PDA

View Full Version : robert t is de zesendertigste forummer van de week

Pluche
16 januari 2008, 12:08
Luc Broes heeft zijn opvolger gekozen, het is Robert t,
Robert t beschrijft zichzelf als volgt:

Politiek profiel : overtuigd separatist, niet partijgebonden.

Maatschappelijk : sociaal bewust, levensgenieter.

Cultureel : gepassionneerd door schilderkunst, vooral impressionisme, muzikale voorkeuren : jazz,
country, cajun en Vlaamse en internationale folk-music.

Verder nog zeer brede interesses, niks menselijk is me vreemd.

Groetjes,

Robert t.

Pluche
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer per maand eet jij frieten en wat is je lievelingssaus?

Pluche
100 jar worden of de lotto winnen?

Zwartengeel
16 januari 2008, 12:11
Een vrij voor de hand liggende vraag: wanneer en waarom ben je Vlaams-nationalist geworden?

litaliboemballaboem
16 januari 2008, 12:14
Wie gaat er de Amerikaanse verkiezingen winnen?

Kortaf
16 januari 2008, 12:15
Luc Broes heeft zijn opvolger gekozen, het iis Robert t

Verdorie, dat is nu al de derde FvdW-draad op rij die ik zal moeten lezen omwille van de persoon van de forummer... :-(

Ik zal proberen me zo weinig mogelijk te moeien. Succes Robert!

Burkide
16 januari 2008, 12:56
Welke talen schrijf/begrijp/lees je?

Pluche
16 januari 2008, 12:57
Wie is de grootste politieke kwal?

Burkide
16 januari 2008, 13:04
Ben je gelovig?

Wat denk je van het beleid van:
- Hugo Chavez
- Vladimir Poetin
- George W. Bush
?

Kim
16 januari 2008, 15:58
Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?

Rudy
16 januari 2008, 23:44
Dag Robert,

graag had ik je mening eens willen horen over de kwaliteit van dit forum;

Heeft het forum een meerwaarde, maatschappelijk, bijvoorbeeld ?

wat vind je zo boeiend aan Politics ?

groenten,

Rudy

De Garde
16 januari 2008, 23:50
Voor welke politicus/kunstenaar/schrijver heb je het meeste respect en waardering?

Rudy
17 januari 2008, 00:15
Politiek profiel : overtuigd separatist, niet partijgebonden.

Groetjes,

Robert t.

Robert,

Na maandenlange discussies over staatshervormingen te hebben gevolgd, hier op het forum en binnen de media, verbaast het mij dat iemand nog steeds opteert voor separatisme.

Wat is volgens u de meerwaarde van een onafhankelijk Vlaanderen ?

Rudy

Pluche
17 januari 2008, 00:34
Waarom ben je separatist?

vrijevlaming
17 januari 2008, 09:20
Alle mensen die je lief hebt in dit leven moeten dood, behalve één. En die mag jij kiezen (gelijk wie behalve jezelf) wie mag blijven leven.
En zeg er ook bij waarom je die persoon kiest.

André de Hollander
17 januari 2008, 10:04
Iedereen mag blijven leven, maar 1 persoon moet dood. Jij moet zeggen wie. Wie zou je kiezen?

André de Hollander
17 januari 2008, 10:05
Je bent sociaal bewust en seperatist? Heb je toch sociaal gevoel voor de Walen?

André de Hollander
17 januari 2008, 10:07
Hoe denk je over je noorderburen?

luc broes
17 januari 2008, 10:48
??

robert t
17 januari 2008, 10:49
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer per maand eet jij frieten en wat is je lievelingssaus?Ongeveer 1 keer per week en bij voorkeur zelfgemaakte. Liefst met zelfbereid stoofvlees en de daarbij horende saus. Als ik dan toch eens voor het frietkraam opteer dan neem ik er tartaarsaus bij. Lekker.

Kortaf
17 januari 2008, 10:51
Ongeveer 1 keer per week en bij voorkeur zelfgemaakte. Liefst met zelfbereid stoofvlees en de daarbij horende saus.

Mmmm.... who needs chateaubriand or caviar when he can get this?

robert t
17 januari 2008, 11:01
100 jar worden of de lotto winnen?Doe mij maar de lotto. Champagnefeest gegarandeerd voor alle forummers die er zin in hebben, voor de rest van het leven genieten. 100 jaar worden en eindigen in een rolstoel, vriendelijk bedankt.

luc broes
17 januari 2008, 11:13
Ongeveer 1 keer per week en bij voorkeur zelfgemaakte. Liefst met zelfbereid stoofvlees en de daarbij horende saus. Als ik dan toch eens voor het frietkraam opteer dan neem ik er tartaarsaus bij. Lekker.
Geachte,
Je zegt zelfgemaakt en zelfbereid.
Bedoel je daarmee je alter ego?
Of ben je echt zelf vrijwillig aan 't werk in de keuken?

robert t
17 januari 2008, 11:15
Een vrij voor de hand liggende vraag: wanneer en waarom ben je Vlaams-nationalist gewordenIk kom uit een allesbehalve Vlaams nest, bij ons thuis werd er nauwelijks over politiek gepraat. In mijn jeugdjaren was ik links en las de Vooruit. Op mijn twintigste kreeg ik toevallig 't Pallieterke in handen en het Vlaams-nationaal gedachtengoed sprak me onmiddellijk aan. Toen een paar jaar later de toenmalige VU een meeting in mijn gemeente organiseerde wist ik met stellige zekerheid dat ik politiek thuisgekomen was.

robert t
17 januari 2008, 11:25
Wie gaat er de Amerikaanse verkiezingen winnen?Hopelijk Barack Obama waarvan ik zeer zinnige praat gehoord heb. Hij lijkt mij de geschikte man om eindelijk iets te doen aan de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen in dit overigens prachtig land. Hillary Clinton maakt op mij geen indruk, behalve wat emo-praat heb ik er nog niets deftigs van gehoord, en de andere kandidaten hebben te weinig persoonlijkheid.

robert t
17 januari 2008, 11:33
Verdorie, dat is nu al de derde FvdW-draad op rij die ik zal moeten lezen omwille van de persoon van de forummer... :-(

Ik zal proberen me zo weinig mogelijk te moeien. Succes Robert!Bedankt, maar moei je maar. Ik zou dit zeer op prijs stellen.

robert t
17 januari 2008, 11:43
Welke talen schrijf/begrijp/lees je?Behalve de taal van mijn moeder beheers ik het Frans zeer goed, zowel praten, lezen en schrijven. Ik heb mijn ganse beroepsloopbaan in Brussel doorgebracht waar dit een must is. Verder spreek, schrijf en lees ik een aardig woordje Engels. Voor de rest spijt het me dat ik geen Italiaans begrijp, volgens mij één van de kleurrijkste talen. Maar ik heb me voorgenomen er iets aan te doen.

robert t
17 januari 2008, 11:47
Wie is de grootste politieke kwal?Met stip op één, Decroo. Uiterst voorbeeld van de de opportunistische Belgicist.
Gevolgd door Verhofstadt en puppet on a string Bartje Somers.

robert t
17 januari 2008, 12:23
Ben je gelovig?

