je maar zwijgen voor mijn uitverkoren leugens"truukje allang uitgewerkt is.


de Vn resoluties zijn zéér duidelijk. Israel is de agressor en oorzaak !


En dat Vlamingen meer sympathie zouden hebben voor Palestijnen betwijfel ik.
:lol::lol:tuurlijk dat jij dat betwijfelt. als jood en hollander. Maar dat verberg je nog steeds graag8-) jij was toch diegene die zo zwaar op leugens werd betrapt ivm de moord op de permier Perez...Je wou immers niet toegeven dat het een fanatiek medezionist van je was die hem had afgemaakt.:oops:

Daarbij, de strijd van de Vlamingen vertoont meer overeenkomsten met die van het Joodse volk dan met de Palestijnen

:lol::lol::lol:

Zo vroeg niet aan de fles zitten , jochie !
elke oprechte vlaams (volks) nationalist kan niet anders dan de strijd tegen de israelische bezetter steunen die net als de Waal heelder stukken de fact annexeert en koloniseert. Onder VlaamsNationalisten pakken uw kinderlijke leugentjes niet hoor 8-) Zelfs in Nederland beginnen jullie het lastig te krijgen. VanAgt doet goed werk !

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 17:20
Dus, voor mij is Zwarte September juist het ultieme bewijs dat Palestijnen en Jordaniërs twee duidelijk verschillende volkeren zijn, met duidelijk verschillende belangen.
Ja en nee.

We zijn het eens dat de Westbank eigenlijk (Trans-)Jordanië is?

Sta me toe om even ongenuanceerd, en kort door de bocht, mijn standpunt hierover uit te leggen.

De Arabische buurlanden van Israël zeiden eerst tegen de arabische inwoners van het gebied "Ga uit de weg, dan maken wij de Joden voor jullie af'' in de veronderstelling dat dat zou lukken. Ze hebben het massaal en met man en macht geprobeerd maar het is niet gelukt. Hoe dan ook, die oorlogen leverde een gigantische hoeveelheid vluchtelingen op die allemaal naar de buurlanden van Israël trokken.
Die buurlanden hebben zich nooit iets gelegen laten liggen aan die vluchtelingen waarvoor zij, in ieder geval mede-, verantwoordelijk waren. Sterker nog, Trans-Jordanië gaf zomaar de Westbank op met de impliciete mededeling "Zoek het zelf maar uit''.
De Palestijnen zijn Jordanië uitgeknikkerd, zijn Libanon en Tunis uitgeknikkerd. De arabische buurlanden zitten met die vluchtelingen in hun maag, niet in het minst omdat ze ze herinneren aan hun nederla(a)g(en).

Trans-Jordanie is een kunstmatige staat, net als veel landen in dat gebied. De enige kunstmatige staat in dat gebied die fel bestreden wordt is Israël, tengevolge van het arabisch antisemitisme. De buurlanden hebben allemaal boter op hun hoofd en zouden de laatsten moeten zijn om met een vinger te wijzen. Ze hebben, hoewel ze daartoe zeer goed in staat zouden zijn geweest, nooit één vinger uitgestoken om hun 'Palestijnse broedervolk' te helpen. Integendeel, het is bewust beleid geweest om de Palestijnen in erbarmelijke toetstanden te laten leven om het conflict te laten voortduren en de druk op Israël op te voeren.

Ramón Gitannes
20 januari 2008, 17:32
Aangenaam kennismaking ! :twisted:Fursa Sa'eeda! :twisted:
Moslims moeten maar wat werken aan hun aaibaarheidsfactor, zoals de joden dat doen. Jullie zijn niet zielig genoeg, dat is het. Ergens is dat nog iets om trots op te zijn maar meer dan eer gaat ge er niet aan overhouden. De joden brengen nu eenmaal beter entertainment dan de moslims.

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 17:35
:lol::lol:
ze hebben het nog niet door dat het "jij bent antisemiet, dus nu moet je maar zwijgen voor mijn uitverkoren leugens"truukje allang uitgewerkt is.
Waar staat dat, BG?

de Vn resoluties zijn zéér duidelijk. Israel is de agressor en oorzaak ! In jouw parallelle wereld misschien.

:lol::lol:tuurlijk dat jij dat betwijfelt. als jood en hollander. Maar dat verberg je nog steeds graag8-) Tuurlijk, joh.

jij was toch diegene die zo zwaar op leugens werd betrapt ivm de moord op de permier Perez...Je wou immers niet toegeven dat het een fanatiek medezionist van je was die hem had afgemaakt.:oops: 4x fout. Het was geen leugen maar een vergissing die ik overigens zelf herstelde, het ging niet over ''Perez'', ik ben geen ''zionist'', ik heb die vergissing zelf hersteld dus heb ik hem zeker toegegeven...

:lol::lol::lol:

Zo vroeg niet aan de fles zitten , jochie !
elke oprechte vlaams (volks) nationalist kan niet anders dan de strijd tegen de israelische bezetter steunen die net als de Waal heelder stukken de fact annexeert en koloniseert. Onder VlaamsNationalisten pakken uw kinderlijke leugentjes niet hoor 8-) Zelfs in Nederland beginnen jullie het lastig te krijgen. VanAgt doet goed werk !
Elk volk heeft volgens de VN recht op zelfbeschikking, dat geldt zowel voor de Joden als voor de Vlamingen. Zionisme is niets meer of minder dan het streven van het Joodse volk naar een eigen staat.
Elke Jan, Piet of Klaas werd na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk en de nasleep ervan toegestaan een eigen land te stichten, behalve het Joodse volk. Dáár ligt de kern van het probleem.

Dr. Strangelove
20 januari 2008, 17:45
Ja en nee.

We zijn het eens dat de Westbank eigenlijk (Trans-)Jordanië is?

Sta me toe om even ongenuanceerd, en kort door de bocht, mijn standpunt hierover uit te leggen.

De Arabische buurlanden van Israël zeiden eerst tegen de arabische inwoners van het gebied "Ga uit de weg, dan maken wij de Joden voor jullie af'' in de veronderstelling dat dat zou lukken. Ze hebben het massaal en met man en macht geprobeerd maar het is niet gelukt. Hoe dan ook, die oorlogen leverde een gigantische hoeveelheid vluchtelingen op die allemaal naar de buurlanden van Israël trokken.
Die buurlanden hebben zich nooit iets gelegen laten liggen aan die vluchtelingen waarvoor zij, in ieder geval mede-, verantwoordelijk waren. Sterker nog, Trans-Jordanië gaf zomaar de Westbank op met de impliciete mededeling "Zoek het zelf maar uit''.
De Palestijnen zijn Jordanië uitgeknikkerd, zijn Libanon en Tunis uitgeknikkerd. De arabische buurlanden zitten met die vluchtelingen in hun maag, niet in het minst omdat ze ze herinneren aan hun nederla(a)g(en).

Trans-Jordanie is een kunstmatige staat, net als veel landen in dat gebied. De enige kunstmatige staat in dat gebied die fel bestreden wordt is Israël, tengevolge van het arabisch antisemitisme. De buurlanden hebben allemaal boter op hun hoofd en zouden de laatsten moeten zijn om met een vinger te wijzen. Ze hebben, hoewel ze daartoe zeer goed in staat zouden zijn geweest, nooit één vinger uitgestoken om hun 'Palestijnse broedervolk' te helpen. Integendeel, het is bewust beleid geweest om de Palestijnen in erbarmelijke toetstanden te laten leven om het conflict te laten voortduren en de druk op Israël op te voeren.

Ik ben het eens met de stelling dat het een historisch feit is dat de Westoever deel uitmaakte van de artificiële, door de Britten gecreëerde staat 'Transjordanië".
Maar er zijn bitter weinig redenen om de stadsbewoners en olijfboomkwekers van de Westbank als hetzelfde volk te beschouwen als de Jordaanse bedouienen. En die bedouinen zijn misschien niet de meerderheid van de bevolking in Jordanië, maar ze zijn wel de backbone van het leger, ze stonden lange tijd, ook na de onafhankelijkheid, onder rechtstreeks commando van een Brits officier, en ze vormden en vormen de ultieme machtsbasis van het hashemitisch koningshuis in (Trans-)Jordanië.

Ik ben het voor de rest volkomen eens met je kritische analyse van de Arabische buurlanden, of beter: de autocratische machthebbers in die landen.

Maar, ik geloof niet dat louter het 'arabisch antisemitisme' (een nogal rare uitdrukking, aangezien Arabisch een semitische taal is) de voornaamste oorzaak van de houding van de Arabische landen tegenover israel zou zijn.
Anti-imperialisme, het gevoel dat zij nog steeds moeten leven met de gevolgen van koloniale en neo-koloniale inmenging, dat lijkt mij ook een cruciaal punt.
Immers, het was een Europese, Russische en Amerikaanse beslissing om de staat Israel op te richten.

Trouwens, ook alle overige artificiële grenzen die de Britten en de Fransen hebben nagelaten, werden en worden door de Arabische landen in vraag gesteld: de grens tussen Syrië en Libanon bvb, tussen Syrië en Turkije, die tussen Jordanië en Saudi-Arabië, tussen Irak en Saudi-Arabië, het bestaan van Koeweit dat door Irak al in vraag is gesteld. Of de vele panarabische experimenten, door Nasser, de baathisten of Khaddaffi, waarbij de begrenzingen van de postkoloniale nationale staten als betekenisloos werden beschouwd.

bruut geweld
20 januari 2008, 17:50
Waar staat dat, BG?.

wie zoekt die vindt...zeker als het over terechte kritiek gaat over je landpikkend en volksverdrijvend zionland.

In jouw parallelle wereld misschien.

natuurlijk dat je de VN resoluties wil negeren , maar ze kaarten jouw zionland wel aan als schuldige.
Tuurlijk, joh.

fijn dat je het niet meer ontkent.

4x fout. Het was geen leugen maar een vergissing

:lol::lol::oops: erg grappig en vooral genant om het zo te gaan herbekijken



[Zionisme is niets meer of minder dan het streven van het Joodse volk naar een eigen staat.

voor immigranten joods "bloedigen" uit de Us , Rusland etc en bijgevolg moeten de autochtone Palestijnen uitgedreven, uitgehongerd, vermoord worden. Diegene die zich toch niet laten wegpesten en uiteindelijk geen andere keus hebben dan geannexeerd te worden, worden gereduceerd tot tweederangsburgers die wel dezelfde nationaliteit doch niet dezelfde rechten hebben..
De nazi's hadden ook zo'n methoden.

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 17:59
Ik ben het eens met de stelling dat het een historisch feit is dat de Westoever deel uitmaakte van de artificiële, door de Britten gecreëerde staat 'Transjordanië".
Maar er zijn bitter weinig redenen om de stadsbewoners en olijfboomkwekers van de Westbank als hetzelfde volk te beschouwen als de Jordaanse bedouienen. En die bedouinen zijn misschien niet de meerderheid van de bevolking in Jordanië, maar ze zijn wel de backbone van het leger, ze stonden lange tijd, ook na de onafhankelijkheid, onder rechtstreeks commando van een Brits officier, en ze vormden en vormen de ultieme machtsbasis van het hashemitisch koningshuis in (Trans-)Jordanië.

Ik ben het voor de rest volkomen eens met je kritische analyse van de Arabische buurlanden, of beter: de autocratische machthebbers in die landen.

Maar, ik geloof niet dat louter het 'arabisch antisemitisme' (een nogal rare uitdrukking, aangezien Arabisch een semitische taal is) de voornaamste oorzaak van de houding van de Arabische landen tegenover israel zou zijn.
Anti-imperialisme, het gevoel dat zijn nog steeds moeten leven met de gevolgen van koloniale en neo-koloniale inmenging, dat lijkt mij ook een cruciaal punt.
Immers, het was een Europese, Russische en Amerikaanse beslissing om de staat Israel op te richten.

Trouwens, ook alle overige artificiële grenzen die de Britten en de Fransen hebben nagelaten, werden en worden door de Arabische landen in vraag gesteld: de grens tussen Syrië en Libanon bvb, tussen Syrië en Turkije, die tussen Jordanië en Saudi-Arabië, tussen Irak en Saudi-Arabië, het bestaan van Koeweit dat door Irak al in vraag is gesteld. Of de vele panarabische experimenten, door Nasser, de baathisten of Khaddaffi, waarbij de begrenzingen van de postkoloniale nationale staten als betekenisloos werden beschouwd.

Ah, ik ben blij dat er nog genuanceerde posters op dit forum zijn.

Ja, ik ben het met je eens, de stadsbewoners en olijfboomkwekers zijn andere mensen dan de bedoeïnen. Maar al met de oprichting van Trans-Jordanië ''erfde'' het land het grootste deel van die mensen.

Ik gebruikte de term arabisch antisemitisme zoals die in de volksmond wordt gebruikt, correcter is inderdaad anti-judaïsme.

Hoezeer ik het ook eens ben met je analyse in de laatste alinea's, feit blijft dat ondanks de onderlinge grens- en meningsverschillen, Israël nog steeds als de ''gemeenschappelijke vijand'' wordt gezien. Soms vanuit pan-arabisme, soms vanuit het verdoezelen van de eigen, interne problemen maar altijd gebruikmakend van een gemeenschappelijk anti-Joods gevoel.

