PDA

View Full Version : Aanrader! BBC Docu: De Al-Qaida fabel


brontosaurus
31 januari 2008, 02:14
http://www.informationclearinghouse.info/video1037.htm
Ik heb hem al eens eerder aangeboden maar omdat ie zo een duidelijk beeld schept nog een keer.
Dit zou vrt moeten uitzenden
8O8O8O

filosoof
5 februari 2008, 22:45
http://www.worldpress.org/1018afghanistan.htm

Raven
5 februari 2008, 23:05
In New York, Madrid en London hebben ze alvast gevoeld hoe fabelachtig het allemaal was.

Webcrusader
6 februari 2008, 02:10
De kruistochten als tegenaanval van de westerse christenheid

In hun vrijwel onstuitbare opmars hebben de moslims geprobeerd op drie punten Europa binnen te dringen. Over de Straat van Gibraltar kwamen ze Spanje binnen en drongen tot diep in Frankrijk door. Karel Martel versloeg hen in 732 bij Poitiers, maar het zou nog acht eeuwen duren voordat de moslims uit Spanje verdwenen waren. Het tweede punt waarop de moslims hun aandacht richtten was Sicilië. Ze wisten dit eiland in de negende eeuw te veroveren. Maar de Noormannen, die afkomstig waren uit het Franse Normandië, slaagden erin Sicilië in de tweede helft van de elfde eeuw in bezit te krijgen. Tenslotte probeerden de moslims ook via Constantinopel Europa binnen te dringen, en dat lukte inderdaad na 1453. Ze drongen vervolgens ver over de Balkan op en sloegen zelfs tweemaal het beleg voor Wenen, één keer in 1529 en één keer in 1683. Beide keren doorstond de stad het beleg en sinds 1683 begon de terugtocht van de moslims uit Europa. Deze werd pas voltooid in het begin van de twintigste eeuw. Alleen op de Balkan, bijvoorbeeld in Albanië, zijn hier en daar nog groepen moslims overgebleven.
Het opdringen van de islam heeft men in Europa lange tijd als een groot gevaar beschouwd. In de elfde eeuw ging men er daadwerkelijk iets aan doen. De aanleiding was het optreden van de Turkse Seldsjoeken, die toen Syrië en Klein-Azië veroverd hadden. Ze waren pas tot de islam bekeerd en dus overijverig en fanatiek. De christen-pelgrims die naar het Heilige Land kwamen, werden door de Seldsjoeken mishandeld en soms zelfs gedood. Ook Alexius I, de Byzantijnse keizer, voelde zich door de opdringende Seldsjoeken ernstig bedreigd. Hij richtte een verzoek om hulp tot de paus. Deze, Urbanus II (1088-1099), besloot tot een kruistocht tegen de Turken. Op 26 november 1095 riep hij op de kerkvergadering te Clermont op tot de eerste kruistocht. Allen die daar aanwezig waren schreeuwden eensgezind : 'God wil het !' Ridders, burgers en boeren naaiden zich een rood kruis op de rechterschouder, het teken dat ze zouden deelnemen aan deze christelijke heilige oorlog. Na afloop van de kerkvergadering reisde de paus persoonlijk door heel Frankrijk en overal spoorde hij de gelovigen aan, de goede zaak te steunen. Met grote geestdrift gaven velen aan de oproep gehoor. Franse ridders met hun onderhorigen, maar ook Duitsers van de Beneden-Rijn en Normandiërs van Sicilië en Zuid-Italië.
Het was beslist niet alleen geloofsijver dat de kruisvaarders naar het Heilige Land dreef. De ridders hoopten krijgsroem te verwerven, de hoge adel was uit op landbezit en de horigen zouden vrij worden verklaard. De hoge edelen besloten zich eerst zo goed mogelijk tot de strijd toe te rusten en pas dan te vertrekken. Het verzamelpunt van alle legers zou Constantinopel zijn. De voorbereidingen verliepen veel te langzaam naar de zin van het gewone volk. Al in het voorjaar van 1096 verzamelde zich rondom de kruistochtprediker Peter de Kluizenaar of Peter van Amiens een grote bende van avonturiers, die op eigen houtje de kruistocht wilden maken.
Men zag de zeer talrijke, maar ook zeer armzalige benden met angst in het hart langstrekken. In Bulgarije braken de onvermijdelijke gevechten uit, maar toch bereikte het grootste deel van deze volkskruisvaarders Constantinopel. Keizer Alexius liet ze buiten de stad legeren en gaf hen de raad de komst van het grote ridderleger af te wachten. De volgelingen van Peter de Kluizenaar waren echter te vurig en wilden te graag de Turken te lijf om het geduld op te brengen nog langer te wachten. De ordeloze benden trokken er dus op uit en werden door de Seldsjoeken overvallen en gemakkelijk vernietigd. In augustus 1096 gingen de ridderlegers op weg naar het Heilige Land. Tegenover de ridders gedroeg de Byzantijnse keizer zich niet bijster welwillend. Hij vreesde namelijk dat deze ridders misschien wel van plan waren ook zijn rijk te veroveren. De kruisridders gedroegen zich daarop eveneens zeer vijandig en toen bond Alexius in. Hij ontving de hoge edelen in zijn paleis en gaf hun geschenken. Het was echter met grote opluchting dat hij het kruisvaardersleger zag wegtrekken in de richting van Palestina. Tot hun schade bemerkten de Turken dat dit leger van een heel ander formaat was dan de ongeregelde benden waar ze eerst mee te maken hadden.
Het leger van de kruisvaarders rukte langzaam op, steden belegerend en binnentrekkend, en regelmatig slag leverend. Gebrek aan water en levensmiddelen in de zomer en overvloedige regens in de herfst stelden het uithoudingsvermogen van de mannen tot het uiterste op de proef. De gelederen werden door honger en ziekten sterk uitgedund. Sommige edelen bleven in de veroverde steden en behielden die als vorstendommen, bijvoorbeeld Edessa en Antiochië. Tenslotte bereikten ongeveer 25.000 man de muren van Jeruzalem. Na een periode van belegering werd de stad ingenomen. Na de bevrijding van Jeruzalem in 1099 werd er een koninkrijk van gemaakt. Het werd ingericht als een Franse leenstaat met machtige leenmannen, maar Jeruzalem kon zich slechts met moeite handhaven. In 1187 werd Jeruzalem heroverd door Saladin, de sultan van Egypte. Wel zijn er steeds nieuwe kruistochten op touw gezet. De zevende werd in 1270 ondernomen, maar toen kwam men niet verder dan Tunis. Met de val van Acco of Saint-Jean d'Acre in 1291 beschouwt men de kruistochten als beëindigd.