Wat denk je van het beleid van:
- Hugo Chavez
- Vladimir Poetin
- George W. Bush
?Ik ben geen praktiserend katholiek, de Kerk als institutionele instelling heb ik allang afgezworen. Maar enig religieus gevoel is me niet vreemd, ik denk zoals zovelen dat er misschien toch Iets moet bestaan dat alles in goede banen leidt, maar ik zou bij God niet kunnen verklaren wat.

Wat het beleid van Hugo Chavez betreft ben ik zeer kritisch. Hij schijnt immens populair te zijn, mij lijkt het eerder een Anti-Amerikaanse windbuil te zijn die door straffe verklaringen de bevolking bespeelt, wat in de Zuid-Amerikaanse republieken niet moeilijk is. Toch heeft hij al één en ander kunnen veranderen waar de bevolking goed bij gevaren is. Maar ik blijf sceptisch.

Vladimir Poetin maakt op mij een uitstekende indruk. Hij is erin geslaagd
een volledig failliete staat terug op de kaart te zetten, maar Rusland is een economische en maatschappelijke puinhoop, die je niet op één twee drie hervormt. Als hij nu nog de maffia aan banden kan leggen komen ze er wel.

Mijn wederhelft zegt dat George W. Bush een clown is en wie ben ik om haar tegen te spreken?

robert t
17 januari 2008, 12:30
Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?Wel Kim, op een zeer banale manier. Gewoon aanbevolen door een kennis die mijn passie voor politiek kent.

litaliboemballaboem
17 januari 2008, 12:32
Hopelijk Barack Obama waarvan ik zeer zinnige praat gehoord heb. Hij lijkt mij de geschikte man om eindelijk iets te doen aan de schrijnende maatschappelijke tegenstellingen in dit overigens prachtig land. Hillary Clinton maakt op mij geen indruk, behalve wat emo-praat heb ik er nog niets deftigs van gehoord, en de andere kandidaten hebben te weinig persoonlijkheid.
LOL te weinig persoonlijkheid, ken jij het levensverhaal van McCain?

robert t
17 januari 2008, 12:42
Dag Robert,

groenten,

RudyHallo Rudy. De kwaliteit van het forum vind ik behoorlijk, zeker in vergelijking met andere fora. Een maatschappelijke meerwaarde is er ongetwijfeld, ik heb hier al zeer behartenswaardige zaken in dit verband gelezen. Boeiend aan Politics vind ik de soms zeer harde discussies, zolang scheldpartijen en persoonlijke aanvallen vermeden worden. Maar we hebben in dit verband een zeer goede moderatie die daarover waakt. (slijm)

P.S. Groenten uit Balen?

robert t
17 januari 2008, 12:42
Dag Robert,

groenten,

RudyHallo Rudy. De kwaliteit van het forum vind ik behoorlijk, zeker in vergelijking met andere fora. Een maatschappelijke meerwaarde is er ongetwijfeld, ik heb hier al zeer behartenswaardige zaken in dit verband gelezen. Boeiend aan Politics vind ik de soms zeer harde discussies, zolang scheldpartijen en persoonlijke aanvallen vermeden worden. Maar we hebben in dit verband een zeer goede moderatie die daarover waakt. (slijm)

P.S. Groenten uit Balen?

Kortaf
17 januari 2008, 12:52
ik denk zoals zovelen dat er misschien toch Iets moet bestaan dat alles in goede banen leidt, maar ik zou bij God niet kunnen verklaren wat.

Mooi! :lol:

Kortaf
17 januari 2008, 12:53
Vladimir Poetin maakt op mij een uitstekende indruk. Hij is erin geslaagd een volledig failliete staat terug op de kaart te zetten, maar Rusland is een economische en maatschappelijke puinhoop, die je niet op één twee drie hervormt. Als hij nu nog de maffia aan banden kan leggen komen ze er wel.

8O Hij is toevallig niet het hoofd van de maffia?

robert t
17 januari 2008, 13:07
Robert,

Na maandenlange discussies over staatshervormingen te hebben gevolgd, hier op het forum en binnen de media, verbaast het mij dat iemand nog steeds opteert voor separatisme.

Wat is volgens u de meerwaarde van een onafhankelijk Vlaanderen ?

RudyHo maar, ik ben niet de enige separatist op dit forum hoor. De maandenlange discussies over de regeringsvorming hebben mijn overtuiging nog versterkt. Dit apenland bestaat uit twee (nouja, drie) totaal verschillende volkeren die geen raakpunten hebben, noch op cultureel, noch op maatschappelijk en zeker niet op economisch vlak. Alle problemen lopen uiteindelijk vast op communautair gehakketak. Wat een verlies aan energie! Laat ons daarom vriendschappelijk scheiden, maar je mag separatisme niet verwarren met egoïsme. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen zal een zekere vorm van solidariteit niet uitgesloten worden, ik ben van mening dat de transfers, weliswaar met een uitdovend karakter, moeten behouden worden.

De meerwaarde van een onafhankelijk Vlaanderen bestaat erin dat we i.p.v. gekoloniseerden te zijn eindelijk volwaardige burgers gaan worden.
Free at last!

robert t
17 januari 2008, 13:25
Waarom ben je separatist?Mag ik je verwijzen naar mijn bericht aan Rudy?

robert t
17 januari 2008, 13:30
Alle mensen die je lief hebt in dit leven moeten dood, behalve één. En die mag jij kiezen (gelijk wie behalve jezelf) wie mag blijven leven.
En zeg er ook bij waarom je die persoon kiest.Wat een lugubere en vergeef me, irrationele vraag. Ik heb verdomme zes kleinkinderen, waarvan de jongste pas 2 maanden oud. Ik kan en wil deze vraag niet beantwoorden, waarvoor excuses.

Zwartengeel
17 januari 2008, 13:34
Wat een lugubere en vergeef me, irrationele vraag. Ik heb verdomme zes kleinkinderen, waarvan de jongste pas 2 maanden oud. Ik kan en wil deze vraag niet beantwoorden, waarvoor excuses.