De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing.

Maar ik krijg jeuk van mensen die nog steeds het bestaansrecht van Israël in twijfel trekken. Ik vraag me dan altijd af wat hún oplossing zou zijn...

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 18:11
wie zoekt die vindt...zeker als het over terechte kritiek gaat over je landpikkend en volksverdrijvend zionland. Wie zoekt die vindt...
Ja, dat is pas bewijs.

natuurlijk dat je de VN resoluties wil negeren , maar ze kaarten jouw zionland wel aan als schuldige. Ik ken die VN-resoluties. Ik heb er echter geen een gevonden die zegt dat Israel de schuldige is. Wél dat acties of beleidsmaatregelen worden afgekeurd.

fijn dat je het niet meer ontkent. Dat heeft geen zin bij jou. Voor jou is iedereen die het niet met je eens is een Jood. Dat zegt meer over jou dan over je gesprekspartner.

:lol::lol::oops: erg grappig en vooral genant om het zo te gaan herbekijken Ja, blijf vooral lachen. Op de man spelen heeft geen zin BG, kom maar liever met argumenten.

voor immigranten joods "bloedigen" uit de Us , Rusland etc en bijgevolg moeten de autochtone Palestijnen uitgedreven, uitgehongerd, vermoord worden. Diegene die zich toch niet laten wegpesten en uiteindelijk geen andere keus hebben dan geannexeerd te worden, worden gereduceerd tot tweederangsburgers die wel dezelfde nationaliteit doch niet dezelfde rechten hebben..
De nazi's hadden ook zo'n methoden. Ik zou je berichten pas geloofwaardig vinden als je je opmerkingen ook toepast op alle buurlanden van Israël.

Dr. Strangelove
20 januari 2008, 18:19
Ah, ik ben blij dat er nog genuanceerde posters op dit forum zijn.

Ja, ik ben het met je eens, de stadsbewoners en olijfboomkwekers zijn andere mensen dan de bedoeïnen. Maar al met de oprichting van Trans-Jordanië ''erfde'' het land het grootste deel van die mensen.

Ik gebruikte de term arabisch antisemitisme zoals die in de volksmond wordt gebruikt, correcter is inderdaad anti-judaïsme.

Hoezeer ik het ook eens ben met je analyse in de laatste alinea's, feit blijft dat ondanks de onderlinge grens- en meningsverschillen, Israël nog steeds als de ''gemeenschappelijke vijand'' wordt gezien. Soms vanuit pan-arabisme, soms vanuit het verdoezelen van de eigen, interne problemen maar altijd gebruikmakend van een gemeenschappelijk anti-Joods gevoel.

De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing.

Maar ik krijg jeuk van mensen die nog steeds het bestaansrecht van Israël in twijfel trekken. Ik vraag me dan altijd af wat hún oplossing zou zijn...
Inderdaad, Israel was steeds de gemeenschappelijke vijand. In 1967 had je zo bvb de geschifte situatie dat Egyptische en Saudische militairen tegelijkertijd samen met elkaar tegen Israel vochten, en tégen elkaar in Jemen. Soms is internationale politiek echt schizofreen.

"De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing."
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
Maar momenteel evolueren we eerder naar een drie-statenoplossing, of misschien juister: een twee-staten-en-een-half-oplossing, met de huidige toestand in de Gaza-strook.
En de vraag was al hoe economisch levensvatbaar een Palestijnse staat uberhaupt zou zijn. Een 'staat' Gaza is totaal onwerkbaar.

Anyway, over het bestaansrecht van Israel: als de PLO zelf, de PFLP, de leider van de 2de Intifadah Marwan Barghoutti, Egypte, Jordanië, ... het bestaansrecht al erkennen, waarom zou iemand dan in Europa vanachter zijn pc-scherm moeten zitten beweren dat Israel niet bestaat? Dat lijkt mij nogal onnozel.

StevenNr1
20 januari 2008, 18:37
Sta me toe om even ongenuanceerd, en kort door de bocht, mijn standpunt hierover uit te leggen.

De Arabische buurlanden van Israël zeiden eerst tegen de arabische inwoners van het gebied "Ga uit de weg, dan maken wij de Joden voor jullie af'' in de veronderstelling dat dat zou lukken. Ze hebben het massaal en met man en macht geprobeerd maar het is niet gelukt. Hoe dan ook, die oorlogen leverde een gigantische hoeveelheid vluchtelingen op die allemaal naar de buurlanden van Israël trokken.
Die buurlanden hebben zich nooit iets gelegen laten liggen aan die vluchtelingen waarvoor zij, in ieder geval mede-, verantwoordelijk waren.Het vluchtelingenprobleem is toch in de eerste plaats een gevolg van de oprichting en politiek van Israël? Waarom spreekt u daar niet over?

StevenNr1
20 januari 2008, 18:39
De nederzettingenpolitiek deugde niet, Sharon deugde niet en het wordt tijd dat er een goede oplossing voor het conflict wordt gevonden. Mijns inziens het best haalbaar door een tweestaten-oplossing.

Maar ik krijg jeuk van mensen die nog steeds het bestaansrecht van Israël in twijfel trekken. Ik vraag me dan altijd af wat hún oplossing zou zijn...De nederzettingenpolitiek en het voorkomen/bestrijden van een levensvatbare Palestijnse staat is inherent aan de Israëlische staat als zionistisch project.

bruut geweld
20 januari 2008, 18:49
Wie zoekt die vindt...
Ja, dat is pas bewijs..

idd

Ik ken die VN-resoluties. Ik heb er echter geen een gevonden die zegt dat Israel de schuldige is. Wél dat acties of beleidsmaatregelen worden afgekeurd.

het één impliceert het ander

Dat heeft geen zin bij jou. Voor jou is iedereen die het niet met je eens is een Jood. Dat zegt meer over jou dan over je gesprekspartner.

Tja, dat jij weer eens betrapt bent, is jouw probleem. bezint eer ge begint8-)

Ja, blijf vooral lachen.

:lol: je eigen schuld dat je zo lachwekkend bent , hoor.

Op de man spelen heeft geen zin BG, kom maar liever met argumenten.

tja, als ik die geef kom je dus met lachwekkende onzin als : "Het was geen leugen maar een vergissing " :oops::oops::oops:
en dan herhaal ik gaarne met : erg grappig en vooral genant om het zo te gaan herbekijken

Ik zou je berichten pas geloofwaardig vinden als je je opmerkingen ook toepast op alle buurlanden van Israël

Het spijt me, maar ik ga anderen niet beschuldigen opdat je landpikkend , volkverdrijvend en misdadig koloniserend regime er wat rooskleuriger zou uitkomen. en zelfs al zou ik dat doen, is het een op voorhand verloren zaak. De waarheid laat zich immers niet knechten , hoe graag jouw medelandpikkers dat ook willen. Je zionland is ontmaskerd en de klaagzang van jouw en je medegeloofsgenoten helpt allang niet meer.

bruut geweld
20 januari 2008, 18:58
Het vluchtelingenprobleem is toch in de eerste plaats een gevolg van de oprichting en politiek van Israël? Waarom spreekt u daar niet over?

omdat zionisten dit willen verbergen :



INTERVIEW WITH RABBI BARUCH KAPLAN
interview made some twenty years ago with the late Rabbi Baruch Kaplan, who was a principal of the Beis Yaakov Girls School in Brooklyn, and who was a student in the Hebron yeshiva (religious school) in 1929 at the time of the killing of a number of Jews by some Arabs. Rabbi Kaplan explains how events unfolded, and how it was the arrogant and cowardly Zionist maniacs who perpetrated the events by provoking the Palestinians





When I was in Hebron in 1929, there occurred the tragic massacre of over twenty yeshiva students, great scholars, plus another forty members of the Jewish community. I would like to describe the error that has circulated in Jewish communities – a horrible error, that accuses the Arabs in Hebron of being murderers who attacked the Jews simply because the Arabs were “bad people.” In order to correct the record, this error must be corrected. The Arabs were very friendly people, and the Jewish People in Hebron lived together with them and had very friendly relations with them. They worked for Jews, and everybody got along just fine.
To take just one example, I used to have the habit of walking a mile or two out of town all by myself to visit a tree that was believed to be the tree where our patriarch Abraham met the three angels, as described in Genesis. I especially enjoyed visiting the tree in the summertime. Along the way I would talk to the Arabs, though it was mostly using our hands because I didn’t speak any Arabic. Interestingly enough, no one in the yeshiva ever told me it was dangerous to go by myself among the Arabs. We just lived with them, and got along very well.
I have also seen a letter from the Grand Rabbi of the Gerrer Hassidim of those days, Rabbi Avraham Mordechai Alter of Poland, regarding his trip to the Holy Land during the days when people were talking about emigrating to Palestine. He wanted to find out what kind of people the Palestinians were, in order to be able to advise people whether to move there or not. He wrote in his letter that the Arabs were a very friendly and fine people.
Therefore it’s necessary to set the record straight about the accusations that the Palestinians were terrible killers who liked attacking Jews. This was never the situation at all!Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed. However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord your G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.
Afterwards, we were studying at the yeshiva in Hebron, and saw a bunch of boys in short pants carrying weapons on bicycles and motorcycles, running around the streets of Hebron. We were very worried about this. What were they up to?

In brief, our rabbi, the supervisor of our religious academy, Rabbi Moshe Mordechai Epstein, called them for a meeting, but they refused. He was forced to go over to them, and asked them what they were up to. He accused them of wanting to provoke the Arabs. They responded that they were coming to protect us!! We cried out, “Woe is us! G-d have mercy!” They didn’t want to leave town until it was too late!

These arrogant cowards only ran away when the local leaders of the Arabs called for a mass meeting of the people of the surrounding Arab villages. But it was too late; the Arabs got organized, and the Mufti called on his people to be ready Friday night when the yeshiva would be attending prayers. At this point, the yeshiva was alone against the Zionists, but the Arabs didn’t know to distinguish between us and the Zionists. Sadly they attacked and killed some of our people, including the great scholar, Rabbi Shmuel Rosenhaltz.

The next morning we heard about the excitement in town, and even worse, we heard the crying and shouting. I and a friend, Avraham Ushpener, lived in an apartment that was part of a three-story building leased by a Jew from an Arab. We could hear all the noise from our apartment on the third floor. We were terrified to let the Arabs in because we knew how angry they had become, but a while later things calmed down. In total, some 65 people were killed. On the other side of town, however, the Jews were spared.

Why am I telling this story? It is because I wanted to describe how the wicked Zionists, both today and in those days, were the cause of our suffering! They cooperated with the Nazis, and our religion teaches that a person who causes someone to sin is worse than someone who kills him.

It
In our own days there is a Zionist leader (Begin), whose arrogance and selfishness is more important than anything else to him, and for which he is prepared to sacrifice hundreds and thousands of Jews. These heretics and evildoers, this Zionist leader of a state that killed the Judaism of the Yemenite and Moroccan Jews, and of many other Sephardic Jews! This is the work of these thugs and gangsters. And there are religious Jewish parties who dare to state that they love this man?! Everyone must know that the anger of the Arabs against us is only caused by the Zionists!

The Arabs were a friendly people to us, and I am a witness to it. We lived very well with them in Hebron. Rabbi Alter attested to this as well, and it is the accursed Zionists who caused them to hate us. The Zionists dare to use their power to expel the Arabs, and even today in Lebanon, they kill and butcher the Arabs; they wipe out whole villages with the airplanes they get from the United States.

Ramón Gitannes
20 januari 2008, 19:07
Het spijt me, maar ik ga anderen niet beschuldigen opdat je landpikkend , volkverdrijvend en misdadig koloniserend regime er wat rooskleuriger zou uitkomen. en zelfs al zou ik dat doen, is het een op voorhand verloren zaak. De waarheid laat zich immers niet knechten , hoe graag jouw medelandpikkers dat ook willen. Je zionland is ontmaskerd en de klaagzang van jouw en je medegeloofsgenoten helpt allang niet meer.:thumbsup:

evilbu
20 januari 2008, 19:14
Ik snap nog steeds niet waarom Palestijnen "Transjordaniërs die eruit getrapt zijn" zouden zijn.
Ik zie de Palestijnen als "de Arabieren die in het gebied gecontroleerd door Israel, exclusief de Golanhoogten, leven, of afstammeling van vluchtelingen uit dat gebied"

Jordanië heeft bij mijn weten de Westbank niet afgestaan, ze hebben het gewoon verloren in 1967 in de Zesdaagse Oorlog.