Babylonia
6 februari 2008, 10:03
En zo hebben de blanken maar heel de wereld gepakt eerst met het KOLONIALISME
en nu met het NEO KOLONIALISME.
Indianen en Arboriginals werden daarbij uitgemoord met nog vele andere natuurvolkeren, Teveel om hier op te noemen..

Engeland was het ooit het land 'waar de zon nooit onder ging'

Het hedendaagse buitenlands beleid van de VS is gericht op wereld heerschappij.
Er zijn sinds 1945 meer dan 23 landen gebombardeerd door de VS militairen.
Er zijn meer dan 700 permanente Mililtaire Basissen in de wereld van de VS.

Er stierven meer mensen onder de interventies van de VS militairen sinds 1945 dan onder eender welke andere oorlog op deze planeet.

This is a new crusade!
hopelijk de laatste.

Het verkopen aan de publieke opinie van een oorlog met valse vlag aanvallen als madrid london en new york zijn ook strategien uit de oudheid.
Valse Vlag' is een militaire term die stam uit de oorlogsvoering op zee.
Onder valse vlag de vloot van een vijand binnen varen met je kanonnen al klaar en dan beginnen schieten terwijl uw vijand nog in zijn pyama is ....
Dat zijn mensen.

Basy Lys
6 februari 2008, 20:35
En zo hebben de blanken maar heel de wereld gepakt eerst met het KOLONIALISME
en nu met het NEO KOLONIALISME.
Indianen en Arboriginals werden daarbij uitgemoord met nog vele andere natuurvolkeren, Teveel om hier op te noemen..

Engeland was het ooit het land 'waar de zon nooit onder ging'

Het hedendaagse buitenlands beleid van de VS is gericht op wereld heerschappij.
Er zijn sinds 1945 meer dan 23 landen gebombardeerd door de VS militairen.
Er zijn meer dan 700 permanente Mililtaire Basissen in de wereld van de VS.