Dan gaan we het wat luchtiger aanpakken: stel dat je in een ander tijdperk geleefd had, welk zou je voorkeur genieten?

robert t
17 januari 2008, 13:34
Iedereen mag blijven leven, maar 1 persoon moet dood. Jij moet zeggen wie. Wie zou je kiezen?Hitler. Sommigen beweren dat hij nog leeft.

robert t
17 januari 2008, 13:41
Je bent sociaal bewust en seperatist? Heb je toch sociaal gevoel voor de Walen?Dat klopt.
Ik houd van de Walen maar niet van hun leiders die van Wallonië een economische puinhoop gemaakt hebben.

robert t
17 januari 2008, 13:43
Voor welke politicus/kunstenaar/schrijver heb je het meeste respect en waardering?Kan je dat even verduidelijken? Bedoel je nationaal of internationaal?

robert t
17 januari 2008, 13:49
Hoe denk je over je noorderburen?Ronduit positief. De hereniging van de historische Nederlanden is voor mij de evidentie zelf. De scheuring in 1830 is de zwartste bladzijde uit onze geschiedenis.

De Garde
17 januari 2008, 14:32
Kan je dat even verduidelijken? Bedoel je nationaal of internationaal?

Kies zelf maar uit. Je mag de twee ook doen.

robert t
17 januari 2008, 16:06
Kies zelf maar uit. Je mag de twee ook doen.Goed. Dan de twee.

Politicus internationaal : Winston Churchill. Geniaal strateeg, heeft in niet geringe mate bijgedragen tot de Gealliëerde eindoverwinning W.O.2. Heeft bewijs geleverd van persoonlijke moed en voorzag als eerste de communistische dreiging na de oorlog. Ik ben niet blind voor de kleine kantjes van de man, hij was bv. verantwoordelijk voor de verschrikkelijke bombardementen op Duitse kunststeden als Dresden en andere op het ogenblik dat de Duitsers reeds de oorlog verloren hadden.

Nog op zijn conto te schrijven : hij rookte als een Turk, kon drinken als een Zwitser en was een verdienstelijk schilder. Mooi toch?

Politicus nationaal : Bruno Valckeniers, hopelijk de volgende voorzitter van het VB. Zeer intelligent, is voorstander van Vlaams-nationale samenwerking. Een man naar mijn hart.

Kunstenaar internationaal : Claude Monet, de man die het impressionisme op de kaart gezet heeft en dit gans zijn leven trouw is gebleven, dit in tegenstelling tot Picasso, die van stijl veranderde als hij een nieuwe minnares gevonden had.

Kunstenaar nationaal : Emile Claus, de Latemse schilder van het licht. Briljante man.

Schrijver internationaal : John Grisham, Amerikaans thriller-auteur, mijn absolute voorkeur. Schrijft in een eenvoudige taal maar zijn verhalen grijpen je bij de keel.

Schrijver nationaal : toch maar Ernest Claes. Wie heeft "De Witte" niet gelezen? En wie van mening is dat hij toch maar een heimatschrijver is moet maar "Floere het fluwijn" eens lezen. Internationale klasse.

Dronkoers
17 januari 2008, 16:56
Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
Welk bier heeft uw voorkeur?

Dronkoers
Hoeveel keer per week neem je een douche of een bad?

robert t
17 januari 2008, 17:52
Ben je een aangenaam cafémakker?Dat zou je in feite moeten vragen aan mijn vrienden, maar ik begrijp dat dit ietwat moeilijk zou zijn. Maar een droogstoppel ben ik niet denk ik. Kan ook moeilijk met een goeie pint voor je neus. Men moet wel mijn dikwijls cynische opmerkingen kunnen pruimen, dat valt over het algemeen wel mee.

robert t
17 januari 2008, 17:55
Welk bier heeft uw voorkeur?Op het ogenblik Orval, Karmeliet en Hapkin. Schitterende bieren. Vroeger was ik een fanatieke Duvel drinker, maar een mens moet nu en dan even iets anders uitproberen.

robert t
17 januari 2008, 17:58
Hoeveel keer per week neem je een douche of een bad?Regelmatig een stortbad. Ik hou niet van mensen waar letterlijk een geurtje aan vastzit.

robert t
17 januari 2008, 18:09
Geachte,
Je zegt zelfgemaakt en zelfbereid.
Bedoel je daarmee je alter ego?
Of ben je echt zelf vrijwillig aan 't werk in de keuken?Luc, als ik mijn stoofpotjes bereid is de keuken voor mijn ega absoluut verboden terrein. Ik kokkerel graag maar mijn repertoire is vrij beperkt. Maar hetgeen ik kan klaarmaken doe ik met liefde en geduld en mag er zijn. Ik zeg dit zonder valse bescheidenheid.

Dronkoers
17 januari 2008, 18:17
Dat zou je in feite moeten vragen aan mijn vrienden, maar ik begrijp dat dit ietwat moeilijk zou zijn. Maar een droogstoppel ben ik niet denk ik. Kan ook moeilijk met een goeie pint voor je neus. Men moet wel mijn dikwijls cynische opmerkingen kunnen pruimen, dat valt over het algemeen wel mee.

Ben je op café veel over politiek bezig?

robert t
17 januari 2008, 18:20
LOL te weinig persoonlijkheid, ken jij het levensverhaal van McCain?Neen, wat ik wel weet is dat hij een bekend oorlogsveteraan is, maar zijn leeftijd speelt ietwat in zijn nadeel, de man is tenslotte al 71. Persoonlijkheid is misschien een slecht gekozen woord, ik denk dat bekendheid, invloed en veel geld zeer belangrijk zijn in de strijd om het Witte Huis. De Amerikaanse politiek interesseert me maar matig, maar ik doe mijn best zo goed als mogelijk op alle vragen te antwoorden. That's life.

robert t
17 januari 2008, 18:23
Ben je op café veel over politiek bezig?Neen, op café wordt vooral veel gezwanst, alhoewel de politiek tegenwoordig zich daar bijzonder goed toe leent.

robert t
17 januari 2008, 18:31
8O Hij is toevallig niet het hoofd van de maffia?Ik veronderstel van niet, alhoewel je met voormalige KBG-agenten altijd voorzichtig moet zijn. Langs de andere kant ziet hij er zo onschuldig uit als Leterme, dat stelt me enigzins gerust.

Dronkoers
17 januari 2008, 18:33
Wat is uwe favoriet in de Tettendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404)? Neem gerust uw tijd ze ;-)

robert t
17 januari 2008, 18:45
Wat is uwe favoriet in de Tettendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404)? Neem gerust uw tijd ze ;-)Niet dat ik iets heb tegen vrouwenborsten, maar deze draad is me volledig onbekend. Ik zal hem even doornemen en je mijn bevindingen meedelen. Je lijkt me wel een speciaal manneke te zijn.

Kortaf
17 januari 2008, 18:46
Op het ogenblik Orval

Hier ben ik gestopt met lezen.

een mens moet nu en dan even iets anders uitproberen.

Ik zie niet in waarom.

Dronkoers
17 januari 2008, 18:49
Niet dat ik iets heb tegen vrouwenborsten, maar deze draad is me volledig onbekend. Ik zal hem even doornemen en je mijn bevindingen meedelen. Je lijkt me wel een speciaal manneke te zijn.

:lol:

Ach, 'k ben niet gevaarlijk ze ;-)

Wat wel leidt tot deze vraag:

Kom je veel in Koetjes&Kalfjes?