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 19:17
Het vluchtelingenprobleem is toch in de eerste plaats een gevolg van de oprichting en politiek van Israël? Waarom spreekt u daar niet over?
Omdat het niet waar is. Althans, niet zo direct als u het voorstelt.
Er zijn verschillende golven vluchtelingen geweest.
De eerste golf is ontstaan nadat de VN resolutie 181 aannam. Daartoe opgestookt begonnen de arabieren (of als u dat liever ziet: De Palestijnse arabieren) de Joodse bevolking van het gebied te terroriseren. Huizen, winkelcentra en synagogen werden vernield. Omdat de Britten niet optraden (die toen nog ''heer en meester'' waren) werden Joodse milities opgericht die inderdaad niet met zachte hand vijandige dorpen aanvielen en de plaatselijke bevolking op de vlucht joegen. In totaal zo'n 75.000 mensen.
Daarna: In januari 1948 kwam een Arabisch vrijwilligerslegioen de Palestijnen te hulp. Het was de bedoeling de Joodse aanwezigheid in Palestina te elimineren. De moefti Amin al-Hoesseini van Jeruzalem en de secretaris-generaal van de Arabische Liga riepen openlijk op tot exterminatie van alle Joden in Palestina waarna de Joodse leiding openlijk overging van vergeldingsacties tot gedwongen uitzettingen.

Israël erkent trouwens de verantwoordelijkheid voor de eerste stroom vluchtelingen, hoewel de staat Israël toen nog niet eens bestond.

Alle vluchtelingenstromen erna zijn een direct gevolg van de gevoerde oorlogen tegen Israël, te beginnen met de Arabisch-Israëlische oorlog van 1948.

bruut geweld
20 januari 2008, 19:23
Omdat het niet waar is. Althans, niet zo direct als u het voorstelt.
Er zijn verschillende golven vluchtelingen geweest.
De eerste golf is ontstaan nadat de VN resolutie 181 aannam. Daartoe opgestookt begonnen de arabieren (of als u dat liever ziet: De Palestijnse arabieren) de Joodse bevolking van het gebied te terroriseren. Huizen, winkelcentra en synagogen werden vernield..

:oops::oops:wat een leugens, je wordt zelfs tegengeproken door je medejoden. :oops:

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 19:27
Ik snap nog steeds niet waarom Palestijnen "Transjordaniërs die eruit getrapt zijn" zouden zijn.
Ik zie de Palestijnen als "de Arabieren die in het gebied gecontroleerd door Israel, exclusief de Golanhoogten, leven, of afstammeling van vluchtelingen uit dat gebied" Hee, ik heb die term niet gebruikt he? Maar hij slaat op het feit dat de Westbank oorspronkelijk Trans-Jordaans was. In de oorlog van 1967 heeft Israel dat gebied buitgemaakt waarna er nog eens 200.000 vluchtelingen richting Jordanië trokken (het waren officieel ook Trans-Jordaniers, géén Palestijnen). Jordanië heeft daarna alle aanspraken op het gebied opgegeven, in tegenstelling tot Egypte en Syrië die wél aanspraken bleven houden op de door Israël buitgemaakte gebieden en die ze later ook terugkregen.
Jordanië heeft feitelijk gezegd: Okay, de Westbank is bestemd voor de palestijnen, los het zelf maar op met Israël.

Maar inderdaad, jouw definitie van palestijnen is beter.

Jordanië heeft bij mijn weten de Westbank niet afgestaan, ze hebben het gewoon verloren in 1967 in de Zesdaagse Oorlog. Dat klopt, maar ook afgestaan. Zie boven.

bruut geweld
20 januari 2008, 19:31
nog even aantonen dat de zionisten begonnen zijn met aanslagen.

When the Zionists Killed Yaakov Yisrael Dehan on July 1, 1924
(From the newsletter of Neturei Karta in Jerusalem – Hachoma, Tammuz-July 5762/2002)


The young martyr, Dr. Yaakov Yisrael Dehan was murdered on July 1, 1924. He was a man who devoted all his energies and the best years of his life to saving the remnant of loyal Jews, and to promote peace with the veteran Arab residents of the Holy Land. Through his knowledge of politics and diplomacy, Dehan contributed much to crystallizing an independent position for Orthodox Jewry unaffiliated with the Zionist leadership.

At a time when the first followers of the Zionist movement began streaming into the Holy Land in large numbers, defiling the holiness of the land, and by virtue of their idiotic ideas began to work to expel the Arabs who had been living there for centuries in order to establish a Zionist state.
The Zionists first approached the British authorities by pretending to present themselves as the representatives of the Jewish nation, who desired to establish a “national home” without any regard whatsoever of the fact that the vast majority of the Jewish People opposed Zionism in those days. However, through their various contacts, the Zionists managed to bring about the Balfour Declaration (known among our rabbis of the time as the Baal Peor Declaration – a pun referring to the idolatry mentioned in the Bible), based on the “right” of the Jews to establish a state in Palestine, and ultimately the state itself to our great misfortune.

Good relations existed between the Jewish and Arab communities, and the leadership of the Orthodox Jewish community conducted themselves according to the principles of Judaism, never provoking their non-Jewish neighbors. The Arabs were very friendly and neighborly, and a spirit of mutual respect was typical.
When the winds of Zionism began to blow through Palestine, the Arabs began to change their attitude because of the fact that they heard that the “Jews” wanted to grab the Land from them and expel them. Of course, they did not distinguish between the Zionist troublemakers and the members of the loyal authentic Jewish community that advocated tolerance and peace. There were outbreaks of violence here and there, until bloodshed began and many people died.

However, instead of learning from this experience that brought suffering upon the Jewish People in the Holy Land, and ceasing their dangerous lawless behavior, the Zionists used these events as “additional proof” for the need for a state and an army to protect the Jews from violence. Jewish blood was of no importance to the Zionists in comparison to their “lofty” nationalist goals.

It was clear to the leaders of the Orthodox community that there was an immediate need for an organization to confront the Zionist organization, and demand that the British desist from endorsing the idea of a Zionist state, and resolve Arab-Jewish tensions peacefully.

A great and unexpected opportunity presented itself in the form of Dr. Yaakov Yisrael Dehan, who had embraced Judaism from a life of secularism, and had made his way to the Orthodox community of Jerusalem during those difficult days. He sensed the truth, and from then on never ceased to march with the great rabbi of Jerusalem, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld, who wisely advised Dehan.

Dehan established extensive contacts with many governmental authorities in Europe, including the English, and proceeded to carry out his work immediately. In no time at all he transformed the loyal Jewish community from a tiny one without any international recognition to a community standing up against the Zionist heretics. He and other members of the community represented the Orthodox Jews under the name of “Eida Haredis” (G-d-Fearing Community), and represented the position of the loyal Jewish community.

It goes without saying that the Eida Haredis was accepted warmly among non-Jews, much moreso than was the case with the Zionists – both because of the fact that the Eida Haredis represented traditional, authentic Judaism against Zionism that openly rejected Judaism in its entirety, and because of the fact that the Orthodox position made more sense in order to prevent bloodshed and promote harmony in Palestine.

Dr. Dehan then organized a delegation of Orthodox leaders to meet with Arab leaders headed by King Abdullah. The Jewish delegation was headed by Rabbi Zonnenfeld, and was welcomed by the Arabs like royalty. The king even gave them expensive gifts as a sign of his affection. Of course the Zionists were gritting their teeth when they learned of this event, and saw the possibility that all of their projects may end up collapsing in front of their very eyes. The Zionists began their attacks against the loyal Jewish community in general, and against Dr. Dehan in particular. They slandered him with increasing brutality until they went so far as to call for his murder.
In those days the G-d-fearing Jews were persecuted greatly by the Zionists, and whenever they ran into Dehan in the street they would insult him. However, Dehan never ceased his holy work on behalf of our rabbis. When the Zionists realized that their persecution of Dehan had no effect, they decided to kill him.In a plan approved by the leading Haganah Zionists a number of young Zionists encountered Dr. Dehan as he left the Shaarei Zedek Hospital in Jerusalem. The Zionist Avraham Tahomi, may his name be obliterated, shot Dehan three times in the chest, and shortly thereafter Dehan expired, returning his soul to heaven. This murder was carried out with the approval of the Zionist leadership.8O8O

On that fateful day of July 1, 1924, when the Zionists committed their crime, for which we suffer to this very day and still do not see the end in sight, they shot him in his pure heart. But they did not only shoot him and kill him, but they shot and killed the entire People, thereby preventing any plan that did not comply with their wicked intentions.

Nevertheless, some seventy-eight years after that horrible day, there is still a community of Jews following in the authentic path, and refusing to bow to the Zionist idol. It is in large measure due to the selfless holy efforts of Yaakov Dehan, a martyr of his people who paved the way with self-sacrifice that there are still Jews who refuse to succumb to the Zionist regime of heretics despite the fact that the Zionists overpower the authentic Jews with their laws and power, It is in the merit of Yaakov Dahan that there are still Jews today throughout the world who stand and announce unflinchingly their unswerving loyalty to the countries in which they live, and that there are still Jews in this world who declare to the nations of world that the Zionists and their state has no link with Judaism or the Jewish People.


The funeral of Professor DeHaan was attended by
thousands of mourners.
His murder proved to every loyal Jew that the Zionists appearing on the scene were no friends of the Jewish People, but were murderers who hated Judaism, something that was the beginning of the opportunity of recognizing the enemy. On the most recent anniversary of Dehan’s murder we remembered the good work of Dr. Yaakov Yisrael Dehan on behalf of authentic Judaism in his war against Zionism and its wicked plans. Let us learn from his work to strengthen our resolve and dedication in refusing to bow to the Zionist idol, and to pray for divine providence to redeem the world.



Read "A Martyr's Message" by Emil Marmorstein, written to commemorate the fiftieth anniversary of the murder
of Professor De-Haan

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 19:35
:oops::oops:wat een leugens, je wordt zelfs tegengeproken door je medejoden. :oops:
Weerleg d�*t maar:
In 1947 besloot Groot-Brittannië het mandaat terug te geven aan de VN, en stelde de VN een commissie in die een oplossing moest zoeken voor de toekomst van het gebied. Zij stelde deling voor in twee ongeveer even grote delen (zie kaartje hierboven), en dit plan werd op 29 november aangenomen door de Algemene Vergadering. Jeruzalem zou onder internationaal toezicht komen. De Joden accepteerden het plan, maar de Arabieren verwierpen het, en dreigden met oorlog en de verdrijving van Joden uit Arabische landen. Direct nadat het plan was aangenomen braken er onlusten uit in Palestina, die uitmondden in een burgeroorlog. Aanvankelijk waren de Palestijnse Arabieren in de aanval en overvielen Joodse konvooien en blokkeerden Jeruzalem, waar zo'n 100.000 Joden woonden, die gedurende meerdere maanden van de buitenwereld afgesloten werden. De mufti, Al Husseini, die tijdens de oorlog met de Nazi's had gecollaboreerd en de Neurenberg processen was ontvlucht, leidde een legertje dat Joodse gemeenschappen aanviel. Hij vertelde de Britten dat hij voor de Joden in Palestina dezelfde 'oplossing' voorzag als die van de Nazi's in Europa. Na aanvankelijk in het defensief te zijn geweest, sloegen de Hagana en Irgun in april 1948 hard terug en veroverden verschillende Arabische dorpen, waarmee ze tijdelijk de blokkade van Jeruzalem wisten open te breken. Vanwege betere organisatie en inlichtingen behaalden zij een overtuigende overwinning op de Arabieren, die uitmondde in massale vlucht van de Palestijnse Arabieren en vernietiging van vele dorpen.

bruut geweld
20 januari 2008, 19:42
Weerleg d�*t maar:

er wordt er eentje wat overspannen :lol::lol:

je aanvankelijke leugens worden weerlegd door één van je medejoden.
Dat je dat wil ontwijken, is erg amusant. En zoals gewoonlijk niet erg verbazend. zionsten moetn nu eenmaal liegen, ze kunnen niet anders, de waarheid staat nu eenmaal niet aan hun kant.8-)


De grootste vijanden van je gestolen zionstaat zijn je medejoden die zich niet verlagen tot de joodse versie van het nazistische streven tot "lebensraum" via je zionstaat en zijn kolonisatie.
Finkelstein, pappe, Meyer, Neturei karta en zovele anderen...Je hebt gelijk bezorgd te zijn :twisted:

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 19:47
er wordt er eentje wat overspannen :lol::lol: Als je rustig je pilletjes neemt heb je daar minder last van, BG.

je aanvankelijke leugens worden weerlegd door één van je medejoden. Een rabbijn van Naturei Karta is dan ook errug geloofwaardig.
Dat je dat wil ontwijken, is erg amusant. En zoals gewoonlijk niet erg verbazend. zionsten moetn nu eenmaal liegen, ze kunnen niet anders, de waarheid staat nu eenmaal niet aan hun kant.8-)
De grootste vijanden van je gestolen zionstaat zijn je medejoden die zich niet verlagen tot de joodse versie van het nazistische streven tot "lebensraum" via je zionstaat en zijn kolonisatie.
Finkelstein, pappe, Meyer, Neturei karta en zovele anderen...Je hebt gelijk bezorgd te zijn :twisted:
Ach, dus dit zijn zionisten? Ze zouden toch verbaasd staan kijken als je je zo noemt:
Edward Atiyah, de secretaris van het Arabische Liga kantoor in Londen, schreef in zijn boek The Arabs: "This wholesale exodus was due partly to the belief of the Arabs, encouraged by the boastings of an unrealistic Arabic press and the irresponsible utterances of some of the Arab leaders that it could be only a matter of weeks before the Jews were defeated by the armies of the Arab States and the Palestinian Arabs enabled to reenter and retake possession of their country."