Er stierven meer mensen onder de interventies van de VS militairen sinds 1945 dan onder eender welke andere oorlog op deze planeet.

This is a new crusade!
hopelijk de laatste.

Het verkopen aan de publieke opinie van een oorlog met valse vlag aanvallen als madrid london en new york zijn ook strategien uit de oudheid.
Valse Vlag' is een militaire term die stam uit de oorlogsvoering op zee.
Onder valse vlag de vloot van een vijand binnen varen met je kanonnen al klaar en dan beginnen schieten terwijl uw vijand nog in zijn pyama is ....
Dat zijn mensen.

De grootste veroveraars, rovers, moordenaars en kolonisatoren in de geschiedenis van de mensheid waren onbetwistbaar de mohammedanen...

Zij voeren ook onder valse vlag, waarbij zij zelfs de kusten van Ierland teisterden op rooftocht naar blanke slaven en slavinnen. Tot in het begin van de 19de eeuw daar een eind aan gemaakt werd door de beschaafde wereld.

Babylonia
6 februari 2008, 20:42
Is mij iets ontgaan ?

Hoeveel doden hebben de mohamedanen op hun geweten in de geschiedenis?
Hoeveel landen hebben ze gekolonialiseerd?
Hoeveel militaire basissen hebben 'mohameddanen' buiten hun gebied nu en in de geschiedenis gehad?
Ik loop weer helemaal achter, ik weet van niks...

Jazeker
6 februari 2008, 20:43
This is a new crusade!

Wat me opvalt is dat die conspiracy profeten lijken te denken dat ze geloofwaardiger zijn als ze hun slogan in het Engels schrijven.

C2C
7 februari 2008, 01:42
Goede documentaire.


Het zogenaamde "internationaal terrorisme" is het perfecte object om angst te zaaien: het is ongrijpbaar, diffuus, en toch permanent aanwezig. Een beetje zoals Jaws, ge ziet de gruwel niet komen, maar hij is wel constant daar.

Ik ben alleen niet erg zeker van het feit of die geïnduceerde maatschappelijke angstpsychosen - gebaseerd op mythes over terrorisme - wel overal werken. Europeanen zijn volgens mij matuur genoeg om die zever te doorzien.

Wij weten toch allemaal dat al die onzin over terrorisme fake is? In Amerika werkt dat misschien, maar die natie is dan ook niet het grootste licht op de planeet, nietwaar?

Uit alle polls die ik ken, blijkt dat Europeanen systematisch politici als meest waardeloze en fake sociale actoren zien. Ze ranken nog lager dan managers en middenstanders. Leraars, kunstenaars en verpleegsters zijn veel belangrijker. Niet enkel in de ogen van de mensen, maar in werkelijkheid.


Het wordt natuurlijk alleen moeilijk wanneer die losers van politici effectief hun macht misbruiken om jongens daadwerkelijk naar een oorlog te sturen. Maar ook dat werkt bij ons niet meer. Gelukkig maar. Wij zijn volwassen geworden. En dat vinden politici heel ambetant.

Strauss en Macchiavelli werkten in vroeger eeuwen. Nu niet meer. Niemand gelooft in de terrorisme-mythe.

Jan van den Berghe
7 februari 2008, 02:20
Is mij iets ontgaan ?

Hoeveel doden hebben de mohamedanen op hun geweten in de geschiedenis?
Hoeveel landen hebben ze gekolonialiseerd?
Hoeveel militaire basissen hebben 'mohameddanen' buiten hun gebied nu en in de geschiedenis gehad?
Ik loop weer helemaal achter, ik weet van niks...

Ja, er ontgaat u schijnbaar heel veel.

maddox
7 februari 2008, 07:33
Is mij iets ontgaan ?

Hoeveel doden hebben de mohamedanen op hun geweten in de geschiedenis?
Door hun gebrek aan boekhouding is dat niet geweten. In vergelijking, de Nazi Duitse grondigheid qua logistiek heeft op zijn minst de Holocaust goed gedocumenteerd vanuit hun standpunt.
De Sovjets, de apparatjiks moesten hun bestaan rechtvaardigen, en alles wat gewoon gedocumenteerd kon worden was minder riskant dan fictie creeren.