Kortaf
17 januari 2008, 18:49
Ik veronderstel van niet, alhoewel je met voormalige KBG-agenten altijd voorzichtig moet zijn.

Vreemd hoe twee mensen met toch deels gelijklopende interesses en visies, zo'n totaal verschillend zicht kunnen hebben. Voor mij is Putin een gruwelijke dictator, één van de gevaarlijkste staatshoofden van Europa en een moordenaar van de democratie.

Langs de andere kant ziet hij er zo onschuldig uit als Leterme, dat stelt me enigzins gerust.

Waaraan die arme Leterme die vergelijking verdient heeft, is me een totaal raadsel.

robert t
17 januari 2008, 18:57
Hier ben ik gestopt met lezen.

Ik zie niet in waarom.Als je gestopt bent met lezen na Orval moet je mij eens uitleggen hoe je nog kan reageren op mijn laatste zin. Ben je nu ook al helderziende naast al je andere gaven?

robert t
17 januari 2008, 19:22
Vreemd hoe twee mensen met toch deels gelijklopende interesses en visies, zo'n totaal verschillend zicht kunnen hebben. Voor mij is Putin een gruwelijke dictator, één van de gevaarlijkste staatshoofden van Europa en een moordenaar van de democratie.Nergens heb ik beweerd dat Putin geen ongevaarlijk man is. Ik heb alleen gezegd dat hij op mij een goede indruk maakt. Maar je toch alles in de juiste context plaatsen. Je kan toch niet ontkennen dat Rusland, één van de gruwelijkste dictaturen onder Stalin, een democratiseringsproces doormaakt? Is Putin zoveel slechter dan Chroustjof, Bresjnef en tutti quanti die na Stalin gekomen zijn? Na de val van het communisme is te drastisch overgeschakeld op de vrije markteconomie, met dramatische gevolgen voor de bevolking. Men heeft de tussenweg niet toegepast. Het zal nog jaren duren vooraleer Rusland democratisch geregeerd zal worden.
Waaraan die arme Leterme die vergelijking verdient heeft, is me een totaal raadsel.Beschouw het als een (mislukte) poging tot humor.

robert t
17 januari 2008, 19:23
Vreemd hoe twee mensen met toch deels gelijklopende interesses en visies, zo'n totaal verschillend zicht kunnen hebben. Voor mij is Putin een gruwelijke dictator, één van de gevaarlijkste staatshoofden van Europa en een moordenaar van de democratie.Nergens heb ik beweerd dat Putin geen ongevaarlijk man is. Ik heb alleen gezegd dat hij op mij een goede indruk maakt. Maar je toch alles in de juiste context plaatsen. Je kan toch niet ontkennen dat Rusland, één van de gruwelijkste dictaturen onder Stalin, een democratiseringsproces doormaakt? Is Putin zoveel slechter dan Chroustjof, Bresjnef en tutti quanti die na Stalin gekomen zijn? Na de val van het communisme is te drastisch overgeschakeld op de vrije markteconomie, met dramatische gevolgen voor de bevolking. Men heeft de tussenweg niet toegepast. Het zal nog jaren duren vooraleer Rusland democratisch geregeerd zal worden.
Waaraan die arme Leterme die vergelijking verdient heeft, is me een totaal raadsel.Beschouw het als een (mislukte) poging tot humor.

robert t
17 januari 2008, 19:23

robert t
17 januari 2008, 19:33
Mijn computer speelt me parten. Ik heb de grootste moeite berichten te plaatsen en ze worden dan nog dikwijls herhaald. Mijn nederige excuses.

Dronkoers
17 januari 2008, 19:43
Mijn computer speelt me parten. Ik heb de grootste moeite berichten te plaatsen en ze worden dan nog dikwijls herhaald. Mijn nederige excuses.

Geen probleem, ik zit met hetzelfde ;-)

robert t
17 januari 2008, 19:46

Ach, 'k ben niet gevaarlijk ze ;-)

Wat wel leidt tot deze vraag:

Kom je veel in Koetjes&Kalfjes?Je bent niet gevaarlijk, je stelt alleen merkwaardige vragen, je recht trouwens. K&K vind ik geen interessante rubriek, ik kom er dan ook niet vaak.

Dronkoers
17 januari 2008, 19:50
Je bent niet gevaarlijk, je stelt alleen merkwaardige vragen, je recht trouwens. K&K vind ik geen interessante rubriek, ik kom er dan ook niet vaak.

Dan hou ik me nog serieus in... vraag maar aan uw voorgangers ;-)

Het is trouwens ook uw recht om niet te antwoorden natuurlijk, dan stopt dat wel vanzelf ;-)

Ben je hier alleen om te discussiëren over Vlaamse onafhankelijkheid, of kunnen we je overal tegenkomen?

robert t
17 januari 2008, 20:01
Dan hou ik me nog serieus in... vraag maar aan uw voorgangers ;-)

Het is trouwens ook uw recht om niet te antwoorden natuurlijk, dan stopt dat wel vanzelf ;-)

Ben je hier alleen om te discussiëren over Vlaamse onafhankelijkheid, of kunnen we je overal tegenkomen?Niet doen. Ik kan wel iets aan.

Niet antwoorden vind ik onbeschoft.

Je zal me vooral op draden tegenkomen in verband met communautaire kwesties. De aard van het beestje. Andere thema's liggen me minder en ik moet ook nog rekening houden met mijn halve trouwboek, ze zegt nu al dat ik met politics getrouwd ben.

stab
17 januari 2008, 20:30
robert t,
je maakt deel uit vd baarle werkgroep, zo meen ik begrepen te hebben;
voel jij je daar niet een buitenbeentje , als Vlaams separatist?

Zwartengeel
17 januari 2008, 20:47
ze zegt nu al dat ik met politics getrouwd ben.

2.500 posts op drie jaar tijd. Best maar vrijgezel blijven zeker indien je hier nog vaak wilt komen, Dronkoers?
:-P

Kortaf
17 januari 2008, 20:52
voel jij je daar niet een buitenbeentje , als Vlaams separatist?

Veelzeggende post, Stab. Een Vlaams separatist kan geen voorstander zijn van hereniging, begrijp ik. Moeten we dat als een outing beschouwen?

Dronkoers
17 januari 2008, 21:04
2.500 posts op drie jaar tijd. Best maar vrijgezel blijven zeker indien je hier nog vaak wilt komen, Dronkoers?
:-P

Als ik al 1 jaar vrijgezel was geweest, zat ik nu al aan 30 000, geloof mij nu maar ;-)

maar dit effe terzijde :-P

Heb je huisdieren Robert?

Dronkoers
17 januari 2008, 21:06
Welk schoeisel draag je binnenshuis?