Habib Issa schreef in het New Yorkse Libanese dagblad Al Hoda op 8 juni 1951: "The Secretary General of the Arab League, Azzam Pasha, assured the Arab peoples that the occupation of Palestine and of Tel Aviv would be as simple as a military promenade... He pointed out that they were already on the frontiers and that all the millions the Jews had spent on land and economic development would be easy booty, for it would be a simple matter to throw Jews into the Mediterranean. -- Brotherly advice was given to the Arabs of Palestine to leave their land, homes, and property and to stay temporarily in neighbouring fraternal states, lest the guns of the invading Arab armies mow them down."

evilbu
20 januari 2008, 19:51
Hee, ik heb die term niet gebruikt he?

Ik had het dan eigenlijk vooral tegen Derk die dat erg vaak schrijft.

Maar hij slaat op het feit dat de Westbank oorspronkelijk Trans-Jordaans was.

Het is net door de Westbank dat Transjordanië Jordanië werd.
In de oorlog van 1967 heeft Israel dat gebied buitgemaakt waarna er nog eens 200.000 vluchtelingen richting Jordanië trokken (het waren officieel ook Trans-Jordaniers, géén Palestijnen).

Jordanië heeft daarna alle aanspraken op het gebied opgegeven,[
Ik heb totaal andere zaken gehoord. De Westbank was net behoorlijk interessant (toerisme richting de Oude Stad om maar iets te noemen). Ze hebben hun claim maar officieel laten vallen in 1988.

in tegenstelling tot Egypte en Syrië die wél aanspraken bleven houden op de door Israël buitgemaakte gebieden en die ze later ook terugkregen.
De Golanhoogten en de Sinai kan je niet vergelijken met Gaza en westbank, omdat die nooit in het te partitioneren gebied lagen.
Bij de Camp David akkoorden hebben de Egyptische leiders de claim op Gaza laten vallen, VROEGER dus dan dat de Jordaniërs dat met de Westbank deden.

bruut geweld
20 januari 2008, 19:54
Als je rustig je pilletjes neemt heb je daar minder last van, BG.:

:-o :-oleuk, maar ik ben niet diegene die aan het spartelen is en zaken uit de weg gaat. dat ben jij (zoals gewoonlijk)

Een rabbijn van Naturei Karta is dan ook errug geloofwaardig.
:lol::lol:
alles wat niet in je zionistisch kraam past is ofwel antisemitisch (als het van niet-joden komt) of ongeloofwaardig (als het wél van joden komt)/. Zionisten he, ze blijven amusant en vooral leugens verkopen.

Ach, dus dit zijn zionisten? Ze zouden toch verbaasd staan kijken als je je zo noemt

je blijft als een zionistisch haasje de feiten die ik heb aangehaald ontwijken en van de hak op de tak springen in de hoop dat het niet opvalt dat je weer afgaat als een gieter met je leugens. Maar dat is nu eenmaal kenmerkend.
zoals ik reeds eerder zegde ; begint eer ge begint 8-)

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 19:58
IBij de Camp David akkoorden hebben de Egyptische leiders de claim op Gaza laten vallen, VROEGER dus dan dat de Jordaniërs dat met de Westbank deden.
Ja, maar niet bv. de Sinaï. Het is des te meer een illustratie van wat ik zei. De buurlanden hebben de vluchtelingen, waarvoor ze medeverantwoordelijk zijn, altijd laten stikken.

Als men werkelijk een oplossing wilde voor het probleem, had men anders gehandeld.

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 20:00
:-o :-oleuk, maar ik ben niet diegene die aan het spartelen is en zaken uit de weg gaat. dat ben jij (zoals gewoonlijk)
:lol::lol:
alles wat niet in je zionistisch kraam past is ofwel antisemitisch (als het van niet-joden komt) of ongeloofwaardig (als het wél van joden komt)/. Zionisten he, ze blijven amusant en vooral leugens verkopen.
je blijft als een zionistisch haasje de feiten die ik heb aangehaald ontwijken en van de hak op de tak springen in de hoop dat het niet opvalt dat je weer afgaat als een gieter met je leugens. Maar dat is nu eenmaal kenmerkend.
zoals ik reeds eerder zegde ; begint eer ge begint 8-)
Zit hier nog ergens een argument tussen of hou je het vandaag bij schelden en op de man spelen?

bruut geweld
20 januari 2008, 20:07
Zit hier nog ergens een argument tussen of hou je het vandaag bij schelden en op de man spelen?

:lol::lol:
De argumenten en feiten jegens je beschamende landpikkende en oorlogsstokende zionstaat uit de weg gaan zoals je doet, over andere zaken beginnen, antisemitisme krijsen en joodse bronnen de facto niet willen aannemen... om nadien zelf te vervallen met verwijtjes en dan niet meer verder kunnen

grappig 8-)

zoals ik reeds zegde; bezint eerg ge begint met uw zionistische leugentjes .8-)
In vlaanderen pakt dat niet meer...In in Nederland ook minder en minder.

evilbu
20 januari 2008, 20:08
Ja, maar niet bv. de Sinaï. Het is des te meer een illustratie van wat ik zei. De buurlanden hebben de vluchtelingen, waarvoor ze medeverantwoordelijk zijn, altijd laten stikken.

Als men werkelijk een oplossing wilde voor het probleem, had men anders gehandeld.
Het is nogal gemakkelijk om te zeggen dat die vluchtelingen er niet vooral zijn doordat Israel hen niet wil laten terugkeren. Waarom zouden zij niet mogen terugkeren?

Derk de Tweede
20 januari 2008, 20:14
Uiteindelijk zal de zaak toch opgelost moeten worden, dit kan niet eeuwig blijven bestaan.
Ik ben ervan overtuigd dat Israel niets liever wil dan in vrede met haar buren leven.
Kwestie van water bij de wijn doen voor alle partijen.

Derk de Tweede
20 januari 2008, 20:36
Hamas heeft tijdens de eerste intifada meer moslims gedood dan het Israëlische leger.

Ambiorix
20 januari 2008, 20:43
In jouw parallelle wereld misschien.

VN resoluties zijn voor "Hertog van Gelre" van geen tel ?

En dan maar kankeren op de "gevaarlijke" staten, op de "gevaarlijke" islamitische regimes die de "wereldvrede" belemmeren etc etc. En mss gij niet maar toch een deel mensen gebruiken dit als verantwoording om toe te laten dat Israel wel nucleaire wapens mag gebruiken en pakweg Libanon of Iran niet.

StevenNr1
20 januari 2008, 20:49
Ik ben ervan overtuigd dat Israel niets liever wil dan in vrede met haar buren leven.Op wat baseert u zich om dit te beweren?

Hertog van Gelre
20 januari 2008, 21:48
:lol::lol:
De argumenten en feiten jegens je beschamende landpikkende en oorlogsstokende zionstaat uit de weg gaan zoals je doet, over andere zaken beginnen, antisemitisme krijsen en joodse bronnen de facto niet willen aannemen... om nadien zelf te vervallen met verwijtjes en dan niet meer verder kunnen
grappig 8-)
zoals ik reeds zegde; bezint eerg ge begint met uw zionistische leugentjes .8-)
In vlaanderen pakt dat niet meer...In in Nederland ook minder en minder.
Nee, het wil je vandaag maar weer niet lukken met die argumenten, hé?

bruut geweld
20 januari 2008, 21:57
Nee, het wil je vandaag maar weer niet lukken met die argumenten, hé?


toch wel, de argumenten en feiten staan duidelijk te lezen ivoor eenieder in de thread en doorheen het forum maar je hebt blijkbaar weer niet goed gelezen met je "uitverkoren" gekwetst egootje :lol:
herhaal ik toch even :

De argumenten en feiten jegens je beschamende landpikkende en oorlogsstokende zionstaat uit de weg gaan zoals je doet, over andere zaken beginnen, antisemitisme krijsen en joodse bronnen de facto niet willen aannemen... om nadien zelf te vervallen met verwijtjes en dan niet meer verder kunnen

grappig

zoals ik reeds zegde; bezint eer ge begint met uw zionistische leugentjes .
In vlaanderen pakt dat niet meer...In in Nederland ook minder en minder.

Lincoln
20 januari 2008, 23:11
Uiteindelijk zal de zaak toch opgelost moeten worden, dit kan niet eeuwig blijven bestaan.
Ik ben ervan overtuigd dat Israel niets liever wil dan in vrede met haar buren leven.
Kwestie van water bij de wijn doen voor alle partijen.Inderdaad, de zionisten (sorry dat ik het woord israel niet gebruik, anders zou het een belediging zijn voor israel !) willen niets anders dan vrede, maar de vrede die zij willen is een vrede waar de mond gesnoerd wordt van al wie om zijn recht roept !

Dat verklaart ook waarom de zionisten mahmud 3abas om de terugkeer van de palestijnen uit de lijst te schrappen van de onderhandelingen !

Maar kom, iemand die op de rekening van een andere leeft/geniet zal onmogelijk een langetijdstermijn van levensduur genieten, wees daar maar zeker van (niet dat de joden geen recht hebben op een staat zoals alle andere volkeren, maar voor wie een land pikt zal daarvoor de rekening moeten betalen, ofwel cash ofwel op krediet, zoeits als gratis vrede bestaat niet ! )

Sinistra
20 januari 2008, 23:47
.In in Nederland ook minder en minder.


Dat hoop jij misschien. Met de Christenunie in de regering ben ik er vrij zeker van dat de Pro-Israël politiek sterk gehandhaafd blijft.

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 00:29
Het is nogal gemakkelijk om te zeggen dat die vluchtelingen er niet vooral zijn doordat Israel hen niet wil laten terugkeren. Waarom zouden zij niet mogen terugkeren? Zoals je de vraag formuleert begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt maar als je bedoelt dat Israel geen vluchtelingen wil laten terugkeren heb je het mis. Ik geloof dat ze hebben aangeboden 100.000 vluchtelingen te laten terugkeren. Voor de Palestijnen is dat veel te weinig. Persoonlijk vind ik het een mooi aanbod om mee te beginnen.

Verder merk ik nogal wat begripsverwarring. Bedenk wel dat zowel de Joden als de arabieren uit dat gebied, zowel als de (Trans-)Jordaniers allemaal Palestijnen genoemd kunnen worden.

Ook heeft iedereen het over de Palestijnse vluchtelingen, terwijl niemand het heeft over alle Joden die uit de arabische landen verdreven zijn, alsook dat Joden zich nergens mochten vestigen (dus ook niet in Trans-Jordanie) behalve in het gebied waar ze nu zitten.

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 00:34
VN resoluties zijn voor "Hertog van Gelre" van geen tel ?

En dan maar kankeren op de "gevaarlijke" staten, op de "gevaarlijke" islamitische regimes die de "wereldvrede" belemmeren etc etc. En mss gij niet maar toch een deel mensen gebruiken dit als verantwoording om toe te laten dat Israel wel nucleaire wapens mag gebruiken en pakweg Libanon of Iran niet.

Neen, Ambiorix, VN-resoluties tellen voor mij weldegelijk. Ook als je alle ''bedenkelijke'' resoluties weglaat en degenen die herroepen zijn, is er nog voldoende redelijks over aan afkeuring van Israelisch beleid.
Maar ik vind het hypocriet dat iemand een lijstje resoluties plaatst, die hem goed uitkomen, maar ''vergeet'' dat al die resoluties niet nodig waren geweest als de allereerste resolutie betreffende dit gebied (181) was gehonoreerd door de arabieren.

Geert C
21 januari 2008, 00:34
Vanavond is de enige elektriciteitscentrale in de Gazastrook stilgelegd bij gebrek aan brandstof. Nu gaat die blokkade toch wel echt te ver. :?

Hamas bestrijden tot daar aan toe, maar de inwoners van de Gazastrook terug naar het stenen tijdperk sturen? :evil:

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 00:35
toch wel, de argumenten en feiten staan duidelijk te lezen ivoor eenieder in de thread en doorheen het forum maar je hebt blijkbaar weer niet goed gelezen met je "uitverkoren" gekwetst egootje :lol:
herhaal ik toch even :
De argumenten en feiten jegens je beschamende landpikkende en oorlogsstokende zionstaat uit de weg gaan zoals je doet, over andere zaken beginnen, antisemitisme krijsen en joodse bronnen de facto niet willen aannemen... om nadien zelf te vervallen met verwijtjes en dan niet meer verder kunnen
grappig
zoals ik reeds zegde; bezint eer ge begint met uw zionistische leugentjes .
In vlaanderen pakt dat niet meer...In in Nederland ook minder en minder.
Scheldpartijen herhalen levert nog steeds geen argument op.

U doet het voorkomen dat het hele midden-oosten conflict is ontstaan doordat die stoute Joden de onschuldige Palestijnen van huis en haard hebben verdreven. Het is toch wel, zacht gezegd, veel complexer dan dat en ver bezijden de waarheid.

Uw blinde haat tegen alles wat Joods is zit u hierbij behoorlijk in de weg om dat te kunnen onderkennen.

Daimanta
21 januari 2008, 00:52
Vanavond is de enige elektriciteitscentrale in de Gazastrook stilgelegd bij gebrek aan brandstof. Nu gaat die blokkade toch wel echt te ver. :?

