PDA

View Full Version : voetbal


wv4democracy
5 maart 2004, 14:10
Beste RD,
Gewoon uit curiositeit, want ik snap het niet goed. Waarom investeert een bedrijf als Melexis in het voetbal (St-Truiden, Beerschot)? Kan men daar iets mee verdienen? De bezoekers van het voetbal zijn misschien wel de eindgebruikers van de Melexis producten maar rechtstreeks kiezen ze daar toch niet voor. Dus qua reclame kan ik mij weinig inkomsten indenken.
Of bent u gewoon geïnteresseerd in voetbal? Of vindt u dat een belangrijk maatschappelijk gegeven? En voor welke ploeg supportert u?
Mvg

Roland Duchâtelet
5 maart 2004, 14:39
Melexis investeert niet in voetbal.

Dat doet een andere firma.

Overigens heeft dat niets te maken met deze discussie.
Toch dank voor de belangstelling

Stroeve
5 maart 2004, 17:58
U bent de laatste dagen veelvuldig in het nieuws gekomen met berichten over investeringen in het eersteklassevoetbal, zowel bij Sint-Truiden VV als bij Germinal Beerschot. Na een eerder ontwijkend antwoord op de eerste vraag uit deze topic denk ik dat er toch veel mensen geïnteresseerd zijn in uw bedoelingen in de voetbalwereld.
Graag had ik dan ook vernomen wat uw doelstellingen zijn in dit project.
Er gaat ongetwijfeld veel geld en tijd door u naar dit project vloeien dus heeft de visie die er achter zit zeker belang voor uw potentiële kiezers.
Is het uw ambitie om één grote Antwerpse club op poten te zetten met de Limburgse ploeg als kweekvijver OF wil u in Limburg een waardig alternatief voor de succesformule Racing Genk ?
Heeft u al eens nagedacht over belangenvermenging door in de beheerraad van 2 voetbalploegen te zetelen die in dezelfde reeks uitkomen ?
Graag uw visie hierover.
Met respectvolle groeten.

3800 stvv
6 maart 2004, 18:16
Beste Roland Duchatelet
Wat is uw visie in verband met het belgische voetbal,wat zijn uw plannen bij stvv.
Ben je echt bereid een club als sint-truiden echt te professionaliseren,om in de toekomst een volwaardige subtopper te maken.
of gaat u een club als stvv gebruiken als kweekvijver voor een antwerpse topploeg.

Aangezien men naar NV wil toewerken bij stvv is het opjectief om in de toekomst minstens break moet draaien.Als je weet dat we elk seizoen met een tekort afsluiten zal er toch iets moeten veranderen.
Ofwel haal je een meerwaarde uit de club,Dit kan je enkel bereiken door de club echt te professioaliseren,wat nu hoopelijk zal gebeuren en door resultaten op het veld neer te zetten(de spelers moeten hun plicht doen),en dat houdt ook in dat men op het juiste momenten geinvesteerd moet worden.Of wel ga je saneren.

mijn sportieve groeten

peter_walsh
6 maart 2004, 19:35
:?: :?: :?: 3800 stvv = Stroeve :?: :?: :?:

Roland Duchâtelet
13 maart 2004, 22:17
Ik denk dat zowel STVV als Beerschot enorme mogelijkheden hebben.

Geert Smets heeft mij overtuigd sponsor te worden van STVV door te zeggen: "bij Anderlecht spelen ze ook maar met elf". Dat heb ik nooit vergeten. Wij kunnen het met STVV heel ver brengen als we het op een gezonde manier aanpakken.

En een gezonde manier behelst ook allianties te zoeken met andere zeer goede "subtoppers", zoals GBA.
Denk aan de alliantie tussen het Belang en de Gazet van Antwerpen, op een gans ander vlak.

Dat kan een zeer interessante dynamiek te weeg brengen. Tenslotte zie je dat clubs als Brugge, Genk, Standard en zelfs Anderlecht toch ook moeite hebben overeind te blijven tegen clubs als STVV en GBA (voorlopig is STVV nog de sterkere van de twee op dat vlak).