Dronkoers
17 januari 2008, 21:06
Moet dat van uw vrouw?

stab
17 januari 2008, 22:00
Veelzeggende post, Stab. Een Vlaams separatist kan geen voorstander zijn van hereniging, begrijp ik. Moeten we dat als een outing beschouwen?Dan begrijp je dat verkeerd.
Separatisme is volgens mij een noodzakelijke voorwaarde voor de hereniging van Vlaanderen met Nederland.
Dit terzijde want wij hoeven daar hier geen discussie over te voeren in zijn forumsessie.
Neen, vanuit mijn perspectief is het een heel natuurlijke vraag of hij zich idd geen buitenbeentje voelt in het gezelschap van forummers als Djimmi en Ihandclapping/rv .

robert t
17 januari 2008, 23:35
robert t,
voel jij je daar niet een buitenbeentje , als Vlaams separatist?Absoluut niet. Bij onze eerste bijeenkomst heb ik klaar en duidelijk gesteld waar ik voor sta, en niemand heeft er mij achteraf op aangesproken. Persoonlijk denk ik dat mijn politieke standpunten naadloos aansluiten bij een Groot-Nederlandse staat. Weliswaar strookt deze visie niet met deze van Kortaf, djimmy en 1Handclapping die eerder in Heel-Nederlandse richting denken, maar ik beschouw deze aparte visies eerder als verrijkend. In de Baarle-werkgroep wordt heel open en democratisch gediscussiëerd en we zullen wel zien waar we uiteindelijk zullen belanden. Ik wens hier ook ondubbelzinnig hulde te brengen aan de Hertog van Gelre, die in overleg met Kortaf de groep leidt en wiens kennis van de Belgische politiek werkelijk indrukwekkend is.

robert t
17 januari 2008, 23:44
Welk schoeisel draag je binnenshuis?Steeds schoenen of anders loop ik rond op mijn kousen. Om de één of andere reden verdraag ik geen pantoffels, misschien om niet als pantoffelheld door het leven te gaan.

robert t
17 januari 2008, 23:46
Moet dat van uw vrouw?Mijn vrouw heeft geen inspraak op dit gebied.

stab
17 januari 2008, 23:51
Steeds schoenen of anders loop ik rond op mijn kousen. Om de één of andere reden verdraag ik geen pantoffels, misschien om niet als pantoffelheld door het leven te gaan.Al crocs geprobeerd?
Wel een maatje groter kopen.

stab
17 januari 2008, 23:54
Mijn vrouw heeft geen inspraak op dit gebied.Straf want zij moet wel uw sokken wassen als gij op uw kousen rondloopt.:-)

robert t
18 januari 2008, 00:18
Al crocs geprobeerd?
Wel een maatje groter kopen.Bedankt voor de tip. Ik zal er eens over nadenken.

robert t
18 januari 2008, 00:24
Straf want zij moet wel uw sokken wassen als gij op uw kousen rondloopt.:-)Vind je? Mijn sokken zijn misschien wat vlugger versleten maar sowieso moeten ze gewassen worden, of je nu pantoffels draagt of juist niet. Mijn wederhelft dient ze alleen in de wasmachine te stoppen en ze daarna op te vouwen, wat geen uitzonderlijke last voor haar betekent.

Kortaf
18 januari 2008, 07:43
Mijn vrouw heeft geen inspraak op dit gebied.

Dat lijkt me enerzijds een voorzichtige, en anderzijds een heel gevaarlijke reply... :-)

luc broes
18 januari 2008, 09:19
Vreemd hoe twee mensen met toch deels gelijklopende interesses en visies, zo'n totaal verschillend zicht kunnen hebben. Voor mij is Putin een gruwelijke dictator, één van de gevaarlijkste staatshoofden van Europa en een moordenaar van de democratie.
Dat laatste lijkt dé ultime veroordeling te zijn.
Ik ben zelf overtuigd democraat. Maar is, wat wij nu beschouwen als de beste bestuursvorm, ook niet tijd- en plaatsgebonden?
Is bv in het rumoerige Afrika democratie altijd het beste?
In Portugal werd (als ik me goed herinner) Salazar (de zachte dictator) tot grootste aller Portugezen gekozen.
Iets om over na te denken.

Kortaf
18 januari 2008, 09:39

Inderdaad, macht die niet op volkssoevereiniteit gegrondvest is illegitiem. Op basis waarvan zou iemand zich anders macht mogen toe-eigenen?

Ik ben zelf overtuigd democraat. Maar is, wat wij nu beschouwen als de beste bestuursvorm, ook niet tijd- en plaatsgebonden?

Je voornaamste rivaal laten oppakken en opsluiten, radiostations sluiten, kritische journalisten laten vermoorden... Wij hebben hebben in België veel (terechte) kritiek op de ondemocratische trekjes van ons regime, maar in Rusland is het echt menens. Wie het Putin-regime als één of andere variant van de democratie wil voorstellen, heeft in mijn ogen wat overtuigingswerk voor de boeg.

luc broes
18 januari 2008, 10:02
Inderdaad, macht die niet op volkssoevereiniteit gegrondvest is illegitiem. Op basis waarvan zou iemand zich anders macht mogen toe-eigenen?
Je voornaamste rivaal laten oppakken en opsluiten, radiostations sluiten, kritische journalisten laten vermoorden... Wij hebben hebben in België veel (terechte) kritiek op de ondemocratische trekjes van ons regime, maar in Rusland is het echt menens. Wie het Putin-regime als één of andere variant van de democratie wil voorstellen, heeft in mijn ogen wat overtuigingswerk voor de boeg.
Rustig, Kortaf! Ik verdedigde Putin niet. Herlees lijn tekst.

Anna List
18 januari 2008, 10:05
... macht die niet op volkssoevereiniteit gegrondvest is illegitiem. ...

dus de macht van de belgische regering is illegitiem want voor de helft niet verkozen door het Waalse of Vlaamse volk
dus de macht van de Belgische Kamer is illegitiem want voor een deel niet verkozen door het Waalse of Vlaamse volk
dus België is illegitiem want nooit volledig legitiem gegrondvest voor het Vlaamse noch voor het Waalse volk.

maw zonder de democratie òf het zelfbeschikkingsrecht der volkeren te ontkrachten k*n je niet voor een Belgisch behoud pleiten.

qed

ah ja, sorry voor de interventie, hoop dat Robertt t mij niet kwalijk neemt !

robert t
18 januari 2008, 14:19
Dat lijkt me enerzijds een voorzichtige, en anderzijds een heel gevaarlijke reply... :-)Graag enige uitleg hierover. Je posting is me een raadsel.

robert t
18 januari 2008, 14:24
dus de macht van de belgische regering is illegitiem want voor de helft niet verkozen door het Waalse of Vlaamse volk
dus de macht van de Belgische Kamer is illegitiem want voor een deel niet verkozen door het Waalse of Vlaamse volk
dus België is illegitiem want nooit volledig legitiem gegrondvest voor het Vlaamse noch voor het Waalse volk.

maw zonder de democratie òf het zelfbeschikkingsrecht der volkeren te ontkrachten k*n je niet voor een Belgisch behoud pleiten.

qed

ah ja, sorry voor de interventie, hoop dat Robertt t mij niet kwalijk neemt !Waarom zou ik je zinnige posting kwalijk nemen, Anna? Geen enkele reden daartoe.

robert t
18 januari 2008, 14:26
Is bv in het rumoerige Afrika democratie altijd het beste?
In Portugal werd (als ik me goed herinner) Salazar (de zachte dictator) tot grootste aller Portugezen gekozen.
Iets om over na te denken.Volledig akkoord, Luc.