Hamas bestrijden tot daar aan toe, maar de inwoners van de Gazastrook terug naar het stenen tijdperk sturen? :evil:

Dat is de prijs van de democratie. In een democratie wordt er geregeerd voor het volk en door het volk. Het is dan ook zo dat zij de gevolgen van deze keuze moeten aanvaarden. Door het stemmen op Hamas hebben ze ervoor gezorgd dat in Gaza de radicalen de macht hebben gekregen. Omdat deze radicalen het nogal leuk vinden om raketten te schieten op Israëlische burgers kan Israël een sanctie oproepen jegens de gehele bevolking. Zie hier het gevolg.

tomm
21 januari 2008, 04:56
Het is geen verhaal. Zoek eens 'zwarte september' op in wikipedia.

Toont juist aan dat Palestijnen GEEN Jordaniërs zijn. Het is niet omdat Jordanië grotendeels bestaat uit Palestijnse vluchtelingen dat JordaniË daarom Palestina wordt :roll:

tomm
21 januari 2008, 05:11
Dat komt voornamelijk door de berichtgeving over het Midden-Oosten. De Belgische media hebben jarenlang de Franse media gevolgd, die uit een verdoken antisemitisme maar in ieder geval zware economische belangen in de arabische wereld steeds de kant van de arabieren heeft gekozen. Van objectieve berichtgeving hierover was jarenlang geen sprake.
En voordat we weer in die discussie terechtkomen: Kijk eens naar de wereldranglijst van persvrijheid en welke plaats Nederland, respectievelijk België hierop innemen.

En dat Vlamingen meer sympathie zouden hebben voor Palestijnen betwijfel ik. Daarbij, de strijd van de Vlamingen vertoont meer overeenkomsten met die van het Joodse volk dan met de Palestijnen.

Zowel België als Nederland scoren heel goed wat betreft persvrijheid, beter zelfs dan de VS of Israel. Trouwens de Belgische pers bestaat niet meer, al decennialang is de pers zuiver Vlaams. Over het algemeen zijn Vlamingen ook meer pro-Palestina, ze idetificeren zich met de Palestijnen, "eveneens" een verdrukt volk. (volgens veel flaminganten zijn Vlamingen nog steeds onderdrukt en bezet). Ik zie niet in hoe de strijd van de Vlamingen meer overeenkomsten vertoont met de Israelische bezetting... ik heb nog geen versterkte Vlaamse kolonies met gewapende flaminganten in Brussel ontwaard...

Ik denk dat het verschil ergens heel anders moet gezocht worden, namelijk het feit dat Joden een veel belangrijker minderheid zijn in Nederland dan in België(en zeker Vlaanderen), met veel meer macht. En natuurlijk het feit dat Nederland, door z'n protestantse wortels, meer aansluiting zoekt bij de VS.
Berichtgeving in Frankrijk en België is niet objectief omdat ze zeggen dat Israel illegaal de bezette gebieden bezet misschien? Trouwens wat betreft persvrijheid: Israel-fanaten in de VS hebben een hele campagne opgestart tegen CNN en BBC omdat ze zogezegd antisemitisch zouden zijn (lees: omdat ze ook het lijden van de Palestijnen onder de aandacht brengen) en ook tegen Woody Allen, omdat die het als Jood niet eens was met de "boycott Frankrijk" campagne...
Wat betreft economische belangen, de belangrijkste bondgenoot van de VS is Saudi Arabië, het land van Osama Bin Laden, een middeleeuwse tirannie en eigenaar van de grootste oliereserves ter wereld. Heel uw verhaal klopt langs geen kanten.

tomm
21 januari 2008, 05:18
Hertog van Gelre





Elk volk heeft volgens de VN recht op zelfbeschikking, dat geldt zowel voor de Joden als voor de Vlamingen. Zionisme is niets meer of minder dan het streven van het Joodse volk naar een eigen staat.
Elke Jan, Piet of Klaas werd na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk en de nasleep ervan toegestaan een eigen land te stichten, behalve het Joodse volk. Dáár ligt de kern van het probleem.

OK, maar ze hebben een staat gekozen waar al een volk woonde.

tomm
21 januari 2008, 05:26
Ja, maar niet bv. de Sinaï. Het is des te meer een illustratie van wat ik zei. De buurlanden hebben de vluchtelingen, waarvoor ze medeverantwoordelijk zijn, altijd laten stikken.

Als men werkelijk een oplossing wilde voor het probleem, had men anders gehandeld.

De oplossing volgens Israel zou zijn dat al die vluchtelingen zich integreren in het land waarnaar ze gevlucht zijn en al hun dromen om ooit nog terug te keren naar het land van het ouders of grootouders. (ouders of grootouders die in veel gevallen nog de sleutel van hun huizen bewaard hebben, eigendomsbewijzen, registers, etc.). Maar is dat een rechtvaardige oplossing? Ik vind dat die Palestijnen op z'n minst schadevergoeding moeten krijgen, en dat Israel deze etnische zuivering moet erkennen. Dan pas kan er sprake zijn van een definitieve oplossing.

tomm
21 januari 2008, 05:29
Uiteindelijk zal de zaak toch opgelost moeten worden, dit kan niet eeuwig blijven bestaan.
Ik ben ervan overtuigd dat Israel niets liever wil dan in vrede met haar buren leven.
Kwestie van water bij de wijn doen voor alle partijen.

Probleem is dat extremistische Israelische partijen, die in de regering zitten, geen water bij de wijn willen doen. In de praktijk doet ook de regering bitter weinig water bij de wijn, maar wordt er wel veel over gesproken, zo worden nog steeds nieuwe nederzettingen gebouwd, 15 jaar na Oslo! de Palestijnen hebben al een gigantische toegeving gedaan, ze hebben 70% van hun oorspronkelijke vaderland opgegeven door Israel te erkennen. (behalve Hamas dan, ook dat is een probleem) Ik zie ook niet in waarom de Palestijnen, behalve Israel erkennen, nog meer water bij de wijn zouden moeten doen. De VN-resoluties zijn duidelijk genoeg: Israel moet de bezette gebieden verlaten!

tomm
21 januari 2008, 05:34
VN resoluties zijn voor "Hertog van Gelre" van geen tel ?

En dan maar kankeren op de "gevaarlijke" staten, op de "gevaarlijke" islamitische regimes die de "wereldvrede" belemmeren etc etc. En mss gij niet maar toch een deel mensen gebruiken dit als verantwoording om toe te laten dat Israel wel nucleaire wapens mag gebruiken en pakweg Libanon of Iran niet.

Inderdaad, elke discussie over Israel's nucleair arsenaal wordt door de VS en Israel zelf onmogelijk gemaakt, en iedereen die erover begint mag al z'n kansen in de internationale diplomatie opbergen. Anderzijds vinden de VS dat de internationale atoomcommissie te weinig doet om Iran onder druk te zetten terwijl dat land nog geen enkele regel overtreden heeft (nucleaire energie voor civiele doeleinden is niet verboden, nog het verrijken van uranium)

Sinistra
21 januari 2008, 09:24
Ik denk dat het verschil ergens heel anders moet gezocht worden, namelijk het feit dat Joden een veel belangrijker minderheid zijn in Nederland dan in België(en zeker Vlaanderen), met veel meer macht. En natuurlijk het feit dat Nederland, door z'n protestantse wortels, meer aansluiting zoekt bij de VS.
.

In Nederland wonen bijna evenveel Joden als in België. Maar in Nederland zijn het vooral de meer seculiere zionistische Joden terwijl het in België grotendeels Orthodoxe Chassidim,s zijn. De Protestantse wortels is inderdaad een reden waarom de staat Israël altijd veel meer sympathie krijgt vanuit Nederland dan vanuit België. De invloed van het Gereformeerde Calvinistische protestantisme heeft inderdaad zijn positieve invloed gehad op het midden-oosten debat. Voor mij als protestant is Israël het heilige land bij uitstek voor alle Christenen dat beschermd moet worden tegen het barbaars oprukkende Mohammedanisme.

Sinistra
21 januari 2008, 09:27
Toont juist aan dat Palestijnen GEEN Jordaniërs zijn. Het is niet omdat Jordanië grotendeels bestaat uit Palestijnse vluchtelingen dat JordaniË daarom Palestina wordt :roll:

Nochtans wordt Jordanië steeds omschreven als de enigste Palestijnse staat. Dat zei Ariel Sharon in 2000 al vlak voor zijn verkiezing als premier.

DebianFox
21 januari 2008, 09:30
Voor mij als protestant is Israël het heilige land bij uitstek voor alle Christenen dat beschermd moet worden tegen het barbaars oprukkende Mohammedanisme.

De voedingsbodem van dat "heilige land" is anders wel etnische zuivering (Palestijnen) ...

Als God dan toch bestaat, Waarom heeft hij de Joden dan zo lang doen lijden?

Sinistra
21 januari 2008, 09:31
Probleem is dat extremistische Israelische partijen, die in de regering zitten, geen water bij de wijn willen doen. In de praktijk doet ook de regering bitter weinig water bij de wijn, maar wordt er wel veel over gesproken, zo worden nog steeds nieuwe nederzettingen gebouwd, 15 jaar na Oslo! de Palestijnen hebben al een gigantische toegeving gedaan, ze hebben 70% van hun oorspronkelijke vaderland opgegeven door Israel te erkennen. (behalve Hamas dan, ook dat is een probleem) Ik zie ook niet in waarom de Palestijnen, behalve Israel erkennen, nog meer water bij de wijn zouden moeten doen. De VN-resoluties zijn duidelijk genoeg: Israel moet de bezette gebieden verlaten!

Het oorspronkelijke vaderland van die zogezegde Palestijnen bevond zich wel op de ruines van het vroegere Koninkrijk Y' Israël,dat al vanaf de oudheid werd bewoond door semitische stammen(voornamelijk Joden).

Wikipedia zegt hierover het volgende:

Het Koninkrijk Israël is de benaming van het Tienstammenrijk dat volgens de Hebreeuwse Bijbel (1 Koningen 12 en 2 Kronieken 10) ontstond na de regering van koning Salomo in Kanaän, toen het tussen 1200-1100 v.Chr. veroverde gebied van Israël uiteenviel. Het andere deel was Juda, ook wel het Tweestammenrijk geheten.

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 09:37
Hertog van Gelre
OK, maar ze hebben een staat gekozen waar al een volk woonde.
Ja, zijzelf.

Wat is dit voor een geklets, tomm?

In Jordanië woonde ook al een volk, toch is dit land ook ''gesticht''.

Het gehele gebied ''Palestina'' werd bewoond door verschillende volkeren, waaronder de Joden die alleen al In Jeruzalem en omgeving altijd in de meerderheid zijn geweest. De lijnen van de nieuwe staten na het Ottomaanse rijk zijn fictief getrokken. Je kunt niet alle Joden verdrijven uit de arabische landen en dan gaan roepen dat er ineens zoveel bij elkaar rond Jeruzalem gaan wonen.

De kern van het probleem is dat de Britten verschillende partijen van alles hebben beloofd om het OR maar te kunnen verslaan én dat de islamitische arabieren geen Joden in een landsbestuur willen.

circe
21 januari 2008, 09:37
Ernstig nu: gaan zeveren over de naam die je aan de Palestijnen moet geven is een even zielig als de BUB die beweert dat Antwerpenaren en Hasselaren geen Vlamingen zijn.

Transjordanie bestond wel! Is nu uitgebreid en heet Jordanie. Als die mensen zich gewoon Transjordanen hadden genoemd!
Of zijn de Belgen uit het Duitstalig geweest ineens geen Belgen meer?

Sinistra
21 januari 2008, 09:38
De voedingsbodem van dat "heilige land" is anders wel etnische zuivering (Palestijnen) ...

Als God dan toch bestaat, Waarom heeft hij de Joden dan zo lang doen lijden?

Dit maakt volgens mij deel uit van Gods plan om alle Joden te doen terugkeren naar hun vaderland. Christus kan enkel terugkeren op aarde dankzij het leed van de het Joodse volk dat trouwens meerdere malen voorspeld werd. In de oudheid was er reeds sprake van het Koninkrijk Y'Israël, toen was er zelfs geen sprake van "Palestijnen".

circe
21 januari 2008, 10:17
Toont juist aan dat Palestijnen GEEN Jordaniërs zijn. Het is niet omdat Jordanië grotendeels bestaat uit Palestijnse vluchtelingen dat JordaniË daarom Palestina wordt :roll:

HIER (http://www.masada2000.org/historical.html)kan je de geschiedenis volgen in een aantal historische kaarten, waar telkens de verdeling en verschuiving van de grenzen duidelijk wordt aangegeven.

Het originele Britse Mandaatgebied werd in twee districten gedeeld: het arabische deel (toen Transjordanie, dan Cisjordanie (aan de overkant van de jordaan.... snappie?) en nu Jordanie genoemd en het joodse gedeelte (ten westen van de jordaan.. snappie?).

Volg de kaartjes en kijk eens hoe deze eenvoudige nette verdeling vakkundig om zeep werd geholpen.