Hoeveel landen hebben ze gekolonialiseerd?
In welke hedendaagse conficthaarden zitten ze niet?
Oeps, de 2 West-Europese problemen. De IRA en de ETA. (en ook die krijgen steun vanuit rare hoekjes)

Hoeveel militaire basissen hebben 'mohameddanen' buiten hun gebied nu en in de geschiedenis gehad?
Bij gebrek aan regulier leger, geen enkele "buitengebiedelijke officiele militaire basis".
Maar weerom, waar zitten ze "buiten" hun gebied wat geen problemen opleverd?

Ik loop weer helemaal achter, ik weet van niks...
Marx en Engels hebben hun manifest een dikke eeuw geleden geschreven.
Mao zit ook al een hele tijd onder de zoden.
Misschien eens tijd gewoon het dagelijkse nieuws te volgen en uit Uw hangende tuinen te komen?

Raven
7 februari 2008, 07:50
Wat me opvalt is dat die conspiracy profeten lijken te denken dat ze geloofwaardiger zijn als ze hun slogan in het Engels schrijven.

Natuurlijk.
Wat klinkt er beter:

Ik heb in mijn jeugd boekhouden/informatica gestudeerd....

of

Ik heb in mijn jeugd corporate governance and IT gestudeerd

;-)

Ramón Gitannes
7 februari 2008, 08:08
Natuurlijk.
Wat klinkt er beter:

Ik heb in mijn jeugd boekhouden/informatica gestudeerd....

of

Ik heb in mijn jeugd corporate governance and IT gestudeerd

;-)Ik snap niet wat ge daarmee wilt zeggen.

KrisKras
7 februari 2008, 09:02
Wat me opvalt is dat die conspiracy profeten lijken te denken dat ze geloofwaardiger zijn als ze hun slogan in het Engels schrijven.

conspiracy is ook een Engels woord. Denk je nu ook dat je geloofwaardiger overkomt?:-P

Babylonia
7 februari 2008, 10:58
:lol::lol::lol:
Volgens de 'duitsers' (die de kampen beheerden) zijn er 375 000 doden te betreuren geweest in de duitse kampen alleen.
Dit kan je lezen op de WEbsite van het Rode Kruis.
Zij kregen alle, inderdaad met duitse tuchtigkeit bijgehouden rapporten in handen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom al die duitse steden gebombardeerd zijn in de oorlog en niet de fabrieken of kampen.
Uit de lucht kan je die echt wel herkennen hoor!
Als ik het nazisme zou willen stoppen dan zou ik de militaire basissen, de luchthavens, de fabrieken plat leggen en niet Dresden en Keulen.
Waarom al die burgerslachtoffers maken ?

maddox
7 februari 2008, 14:22
Babylonia.

De Duitse industriegebieden zijn platgebombardeerd tijdens WO II. Maar met de technologie van die tijd was een precisiebombardement "die 2km² geraakt".
Voorbeelden zijn de dambuster raid, de bombardementen op het raketresearch centrum Peenemunde, de daglicht bombardementen op de Duitse luchtvaartindustrie nabij Schweinfurt-Regensburg en nog zoveel andere. (zouden er nu moslims wonen in Schweinfurt?)


En waarom al die burgerslachtoffers. Tja, 't is niet alsof 1 van de partijen toen bepaald vriendelijk was. En het idee achter de bombardementen op steden was simpel. De wil van de bevolking om de respectievelijke regeringen te steunen te breken.
Het Rode Leger probeerde dat zelfs zonder massale luchtbombardementen. Je wou als burger echt niet in het pad van die monsterachtige formaties zitten. Zeker niet als vrouw.

En je bent wel heel vriendelijk. De kampen bombarderen. Je wou de Nazi's gasrekeningen besparen ofwat?

Webcrusader
13 februari 2008, 17:53
Is mij iets ontgaan ?

Hoeveel doden hebben de mohamedanen op hun geweten in de geschiedenis?
Miljoenen doden
Hoeveel landen hebben ze gekolonialiseerd?
Spanje, Portugal, Israel, Turkije, Griekenland, Hongarije, Oostenrijk, Zuid-Frankrijk, Sicilië, ex-Joegoslavië, Bulgarije, zuid-Rusland, Armenië, Georgië, Indië, Indonesië, de Philipijnen, Noord-Afrika, en nog veel meer...