Kortaf
18 januari 2008, 14:30
Rustig, Kortaf! Ik verdedigde Putin niet. Herlees lijn tekst.

Ik weet niet of het hier de plaats is om hier een discussie over te starten, maar dat macht die niet op volkssoevereiniteit gegrondvest is, illegitiem is, lijkt me een universeel principe dat niet aan tijd of plaats gebonden is en voor elk land of elk volk opgaat.

Kortaf
18 januari 2008, 14:32

Wie ben ik om je tegen te spreken?

qed

Moest er dan iets bewezen worden? Wil je zo goed zijn uit te leggen wat?

Juan
18 januari 2008, 16:30
Hoe staat U tegenover het homohuwelijk en -adoptie?

Dronkoers
18 januari 2008, 16:38
Wat is het laatste wat je gegeten hebt ?

Dronkoers
18 januari 2008, 16:39
Welke kleur heeft uw living?

Dronkoers
18 januari 2008, 16:39
Heb je hoogtevrees?

robert t
18 januari 2008, 17:07
Hoe staat U tegenover het homohuwelijk en -adoptie?Alhoewel ik 100 % hetero ben vind ik het homohuwelijk volledig normaal en natuurlijk. Of iemand homo is dan wel hetero wordt bepaald door de natuur, het is dus een andere geaardheid waar niks pervers aan is. Adoptie moet kunnen maar ligt iets delicater. Tenslotte telt het welzijn van de geadopteerde als het kind beseft dat het door twee papa's opgevoed wordt. Mits goede voorlichting zie ik hier geen echte problemen.

robert t
18 januari 2008, 17:11
Wat is het laatste wat je gegeten hebt ?Deze middag een echt lekkere vol-au-vent op uitnodiging van mijn dochter, voorafgegaan door een uitgebreide aperitief en begeleid met een uitstekende rode wijn. Meer moet dat niet zijn.

robert t
18 januari 2008, 17:16
Welke kleur heeft uw living?Lichtbruin behang zonder motief. Ik hou niet van geverfde livings. Verder vrij sobere meubilering met als centraal punt een grote boekenkast, allemaal vrij klassiek en niet overladen.

Zwartengeel
18 januari 2008, 17:19
Wat is jouw mening over de hele vaudeville rond de gemeenteraadsverkiezingen in Wetteren die overgedaan moesten worden?

Was je de tweede keer overigens zelf ook nog steeds kandidaat?

robert t
18 januari 2008, 17:22
Heb je hoogtevrees?Neen. Wat ik wel heb is een lichte vorm van claustrofobie als ik me in een grote massa bevind. Dit heb ik ondervonden op de Gentse Feesten een aantal jaren terug, toen we ingesloten werden door een enorme massa volk en niet meer vooruit of achteruit konden. Een akelig gevoel dat ik absoluut niet meer wil meemaken.

robert t
18 januari 2008, 17:40
Wat is jouw mening over de hele vaudeville rond de gemeenteraadsverkiezingen in Wetteren die overgedaan moesten worden?

Was je de tweede keer overigens zelf ook nog steeds kandidaat?Ik kan daar niets positiefs over kwijt. De eerste lijst was een kartellijst VB-NVA-onafhankelijken en heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Twee verkozenen, een ex-N-VA'er en een VB'er.

De tweede verkiezing was er een stom misverstand ontstaan omtrent mijn verkiezing als OCMW-lid, waardoor ik nipt niet verkozen was, ik heb het dan over de eerste verkiezingen. Het VB is dan alleen opgekomen en hebben twee verkozenen behaald. Ik had ondertussen afgehaakt en heb niet meer deelgenomen aan de tweede verkiezingen.

luc broes
18 januari 2008, 17:43
??

luc broes
18 januari 2008, 17:47
Deze middag een echt lekkere vol-au-vent op uitnodiging van mijn dochter, voorafgegaan door een uitgebreide aperitief en begeleid met een uitstekende rode wijn. Meer moet dat niet zijn.

En nadien toch wel een stukje taart met een lekkere koffie
en een digestief met een pralientje.

Je wordt toch niet te zeer beïnvloed door sobere vrienden zeker!

robert t
18 januari 2008, 18:00
En nadien toch wel een stukje taart met een lekkere koffie
en een digestief met een pralientje.

Je wordt toch niet te zeer beïnvloed door sobere vrienden zeker!Verkeerd gedacht Luc, toch wat de digestief betreft. Mijn dochter heeft om te beginnen geen sterke drank in huis en feitelijk ben ik er geen echte liefhebber van, alhoewel een Amaretto met veel ijs of een goede Calvados mij soms kan bekoren na een bourgondische maaltijd met alles erop en eraan. Alvast een tip voor jou voor mijn volgende bezoek.

Kortaf
18 januari 2008, 18:25
Graag enige uitleg hierover. Je posting is me een raadsel.

Verdekke, dat heb ik zelf gezocht zeker?

Enerzijds lijkt het me voorzichtig haar op het betreffende gebied geen inspraak te geven. Anderzijds vrees ik de gevolgen als zij dit zou lezen en van mening zijn dat inspraak op dit punt haar geheel natuurlijkerwijs toekomt.

djimi
18 januari 2008, 20:03
Dag robert,

ook voor jou de vraag die ik aan alle fvdw's wil stellen :

bespeel jij een muziekinstrument? Zo ja, hetwelk?

Indien niet, zou je er nog eentje willen leren bespelen? Zo ja, hetwelk?

Indien niet, waarom?

djimi
18 januari 2008, 20:04
En wie is jouw favoriete Vlaamse/Nederlandse muzikant(e)/zanger(es)?

Hertog van Gelre
18 januari 2008, 23:14
Beste Robert,

Wie van uw politieke opponenten kan toch op uw waardering rekenen? Of in ieder geval respect?

robert t
18 januari 2008, 23:22
Dag robert,

ook voor jou de vraag die ik aan alle fvdw's wil stellen :

bespeel jij een muziekinstrument? Zo ja, hetwelk?

Indien niet, zou je er nog eentje willen leren bespelen? Zo ja, hetwelk?