Ook leuk zijn de animatiefilmpjes voor de moeilijke begrijpers.
http://www.somebodyhelpme.info/mideast/History_of_Israel_in_a_Nutshell.swf

Ambiorix
21 januari 2008, 10:17
Dit maakt volgens mij deel uit van Gods plan om alle Joden te doen terugkeren naar hun vaderland. Christus kan enkel terugkeren op aarde dankzij het leed van de het Joodse volk dat trouwens meerdere malen voorspeld werd. In de oudheid was er reeds sprake van het Koninkrijk Y'Israël, toen was er zelfs geen sprake van "Palestijnen".

:lol::lol::lol:
ja man, en met zo'n mensen moet ge in deze tijd nog in discussie gaan, ja wadde!

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 11:17
:lol::lol::lol:
ja man, en met zo'n mensen moet ge in deze tijd nog in discussie gaan, ja wadde!
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu toch wel.

tomm
21 januari 2008, 13:05
Nochtans wordt Jordanië steeds omschreven als de enigste Palestijnse staat. Dat zei Ariel Sharon in 2000 al vlak voor zijn verkiezing als premier.

Door Israel, ja, natuurlijk, zij zouden liefst zien dat alle Palestijnen hun land verlaten, desnoods naar de maan...

circe
21 januari 2008, 13:11
Door Israel, ja, natuurlijk, zij zouden liefst zien dat alle Palestijnen hun land verlaten, desnoods naar de maan...

U heeft er anderzijds geen enkel probleem mee dat joden zich totaal NIET mogen vestigen in Jordanie, geen gronden aankopen, niks.
Ook in Saoudi Arabie lijkt het me een ietsiepietsie moeilijk om als joodse burger een woningske te gaan kopen.

Maar dat geeft niks zeker hé.

tomm
21 januari 2008, 13:17
In Nederland wonen bijna evenveel Joden als in België. Maar in Nederland zijn het vooral de meer seculiere zionistische Joden terwijl het in België grotendeels Orthodoxe Chassidim,s zijn. De Protestantse wortels is inderdaad een reden waarom de staat Israël altijd veel meer sympathie krijgt vanuit Nederland dan vanuit België. De invloed van het Gereformeerde Calvinistische protestantisme heeft inderdaad zijn positieve invloed gehad op het midden-oosten debat. Voor mij als protestant is Israël het heilige land bij uitstek voor alle Christenen dat beschermd moet worden tegen het barbaars oprukkende Mohammedanisme.

Nochtans heb je in Nederland meer Joden in topfuncties, bvb. de burgemeester van Amsterdam. Een ander verschil is dat Nederlandse Joden een grotere band hebben met Israel. Bvb. het land met veruit de meeste Joden in West-Europa is Frankrijk, die daarenboven zeer goed vertegenwoordigd zijn in de culturele, politieke en sociale sector. Toch is Frankrijk niet echt een bondgenoot van Israel, en veel Franse Joden staan eveneens kritisch ten opzichte van Israel.
Ik denk dat het protestantisme daar voor iets tussenzit inderdaad, maar dan eerder door de band met de VS dan de band met Israel die dit creëert. Laten we niet vergeten dat Luther zeer antisemitisch was, en de nazi's veel succes oogsten in protestantse gebieden. Maar in Nederland ijn de protestanten heel erg op de VS gericht, en hebben ze banden met de "christian majority". Wegens politieke en strategische redenen heeft deze groep een alliantie met de zionisten. (hoewel er ook heel wat antisemieten onder te vinden zijn). Ze steunen allebei de "neo-cons" zoals Bush en zijn hevige voorstanders van meer Amerikaans interventionisme, zoals in Irak.
Maar ik vind dat de enige christelijke kerk die echt banden met Israel heeft de orthodoxe is. In Jerusalem ziet men meer orthodoxe kerken dan moskeeën of synagogen, en het loopt er vol met Russische pelgrims. Ook onder de Palestijnen zijn de orthodoxen de grootste christelijke groep.

tomm
21 januari 2008, 13:23
Het oorspronkelijke vaderland van die zogezegde Palestijnen bevond zich wel op de ruines van het vroegere Koninkrijk Y' Israël,dat al vanaf de oudheid werd bewoond door semitische stammen(voornamelijk Joden).

Wikipedia zegt hierover het volgende:

Het Koninkrijk Israël is de benaming van het Tienstammenrijk dat volgens de Hebreeuwse Bijbel (1 Koningen 12 en 2 Kronieken 10) ontstond na de regering van koning Salomo in Kanaän, toen het tussen 1200-1100 v.Chr. veroverde gebied van Israël uiteenviel. Het andere deel was Juda, ook wel het Tweestammenrijk geheten.

So what? Wie zegt er dat de Palestijnen geen afstammelingen zijn van mensen die altijd in dit gebied gewoond hebben? (volgens DNA-studies zijn ze dat wel) En wie zegt er dat Joden uit bvb. Rusland of Iran genetisch nog verwant zijn met die oorspronkelijke Joden, na duizenden jaren? (de meeste ashkenazi zien er net zo uit als de gemiddelde Belg, terwijl de meeste sefardi er net zo uitzien als Araberen of Palestijnen, en ook Arabisch praten)

Zelfs al is dat wel het geval, so what? Dan moeten alle Europese Amerikanen terug naar Europa, alle Turken terug naar Centraal-Azië, moeten de Kelten terug België komen koloniseren, etcetera. werkelijk onwaarschijnlijk dat iemand dit serieus neemt als argument om de Palestijnen hun land af te nemen!

tomm
21 januari 2008, 13:33
U heeft er anderzijds geen enkel probleem mee dat joden zich totaal NIET mogen vestigen in Jordanie, geen gronden aankopen, niks.
Ook in Saoudi Arabie lijkt het me een ietsiepietsie moeilijk om als joodse burger een woningske te gaan kopen.

Maar dat geeft niks zeker hé.

Er zijn synagogen en Joden in Egypte, Iran, Syrië en Marokko, daar wonen nog Joden. Zelfs in Irak waren er Joden onder Saddam Houssein, de meeste zijn nu gevlucht na de burgeroorlog veroorzaakt door de Amerikaanse invasie.
Anderzijds mogen Palestijnen zich totaal niet vestigen in Israel, zelfs als hun familie daar vele honderden generaties heeft gewoond.

Hertog van Gelre
21 januari 2008, 16:43
Nochtans heb je in Nederland meer Joden in topfuncties, bvb. de burgemeester van Amsterdam. Een ander verschil is dat Nederlandse Joden een grotere band hebben met Israel. Bvb. het land met veruit de meeste Joden in West-Europa is Frankrijk, die daarenboven zeer goed vertegenwoordigd zijn in de culturele, politieke en sociale sector. Toch is Frankrijk niet echt een bondgenoot van Israel, en veel Franse Joden staan eveneens kritisch ten opzichte van Israel.
Ik denk dat het protestantisme daar voor iets tussenzit inderdaad, maar dan eerder door de band met de VS dan de band met Israel die dit creëert. Laten we niet vergeten dat Luther zeer antisemitisch was, en de nazi's veel succes oogsten in protestantse gebieden. Maar in Nederland ijn de protestanten heel erg op de VS gericht, en hebben ze banden met de "christian majority". Wegens politieke en strategische redenen heeft deze groep een alliantie met de zionisten. (hoewel er ook heel wat antisemieten onder te vinden zijn). Ze steunen allebei de "neo-cons" zoals Bush en zijn hevige voorstanders van meer Amerikaans interventionisme, zoals in Irak.
Maar ik vind dat de enige christelijke kerk die echt banden met Israel heeft de orthodoxe is. In Jerusalem ziet men meer orthodoxe kerken dan moskeeën of synagogen, en het loopt er vol met Russische pelgrims. Ook onder de Palestijnen zijn de orthodoxen de grootste christelijke groep.

Dit is zoveel onzin bij elkaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Het gevaar van een post als deze is niet dat er niets van klopt maar dat het er zo aannemelijk uitziet.

circe
21 januari 2008, 16:56
Er zijn synagogen en Joden in Egypte, Iran, Syrië en Marokko, daar wonen nog Joden. Zelfs in Irak waren er Joden onder Saddam Houssein, de meeste zijn nu gevlucht na de burgeroorlog veroorzaakt door de Amerikaanse invasie.
Anderzijds mogen Palestijnen zich totaal niet vestigen in Israel, zelfs als hun familie daar vele honderden generaties heeft gewoond.

Er zijn(waren) synagogen en Joden in Egypte, Iran, Syrië en Marokko, daar wonen(woonden) nog Joden. Zelfs in Irak waren er (nog wat)Joden onder Saddam Houssein, de meeste(n) waren allang gevlucht in 1948 naar Israel, de weinigen die gebleven zijn, zijn nu gevlucht na de burgeroorlog veroorzaakt door de etnische en religieuze burgeroorlog nadat de Amerikaanse invasie Saddam uit het zadel hielp.
Anderzijds WONEN ER HONDERDDUIZENDEN ARABIEREN IN ISRAEL, ZETELEN ZELFS IN HET PARLEMENT

mogen Palestijnen zich totaal niet vestigen in Israel????????, zelfs als hun familie daar vele honderden generaties heeft gewoond??????

De meeste toenmalige bewoners van het Israelische gedeelte van het Britse mandaatgebied waren GASTARBEIDERS uit de omliggende arabische landen, aangetrokken door de werken die de joodse inwijkelingen op touw zetten begin twintigste eeuw.

En Arafat was evenveel Palestijn als dat Bush een Chinees is.

---------------

Maar er mogen zich GEEN JODEN VESTIGEN IN JORDANIE.

Flippend Rund
21 januari 2008, 19:49
Jullie futiel gebekvecht verveelt mij. U kunt allemaal gaan. Ik claim deze thread , als het onvervreemdbare land van mijn voorvaderen.

tomm
22 januari 2008, 03:18
Jullie futiel gebekvecht verveelt mij. U kunt allemaal gaan. Ik claim deze thread , als het onvervreemdbare land van mijn voorvaderen.

Helaas, ge hebt geen leger zoals de zionisten, en ik vrees dat de Amerikanen ook niet aan uw kant staan. Tenslotte denk ik niet dat uw claim door de VN-veiligheidsraad erkend werd. Natuurlijk kunt ge altijd terrorist worden, ons proberen doodzagen of zo.

tomm
22 januari 2008, 03:21
Dit is zoveel onzin bij elkaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Het gevaar van een post als deze is niet dat er niets van klopt maar dat het er zo aannemelijk uitziet.

Helemaal geen onzin, alles wat ik schreef zijn feiten.
bvb. : In 1543 verscheen het pamflet Over de Joden en hun leugens (Wider die Juden und ihre Lügen) wat eigenlijk niks anders is dan een aanklacht tegen de Joden. In dit pamflet staan 7 maatregelen die tegen de Joden genomen moeten worden:

Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden.
Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden.

Luthers anti-judaïsme maakte de lutheranen in de twintigste eeuw ontvankelijk voor nationaal-socialistische propaganda, die naast het anti-semitisme ook het Germaanse karakter van de reformatie beklemtoonde. Het racistische motief voor de vervolging door de nazi's was echter vreemd aan Luthers theologisch gemotiveerde afwijzing van de Joodse religie. Zijn "Endlösung" voor de aanwezigheid van Joden in de samenleving was bekering tot het christelijk geloof, niet de gaskamer.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Luther#Luther_en_antisemitisme

tomm
22 januari 2008, 03:30
Er zijn(waren) synagogen en Joden in Egypte, Iran, Syrië en Marokko, daar wonen(woonden) nog Joden. Zelfs in Irak waren er (nog wat)Joden onder Saddam Houssein, de meeste(n) waren allang gevlucht in 1948 naar Israel, de weinigen die gebleven zijn, zijn nu gevlucht na de burgeroorlog veroorzaakt door de etnische en religieuze burgeroorlog nadat de Amerikaanse invasie Saddam uit het zadel hielp.
Anderzijds WONEN ER HONDERDDUIZENDEN ARABIEREN IN ISRAEL, ZETELEN ZELFS IN HET PARLEMENT

mogen Palestijnen zich totaal niet vestigen in Israel????????, zelfs als hun familie daar vele honderden generaties heeft gewoond??????

De meeste toenmalige bewoners van het Israelische gedeelte van het Britse mandaatgebied waren GASTARBEIDERS uit de omliggende arabische landen, aangetrokken door de werken die de joodse inwijkelingen op touw zetten begin twintigste eeuw.

En Arafat was evenveel Palestijn als dat Bush een Chinees is.

---------------

Maar er mogen zich GEEN JODEN VESTIGEN IN JORDANIE.