Hoeveel militaire basissen hebben 'mohameddanen' buiten hun gebied??? nu en in de geschiedenis gehad? Hoever in de geschiedenis moeten we teruggaan om niets te missen?Ik loop weer helemaal achter, ik weet van niks...

Gun
13 februari 2008, 17:56
In New York, Madrid en London hebben ze alvast gevoeld hoe fabelachtig het allemaal was.Zonder het te weten bevestig jij die fabel ;-)

Pavolini
13 februari 2008, 18:02
Wat me opvalt is dat die conspiracy profeten lijken te denken dat ze geloofwaardiger zijn als ze hun slogan in het Engels schrijven.


Misschien zijn die "conspiracy profeten" nu wel aan de macht in het Witte Huis, iedereen laten gelovend in een internationale islamitische samenzwering?
:-D

Gun
13 februari 2008, 18:05
Babylonia.

De Duitse industriegebieden zijn platgebombardeerd tijdens WO II. Maar met de technologie van die tijd was een precisiebombardement "die 2km² geraakt".
Voorbeelden zijn de dambuster raid, de bombardementen op het raketresearch centrum Peenemunde, de daglicht bombardementen op de Duitse luchtvaartindustrie nabij Schweinfurt-Regensburg en nog zoveel andere. (zouden er nu moslims wonen in Schweinfurt?)


En waarom al die burgerslachtoffers. Tja, 't is niet alsof 1 van de partijen toen bepaald vriendelijk was. En het idee achter de bombardementen op steden was simpel. De wil van de bevolking om de respectievelijke regeringen te steunen te breken.
Het Rode Leger probeerde dat zelfs zonder massale luchtbombardementen. Je wou als burger echt niet in het pad van die monsterachtige formaties zitten. Zeker niet als vrouw.

En je bent wel heel vriendelijk. De kampen bombarderen. Je wou de Nazi's gasrekeningen besparen ofwat?Ga eens na welke fabrieken van IG Farben zwaar hebben geleden onder de bombardementen en waar ze zich bevonden tijdens de 'precisiebombardementen'.

You'd be surprised;-)

hotschizodiscocop
13 februari 2008, 18:40
Misschien zijn die "conspiracy profeten" nu wel aan de macht in het Witte Huis, iedereen laten gelovend in een internationale islamitische samenzwering?
:-D

De islamitische samenzwering wordt door de jihadibeweging zelf openlijk erkend.

alex2018
13 februari 2008, 20:06
Ik denk niet dat terreur een fabeltje is zoals sommgie hier beweren. Mensen als Bush maken idd gebruik van de terreur dreiging om mensen bang te maken maar vertel is een iemand die een familie lid heeft verloren tijdens een terroristische aanval dat het een fabeltje is.
Er is doorheen de geschiedenis constant gevochten. In elke eeuw zijn er oorlogen uitgevochten. Waarom zou het in de 21ste eeuw anders zijn?

Pavolini
13 februari 2008, 20:18
De islamitische samenzwering wordt door de jihadibeweging zelf openlijk erkend.

Onzin! Er bestaat geen islamitisch machtscentrum en geen islamitische eenheid! Zo zijn bijvoorbeeld de Taliban aartsvijanden van het regime in Teheran! Uiteraard zeggen ze dat zelf, om groter en machtiger te lijken dan ze zijn. Ook daarom dat veel islamistische splintergroepjes zich maar al te graag linken aan Al-Quaida, om zich belangrijker voor te doen dan ze zijn. In werkelijkheid is er geen wereldwijd islamitisch terreurnetwerk meer (het bestond wel tot aan de bekende 11de september), sindsdien is Al-Quaida wereldwijd bestreden en uiteengevallen + versplinterd in groepen en groepjes die autonoom opereren, naast andere die nooit iets met Al-Quaida te maken hebben gehad. Waar men maar alte graag ook aan voorbij gaat, is dat er binnen de islamwereld zelf zeer veel oorlogen en slachtpartijen uitgevochten worden. Dat pure anti-islamgedoe is een neocon manoeuver uit de VS om de politieke rechterzijde in Europa en andere delen van de wereld voor haar kar te spannen. Kijk naar SIOE, zij roepen / riepen op tot een multiculturele (!!!) betoging tegen de islam! :roll:

Akufen
14 februari 2008, 14:10
In New York, Madrid en London hebben ze alvast gevoeld hoe fabelachtig het allemaal was.

1+1=1 in uw geval zeker?