Indien niet, waarom?Hallo djimi, spijtig genoeg niet. Mijn favoriet instrument is altijd klarinet geweest, zeer belangrijk in de New-Orleans jazz waarvan ik een fervent aanhanger ben. Het zal bij een droom blijven vrees ik, want om nu nog te leren klarinet spelen ben ik echt wel te oud veronderstel ik.

robert t
18 januari 2008, 23:24
En wie is jouw favoriete Vlaamse/Nederlandse muzikant(e)/zanger(es)?Zonder twijfel Boudewijn De Groot. Ik volg die man al jaren en krijg nog altijd kippenvel van zijn liedjes.

robert t
18 januari 2008, 23:33
Beste Robert,

Wie van uw politieke opponenten kan toch op uw waardering rekenen? Of in ieder geval respect?Beste Hertog, gezien mijn politieke achtergrond ben ik op dat punt bevooroordeeld, ik geef het toe.

Wel kan ik Louis Tobback goed pruimen. Ik hou van de man zijn rechtlijnigheid en zijn ronduit directe en soms brutale taal liggen me wel.
Ook het feit dat hij de splitsing van 1830 rampzalig noemt speelt hierin mee.

De rechtvaardige rechter
18 januari 2008, 23:44
Zonder twijfel Boudewijn De Groot. Ik volg die man al jaren en krijg nog altijd kippenvel van zijn liedjes.
Ik hoor die man ook graag. Maarja iemand die vanvoor in de 20 is abnormaal (vinden sommige mensen). Werd vroeger op school ook altijd uitgelachen omdat ik graag nederlandstalige muziek luister. Wat is trouwens je favoriete tv serie

Pluche
19 januari 2008, 10:42
Robert T je reageerd niet op mijn pb-kes om een nieuwe forummer van de week te zoeken, daarom mogen kandidaat forummers ook een pb-ke naar mij sturen!

stab
19 januari 2008, 11:54
Is duveltje382 de beste forummer?
(j/j):|

robert t
19 januari 2008, 11:59
Robert T je reageerd niet op mijn pb-kes om een nieuwe forummer van de week te zoeken, daarom mogen kandidaat forummers ook een pb-ke naar mij sturen!Sorry beste Pluche, ik heb je PB slechts deze voormiddag ontvangen en ik laat je deze middag nog mijn voorkeur kennen.

Cynicus
19 januari 2008, 12:16
Men moet wel mijn dikwijls cynische opmerkingen kunnen pruimen, dat valt over het algemeen wel mee.

Bent u cynischer dan mij ?

robert t
19 januari 2008, 15:57
Ik hoor die man ook graag. Maarja iemand die vanvoor in de 20 is abnormaal (vinden sommige mensen). Werd vroeger op school ook altijd uitgelachen omdat ik graag nederlandstalige muziek luister. Wat is trouwens je favoriete tv serieAbnornaal omdat je graag naar nederlandstalige muziek luistert?
Welke idioot beweert dit? Ik kan je alleen aanraden je eigen ding te doen en je zeker niet te laten beïnvloeden door andere betweters.

Favoriete tv-serie : bijna alle Engelse politieseries, gaande van Dalziel and Pascoe, Frost, Midsummer Murders, Spooks, Morse, The Inspector Lynley Mysteries tot het ijzingwekkende Messiah, en dan vergeet ik er nog een paar. De Engelsen hebben de flair, het geld, de beste scenarioschrijvers en de gepaste acteurs. Vergeleken met hen zijn de Vlaamse en Nederlandse politieseries minderwaardige rommel waar ik mijn tijd niet kan aan besteden. Alleen Witse lijkt me ietwat aanvaardbaar.

Rudy
19 januari 2008, 17:29
Ho maar, ik ben niet de enige separatist op dit forum hoor. De maandenlange discussies over de regeringsvorming hebben mijn overtuiging nog versterkt. Dit apenland bestaat uit twee (nouja, drie) totaal verschillende volkeren die geen raakpunten hebben, noch op cultureel, noch op maatschappelijk en zeker niet op economisch vlak. Alle problemen lopen uiteindelijk vast op communautair gehakketak. Wat een verlies aan energie! Laat ons daarom vriendschappelijk scheiden, maar je mag separatisme niet verwarren met egoïsme. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen zal een zekere vorm van solidariteit niet uitgesloten worden, ik ben van mening dat de transfers, weliswaar met een uitdovend karakter, moeten behouden worden.

De meerwaarde van een onafhankelijk Vlaanderen bestaat erin dat we i.p.v. gekoloniseerden te zijn eindelijk volwaardige burgers gaan worden.
Free at last!

Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?

robert t
20 januari 2008, 09:37
Bent u cynischer dan mij ?Dat weet ik niet. Uit je postings kan ik dat moeilijk uitmaken. Wel neem je soms zeer extreme standpunten in en je bent ook de kampioene van de langste woorden op politics. Overigens vind ik cynisme eerder een ondeugd die ik al jaren tracht te onderdrukken, tot nu toe zonder veel resultaat.

luc broes
20 januari 2008, 09:51
Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?
En wat gebeurt er met Brussel als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?

robert t
20 januari 2008, 10:01
Dag Robert,

Wat moet er gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden?Hallo Rudy. Wat er met Brussel moet gebeuren bij Vlaamse onafhankelijkheid is een groot probleem, dat zeer dikwijls door de tegenstanders van onafhankelijkheid opgeworpen wordt om ons, de separatisten, de pas af te snijden. Je hoort er de gekste stellingen over.
Persoonlijk heb ik Brussel afgeschreven. De Franstaligen vergissen zich wanneer ze stellen dat Brussel een Franstalige stad is, in verschillende gemeenten is de meerderheid Arabisch. De Nederlandstaligen stellen geen 10 % van de bevolking meer voor. Voor mij is de beste oplossing er een soort Europese enclave van te maken met gewaarborgde vertegenwoordiging voor de oorspronkelijke bevolking, Franstaligen en Nederlandstaligen. Ietwat plat uitgedrukt, deze stad betekent weinig of niets meer voor mij. We hebben ze niet nodig. Omgekeerd echter... Ik lig er niet wakker van.

stab
20 januari 2008, 10:02
En wat gebeurt er met Brussel als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?Wat gebeurt er met de Rand als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt?

robert t
20 januari 2008, 10:12
Verdekke, dat heb ik zelf gezocht zeker?

Enerzijds lijkt het me voorzichtig haar op het betreffende gebied geen inspraak te geven. Anderzijds vrees ik de gevolgen als zij dit zou lezen en van mening zijn dat inspraak op dit punt haar geheel natuurlijkerwijs toekomt.Je bezorgdheid ontroert me. Maar wees gerust, het vrouwtje is geen onvoorwaardelijke fan van politics. Soms laat ik haar een posting zien die mij toevallig goed uitkomt. Meer niet.

djimi
20 januari 2008, 10:28
...