Er wonen nog Palestijnen in Israel, maar vele andere, die daar geboren zijn of wiens ouders daar geboren zijn, mogen niet terug naar hun geboorteland of het land van hun voorouders.
Dat verhaaltje over Palestijnen die gastarbeiders zouden zijn is klinkklare onzin en werd zelfs door Israelische historici naar de prullenmand verwezen. De Palestijnen wonen daar al vele generaties, Palestina was niet leeg toen de zionisten kwamen, zoals de propaganda het graag laat geloven.
Arafat werd geboren in Egypte maar zijn ouders waren Palestijnen. De meeste Israelische bekende politici zijn ook niet in Israel geboren.
Er mogen zich geen Arabieren vestigen in Israel, gehalve degene die er nu al zijn. Joden wonen er nog steeds in Syrië en de meeste Arabische landen. De meesten zijn verhuisd in 1949, vlak na het ontstaan van de staat Israel, daarvoor had je bloeiende Joodse gemeenschappen in de meeste Arabische landen.

tomm
22 januari 2008, 04:01
HIER (http://www.masada2000.org/historical.html)kan je de geschiedenis volgen in een aantal historische kaarten, waar telkens de verdeling en verschuiving van de grenzen duidelijk wordt aangegeven.

Het originele Britse Mandaatgebied werd in twee districten gedeeld: het arabische deel (toen Transjordanie, dan Cisjordanie (aan de overkant van de jordaan.... snappie?) en nu Jordanie genoemd en het joodse gedeelte (ten westen van de jordaan.. snappie?).

Volg de kaartjes en kijk eens hoe deze eenvoudige nette verdeling vakkundig om zeep werd geholpen.

Ook leuk zijn de animatiefilmpjes voor de moeilijke begrijpers.
http://www.somebodyhelpme.info/mideast/History_of_Israel_in_a_Nutshell.swf


Gelieve niet met zo'n eenzijdig propaganda-materiaal af te komen, ik gebruik ook geen kaarten uit de "electronic Intifadeh"...

Onder de Ottomanen hoorde het net als Palestina en Libanon bij Syrië. Daarna hoorden Jordanië en Palestina samen tot het Britse mandaatgebied vanaf 1918, maar in 1921 reeds werd Transjordanië (het huidige Jordanië) autonoom, bestuurd door de Hashemieten (bedoeïenen, geen Palestijnen).
"From that point onwards, Britain administered the part west of the Jordan as Palestine, and the part east of the Jordan as Transjordan."

http://en.wikipedia.org/wiki/Jordan
http://en.wikipedia.org/wiki/Transjordan

in de Balfour-verklaring is nergens sprake van een Joodse staat, enkel van een "thuis", en er staat uitdrukkelijk bij dat de rechten en de status van de reeds aanwezige niet-Joodse bevolking op geen enkele wijze mogen geschonden worden.

tomm
22 januari 2008, 04:01
HIER (http://www.masada2000.org/historical.html)kan je de geschiedenis volgen in een aantal historische kaarten, waar telkens de verdeling en verschuiving van de grenzen duidelijk wordt aangegeven.

Het originele Britse Mandaatgebied werd in twee districten gedeeld: het arabische deel (toen Transjordanie, dan Cisjordanie (aan de overkant van de jordaan.... snappie?) en nu Jordanie genoemd en het joodse gedeelte (ten westen van de jordaan.. snappie?).

Volg de kaartjes en kijk eens hoe deze eenvoudige nette verdeling vakkundig om zeep werd geholpen.

Ook leuk zijn de animatiefilmpjes voor de moeilijke begrijpers.
http://www.somebodyhelpme.info/mideast/History_of_Israel_in_a_Nutshell.swf


Gelieve niet met zo'n eenzijdig propaganda-materiaal af te komen, ik gebruik ook geen kaarten uit de "electronic Intifadeh"...

Onder de Ottomanen hoorde het net als Palestina en Libanon bij Syrië. Daarna hoorden Jordanië en Palestina samen tot het Britse mandaatgebied vanaf 1918, maar in 1921 reeds werd Transjordanië (het huidige Jordanië) autonoom, bestuurd door de Hashemieten (bedoeïenen, geen Palestijnen).
"From that point onwards, Britain administered the part west of the Jordan as Palestine, and the part east of the Jordan as Transjordan."

http://en.wikipedia.org/wiki/Jordan
http://en.wikipedia.org/wiki/Transjordan

in de Balfour-verklaring is nergens sprake van een Joodse staat, enkel van een "thuis", en er staat uitdrukkelijk bij dat de rechten en de status van de reeds aanwezige niet-Joodse bevolking op geen enkele wijze mogen geschonden worden.

tomm
22 januari 2008, 04:01
HIER (http://www.masada2000.org/historical.html)kan je de geschiedenis volgen in een aantal historische kaarten, waar telkens de verdeling en verschuiving van de grenzen duidelijk wordt aangegeven.

Het originele Britse Mandaatgebied werd in twee districten gedeeld: het arabische deel (toen Transjordanie, dan Cisjordanie (aan de overkant van de jordaan.... snappie?) en nu Jordanie genoemd en het joodse gedeelte (ten westen van de jordaan.. snappie?).

Volg de kaartjes en kijk eens hoe deze eenvoudige nette verdeling vakkundig om zeep werd geholpen.

Ook leuk zijn de animatiefilmpjes voor de moeilijke begrijpers.
http://www.somebodyhelpme.info/mideast/History_of_Israel_in_a_Nutshell.swf


Gelieve niet met zo'n eenzijdig propaganda-materiaal af te komen, ik gebruik ook geen kaarten uit de "electronic Intifadeh"...

Onder de Ottomanen hoorde het net als Palestina en Libanon bij Syrië. Daarna hoorden Jordanië en Palestina samen tot het Britse mandaatgebied vanaf 1918, maar in 1921 reeds werd Transjordanië (het huidige Jordanië) autonoom, bestuurd door de Hashemieten (bedoeïenen, geen Palestijnen).
"From that point onwards, Britain administered the part west of the Jordan as Palestine, and the part east of the Jordan as Transjordan."

http://en.wikipedia.org/wiki/Jordan
http://en.wikipedia.org/wiki/Transjordan

in de Balfour-verklaring is nergens sprake van een Joodse staat, enkel van een "thuis", en er staat uitdrukkelijk bij dat de rechten en de status van de reeds aanwezige niet-Joodse bevolking op geen enkele wijze mogen geschonden worden.

Hertog van Gelre
22 januari 2008, 18:17
Helemaal geen onzin, alles wat ik schreef zijn feiten.
bvb. : In 1543 verscheen het pamflet Over de Joden en hun leugens (Wider die Juden und ihre Lügen) wat eigenlijk niks anders is dan een aanklacht tegen de Joden. In dit pamflet staan 7 maatregelen die tegen de Joden genomen moeten worden:

Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden.
Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden.

Luthers anti-judaïsme maakte de lutheranen in de twintigste eeuw ontvankelijk voor nationaal-socialistische propaganda, die naast het anti-semitisme ook het Germaanse karakter van de reformatie beklemtoonde. Het racistische motief voor de vervolging door de nazi's was echter vreemd aan Luthers theologisch gemotiveerde afwijzing van de Joodse religie. Zijn "Endlösung" voor de aanwezigheid van Joden in de samenleving was bekering tot het christelijk geloof, niet de gaskamer.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Luther#Luther_en_antisemitisme

Het is wél complete onzin. U vermengt namelijk feiten met fictie. Het is alsof u zegt dat er zwart-bonte koeien bestaan en dat die de oorzaak zijn van roze konijnen en het feit dat kangoeroes een buidel hebben. Daar zijn twee feiten van wáár maar de causale verbanden en de conclusies deugen niet.

Niemand bestrijdt dat Luther antisemitisch was maar de rest van uw verhaal raakt kant noch wal.

Flippend Rund
22 januari 2008, 20:13
Welk stukje van het woord "allemaal" hebben jullie niet begrepen?

KrisKras
22 januari 2008, 20:25
Het is wél complete onzin. U vermengt namelijk feiten met fictie. Het is alsof u zegt dat er zwart-bonte koeien bestaan en dat die de oorzaak zijn van roze konijnen en het feit dat kangoeroes een buidel hebben. Daar zijn twee feiten van wáár maar de causale verbanden en de conclusies deugen niet.

Niemand bestrijdt dat Luther antisemitisch was maar de rest van uw verhaal raakt kant noch wal.

komt hard aan he :-)

Kallikles
22 januari 2008, 22:48
Wie begon in 1948 direct een oorlog tegen de jonge staat Israel?

Je kan moeilijk een oorlog beginnen tegen een staat die niet bestaat. In 1948 begonnen de Palestijnen inderdaad een verdedigingsoorlog tegen de Zionistische agressie. Ook de indianen vielen de Europese kolonisten aan in de VS. In die tijd vonden die Europese kolonisten natuurlijk dat de indianen schuldig waren aan hun eigen uitroeiing. Slechts gekke Calvinisten en ander protestants-Angelsaksisch tuig als jij zijn het daar mee eens.

Lincoln
22 januari 2008, 23:07
Welk stukje van het woord "allemaal" hebben jullie niet begrepen?Zionisme.

tomm
23 januari 2008, 02:56
Het is wél complete onzin. U vermengt namelijk feiten met fictie. Het is alsof u zegt dat er zwart-bonte koeien bestaan en dat die de oorzaak zijn van roze konijnen en het feit dat kangoeroes een buidel hebben. Daar zijn twee feiten van wáár maar de causale verbanden en de conclusies deugen niet.

Niemand bestrijdt dat Luther antisemitisch was maar de rest van uw verhaal raakt kant noch wal.

Ook de rest van m'n "verhaal" is gebaseerd op feiten. Trouwens, wat met uw verhaal? U zegt dat Nederland dichter bij Israel staat onder meer door het protestantisme... Luther's rol in het ontstaan van het protestantisme kan moeilijk onderschat worden, dat ontkennen is als de rol van Jesus Christus in het christendom ontkennen... en als Luther al een band met de Joden had, was het toch heel zeker geen eenzijdig positieve band...

Geert C
23 januari 2008, 07:27
Ook de rest van m'n "verhaal" is gebaseerd op feiten. Trouwens, wat met uw verhaal? U zegt dat Nederland dichter bij Israel staat onder meer door het protestantisme... Luther's rol in het ontstaan van het protestantisme kan moeilijk onderschat worden, dat ontkennen is als de rol van Jesus Christus in het christendom ontkennen... en als Luther al een band met de Joden had, was het toch heel zeker geen eenzijdig positieve band...
Luther was oorspronkelijk niet geheel negatief over de Joden, maar hij ging ervan uit dat de Joden zich onmiddellijk tot zijn protestantisme zouden bekeren. Hij was vrij naïef op dat vlak, waarom zouden de Joden immers ineens Jezus wel als de Messias erkennen? Uit verbittering dat dit mislukte werd Luther een volbloed anti-semiet. Getuige hiervan zijn pamflet Wider die Juden und ihre Lügen. Er zijn zelfs historische die denken dat Luther's anti-semitisme de lutheranen ontvankelijker maakte voor nationaal-socialistische propagande in de 21ste eeuw.

Dus het is allerminst een positieve band... ;-)

Geert C
23 januari 2008, 07:29
Het oorspronkelijke vaderland van die zogezegde Palestijnen bevond zich wel op de ruines van het vroegere Koninkrijk Y' Israël,dat al vanaf de oudheid werd bewoond door semitische stammen(voornamelijk Joden).
De Palestijnen zijn de rechtstreekse nazaten van die semitische stammen, op een gegeven moment bekeerden ze zich gewoon tot een ander geloof.

Er waren er die vertrokken, er waren er die bleven, begrijp je?

Geert C
23 januari 2008, 07:37
Er mogen zich geen Arabieren vestigen in Israel, gehalve degene die er nu al zijn.
Wordt er voor joodse Arabieren geen uitzondering gemaakt? :?

Ik weet dat ze in de Israëlische samenleving gediscrimineerd worden, maar ik denk wel dat ze het recht hebben zich ook in Israël te vestigen.

Hertog van Gelre
23 januari 2008, 18:14
@tomm,

Ook de rest van m'n "verhaal" is gebaseerd op feiten. Trouwens, wat met uw verhaal? U zegt dat Nederland dichter bij Israel staat onder meer door het protestantisme...
Ik heb dat helemaal nooit gezegd. Weet u eigenlijk zelf nog wel wat u schrijft? Ik heb het woord protestantisme nergens gebruikt, laat staan dat ik een link zou leggen met antisemitisme en de nazi's. U heeft het zelf ter sprake gebracht:
En natuurlijk het feit dat Nederland, door z'n protestantse wortels, meer aansluiting zoekt bij de VS.

En u kunt het herhalen wat u wilt maar het blijft onzin.

tomm
23 januari 2008, 20:42
@tomm,


Ik heb dat helemaal nooit gezegd. Weet u eigenlijk zelf nog wel wat u schrijft? Ik heb het woord protestantisme nergens gebruikt, laat staan dat ik een link zou leggen met antisemitisme en de nazi's. U heeft het zelf ter sprake gebracht:

En u kunt het herhalen wat u wilt maar het blijft onzin.

Dat klopt inderdaad. Het probleem is dat U antwoordde op mijn antwoord op een post van sinistra, die dit wel heel uitdrukkelijk beweerde. Vandaar de verwarring.