De Franstaligen vergissen zich wanneer ze stellen dat Brussel een Franstalige stad is, in verschillende gemeenten is de meerderheid Arabisch.
...

Dag robert t,

deze stelling heb ik al vaker gehoord/gelezen.

Ik zou eigenlijk gewoon graag willen weten welke gegevens (bronnen, cijfermateriaal, ...) aan de basis van deze stelling liggen.

Er zijn wijken waar de 'Maghrebijnse cultuur' 'dominant' is, maar ook daar gaat het niet om een 'Arabische', doch veeleer om een 'Berberse' invloed.

Bij mijn weten is er echter geen enkele gemeente waar een meerderheid van de bevolking tot die 'Maghrebijnen' behoort, ook niet als we er de ondertussen 'genaturaliseerden' bij optellen.

Vriendelijke groeten,

djimi

luc broes
20 januari 2008, 10:50
Dag robert t,

Ik zou eigenlijk gewoon graag willen weten welke gegevens (bronnen, cijfermateriaal, ...) aan de basis van deze stelling liggen.

Er zijn wijken waar de 'Maghrebijnse cultuur' 'dominant' is, maar ook daar gaat het niet om een 'Arabische', doch veeleer om een 'Berberse' invloed.

Bij mijn weten is er echter geen enkele gemeente waar een meerderheid van de bevolking tot die 'Maghrebijnen' behoort, ook niet als we er de ondertussen 'genaturaliseerden' bij optellen.

Vriendelijke groeten,

djimi
Ik herinner me dat De Morgen (wat dit betreft een betrouwbare krant) schreef dat in bepaalde wijken van Brussel men geen Europese taal kent.
En dat is reeds een hele tijd geleden!

Cynicus
20 januari 2008, 17:34
Dat weet ik niet. Uit je postings kan ik dat moeilijk uitmaken. Wel neem je soms zeer extreme standpunten in en je bent ook de kampioene van de langste woorden op politics. Overigens vind ik cynisme eerder een ondeugd die ik al jaren tracht te onderdrukken, tot nu toe zonder veel resultaat.

Welke van mijn standpunten vindt u (zeer) extreem ?

Burkide
21 januari 2008, 13:06
Op welke partij/persoon zou je gestemd hebben mocht je in juni j.l. in een Waalse kieskring gewoond hebben?
(Indien je op een kleine partij gestemd zou hebben: op welke van de "groten" zie je je nog stemmen?)

robert t
22 januari 2008, 20:09
Dag robert t,

Vriendelijke groeten,

djimi

Hallo djimi,

Mijn informatie is gebaseerd op getuigenissen van twee politie-inspecteurs,
waarvan één volbloed Waal en een Vlaming. Deze mensen kennen Brussel zeer goed en doen er dagelijks dienst.

In bepaalde wijken (Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en andere) durft de politie zelfs niet meer patrouilleren. Een eenvoudige passencontrole is al voldoende om als racist uitgescholden te worden. Vervolgingen zijn er bijna niet, wegens plaatsgebrek en omdat de boefjes meestal minderjarig zijn. Meestal gaat het om Marokkanen.

Volgens mijn bronnen is Brussel een tijdbom die aan het tikken is.

robert t
22 januari 2008, 20:16
Welke van mijn standpunten vindt u (zeer) extreem ?Deze op sociaal en maatschappelijk gebied. Je standpunten zijn volgens mijn mening nogal generaliserend. Vooral deze wat de werklozen betreft, ik erken volmondig dat er heelwat profiteurs tussen zitten, anderzijds zijn er veel werklozen die hun job verloren hebben maar door allerlei redenen in een uitzichtloze situatie verzeild geraken waar ze onmogelijk, één enkele uitzondering daar gelaten, uit geraken.

robert t
22 januari 2008, 20:19
Op welke partij/persoon zou je gestemd hebben mocht je in juni j.l. in een Waalse kieskring gewoond hebben?
(Indien je op een kleine partij gestemd zou hebben: op welke van de "groten" zie je je nog stemmen?)Moeilijke vraag. Ik loop al niet warm voor de (meeste) Vlaamse partijen, laat staan de Waalse. Ik zou dus blanco gestemd hebben.

djimi
22 januari 2008, 21:29
Hallo djimi,

Mijn informatie is gebaseerd op getuigenissen van twee politie-inspecteurs,
waarvan één volbloed Waal en een Vlaming. Deze mensen kennen Brussel zeer goed en doen er dagelijks dienst.

In bepaalde wijken (Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en andere) durft de politie zelfs niet meer patrouilleren. Een eenvoudige passencontrole is al voldoende om als racist uitgescholden te worden. Vervolgingen zijn er bijna niet, wegens plaatsgebrek en omdat de boefjes meestal minderjarig zijn. Meestal gaat het om Marokkanen.

Volgens mijn bronnen is Brussel een tijdbom die aan het tikken is.

Dag robert,

ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik getuigenissen van twee personen als basis voor een al bij al vrij straffe stelling toch een beetje mager vind.

Ik beaam volmondig dat het in bepaalde wijken van een aantal gemeenten van onze hoofdstad niet bepaald gemakkelijk is politieagent te zijn, maar dat betekent nog lang niet dat die gemeenten als geheel 'een Arabische meerderheid' kennen.

Marokkanen zijn niet allemaal 'Arabieren', hoor. Echt niet! Net zoals niet *lle 'Belgen' 'franstaligen' zijn. Ik had gehoopt dat je dat wist, eigenlijk.
Heel wat 'Brusselse' Marokkanen zijn 'Berbers', en nogal wat 'Marokkaanse Brusselaars' beschouwen zich ondertussen als 'Belgen' (zelfs al hebben ze vaak genoeg het gevoel dat ze eigenlijk toch maar 'tweederangs'-burgers zijn). Volgens mij laat de "Vlaamse Beweging" hier (bewust?) nogal wat 'terrein' gewoon 'braak' liggen.

Ik hoop dat het 'Vlaams-Marokkaans Culturenhuis' (of hoe het ding ook moge heten) daar verandering in zal brengen.

Zolang de tijdbom niet ontploft is, kan ze nog altijd 'ontladen' worden, niet?

Wat mij betreft zou dit 'ontladen' voor de Vlaamse regering een prioriteit moeten zijn, want in de huidige context is zij de enige 'overheid' die daartoe over de nodige middelen beschikt.
Het komt er m.i. alleen nog op aan de geschikte mensen op de juiste plaatsen aan het werk zetten.
Volgens mij is de nood zo hoog dat succes zo goed als 'gegarandeerd' is.

En meteen ligt de verwezenlijking van een aantal nu nog erg utopisch lijkende doelstellingen (waaronder de verankering van 'Brussel' binnen een 'Vlaanderen' dat voor 'onafhankelijkheid' klaar is) in het verschiet.

Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,

djimi

Pluche
23 januari 2008, 14:17
De vraag is simpel hoeveel punten krijgt Robert T van jullie?