Sinistra
24 januari 2008, 06:05
Nochtans heb je in Nederland meer Joden in topfuncties, bvb. de burgemeester van Amsterdam. Een ander verschil is dat Nederlandse Joden een grotere band hebben met Israel. Bvb. het land met veruit de meeste Joden in West-Europa is Frankrijk, die daarenboven zeer goed vertegenwoordigd zijn in de culturele, politieke en sociale sector. Toch is Frankrijk niet echt een bondgenoot van Israel, en veel Franse Joden staan eveneens kritisch ten opzichte van Israel.
Ik denk dat het protestantisme daar voor iets tussenzit inderdaad, maar dan eerder door de band met de VS dan de band met Israel die dit creëert. Laten we niet vergeten dat Luther zeer antisemitisch was, en de nazi's veel succes oogsten in protestantse gebieden. Maar in Nederland ijn de protestanten heel erg op de VS gericht, en hebben ze banden met de "christian majority". Wegens politieke en strategische redenen heeft deze groep een alliantie met de zionisten. (hoewel er ook heel wat antisemieten onder te vinden zijn). Ze steunen allebei de "neo-cons" zoals Bush en zijn hevige voorstanders van meer Amerikaans interventionisme, zoals in Irak.
Maar ik vind dat de enige christelijke kerk die echt banden met Israel heeft de orthodoxe is. In Jerusalem ziet men meer orthodoxe kerken dan moskeeën of synagogen, en het loopt er vol met Russische pelgrims. Ook onder de Palestijnen zijn de orthodoxen de grootste christelijke groep.

Het Calvinisme stond zeer dicht bij het Protestantse Evangelisme. Evangelisten geloven dat de staat Israël het bijbelse land bij uitstek is waar Christus zal terugkeren op aarde, vandaar dat zowel SGP als CU pro-ISraëlisch zijn en maar goed ook. Mijn steun hebben ze.

KrisKras
24 januari 2008, 09:19
Het Calvinisme stond zeer dicht bij het Protestantse Evangelisme. Evangelisten geloven dat de staat Israël het bijbelse land bij uitstek is waar Christus zal terugkeren op aarde, vandaar dat zowel SGP als CU pro-ISraëlisch zijn en maar goed ook. Mijn steun hebben ze.

bij uitstek nogwel, waaw.

backfire
24 januari 2008, 09:28
Een volk dat vb. het schaarse drinkwater van de Palestijnen aftapt opdat hun kolonisten hun zwembaden kunnen vullen, dat zijn geen agressors?
Of olijfbomen omzagen van een oud vrouwtje omdat er sluipschutters in gingen zitten. Er bomen stonden in the middle of nowhere, er was niets om op te schieten. Maar dat vrouwtje was wel ineens haar hele inkomen kwijt.

Het is dus maar te bezien wie de agressor is.

Het probleem ligt bij allebei, als Israel stopt met die pesterijen en de Palestijnen een levensvatbaar land teruggeven, dan zullen de extremisten véél minder steun vinden bij de bevolking en is het Israelische volk direct een pak veiliger. Aangezien Israel behoort tot de "beschaafde" landen, mag Israel ook wel de eerste stap zetten me dunkt. Een volk dat door de geschiedenis heen zo geleden heeft, mag wel wat meer inzitten met een ander volk. Maar daar komen we weer bij het heikele punt dat de mens maar niet lijkt te leren uit de geschiedenis.

Ik snap trouwens niet dat Flaminganten en Vlaams-nationalisten, ik weet niet of u bij die groep behoort maar dat even terzijde, aan de ene kant het feit aanklagen van dat Franstaligen zich niet aanpassen in Vlaanderen m�*�*r het wél normaal vinden dat de Joden grond afpakken van de Palestijnen om er kolonies op te bouwen. Iets wat nog een véél agressievere vorm van imperialisme is.

Zie ook andere post en mijn reactie op hetzelfde statement. 'Israël tapt het schaarse drinkwater van de Palestijnen af', 't is nogal wreed. Het is net dankzij Israël dat er sowieso water beschikbaar is in wat voordien een woestijn was. Ze hebben van die woestijn een vruchtbaar land gemaakt dankzij verregaande en ingenieuze irrigatie, waarvan uiteindelijk ook de Palestijnen van profiteren. Dat water gaat niet naar 'de zwembaden van de Israelis', dat gaat naar hun land - en industriebouw.

Bon. Voor de rest hoop ik dat ze uiteindelijk zullen inzien dat ze de Palestijnen hun eigen, onafhankelijke staat moeten gunnen én dat ze die in eerste instantie zwaar gaan moeten steunen. Ik ga volledig akkoord dat in dat geval geen enkele Palestijnse (en zelfs Islamitische) extremist nog reden heeft actie te ondernemen. D�*n zouden ze pas hun eigen graf delven.

tomm
24 januari 2008, 16:28
Het Calvinisme stond zeer dicht bij het Protestantse Evangelisme. Evangelisten geloven dat de staat Israël het bijbelse land bij uitstek is waar Christus zal terugkeren op aarde, vandaar dat zowel SGP als CU pro-ISraëlisch zijn en maar goed ook. Mijn steun hebben ze.

Toch zijn dat ook protestantse sekten die gegroeid zijn uit de leer van Luther.
Ik vraag mij ook af, vanuit uw standpunt dan, zou Jesus het zo goed vinden dat hij herrijst in een Joods land (de religie die hij heel zijn leven bestreed), of in een land waar tenminste een deel van de bevolking christelijk is en een ander deel hem als een belangrijke profeet ziet?

tomm
24 januari 2008, 16:36
Zie ook andere post en mijn reactie op hetzelfde statement. 'Israël tapt het schaarse drinkwater van de Palestijnen af', 't is nogal wreed. Het is net dankzij Israël dat er sowieso water beschikbaar is in wat voordien een woestijn was. Ze hebben van die woestijn een vruchtbaar land gemaakt dankzij verregaande en ingenieuze irrigatie, waarvan uiteindelijk ook de Palestijnen van profiteren. Dat water gaat niet naar 'de zwembaden van de Israelis', dat gaat naar hun land - en industriebouw.

Bon. Voor de rest hoop ik dat ze uiteindelijk zullen inzien dat ze de Palestijnen hun eigen, onafhankelijke staat moeten gunnen én dat ze die in eerste instantie zwaar gaan moeten steunen. Ik ga volledig akkoord dat in dat geval geen enkele Palestijnse (en zelfs Islamitische) extremist nog reden heeft actie te ondernemen. D�*n zouden ze pas hun eigen graf delven.

Ik ga akkoord met de laatste alinea. Dan zullen ze in Israel wel moeten afrekenen met hun eigen extremisten, en met de kolonisten.
Wat betreft de eerste alinea, niet volledig correct, ook voor de komst van de zionisten was Palestina al een vruchtbaar land waar op grote schaal aan landbouw en irrigatie gedaan werd. Alleen is de Westoever en Gaza droger dan het noorden van Israel, een groot deel van de Westoever bestaat uit de dode zee vlakte, dat een woestijn is. (ook in Israel zelf). Israel is erin geslaagd een deel van de halfwoestijn rond Beer Sheeva te cultiveren, maar de echte Negev en dode zee woestijn is nog steeds woestijn.

Gargamel
24 januari 2008, 16:54
Dat de palestijnen het water ontzouten en aan de slag gaan,inplaats van alles te demonteren om bommen te maken.Zelfs geen enkel arabisch land wil dat klojovolkje opnemen,das 200% garantie van heibel.
Bij de geboorte van een palestijntje komt er eerst de Kalaschnikov uit,gevolgd door het ventje.

Ambiorix
24 januari 2008, 16:58
Dat de palestijnen het water ontzouten en aan de slag gaan,inplaats van alles te demonteren om bommen te maken.Zelfs geen enkel arabisch land wil dat klojovolkje opnemen,das 200% garantie van heibel.

:lol:
welk water? het water dat door grote israëlische pompinstallaties wordt weggezogen van de Palestijnse watertafels zodat Palestijnse waterputten leeg komen te staan? Dat water? dat dan via Israëlische leidingen naar israëlische zwembaden gaat?

:roll::roll:

Gargamel
24 januari 2008, 17:04
In Saoudië ontzouten ze ook zeewater,met installaties gemaakt in Belgie;-)

Stuur hen zo een 20 containers,wat is in feite daar dat de install inzit,wedden dat Israel in de kortste tijd weerom een pak raketten op de kop krijgt.En de palestijnen nog altijd zonder water hé.
Moest er met papier zulk tuig gemaakt kunnen worden,je zou in gans palestinië geen enkele rol schijtpapier meer vinden.

IkbenLara
24 januari 2008, 17:55
Like i said: er is water, maar dat wordt afgesloten door Israël..
Is it possible today to concede control of the hill aquifer, which supplies a third of our water? … You know, it's not by accident that the settlements are located where they are …”



Ik had er een kaartje bij, maar ik vind het niet direct. (mijn grote archieven! ;-))

circe
24 januari 2008, 17:57
Waarom krijgen ze geen water via een Egyptische pijplijn? broeders in geloof toch? En Egypte was vroeger toch ook baas over gaza en toen wilden ze helemaal geen "palestijn" zijn... en yasserke was ook Egyptenaar.

Heftruck
24 januari 2008, 18:37
Waarom krijgen ze geen water via een Egyptische pijplijn? broeders in geloof toch? En Egypte was vroeger toch ook baas over gaza en toen wilden ze helemaal geen "palestijn" zijn... en yasserke was ook Egyptenaar.

Alsof nationaliteit iets betekent voor dictators. Een middel, geen doel.

Kallikles
24 januari 2008, 22:55
Waarom krijgen ze geen water via een Egyptische pijplijn? broeders in geloof toch? En Egypte was vroeger toch ook baas over gaza en toen wilden ze helemaal geen "palestijn" zijn... en yasserke was ook Egyptenaar.

Circe, je zou beter zwijgen over kwesties waar je niets over weet.

Hertog van Gelre
24 januari 2008, 23:20
Circe, je zou beter zwijgen over kwesties waar je niets over weet.

Toch zegt ze niet zulke vreemde dingen. En dan die muur die doorbroken is tussen Gaza en Egypte. Muur? Tussen Gaza en Egypte?
Vreemd dat ik daar nooit protesten tegen heb gehoord.

Ramón Gitannes
24 januari 2008, 23:46
Maar kom, iemand die op de rekening van een andere leeft/geniet zal onmogelijk een langetijdstermijn van levensduur genieten, wees daar maar zeker van (niet dat de joden geen recht hebben op een staat zoals alle andere volkeren, maar voor wie een land pikt zal daarvoor de rekening moeten betalen, ofwel cash ofwel op krediet, zoeits als gratis vrede bestaat niet ! )Als ik me goed herinner, werden die nucleaire wapens waamee ze jullie gaan fritturen, in cash uitbetaald.

A Paradox of Parasite Prolonging the Life of Its Host. Pearl Mussel Can Disable the Accelerated Senescence Program in Salmon

A unique case is analyzed when the accelerated senescence program (progeria) in salmon (Salmonidae) can be canceled by larval parasite of the gills—freshwater pearl mussel Margaritifera margaritifera. As a result, the maximum age of Salmo fishes hosting the mussel can be as high as 13 years. The mollusk-fish system made it possible to demonstrate that the parasite can inhibit senescence of the host and stimulate nonspecific resistance to stress, i.e., can control longevity. The mussel proved to increase the resistance to epitheliomata and cutaneous mycoses. The parasite is perceived to neutralize the senile changes in the salmon regulatory cascade hypothalamus-pituitary-peripheral endocrine glands-hypothalamus.

bron (http://www.ingentaconnect.com/content/maik/bibu/2005/00000032/00000004/00000112)

Lincoln
25 januari 2008, 23:19
Als ik me goed herinner, werden die nucleaire wapens waamee ze jullie gaan fritturen, in cash uitbetaald.Tja, zo denkt elke zionist...er zit niets anders dan frituur-ovens in zijn boven-kamer ! En wie een put voor een andere graaft, valt er zelf in !

Averroes
25 januari 2008, 23:38
Israëlische militairen hebben vanochtend op de Westelijke Jordaanoever de leider van de gewapende tak van de radicale Islamitische Jihad gedood. De 40-jarige Walid Abeidi kwam om tijdens een vuurgevecht bij zijn omsingelde huis ten noorden van de stad Jenin.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/86695

En nu de rest nog van dat geteisem!

Dit is geen oorlog tussen Israël en fatah of wat dan ook daar in Palastin maar het is een oorlog tussen heel de wereld samen tegen die Palastijnen of denkt gij dat er iemand die in de weg van Israël kan staan of watte? ik herinneer me noch die woorden van Ariel Sharon toen hij zei "wie gaat mij een les geven? toch niet Frankrijk die twee miljoen algerijnen heeft gedood?" .. dit is een duidelijke boodschap en de wet van de sterkse is ook duidelijk en alles draait om de economische en politieke macht want als je die hebt dan zit je goed anders is de bestemming ook duidelijk.

Verenigde naties of democratie en al die mooie woorden zijn gewoon decoraties hoor want de macht en het parlement en de wetten liggen allemaal in de handen van grote kapitalisten.

Geert C
26 januari 2008, 00:40
Toch zegt ze niet zulke vreemde dingen. En dan die muur die doorbroken is tussen Gaza en Egypte. Muur? Tussen Gaza en Egypte?
Vreemd dat ik daar nooit protesten tegen heb gehoord.
Staat die muur daar niet omdat Israël dat wil?